Hirdetés

2024. március 28., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#28478) Dryman válasza G@ben (#28477) üzenetére


Dryman
aktív tag

Autótrafó után ezzel a 13K-s kábellel is csak 600V-ig mérsz, ennyi a szigetelése és kész.....mint általában az ilyen normál méréstartományú szkópoknak. Gyújtáselosztót és tartozékait, ott ahol KVolt-ok ugrándoznak nem szokás szkóppal mérni......sőt, minek is mérném szkóppal?
Gondolj csak arra hogy pl a 13 éves opelemnek is mechanikus volt a gyújtáselosztója, azaz forgattyús házba volt beépítve a 4db érintkező, és a forgó kés, vagy kalapácsnak is nevezett jóság amikor elhaladt egy érintkező előtt, úgy átadta a feszültséget a megfelelő irányba.
Itt a mechanikus rendszer kialakítása és a forgás sebessége határozza meg a gyújtási időintervallumokat...
Ha ezt időben vizsgáljuk, akkor egy főtengely fordulatra, azaz 1 időegységre 4db azonos idejű gyújtási tüskét kell látnunk a szkópon...elméletben...Mivel nem fogod tudni mind a négy gyújtógyertyát együtt vizsgálni, mert nincs 4 csatornás szkópod, ezért csak egy "henger" gyújtási ritmusát fogod feltérképezni, és csak hasonlitgatással fogod a másik 3 eredményhez mérni.....
Ha sikerülne is így mondjuk egy feszültség csökkentő leválasztó trafó közbeiktatásával, a mért eredmények szórása mutatná az elektronika 4 gyújtócsatornájának eltérését, ami ugye lehet akár gyárilag valamilyen okból elkalibrált érték is, pl. gyújtókábelek hosszakülönbsége a gyertyákig....
Szkóppal inkább ne, egy tárolós műszer kellene ami méri a minimum és maximum értéket, de ezt is csak sima feszültségszint mérésére használnám...ha xar az elektronika, akkor ez is megmutatja melyik gyertyánál mizujs van....ja ás 20KV-ig biztosan beszerezhető/ kölcsönözhető ilyen cucc, ez esetben direkt mérhető a della a vezeték végén....

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.