Üdv Mindenkinek!
Azért nyitottam ezt a témát, mert szeretnék tapasztalatot cserélni olyan rendszergazdákkal és felhasználókkal, akik régebb óta használják ezt a szolgáltatáscsomagot.
2020. szeptember közepétől használjuk a G Suit for Education verziót az iskolában. A dokumentációban sok minden le van ugyan írva, de valahogy nem minden úgy működik ahogyan ott áll. Ilyen terület pl. a mobil eszközök kezelése.
Aktuális problémám pl., hogy egy újonnan, iskolai e-mail címmel beregisztrált tableten a Play áruházban csak négy alkalmazást dob fel (ezek egyébként már eleve telepítve vannak). A Classroom és a Meet nincs közötte és telepítve sincs a tableten.
Hozzáadtam ezeket az elfogadott szoftverek listájához, sőt próbáltam úgy is, hogy kötelező legyen a telepítésük, de akkor sem jelennek meg, nem is települnek.
A problémát át lehet hidalni úgy, hogy beregisztrálok egy sima GMail-es felhasználót is az eszközön, azzal feltelepítem, ami kell, majd eltávolítom a felhasználót és mindenki örül. Csak hát ez elég béna...
Arról nem is szólva, hogy ha "Special"-ra van állítva a mobilkezelés szintje, akkor a felhasználóval törlődnek az általa telepített alkalmazások is, mert olyankor külön workprofil jön létre a "céges" dolgokra (bár, mintha ez nem lenne kötelező).
Nálam most a mobilkezelés szintje "Basic"-re van állítva. Ha kikapcsolom a mobilkezelést, akkor meg semmi sincs a Play-ben.
Ha valaki tud ebben segíteni, ne fogja vissza magát!
Remélem, idővel minél többen összegyűlünk majd itt és tudunk segíteni egymásnak, esetleg valami kézikönyv félét is összehozhatnánk, hogy az utánunk jövőknek már könnyebb legyen!
Amiben én tudok segíteni: adminisztráció automatizálása, kurzusok kezelése API hívások segítségével (ezek a Felügyeleti konzolról még csak nem is látszanak), Google Apps Script használata, meg effélék.
[ Szerkesztve ]
/* Egy lelkes kontár */