Csak simát,egy jó hűtéssel az is a GT szintjét közelíti.
De most már körbe kell jobban járni témát, mert így az X700pro is
bekerült a képbe.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [lezso6:] Miért veszünk SUV-okat?
- [Re:] RTX3070 16 GB VRAM-mal?
- [Re:] [Argos:] MuzsikAI
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Adrian Mole:] Friss konfig, Win 11, gyere rám
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
buci
tag
buci
tag
Az X700-BÓL van AGP-s?
Régebben nem dícsérték agyon a teljesítményét, de ha moddolható
akkor már más a helyzet. Van esetleg valami ismertető jele a moddolható
példányoknak?
Atlantis
veterán
Nem tudom, van-e AGPs,de ha van is, az már valami átalakító chip-en keresztül megy, az meg megöli a moddolhatóságot. 6600-sok közül is néhány moddolható, de ott ki kell fogni, attól függ, milyen mag van a kártyán. Az újabbak asszem nem átalakíthatók. 6800-asok közül GT és Ultra AGP-sek viszont mehetnek Quadro 4000-re, némelyik sima is.
X700-nál nincs jele, úgy tudom, ott mindegyik PCI-E-s átalakítható, mindegy, hogy sima, vagy Pro.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
buci
tag
Akkor nem nyert, mert alaplapot csak nem kellene cserélni.
A 6800-as nekem még drága, 30 ropi körül meg nem hiszem, hogy belátható
időn belül lesz.Majd szétnézek itt a totyikok között. Végülis nem sürgős a vétel.
Kösz az infot.
boecce
tag
Sziasztok!!
Inkább 2d-s lenne a kérdésem: ismer valaki olyan proggit, ami egy valamilyen szabványos méretű (pl téglalap alaku) lemezre optimálisan elhelyez sok-sok teljesen különböző és szabálytalan alaku sikidomot ugy hogy a lehető legkevesebb legyen a fel nem használt felület? (láng-lézer-vagy vizzel vágásrt ismerők biztos tudnak ilyenről) . Csak a müködése érdekelne, nem ilyennel dolgozom
Reggel addig röhögtünk a főnök ''viccén'' amig rá nem jöttünk, hogy amit mondott, az a napi feladat!!
Atlantis
veterán
Mi érdekel a működésével kapcsolatban? Én használtam ilyen szoftvert, amit a lézerhez adtak, az a tapasztalat, hogy egyrészt ha jól optimalizált terítést akarsz, akkor sokáig számol a gép, íyg egyszerűbb kézzel megcsinálnod. Időben gyakran jobban jössz ki.
Egyébként valamelyik NC-s moduljával asszem a ProE is tud hasonlót, de ebbe mi sosem mentünk bele, ezt a melót hál'Isten nem akarták a tervezők nyakába varrni, plusz ProE liszenszet és oktatást - hogy a technológusokat is betanítsák - meg nem ért meg a cégnek a dolog. Szerintem mindegyik NC darabológép-vezérlésre képes tervezőrendszernél elérhető ez a feature, mert nagyon alapdolog.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
boecce
tag
nc technológusként az érdekelt volna, milyen geometriai számítások segítségével jut el a megoldáshoz, hogyan kap inputot, (alakzatot) de már van némi sejtésem hogy vmiféle tömbbe gyüjti a sikidomok csucspontjait és az összekötő entitásokat. Innen már csak egy hosszas számítás, hogy ne legyen átfedés. Valóban alapdolog lehet, ott ahol ilyen gép van, de én csak cikkekből ismerem. Ilyen a kíváncsiságom
Reggel addig röhögtünk a főnök ''viccén'' amig rá nem jöttünk, hogy amit mondott, az a napi feladat!!
buci
tag
Valaki foglalkozott már a Proe Style részével?
Döbbenet az biztos!
Nézegettem a súgót, komplett tutorialok vannak lépésről-lépésre.
Csak az a gáz, hogy már az első feladatnál elakadtam.
Ha lenne érdeklődés, akkor sztem érdemes lenne kitárgyalni minden egyes
feladatot.
Ja no
aktív tag
lassan két hete süllyed a topik. Olvtársak, ez így nem mehet tovább! Legalább egy nyamvadt up-pal szóljunk hozzá.
aneda
aktív tag
Akkor én már inkább kérdeznék!
Automazikus mentés van vajon a ProE-ben?
Nekem elég sűrűn összeomlik, nem kellemes elveszteni két órai munkát, ha elfelejtek menteni.
(arról nem is beszélve, ha átnevezés közben omlik össze)
Az oroszok már a spájzban vannak!
buci
tag
Szerintem nincs. Legalábbis még nem találkoztam vele.
A proe minden mentésnél külön változatot készít, tehát nem ment rá az
előző fájlra.
.
aneda
aktív tag
Én is csak reménykedem...
Az oroszok már a spájzban vannak!
buci
tag
Felrakok egy képet, amit ma szedtem le egy külföldi fórumról.
Az úriember, aki csinálta, karoszéri elemek készítéséhez használja a módszert:
Bővebben: link
És a magyarázat:
Here is the example I promised. The Green transparent geometry are Surfaces used to project a curve. This is needed to create a curve with more than just a 2D profile unless you use tweak but you will ahve to learn that later but is not necessary to use to make a car. The blue lines are either curves made through two points or curves creat3ed or projected. You will see which are drawn and which are projected because I left the projected lines visible. The center curve is a through curve through two points and made normal to two planes. If the four boundaries are connected then you will be able to create a bondary blend through the four curves. Tangency is the most important thing is making a car. After you make your surface, morror it to a center plane as represented with the red surface. You have to be able to think ahead on what and where your surfaces will point to. Practice makes perfect. I taught myself and you can teach yourself too.
Remélem hasznát veszitek.
Nekem nagyon bejön, főleg, hogy a boundary blendet már használtam, de eszembe nem jutott volna, hogy ezt lehet vele művelni.
Ja no
aktív tag
Az SE-t hogy lehet rábírni arra, hogy BSP illetve NPT meneteket is rajzoljon?
(A ProE tud amúgy ilyet alapból, vagy azt is tanítani kell rá?)
[Szerkesztve]
buci
tag
Hát igen. Ez jó kérdés.
Az SE-t most gyorsan passzolom, de proe-ban sztem a HELICAL SWEEP
lehet a megoldás. Az sztem tudja ezeket a kúpos dolgokat is.
De ez erőssen tipp jellegű. Vagy mégsem?
Ja no
aktív tag
mondjuk én úgy szeretném mintahogy a sima metrikus vagy UNC/UNF meneteket rádobálja az ember, hogy a síkrajzban már ne kelljen vele molyolni külön. Mégiscsak hülyén jönne ki, ha vissza kell menni az autocad-hez egy ilyenért.
A helical sweep fizikálisan fogja a menetet megcsinálni és akkor a síkrajz is ''túlszofisztikált'' lesz, nem?
buci
tag
Igen az, lesz.
Sima hengeres felületre szoktam rakni cosmetic thread-et, az insert menüből.
De kúposra még nem próbáltam.
Ez csak jelképesen ábrázolja a testmodellen a menetet és a rajzon is így látszik A menet árnyékolt megjelenítésnél nem látható
Ja no
aktív tag
köszi.
Ha esetleg valaki SE-ben tudná az most nagyon jól jönne.
[Szerkesztve]
Ja no
aktív tag
Közben akadt egy másik problémám is:
Hogyan tudom átmacerálni a sikrajzhoz kapcsolt modell nevét és elérési útját? Sajnos előfordul, hogy rossz könyvtárban hagyok egy-egy modellt, vagy később tudom csak meg a becsületes nevét, de a síkrajz meg már elkészült és roppant mód nincs kedvem újra a síkrajzal babrálni.
aneda
aktív tag
A rossz könyvtárban ahol van a modelled és a rajz, mentsd el más néven a modellt a jó könyvtárba, ekkor magával együtt másol egy rajzot is új néven.
Az oroszok már a spájzban vannak!
Ja no
aktív tag
KÖszi, megpróbálom így.
Bár nekem mindig külön könyvtárban vannak a rajzok illetve a modellek. És ezenfelül keletkezik néha figyelmetlen mentésből máshova is ez az. Aztán halom munka után veszem észre hogy el van csatangolva a bitang. Amíg csak én használom addig nincs gond, de általában az egész könyvtárhalmazt adom át másnak és ő meg a ''helyén'' fogja keresni.
Szerinted így is működik a dolog, vagy csak ha egy könyvtárban van a modell és annak rajza?
valaki100
tag
Üdv!
A cégem megvette a ProE. Eddig nem használtam.
Otthon is felraktam. Kaptam hozzá egy USB (SMC gyártmányú) hálókártyát amit állítólag elsődlegessé kell tennem az XP számára, hogy működjön a progi. (most nem vagy, gondolom ez a baj).
Hol és hogyan tudom ezt megtenni? (ha ez lesz az elsődleges az nem fog bekavarni a net elérésembe?)
Előre is kösz!
buci
tag
[OFF]Olvass mailt Somebody![OFF]
valaki100
tag
Mailt?
Kapnom kellett volna?
Nem kaptam...
buci
tag
Pedig elment.
buci
tag
Találtam egy korrekt tutorial gyűjteményt és olyan rendes vagyok, hogy megosztom veletek.
[link]
szatyi
csendes tag
Sziaszotk!
Szintén ProE-vel dolgozom, most az isdx résznek estem neki. A tutorialok alapján viszonlag érthető is a dolog, de mi van, ha szimmetrikus alkatészt akarok csinálni? Tudja valaki, hogy lehet másodrendben folytonos egy felület, ha csak a fele van megrajzolva? Mert úgy gondolom, ahhoz kellene neki a határoló görbék másodrendű folytonossága. Az ISDX-en belül meg tudomásom szerint nem lehet a középsíkhoz ilyet beállítani.
buci
tag
Nemtán valaki aki style-lal foglalkozik?
Mert ha az első tutorial a súgóban ok, akkor kérdeznék:
Van az félbe vágott hengerpalást, aminek a sarka ki van hajtva.
A kihajtésig eljutottam, de azt írja, hogy a végén összeolvaszható a két quilt.
Exiting the Style feature allows you to merge the two surfaces into one quilt.
Na ezt nem találom.
A kérdésedre sajnos nem tudom a választ. De így kicsit elméleti szinten az nem müxik, hogy befejezve a style-t simán tükrözöd, majd merge?
szatyi
csendes tag
Az egy kicsit hülyén van fogalmazva. A lényege az, hogy kilépsz a style-ból, aztán nyomsz egy mezei merge surfaces-t.
A tükrözéssel meg az a baj, hogy abban az esetben csak G1 folytonosságot tudsz csinálni, ha beállítod, hogy a határgörbék tükröző síkon fekvő végpontjai a tükröző síkra merőlegesek legyenek. Ettől viszont még csúnya a fénytörés a tükrözősík közelében. A G2 folytonossághoz az kellene, hogy a határológörbék görbülete is folytonos legyen a tükröző felületen keresztül. Viszont az a hülye határológörbe nem tudja, hogy merre kéne görbülnie, ha a fele nincs megrajzolva
buci
tag
Az'sten! Ennyin múlott?
Na akkor nekiállok a súgóban lévő tutoriáloknak ismét.
Köszi.
buci
tag
Ez G1-G2 nem egészen világos. Valami képet dobj már fel róla.
szatyi
csendes tag
A G0 folytonosság csak azt jelenti, hogy a határológörbék folytonosak
A G1 esetén a görbék tangenciálisak (az első deriváltjuk folytonos)
A G2 esetén a görbék görbülete is folytonos függvény (második deriváltjuk folytonos)
A surface connections alatt ezt jelöli a szoftver szaggatott vonallal a felület szélén, egyszeres nyíllal illetve kettős nyíllal. Van róla tutorial is
szatyi
csendes tag
Erről van szó:
Bővebben: link
Bővebben: link
[Szerkesztve]
buci
tag
Óoo! Na ez már döfi. A súgós tutorialt mondod?
szatyi
csendes tag
Igen, a témából nekem csak az van meg
A közepén lévő receficét kéne eltüntetni, oda kellene varázsolni egy dupla lila nyilat, de az nem megy, ha először csak a fele van megrajzolva.
buci
tag
Értem, egyébként a csikosítást hogy varázsoltad rá?
Na öszzejött az első style tutorial! Valóban összeolvasztja.
m1c1mack0
csendes tag
hi autocad 3D-s részét tudja valaki használni?
ha igen van hozza valami tutorialja?
buci
tag
szatyi
csendes tag
Igen, ezt az okos embert én is láttam, de nem egészen értem, hogy mit akar. A csíkosítást az analysis-geometry-reflection csinálja, de rajzolás közben is egész jó visszajelzést kaphatsz a felület minőségéről, ha bekapcsolod a realime renderinget a view-display settings-model display menüben, a shade fülön, és kipipálod hozzá a hide environmentet. Ebben az esetben ha a modelled szinének elég nagy a fényvisszaverési értéke, szépen látot a fénytörést a felületen. A szerkesztővonalakat én sem tudom hogy lehet láthatatlanná tenni. de ha már testmodelled lett, simán hide-t nyomsz a style feature-re, az biztos eltünteti.
[Szerkesztve]
buci
tag
Igen a hide eltünteti. Csak a piritónál a tükrözésre is hide kell.
Így már jó.
szatyi
csendes tag
Na ma ráértem egy kicsit foglalkozni a style-lal. Naggyából rendben vannak a dolgok, csodákat lehetne vele művelni, ha rájönnénk erre a másodrendben folytonos tükrözéses trükkre.
Bővebben: link
Bővebben: link
M1c1mack0: azt szerintem nyugodtan el lehet feljteni, hacsak nem vagy mazochista. Javaslom a SolidEdge-t ha kevés az időd, és pár héten belül meg kell oldanod valamit, vagy a ProE-t, amivel meg gyakorlatilag mindent lehet, csak nagyon kell akarni, sokáig.
[Szerkesztve]
buci
tag
Jó kis modell. Én nem látok rajta törést a tükrözés miatt.Gondolom boundary blend-el készültek a fő felületek.Némi magyarázatot- csak úgy nagy vonalakban - fűzz már hozzá légyszíves.Most már csak az érdekelne, hogy ha pl. külön elemekből szeretnék egy autót
megépíteni, akkor először meg kell-e csinálni egyben?
De gondolom igen, mert csak úgy lesznek jók az átmenetek.
Hát jó lenne már darabokra szedni egy komplett kasznit, ami így készült.
Ehhez kevés lesz a súgós tutorial anyag.
m1c1mack0
csendes tag
tudtam hogy proe a legjobb a 3d s tervezesre ,de azt is hogy az egyik leg bonyolultabb
es arra meg nem vagyok ra kenyszeritve hogy azt hasznaljam, magamat meg nem eroszakoltam ra hogy csak kedveteles bol megtanuljak proe ezeni.Viszont auto cad ben hianyoltam hogy ha meg rajzolok egy rajzot nem tudok belole egy 3ds model-t is csinalni ami szemleltetesre sokkal jobb.
en meg uj vagyok a muszaki rajzolas vilagaban es bizon egy 2d s alkatreszrajzot neha eleg sok percig kell bamulnaom mig el is tudom kepzelni 3d ben(van amikor ez nem is sikerul )
ezert is tetszene jobban a 3d
ballington
addikt
Nem akartam végig olvasni, de érdekel a téma amennyiben Inventorhoz is ért itt valaki.
A ProE-t annyira nem ismerem, úgy tudom jobb, mint az Inventor, csak a sima Pro200-t vagy mit használtam az egyetemen fél évet.
Mellette használok ACAD-t is, de azt csak 2d-ben, nekem a 3d-s része túl bonyolult.
Én úgy vagyok vele: vagy csak 2d-s, vagy csak 3d-s a tervező progi.
Aki a tökfőzeléket kapor nélkül eszi, az más aljas dolgokra is képes.
ReJim
őstag
hellosztok.
nem ismertek valami LINUXos tervezőt, ami ingyenes? (találtam sokat, ami free, de azok nem elég jók...)
nem szeretnék wint felrakni a rajzolgatáshoz.
egyébként autocad-et használ valaki? nehéz benne a 3d-s rajzolás? mert ebben a tanévben kezdtem autocad-et tanulni, de csak év végén fogunk 3d-vel próbálkozni...
</end.?>
buci
tag
Konkrétan mi érdekel?
buci
tag
Használunk Acad-et, de mint már említettem 2D-re van kitalálva.
Persze lehet vele küszködni 3D-ben is.
Ha nem akarsz nagyon belemélyedni, akkor tényleg kézenfekvő
megoldás az Inventor. Pár nap alatt hihetetlen sikerélményt tud nyújtani.
ballington
addikt
Lenne egy két dolog, amit nem értek benne, hogyan lehet megcsinálni. Értesz hozzá vmilyen szinten?
Az összeállításon belüli élek vetítésével vannak problémáink. Nem tudom, mitől van az, hogy néha adaptívan viszi az élvetítést, máskor meg átviszi, de pink színnel, és akkor nem adaptív, vagyis ha a forrás profil helyzetét megváltoztatom, akkor a vetítettprofil nem változik, hanem marad az első poz-ban.
Tudsz ebben segíteni?
Aki a tökfőzeléket kapor nélkül eszi, az más aljas dolgokra is képes.
ballington
addikt
Igen, sztem is ACAD maradjon 2d-ben.
Az Inventort meg könnyű elsajátítani, vmilyen szinten.
Aki a tökfőzeléket kapor nélkül eszi, az más aljas dolgokra is képes.
buci
tag
Igen, értek hozzé valamilyen szinten.Bár egyre kissebb lesz az invi a a nagy proe mellett.
És így, hogy nem nagyon használom, eléggé kiesnek dolgok.
Amit említettél azt konkrétan nem használtam, de a súgó ezt írja:
Hogyan vetítethető egy összeállításban használt geometria?
Egy összeállításban egy összeállítás-darab által kivágott részegység élei vetíthetők a vázlatsíkra, ha az alkatrész metszené a vázlatsíkot. A vetített vágóélek nem asszociatívak a vázlatban. A geometria vetítéskor a geometria egy ''pillanatfelvétele'', és nem frissül, ha a szülő geometria megváltozik.
Egy összeállításban létrehozhat alkatrészt a lap vagy sík, mint vázlatsík meghatározásával. Ezután vetíthet éleket, hurkokat vagy lapot a vázlatba. A vetített geometriából létrehozott sajátosságok addig asszociatívak a szülő vázlattal, míg a csatolást meg nem töri.
Na ez nekem nem teljesen világos, de lehet neked többet mond.
De visszagondolva nekem a vetítéssel soha nem volt gondom.
A geometria vetítésével mindent meg tudtam oldani.
De ha löksz egy képet amin látszik a gond, akkor talán többet
tudok mondani.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Beszámítás! Asrock H310M i5 8600K 16GB DDR4 250GB SSD 1TB HDD RTX 3060 12GB ZALMAN S4 FSP 600W
- Beszámítás! MSI B450M R5 2600X 16GB DDR4 240GB SSD 1TB HDD GTX 1070 8GB ZALMAN Z1 Neo Corsair 520W
- Beszámítás! ASUS B450M R7 5700X 16GB DDR4 500GB SSD RTX 3070 8GB ZALMAN S2 TG Chieftec 750W
- Beszámítás! ASUS B450M R5 5600 16GB DDR4 500GB SSD RTX 3060Ti 8GB ZALMAN S2 TG Cooler Master 650W
- Beszámítás! GIGABYTE B250M i5 7600 16GB DDR4 128GB SSD GTX 1050Ti 4GB FSP CMT160 fekete Chieftec400W