Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#651) fsb1000 válasza G4NXST4 (#644) üzenetére


fsb1000
nagyúr

Na .. lemeradtam valamiről?

Nem érzem, hogy belém kötöttél volna, és nem csodálom, hogy van ami zavar.
Mióta hatástalannak tünt a többszöri kérésem, hogy a topik témájáról beszélgessünk, azóta a startégiám megváltozott és rákérdezek minden negatív állításra és aztán elbeszélgetünk róla.
Felfejtjük, hogy mennyi benne a lózung tartalom.
Ez épp olyan rejtett offolás mint naponta 5x beírni, hogy szar a GTX480 mert melegszik, zajos, stb. Szerintem javult az arány!

ja...
Most rakom be a 4890-et és holnap jön hozzá a 4870X2.. Ezt még bevállatam a fermi előtt.
Egészen elpirultam!

(#652) jozsi válasza fsb1000 (#651) üzenetére


jozsi
tag

Te ATI utáló, fujj:DDD

Keresek: e6600 dobozos, számlás, garós processzort. Van egy inno3d 6600-osom 256 mb-os AGP-s by ''razor91''

(#653) Abu85 válasza gbors (#649) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Csak valami limitálja, mert túl sokat zuhan a teljesítmény a felbontás növelésével. Az 1920x1080->2560x1600 váltás elég gáz.

A Far Cry 2 az érdekes, de utánajárunk ennek. Az Avatarban nézzük a hardvert, ami a Dunia modernizált változatát használja. Ha hasonló az előny, akkor majd gondolkodni kell ezen, ha változik a felállás, akkor az AA resolve a probléma, ami az AMD-s karikon DX10.1-es kód, és vissza sem lehet váltani DX10-re. Valami a DX10.1-ben el lett meszelve, amitől túl lassúak lesznek a Radeonok. Annyi ebből a szempontból érdekes, hogy a Fermi sem vált be a DX10.1-be, pedig be kellene.
Majd kiderül a tesztben.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#654) rup1u5 válasza fsb1000 (#651) üzenetére


rup1u5
nagyúr

Nyomjál légyszi GTA4 bench-et a 4890-el és arra is kiváncsi lennék, hogy tapasztalsz-e olyan fps kilengéseket mint én. GTA4 topikba told be a tapasztalataid pls! Nagyon érdekel, hogy csak a konfigomban volt egyedi jelenség a rossz teljesítmény vagy általános.

Why don't you knock it off with them negative waves!

(#655) Alastair' válasza Abu85 (#653) üzenetére


Alastair'
nagyúr

Lehet egy kérdésem? Semmiköze ugyan a témához, de most bent van a gépemben egy 4870, ami ugye sokkal gyorsabb mint egy 9800GTX+, DX10-ben. Adott a Bad Company2 patch nélkül 1.0-ás felállásban. 14 és 35 között teljesít, míg a GTX-el mértem

2010-03-20 23:07:39 - BFBC2Game
Frames: 9357 - Time: 212351ms - Avg: 44.064 - Min: 31 - Max: 70

ilyen eredményeket, ugyanazon a beállításon. Itt hol veszlik el a sokkal jobb 4870 teljesítménye?
A Just Couse2-ről ne is beszéljek. :F 25-30 az atival míg a GTX szó szerint szárnyal ebben is.

Alister from Hell

(#656) Abu85 válasza Alastair' (#655) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Rakd fel az Update 1-2-őt. Még a beta-ból maradt a BF-ben egy bug, ami miatt valamiért nem használja ki a GPU-t. A DICE várja a visszajelzéseket ebben az ügyben.
A többihez ott vannak a CrossFireX App profilok is. Azokat is telepíteni kell.
Driver + profil1 + profil2
Ebben a sorrendben. Ha a 10.3b már fent van, akkor azt kihagyhatod.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#657) gbors válasza Abu85 (#653) üzenetére


gbors
nagyúr

Na igen - korábban ezt a dynamic branchingra fogtuk :)) De szerintem a GTX480 vs HD5870 különbség 25x16-ban kb. reális, és ami lejjebb több, az a bónusz.

Dunia: hmmm. azért az valami ipari méretű kib***ás lenne, ha a DX10.1 leple alatt csempésződött volna a motorba az nVidia-preferencia :Y

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#658) azoli09 válasza fsb1000 (#651) üzenetére


azoli09
tag

Helló
Na hogy ne a levegőbe beszéljek kipróbáltam én is ezt a dadogást , szőrös fánkkal ,először alap óra jelen ,ezalatt azt értem hogy a vga és cpu is alapon ment semmi akadás dadogás nem volt ,cpu felhúztam 4.0 teszt ismét ment semmi nem történt ,aztán fel húztam a vga is ,hoppá el kezdet dadogni ,bizonyos másodpercenként meg akadt a fánk pörgés közbe ,mondom cpu vissza veszem alapra ,a dadogás továbbra is fennáll , elkezdtem apránként csökkenteni a vga órajelét és 650mhz (gpu) meg szűnt a dadogás , szerintem azért van ez mert túl gyors a gpu a memoriához és ezért dadog , próbáld meg hogy csökkented a gpu órajelét , ez picit olyan mint ha fognék egy talicskát tele raknám betonnal és nem fölfele tolnám egy dombon hanem lefele ,és egy kis idő múlva elesnék mert túl könnyen tudnám tolni lefele ,de fölfele meg le lenék terhelve , remélem értitek az elképzelésem ,ara akarok kitérni hogy ezekre a kártyákra nem ártana már 2giga memó :F

(#659) Sárpac válasza azoli09 (#658) üzenetére


Sárpac
nagyúr

Az 512bit nem ártana szerintem se a gtx480-nak se a hd5870-nek!

Alapfesz alatt a maximumon túl!

(#660) fsb1000 válasza azoli09 (#658) üzenetére


fsb1000
nagyúr

Sajnos az 5870-en nem tudtam annyira csökkenteni a 3D frekit, hogy a jelenség teljesen megszünjön. De az AA csökkentésével szintén csökkenek az akadások.

Én is kb. azt gondolom amit te, de elfogadom azt is, hogy a furmark nem mérvadó, mert korlátozza az ATI a működését, illetve nem is foglalkoznak ezzel a programmal.

Ami érdekeseb, hogy GTA4-ben is meglehet szüntetni az akadást, ha a VD és DD paramétereket a minimumra állitjuk. (csak igy játszhatatlan)
Mivel ezek (szerintem) VGA-ra vonatkozó paramétereket állítanak, úgy gondolom ez is egy érv arra, hogy nem a hardverem egyéb komponensei a hibásak, és nem is szofveres gond.

Arról már nem is beszélve hogy GTX285-vel sem a furmark, sem a GTA4 nem akad ugyanazon beállításoknál, ezt várom el a GTX470/480-tól is.

(#661) Alastair' válasza Abu85 (#656) üzenetére


Alastair'
nagyúr

Szóval valahol erre akartam kilyukadni. Köszi.

Alister from Hell

(#662) Sárpac válasza fsb1000 (#660) üzenetére


Sárpac
nagyúr

Nálam is AA-ban hibázott is game alatt főleg ahol jobban terhelve voltak a shaderek.

Nem tom lehet gyárilag f@s cypress-ek csinálják ezt csak a Kata javítgatja olyankor be be akad.
Olyan mintha mint amikor a hígf@sás kerülget, de nincs hová tenni a cuccost, sietve keressük a helyett közben meg meg állunk összeszorítani a seggünket, hogy be ne szaladjon, aztán meg előbb utóbb csak el eldurran valahol.

[ Szerkesztve ]

Alapfesz alatt a maximumon túl!

(#663) azoli09 válasza Sárpac (#662) üzenetére


azoli09
tag

fosás el durran ,ez ultra lol
jót röhögtem :C

(#664) rup1u5


rup1u5
nagyúr

talicska beton, hígfosás.... :DDD
milyen szép képekkel van tele a fejetek ha hasonlatokról van szó! :DDD

Why don't you knock it off with them negative waves!

(#665) Robi BALBOA válasza fsb1000 (#627) üzenetére


Robi BALBOA
őstag

3,2 milliárd tranzisztorból nem fogom megmondani, hogy melyik kell és melyik nem, de gondolhatod hogyha nem erre a szegmensre készült a kari (GPU,GPGPU) hanem HPC-re akkor olyan dolgok is kerültek bele amik nem kellenek csak oda, de ha nem hiszel nekem akkor nézz utánna jobban (ugyanis te akarsz Fermit, legalább tájékozódj mielőtt veszel valamit, járj utánna mit is veszel), de a legtutibb ha megkérdezed Abu-t ő majd biztos szívesen felvilágosít.

(#623)G4NXST4: Nem úgy értettem, hogy még ezen túl menni még 2-3 hónapot, hanem úgy értettem, hogy ha ezzel a mostani stádiumban lévő Fermivel készen lettek volna kb akkor amikor az Ati a Cypress-el akkor megérte volna ezt nem kiadni és ráhúzni azt a 2-3 hónapot a fejlesztésre(amit fentebb írtam) és akkor egy nagyon ütős Gpu-val állhattak volna elő, de így most van egy jó cGPU-juk ami HPC szegmensben meg is állja a helyét, de GPU(játék) fronton már nem annyira.
Magyarán nagyon rákoncentrálat a HPC-re és ennek mi ittuk meg a levét, ők meg jól megvannak a HPC-vel dől a della, de reméljük a feltupírozás jól sikerül és akkor jó lesz ez.

Tuning mindenek felett! Legjobb a Legrosszabb! by Karesz:) , Én: és mivel iszod a Vodkát Karesz? Karesz: Hát,Ö?!?> Haverokkal!:) , Nem az a lényeg honnan jössz, hanem, hogy mit ISZOL!!! by-Bekő Lacika- /Abit és Fatal1ty alaplapokat Keresek!/

(#666) Lauda válasza fsb1000 (#370) üzenetére


Lauda
félisten

Jovo heten ideernek a kartyak, akkor nyitunk egy ujat, ez meg mehet a levesbe. Ez az ati/nv flame teljesen tonkretette a topikot. :(((

(#667) schawo


schawo
titán

Miért fontos az a plusz 1,1 milliárd tranyó, és miért lesz gyorsabb a fermi az elmileti számok ellenére?

A plusz tranyókba belefér egy komolyabb, optimalizáltabb mem vezérlő, jobb terheléselosztás, a cache, a nagyobb tesszalátor stb. Ezek nem látszanak a nyers számokban, viszont kedvezően hatnak a végső teljesítményre, de a tranzisztorszámot, fogyaszást, melegedést nyomják felfelé.

Nincs itt semmi hókuszpókusz. A végén a kisebb teljesítményűnek tűnő fermi valamivel gyorsabb, mint a cypress.

A két vállalat között a "vita" arról megy, hogyan költsük el a plusz tranyókat. AMD szerint nyers erőre, NV szerint optimalizációra.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#668) hugo chávez válasza fsb1000 (#627) üzenetére


hugo chávez
aktív tag

Idézet Abutól: "A Ferminél két szempont is volt, amiért lecserélték a TPC-ket. Eleve gyenge volt a GS hatásfoka, és a HPC piacra kellett a dedikált int ALU. Előbbi fontos a gaming szempontjából, míg utóbbi többnyire csak a helyet foglalja, de a HPC piacon nagyon sokat számít."

Más:
Azért ez szerintem elég érdekes, a minimum fps-eket nézve (bár csak ezt az egy AvP 3 tesztet találtam) és ezt a játékot nem hinném, hogy jobban optimalizálták volna a Fermire mint az Evergreenre, és ha jól tudom (ha nem, akkor valaki javítson ki), ez a jelenleg legtöbb DX11 feature-t használó játék.

"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari

(#669) fsb1000 válasza Robi BALBOA (#665) üzenetére


fsb1000
nagyúr

Valamit félreérthettél vagy én nem jól kérdeztem.
Nem arra voltam kiváncsi hogy a milliónyi transzisztor közül melyik nem kell, hanem valami nagyobb részegységre megnevezésére, aminek jól körülhatárolható feladata van (mint pl ROP, memovezérlő, stb) és ahogy írtad nincs szükség rá.

Azért téged kérdeztelek, mert ezt te mondtad, nem pedig Abu85.
De ezekután van egy olyan sejtésem, hogy az ismeret-lózung skálán kicsit máshova kell helyezni az ezen a fórumon elhangzó kijelentések egy részét.

///

hugo chávez:
Köszi!
Meg tudnád nekem mondani mi az a "GS hatásfok" és hogy az "int ALU" mit is csinál.
Szeretném megérteni a mondatot amit idéztél.
Te érted?

[ Szerkesztve ]

(#670) fsb1000 válasza hugo chávez (#668) üzenetére


fsb1000
nagyúr

Tehát akkor az idézeted alapján Abu85 szerint az int ALU csak a helyet foglalja.
érdekes....
Én találtam egy olyan idézetet, amely szerint nem lesz kihasználatlan::

"Az Int ALU a legtöbbször kihasználatlan lesz a grafikai számítás alatt, így szvsz az lesz majd bevetve a textúrázáshoz. Általában Int textúrázás van a mai játékok alatt"

Melyiknek higgyek?

[ Szerkesztve ]

(#671) hugo chávez válasza fsb1000 (#669) üzenetére


hugo chávez
aktív tag

Ha jól értem, a GS a geometry shader akar lenni, a dedikált int ALU pedig a hardveres integer arithmetic logical unit vagyis egésszámú aritmetikai logikai egység, de hogy ez utóbbi miért kell, vagy miért nem kell egy gpuba, erre én sem tudom a választ. (Kérdezd meg Abut, ő írta, tehát neki kell tudnia ;] )

[ Szerkesztve ]

"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari

(#672) fsb1000 válasza hugo chávez (#671) üzenetére


fsb1000
nagyúr

Ezt én is kigugliztam, meghogy az "int ALU" a CUDA része....

Lehet, hogy nem csak a fermiben van Int Alu?
Már a korábbi modellekben is "feleslegesen" volt benne? Pl a GT200-ban?
hmm. hmm..

nehéz dolgok ezek...
Az NVIDAI-nak lehet pár éves gyakorlata a felesleges részegységek elhelyezésében.

(#673) hugo chávez válasza fsb1000 (#672) üzenetére


hugo chávez
aktív tag

"Az NVIDAI-nak lehet pár éves gyakorlata a felesleges részegységek elhelyezésében."
Meg persze az Atinak: R600-R700-ban a tesszellátor :DDD (végül is tesztelgetni jó volt a tesszellációt, de úgy néz ki, hogy használni nem fogja semmi sem)

Ezt én is kigugliztam, meghogy az "int ALU" a CUDA része....
A CUDA Core része, ami egy sp-nek felel meg. Amúgy itt és itt vannak leírások az architektúráról, ahol azt írják, hogy a Fermiben lévő int ALU-k jobbak, mint a régebbi gpukban lévők, pl. teljes 32 bites pontosság minden utasításnál és hatékonyan optimalizálták a 64 bites és kiterjesztett pontosságú műveletekhez, de hogy ezt csak a HPC környezetben lehet-e kihasználni, illetve hogy ettől sokkal nagyobb méretű/fogyasztású lett-e az int ALU, arról fogalmam sincs. Viszont nem hinném, hogy maga az int ALU felesleges lenne, de hogy mi és mire használja a játékokban, arról egy nálam sokkal hozáértőbb embert kell megkérdezned.

[ Szerkesztve ]

"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari

(#674) fsb1000 válasza hugo chávez (#673) üzenetére


fsb1000
nagyúr

OK... de ha jól emléxem, akkor Te hoztad az idézetet, mely szerint ez az "int ALU" felesleges.

Aztán kiderül, hogy a CUDA része igy nehéz lenne kihagyni.
Aztán az is kiderül, hogy mégis csak használják a játékok.
Aztán az is kiderül, hogy nem a fermiben jelent meg hanem már a GT200-ban is volt.

Nem tudom... talán kezditek érteni mi a gondom ezekkel a félinfókkal, amik igy belőködnek erre a fórumra?

///

Egyszeri user mit tud?
- Kedvenc játéka jól fut az adott VGA-n vagy sem (szubjektív)
- Véleményt alkot, hogy mennyire melegedős és zajos a VGA (szubjektív).
- Esetleg csinál egy valamilyen Mark-ot hogy másokéval hasonlítsa.
- Esetleg kiméri a játékaira jellemző fps-t.
- Esetleg megnézi a képváltások közötti időket ha akadósnak érzi.

Szerintem ennyi elég. Elég ahhoz hogy eldöntsük a bolti árhoz és zsebpénzünkhöz mérten az adott VGA megfelel az elvárásainknak vagy sem.

Amikor ennél messzebb merészkedünk és kellően megalapozott ismeretek hiányában elkezdjük a cikkekben vagy fórumokon olvasott szakszerűnek látszó szövegeket visszabiflázni, akkor könnyen ingoványos talajra tévedünk és szaporodni kezdenek a kérdések.

(#675) gbors válasza fsb1000 (#674) üzenetére


gbors
nagyúr

itt erősen keveredik egymással a tényinformáció, meg a korábbi időszakból származó pletykák és feltételezések. az int ALU-k szerepe a textúrázásban akkor volt népszerű téma, amikor élt az a feltételezés, hogy a Fermiben nem lesznek dedikált textúrázó egységek. persze nem kizárt, hogy a tényleges architektúrában is besegítenek a textúrázóknak int8/16 textúrák esetén - de nem tartom túl valószínűnek. ezért ezek gaming szempontból tényleg nem képviselnek értéket - de hogy mennyi tranzisztorba fájnak, azt a publikum nem tudja.

a másik oldala az éremnek, hogy az archiktetúrákról folytatott viták mindig is ingoványosak, hiszen a tényszerű infokat a gyártók erősen őrzik - ezért csak a különféle tesztekből leszűrhető következtetésekre lehet támaszkodni. alig néhány site végez olyan méréseket, amikből nem csak közelítő ötleteket lehet meríteni, hanem relatíve pontos képet mutatnak a GPU-k egyes tulajdonságaira nézve - ráadásul ezek többnyire nehezen érthetőek alaposabb ismeretek nélkül (ld. a B3D unigine heaven elemzése), ezért sok esetben marad a félig legenda-alapú infocsere. ez sosem lesz pontos, viszont legalább fun :)

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#676) citrom904


citrom904
tag

Na gyerekek! A crysis 2 -höz valami atomerőművet kell venni az tuti! Már most lehet kezdeni gyűjteni a pénzt ,hogy a nasa-tól sutyiba kilopjanak egy szobányi supercomutert amibe beleheggesztünk vagy 10-12 geforce 480gtx-et ,hogy legalább esélyünk legyen egy akadásmentes full hd-ra!! :DD Félretéve a viccet ,elég ütős game lesz és talán elfut(élvezhető sebbességgel nem túl gagyi beállításokkal ) valami középkategóriás karin nagyon király lesz!! Bocsesz ,ez nem egészen a topikba vágó téma!!

Lepd meg a májad : Igyál VIZET!!!

(#677) Robi BALBOA válasza fsb1000 (#669) üzenetére


Robi BALBOA
őstag

A gyártók nem fogják az orrunkra kötni, hogy mi a felesleges pontosan és mi nem (nem fogják azt mondani, hogy itt van jó drágán füzesd ki azt is aminem soha nem fogod hasznát venni!), gbors kollégának igaza van, egyrészt a tesztekből lehet tudi, hogy mi a felesleges, másrászt onnan, hogyha 2 szegmensre 1 terméket csinálnak holott 2 kölönbözőtt kellett volna akkor gyanús, hogy vannak olyan részek amik az egyik szegmensben(HPC) nem kellenek és vannak olyan részek amik a másik szegmensben(GPU, játék) nem kellenek.

Tuning mindenek felett! Legjobb a Legrosszabb! by Karesz:) , Én: és mivel iszod a Vodkát Karesz? Karesz: Hát,Ö?!?> Haverokkal!:) , Nem az a lényeg honnan jössz, hanem, hogy mit ISZOL!!! by-Bekő Lacika- /Abit és Fatal1ty alaplapokat Keresek!/

(#678) fsb1000 válasza gbors (#675) üzenetére


fsb1000
nagyúr

gbors:
korrekt és teljesen egyetértek a véleményeddel. (fun!)

Robi BALBOA:
Szerintem gbors hsz-ben nem volt az amit állítasz, vagyis a tesztekből nem lehet megtudni mi az ami felesleges a fermiben.

A lényeg ez: olyan dolgokról beszélgessünk, amit legalább felelütesen értünk és az információ forrása valamivel stabilabb mint a vikipédia.

(#679) G4NXST4 válasza Robi BALBOA (#665) üzenetére


G4NXST4
tag

Ja úgy igen, félreértettem sorry

nagyonromlik

(#680) hugo chávez válasza fsb1000 (#674) üzenetére


hugo chávez
aktív tag

"OK... de ha jól emléxem, akkor Te hoztad az idézetet, mely szerint ez az "int ALU" felesleges."
Én hoztam, de azért nem kell leharapni a fejem :P , Abu írta, nem én. Te kérdezted, hogy: "Konkrétan mekyik az az " egy pár dolog ami a HPC-gez kellett"
Lehet ezeket nevesíteni? Mit csinálnak, ami nem hasznosítható a játékokban?"
, erre ajánlották, hogy kérdezd Abut, de ő nem nagyon reagált, én meg nemrégen kerestem valamit a Fermi találgatós topikban és láttam ezt, azért másoltam be, de csak miután írtad, hogy a korábbi gpukban is volt int ALU, akkor olvastam bele a Fermi White Papers-okba, amiket linkeltem is (a gyártó oldaláról, nem a Wikiről :D ) és azokból az jött le, hogy az int ALU-k csak új képességeket kaptak.

"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari

(#681) fsb1000 válasza hugo chávez (#680) üzenetére


fsb1000
nagyúr

Nem baj... végül is hasznos volt.

Eddig nem nam nagyon fogalkoztam a CUDA és HPC specifikus feladatok mélyebb megismerésével, de most felsejlett egy átfogó koncepció.

Mindenkinek lehet erről az NV-s stratégiáról véleménye, a magam részéről - az alapján amit megértettem belőle - egy olyan általános megoldás felé mozdultak el, amely technólógia szempontjából előrelépés lehet. Nem csak a gyártónak.
Mindenhol megfigyelhető az integrálásra való hajlam, ahol nagy szériákról és nagy pénzekről van szó.

Persze a fejlesztés árát az userek fizetik meg, kezdetben kevesen sokat, de hiba lenne lemaradni egy induló gyorsvonatról, még akkor is ha menetközben is fel lehet majd szállni.
Talán eltelik 3-4 év és a nem HPC-s alkalmazások is kezdik majd kihasználni ezt a technológiát.

Meglátjuk... a tesztek alapján már most is ki lehet jelenteni hogy ez a hibrid vagy integrált megoldás a PC-s játékfronton is erősebb megoldást adott, mint a rivális GPU-ja. (persze az ár és a fogyasztás is magasabb)
reménykedjünk, hiogyha ugyanazzal a GPU-val és technológiával több szegmensből is tudnak pénzt szivattyúzni akkor talán az ár is csökkenhet PC-s VGA oldalon.

(#682) hugo chávez válasza fsb1000 (#681) üzenetére


hugo chávez
aktív tag

Hát igen, ha már az NV stratégiája, én pont azért próbálom figyelemmel kísérni a Fermi sorsát, mert szerintem ez a jelenleg leginnovatívabb (gp)gpu és valószínűleg az ehhez hasonló felépítésű grafikus chipeké a a dedikált grafikus gyorsítók jövője, meg remélhetőleg a gpgpu képességek is kihasználhatóak lesznek PC-n is. (Persze ott van még a Larrabee fejlesztés, már ha lesz belőle valami, de az szerintem inkább majd a cpu-kat és a gpu-kat közösen válthatja fel valamikor, de nem a közeljövőben, esetleg 6-8 év múlva, meg persze nem P1-es magokkal és nem in order felépítéssel) Igaz, hogy a Fermi jelenleg sokat fogyaszt, meg melegszik, de ne felejtsük el, hogy 3,2 milliárd tranzisztorból áll, ami tudomásom szerint a jelenlegi világrekord a sorozatban gyártott chipeknél és a közeljövőben némi finomítással, fejlesztéssel, alacsonyabb csíkszélességgel még nagyon frankó lehet. És az Ati pont akkor lesz bajban, ha jelentősen módosítania kell a jövő játékaihoz a jelenlegi, R600-ra épülő architektúrát, miközben a régebbi DX-es játékokat is megfelelő sebességgel kell vinnie és akkor majd szintén jön egy nagyon sok tranzisztorból álló, sokat fogyasztó, forró gpu, ami majd csak újabb revíziók és csíkszélesség csökkentés után lesz elfogadható, tehát ugyanazt az utat fogja bejárni, mint most a Fermi.

[ Szerkesztve ]

"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari

(#683) Sárpac válasza hugo chávez (#682) üzenetére


Sárpac
nagyúr

ATI 28nmm-en fog hasonlót piacra dobni ők 40nmm-el ezt meg sem kísérelték.

Alapfesz alatt a maximumon túl!

(#684) hugo chávez válasza Sárpac (#683) üzenetére


hugo chávez
aktív tag

Hát, én nagyon kíváncsi vagyok (irónia nélkül), hogy a Northern Islands mennyire lesz újítás az Evergreenhez képest, meg hogy mikor fog kijönni, mert szerintem ha 40nm-en is voltak problémák az Atinál is, akkor simán lehet, hogy a 28nm-t sem ússzák meg gond nélkül, akár TSMC akár GlobalFoundries és ugye elvileg ez még egy új architektúra is lesz.

[ Szerkesztve ]

"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari

(#685) gbors válasza Robi BALBOA (#677) üzenetére


gbors
nagyúr

hát pont ez az, hogy a tesztekből marhára nem látni :)

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#686) Abu85 válasza hugo chávez (#684) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Előbb lesz egy Southern Islands sorozat. A Northern Islands majd csak jövő nyáron jöhet. Egyszerűen a 32 nm-es törlés bekavart. Ilyet soha nem tett a TSMC, komoly indok kell egy technológia a finish előtti kukázásához.
Ha van pipe cleaner chip, akkor fel lehet készülni a problémákra. Az NV-nek pont egy RV740-es megoldás hiányzik. Ezért csúsztak.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#687) hugo chávez válasza Abu85 (#686) üzenetére


hugo chávez
aktív tag

És ez a Southern Islands mikorra várható?
Ja, még egy kérdés: mobil Fermikről tudsz valamit?

[ Szerkesztve ]

"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari

(#688) Abu85 válasza hugo chávez (#687) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A 40 nm-es chipek őszre, míg a 28 nm-es pipe cleaner, év legvégére vagy 2011 elejére.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#689) fsb1000 válasza hugo chávez (#682) üzenetére


fsb1000
nagyúr

Asszem már írtam, hogy nem 3,2m tranzisztor van a fermiben, és nem is másfélszer annyi mint az 5870-ben.

Valaki ezeket leírta pár napja és azóta kezd igazsággá szilárdulni.
Még pár hét és a szorzó 2x-re kúszik fel és a tranyó szám a 4m-et fogja ostromolni.

///

Amúgy meg igen... nem tudni az erővonalak merre hajlanak és hogy a technólógia alakítja a játékokat, vagy a játékok tartanak életben vagy sorvasztanak el bizonyos trendeket.

Sokan állítják hogy a PhysX egy zsákutca és hamarosan kihal, de azért elég sok ATI tulaj vesz egy NVIDIA kártyát a közép-felső kategóriás ATI-ja mellé.
Nagyon népszerű téma ez a fórumokban.

(#690) Abu85 válasza fsb1000 (#689) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Azért ezen a Radeon-NV Physx párosításon érdemes elgondolkodni: [link]
A legújabb driverek lekapcsolják a hardvert, és visszaváltanak szoftver módba. Ez az NVIDIA új tiltó algoritmusa, amire még nincs hack.
Persze ettől még vehetnek az emberek GeForce-ot PhysX-re senkit sem akadályozok meg ebben, csak figyelembe kell venni, hogy az NV nem támogatja a konfigurációt hivatalosan, és ezért ne az NV legyen a föld utolsó szemét cége, mert erre a tiltásra sajnos elég sok Radeon-NV Physx, így reagált ... holott egy nem hivatalosan támogatott technológia miatt vettek GeForce-ot.

(#691) hugo chávez: 3,2 millió a megközelítőleg pontosabb becslés.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#691) hugo chávez válasza fsb1000 (#689) üzenetére


hugo chávez
aktív tag

"With over three billion transistors" ami biztos, de a legtöbb helyen 3,2 milliárdot említenek.

"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari

(#692) fsb1000 válasza Abu85 (#690) üzenetére


fsb1000
nagyúr

Én egy 5870 mellé tettem GTX285-öt.
Elég ütős volt, de nekem is visszaváltott a hackkal.
A régebbi megoldás (régi driverekkel) viszont stabilan müxik.
Szerintem azokat kéne gyözködj a megoldás tarthatatlanságáról, akik üzemszerüen használják.

Próbáltam a GTX285+GTS250 párost is.
Az ugye helyből stabil volt, de nem hiszem hogy majd a GTX470 mellé is szükség lenne társkártyára.

hugo chávez:
Az általad linkelt oldalon van a "Fermi Compute Architecture White Paper"
Abban 3 van nem 3,2.
Amig nincs jobb doksi, szerintem ezt kéne elfogadni hitelt érdemlőnek.
Tudsz adni egy linket ahol 3,2m-et írnak?

De részletkérdés.... csak egy jelenségre hívtam fel a figyelmet.

(#693) Abu85 válasza fsb1000 (#692) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Én a Radeon-NV Physx párosítással kapcsolatban nem szeretnék győzködni senkit. Mivel nincs hivatalos támogatás, így nem ajánlom, de természetesen látom, hogy többnyire működik, szóval ellenzeni sem ellenzem.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#694) Sonja


Sonja
veterán

Hopp, egy GTX480 tulaj! :C Jönnek folyamatosan az eredmények és a hőfokok! :R

Ha csalódni akarsz, bízz az emberekben!

(#695) hugo chávez válasza fsb1000 (#692) üzenetére


hugo chávez
aktív tag

A "Fermi Compute Architecture White Paper" a legrégebbi hivatalos dokumentum a Fermiről, feltételezem, hogy a főoldalt gyakrabban frissítik és ott "több, mint 3 milliárd"-ot írnak (bár az angoltudásom nem a legjobb). Mindegy, az Nvidiánál hitelesebbet nem tudok, 200 millión meg nem fogunk összeveszni, pláne hogy Abu szerint csak 3,2 millió :D

"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari

(#696) Sárpac válasza Sonja (#694) üzenetére


Sárpac
nagyúr

Az szép ott is 549Euro kemény írja is a srác a hd5870 349Euro 200Euro különbség 54.000Forint. Van egy tippen holnap 150K+ lesz ha lesz egy gtx480 itt bazárban is!:D

Alapfesz alatt a maximumon túl!

(#697) fsb1000 válasza Sonja (#694) üzenetére


fsb1000
nagyúr

Hopp! Már megijedtem, hogy PH!-s user.
Azért az a 98% venti elég durva furmark alatt...
Lehet hogy az NVIDIA zajjal védekezik a tesztelő kedvű userek ellen.

///

Már tegnap eldöntöttem a dolgot.
- Első körben nem veszek GTX480-at (drágább és hangosabb, mint vártam)
- GTX470-et veszek, mert dx9-es játékokban 25%-val gyorsabb GTX285-nél
- Nem várom ki userek GTA4 tesztjét (megkockáztatom, legfeljebb becserélem GTX285-re)

Lehetőleg kiskerboltban szeretném megvenni, mert úgy könnyebb lesz eladni akár felfele, akár lefele váltok.
Ha van jó tipp írjátok meg... Ipony' lenne a legjobb, de Bp-n bármi megfelelne.

(#698) Sárpac válasza fsb1000 (#697) üzenetére


Sárpac
nagyúr

"Már tegnap eldöntöttem a dolgot."

Szóval vársz 2hónapig!:DDD

Alapfesz alatt a maximumon túl!

(#699) Abu85 válasza fsb1000 (#697) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ha szeretnél ilyen kártyát, akkor hétfőn az első dolgod legyen rendelni valahol ... akár Ipon. Raktárra hiba várod, hogy hozzanak a kiskerek.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#700) fsb1000 válasza hugo chávez (#695) üzenetére


fsb1000
nagyúr

Igen, Abu85 szerint 3.2 Millió.

Remélem nem sértem meg egyikötöket sem, ha egyszeri userként az NVIDIA oltalán található fermi specifikációt autentikusabb forrásnak tekintem.
Persze lehet hogy elfelejtették frissíteni... ezt én nem tudhatom.
Ha majd frissitik 3,2-re akkor azt fogom tekinteni valós adatnak.

De majdnem mindegy, hogy 3.0 vagy 3,2 csak amikor az 5870-vel van hasonlítva akkor kicsit más arányokat ad, mert 39%-ra már nehezebb azt mondani hogy másfélszerese.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.