Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) harry


harry
veterán

Van egy ASUS P4P800 - Delux alaplapom, kb egy éve vettem, használtam is júniusig, de akkor úgy döntöttünk (sulinetes változások miatt), h veszek egy újat, ezt pedig majd a másik gép kapja /amibe kell még ram+proc, így az alaplap egyelőre felkerül a polcra.
Ment a lap tökéletesen (mármint a régi), de amikor kiszereltem, láttam, h a hátulján van egy szép nagy égési sérülés, a nyákon elszakadt egy szál.
Gondoltam, h egyből szervíz, de mivel szerelés előtt ment rendesen, tehát valszeg eddig is rajta volt, szal gondoltam nem lehet belőle nagy baj.
Kb 1,5 hónapja (mivel nemsokára garis idő vége felé járunk), visszaraktam a lapot, de nem bootolt. Ventik, vinyók felpörögtek, de utána semmi.
Kivettem lapot, összeszedtem cuccokat, másnap irány szervíz, ahol egyből kiszúrták az égést, mint fizikai sérülést :( De visszavették, a szervizes papíron az áll, h fizikai sérülés, nem garanciális. Ettől függetlenül visszaküldték nagykerbe, és onnan ment tovább... gondolom asus-ékhoz.
A szervízbe kb 5 hete jártam, azóta hívogattam őket, de csak annyit mondtak, h 'talán a hövőhéten meglesz'.

Tehát mit csinálhatnék?
Elvileg még jól jártam, h visszavették, mivel elvileg nem garis sérülése van.
De azt az égést nem szerelés közbek okoztam, előtte pedig működött! Tehát az is lehet, h nam az a hiba oka. Bár így sem garis...
Remélem még viszontlátom ezt a lapot. Mert ugye, ha garis lenne lehetne fordulni fogyasztóvédelemhez, stb, de így mit tehetnék?

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#2) CuKoR


CuKoR
senior tag

ha van átvételi elismervény akkor 30 nap után kötelesek ujat adni !

Szeleshát Szőlőbirtok Szekszárd - www.szeleshat.hu

(#3) harry válasza CuKoR (#2) üzenetére


harry
veterán

Ez nem csak garis esetekben van így?
Úgy tudom 15 nap alatt kell kijavítani, ha nem kapok csere készüléket, ha kapok akkor 30 nap. Ha garanciális...
De mint már mondtam, sztem ha reklamálnék, h miért nem kaptam még, akkor még a rosszat kapnám vissza, és egyszerűen azt mondanák, h nem szervízelik, mert én csináltam az égést.

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#4) CuKoR válasza harry (#3) üzenetére


CuKoR
senior tag

átvették szervizes problémaként...innentöl nincs vissza út

Szeleshát Szőlőbirtok Szekszárd - www.szeleshat.hu

(#5) kirkri


kirkri
addikt

Változtak a garancia szabályai. Ennek a topiknakBővebben: link az elején tárgyaltuk ezt, nézz be ide.

21 éve a Prohardveren! ™

(#6) harry válasza kirkri (#5) üzenetére


harry
veterán

Valaki már említette a változásokat, köszönöm, majd átolvasom.

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#7) harry válasza CuKoR (#4) üzenetére


harry
veterán

Tehát akkor ez most mégis garis ügyintézés :F

Mellesleg 2 papírost kaptam:
1, Szervízátvételi elismervény
átvétel dátuma - 2004.09.30
javítás várható befejezése - 2004.10.15 :Y
hibaleírás
átadó: ''nem indul''
átvevő: fizikai sérült, égési nyom az alján, nem garanciális

másik:
JEGYZŐKÖNYV
a fogyasztó kifogásáról a 49/2003. (VII.30.) GKM rendelett alapján


(fontosabb részek:)
A fogyasztó által érvényesíteni kívánt igyény*: Javítás vagy csere
A kifogás rendezésének módja: meghatározatlan
Ha a kifogás rendezésének módja eltér a fogyasztó igényétől, akkor ennek indoklása: fizikai sérülés, égésnyom... nem rendeltetés szerű használat, így nem garis.

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#8) harry


harry
veterán

fel

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#9) harry


harry
veterán

fel

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#10) mr_ricsi válasza harry (#7) üzenetére


mr_ricsi
veterán

Ez nem garanciális ügy, tehát a 15 és a 30 nap nem játszik.

Garancián túli javításnál a 2 fél megállapodása érvényes. (A szerviz ad egy árajánlatot és egy dátumot, amit a vevő vagy elfogad vagy nem)

A papíron van egy dátum, amivel talán lehetne valamit kezdeni.
Szerintem nézz egy telefonszámot az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesületnél (www.ofe.hu), hívd fel őket, és kérd ki a véleményüket.

Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!

(#11) harry válasza mr_ricsi (#10) üzenetére


harry
veterán

Kösz a tippet.
Azt mondták, h vissza veszik, konkrét időt/árat nem, de a papíron 2hét szerepel... persze az csak becslés.
Még várok egy kicsit, de valószínüleg felhívom őket.

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#12) micro válasza harry (#11) üzenetére


micro
addikt

Hívd fel őket!
Lehet, hogy már ott van náluk, csak elfelejtettek értesíteni.
Szokott ilyen történni kis hazánkban. :(

Klaviatúra, képernyő, EGÉR!, meg az a doboz, tudod a gép LELKE..

(#13) harry válasza micro (#12) üzenetére


harry
veterán

A szervízt kedden hívtam, azt modták, h még nincs meg...
A nagyker kinek küldi tovább? Gyártó, forgalmazó, más? Esetleg lehetne beszélni azokkal is.

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#14) sakto


sakto
őstag

nem akarlak elkeseriteni velem 4honapja játszák ezt a ide oda küldik (álitolag) és semmi, mivel nekem is égés van rajta és ezért csak feltételesen veszik át ! a fogyasztovédelemnél is azt mondták nem tehetek semmit. ja egyépként ez 1 fx 5700 vga

(#15) harry


harry
veterán

fel

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#16) reddragon válasza harry (#15) üzenetére


reddragon
aktív tag

Nyugodj +.Ha nem vered + őket,nem csinálsz botrányt,soha nem lesz lapod.

(#17) harry


harry
veterán

mát, ha javítva nem is, de vissza kell h adják...
Végülis ha csak az a szakadás a problémája, azt meg lehet forrasztani. De sztem nem az,mert mikor kivettem már rajta volt -> tehát elvileg menet közben is, és akkor működött. Mert ugye kiszerelésnél nemigazán tud megégni.

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#18) mr_ricsi válasza harry (#17) üzenetére


mr_ricsi
veterán

''Mert ugye kiszerelésnél nemigazán tud megégni''

Az ügyedet az bonyolítja, hogy az a vezeték nem csak gyárihibából éghet el üzem közben. (Pl a régi alaplapokon még nem volt az USB biztosítékolva, ezért ha valaki fordítva beeröltette a dugót, már égett is egy vezeték. De a Te alaplapodon is lehet ilyet csinálni, pl. egy beejtett fémtárggyal)

Szerintem kellene kérned írásban egy tájékoztatást, hogy mit végeztek eddig, hol van az alaplap, mire vártok, stb. (Ugyanis ha visszaküldték a gyárnak szakértésre, akkor ezt az időt mindenképpen ki kell várnod, mert gari esetén sem számítana bele a 15 ill. 30 napba.)
Ha nem tudnak elfogadható indokot, akkor kérd vissza a lapot, hiszen ha nem garis, akkor bármelyik más cégnél megjavíttathatod.

Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!

(#19) harry válasza mr_ricsi (#18) üzenetére


harry
veterán

Az égés a lap _hátulján_ van, a Lan vezérlő környékén. Itt nem igazán tud sérülni :F Az zavar, h nem vagyok biztos benne, h az az égés a problémája.

De ez jó ötletnek tűnük, majd a jöv héten utána nézek.
Milyen más cégeknél lehetne egy alaplapot javíttatni? Persze gondolom olyan kell ahol azt mondom találják ki, h mi a baja és csinálják meg. Valószínüleg nem csak egy forrasztásra van szükség :(

Írásos tájékoztatóban mit kérjek? Azt, h hol van, mióta, mit csinálnak/csináltak már vele, mikor kapom vissza? Ezt a szervízestől kérjem, vagy mondjam a szervízben, h azzal csináltassanak egy ilyet, akinél van? Utóbbira sztem nincs sok esély :( De ezesetben talán visszakapom, amivel tulajdonkép nemigazán vagyok kisegítve.

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#20) harry


harry
veterán

Végülis megoldódott, ma elmentem, mondtam, h az alaplap felöl érdeklődnék, majd kis kutatás után elő került a szekrényből egy új lap, tehát kicserélték. Alapból nem voltak hozzá kábelek, meg kiegészítők, de mondtam, h én azokat is leadtam, így előkerestek egy párat azokból is.
A lap rev 1.02-es és alu színű a NB borda, valamint volt rajta egy kis por a venti csati környékén (valamint fém leszorító kar van CPUnál, meg másképp van megoldva VGA rögzítés), de egyelőre más különbséget nem vettem észre.
Majd holnap beizzítom és meglátjuk.

Theoretically, this damn thing oughta work now.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.