Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#21901) asdf_ válasza Lackooo84 (#21900) üzenetére


asdf_
veterán

Az első évben, amikor a termék a kötelező jótállás hatálya alá tartozik.

(#21902) Kaci84 válasza asdf_ (#21901) üzenetére


Kaci84
őstag

Igen az eredeti termékre 1 éven túl vállahatnak egyéb jótállási feltételeket, de ha valamit vállanak arra vonatkoznak a jogszabályok. Pl. ha cserélik újra akkor a jótállás újraindul.
kicsit elszaladt a ló ezzel az 1 éven túl mindent lehet. Most már a sarki fűszeres is ezt szajkozza. Igenis ha kaptam új terméket aminek más a típusa és más a sorozatszám arról kell legyen valamilyen papírom.

(#21903) Josi válasza Kaci84 (#21902) üzenetére


Josi
aktív tag

Papírt adhatnak újat, de az nem befolyásolja az önként vállalt feltételeket. Nehogy már, ha "jófejségből" vállalnak bármit is, törvénnyel kötelezzék valami egész másra.
A kötelezőn kívül azt vállal amit akar. Te meg vásárlásnál eldöntöd, ez jó-e neked, vagy keresel másik gyártót, aki mást vállal.

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#21904) asdf_ válasza Kaci84 (#21902) üzenetére


asdf_
veterán

de ha valamit vállanak arra vonatkoznak a jogszabályok.

Ööööööööö, megtámogatdnád ezt egy jogszabályidézettel? :U :U :U

Igenis ha kaptam új terméket aminek más a típusa és más a sorozatszám arról kell legyen valamilyen papírom

Semmi papír nem kell, lévén csak a gyártó fog kapcsolatba kerülni a saját termékével melyet saját maga szervizelt korábban, az esetleges következő javításkor, és nekik bőven elég, ha a saját belső rendszerükben le van tárolva, hogy a 2018. szept. 7-én vásárolt S18045215478-at 2020. árpilis 12-én kicseréltük az S20146410257-re és ennek alapján ők tudják, hogy mikor (2023. szept. 6-án) van vége a történetnek.

[ Szerkesztve ]

(#21905) Lackooo84 válasza asdf_ (#21904) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Bocs de nekem nem elég, pláne a mai világban, amikor még az anyjukat is letagadják egyesek. Amit később esetleg bizonyítani kell arról mindenről papírt kell kérni, mert a szó elszáll...

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#21906) Kaci84 válasza Josi (#21903) üzenetére


Kaci84
őstag

El vagy tévedve mester. Fogalmam sincs miről írsz. Attól, hogy jófejségből kicserélnek valamit az nem jelenti, hogy annak nincsenek jogi keretei.

asdf: Papír nélkül nincs termék átadás átvétel sehol.
Most komolyan azt kellen megtámogatnom, hogy ha valaki vállal valamit azt nem kell betartani? Na ne szórakozzunk már :N

(#21907) LuckyL válasza Kaci84 (#21906) üzenetére


LuckyL
őstag

látod hogy van, itt a példa

[ Szerkesztve ]

cryptot minden termékemért elfogadom

(#21908) Kaci84 válasza Kaci84 (#21906) üzenetére


Kaci84
őstag

Jó lenne kicsit rendbe tenni a témát mert nagyon elmegy egy rossz irányba.
Szerintem az önként válllat jótallás nem azt jelenti hogy jófejségböl cseréljük. Mi az hogy jófejség? Rajta a doboz elején hatalmás betükkel hogy 10 years warranty. Oké hogy korlátozott jótáláss de akoor is jótállás.
Mivel a kicserélt termékre nem kaptam papírt jog szerint erre nincs is jótallás illetve jogvita esetén nem tudom érvényesíteni. Vagyis ha veszek egy 10 év garis termék 1 év után elromlik adnak egy másik már nem garis cuccot ami ha rögtön elromlik akkor ennyi volt? Így lesz a 10 év garis cuccból valójában 1 év garis.

(#21909) Kaci84 válasza LuckyL (#21907) üzenetére


Kaci84
őstag

Szerintem az Alza kavar valamit. Egyébként kár vitázni mert az Alzás számlán 10 év jótállás van és nem 12+9.

(#21910) Dealer95 válasza Kaci84 (#21909) üzenetére


Dealer95
őstag

Alzánál elvileg adnak a garis cseréről papírt.
VGA csere után adták a cseh nyelvű rma papírt meg a "blokk" formájú garis cseréről szóló papírt.

(#21911) asdf_ válasza Kaci84 (#21906) üzenetére


asdf_
veterán

Mondjuk ezt a felét akartam is kérdezni, hogyan zajlott a csere? Mert személyesen azért csak elveszik a leadási papírt, nyomtatnak egy újat, hogy átvetted, azt aláírod, egy náluk, egy nálad, azon meg simán elférne, hogy mit adtál le, mit kaptál vissza. Az, hogy minden papír nélkül a kezedbe nyomnak egy terméket, aztán menj isten hírével, az mondjuk tényleg egyéni. Ha postai úton történt, akkor maga a posta átvételi a papír róla, hogy megkaptad a terméket.

(#21912) Kaci84 válasza asdf_ (#21911) üzenetére


Kaci84
őstag

Automata pultnálbadtam le ott emailt kapok. Futar hozta.

(#21913) Superhun válasza moma (#21896) üzenetére


Superhun
Topikgazda

15 napra kell törekednie a boltnak. A gyakorlatban kb. 30 nap után lehet verni az asztalt, hogy a javítás neked már jelentős kényelmetlenséggel jársz és cserét vagy pénzvisszafizetést kérsz. Ez jövőre jogszabályban lesz kikötve, 30 nap után már kötelező lesz cserélniük.

(#21914) Márton válasza Superhun (#21913) üzenetére


Márton
nagyúr

Ehh. Én 80. napnál járok, hiába verem az asztalt, ők törekednek, a szervíz húzza.. valami 2-3 hónapos limit nagyon kéne..

Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

(#21915) Kaci84 válasza Márton (#21914) üzenetére


Kaci84
őstag

Nagyon gyorsan jelentsd be a megyédnek megfelelő Békéltetőnél a dolgot emailben. Egyrésut kikéred a véleményüket meg ha megindul az eljárás a bolttal is felveszik a kapcsolatot ez meggyorsíthattja. Amúgy hiába mutogatnak a szervízre te a boltal állsz jogviszonyban. Ők fizessenek neked szépen ők meg lejáttszák akivel akarják. Bírom a boltoknak ezt a szervíz meg beszállító meg gyártó felé mutogatast.

(#21916) Márton válasza Kaci84 (#21915) üzenetére


Márton
nagyúr

de érted, nincs a törvényben egy olyan passzus, hogy max 2-3 hónapig lehet javítani, utána jogom van ehhez meg ahhoz. Csak hogy törekedni kell a 15 napra.. Ebbe meg hogy tudnak belekötni? Ők elküldték a szervíz felé. Pontosabban a disztribútor felé, akikkel ők kapcsolatban állnak, ők a magyar szervíz felé, akikkel ők kapcsolatban állnak, ők pedig a német szervíz felé, mivel garis termék esetén nem nyúlhatnak hozzá. Vicc az egész :O

Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

(#21917) Kaci84 válasza Márton (#21916) üzenetére


Kaci84
őstag

Igen tényleg butaság ez. Azért fog változni és szigorodni. Már nagyon várom, mert nagyon elszaladt a ló a boltokkal. Jelenleg sajnos egyéni körülmények elbírálása alapján történik hogy ítélnek-e neked valamit. De el kell indítani mert sose lesz belőle semmi.

(#21918) LuckyL válasza Kaci84 (#21917) üzenetére


LuckyL
őstag

pedig jó nagy butaság az egész, te fogod megfizetni a pluszköltséget és a kiskapuk uyganúgy meglesznek...igazi komcsi tempó ez az új szabály

cryptot minden termékemért elfogadom

(#21919) asdf_ válasza Márton (#21916) üzenetére


asdf_
veterán

Ha az első évben vagy, vagy a bolt volt olyan hülye, hogy z év jótállást irt a jótállási jegyre x+y helyett

PTK 6:159. §
(4) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

(#21920) zolnagy válasza Kaci84 (#21917) üzenetére


zolnagy
őstag

Hát ez tényleg jó lett volna már régen. Én is 45 napja várok az emagra, hogy visszakapjam a monitorom a szervízből, vagy adják vissza az árát. Persze csak telefonon lehet egy ügyintézőt elérni, aki nem is ad felvilágosítást, ha nem a regisztrációnál megadott telefonomról hívom..., de azután is csak semmitmondó válasz van, hogy még nem jött meg a szervízből...pff vicc az egész.

[ Szerkesztve ]

(#21921) Kaci84 válasza LuckyL (#21918) üzenetére


Kaci84
őstag

Itt nem a plusz jótálásokról van szó egyebként. Eddig is emeltek a költségeken ha akartak és még hasznunk se volt belőle. Azt már többször láttam hogy a kereskedők védelmére kelsz...
Szerintem nincs igazad mert mindig is annyiért adják a dolgokat amennyiért el lehet adni és nek annyiért ami reális. Ez megint a fedező duma hogy akkor majd dragabban kell adják.
A házepítés miért lett a duplája 1-2 év alatt? Talán ott is szigorítottak a jótállási szabalyokon? Költöi a kérdés de értitek mire akarok kilyukadni...

(#21922) Márton válasza asdf_ (#21919) üzenetére


Márton
nagyúr

Igen, egy éven belül lett leadva.
A mondandód többi részét nem értem. Kifejtenéd?

Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

(#21923) asdf_ válasza Márton (#21922) üzenetére


asdf_
veterán

A jogszabály egy év kötelező jótállást ír elő jellemzően a termékekre, így számonkérni is csak ezt lehet.
Mikor vetted és mi a termék?

(#21924) LuckyL válasza Kaci84 (#21921) üzenetére


LuckyL
őstag

az a baj nem érted hogy működik a kereskedelem
a feleslegesen szigorú szabályokkal megszivatják a tisztességes kereskedőket, drágábban kell adják az árut a plusz költségek miatt, piacot vesztenek, mert az egyszerű emberek csak az árat nézik vásárláskor
aki meg kevésbé tisztességes az leszarja a szabályokat ugyse tartja be
mondok egy példát: Debrecenben kb 10 éve nem lehet este 10-reggel 6 között italt árulni
abszolút nem ellenőrzik, szerinted ki tartja be? az a 2 nagyáruház aki nyitva van éjjel, az összes kisvállalkozó, nonstop bolt, benzinkút meg tesz rá magasról
na iylen lesz ez a jótállási szabály szigorítás is

szerk:
másik példa: éppen akutális hogy megszivattak több százezer KATA rendszer szerint adózót, mert a NAV nak nincs kedve/lehetősége ellenőrizni hogy burkolt-e a munakviszony, pedig a lehetősége eddig is meglett volna rá
helyette egyszerűen mindenkiről feltételezik hogy csaló, kivéve persze aki az államnak számláz...

szabad piac esetén az iylen feleslegesen szigorú szabályokkal pont az ellenkezőjét érik el mint ami a szándék

[ Szerkesztve ]

cryptot minden termékemért elfogadom

(#21925) Márton válasza asdf_ (#21923) üzenetére


Márton
nagyúr

Itt írtam róla [link]

Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

(#21926) Kaci84 válasza LuckyL (#21924) üzenetére


Kaci84
őstag

Szerintem amennyire kell értem. Értem a te érvelésed is. Itt az a baj, hogy ezen elv alapján ne legyen semmi gari sem mert akkor még olcsóbb lesz nekünk és a kerekedőknek is jobb lesz.
Jelenleg a két dolog, hogy vettél egy drága terméket amit sokszor hónapokig kell nélkülöznöd, mert tojnak magasról azért, hogy siessenek megoldani a problémát. A másik meg, hogy veszel 200-300-400e Ft-ért bármit és adnak rá 1 év garit. Na ne már, hogy úgy legyen legyártva, hogy egy ilyen drága cucc ne bírjon többet. Azt mondom, hogy minenkinek olcsóbb lenne hosszútávon még ah egy picit drágább is lenne a cucc, de tovább tartana. A környezetet se szennyezné annyira. Annak meg, hogy gyorsabb legyen az ügyintézés bele kellene férnie a jelenlegi árakba.
Elhiszem azt a felfogást, hogy majd ránkterhelnek mindent fogyasztókra. Erre meg azt mondom, ha tudják. Eddig is drágítottak rendesen, mind a PC fronton mind pedig telefonkonál. Vagy volt, hogy mesterségesen felnyomták az árakat valamit kitalálva. Ha a fogyasztók azt mondják nem vesszük meg ha drága akkor majd meg tudják oldani. Ezer meg ezer helyen van erre példa. Egész biztos nem fogom a kereskedőket sajnálni.

(#21927) , válasza zolnagy (#21897) üzenetére


,
addikt

A többi boltnál is ugyanez van. Nekem most épp az Aqua-nál van leadva egy SSD-m garanciában, kerek 1,5 hónapja. Átvételkor több hónapot említettek mint garanciáztatási időtartamot, de az átvételi papírra már csak 1,5 hónapnyi határidőt írtak, tehát a jövő héten talán jelentkezni is fognak (vagy legalábbis érdemes lesz érdeklődnöm náluk).

(#21928) , válasza Kaci84 (#21898) üzenetére


,
addikt

Nekem se szoktak adni (szinte sehol sem), úgyhogy én minden ilyen alkalommal e-mailben erre rá szoktam kérdezni (régi és új sorozatszám megemlítésével), és az e-mailt meg szoktam őrizni, hogy legalább valami "bizonyítékom" legyen róla. Ezen kívül ki szoktam nyomtatni az előző (hibás) termék garanciapapírját is, rá szoktam írni, hogy garanciában cserélve a következő sorozatszámú termékre: ..., és ezt bele szoktam rakni az új termék dobozába (dátumot is írok rá mindig), mert évek múltán már nem biztos, hogy emlékezni fogok rá, ha esetleg az is tönkremegy. (Kereshetném aztán a garanciapapírját mindenhol, sehol se találnám, mivel nincs is.)

Ugyanezt el szoktam játszani akkor is, amikor az Edigital szándékosan más sorozatszámot ír a garanciapapírra, mint ami a terméken szerepel (már ha egyáltalán hajlandóak garancialapot adni). Ilyenkor is minden egyes alkalommal írok nekik (sorozatszámok megemlítésével), majd a választ tartalmazó mail kinyomtatva megy a termék dobozába, hogy legalább valami ütőkártyám legyen, ha gond adódna.

(#21929) , válasza Kaci84 (#21908) üzenetére


,
addikt

Attól, hogy a dobozon 10 év szerepel, a boltnak csak 1 év kötelezettsége van feléd. Vállalhat többet, de nem kötelező. Persze ha többet vállalt (mint jelen esetben), akkor ahhoz tartania is kell magát.

(#21930) Hegyirabló


Hegyirabló
veterán

Sziasztok!

Ha 2020.07.22-én 15 óra 20 perckor vettem át egy online rendelt terméket, akkor a mai napon, 2020.08.05-én, például most, 19 óra 13 perckor elállhatok még tőle?

Köszönöm a válaszokat!

Aquila non captat muscas.

(#21931) asdf_ válasza Hegyirabló (#21930) üzenetére


asdf_
veterán

Lényegtelen az óra percezés, a 14 napba az átvétel napja is beleszámit, az az első nap, tehát legkésőbb tegnap lett volna módod elállni, ma -legyen ez akár éjjel 0:01- már elkéstél.

(#21932) Hegyirabló válasza asdf_ (#21931) üzenetére


Hegyirabló
veterán

Kösz!

Aquila non captat muscas.

(#21934) Hegyirabló válasza asdf_ (#21933) üzenetére


Hegyirabló
veterán

Viszont ez alapján nem tegnap járt le az én 14 napom, hanem ma, 15 óra 20 perckor.

A 14 napos gondolkodási idő a megrendelt áruk átvételétől veszi kezdetét.

Aquila non captat muscas.

(#21935) , válasza Hegyirabló (#21934) üzenetére


,
addikt

Ha még nem tetted meg, minél előbb írj nekik egy e-mailt, hogy szeretnéd jelezni az elállási szándékod.

(#21936) asdf_ válasza Hegyirabló (#21934) üzenetére


asdf_
veterán

Ha az átvétel napján kezdődik, az azt jelenti, hogy 22-e volt az első nap. Ebből adódóan a 14. nap tegnap volt.
Mondom, nincs óra percezés, naptári nap van csak. Ma éjfél után egy perccel az már a 15. nap.
De hátha ők ezt nem tudják, állj el e-mailben még ma, a terméket ne használd többet, max visszautasìtanak ;)

[ Szerkesztve ]

(#21937) Hegyirabló válasza asdf_ (#21936) üzenetére


Hegyirabló
veterán

Persze, elment rég a levél, próba szerencse, hát ha. :)

[ Szerkesztve ]

Aquila non captat muscas.

(#21938) spileraaa


spileraaa
senior tag

Iponal próbáltam érdeklődni de kaptam kb félig meddig egy sablon szöveget

Tisztelt Ügyfelünk!
A termékének az ügyintézése során a fejleményekről tájékoztatni nem tudjuk.
A terméket beérkezés után garanciális ügyintézés alá vesszük, melynek átfutási ideje általában 15 munkanap, ezen időtartamon belül igyekszünk lehetőségeinkhez képest a leggyorsabban lebonyolítani a termék javítását/cseréjét.
Visszaküldésnél fog kapni értesítést, esetleges kéréseit akkor tudjuk megválaszolni/megvalósítani.
Megértését köszönjük!

viszont egyik ismerősöm szerint a 15 napot akkortól kell számolni mikor a futár elvitte igaz ez?

Erdély (Románia) Huawei Mate 20 Pro /Huawei Mate 10 Pro/ Xiaomi Redmi 3s Prime / Lenovo A660

(#21939) , válasza spileraaa (#21938) üzenetére


,
addikt

Semmi jelentősége, úgyis hónapokig tart most mindenhol a garanciáztatás a járványhelyzet miatt. Ha esetleg hamarabb lezajlik, annak csak örülni lehet, de egyébként nincs kötelezően előírt határidő már, a 15 napra csak törekedniük kell a boltoknak, betartaniuk nem kell.

(#21940) spileraaa válasza , (#21939) üzenetére


spileraaa
senior tag

igaz itt románul írja

és az ismerősöm írta:

Ha gariban javítják, akkor az max 15 nap (javítással, kiértékeléssel, visszaküldéssel együtt). A fogyasztóvédelmi törvények értelmében 15 napon belül minden garanciális igényt meg kell oldjanak... ha nem sikerül, akkor visszakérheted a termék árát (szó nélkül vissza kell adniuk és NEM weboldalon levásárolható kupon formájában, hanem készpénz vagy banki visszautalás). Tudom miről beszélek, épp a héten volt ilyen sztorim, 2 perces vita után már kérték is a bankszámlaszámot, ahová küldhetik a pénzt.

Erdély (Románia) Huawei Mate 20 Pro /Huawei Mate 10 Pro/ Xiaomi Redmi 3s Prime / Lenovo A660

(#21941) Exodion válasza spileraaa (#21940) üzenetére


Exodion
aktív tag

Teljesen biztos hogy az iponnal nem zajlik le 15nap alatt (foleg nem most), sot az asztalt is hiaba vered. Nekem 7honap utan sikerult a penzem visszakapni es akkor mar a birosagnal volt az ugy vegrehajtasra mire kotelnek alltak egy kotelezeskent elfogadott BT hatarozattal.

Szoval kitartast :R

(#21942) asdf_ válasza spileraaa (#21940) üzenetére


asdf_
veterán

Ismerősősd butaságokat irkál. A jogszabály szerint az eladónak törekednie kell a 15 (naptári) napon belüli ügyintézésre. Ha hétfon leadtad, szerdán ők meg leadták a nagykernél, beszállítónál, akkor törekedtek rá.
A PTK ír még olyat, hogy A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni. de ezt meg simán vis maiorozzák, hogy vírushelyzet van, sorry.

Nem mellesleg egy Ipon méretű cégnél elvárhatatlan, hogy minden egyes garis esetről up to date infót tudjanak adni. Több ezer (esetleg tízezer) termékük lehet egyszerre garanciális ügyintézés alatt 100+ beszállítónal, és mivel nincs ezek státuszáról automatokus digitális adatcsere, kb. négy státusza lehet egy terméknek, beérkezett, leadtuk, visszajött, visszaadtuk. Ahol ezt a 15 napot jelentősen túllépték, ott elvárható az, hogy külön, a kérésedre ránézzenek, hogy mi a szitu vele, de mindegyikről tudni, hogy éppen mi van vele és kérésre bármikor utánanézni, nem reális elvárás.

[ Szerkesztve ]

(#21943) , válasza spileraaa (#21940) üzenetére


,
addikt

Én nem tudok semmiféle max időtartamról, ahogy írtam is.
Amit az első hozzászólásodban írtál, kb mindenhol ezt írják, csak más-más megfogalmazásban, de a lényeg, hogy csak törekedniük kell a 15 napra (törekedni, és nem betartani, ugyanis az nem max határidő, max határidő az nincs).
Nekem a járványhelyzet óta kb 1,5-2 hónap szokott lenni egy garanciáztatás.

(#21944) run4fun


run4fun
tag

Sziasztok! Aquanal gariztatok egy TV-t, ami véletlenszerűen ki-, majd bekapcsol, akár órák telnek el. Visszadobta állítólag a szervíz, hogy náluk nem jelentkezett a hiba. Most küldjem vissza megint és menjen a ping-pong? Van más lehetőség? Köszi!

(#21945) , válasza run4fun (#21944) üzenetére


,
addikt

Én ilyenkor videofelvételt szoktam készíteni a hibáról, és el szoktam nekik azt is küldeni.

(#21946) run4fun válasza , (#21945) üzenetére


run4fun
tag

Igen, ez járható út lenne, de teljesen véletlenszerű az egész. Van, hogy 5 perc után csinálja, de van, hogy akár 2-3 óra után.

(#21947) Márton válasza run4fun (#21946) üzenetére


Márton
nagyúr

még egy 32gigás memókártya is elég hozzá meg egy ócsó akciókamera vagy kölcsönkérni ha nincs..

Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

(#21948) , válasza run4fun (#21946) üzenetére


,
addikt

Sajnos az a baj, hogy más megoldás nem nagyon van. A szerviz bekapcsolja, nézegetik, próbálgatják egy darabig, aztán visszaküldik, és még örülhet is az ember, hogy nem számlázzák ki a bevizsgálási díjat (ha náluk nem jelentkezett a hiba).

(#21949) koby11h válasza run4fun (#21946) üzenetére


koby11h
aktív tag

Ilyen nálunk is volt, mosógép némelyik mosásnál leállt, össze vissza kijelzés, villogás 5-10 percig, aztán ment tovább.
Telefon doboz tejnek támasztva, 720p, video indítva és mosás. A harmadiknál előjött, az emailt úgy írtam, hogy a link ott van, video-t kérem töltsék le, nézzék meg és mondjanak rá valamit.

Ha volna sonkánk, akkor csinálhatnánk sonkás tojást, ha lenne tojásunk!

(#21950) ElektrikusDE válasza , (#21948) üzenetére


ElektrikusDE
senior tag

Szia!

Ez a "nem jelentkezik a hiba" sajnos jellemző dolog.

Javításnál nem szokást azt is ellenőrizni hogy a készülék teljesíti e a gyártó által megadott értékeket.

Csak azt hogy működik, vagy nem.

Pl:

Hálózati feszültség, régen pontosan megadták a teljes tartományt, most már pl. csak annyit írnak 220-240 Volt.

Pedig nem mindegy, én is jártam úgy hogy monitornál nem jelentkezett a hiba, a kuncsaftnál meg igen.

Utána az is kiderült hogy a szerviz emeleti szintjén nem jelentkezik a hiba, a földszinten meg be se kapcsol.

Ebben az esetben a hálózati feszültség értéke tért el egymástól pár volttal, és mivel a monitor tápegységében volt egy hibás ellenállás az egyik esetben működött a másikban nem.

Sajnos olyan szervizt már elképzelni se tudok ahol kipróbálnák a készüléket különböző hálózati feszültséggel.

Régen is csak a KERMI bevizsgálásra küldöttek esetén történt ez meg.

DE most már van "CE jelölés" a KERMI meg nincs ingyen...

[ Szerkesztve ]

“Lex malla, lex nulla. A bad law is no law.” A rossz törvény, nem törvény! DW: The Moment is Coming || Doctor Who BBC www.youtube.com/watch?v=uZAO6E2x9xs

(#21951) MaxxDamage


MaxxDamage
félisten
LOGOUT blog

Ide is beteszem, hátha. [link] :R

◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.