Hirdetés

2019. december 7., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2017-12-15 15:49:16

LOGOUT.hu

Elso fazis: epits ki egy megfelelo alapot,konnyu,alacsonyabb pulzusu alapozassal.Erzesbol ez a "meg tudok kenyelmesen beszelni futas kozben",nagyjabol a max pulzusod 70-75%-a.
Amikor ugy le tudsz futni kb. 10km-t,hogy 5 utesnel nem mozdul el tobbet az alap futopulzusod akkor kezdheted a kovetkezo fazist.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#5801) Balika911


Balika911
(nagyúr)

Nekem ezt a papírt adták.

Utcai cipőbe érdemes egyébként betétet venni, segít valamit? (3000 pénz lenne.)

(#5802) raggg válasza Balika911 (#5801) üzenetére


raggg
(senior tag)

Kolléga lúdtalpas, ő minden cipőjébe rak (doki utasítására).

ragklaatPS

(#5803) stranger28 válasza Balika911 (#5801) üzenetére


stranger28
(addikt)

Mindenképpen. De ne a fát vedd. Azt adják 3k körül. 6 körül vannak az egyéniek, amiket a te lábadra csinálnak, szerintem mindenképp megéri. 12 volt az amiben már sportolni is lehet nyugodtan.

Berakom majd én is, amit kaptam.

[ Szerkesztve ]

(#5804) Kephamos


Kephamos
(addikt)

Üdv!

Úgy döntöttem, hogy elkezdek futni. [link] a link mögött található edzéstervet néztem ki magamnak. Tudnátok ajánlani iOS-re valami jó appot, ami ingyen van és segít az edzésterv tartásában, illetve segít dokumentálni a fejlődést?

(#5805) Cathfaern válasza Kephamos (#5804) üzenetére


Cathfaern
(nagyúr)

Eddzésterv tartásra nem tudok programot, de dokumentálásra:
Endomondo, Strava, Sportstracker, SportyPal (illetve biztos van még sok más). Nekem iOS alatt a Strava jött be legjobban, ez eszi a legkevesebb akut (bár kezdő futásnál ennek kisebb jelentősége van, én biciklizéshez használom, ahol 3-4 órás trackeknél már nem mindegy). De Strava-ra nem rég álltam át, előtte sokáig Endo-ztam (sportstrackernek meg sportypalnak a webes felülete annyira nem tetszik, de vannak akik meg azt használják).

(#5806) Kephamos válasza Cathfaern (#5805) üzenetére


Kephamos
(addikt)

Sportstrackert használtam, mert a sok app közül arra böktem rá véletlenszerűen a helyszínen. A futás nem ment valami fényesen, de tutira lesz ez még jobb is. 3,05 km 24 perc alatt. Elég sokat sétáltam. Holnap megpróbálom csökkenteni a sétálással töltött méterek számát.

(#5807) raggg válasza Kephamos (#5804) üzenetére


raggg
(senior tag)

Én Nike+ -t használok jelenleg, mert nincs benne semmi letiltva a többi ingyenessel szemben. Bár edzésterveket nem tud. Viszont nagyon jó kis motivációs tartalmak vannak benne :-) Kicsit fancy, nem is jellemző annyira hogy telefonnal fussak de néha etetek vele pár km-t.

ragklaatPS

(#5808) Kephamos


Kephamos
(addikt)

Enyhe izomlázam van a tegnapi első futás után. Érdemes ma is elmennem vagy inkább pihenésképp ping-pongozzak?

raggg: nézegetem én is ezt a nike+-t de úgy érzem, hogy a dizájn a használhatóság rovására ment egy kicsit.

[ Szerkesztve ]

(#5809) tomcica válasza Kephamos (#5808) üzenetére


tomcica
(Topikgazda)

uszas,nyujtas,konnyu ping-pong...a futast hagyd ki

en viszont epp ellenkezoleg a tegnapi szetcsapos palyamunka utan (600-500-400-200-100m) ma egy 5km 90%-os eros tempot huztam foldesuton 17.30.22-lett progressziv modon ment elso 2km kozepes,utana felkapva de rendesen

este egy ora uszas es holnap ovatos hosszu kifutas a terv :))

'No matter how hard you train, Somebody will train harder. No matter how hard you run, Somebody will run harder. No matter how hard you want it, Somebody will want it more, I am that Somebody.' - Pre

(#5810) Aristeus válasza tomcica (#5809) üzenetére


Aristeus
(tag)

Az szép! Látom megvan a nyári szórakozás! :) :R
Nálam az őszi, félmaratonos készülés megy, jó lenne 2 óra alá bemenni már végre. :)
A rendszeres futások mellé így hozzájött a bringa, meg el fogom kezdeni az általad linket futó-erősítő gyakorlatokat is.

Valamint, ha már megy az edzés a félmaratonra, akkor megnézem mit tudok 10K-n is, hétvégén beneveztem a Budapesti Futófesztivál (okt.6.) 10 kilométeres versenyére. :) 1300 FT és chipes időmérés van. Ugyanitt lehet 4km-en is indulni.

[ Szerkesztve ]

Ameddig ellátsz, addig el is tudsz futni.

(#5811) concret_hp válasza Aristeus (#5810) üzenetére


concret_hp
(addikt)

erre én is megyek valszeg :)
nem tudom miylen régen volt lineklve, úgyhogy nem állnék neki visszaolvasni, milyen erősítő gyakorlatok? :)

vagy fullba vagy sehogy :D

(#5812) Aristeus válasza concret_hp (#5811) üzenetére


Aristeus
(tag)

Ezek itt: [link]

Ameddig ellátsz, addig el is tudsz futni.

(#5813) oddball78


oddball78
(újonc)

Szeretnék segítséget kérni!
Az elmúlt fél évben gyakran eljárok futni. Kb. heti 2-3 alkalommal 7-10 km/ alkalom. (Mindig tartok 1 pihenőnapot legalább és alap a bemelegítés is...)
Az elmúlt egy hétben elkezdett fájni a térdem külső fele, ami a reggeli felkelésnél elég fájdalmas, majd bejáratás után egyre jobb. De a lépcsőzés lefelé kriminálisan rossz, fáj.
Korábban 1x már jártam így, akkor 1-2 nap alatt el is múlt.
Szeretném megtudni, hogy mi módon előzhető meg, hogy a futás után ilyen fájdalom ne lépjen fel.
Létezik-e spec. erősítő, nyújtó gyakorlat, ami segíthet? Egyéb?
Van esetleg valakinek tapasztalata? Nagyon hálás lennék :) :B

(#5814) Balika911 válasza oddball78 (#5813) üzenetére


Balika911
(nagyúr)

Nem vagyok orvos, de szerintem ez a fajta tipikus futóbántalom lesz. (Pihend ki. Nekem is ez a bajom, csak jól rátúráztam és már hetek óta rossz, alig érzem, hogy javulna.)

(#5815) cekkk válasza Aristeus (#5812) üzenetére


cekkk
(veterán)

Hát ha ő is itt lenne velem lehet szorgalmasan csinálnám vele együtt :DDD

[ Szerkesztve ]

(#5816) deicide válasza cekkk (#5815) üzenetére


deicide
(veterán)

A mondatod úgy akart hangzani szerintem, hogy "Hát, ha Ő is itt lenne, akkor szorgalmasan megcsinálnám" :DDD

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#5817) cekkk válasza deicide (#5816) üzenetére


cekkk
(veterán)

:C :C

Lebuktam, csak az asszony ne lássa meg, hogy miket írogatok ide :DDD

(#5818) szki válasza oddball78 (#5813) üzenetére


szki
(őstag)

Valószínű az IT szalag probléma, amire előttem már adtak linket. Még javaslat a tempó átmeneti csökkentése. Keresztedzés lehet bicajozás, ha az nem megterhelő. Aszfalt helyett inkább terepfutás. Nekem még bevált anno lépteim sűrűbbé tétele. Futás előtt a térdeket is be kell melegíteni. Ízületek szempontjából szerencsésebb az esti futás.

Más: mai adag 13 km alapozó futás volt 5:04-es átlagtempóval. Egész jól megy a futás ahhoz képest, hogy 90 kilóra felerősödtem :)
Látszik, hogy júliusban keveset futottam (csak 61 km-t), mert a vádlim vékonyabb részén kis izomláz keletkezett. Viszont a sok piros gyümölcs elfogyasztása meg jól látszik vérképzésemen, keringésemen, légzésemen. Most éppen a fekete szeder, és a sárga, piros, és kék szilva a sláger :)

tomcica: ez remek 5 kili földúton! :R

(#5815) cekkk : termelődnek a férfias hormonok a futás által ;)

[ Szerkesztve ]

(#5819) tomcica válasza Aristeus (#5810) üzenetére


tomcica
(Topikgazda)

Nagyon-nagyon jol teszed,hogy a hosszabb tavra valo felkeszules kozepette kifutsz nehany rovidebb tavu versenyt is.Mint latod epp en is igy teszek,1500-3000m-re keszulok es sokszor felmerozom 400m v. 600m alkalmankent 800-1000m illetve fent 5K is.

------

IT szallag lesz az,pihentesd csinalj masfajta edzest,utana pedig amikor majd mar nem faj naponta nyujtsd ezt a reszt is + a tobbit szinten.Nekem nagyon ritkan jon elo,de volt mar hogy "faradt lab-kemeny cipo es versenytempo palyan" kombotol elojott,ez van,olyankor legalabb tudom hogy vissza kell venni es pl. uszom helyette,vagy teljes piheno (ez azert rtikabban)

'No matter how hard you train, Somebody will train harder. No matter how hard you run, Somebody will run harder. No matter how hard you want it, Somebody will want it more, I am that Somebody.' - Pre

(#5820) cekkk válasza szki (#5818) üzenetére


cekkk
(veterán)

(#5815) cekkk : termelődnek a férfias hormonok a futás által ;)

Ne is mond, ez biztos, ráadásul sok szép lány futkároz a szigeten és akkor vagyok bajba :DDD

(#5821) Alg válasza stranger28 (#5790) üzenetére


Alg
(addikt)
LOGOUT blog

Azt hiszem megvan mit fogok kipróbálni:

Zabpehely, minőségi, teljes zablisztből készült csokis müzli (hogy ne legyen olyan fűrészporízű, ellenben ez drága...), aszalt gyümölcs. Mindezt bele egy fél literes cappy-s palackba (annak jó nagy a szája) és lehet tolni útközben is, meg sem kell állni. Sónak meg mogyoró/napraforgó/tökmag/pisztácia ami éppen tetszik.

És persze a szokásos mg+ca pezsgőtabi a vízhez.

cekkk: Spar, Kölln márka (ZABszolút egészséges ;] ) - 375gr 899 Ft

[ Szerkesztve ]

"I love not man the less, but Nature more"

(#5822) cekkk válasza Alg (#5821) üzenetére


cekkk
(veterán)

teljes zablisztből készült csokis müzli (

Ilyet hol lehet venni? :D

(#5823) cekkk


cekkk
(veterán)

Na ez is egy komoly webshop ahol az eredeti ár főlé írják, hogy 70 pár ezer és úgy akciózzák le :Y :W

(#5824) concret_hp válasza cekkk (#5823) üzenetére


concret_hp
(addikt)

náluk annyiba kerül alapból :DDD

vagy fullba vagy sehogy :D

(#5825) stranger28 válasza Alg (#5821) üzenetére


stranger28
(addikt)

Nem hangzik rosszul.

Mi bajod a fűrészporral? ;]

(#5826) Alg


Alg
(addikt)
LOGOUT blog

Nah ma megint mentem pár kört, majdnem 2 hét kihagyás után... :U 1 órát akartam szépen kényelmesen kocogni, de nem jött össze. 6km után megint elkezdett görcsölni a jobb talpam, ráadásul a gyomrom is rendetlenkedett kicsit, úgyhogy 7,5-nél abbahagytam. Pedig még bőven bírtam volna szusszal... Most már itthon pedig elkezdett a bal bokám megint fájni, talán a végén rosszul léphettem valahol, nem tudom. Pedig egy ideje nem volt vele gondom. Mindenesetre egy pár hétig most jobban figyelek rá, felteszem a szorítót is.

p.s. viszont az első 5K-t sikerült minden nehézség nélkül 5:40 körüli tempóval teljesíteni :K

[ Szerkesztve ]

"I love not man the less, but Nature more"

(#5827) Kephamos válasza Alg (#5826) üzenetére


Kephamos
(addikt)

De jó neked. Nekem egyelőre beláthatatlanul távoli célnak tűnik az 5 km lefutása, nemhogy a maraton. :)

(#5828) oddball78 válasza szki (#5818) üzenetére


oddball78
(újonc)

Köszönöm szépen a segítséget mindenkinek! Én is IT szalag problémára gondoltam, remélem a leírtak segítségével és némi odafigyeléssel felejtős lesz ez a gond hosszabb távon. :) Végre kezdek olyan távokat, élvezettel és olyan tempóval megtenni, amire mindig is vágytam. Puszi Nektek! :B

(#5829) stranger28 válasza Kephamos (#5827) üzenetére


stranger28
(addikt)

Az elején mindig nagyon gyors szokott lenni a fejlődés, ha nem vagy elhízva, szóval szerintem nincs az olyan messze. Persze a maraton az igen, de ki akar maratont futni. ;]

(#5830) Kephamos válasza stranger28 (#5829) üzenetére


Kephamos
(addikt)

Elhízva nem vagyok, viszont van rajtam 5-8 kila, ami szerintem nem hiányzik. Így vagyok 90 kg alatt. Holnap remélem sikerül egyben az első 4-5 kört séta nélkül.

[ Szerkesztve ]

(#5831) Alg válasza Kephamos (#5827) üzenetére


Alg
(addikt)
LOGOUT blog

Talán 2 hónapja kezdtem, az lején nekem is bele kellett sétálni 2-3-szor az 5 km-be is, azóta már a 10 is megy megállás nélkül ;)

Igaz én nem a semmiről kezdtem, fociztam/om rendszeresen.

"I love not man the less, but Nature more"

(#5832) Kephamos válasza Alg (#5831) üzenetére


Kephamos
(addikt)

Ma kicsit sprintelgetteünk, érzem is a lábam rendesen :) . Kezdésnek megvolt ~1600 m 10km/h-val. Pénteken a 2000 méter a cél.

(#5833) tomcica


tomcica
(Topikgazda)

Az erzes amikor olyan faradt a tested,hogy felmondja a szolgalatot (legalabbis az ahhoz az iramhoz szuksegeset).Nezel ki a fejedbol - mi volt ez? - ki vezette a mozdonyt amely elgazolt? :D
Ket gondolat kuzd egymassal: a "soha tobbet nem csinalom ezt" es a "ha addig elek is megcsinalom"

Nehez nap,a szervezet teljesitokepessegenek hatara.Nem kellett hozza sok,kb 6 perc terheles csupan,
5 x 300m (piheno 100m lassu kocogas) 43..45..45..44..45sec

ennyi mara,rovid anekdotta de VELOS :F

'No matter how hard you train, Somebody will train harder. No matter how hard you run, Somebody will run harder. No matter how hard you want it, Somebody will want it more, I am that Somebody.' - Pre

(#5834) stranger28 válasza tomcica (#5833) üzenetére


stranger28
(addikt)

Amikor én odaelérek, mindig ilyeneket szoktam magamban lejátszani. Hasznos. :DDD

(#5835) F34R


F34R
(veterán)

Van olcsobb five fingers vagy valami mast hasznaljak helyette ? jobban szeretek mezitlab futni .

(#5836) tomcica válasza stranger28 (#5834) üzenetére


tomcica
(Topikgazda)

mar a cime is igeretes :D majd elmormolom neha,mint egy imat :R

'No matter how hard you train, Somebody will train harder. No matter how hard you run, Somebody will run harder. No matter how hard you want it, Somebody will want it more, I am that Somebody.' - Pre

(#5837) Balika911 válasza stranger28 (#5834) üzenetére


Balika911
(nagyúr)

Mi durva már a bevágás, amikor a csumára pakolt lábtolón még rajta ül a 140 kilós faszi és közben meg üvöltik, hogy "gyerünk baszd meg, nyomjad ki!" :D :R

[ Szerkesztve ]

(#5838) concret_hp válasza stranger28 (#5834) üzenetére


concret_hp
(addikt)

a videón látható arcok egyike osztálytársam volt :DDD

vagy fullba vagy sehogy :D

(#5839) stranger28 válasza tomcica (#5836) üzenetére


stranger28
(addikt)

Ma is segített. :D

(#5837) Balika911: Állatok ezek. :DDD

(#5838) concret_hp: Szép gyerekkorod lehetett akkor. :D

Még a múltkorihoz: Hallottam zabpehelyre újabb variációt: ha kis vízzel vagy 8 percig mikrózod, akkor olyasmi lesz, mint egy darab kenyér, összeáll. Kipróbáltam ma edzés után és tök jó.

[ Szerkesztve ]

(#5840) Alg válasza stranger28 (#5834) üzenetére


Alg
(addikt)
LOGOUT blog

"NEMAGYOKBUU*****III!!!" :DDD :C

ON: Szokott itt valaki túrabottal terepfutni? (emelkedőn jog bottal, lejtőn/síkon futás) - ilyenkor futásnál a bottal mit csinálnak? Összecsuk és fel a zsákra?

[ Szerkesztve ]

"I love not man the less, but Nature more"

(#5841) tomcica


tomcica
(Topikgazda)

ismet egy dupla nap lett,a delelotti gatyarohaszto 300-ak utan most keso delutan egy jo kis kontrollalt tempofutas: 1200m 3.29 (1000m-nel 2.53) ket kor lassu futas,majd 2km progressziv 3.32+3.21

nem kell majd noszogatni,hogy aludjak el :O

'No matter how hard you train, Somebody will train harder. No matter how hard you run, Somebody will run harder. No matter how hard you want it, Somebody will want it more, I am that Somebody.' - Pre

(#5842) csiben1 válasza stranger28 (#5839) üzenetére


csiben1
(tag)

Az a kis víz mit takar? Mondjuk 50-100g zabpehelyhez kb 1dl? Vagy több? Illetve te szoktad valamivel ízesíteni a zabpelyhet?
Ezt valamelyik nap én is kipróbálnám :)

You can walk straight through hell with a smile

(#5843) stranger28 válasza csiben1 (#5842) üzenetére


stranger28
(addikt)

Nem tudom konkrétan mennyi víz ez. Én úgy csináltam, hogy annyi, amennyi épp ellepi, aztán még ittam le belőle, 8 perc mikró, és baró lett. Ilyen mikrózható műanyagban a legjobb amúgy, próbáltam azóta kerámiában, de nem lett az igazi.
Nem szoktam ízesíteni. Víz meg pehely csak.

(#5844) Balika911 válasza stranger28 (#5843) üzenetére


Balika911
(nagyúr)

Jó neked, én még tejben főzve is alig bírtam legyűrni. Lehet, sokat raktam bele, majd még adok neki néhány esélyt. Kénytelen leszek, mert vettem belőle egy kilót. :)

(#5845) stranger28 válasza Balika911 (#5844) üzenetére


stranger28
(addikt)

Első hónapban nagyon utáltam én is, aztán valami átváltott fejben, azóta még ízlik is... biztos bekapcsolt valami túlélési ösztön. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#5846) válasza Balika911 (#5844) üzenetére



(addikt)

Daráld le és tedd turmixba, ha másképp nem megy. 1kg seperc alatt elfogy.

''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''

(#5847) Balika911 válasza (#5846) üzenetére


Balika911
(nagyúr)

Még próbálkozom, de holnap rántotta lesz hagymával, baconnel sütve, mellé paradicsommal. Aztán megyek gyúrni. :)

(#5848) Kephamos


Kephamos
(addikt)

6 km ment ma le, ebből az első kettő jó tempóban, a második kettőnél lábfájás volt, az 6,9 km/h, a harmadik kettőnek pedig 80%-át lefutottam, szintén lábfájás miatt kellett sétálnom. Úgy érzem, hogy az első héten meg lesz az 5 km. :K
Illetve meglepő módon alig volt egy kis izomlázam, pedig tegnapelőtt volt sprint bőven, tegnap pedig 15km hegymenet.

[ Szerkesztve ]

(#5849) raggg válasza Kephamos (#5848) üzenetére


raggg
(senior tag)

Pihenj is azért, jobb ha nem fáj a lábad. :-)

ragklaatPS

(#5850) Kephamos válasza raggg (#5849) üzenetére


Kephamos
(addikt)

Az egyik izom fáradt ki (amelyik közvetlenül a sípcsont mellett van elől), szóval nem is volt ez igazi fájdalom. :) Gondolom nincs még rendesen megedződve az erdei talajhoz.

más: az ivást hogyan szoktátok megoldani? Nekem futás közben hiányzik pár korty víz, de kút nincs útközben sehol.
Illetve edzés előtt és után hogy és mit érdemes enni?

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.