Hirdetés

2019. december 10., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2017-12-15 15:49:16

LOGOUT.hu

Elso fazis: epits ki egy megfelelo alapot,konnyu,alacsonyabb pulzusu alapozassal.Erzesbol ez a "meg tudok kenyelmesen beszelni futas kozben",nagyjabol a max pulzusod 70-75%-a.
Amikor ugy le tudsz futni kb. 10km-t,hogy 5 utesnel nem mozdul el tobbet az alap futopulzusod akkor kezdheted a kovetkezo fazist.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#13001) kolosanyi válasza Rabbitf_24 (#12999) üzenetére


kolosanyi
(veterán)

Nekem meg tökre beválik. Nehéz és merev, de az én testalkatomnál, meg edzettségemnél nem a cipő tömege fog számítani. Cserébe nagyon stabil és jól csillapít. Én szeretem. De persze mindenkinek más jön be. :)

_______________________________________

Kellemes húsvéti ünnepeket mindenkinek! :)

(#13002) Melorin


Melorin
(addikt)

Ismeri valaki a Chi futás könyvet, vagy magát a Chi futást?
Én pár napja olvasgatom, és arra lennék kíváncsi, hogy pl. a helyes testtartásra és a futás technikájára vonatkozó dolgokat nyugodtan alkalmazhatom, nem hülyeség amit írnak benne?

(#13003) bandus válasza Melorin (#13002) üzenetére


bandus
(addikt)

3 perc jutub után szerintem ez nettó faszság, leginkább a szcientológiai egyház jut róla eszembe :D amíg bolt, farah, gebreselassie nem így fut, addig engem nem győznek meg róla az tuti.

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#13004) borix


borix
(őstag)

Új cipő vásárlásánál ajánlják,hogy 1-2 számmal nem árt nagyobbat venni.
Nekem a bal lábam kb 4mm kisebb ezért annál jár a sarkam nem tartja mint a másiknál.
Szerintetek belefér vagy kisebbet válasszak?

(#13005) Melorin válasza bandus (#13003) üzenetére


Melorin
(addikt)

Épp ezért nem a spirituális részére vagyok kíváncsi, szimplán hogy írtam is a testtartás és a technika a minél kisebb erőkifejtés érdekében.

(#13006) kolosanyi válasza Melorin (#13005) üzenetére


kolosanyi
(veterán)

Elég sokat olvastam a témában a közelmúltban, én is elkezdtem magamra erőltetni mindenféle netről ellesett technikákat, aztán csak begyulladt tőle az achillesem. Idézem egy 3000 m-en EB 7. helyezett volt gimis osztálytársam: "ne mindenféle netes megmondóemberre hallgass". Nem attól leszel jó futó, hogy 180-as lépésfrekvenciával balerinát játszol 6 perces km-eknél mondjuk, hanem attól, hogy a saját anatómiai adottságaidnak megfelelően futsz. Ez a lány 9 perces 3 ezret futott az EB-n, szerintem eléggé képben van, legalább 15 éve csinálja megállás nélkül. Azt mondja, hogy lépésfrekvenciával nem fogkalkoznak, tempó és testmagasság függő. Én a 195 centimmel világos, hogy alacsonyabb frekvenciával, de hosszabbakat fogok lépni egy nálam alacsonyabbnál azonos tempó esetén. Vagy elkezdek totyogni, meg felfelé szökdécselni, ezesetben meg elszáll a pulzus a francba (ezt észre is vettem, amikor próbálgattam ezt). Sőt például nekik az edzőjük (illetve mindegyik edzője az idők során) a heel strike-ot tanította, abszolút ellenzik a talppárnás talajfogást. Érdekes amit mond, az biztos. :)

(#13007) Melorin válasza kolosanyi (#13006) üzenetére


Melorin
(addikt)

"saját anatómiai adottságaidnak megfelelően futsz"
Hát ezaz. Ha az ember görnyedt, a lábaival kacsázik, azt nem genetikai adottságnak kellene felfogni, hanem kijavítani.

(#13008) kolosanyi válasza Melorin (#13007) üzenetére


kolosanyi
(veterán)

Azt nem mondtad, hogy ilyet csinálsz. :D

Nyilván vannak alap dolgok, amik hasonlóak minden jó futónál, ez az ember felépítéséből adódik. De ettől még lesznek eltérések, mert nincs két egyforma ember. Görnyedten, csámpásan, karokkal kifelé kalimpálva nem hatékony futni, ez tény.

(#13009) Melorin válasza kolosanyi (#13008) üzenetére


Melorin
(addikt)

Nem, nem én futok így, én csak szeretném jól elkezdeni a futást, az alap dolgokat elsajátítani. :)
Az alapokat honnan lehet lecsekkolni?

(#13010) kolosanyi válasza Melorin (#13009) üzenetére


kolosanyi
(veterán)

Vedd fel videóra magad. :)

(#13011) Melorin válasza kolosanyi (#13010) üzenetére


Melorin
(addikt)

És azt hogy? Lerakom egy padra a telót és elfutok mellette? :D

(#13012) kolosanyi válasza Melorin (#13011) üzenetére


kolosanyi
(veterán)

Azt nem ajánlom, mert lehet, hogy felkapja valaki, aki gyorsabban fut nálad. :D Csak meg tudsz kérni valakit, hogy vegye fel.

(#13013) concret_hp válasza Melorin (#13002) üzenetére


concret_hp
(addikt)

a kicsit előre dőlt testtartásnak van értelme, egyebet nem tudok elmondani...

vagy fullba vagy sehogy :D

(#13014) itouchfan válasza Melorin (#13005) üzenetére


itouchfan
(senior tag)

ez egy Chi-s videó, véletlen találtam most ahogy keresgéltem neked, viszont Kolosanyival és a csajjal ellentmond, de hátha érdekel: [link]

[ Szerkesztve ]

"A képesség azt jelenti, hogy miben vagy tehetséges. A motiváció dönti el, hogy mit teszel. A hozzáállás pedig meghatározza, hogy milyen jól fogod csinálni."

(#13015) Alg


Alg
(addikt)
LOGOUT blog

Ma a húsvéti családi ebédre toltam egy kis 5km tempót 4:45-re - az utolsót 4:35-re.

Viszonylag könnyen ment, bár éreztem hogy teli a has :D De sikerült tartani a 170 közeli/alatti pulzust... most már vivicittáig ilyenekt fogok, ahogy az időm engedi kicsit hosszabbakat is.

Random néni a buszmegállóból: Hajrá Fradi! Emeld a lábod! :DDD :C

"I love not man the less, but Nature more"

(#13016) Newboy911 válasza Alg (#13015) üzenetére


Newboy911
(tag)

Jövő hét vasárnap egy ráhangoló 10K Szolnokon ?

(#13017) Alg válasza Newboy911 (#13016) üzenetére


Alg
(addikt)
LOGOUT blog

Nem hiszem, hogy hazajövök, bár még semmi sem biztos... :(

"I love not man the less, but Nature more"

(#13018) bandus


bandus
(addikt)

Az a legnehezebb az ilyen alacsony pulzustartomanyokban vegzett edzesekben, hogu nehez elhinni, hogy tenyleg jo valamire, mivel marhara nem megerolteto, igy tenyleg nagy turelem kell hozza.

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#13019) Polacheck


Polacheck
(HÁZIGAZDA)

Megvolt az első futás egy hónap kihagyás után. Kicsit éreztem a sarkam, de annyira nem viselt meg és úgy érzem, szolidan terhelhető. Most jön a neheze, ezt kéne 6 hét alatt óvatos terhelésnöveléssel felhozni újra odáig, hogy május 23-án le tudjam tolni az 52km-t 1600 szinttel. A nehezítés, hogy heti három napot ráadásul külföldről dolgozok és Koppenhágában még nem ismerem a futóútvonalakat (futópad viszont van a szállodában). Kihívás adott :C

less qq more pewpew!

(#13020) tomcica válasza Polacheck (#13019) üzenetére


tomcica
(Topikgazda)

nincs it tkerdes,fokozatosan noveled,megfeleloen regeneralod,ennyi :P

'No matter how hard you train, Somebody will train harder. No matter how hard you run, Somebody will run harder. No matter how hard you want it, Somebody will want it more, I am that Somebody.' - Pre

(#13021) borix válasza deicide (#12956) üzenetére


borix
(őstag)

Ezek nagy igazságok csak sajnos sok ember hamar akar eredményt elérni rövid időn belül és nem szán rá elég időt az alapozásra.
Ezért fa@ság azok az edzéstervek pl 6 hét alatt a semmiről 5 kilométert lefutni.Lehet,hogy lefutja de széthajtja magát közben.

(#13022) Melorin válasza borix (#13021) üzenetére


Melorin
(addikt)

5km 6hét után is sok? Húha. Én most fogom kezdeni a futást és azt hittem, hogy néhány alkalom után már menni fog annyi. :DDD
Tudsz ajánlani akkor egy edzéstervet, alapozást vagy akárhogy nevezik olyannak mint én?

(#13023) kolosanyi válasza borix (#13021) üzenetére


kolosanyi
(veterán)

15 év sportmúlttal én baromira nem a semmiről indulok. Nekem nem 5 km-es alapozó edzéstervre van szükségem, már csak azért nem, mert amikor elkezdtem jobban koncentrálni a futásra ősszel, 8-10 km-t gond nélkül lefutottam egyben. 5:30-6:00 közötti átlaggal. Igen, az alacsony pulzusos munka nekem új volt, mert nem erre edzettem eddig, úszóként rövid távokon indultam, röplabdásként meg főleg az erő és a robbanékonyság számított nekünk, nem az aerob állóképesség.

(#13022) Melorin
Ezek a tervek csak ajánlásnak tekinthetők szerintem. Alapból nem lehet tervet felállítani anélkül, hogy felmérnéd a jelenlegi teljesítőképességed. Tudnod kell, hogy honnan indulsz és hova szeretnél eljutni. Aztá a célkitűzéshez lehet tervet készíteni, hogy milyen lépcsőkben kívánod megvalósítani.

[ Szerkesztve ]

(#13024) Newboy911 válasza bandus (#13018) üzenetére


Newboy911
(tag)

Kezem érezni hogy van értelme, tegnap futottam ezt.
És a végére bizony elfáradtam :)

(#13025) bandus válasza Newboy911 (#13024) üzenetére


bandus
(addikt)

szép teljesítmény :R mondjuk én még csak 3 edzésen vagyok túl, amikor kifejezetten figyeltem erre, ami ugye semmi :) reméljük lesz hozzá türelmem, hogy végigcsináljak így pár hónapot.

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#13026) deicide válasza Newboy911 (#13024) üzenetére


deicide
(veterán)

Szép, alakul ez nagyon is!

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#13027) Newboy911 válasza bandus (#13025) üzenetére


Newboy911
(tag)

Most sikerült először 140 körüli pulzusnál elérni a 6min/Km-t.
És a végén még volt a lábamban erő. 1-2 hete drasztikusan visszaesett a tempó a végére.
Mondjuk most vittem magammal folyadékot.
Kitartás és türelem neked !
Években gondolkodj, ne hónapokban :)

(#13028) kolosanyi


kolosanyi
(veterán)

Én meg kimentem egy felmérő előtti átmozgatásra, hogy ne tunyuljak el így a nagy húsvétolásban, maradjon azért valami tempó a lábamban (nem nevetni, nekem ez is tempó :D ). Melegítés után 4 km volt a cél, az egy buzi nagy, meg pár pici emelkedőt kivéve 4:30-as tempóval (felmérőn 4:00 a minimum elvárás saját magam felé). Egész szépen összejött, 3 km után 500 m-t lassúztam, ment volna még, de nem akartam megölni magam, mert csütörtökre kell az erő. 3/3-as légzéssel (a köcsög emelkedőn 2/2), végig magas pulzussal (pontos adatot nem tudok, mert a koliban hagytam a pántot) szépen bírtam ezt. [link]

Előző félévben rendes pályán volt a felmérő, akkor 7:50 körül lett a 2 km. Most a Farkasvölgyi úton fogjuk futni a rendőrökkel a suli körül. Készítettem egy mórickarajzot a helyszínről, ez alapján kérek szépen egy szakit, hogy egy esetleges taktikát javasoljon. Én eddig úgy szoktam, hogy nyomom, ami a csövön kifér, azt kész, de azért ez nem valami profi megközelítés. :D Ezen a pályán és távon 7:30 az eddigi legjobb eredményem tavaly tavaszról.

(#13029) Newboy911 válasza kolosanyi (#13028) üzenetére


Newboy911
(tag)

Tomcica nem azt mondta hogy pörögjön ? x*500mR200 vagy valami hasonló ?
Lesz enyje bejnye :D
Gondolom az emelkedőt apróbb lépésekkel pörgetném, a lejtőt a hosszú lábaiddal tolnám, a többit pedig ami a csövön kifér, a végén egy sprinttel. :)

(#13030) kolosanyi válasza Newboy911 (#13029) üzenetére


kolosanyi
(veterán)

Az megvolt múlt héten. :D Most már nem akartam résztávozni, mert egyrészt elhánytam volna magam a sok zabától, másrészt nincs sok idő regenerálódni.
Nem rossz ötlet. Valami ilyesmit próbáltam eddig is. :R

(#13031) borix válasza Melorin (#13022) üzenetére


borix
(őstag)

Vannak itt nálam sokkal profibbak akik majd ellátnak tanáccsal de kezdésnek egy pulzusmérő óra beszerzése nem ártana.
Számít az is ki milyen munkát végez. Pl ha valaki napi 10 órás állós pakolászós munkát végez alvásra is csak 5-6 óra jut az ilyen embernek talán a legnehezebb.

(#13032) Alg válasza borix (#13031) üzenetére


Alg
(addikt)
LOGOUT blog

kezdésnek szerintem pont nem kell pulzusmérő óra :N csak egy jó cipő (ez viszont fontos, fájós lábnál erősebb "sohasefutoktöbbet" tényező nincs).

Ha nincs nagy túlsúly, krónikus betegség, szerintem simán elérhető a 6 hét alatt az 5 km, nekem talán már a 10 is megvolt addigra (igaz fiatalon, és előtte is mozogtam)

A lényeg hogy nem kell erőltetni, inkább legyen benne több séta, mint utána 2 napig bicegés meg járninemtudás.

"I love not man the less, but Nature more"

(#13033) borix válasza Alg (#13032) üzenetére


borix
(őstag)

Én is így gondoltam régen mint te de rájöttem hogy tévedek.
Sok kezdő eleinte képes túlhajtani magát nekik segítség az óra.Sokan akkor gyalogolnak bele mikor már szúr a oldaluk közben a szívük meg ver 170-et.

(#13034) Melorin válasza borix (#13033) üzenetére


Melorin
(addikt)

5 vagy inkább 10Kg :B súlyfeleslegem van.
Nagyrészt ülőmunkát végzek, és a térdeim, mint írtam szúrnak sokszor, de egyelőre betudom az edzetlenségnek és a hiányos bemelegítésnek/lazításnak.

Mikor kell abbahagyni a futást, ha úgy érzem 'egy lépést se bírok' vagy azért bírjak hazagyalogolni? :)
Vagy eleinte a ház körül fussak, hogy ne a puszta közepén érjen el az "utolsólépés" érzés és odahaljak? :D

(#13035) borix válasza Melorin (#13034) üzenetére


borix
(őstag)

Egy lábvizsgálat nem ártana egy futóboltban és a megfelalő cipőt venni,hogy ne nyírd ki a térdedet.A futással kapcsolatban majd segítenek mások én pont ezért amiket kérdeztél is javasoltam az órát,hogy ne hajsd szét magad és felépíts egy stabil alapot.

(#13036) gombi01 válasza deicide (#13026) üzenetére


gombi01
(tag)

(#13026) deicide: Itt szaladsz ni

[ Szerkesztve ]

"Először megtanultam addig futni, amíg el nem fáradtam.Később bírtam tovább is." Muhammad Ali

(#13037) Rabbitf_24 válasza borix (#13035) üzenetére


Rabbitf_24
(őstag)

Ha már lábvizsgálatnál tartunk, miben különbözik a spuris és a nyúlcipős lábvizsgálat?
Vagy ugyanaz mind a kettő csak a "nevében" más? :)

No life below 144Hz...

(#13038) Polacheck válasza Polacheck (#13019) üzenetére


Polacheck
(HÁZIGAZDA)

Megint faj a talpam a k... eletbe. Egy honap pihentetes nem volt neki eleg... Nem tudom, hogy lesz ebbol ultra igy majusban...

less qq more pewpew!

(#13039) borix válasza Rabbitf_24 (#13037) üzenetére


borix
(őstag)

Nem tudom én csak a nyúlcipőboltban voltam a másikat nem láttam.

(#13040) Rabbitf_24 válasza borix (#13039) üzenetére


Rabbitf_24
(őstag)

A vizsgálat alapján tudtak cipőt ajánlani? Gondolom ott is képzett eladók vannak.

Nem tudom, hogy a gyermekkori "lábujjhegyen járás", ami még most is megvan, ha nem figyelek oda mennyire tudja befolyásolni a futást és annak minőségét? Lehet a futócipőbe olyan betétet tenni, ami kezeli ezt a problémát?

No life below 144Hz...

(#13041) borix válasza Rabbitf_24 (#13040) üzenetére


borix
(őstag)

Cipőt ajánlanak majd vizsgálat után meg a nélkül is szerintem. :) Talán azt befolyásolja,hogy előrébb csúszik futás közben a lábad és emiatt nagyobb cipőt kell választani.

(#13042) deicide válasza gombi01 (#13036) üzenetére


deicide
(veterán)

:K
Amúgy kénytelen voltam a végén lassítani, mert a célkapu mögött 3 méterrel ott volt az a barrikád, amit simán legyalultam volna, ha úgy esek be a célba, ahogy szoktam. ;]

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#13043) Melorin válasza borix (#13035) üzenetére


Melorin
(addikt)

Szinte esélytelen pont aznap mennem cipőt venni amikor lábvizsgálati nap van a spurinál.
A nyúlcipőben pedig nem találok infót a lábvizsgálatról. :F

(#13044) bandus válasza Melorin (#13043) üzenetére


bandus
(addikt)

maratonman depot nezd meg meg esetleg.

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#13045) tomcica válasza kolosanyi (#13028) üzenetére


tomcica
(Topikgazda)

jol van ez meg belefer,de ha mentel volna egy 10km tempot hat levagtam volna a bal heredet,eles versenytempo kell h a labadban legyen,nem valami tompito semmiresejoebbenaszakaszban iram :P

'No matter how hard you train, Somebody will train harder. No matter how hard you run, Somebody will run harder. No matter how hard you want it, Somebody will want it more, I am that Somebody.' - Pre

(#13046) Rabbitf_24 válasza bandus (#13044) üzenetére


Rabbitf_24
(őstag)

Kössz a tippet! :K

No life below 144Hz...

(#13047) Melorin válasza bandus (#13044) üzenetére


Melorin
(addikt)

A budapestiek megtudnák mondani, hogy az Örs vagy a Keleti pu. közelében milyen futócipőbolt van?
(A Spurit tudom, hogy van az Örsnél boltjuk.)

(#13048) Alg válasza Melorin (#13047) üzenetére


Alg
(addikt)
LOGOUT blog

Keleti környékén nem tudok, a Nyúlcipő, Overland (+Nomád - ez inkább túra, meg Hoka-lelőhely) a Körúton, a Multinavigátor sincs messze a Keletitől trolival.

"I love not man the less, but Nature more"

(#13049) concret_hp


concret_hp
(addikt)

no megvan a citrulin malát, meg a többi finomság is úton van ;] csak ez a hülye szél hagyná már abba :U

vagy fullba vagy sehogy :D

(#13050) Alg


Alg
(addikt)
LOGOUT blog

Reggel nem volt erőm kimenni, cserébe ezzel most sikerült magamat meglepni... 4:40-en belüli km-ek félmaratoni pulzussal, viszonylag erőlködés nélkül (egyszer beszúrt az oldalam de hamar megoldódott, meg egyszer a vállam állt be kicsit, erre figyelnem kell mert szerintem nem tartom elég lazán)

"I love not man the less, but Nature more"

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.