Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bobalazs:] RTX 4070 Super Undervolting and Overclocking Alulfeszelés és túlhajtás
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [CPT.Pirk:] "Fényhűtés" ciksorozat (tuningnet.hu)
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Mathiask
senior tag
"Ott nekem úgy tűnt f22-en sem minden éles."
Bár nem 10-24, de azért látszik mennyit romlik f/22-őn a képminőség f/9-hez képest.
Teasüti
nagyúr
Hát nézd, volt egy kérdésem, amire végül csak kaptam releváns választ. Ha ehhez flame war-t kell indítanom, ám legyen. De megtudtam, ami érdekelt.
Nekem inkább az a fura, hogy miért kell ilyen messze elmennem egy redvás kérdés miatt.
[ Szerkesztve ]
MC Pite
veterán
Megállapítottad hogy rekeszelve huntol, körülírtad szépen mikor áll fenn; írtuk hogy nem meglepő hogy kb kontraszt nélkül és sötétben ezen mi a fura; nekem nem jött le konkrét kérdés.
Mert azért amiket próbáltam tükrösön sem mondanám hogy ilyenkor mocsok jól haraptak (pl eszerint sem f/16 és alatta a legharapósabb)
Kb mintha leírtam volna, hogy mitől van, hogy f/1.x-es fixekkel dslren ha (pl állóban) relatív szélső fókuszpontot használok (pl portrézáskor) hogy minden x-edik képem focus shiftes (azaz már benne a kérdésben a válasz).
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
Teasüti
nagyúr
Ha jól értem a pdaf működését, akkor a minél kisebb DOF előnyösebb és nagy DOF-nál nem annyira hatékony, ugye? A kevesebb fényt nem egészen értem, amikor az expozíció az korrekt. Magasabb az iso, stb. Gondolom a záridő nem annyira számít fókuszálás közben. Bár videó esetében nem lehet figyelmen kívül hagyni, nem?
Viszont mi akadályozza meg a pdaf-ot nagy (vagy akár közel végtelen) DOF-nál, hogy egyszerűen csak tartsa a fókuszt? Ha alapból minden éles, akkor mi szükség van egyáltalán hunt-olásra? Vagy ezt a kamera nem tudja, hogy minden éles?
Ezek szerint egy eos 6D annyira über penge, hogy NAGYON?! Pedig már a maga idejében sem volt annyira profi kamera.
Épp havernak mutogattam az XT3-at (nagy canikon fan), és nem is tudom hogy jött szóba, de mondtam hogy sajnos lerekeszelve elkezd hunt-olni. Elcsavartuk a végére, ott már megállás nélkül csinálta. Ő meg nem egy technokrata, de kipróbáltuk az övét és úgy voltam vele, hogy miaf@sz. Annak az őskövületnek miért megy...
Ezek érdekelnének még.
[ Szerkesztve ]
konyi79
addikt
Gondolom újdonság, hogy ami a fény érzékelésével működik, az fény nélkül nem tud?
A gondolkodást nem helyettesíti a topikba írogatás. Vagy csak szimplán idegesíted a többieket? Mert nagyon az az érzésem.
Teasüti
nagyúr
Nekem ez tök érdekes volt. De mindegy. Téma lezárva.
Atomizer
csendes tag
A magas ISO utólagos jel erősítés. Ha korrekt is az expo, attól még a fény mennyisége kevés, ami az AF szenzort éri. A 6D ezen előnye, hogy teljesen nyitott blendével fókuszál egyben a hátránya is, tükröt kell mozgatnia, blendét kell behúznia exponálás előtt. Ez idő, mert mechanika mozog, amit a Fuji egy az egyben megspórol, emiatt gyorsabb lesz a sorozat képessége. Nincs jó vagy rossz, adott célra adott technikát válassz.
mikrofon
addikt
Az a baj hogy a tényt nem érted, de az még nagyobb baj hogy el sem hiszed.
Az PDAF érzékelőre (ami integrálva van a képérzékelőre) eső fény mennyisége csak és kizárólag a blende nyílás méretétől függ. A korrekt expozíció beállítható a megfelelő megvilágítási idővel (záridő) és a megfelelő érzékenységgel, jelerősítéssel (ISO). De ez az utóbbi kettő csak az elkészült képet befolyásolja, a PDAF-et nem. A PDAF - nek csak az számít hogy mennyi fény érkezik, az nem hogy mennyi ideig és mekkora az érzékenység, jelerősség.
Még egyszer és utoljára af-s módban a 50-140 2.8 is tud fokuszálni, míg a 6D is csak af-s módnak megfelelően tudja. Azaz mindkettő akkor tudja amikor nyitva van a rekesz és valójában nem f22-n fókuszál még akkor sem ha oda van állítva. Tehát a 6D sem tudja f22-n mert nem olyan szűk blendével fokuszál. A haverod jól behúzott a csőbe és úgy tűnik te meg be is tagadtál...
[ Szerkesztve ]
Teasüti
nagyúr
Így már világos. Köszönöm!
Ezt jó tudni.
[ Szerkesztve ]
DonRazzino
senior tag
Gyerekek elkezdtem egy kommentet arról, mikor szoktam én, vagy mikor érdemes F22-n bármit is csinálni, azon kívül, hogy véletlenül A modról odatekeredett a lencse a táskádban, de rájöttem, hogy inkább kihagyok még 3 hetet PH nélkül. Ekkora nyilvánvaló trollságot eddig rágni. Máskor ne hagyjátok magatokat belerángatni!
MC Pite
veterán
Tegnap este írtam én is egy közepesen hosszú hszt, amit inkább nem küldtem el a végén, pedig telefonról nem 2 perc volt mire bepötyögtem
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
tvamos
nagyúr
Annyit szeretnek hozzatenni, hogy itt eleg jol le van irva, hogy mukodik a PDAF: [link]
Marmint ha a fizikaja erdekel a dolognak...
En ugy ertelmezem, ahogyan konyi79 is irja, hogy pont nem csak a beerkezett fenymennyisegtol fugg a PDAF mukodese, hanem az apertura allas altal meghatarozott DOF-tol is. A PDAF MILC-ek abban is hatranyban vannak a DSLR-ekkel szemben, hogy a DSLR-ben akkora szenzodpontokat alkalmaznak, amekkorat akarnak, a MILC-eken meg nem. A "kizarolag a feny mennyisege szamit" elv a CDAF-nal van, ha jol tudom. A DPAF meg a csucs PDAF.
[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
hibavissza
veterán
Mennyibe kerül egy alaplap csere XH1 vagy XT3 gépeken? Számlával, márkaszervizben. Van erről tapasztalat vagy még senkinek sem pusztult el?
[ Szerkesztve ]
taranis
addikt
Azt nem tudjátok mitől van, hogy ha Lightroom, vagy Capture One alól exportálok X-T3 fájlokat, akkor 6240 x 4160 lesz a képméret (ami egyezik az X-T3 manualban írtakkal), viszont ha olyan progiból exportálok, ami a dcraw-et használja, pl. RawTherapee, akkor 6276 x 4140?
Egy aktuális projekt miatt pixel szinten kellene összehasonlítanom a dcraw-es outputot a gyári felbontásúval, csak az eltérés miatt ez egyelőre lehetetlen, és nem értem, honnan jön ez.
colorizer.net
taranis
addikt
Sőt, a RawTherapee exportja egy harmadik verzió, 6238x4162. Úgy tűnik alkalmazása válogatja, hogy mennyit cropol bele a teljes méretbe, ami az EXIF alapján 6384 x 4182.
colorizer.net
Gercsa
senior tag
Az objektív automatikus korrekciót kell szerintem letiltanod.
Nem én kiáltok, a gazdaság dübörög.
gorgo
őstag
Elképzelhető, de ekkor sem fogja tudni összehasonlítani, mert majd hordósodik, peremsötétedik, stb. és nem garancia hogy attól még nem ugyanannyira vágja majd. Valszeg nincs jó megoldás, ezzel kell együtt élnie. Illetve nem kell 3-4 féle szoftvert használni.
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
taranis
addikt
Ez egy projekthez lenne, nem szoftverekről van szó. Sajnos hiába kapcsolom ki az obi korrekciót, vagy használok olyan lencsét, ahol eleve nincs, a méret ugyanakkora marad mindenhol.
A lényeg az lenne, hogy ki tudjak nyerni egy adott RAF-ból egy lineáris TIFF-et, amin a wb korrekción kívül nincs semmi, tehát profilmentes. Ezt a dcraw tökéletesen megcsinálja. Ezen elvégeznék pár műveletet, aminek az eredményét összehasonlítanám az ugyanebből a RAF-ból készült filmszimes eredményekkel. Erre a legjobb maga a váz lenne, csak ott JPG az output, ami miatt nem lehetséges a pixel szintű összehasonlítás, de ezt még megoldanám, vagy marad a C1/LR TIFF export. Viszont a vágás ahogy írtam más lesz, mint dcraw alatt, és ez gondot okoz. Megnézem majd, hátha a közös rész megegyezik, és akkor csak azon futtatok összehasonlítást.
[ Szerkesztve ]
colorizer.net
mikrofon
addikt
Ha mindegyiket egyelör pixelszámra vágod?
Lesz leeső rész, de a maradó pixel szinten egybe esik.
Film szimulációk bele kerültek a C1 12 Pro változatába a fuji kamerákhoz. Így azzal a szoftverrel, meg tudod csinálni, hogy a raw-on á filmes beállításokat.
taranis
addikt
Igen ebben bízok hogy a maradó egybeesik. A filmszimek kapcsán csak azért gondoltam a vázra, mert a C1/LR féle filmszimek nem tökéletes másai annak amit a váz csinál. Viszont megvan az az előnyük, hogy TIFF is lehet az output. Majd eldöntöm melyik fontosabb.
colorizer.net
mikrofon
addikt
ez túl leegyszerűsített valójában. Azért írtam csak a fénymennyiséget, mert ebbe nem akartam belemenni, mert ugye a DoF nem csak a blendétől, hanem látószögtől, blendeátmerőtől, fókusztávolságtól és tárgytávolságtól is függ. De ezeket az algoritmus és maga a rendszer a MiLC-ek esetén, a megadott blendenyílásig (F8-F11) megfelelően le tudja kezelni.
CDAF-nél pont nem csak a fény mennyisége számít kizárólag, mert ugye az magán a képen történik és itt valójában a jó expo számít, tehát itt a blende, ISO, zársebesség hármas számít.... Igazából magas ISO-val is jól működik (már amennyire a CDAF jó) mert a zaj nem zavar jelentősen.
"kizarolag a feny mennyisege szamit" elvet értsd úgy, hogy az expó hármasból csak a fény mennyisége számít a megvilágítási idő és az érzékenység, erősítés nem...
[ Szerkesztve ]
mikrofon
addikt
valóban nem teljesen ugyan az, de ugye a digitális (fuji vázakba integrált) filmszimuláció se teljesen az mint az analóg.
De jelentősen hasonlít, mert vannak emberek akik nagyon jól látják, hogy mitől egyforma két szín és jó algoritmussal digitálisan is össze lehet hasonlítani, mérni. Feltételezhetően ezeket megcsinálták mielőtt kiadták a C1 ugyan olyan nevű filmes színeket..... De ugyanakkor ez csak egy bizalom alapú dolog....
Egyébként nagyon érdekesen hangzik ez a projekted. Ha lesz belőle valami nyilvános anyag én szívesen megnézném....
taranis
addikt
Egyelőre szívok, a dcraw projektet lelőtték kicsivel az X-T3 megjelenése előtt, így ugyan tudja olvasni az X-T3 RAF fájlokat, de kicsit eltolva jeleníti meg. Megoldás lehetne a RawTherapee lineáris exportja, de az még a fehéregyensúly beállítás előtti adatokat írja ki. A wb-t meg tudnám csinálni utólag én is, viszont a demosaic előtt érdemes megcsinálni, ami meg már kész van az exportban. Semmi sem egyszerű.
Amúgy az egésznek az a célja, hogy még pontosabb LUT-okat tudjak csinálni az F-Log -> Filmszim konverzióimhoz. Azt akarom elérni, hogy RAW-ból F-Log-ot tudjak csinálni. Ha minden klappol akkor egy dolgon még elcsúszhat az egész, és tartok is ettől, hogy a Fujinál az F-Log is finomhangolt, tehát nem azok a színek vannak benne, amik demosaic, wb, és gamma korrekció után látszanak az adott színtérben.
colorizer.net
b.vr
őstag
Ezt most már többedszer olvasom hogy az ISO az expozíció része lenne, de nem, nem az. Ettől még persze van/lehet jelentősége mit állítunk (erről régebben linkeltem már az iso-less szenzorok témája kapcsán), de az expozíciót csak a megvilágítás, a rekesz, és a záridő határozza meg.
Thom Hogan: Optimal Data — Understanding Exposure and Noise
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
taranis
addikt
Ennyit a projektről... tudtam végül F-Log-ot csinálni a RAF-ból, de nem olyanok a színei, mint a vázból kieső videóban lévő F-Log-nak. Szóval az F-Log mögött is áll valami mágia amit én nem fogok tudni kideríteni. Na mindegy, legalább kicsit okosabb lettem raw előhívás témakörben.
colorizer.net
mikrofon
addikt
és az expoziciós háromszög?
Rossza linked, persze értelemszerűen megtaláltam
Optimal Data — Understanding Exposure and Noise
b.vr
őstag
Hát ha az expozíciós háromszöget valaki ilyen értelemben kezeli, akkor az hibás. Az expozíció arról szól mennyi fér éri az érzékelőt (ezt pedig értelemszerűen nem befolyásolja az érzékenység) Most megnéztem, a wikipédián írt definíció is összhangban van ezzel:
"In photography, exposure is the amount of light per unit area (the image plane illuminance times the exposure time) reaching a photographic film or electronic image sensor, as determined by shutter speed, lens aperture and scene luminance."
(most jó a link, leellenőriztem )
[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
tozso76
aktív tag
Sziasztok! X-T20-on szeretném azt beállítani hogy, ha egy fix záridővel, fix rekesszel, Auto ISO-n fotózok akkor lássam a helyes expóhoz tartozó ISO értékét. Van erre megoldás?
berobi78
tag
Ha félig lenyomod az expo gombot, kiírja.
tozso76
aktív tag
Sajnos nem mutatja, csak a beállított max ISO értéket. Természetesen az expóhoz helyes ISO-t választ, csak azt nem látom előre, hogy ez mi lesz.
mikrofon
addikt
Sajnos nekem is ez a problémám! Ha van rá megoldás én is is szívesen olvasnám mert engem eléggé zavar hogy nem látom mekkora érték lesz a képen.
Ébri
senior tag
Én (nagyrészt) autó idővel és auto ISO-val szoktam fényképezni, s félig lenyomott expó gombra élesre áll, majd kiírja a használt ISO-t is. Most kipróbáltam, mindenféle beállítással ezt teszi (konkrétan átállítottam A-ra a rekeszt is, amit az utóbbi két évben még nem tettem , s af-c-n is próbáltam). Szóval félig lenyomott expo gombbal mennie kéne.
Manuális blende + záridővel is így működik.
FW 2.00. De ennek nem kéne változnia, eredeti is ilyen volt.
[ Szerkesztve ]
sasNAXO
aktív tag
Az X-T10, sőt az X-E1 is így működik (utóbbit most teszteltem).
Eladó cuccok: AXP90-X47, Black Ridge, Sangoma A108E
berobi78
tag
X-T30, itt van a kezemben. Fix blende, fix záridő, ISO auto-n. Komponálok, félig lenyomom az expo gombot, és ahol eddig az auto ISO max értékét írta, ott megjelenik a gép által választott ISO érték, amivel a kép készül. Értelemszerűen, ha olyan max ISO van beállítva az auto ISO-hoz, hogy azzal lesz jó az expo, akkor az érték nem változik, csak a kék színű számból fehér lesz, és pl: az ISOA1800 felirat megváltozik ISO800-ra.
mikrofon
addikt
Én elfelejtettem írni, hogy X-T3 és fw3.0 és tényleg nem látszik a valódi ISO. Míg az SS rendben megjelenik a gomb légnyomása után. Az is A módra van állítva.
berobi78 így lenne normális de nálam se így van. Viszont nem tudom mi az oka. Ezek szerint valami másik beállítás. De vajon mi?
[ Szerkesztve ]
berobi78
tag
Próbálj meg egy gyári beállítások visszaállítását. Nekem így működik mióta először bekapcsoltam.
sonikon
csendes tag
Téma volt ez a dpreview fórumon is:
https://www.dpreview.com/forums/thread/4327314
Valószínű, hogy más vázakon is a Shutter AE beállítás lesz a megoldás.
[ Szerkesztve ]
berobi78
tag
És tényleg! Ha a Shutter AE-t kikapcsolom, nem mutatja az aktuális ISO-t félig lenyomott expo gombnál, ami érthető. Default beállítás viszont az ON.
[ Szerkesztve ]
tozso76
aktív tag
Így van. Ez a megoldás az ISO érték megjelenítésere, viszont ezzel nem működik a folyamatos fénymérés. Tehát ha sorozatot lövök, akkor az első képre érvényes AE marad érvényben a sorozat további képein. Most már rémlik... Emiatt kapcsoltam át a menüben a Shutter AE ON-ról OFF-ra. Ez elég vicces bug. Ha nem rögzül az AE, akkor azt nem látjuk hogy milyen érzékenységet ad a gép. Ha rögzül, akkor látjuk, de csak az első képre mér fényt..
mikrofon
addikt
De miért?!
Ébri
senior tag
Akkor mutatja, mikor mindent lefixált. Ha nem fix a záridőd és/vagy blendéd, hogyan tudná megmondani, mekkora lesz az ehhez társított ISO?
(Persze lehetne mintavétel is X időnként, akkor viszont előfordulhat, hogy ő mutat mondjuk 800-t, a fénykép meg 1250-el készült.)
tozso76
aktív tag
A 30478# hsz-ban írtam hogy, fix záridő, fix rekesz, auto ISO a beállítasom. Nem gondolom hogy ez egy extrém dolog lenne. A minap láttam valami sony-s összehasonlíó videót, ahol ugyanezzel a módszerrel készítettek sorozat képeket. Futkarozo kutyit követett AF-Cvel és a helyes exponak megfelelő, váltakozó ISO-t mutatta az LCD-n. Úgy emlékszem talán a Nikon D3100 is képes volt erre.
mikrofon
addikt
Pontosan! A Sony-nal ez jól működik....
s4tch
veterán
Sziasztok, XT2 tulaj vagyok pár hete. Ha már auto ISO a téma: nálam kijelzi a váz fókuszálás során a ténylegesen használt érzékenységet, de nem megy 800 alá akkor sem, ha azt a fényviszonyok indokolnák. Ez bug vagy feature?
Gondwana
addikt
Dynamic range 400%-on van, vedd le DR100-ra.
... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )
MC Pite
veterán
Miközben kerestem a shutter AE részt a manuálban hogy mit csinál, átfutottam a stabit is, és meglepődve láttam hogy itt is van már Motion opcó, én meg sosem láttam.
Alatta volt egyből a megoldás is hogy miért:
link
+ MOTION has no effect when sensitivity is set to a fixed value, and may also be unavailable at some other combinations of settings. The effect may vary with lighting conditions and the speed at which the object is moving.
This option is available only with lenses that support image stabilization.
Közben ráleltem arra is amit kerestem:
Shutter AE ON means that when you half-press the shutter, AE locks. The AE will not be re-evaluated when recomposing or during a burst. This is the way that the earlier generations (X-T1, etc.) always worked. With Shutter AE OFF, AE is continuously re-evaluated, even during a burst -- the shutter button won't have any effect on AE. If you want AE-Lock, you'll have to press the AE-L button.
Be aware, however, that Fujifilm cameras tend not to display calculated AE parameters until AE lock occurs. So, if you're using aperture-priority, the shutter speed isn't displayed in the viewfinder/LCD until AE lock. And if you have Shutter AE OFF, you'll never see it there. [The notable exception to this rule is that in P mode with DR not set to Auto, the calculated shutter speed and aperture are continuously shown even prior to AE Lock -- but not ISO if you're using auto-ISO.]
Szóval ha esetleg P-ben is jó a zár/rekesz kombó,(ezt ha nem látod, akkor tedd át fix DR értékre) akkor ha megnyomod az AE gombot, akkor kiírja az iso-t.
Ez volt a második amit sosem láttam még a gépemen
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
pethob
aktív tag
Sziasztok!
WCL-X100-at tud-e kölcsönadni valaki Budapesten vagy a környéken pár napra?
Ki kell derítenem, hogy a 16/1.4+X-PRO2 kombó helyett mennyire lennék elégedett az X100F+WCL-el...
(Költői kérdés: Hogy miért nem ekv 24mm-re konvertál a WCL?)
https://www.flickr.com/photos/pethob
Gondwana
addikt
(Szabadka/Szeged az, gondolom, mindentől messze van - nálam van egy, ami azt várja, hogy vegyek alá egy X100F-et, ami valahogy sehogy se akar összejönni)
... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )
Teasüti
nagyúr
Jó reggelt!
Van vkinek ötlete miért nem megy az IS az 50-140-en af-s módban az xt3-ason? Milyen beállítást nyomhattam el? Af-c módban működik.
Köszi!
Téma tudnivalók
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care