Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#27401) Clemi válasza Matska (#27400) üzenetére


Clemi
veterán

+1 Nekem is volt, de én is a látószöge miatt váltam meg tőle. Inkább a 23-as, azt szeretem és sokat használom, főleg olyankor, mikor eseményt örökítek, például egy családi összeröffenés, baráti buli, de készült már vele boudoir fotó is, igaz nagyon kell figyelni milyen szögből fogom be a témát, különben torzít rendesen.
Alatta meg van egy 14/2,8-as tájképre, buli fotózásra a tömeg közepén. Ehhez még egy 9mm-es jöhetne, de nagyon nem volt még rá igényem eddig.

[ Szerkesztve ]

(#27402) Matska válasza Clemi (#27401) üzenetére


Matska
senior tag

A 14-est direkt nem említettem, az árához képest szerintem sötét. Drágábban ott a 16, olcsóbban és szintén nagyobb rekesszel meg a 18 és 12, bár utóbbi manuális.

https://www.flickr.com/photos/146088520@N03/

(#27403) Tua válasza mokasirs (#27396) üzenetére


Tua
tag

A 23/2 egy szuper optika, amennyiben erre a gyújtótávolságra van szükséged. Minimum fókusztávolság környékén kicsit lágy a képe, talán ez az egyetlen negatívuma. De tényleg neked kell tudni, hogy mire van szükséged.

(#27404) Clemi válasza Matska (#27402) üzenetére


Clemi
veterán

Biztos jó a 16-os, nem volt még a kezemben de nagyobb és nehezebb és az a 2mm sokszor kell, a 18 még szűkebb, a M fókusz nekem meg nagyon nem jött be a szemem miatt. Évekig próbálkoztam mindenféle M objektívvel, de a vége minden esetben az eladás lett. A kör eléggé leszűkült úgy érzem ezért maradt nálam a kosárban a 14-es :)

(#27405) #16820480 válasza Clemi (#27404) üzenetére


#16820480
törölt tag

Nagyjából hasonlóan gondolom én is. A 18mm nem túl izgalmas, a 16 jobb, de a 14 még jobban tetszene, csak hát 150 ezer alatt nem lehet hozzájutni (de inkább jóval felette mennek használtan is). Igazából egy 12mm AF obi tök jó lenne. Bár nagylátónál annyira nem nehéz kézzel fókuszálni, de kényelmesebb, ha van AF benne.

(#27406) madgie válasza #16820480 (#27405) üzenetére


madgie
titán

Én szerettem a 18-at. Nyilván nem 16/1.4 szint, de a 35/1.4-gyel nagyon szuper kis minimál duó.

(#27407) #16820480 válasza madgie (#27406) üzenetére


#16820480
törölt tag

Méretre bejött volna nekem is, és láttam vele elképesztően jó képeket (pl. DonRazzino jóvoltából), de nekem valahogy nem áll rá a szemem :N
Kíváncsi vagyok ezért is arra a 16/2.8-ra, hogy mennyire lesz izgalmas.

(#27408) pethob válasza #16820480 (#27405) üzenetére


pethob
aktív tag

Zeiss Touit 2,8/12 Fuji X

Mondjuk drága mint atom. Én nem sok értelmét látnám egy ilyen Fuji fixnek, mikor ott van két zoom is erre a tartományra, akár OIS-el és AF-el.

[ Szerkesztve ]

https://www.flickr.com/photos/pethob

(#27409) NandorHUN


NandorHUN
addikt

Sziasztok!

Van itt olyan aki esetleg Sony APs-c-ről váltott?
Fuji lencsék minősége milyen Sony és Sigma Sony E mountokhoz hasonlítva?
Pl. láttam elég nagy a natív választék, de húzós is az ár
Sigma 16mmf1.4 fele annyi mint a Fuji 16mm1.4

Gondolkodok, hogy X-T20-ra váltsak, mert nagyon dícsérik, és mivel az ember alapból body-hoz veszi az optikát is nem akarnám azt, hogy évek alatt befektetek egyik márkába, ha később váltok.

www.kamerapro.hu | FOTÓS TERMÉKEK SZÉLES VÁLASZTÉKA

(#27410) #16820480 válasza pethob (#27408) üzenetére


#16820480
törölt tag

Igen, azzal nagyon sokat szemeztem, de marha drága, ritka is és panaszkodnak az apertúra gyűrűre, hogy laza, és ránézel is elfordul.

Azért nem értek egyet, mert oké, hogy van két zoom (amiből a 8-16 marha drága és hatalmas, a 10-24 pedig f4), de akkor ennyi erővel minek 18-as, 23-as meg 35-ös fix, amikor ott is van 4 zoom? :N

Amúgy azt hiszem kezdek masszívan rákattani az Acros szimulációra, hihetetlen milyen képi világa van koncerten, amikor a Provia és még a CC is bebukja a tónusokat, az Acros simán olyan részleteket lehoz, hogy csak nézek. :Y

(#27411) Matska válasza NandorHUN (#27409) üzenetére


Matska
senior tag

Valaki már korábban megfogalmazta, hogy kétféle objektívet nem találsz Fujira, olcsót és szart, cserébe már a kit obi is egy kategóriával az átlag felett van.
Fixek közül az F2 sornál gyors a fókusz és időjárás álló, meg aránylag kicsi is.
Az 1.4-eseknél lassabb a fókusz, főleg a 35 1.4 és 56 1.2, nem időjárás állóak, de szebb a rajzolat.

A T20-hoz vegyél bőr féltokot, mert alig van fogása, de azt leszámítva nagyon jó.

Videózni akarsz?

https://www.flickr.com/photos/146088520@N03/

(#27412) Milán13 válasza pethob (#27408) üzenetére


Milán13
tag

Sziasztok!

Hülye kérdés, de ez a Zeiss MF vagy AF?

Üdv, Milán

(#27413) dqdb válasza Milán13 (#27412) üzenetére


dqdb
nagyúr

AF

tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

(#27414) Janaboy


Janaboy
veterán

Sziasztok,

Lenne nekem is pár kérdésem, bár lehet hülyének fogtok nézni.
Végre eljutottam odáig, hogy használjam élesben az gépem (X-T10-18-55) és még az első próbálgatások felemások lettek, de ez egy dolog :)
1. Fókusz: én a régi gépemen szerettem ha középre van állítva a fókusz, egyszerűen így jobban szerettem fényképezni, és elvileg be van állítva, de mégse működik így. Én csinálok valamit rosszul?

2. Félautomata mód: Mielőtt rám veritek hogy RTFM (teljesen jogos) a régi Canon EOS 300D gépemen volt egy olyan funkció, hogy csak a mélységélességet állítottam minden más automatikus volt, én nagyon szerettem ezt a funkciót, viszont jól láttam, hogy ezen a gépen nincs ilyen?

3. A használatom most éppen zárt térben volt főleg családi (rendezvény) képek, de szeretek általában ilyen portré szerű képeket készíteni, a kérdésem az, hogy egy ilyenhez mi lenne az ideális objektív jelölt? Az egy dolog, hogy most úgy se lenne rá pénzem, de azért szeretném látni, hogy mire kell gyűjteni :)

Előre is köszi a válaszokat,
Üdv

Janaboy

(#27415) NandorHUN válasza Matska (#27411) üzenetére


NandorHUN
addikt

Azt is. De főleg fotó.
Igazából egyenlőre csak felmérem a terepet, hogy van e értelme váltani, vagy melyik rendszerbe érdemes investálni.
Ha T20 lenne az is tuti szürkén EU-ból rendelem be, mert itthoni árak nagyon dúrván el vannak szálva Fuji esetében.

www.kamerapro.hu | FOTÓS TERMÉKEK SZÉLES VÁLASZTÉKA

(#27416) Milán13 válasza dqdb (#27413) üzenetére


Milán13
tag

Köszönöm!

(#27417) total90 válasza Janaboy (#27414) üzenetére


total90
veterán

Hali,

1.) Nem lehet, hogy C módban használod a gépet? Állítsd át S-re a gép elején a kis pöcköt. C-ben fotózni/videózni akkor szokta ha mozog a tárgy/alany... követés.

2.) Nem úgy mint a Canonon, de van. Az obin beállítod a rekeszt, majd a záridőtárcsát A-re állítod, tehát automata. Az ISO-t meg beállítod, hogy automata legyen és milyen értékek között mozogjon.

3.) A kérdés, hogy milyen jellegű portrét akarsz... Kicsit mindenesnek mondható ilyen terén a 23mm f2. Ez ehy viszonylag olcsó, de elég jó obi, éles és gyors fókusz.

Ha nincs jó, ló a szamár is.

(#27418) Matska válasza total90 (#27417) üzenetére


Matska
senior tag

35 1.4-et, 50 f2-t, vagy 56 1.2-t vennék első körben portréra a magam részéről.

Tényleg aktuális lenne egy topik összefoglaló.

https://www.flickr.com/photos/146088520@N03/

(#27419) total90 válasza Matska (#27418) üzenetére


total90
veterán

Én a beltér miatt gondoltam a 23-ra. Ha többen vannak a fotón, akkor a 35 még okés, de az 50/56-is szűk lehet.

Ha nincs jó, ló a szamár is.

(#27420) Gercsa


Gercsa
senior tag

Aki akart 50-230-at venni annak érdekes lehet, az eglobalon most 148.99 euro.

Nem én kiáltok, a gazdaság dübörög.

(#27421) pethob válasza Janaboy (#27414) üzenetére


pethob
aktív tag

1. Lehet középső fókuszpontot használni, ahogy a régi gépeden. Ha a fókuszpontot sikerült kiválasztani, akkor az lehet a buktató, ha nem S (single) módban fotózol. (Kis tárcsa.)

2. Zársebesség A-ba, ISO is mehet automatára és voálá, az objektív tárcsával Te állítod a mélységélességet (megfelel az AV módnak módtárcsás gépeken.) Kis kapcsolóval az optikán tudod a rekesz választást is automatára tenni, akkor teljesen automata gépet kapsz.

3. Az X-T10-re Fujinon 23/2 a beltéri, családfotós objektív. Vagy egy jó vaku a zoom-hoz. (Pl. Nissin i40)

(Bocs, látom Total90 pont ugyanezeket a válaszokat adta, így felesleges voltam. De legalább egyetértünk :U )

Portréra valamivel jobb a 35-ös (bármelyik), 50-es vagy pláne az 56-os, de beltérre (családi összejövetel a nappaliban) azok már általában túl szűkek. Az 56/1.2 szerintem overkill X-T10-en, talán még a 35/1.4 is. A 35/2 és az 50/2 jó választás. Kifejezetten portréra jó lehet még a 60-as macro is, ami használtan lehet olcsóbban kifogni és akkor van macro objektíved is.

[ Szerkesztve ]

https://www.flickr.com/photos/pethob

(#27422) Matska válasza Gercsa (#27420) üzenetére


Matska
senior tag

27-est is ilyen áron dobálják :)

https://www.flickr.com/photos/146088520@N03/

(#27423) pethob válasza #16820480 (#27410) üzenetére


pethob
aktív tag

Az a baj, hogy széleslátón nem lehet mondjuk egy 12/1.4-et vagy 10/1.4-et kicsire megcsinálni. (Fizika.) Még a linkelt Zeiss is nagyobbacska, és az 1 Fé előnye a 10-24/f4 OIS-el szemben nem akkora, mint amennyit az jelent, hogy a 10-24-et áthúzhatod 10-be, ha már nem mehetsz hátrébb :-) Az 1 Fé-t megfogja az IOS, ha nem mozog a téma. Kevés olyan alkalmazást tudok hirtelen elképzelni, amire a Zeiss 12/2.8 (vagy egy annak megfelelő Fuji ovjektív, ha lenne) sokkal jobb, mint a 10-24.

A közép tartományban (23/1.4 35/1.4 50/2) ez egészen máshogy néz ki, ott ugye a fényerős fixek már 2 Fé-t jelentenek a 16-55 zoom-hoz képest, még többet a többi zoommal szemben, ahol pont a 16-55-ben nincs is OIS, és a hosszabb fókusztávolság miatt a kézből bemozdulás nélkül kitartható idők is meghosszabbodnak. A méretkülönbségek zoom vs. fix vonatkozásban jelentősek. Plusz nem csak extrém kicsi tárgytávolságnál lesz háttérmosás, így annak jelentősége is megnő.

Ráadásul a tipikus széleslátós tevékenységek legtöbbje (táj, ingatlan) jól megy állványról.

Ezért gondolom, hogy a széleslátón hasznosak a zoom-ok, pedig nem is igen kedvelem a zoom-okat. A közép és kistele tartományokba jobbára csak fixekkel érdemes fotózni. Persze mindig lehet olyan felhasználási módot mondani, amire pont az ellenkezője lesz az igaz...

https://www.flickr.com/photos/pethob

(#27424) |AP| válasza Gercsa (#27420) üzenetére


|AP|
veterán

hát kösz, most kénytelen voltam venni egyet :DDD

(#27425) total90 válasza Matska (#27418) üzenetére


total90
veterán

Unatkoztam... esetleg ez összegfoglalónak:

Kamerák:

Prémium-kompakt:
XF10 - a jelenleg kapható felsőkategóriás Fuji gép. 24 MP-es APC-C szenzor, könnyű és vékony, tipikus utazó kompakt. 4k videó, de csak 15 fps, Full-HD-ben 60 fps.
XF100F – hasonló fotós képességekkel rendelkezik mint az XF-10, ellenben csak Full-HD videóra képes maximum 60 fps-el.

Mindkét modellhez kapható tele- és nagylátószögű konverter.

Kompakt:
XP130 – időjárásálló kialakítás, 16 MP-es CMOS szenzor, 5x optikai zoom, videó Full-HD 60 fps.

Középformátum:
GFX 50S – professzionális középformátumú kamera, 51 MP. Videózásra kevésbé alkalmas, Full-HD 30 fps.
GFX 50R – az 50S ráncfelvarrása, minden jóval ellátva ami egy profi váztól elvárható. A videós képességei, mint a 50S, tehát Full-HD 30 fps.

APS-C:
X-E3 – az alsó ház felső fokán ül az E3, 4k@30fps videóra képes a 24 MP-es szenzor. A kijelző érintésérzékeny.
X-A5 – az A3 nagytesója, minden tud, amit az A3, de képes 4k videóra, igaz csak 15 fps.
X-A3 - az APS-C, cserélhető objektvíes gépek alsó kategóriájának legkisebb tagja. 24 MP-es szenzor, Full-HD videó 60 fps-al, 180 fokban kihajtható „selfie” kijelző. Kevés manuális opció.
X-T100 – a középház alsó fok, remek manuális kezelhetőség, 4k@15fps videóra képes a 24 MP-es szenzor.
X-T20 – a középkategória felső foka, mint sok Fuji modell, ez is 24 MP-es szenzorral van felszerelve. 4k videó 30 fps és érintőképernyős kijelző még a főbb jellemzői.
X-Pro2 – igazi retro-look, hibrid optikai keresővel van ellátva. 24 MP-es szenzor, dual-slot, Full-HD 60 fps videó.
X-T2 – az X-T2 megjelenéséig a felsőház lejobb darabja volt. Kihajtható, de nem érntőképernyős kijelző, dual-slot, 4k@30 fps-t tud a 24 MP-es szenzor.
X-H1 – az első igazán videózásra kihegyezett Fuji modell, vázba épített stabilizátorral. A 24 MP-es szenzor 4k@30 fps-re képes. A kijelző érintésérzékeny.
X-T3 – a trón legfelsőbb foka. A Fuji első 26 MP-es szenzora, új prozesszor, érintőkijelző és 4k@60 fps. Videózásra és fotózásra is kiváló választás.

Objektívek:

G-Mount:
GF23mm F4 R LM WR – nagylátó, ideális épület vagy természetfotósra
GF45mm F2.8 R WR – portré objektví, teljesalakos portrékhoz
GF63mm F2.8 R WR – félalakos portréhoz ajánlott
GF110mm F2 R LM WR – a tökéletes választás közeli portrékhoz, ahol az arcon van a hangsúly
GF120mm F4 Macro R LM OIS WR – makró objektív, 1:1 nagyítás
GF250mmF4 R LM OIS WR – a G bajonett egyetlen tele objektíve
FUJINON TELEKONVERTER GF1.4X TC WR

Az összes GFX objektví időjárásálló.

X-Mount:

Fix lencsék:

XF 14mm F2.8 R – fényerős nagylátószégű őbektví. Ideális lehet természetfotózásra.
XF 16mm F1.4 R WR – extrém fényereős, ideőjárásálló nagylátó. Természetfotózásra ideális, valamint videózásra is a gyors fókusz miatt.
XF 18mm F2 R – palacsinta nagylátó, ideális választás lehet streetre
XF 23mm F1.4 R – extrém fényerős obi, ideális lehet teljesalakos portrékhoz
XF 23mmF2 R WR – a videós 23-as. Kicsi és könnyű, iszonyat gyors AF.
XF27mm F2.8 – palacsinta obi, kedvelt megoldás streetre
XF35mm F1.4 R – nagyfényerejű objektví, teljes és fél alakos portréhoz az egyik legjobb választás
XF35mm F2 R WR – gyors AF-os obi, ideális lehet mozgó tárgyak/személyek fotózására vagy videózásra
XF 50mm F2 R WR – hasonló mint a 35-ös WR, csak 50 mm-en
XF 56mm F1.2 R APD – apodisationfilterrel ellátott portré obi. Az ADP akkor jön jól ha az objektív teljesen nyitott állapotban van. A téma és a háttér közötti átmenetet tökéletesíti. Cserébe az egyik leglassabb AF-t kapta meg
XF 56mm F1.2 R – a sokak által imádott portré objektív. Az egyetlen mankó, hogy az AF lassú, pláne ha sötétebb körülmények között akarunk fotózni
XF 60mm F2.4 R Macro – a Fuji első makró obija
XF 80mm F2.8 R LM OIS WR Macro – az új, bombasztikusan karcoló makró obi
XF 90mm F2 R LM WR – fényerős teleobjektív
XF 200 – az új 200mm-es F2-es prime lens. Tökéletes választás lehet profik számára pl. sportfotózásra. Az eddigi leggyorsabb AF amit Fuji obi megkapott.

Zoom lencsék:

XF:

XF8-16mmF2.8 R LM WR – fényerős és fizikaliag hatalmas lencse. Erre sokan vártak, akik csillagfotóznak
XF16-55mm F2.8 R LM WR – fényerős mindenes kitobi, a piac egyik ha nem a legjobb kitobija. A jó AF miatt videózásra is alkalmas
XF50-140mm F2.8 R LM OIS WR – fényerős, gyors AF-os teleobi
XF100-400mm F4.5-5.6 R LM OIS WR – felsőház, ami a tele objektveket illeti. A 400 mm ellenére nem túl nagy. Egyetlen probléma, hogy kissé „sötét”.
XF10-24mm F4 R OIS – az egyik, ha nem a legjobb megoldás természet vagy épületfotózásra
XF18-55mm F2.8-4 R LM OIS – fényerős mindenes kitobi
XF18-135mm F3.5-5.6 R LM OIS WR – akinek a 18-55-és kitobi nem lenne elég hosszú, egy jó választás lehet ez az obi
XF1.4X TC WR – telekonverter 1,4x-es nagyítás. Kompatibilis a 80-as makróval és a 100-400-as telével
XF2X TC WR – telekonverter 2x-es nagyítás. Kompatibilis a 80-as makróval és a 100-400-as telével

XC (az alsóbbkategóriás APS-C-s gépekhez tervezve):

XC15-45mmF3.5-5.6 OIS PZ – kicsi és könnyű zoom obi
XC16-50mm F3.5-5.6 OIS II – az alsóbb kategóriás APS-C szenzoros gépek kitobija. Aki ettől jobb képminőségre vágyik, annak lehet opció a 15-45.
XC50-230mm F4.5-6.7 OIS II – „alsós” tele obi

MKK (professzionális objektvíek filmezéshez):

MKX18-55 T2.9
MKX50-135mmT2.9

Persze jó lenne még itt-ott kifoltozni. Gondoltam még, hogy minden egyes géphez/obihoz bedobni a Fuji hivatalos linket.

Ha nincs jó, ló a szamár is.

(#27426) |AP| válasza total90 (#27425) üzenetére


|AP|
veterán

csak végigfutottam, de pár észrevétel:

1. Az APS-C kategóriát is lehetne tovább osztani X-Trans és Bayer érzékelős gépekre (kicsit kifejtve melyik mit tud)
2. Az X-E3-mat nem az alsó kategóriába tenném, gyakorlatilag ugyanaz mint a T-20, kihajtható kijelző nélkül, más kialakítással
3. a kompakt kategóriában a leírásodból egy laikusnak az jöhet le, hogy az XF10 jobb gép, mint a X100F, ráadásul harmadáron :)
4. az obik tulajdonságait még bőven lehetne részletezni, de akkor már valóban kisregény lesz

Viszont a szándék megsüvegelendő, valahol el kell kezdeni :)

ja, meg lehetne a 3rd party obikról is írni, kiegészítőkről.... ehh nagy meló lesz ez :)

[ Szerkesztve ]

(#27427) total90 válasza |AP| (#27426) üzenetére


total90
veterán

Ezt csak ilyen alapnak dobtam be, nyogodtan írd oda amit gondolsz és mindenki írja oda, ha valamivel egészebbé túdja tenni. Aztán a végén majd csak kialakul :B

Ha nincs jó, ló a szamár is.

(#27428) Matska válasza total90 (#27425) üzenetére


Matska
senior tag

Szépen összeszedted. Esetleg bele lehetne írni, a régebbi vázakat is, mint x-t10, X-E1, stb., valamint az ajánlott vakukat, akksikat, és az elterjedtebb third party obikat, mint a Samyang 12mm F2, Laova 9mm F2.8
A vázaknál és objektíveknél külön jelölném az időjárás állóságot, mert a WR felett lehet, hogy átsiklik egy újan érkező. Az 56 apd-nél pedig jelölném, hogy nincs pdaf. Meg lehetne még említeni, hogy a 35 1.4 és 56 1.2 annál gyorsabb, minél újabb váz van alatta. Így hirtelen ezek jutottak eszembe.

https://www.flickr.com/photos/146088520@N03/

(#27429) #16820480 válasza pethob (#27423) üzenetére


#16820480
törölt tag

Teljesen igazad van amúgy, csak én eléggé saját szemszögből közelítettem. Például mostanában inkább koncertfotózás felé mozdulok el éppen, és ott teljesen lényegtelen az OIS (vagy IBIS) megléte, mivel ilyen 1/250 körüli záridőket kell használjak fixen, nehogy elmozduljon a téma. Ennyit meg még kistelékkel is simán kitart az ember kézből, viszont mivel a záridő nem mozdulhat nagyon, és az ISO is korlátozottan engedhető magasra, így minden FÉ jól jön.
Az mondjuk amúgy igaz, hogy a 2,8 és 4 között érzésre nagy különbség van, pedig amúgy az 1FÉ az 1FÉ. Az ilyen f1.4-es nagylátók eléggé lehetetlen kategória azért, még a 16-nál is kicsit csodálkozom hogyan oldották meg ilyen méretben.

Egyébként a normál zoomoknál is 2-3FÉ van a fixekhez képest, amit egy normális OIS simán hoz azért, szóval elvileg ott sem lenne olyan hatalmas különbség.

Most mondjuk pont egy 18-55-öt fogok szerintem szerezni eseményre, mert a 16-55 bár nagyon jó lenne, de messze túl van azon a költségvetésen, amit hobbi szinten el tudok magammal számolni (attól meg még nagyon messze vagyok, hogy érdemben pénzt keressek ezzel). Ez alá lenne jó egy nagyobb látószög néha, és a 16 vagy 14 az nem igazán hoz akkor eltérést. De lehet, hogy amúgy a Sami 12 is egy ideig jó lesz, aztán majd talán megpróbálok egy 10-24-et.

(#27430) bigsee válasza total90 (#27425) üzenetére


bigsee
addikt

Ezt elírtad:

“X-T2 – az X-T2 megjelenéséig a felsőház lejobb darabja volt. Kihajtható, de nem érntőképernyős kijelző, dual-slot, 4k@30 fps-t tud a 24 MP-es szenzor.”

Nem kötekedésképpen, csak segítésképpen! Amúgy mehet összefoglalóba.

MDA Compact II - ... - Galaxy A54 5G

(#27431) Gercsa válasza total90 (#27425) üzenetére


Gercsa
senior tag

T20 meg E3 ilyen kategorikus elhelyezésével szerintem nem tudsz jót választani.
Más más ,de hogy egymás fölött-alatt lennének az rossz megközelítés.

De hogy a T100 is az E3 fölött van az szerintem tuti tévedés.

Amúgy az E3 még a T20-nál is drágább, ha pl. ár alapján nézzük.

Nem én kiáltok, a gazdaság dübörög.

(#27432) szilu7


szilu7
senior tag

Mit szólnátok egy ilyen rendrakáshoz, megkönnyítvén a tájékozódást az újonnan érkezőknek?
A fontos tulajdonságok persze bővíthetők, javíthatók, pl. AF. Esetleg írni a generációk közötti jelentős AF és processzor fejlődésről, új filmszimulációkról.
Utána jöhetnének a konkrét típusok fontos jellemzői.

Generációk
1. generáció
16 MP csak kontraszt alapú AF
Pro1, E1, M1, A1, A2
2. generáció
16 MP, megjelenik a hibrid AF (kontrászt+fázisérzékelés) és az elektronikus zár
E2, E2s, T1, T10
3. generáció
24 MP
Pro1, H1, E3, T2, T20, T100, A3, A5
4. generáció
26 MP, az egész szenzoron elérhető a fázisérzékelős AF
T3

Sorozatok
T sorozat: tükrös formát imitáló kialakítás. Minél kevesebb számjegyből áll a neve, annál komolyabb a típus.
Az egyszámjegyű csúcsmodellek esetén a tűkör helyén az aktuálisan elérhető legfejlettebb és legnagyobb nagyítású EVF-k egyike foglal helyet.
A csúcsmodellek profi felhasználásra is kiválóak. Rengeteg dedikált gomb és tárcsa, gyors AF, erős processzor, portrémarkolat.
A kétszámjegyű modellek a kicsit egyszerűbb, kicsit butított, olcsóbb változatai a nagytestvéreknek, erős középkategória.
Három számjegyűből jelenleg egy van, kb. az A sorozat tükrös formájú változata.
H sorozat: eddig egy modellt tartalmaz. Elsősorban videóra reszelgették a Fuji mérnökei.
Pro sorozat: a távmérős stílus csúcsa. Hasonló tudás a T csúcsmodellekhez, de más a forma és kezelőszervek kialakítása.
Továbbá nincs portrémarkolat. Fontos jellemzőjűk a hibrid kereső.
E sorozat: a távmérős stílus erős középkategóriája. A T sorozathoz képest kisebb EVF, kevesebb kezelőszerv, árnyalatnyit lassabb AF.
Cserébe nagyon kompakt és retro.
A sorozat: alsóház, egyszerű kompakt kinézettel, Bayer színszűrővel, legolcsóbb Fujik X bajonettel.
M sorozat: igazából csak egy modell volt belőle. Az M1 az A1 párja X-Trans színszűrővel.

[ Szerkesztve ]

(#27433) madgie válasza szilu7 (#27432) üzenetére


madgie
titán

Mennyivel egyszerűbb :)

(#27434) |AP| válasza szilu7 (#27432) üzenetére


|AP|
veterán

szerintem is ez a legjobb felosztás. Annyiban korrigálnám, hogy az E sorozat EVF-je nem kisebb minden T-s váznál, csak a T2/3-nál.

(#27435) madgie


madgie
titán

Érdekes, hogy mi a francot tesztelnek a tesztelők (főleg az X-Photographerek), ha az X-T3 "kínaiságánál" felmerülve nem tűnik fel nekik, hogy az LCD-je kábé az X-E3-é, átlós elrendezésű subpixeles (rühellem amúgy ezt, a hagyományos RGB sorban nincsenek fekete pöttyök), ellentétben az X-T1/T2 és X-H1-gyel, no meg az X-H1 ellenállóbb felületét megpromózó Fuji videók után az, hogy az X-T3-on pont, hogy a T2-höz képest is kevésbé "rücskös" a felület, magyarul valószínűleg kevésbé ellenálló a felületkialakítás. Nem mintha a nagy felületek kopnának meg hamar, rendszerint az élek, sarkok szoktak.

(#27436) vihartigris válasza szilu7 (#27432) üzenetére


vihartigris
őstag

Nem lenne baj, ha meg lehetne fűszerezni, hogy a gép/obi típusára rákattintva egy link jön elő ahol letesztelték a gépet/obit.
Az összefoglaló végén még a képszerkesztő programokról is lehetne néhány szót írni.

bármi reciproka a semmi

(#27437) taranis


taranis
addikt

Talán 1 órát töltöttem az X-T3-al. Most már nem kapcsol be, akksicsere sem segít. Köszönöm Fuji, egy élmény volt :)

colorizer.net

(#27438) wms válasza taranis (#27437) üzenetére


wms
senior tag

Megadta magát? :(((

(#27439) taranis válasza wms (#27438) üzenetére


taranis
addikt

Fú hálisten nem, SD kártya gond lesz, az egyik Lexar 2000x-em haldoklik úgy tűnik. A váz el sem indul vele, PC-re kötve meg hol látszik, hol nem. Ez se volt olcsó pedig.

colorizer.net

(#27440) Janaboy válasza pethob (#27421) üzenetére


Janaboy
veterán

Koszonom szepen mindenkinek a válaszát, majd atfutom a beállításokat de ez nagy segítség volt.

Az obiknak meg utánanézek.

Janaboy

(#27441) madgie válasza taranis (#27437) üzenetére


madgie
titán

Nekem az 56 ment ma át tiltshitbe, kilazult hátul két csavar benne, szerintem az alátétek is elmozdultak,vezért megy ez (is) a Paradicsomba. Szerencsére pont vége a lagziszezonnak.

(#27442) #16820480 válasza taranis (#27439) üzenetére


#16820480
törölt tag

"Minek két SD slot, ezek a kártyák soha nem mennek tönkre..." :))
Idézet nem tőled, csak ennek kapcsán jutott eszembe a sok megmondó a CaNikon MILC-ek kapcsán.

(#27443) madgie válasza taranis (#27437) üzenetére


madgie
titán

Egyébként ha valaki nem videózik, szerintem kábé tök felesleges a T3. Oké, arcfelismerő jobb egy fokkal, hangyányit az AF is, meg hát darál gyorsan, ha kell, de egy tájfotósnak, vagy hobbistának annyira elég a T2, hogy hihetetlen.

És amúgy ha már videó, a H1 stabija tényleg jó, szóval a H2 lesz az ultimate videós masina. Nyilván jó vétel most 1500 dollárért a T3, de az egyetlen igazi nagy előnye pont ez az ár/érték arány a mostani kínálatban, egyébként annyira jók az X-Trans III gépek a mai napig, hogy egy T20 is perfekt hobbira.

(#27444) kiskami válasza Janaboy (#27414) üzenetére


kiskami
tag

Addig is, amíg megjön az "ideális"; tekerd azt a 18-55-öt 35-ig vagy inkább az 55 végére, állíts minimum 125 de inkább 250-et, meg iso 1600-ot és lőjj alá 3 ev-t raw-ban, hogy utána visszahúzhasd. Vagy nyisd ki a villogót és tedd elé a kacsódat, egy szalvétát vagy névjegy kártyát, stb.
:D

(#27445) taranis válasza madgie (#27443) üzenetére


taranis
addikt

Jaja, fotóra szerintem is felesleges, nekem is videó miatt lett, szeretek F-Logolni, és az X-T2 8 biten hagyott némi kívánnivalót maga után. A H2 biztos jó lesz, de az X-T3 képminőségileg nekem most már elég, persze lehetne IBIS, de itt porosodik a szekrényben egy Zhiyun Crane Plus, legalább annak is lesz értelme.
Ja amúgy agyaltam a gripen, mert már seamless vált az akksik között videónál, de próbálom magam rábírni, hogy megszokjam a grip nélküliséget, mert amúgy tetszik a kompaktsága a rendszernek. Meg kipróbáltam, nem vészes az, hogy zsebemben a power bank, és a kábel bemegy oldalra. Zhiyun Crane aljára, ill. állványra meg fel is tudom mountolni, még a telómhoz vettem ezt a tartót, de a 2 centi vastag power bank is pont belefér: [link]

[ Szerkesztve ]

colorizer.net

(#27446) madgie válasza taranis (#27445) üzenetére


madgie
titán

Jobb oldara került a jack, így végre normálisan működik nekem is a Pana kábellel az AirCross. Az appban beállítottam, hogy GH gép van a cuccon, végre-valahára egy gombbal indul, egy gombbal leáll. A gyári kompatibilis megoldás eddig toldós-hosszabbítós volt, ráadásul két kattintásra indult meg állt le, ami néha zavaró volt, mert három kattra resetelem a gimbal pozícióját... aztán élesben néha a start/stop helyett visszahúztam egyenesbe a kiindulópontra belőtt gimbalt, amit azért szívből utáltam :DDD

(#27447) |AP|


|AP|
veterán

e-infinnél lehet kapni X-T20-at 15-45-tel kitben, egész jó áron (689eur). Most az X-E3 mellett egy X-E2s van.
Egyrészt azon gondolkodom, hogy ki kellene árulni az X-E2s/16-50 kombót és cserélni, így lenne gyakorlatilag két azonos tudású vázam (különböző kialakítással, mindkettő előnyeivel).... másrészt meg azon, hogy kell-e nekem két váz :DDD

(#27448) szilu7


szilu7
senior tag

Pofozgattam rajta és összeizélgettem még total90 leírásaival.
Jó lesz így kiindulásnak? Aztán lehet majd bővíteni/javítani, csak legyen végre valami sorvezető az összefoglalóban.
Olyat írjunk bele, hogy tilos megkérdezni, hogy a 35/1.4 vagy a 35/2 jobb-e? :)

Fuji X bajonettes vázak (APS-C szenzorméret)

Sorozatok
T sorozat: tükrös formát imitáló kialakítás. Minél kevesebb számjegyből áll a neve, annál komolyabb a típus.
Az egyszámjegyű csúcsmodellek esetén a tükör helyén az aktuálisan elérhető legfejlettebb és legnagyobb nagyítású EVF-k egyike foglal helyet.
A csúcsmodellek profi felhasználásra is kiválóak. Rengeteg dedikált gomb és tárcsa, gyors AF, erős processzor, portrémarkolat, időjárásállóság, kihajtható kijelző.
A kétszámjegyű modellek egyszerűbb, olcsóbb változatai a nagytestvéreknek, erős középkategória.
Legfonotsabb különbségek a kisebb nagyítású EVF, kevesebb gomb és tárcsa, nem szigetelt a váz, nincs portrémarkolat.
Viszont van beépített vaku és kisebb a méret és a tömeg.
Három számjegyűből jelenleg egy van, a T100, amely kb. az A sorozat tükrös formájú változata.
H sorozat: eddig egy modellt tartalmaz. Elsősorban videóra reszelgették a Fuji mérnökei.
Pro sorozat: a távmérős stílus csúcsa. Hasonló tudás a T csúcsmodellekhez, de más a forma és kezelőszervek kialakítása.
Továbbá nincs portrémarkolat. Fontos jellemzőjűk a hibrid kereső.
E sorozat: a távmérős stílus erős középkategóriája. A T sorozat csúcsmodelljeihez képest kisebb nagyítású EVF, kevesebb kezelőszerv, árnyalatnyit lassabb AF.
Cserébe nagyon kompakt és retro. Kihajtható kijelzőt nem kaptak.
A sorozat: alsóház, egyszerű kompakt kinézettel, Bayer színszűrővel, a legolcsóbb X bajonettes vázak.
M sorozat: igazából csak egy modell volt belőle. Az M1 az A1 párja X-Trans színszűrővel.

Generációk
1. generáció
16 MP csak kontraszt alapú AF, 1080p/24fps
Pro1, E1, M1, A1, A2
2. generáció
16 MP, megjelenik a hibrid AF (kontrászt+fázisérzékelés) és az elektronikus zár, 1080p/60fps
E2, E2s, T1, T10
3. generáció
24 MP, megjelenik a 4K videó (30fps)
Pro2, H1, E3, T2, T20, T100, A3, A5
4. generáció
26 MP, az egész szenzoron elérhető a fázisérzékelős AF, 4K/60fps
T3
Fontos megjegyezni, hogy a fázisérzékelő pontok száma, az AF teljesítmény, valamint a követő funkciók száma és beállítási lehetőségei generációról generációra jelentősen fejlődtek.
A régebbi konstrukciójú objektívek esetén különösen látványos a fejlődés. A legutóbbi modellek AF rendszere már a kategóriatársakhoz képest is remekül muzsikál.
Egyetlen kivétel az arcfelismerés, amely még a legutolsó modellekben sem a legmegbízhatóbb.
Fontos továbbá a firmware frissítések figyelése. A Fuji eddigi üzletpolitikája a korábbi vázak esetén is nagyon komoly szoftverfejlesztéseket eredményezett. Jó példa erre az E2, amely egy az egyben megkapta a ráncfelvarrott modell (E2s) firmware-ét, amely gyakorlatilag egy teljesen új kezelőfelületet, elektronikus zárat és jelentősen felgyorsult AF-et eredményezett.

Aktuális modellek
X-E3 – A kijelző érintésérzékeny, AF joystickkal rendelkezik, minden gomb a jobb oldalra rendezve.
Rendkívül kompakt. Sajnos kihajtható kijelzőt ő sem kapott. 4k@30fps videóra képes a 24 MP-es szenzor.
X-A5 – Bayer szűrő, az A3 nagytesója, minden tud, amit az A3, de képes 4k videóra, igaz csak 15 fps.
X-A3 - Bayer szűrő, az APS-C, cserélhető objektvíes gépek alsó kategóriájának legkisebb tagja. 24 MP-es szenzor, Full-HD videó 60 fps-al, 180 fokban kihajtható „selfie” kijelző. Kevés manuális opció.
X-T100 – Bayer szűrő, az A5 tükrös formájú változata, remek manuális kezelhetőséggel, 4k@15fps videóra képes a 24 MP-es szenzor.
X-T20 – a T2 kistestvére, ez is 24 MP-es szenzorral van felszerelve. 4k videó 30 fps és érintőképernyős kijelző még a főbb jellemzői.
X-Pro2 – igazi retro-look, hibrid optikai keresővel van ellátva. 24 MP-es szenzor, dual-slot, 4k@30fps videó.
X-T2 – az X-T3 megjelenéséig ez volt a csúcsmodell. Kihajtható, de nem érntőképernyős kijelző, dual-slot, 4k@30 fps-t tud a 24 MP-es szenzor.
X-H1 – az első igazán videózásra kihegyezett Fuji modell, vázba épített stabilizátorral. A 24 MP-es szenzor 4k@30 fps-re képes. A kijelző érintésérzékeny.
X-T3 – a trón legfelsőbb foka. A Fuji első 26 MP-es szenzora, új processzor, érintőkijelző, az egész szenzoron elérhető a fázisérzékelős AF és 4k@60 fps.
Videózásra és fotózásra is kiváló választás.

X bajonettes objektívek

Fix objektívek
XF 14mm F2.8 R – fényerős nagylátószégű őbektví. Ideális lehet természetfotózásra.
XF 16mm F1.4 R WR – extrém fényereős, ideőjárásálló nagylátó. Természetfotózásra ideális, valamint videózásra is a gyors fókusz miatt.
XF 18mm F2 R – palacsinta nagylátó, ideális választás lehet streetre
XF 23mm F1.4 R – extrém fényerős obi, ideális lehet teljesalakos portrékhoz
XF 23mmF2 R WR – a videós 23-as. Kicsi és könnyű, iszonyat gyors AF.
XF 27mm F2.8 – palacsinta obi, kedvelt megoldás streetre
XF 35mm F1.4 R – nagyfényerejű objektví, teljes és fél alakos portréhoz az egyik legjobb választás
XF 35mm F2 R WR – gyors AF-os obi, ideális lehet mozgó tárgyak/személyek fotózására vagy videózásra
XF 50mm F2 R WR – hasonló mint a 35-ös WR, csak 50 mm-en
XF 56mm F1.2 R APD – apodisationfilterrel ellátott portré obi. Az ADP akkor jön jól ha az objektív teljesen nyitott állapotban van. A téma és a háttér közötti átmenetet tökéletesíti. Cserébe az egyik leglassabb AF-t kapta meg
XF 56mm F1.2 R – a sokak által imádott portré objektív. Az egyetlen mankó, hogy az AF lassú, pláne ha sötétebb körülmények között akarunk fotózni
XF 60mm F2.4 R Macro – a Fuji első makró obija
XF 80mm F2.8 R LM OIS WR Macro – az új, bombasztikusan karcoló makró obi
XF 90mm F2 R LM WR – fényerős teleobjektív
XF 200 – az új 200mm-es F2-es prime lens. Tökéletes választás lehet profik számára pl. sportfotózásra. Az eddigi leggyorsabb AF amit Fuji obi megkapott.

Zoom objektívek

XF sorozat
XF 8-16mmF2.8 R LM WR – fényerős és fizikaliag hatalmas lencse. Erre sokan vártak, akik csillagfotóznak
XF 16-55mm F2.8 R LM WR – fényerős mindenes kitobi, a piac egyik ha nem a legjobb kitobija. A jó AF miatt videózásra is alkalmas
XF 50-140mm F2.8 R LM OIS WR – fényerős, gyors AF-os teleobi
XF 100-400mm F4.5-5.6 R LM OIS WR – felsőház, ami a tele objektveket illeti. A 400 mm ellenére nem túl nagy. Egyetlen probléma, hogy kissé „sötét”.
XF 10-24mm F4 R OIS – az egyik, ha nem a legjobb megoldás természet vagy épületfotózásra
XF 18-55mm F2.8-4 R LM OIS – fényerős mindenes kitobi
XF 18-135mm F3.5-5.6 R LM OIS WR – akinek a 18-55-és kitobi nem lenne elég hosszú, egy jó választás lehet ez az obi
XF 1.4X TC WR – telekonverter 1,4x-es nagyítás. Kompatibilis a 80-as makróval és a 100-400-as telével
XF 2X TC WR – telekonverter 2x-es nagyítás. Kompatibilis a 80-as makróval és a 100-400-as telével

XC sorozat (az alsóbbkategóriás APS-C-s gépekhez tervezve)
XC 15-45mmF3.5-5.6 OIS PZ – kicsi és könnyű zoom obi, elektronikus zoomal, ami kiváló vidózásnál.
XC 16-50mm F3.5-5.6 OIS II – az alsóbb kategóriás APS-C szenzoros gépek kitobija. Aki ettől jobb képminőségre vágyik, annak lehet opció a 15-45.
XC 50-230mm F4.5-6.7 OIS II – „alsós” tele obi

MKX (professzionális objektvíek filmezéshez)
MKX 18-55 T2.9
MKX 50-135mmT2.9

Prémium-kompakt kamerák
X100 sorozat – A Fuji 2010-ben megjelent ikonikus APS-C kompaktja. Azóta is a sokak által imádott 23mm/f2 fix objektívvel szerelik.
További izgalmas extrái a hibrid kereső és a lamellás központi zárszerkezet "leaf shutter".
Az első változat az X100, amelyet 12 MP-es szenzorral szereltek. Ez a szenzor cserélhető objektíves vázba nem került.
Ezt követően folyamatosan megkapta a - cserélehtő objektíves gépekben is használt - újabb generációs szenzorokat és processzorokat: S(econd), T(hird), F(ourth).
Ez utóbbi modell kapható jelenleg. A sorozat tagjait kifejezetten kényképezésre tervezték, videóból az X100F Full HD-ra képes maximum 60 fps-el.
XF10 - Az X100F mellé idén készült egy olcsóbb és még kisebb változat. Fix objektívje 18,5mm/f2.8.
24 MP-es APC-C szenzor, könnyű és vékony, tipikus utazó kompakt. 4k videó, de csak 15 fps, Full-HD-ben 60 fps.
Mindkét modellhez kapható tele- és nagylátószögű konverter.

Kompakt
XP130 – időjárásálló kialakítás, 16 MP-es CMOS szenzor, 5x optikai zoom, videó Full-HD 60 fps.

G bajonettes vázak (középformátumú szenzor)
GFX 50S – professzionális középformátumú kamera, 51 MP. Videózásra kevésbé alkalmas, Full-HD 30 fps.
GFX 50R – az 50S ráncfelvarrása, minden jóval ellátva ami egy profi váztól elvárható. A videós képességei, mint a 50S, tehát Full-HD 30 fps.

G bajonettes objektívek
GF 23mm F4 R LM WR – nagylátó, ideális épület vagy természetfotósra
GF 45mm F2.8 R WR – portré objektví, teljesalakos portrékhoz
GF 63mm F2.8 R WR – félalakos portréhoz ajánlott
GF 110mm F2 R LM WR – a tökéletes választás közeli portrékhoz, ahol az arcon van a hangsúly
GF 120mm F4 Macro R LM OIS WR – makró objektív, 1:1 nagyítás
GF 250mmF4 R LM OIS WR – a G bajonett egyetlen tele objektíve
FUJINON TELEKONVERTER GF1.4X TC WR

Az összes G bajonettes objektív időjárásálló.

[ Szerkesztve ]

(#27449) madgie válasza szilu7 (#27448) üzenetére


madgie
titán

A Pro2 jó ideje tud már 4K videót, kvázi ugyanazt a minőséget, mint a T20/E3, tehát nem a T2/H1-féle 6K/4K downsample.

(#27450) |AP| válasza szilu7 (#27448) üzenetére


|AP|
veterán

az objektívekhez lehetne linkelni ezt az oldalt

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.