Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) "Infinity"


"Infinity"
aktív tag

Eleddig még egyetlen topikot sem találtam ebben a témában, így ezt a hézagot szeretném most betölteni minden Forza rajongó számára.
Jöhetnek a köridők,karrier eredmények,online gyülekezések és mindenki aki kicsit is érdeklődik a játék után. Gyertek, játsszuk együtt ezt a fantasztikus játékot!

Egy kis ismertető: Az autós játékok kedvelői nem panaszkodhatnak a mostani időszak autós csemegéinek termésére, hiszen stílusbéli eltéréssel ugyan, de vitathatatlanul nagy címek jelentek meg mostanság. A demó utáni fanyalgás ellenére a Driver: San Francisco hozta azt, amit elvártunk tőle, bár még mindig vannak vele apróbb gondok, de ettől függetlenül jól sikerült.

A szimulátorosabb, valamint a pályaversenyeket jobban kedvelő embereknek itt a Codemasters bábáskodása nyomán kiadott F1 2011, mely sokkal többet nyújt, mint elődje. Most pedig itt a Forza Motorsport 4, a Microsoft négy keréken guruló zászlóshajója (de gyönyörű képzavar!), melyből nem ad sem a Playstation 3, sem a PC tulajdonosoknak.

Ismerős gének a véráramban

Igazi benzinvérű emberként jómagam azonnal a garázsba rohantam, hogy megközelítőleg 10 percig csak trágár szavak jöjjenek ki a számon, melyekkel elragadtatásomat próbáltam kifejezni. Ennek leginkább az volt az oka, hogy egyik legenda a másik után bukkant fel a képernyőn, többek között olyan személyes kedvencek, mint a 87’-es Ford Sierra RS500 Cosworth, vagy az őt 5 évvel később követő Escort RS Cosworth. Persze ilyen felhozatal mellett legalább 50, hasonlóan önfeledt felkiáltásra serkentő modellt tudnék még felsorolni, ami nem is csoda, hiszen a 80 gyártótól több mint 500 járművet modellezett le a Turn 10 csapata, nem kezdő kinézettel.

Csak egészen zárójeles információ, hogy a Porsche kimaradt, de a hiánya csak azoknak fog feltűnni, akik függenek a márkától. Az autók besorolása a sorozat ismerőinek nem lesz újdonság, F-kategóriában indulnak a legkisebb teljesítményű masinák, ezek a való életben is gyakran előforduló verdákat jelentik, mint amilyen a Ford Ka (2011), Hyundai ix 20, Spark, Micra, és társaik, de ugyanitt találjuk meg a régebbi autók erősebb kiviteleit, mint amilyen a VW Rabbit GTi, és a Golf GTi 16v Mk2, vagy a Saab 99 Turbo. Az E kategória sem különbözik sokban, Mazda 2, Suzuki SX4, de itt kapott helyet a Skyline 2000GT-R (1971-ből, nyami!), és a Pontiac Firebird Trans Am (1977). A D-kategória már harciasabb négykerekűeknek ad otthont, Renault Twingo Sport, Citroen DS3, Ford XB Falcon GT (1973), Volvo 242 Turbo Evolution (1983), a C-ben Peugeot 206 RC, Range Rover Supercharged, BMW M3 (1991), Corvette ZR-1 (1970)húzzák meg magukat. A B-kategória igazi fenevadakat rejt, mint amilyen a VW Golf R32, Audi RS2 Avant (1995 és kombi!), Dodge Charger SRT8, és egy újabb szerelem, a Mitsubishi Lancer Evo VI (1999), de ugyanitt indul harcba az Impreza WRX STi is. Az A-kategória indulói mind gyilkos vadállatok, köztük a japán autógyártás brutális csodájával, a 2002-es Nissan Skyline GT-R V-Spec II-vel, de itt csücsül a BMW 2009-es M5-öse is, a Lamborghini Countach PL5000 QV (1988) és a Ferrari F355 Challenge (1995) társaságában. Az S elnevezésű csoport valódi sportautókat takar, Lamborghini Gallardo, Audi R8 5.2 FSI quattro, Nissan GT-R SpecV, Lamborghini Diablo GTR. Az R3, R2 és R1 a pályaversenyek autóit jelöli, ezek már nem olyanok, melyek ha még csak elvétve is, de megtalálhatóak az utcán. Audi R15 TDI, BMW V12 LMR, Cadillac Northstar LMP-02, és sokan mások.

A hétköznapi ember számára egytől-egyig megülhetetlen, bivalyerős szörnyetegek. A sort természetesen még sokáig lehetne folytatni, de ahol ennyi autó van, ott nagyon nehéz igazságot tenni. Hiszen van itt Lexus, Holden, Infiniti, Maserati, egy raklap Merci, és a szokásos Pagani, Saleen, TVR is az elmebetegeknek. A felhozatal tehát olyan, hogy mindenki megkapja azt, amit szeret, méghozzá egytől-egyik létező, licenc mellett szereplő járgányokkal, így az is jól jár, aki a régit szereti, de az is, aki az újat. Örülnek a japán rizsrakéták szerelmesei és az amerikai izomszag rajongói. Hát mi ez, ha nem esélyegyenlőség?

Szimulátor-e vagy?

Amennyiben eleget csodálkoztunk, és sikerült kiválasztani a szimpatikus járművet, mehetünk a pályára. Itt érdemes arról beszélni, hogy szimulátor, vagy arcade játékkal van dolgunk? A helyes válasz az, hogy a Forza Motorsport 4 kicsit olyan, mint álmaink nője, ha akarjuk szőke, ha akarjuk karcsú, ha akarjuk dúskeblű, kerek fenekű, gazdag, van fantáziája és amikor az ostorával…őőő…vagyis a játék széles fokon skálázható, mindenkinek a tudásszintjéhez mérten. Részemről induláskor mentem egy fél kört úgy, hogy az összes lehetséges segítség be volt kapcsolva, így szerintem akkor sem törtem volna össze magam, ha kipeckelem a gázt és elszaladok a mosdóba, majd dolgom végeztével újra visszaveszem az irányítást.

De ezzel csak magunkat csapjuk be, mert ha mindent kikapcsolunk, egészen más – hozzáteszem, hatványozottan élvezetesebb – világba csöppenünk, ahol úgy tudjuk a jobbos kanyart bevenni, hogy végig balra tekerjük a kormányt és szépen adagoljuk a gázt, de jaj nekünk, ha elmérjük a féktávot, mert a blokkoló kerekekkel olyan gyorsan csúszunk le az aszfaltról, mint ahogyan a nyugdíjas néni ugrik fel a félig üres buszra a megállóban. A magyar fordításban „szakértő”-nek nevezett beállítások mellett semmi nem véd meg minket a saját hülyeségünktől, ugyanakkor kellő tapasztalatot összeszedve, egy idő után annyira élvezni fogjuk a játékot, hogy még akkor sem hagynánk abba, ha az utcán a nudista klub legszebb hölgyei tartanának békés demonstrálást.

De nem, ez a játék sem szimulátor, mégis sokkal több, mint egy arcade hasmenés, mert ha a segítségeknek búcsút intünk, ésszel kell bánni a gázzal, nem lengethetjük be csak úgy az autót és nem taposhatjuk az utolsó pillanatig a gázt, hogy majd a menetstabilizátor és az ABS megvéd. Aki pedig igazán profi figurának érzi magát, az elmélyedhet a részletesebb beállítási lehetőségekben, mint amilyen a guminyomás, lengéscsillapítók, kerékösszetartás, gátlók, és a váltóáttétel értékei.

Az áldott autógyártók

A játék lényege a győzelem, ami egy autós játékban nem fog senkit sokkolni, de ez a Forza 4-ben még annyira sincs túlbonyolítva, mint egyébként. A versenyek döntő többségében sokadmagunkkal állunk rajthoz, a start után pedig nincs más dolgunk, mint mindenkit lehagyva, elvinni az elismeréssel járó erkölcsi és anyagi jutalmakat. Ez szó szerint így van, ugyanis minden egyes győzelemmel tapasztalati pontokat szerzünk, időről időre szinten lépve, aminek nagyon örülünk, hiszen ilyenkor ingyen autó üti a markunkat, a zsozsó mellett. Ez utóbbiról el kell mondjam, hogy a magyar fordítás (már megint) az „FE” megjelölést használja a pénzre, ami talán a „fizető eszköz” rövidítése lehet, mert az még autós játékban sem tűnik túl életszerűnek, hogy a vas vegyjele lenne.

A lényeg azonban, hogy a sikeres futamok után a versenyben használt autó gyártója a nagy öröm okán elfogyasztott pezsgő hatására egyrészt anyagilag honorál, másrészt annyiszor 25 % kedvezményt ad a tuningalkatrészeire, mint ahányszor győzedelmeskedünk. Így viszonylag könnyen kiszámolható, hogy négy elsőség után adott autóra ingyen fogjuk beszerezni az összes létező cuccost, ami csak kapható. Márpedig a kínálat bőséges, az egyszerű levegőszűrőtől kezdve a motorvezérlésen és turbón át a hajtókarok, lendkerekek, váltók, és differenciálzárak cseréjéig. Érdemes azonban tudni, hogy minden egyes módosítás növeli az osztályon belüli besorolás értékét (tudjátok, F, E, D, C, stb.), így felsőbb kategóriába tuningolhatjuk járművünket, méghozzá nem is akárhogyan. Például C-kategóriás kocsinkat A-osztályos versenygéppé upgrade-elhetjük, így Ferrarit gyalázhatunk a 20 éves Ford volánja mögött.

Mi történik verseny közben?

A Forza Motorsport 4 huszonkét pályát bocsájt rendelkezésünkre, melyek több nyomvonallal is rendelkeznek, így egyiket sem fogjuk gyorsan megunni. A karrierben folyamatosan a világ legkülönbözőbb helyein kapunk alkalmat a bizonyításra, legyen az japán szerpentin, svájci hegyvidék, spanyol versenypálya, vagy amerikai tesztfutam. Külön kiemelném a Top Gear tesztpályáját, melyen mindig egy kis extra vár ránk, és egyébként is nagy élmény azon az aszfalton (még ha csak virtuálisan is) füstöltetni a gumikat, ahol a BBC sofőrgéniusza, Stig is főzi a motort. De ha már így a pályán vagyunk, beszéljünk a verseny közbeni tapasztalatokról. Egyrészt furcsának tartottam, hogy a gépi ellenfeleket alig tudom kiforgatni, míg osztott képernyőn a PCWorld-ös kollégákat simán kipenderítettem az útból.

De ez csak egy kis mini duzzogás volt, mert amikor a közel két tonnás amerikai vassal oldalba vágtam egy szemtelen Peugeot 308-ast, akkor az addigi – haladási irányával megegyező irányú – mozgási energiája szemvillanás alatt alakult oldalirányúvá. Az AI egyébként ügyes, és alapvetően a játékos képességeihez kalibrálja be magát, de ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne tőle elhúzni, viszont nem is fog fénysebességgel utolérni. Ami pedig még jobb, hogy időről-időre hibáznak ők is, elnéznek néha egy kanyart, kivágódnak a fűre, összekoccannak, kicsit lökdösődnek, szóval jól élik az életüket. A mi munkánkat is megnehezítik, mert egyfolytában győzni akarnak, így hátulról bökdösnek, keresik a helyet az előzésre, és csak extrém esetben száguldanak ökörállat módjára belénk. Ez főleg azért jó, mert a legnehezebb nehézségi fokozaton a sérülések kellemetlenek lehetnek, ami az egyik oldalra való húzásban, dadogó, füstölő motorban, ezáltal elbukott versenyben nyilvánul meg. Jótanácsként mondom, hogy aki vérbeli autós játékosnak tartja magát, az vegye le a verseny közbeni zenét, mert csak így teljes az élvezet. Mi lehetne jobb, mint amikor a Skyline visszapillantójában azt látjuk, hogy kollégánk szerencsétlenül támadó Ferrarija nem bír a japán technika hétezres fordulaton üvöltő motorjával, ami a főtengelyen át a méretes versenygumikra adja le erejét, a visító differenciálzáron keresztül. És csak azért, hogy bosszantsuk, a kanyarban picivel több gázt adunk, hogy elegánsan, kilinccsel előre tudjunk kijönni, ezzel lopva még több bájt a versenybe. A sérülésekről még annyit, hogy iszonyatos fémdarálóra ne számítson senki, nem lehet ripityára törni az autókat, de a szoknyák, szárnyak leesnek, a lámpák is töredeznek, ennél többet ne is akarjunk, mert így is a nyereményünkből kell fizetni a javítást.

Ítélj első látásra

Megátalkodott PC-s vagyok, soha nem is tagadtam, mindemellett nem fújok a konzolokra, így számomra ez a játék egyfajta megtérés, mert bátran ki lehet jelenteni, hogy a Forza 4 nagyon szép. A hegyi szerpentinek hófödte csúcsai, és a völgyek látképe pont olyan, mintha éppen az ismert síparadicsomok valamelyikének környékén autóznánk, de ugyanígy gyönyörűek az olasz hegyi szakaszok is, a maguk szűk utcáival, macskaköves burkolataival. A színek élénkek, az autók csillognak-villognak a napfényben a maguk milliós poligonjaival, és az összes részlet nagyon a helyén van.

Mindezt ráadásul úgy, hogy egy pillanatra sem röccen meg semmi, folyamatos a framerate, nincs olyan pillanat, vagy jelenet, amikor zavart éreznénk az erőben. Nem kétlem, hogy a műanyag alatt vért izzad a hardver, de jelenleg úgy néz ki, hogy a Turn 10 Studios mindent kihozott a rendelkezésre álló feltételekből, és egy pillanatot sem kell szégyenkeznie az Xboxnak. A helyzet az, hogy írhatnék még hosszú sorokat a külcsínről, de ezt sokkal inkább látni kell, mint olvasni. A látvány, és mellé az üvöltő motorok hangja, az egymáshoz feszülő fémtestek forgácsolódása, és a gumi csikorgása olyan élményt ad, ami miatt nagyon nehéz felállni a gép elől.

Jeremy Clarckson sem maradt ki

Az Autovista nevű menüpontot megtámadva egyfajta virtuális bemutatón vehetünk részt, ahol az autókat körbejárva, akár be is ülhetünk, felnyithatjuk a motorházat, a csomagtartót, és még a Top Gear házigazdája, Jeremy Clarckson is elmondja a véleményét az éppen képernyőn lévő autóról. Természetesen nála ez nem áll meg annyiban, hogy lóerők és nyomatékok, hanem a maga sajátos, egyeseket sértő, de az értő embereket megnevettető stílusában teszi mindezt. Ám ezeket a lehetőségeket bizonyos kihívások elérésével tudjuk csak megszerezni, de ezek sem bonyolultabbak, mint előrehaladni a karrierben.

Hol a hiba?

Nos, nagyon nehéz hibát találni abban, amiben az ember nem akar, de azért próbáljuk meg. Egyrészt többen is hiányoltuk a változó időjárási körülményeket, mivel a játékban semmiféle csapadék nem fordul elő. Se hó, se eső, se köd. Nem lesz részünk éjszakai futamokban sem, csupán napfelkeltés/lementés köröket futhatunk majd. Oszt ennyi…nincs más.

A karrier mód szépen felépített, fokozatosan nehezedik, a versenyek élvezetesek, a nehézség olyan széles skálán állítható, hogy mindenki megtalálja a maga fokozatát. A rengeteg autó egyrészt jól van összeállítva, másrészt lenyűgözően néz ki, a hangokról nem is beszélve. A tuning lehetősége és a finomhangolás is ott van a szeren, a többjátékos módban az osztott képernyővel nagyon jókat bohóckodtunk, így ez a játék egy telitalálat. Soha nem mondtam még ilyet, és nem csak PC-s dacból, de most örülnék, ha PC-n is lenne ilyenem. Most pedig elnézést, de megyek vissza játszani!

Forrás:gamestar.hu

(#2) engusz válasza "Infinity" (#1) üzenetére


engusz
veterán

Csak egészen zárójeles információ, hogy a Porsche kimaradt, de a hiánya csak azoknak fog feltűnni, akik függenek a márkától.

Na igen, erről lehetett olvasni már jóval a megjelenés előtt, de bennem valahogy csak akkor tudatosult ez a dolog, amikor meg akartam kergetni egy 959-est a Nordsleife kanyarjaiban. :( Ellenben lehet reménykedni, hogy egy későbbi DLC-vel belekerülhet valamennyi Porsche.

[ Szerkesztve ]

Nézzék meg közelebbről! Mert minél közelebb hiszik magukat, annál kevesebbet fognak látni.

(#3) "Infinity" válasza engusz (#2) üzenetére


"Infinity"
aktív tag

Sajnos nem lesz benne később sem Porsche, mivel az EA felvásárolta a Porsche jogokat még a Shift 2 megjelenésének idejében és nem hajlandó sem eladni, sem kompromisszumot kötni.

De a Forza 4-ben a jó öreg RUF néven futnak az egy az egyben Porsche kinézetű kocsik, csak a pontos neveket nem írhatták oda. Így nincs 911 vagy Carrera GT , de valami hasonló akad. Én őszintén szólva nem fojtom magam a Dunába emiatt mert nem vagyok egy nagy Porsche rajongó :)

(#4) engusz válasza "Infinity" (#3) üzenetére


engusz
veterán

Jó lenne megpuhítani az EA-t. Nem tudom, hogy miért féltik ennyire a jogokat. Ha csak nem egy következő Porsche Unleashed részre koncentrálnak.

De hogy arról is beszéljünk, ami van. A Rivális mód szerintem nagy ötlet volt, főleg, hogy érkezik értesítés, ha megelőzött valaki. A Online Klubok is kellettek már, mint egy falat kenyér. Azt mondják a tulajdonosok, hogy ezáltal lényegesen könnyebb lesz lebonyolítani a versenyeket.

Nagyon kíváncsi voltam a Kinect-es tartalomra és funkciókra. Az Autovista igen látványosra sikeredett, Jeremy hangjával és csípős vicceivel igazi csemege. A levegőben kormányzás (légkormányzás? :B) jópofa, egész jól megoldották a Joy Ride-hoz képest. Ott olyan esetlennek tűnt, itt viszont jó mókának tűnik. Legjobban a fejkövetés tetszik. Azt még nem tudom, hogy valóban van-e értelme, de a székben ülve a kormány mögött enélkül is forgattam a fejem a kanyarokban. Így nem kell rájátszani, mert a Kinect - némi beállítás után - kiválóan érzékeli a fejmozdulatokat.

Nézzék meg közelebbről! Mert minél közelebb hiszik magukat, annál kevesebbet fognak látni.

(#5) "Infinity" válasza engusz (#4) üzenetére


"Infinity"
aktív tag

Én ezt már megszoktam az EA-től, a FIFA jogokat is egyszer megvették azóta nem adják senkinek, gyanítom a Porsche márkával sem lesz másképp.

Én idáig főleg a karrier módot nyúztam, nemsokára be is fejezem. Még x360 joy-al sem vészes a játék, bár én azért egy kormány beszerzésén gondolkozom. Egy Fanatec kormány + pedál felszereléssel biztosan sokat javulna az irányítás. engem ami kicsit zavar,hogy a kocsiknál nem ír tényleges adatokat Pl: végsebesség, vagy gyorsulás 0-60 mérföldre stb. Látni a motor lökettérfogatát meg a súlyt de ezek engem kevésbé érdekelnek :) Az a pár csúszka ami van, nem teljesen a valós képet mutatja. Kinectem nincs és nem is lesz, én verseny közben inkább döntöm a fejem, mint sem forgatom szóval nálam nem is működne :)

(#6) engusz válasza "Infinity" (#5) üzenetére


engusz
veterán

Nálam a döntést jobban érzékeli. A fejforgatáshoz nem túl jók a fényviszonyok, mert szinte az összes nagyobb fényforrás mögöttem van.

Nézzék meg közelebbről! Mert minél közelebb hiszik magukat, annál kevesebbet fognak látni.

(#7) pzstm


pzstm
titán

üdv kedves Forza4 rajongók :R

iPhone 15 Pro Max 256GB Black |Macbook Air M1|Xbox Series X|Írhatsz nyugodtan, de x64 alatt nem barátkozom :)| I'm not special...I'm just limited edition!

(#8) "Infinity"


"Infinity"
aktív tag

Nem magyar fórum, de látható benne a legújabb CSR Wheel a Forza 4-hez és vannak kommentek is. Nagy angolságot nem igényel lefordítani. :)

Üdv: :D

És az elmaradhatatlan unboxing videó.

[ Szerkesztve ]

(#9) "Infinity"


"Infinity"
aktív tag

Most néztem meg egy videót az insidesimracing oldalán ahol Shaun Cole a következőket mondta.

Ha utcai autókkal, vagy azok feltuningolt változataival szeretnél versenyezni akkor jobb választás a 911 Gt2 kormány, ha versenyautókkal(F1, GP2) mennél inkább akkor pedig a CSR kormány a nyerő számodra. Na most ebben csak az az érdekes, hogy a CSR az dedikált Forza 3 illetve Forza 4 kormány (az elite) szóval nem értem :D

[ Szerkesztve ]

(#10) eddie17


eddie17
addikt

Köszönjük a topikot! :R
Számomra a hangok voltak a legfeltűnőbbek! Iszonyatosan eltalálták a hangokat, nagyon élethűek lettek. Amikor először mentem egy gyors kört egy Audi R8-al, azt hittem rosszul hallok... :)

(#11) "Infinity" válasza eddie17 (#10) üzenetére


"Infinity"
aktív tag

Szívesen :)

A hangok szerintem is nagyon jók lettek és végre az ütközések/koccanások sem úgy szólnak mint ha kukákat rugdosnék.

Kis szomorúság: A Fanatec gondozásában piacra kerülő CSR Elite kormány 500 eurós áron lesz rendelhető. Hozzá a clubsport pedál 150 euró lesz, a sebességváltó pedig még 60 euró.
Megjelenés november-december. A full szett 710 euró + szállítás. Egyenlőre úgy fest nem lesz kapható külön Forza 4 bundle a holiday leárazások keretein belül, így jó mélyen a zsebünkbe kell nyúlnunk ha meg akarunk kaparintani egyet magunknak.

Ja és a legmegdöbbentőbb: Külföldi fórumokat böngészve találtam rá egy meglehetősen aggasztó problémára. A dolog jelenleg úgy néz ki, hogy a Forza 4 maximálisan 270 fokos forgást tesz lehetővé, legyen az bármilyen kormány. Ezzel az a probléma, hogy a játékban nincs beállítási lehetőség, magyarul egy 900 fokos forgást engedélyező kormányt nem tudunk beállítani 270 fokra , így viszont minden kanyar drifteléssel abszolválható. A játék egy körülbelül 60 fokos elforgatást egy 900 fokos kormány esetében 140 vagy annál nagyobb szögnek érzékeli és azonnali a megpördülés. A fórum tele van bosszús rajongókkal akik a Forza 4 fejlesztőit szidják valamint kérik őket, hogy egy patch keretein belül engedjenek teret a beállítási lehetőségeknek ingame.

[ Szerkesztve ]

(#12) pzstm válasza "Infinity" (#11) üzenetére


pzstm
titán

710euró?????
3és fél xbox slim 250GB ára???? :Y
No azt sem nekem találták ki (és még én vagyok az idióta ha 4 játékért 40ezret akarok kiadni karácsonyig :DDD )

iPhone 15 Pro Max 256GB Black |Macbook Air M1|Xbox Series X|Írhatsz nyugodtan, de x64 alatt nem barátkozom :)| I'm not special...I'm just limited edition!

(#13) "Infinity" válasza pzstm (#12) üzenetére


"Infinity"
aktív tag

Na , mikre gyúrsz az idén?

(#14) pzstm válasza "Infinity" (#13) üzenetére


pzstm
titán

Forza4-en kívül még Batman, BF3, Kinect Sports:Season Two, Assassins Creed és esetleg COD: MW3 :B

iPhone 15 Pro Max 256GB Black |Macbook Air M1|Xbox Series X|Írhatsz nyugodtan, de x64 alatt nem barátkozom :)| I'm not special...I'm just limited edition!

(#15) mgoogyi


mgoogyi
senior tag

Sziasztok!

Péntek óta boldog tulajdonosa vagyok egy forza 4-nek. - eredetileg gyűjtői kiadást akartam, de azt mondták, hogy alig érkezett az országba...

Nekem eddig nagyon bejön, vettem hozzá használt ms kormányt, nagy élmény a kontrolleres forza 3 után. Még eddig próbálok pályán maradni, a gépet a karrier elején még simán verem. Itt rögtön lenne is egy kérdésem:
A karrier módban eleinte szándékosan nem lehet állítani az A.I. nehézségét?

Másik észrevételem: nagyon átbolygatták a Performance indexet. Például egy kategóriába kerültek eddig(forza 3) igen távoli autók is (pl. R34 vs Ford GT), illetve szinte azonos forza 3 PI-jű autók között lett fél osztálynyi szakadék (Ford GT vs Audi R8/Lambók). Remélem ezzel elérik, hogy mostmár tényleg közel azonos szinten lesznek az azonos P.I.-jű autók.

Googyi

(#16) pzstm válasza mgoogyi (#15) üzenetére


pzstm
titán

fejből meg nem mondom hogy merre volt, de a versnyek előtt a bal oldali menüből mintha állítnai lehetett volna a nehézséget (igaz én is még nagyon az elején vagyok :B )

iPhone 15 Pro Max 256GB Black |Macbook Air M1|Xbox Series X|Írhatsz nyugodtan, de x64 alatt nem barátkozom :)| I'm not special...I'm just limited edition!

(#17) "Infinity" válasza mgoogyi (#15) üzenetére


"Infinity"
aktív tag

A játékban az A.I nehézségi fokát egyáltalán nem lehet állítani, sem a kezdeteknél, sem később. A gép a teljesítményed alapján kalibrálja be a gépi ellenfelek nehézségi fokát, ami lehet nehezedő , stagnáló, vagy egyre könnyebb is. Amit magad tudsz beállítani, azok a segítségek. Kipörgésgátló, menetstabilizátor , ABS, kormányzás, autómata/manuális váltó, visszapörgetés, sérülés stb.

A Performance index igen érdekesen alakul a játékban. Vannak pozitív és negatív oldalai is. Gyakran tesz be egy kategóriába két olyan autót, amik közül az egyiket kiválasztva egyből a tuningolást ajánlja fel a játék, mondván az ellenfélhez képest nagy hátrányban van. Szerencsére a tuning engedmények amiket a versenyek megnyerésével szerezhetsz minden márkánál hamar ingyenessé teszik a fejlesztést, és így nem kell rákölteni a drága FE (Fizető Egység) pontokat.

[ Szerkesztve ]

(#18) mgoogyi válasza pzstm (#16) üzenetére


mgoogyi
senior tag

Az event list-re gondolhatsz, ott vagy a select vagy a start gombbal valóban lehet állítani.

@Infinity:
Az nekem is bejön, hogy letolok pár versenyt egy márka autóival és onnantól minden fejlesztés ingyenes. A Forza 3-ban a pénzem nagy részét erre szórtam el.

[ Szerkesztve ]

(#19) "Infinity" válasza mgoogyi (#18) üzenetére


"Infinity"
aktív tag

Melyik kormányt használod? Az x360-as MadCatz félét?

(#20) pzstm válasza mgoogyi (#18) üzenetére


pzstm
titán

igaz...én lehet csak erre gondoltam
Amit magad tudsz beállítani, azok a segítségek. Kipörgésgátló, menetstabilizátor , ABS, kormányzás, autómata/manuális váltó, visszapörgetés, sérülés stb. :R

iPhone 15 Pro Max 256GB Black |Macbook Air M1|Xbox Series X|Írhatsz nyugodtan, de x64 alatt nem barátkozom :)| I'm not special...I'm just limited edition!

(#21) mgoogyi válasza "Infinity" (#19) üzenetére


mgoogyi
senior tag

Nem madcatz, hanem microsoft wireless racing wheel. Másfél éve volt G25-öm ,még gran turismo 4-eztem vele, de ez is ad olyan élményt a forza 4-gyel, sőt...

(#22) "Infinity" válasza mgoogyi (#21) üzenetére


"Infinity"
aktív tag

Nincs benne baromi nagy input lag? Az nem zavaró, hogy 270 fokos a maximális forgástámogatás a játékban?

(#23) mgoogyi válasza "Infinity" (#22) üzenetére


mgoogyi
senior tag

Forgás : nem probléma, nem hiányzik egyáltalán, hogy ennél többet kelljen tekerni.
Input lag : eddig nem tűnt fel, majd ha lesz egy kis gyakorlatom, akkor nyilatkozok majd. Annyit vettem észre, hogy belső nézetben nem azonnal mozdul a virtuális sofőr kormánya.

(#24) szab.tam


szab.tam
nagyúr

lagg.

kiccit máshol, g25 + simbin, gtr2, evo, és társai: pilótafülke nézetben, "H" váltóval baromira idegesít, hogy a progi ugye akkor érzékeli a váltást, amikor valójában váltok. a kezem már a valóságban rég a kormányon van újra, amikor a képen a váltás láthatóvá válik. mert hát ugye szerencsétlen nem gondolatolvasó.

de itt megcsinálhatnák a kinetik szenzorral, hogy aki manuális váltót használ, az inteligencia felismerje, hogy a kezem a váltó felé mozog.

igaz, hogy a júzerek igen kis százalákát érinti a "H" váltás "problémája", de azoknak igen jó lenne ez a ficsőr... (fanatec és társai..)

akik tud angolul, meg is írhatná a support-nak, vagy ahová kell...

fanless project: fourth gear......................................................................... http://prohardver.hu/teszt/interju_csucskonfig_passzivan_hutve/kezdetek.html

(#25) mgoogyi válasza szab.tam (#24) üzenetére


mgoogyi
senior tag

Hát erre kb. 0 esélyt látok, hogy ilyet megcsináljanak. Magának a kormánynak sincs jelentős piaca, pláne nem a h-váltós rétegnek.
A forzában arra nem vették a fáradtságot, hogy külön lehessen állítani a mértékegységeket.
Nincs km/h, hp és nm egyszerre, pedig ez nagyon alapvető és minimális erőfeszítés lenne.

(#26) mgoogyi


mgoogyi
senior tag

Kapott bármelyikőtök előrendelői extra autót?
(Honda CR-Z EX, Subaru Impreza WRX STI, Mini John Cooper Works Clubman, BMW 1 Series M Coupe, Alfa Romeo Giuliette Quadrifoglio Verde)

(#27) pzstm válasza mgoogyi (#26) üzenetére


pzstm
titán

én kaptam 5db kis kártyát, kóddal együtt (meg launcher track pack meg car pack volt a dobozban)

iPhone 15 Pro Max 256GB Black |Macbook Air M1|Xbox Series X|Írhatsz nyugodtan, de x64 alatt nem barátkozom :)| I'm not special...I'm just limited edition!

(#28) engusz válasza mgoogyi (#26) üzenetére


engusz
veterán

Igen, külön kártyákon érkeztek az autók kódjai. Nem volt a játékhoz csomagolva, külön adták. LCE verzió.

[ Szerkesztve ]

Nézzék meg közelebbről! Mert minél közelebb hiszik magukat, annál kevesebbet fognak látni.

(#29) pzstm válasza mgoogyi (#26) üzenetére


pzstm
titán

Itt egy kep a kis csomagomrol.
[link]

[ Szerkesztve ]

iPhone 15 Pro Max 256GB Black |Macbook Air M1|Xbox Series X|Írhatsz nyugodtan, de x64 alatt nem barátkozom :)| I'm not special...I'm just limited edition!

(#30) engusz válasza pzstm (#29) üzenetére


engusz
veterán

A kis zacskós valamit nem tudtam azonosítani. Az micsoda?

Nézzék meg közelebbről! Mert minél közelebb hiszik magukat, annál kevesebbet fognak látni.

(#31) pzstm válasza engusz (#30) üzenetére


pzstm
titán

most töltök fel épp jobb képet mert rájöttem ez az amikor beleremegett a kezem :DDD
(amúgy autósillatosító :C )

(nah lehet sikerült megint a rosszabbat feltöltenem :W

[ Szerkesztve ]

iPhone 15 Pro Max 256GB Black |Macbook Air M1|Xbox Series X|Írhatsz nyugodtan, de x64 alatt nem barátkozom :)| I'm not special...I'm just limited edition!

(#32) mgoogyi válasza pzstm (#27) üzenetére


mgoogyi
senior tag

Na az fasza, én nem kaptam kis zacsit, pedig szeptember legelején már előrendeltem a játékot az überkonzoltól...
az imprezára meg az m1-re eléggé fájt a fogam..

[ Szerkesztve ]

(#33) pzstm válasza mgoogyi (#26) üzenetére


pzstm
titán

Itt egy kep a kis csomagomrol.
kep

én a gamestoptól(gameshop) :R

[ Szerkesztve ]

iPhone 15 Pro Max 256GB Black |Macbook Air M1|Xbox Series X|Írhatsz nyugodtan, de x64 alatt nem barátkozom :)| I'm not special...I'm just limited edition!

(#34) mgoogyi válasza pzstm (#33) üzenetére


mgoogyi
senior tag

Hát ha lesz legközelebb, akkor én is inkább tőlük rendelek elő...
Ez most elég rosszul érintett...
Valaki nem akarja eladni az impreza és/vagy bmw m1 kódját?

(#35) "Infinity" válasza mgoogyi (#34) üzenetére


"Infinity"
aktív tag

Sajnos én már mindent felhasználtam.

(#36) pzstm válasza mgoogyi (#34) üzenetére


pzstm
titán

tegnap pötyögtem be őket.... :(

esetleg gameshopot felhívhatod, hogy nekik van-e még. (én amúgy eddig 3 vásárlást bonyolítottam náluk és mindegyikkel teljesen meg voltam elégedve :R )

[ Szerkesztve ]

iPhone 15 Pro Max 256GB Black |Macbook Air M1|Xbox Series X|Írhatsz nyugodtan, de x64 alatt nem barátkozom :)| I'm not special...I'm just limited edition!

(#37) Gomez86 válasza pzstm (#33) üzenetére


Gomez86
őstag

Hehe te nyerted az illatosítót meg a fehér pólót? :D haverom is nyer illatosítót meg egy másik fajta prólót... Én meg semmit :P Na majd legközelebb!

"A man is a success if he gets up in the morning and gets to bed at night, and in between he does what he wants to do." Bob Dylan

(#38) Gomez86


Gomez86
őstag

Srácok! Ha valakinek megvan a lehetősége (helye) forza lanpartyt szervezni, akkor szóljatok légyszíves, mert két fővel neveznék... Ezen gondolkodunk haverral, hogy úgy azért csak jobb lenne mint live-on...

"A man is a success if he gets up in the morning and gets to bed at night, and in between he does what he wants to do." Bob Dylan

(#39) mgoogyi válasza pzstm (#36) üzenetére


mgoogyi
senior tag

Egyszer felraknál az aukciós házba egy imprezát? Kíváncsi lennék, hogy mi van akkor, ha megveszem. Bár tartok attól, hogy hiába venném meg, kiírná, hogy ez bizony dlc autó.

(#40) Gomez86 válasza mgoogyi (#39) üzenetére


Gomez86
őstag

A FM3-ban nem láttad az aukciós házban a DLC kocsikat, ha neked nem volt meg a DLC. szóval nem tudtad megvenni, meg licitálni sem rá, ha jól emlékszem...

"A man is a success if he gets up in the morning and gets to bed at night, and in between he does what he wants to do." Bob Dylan

(#41) mgoogyi válasza Gomez86 (#40) üzenetére


mgoogyi
senior tag

Dehogynem, ugyanúgy lehetett látni őket, egy csomó 458 italiát láttam, még mielőtt megvettem volna az ultimate editiont.
Ha jól tudom, meg is vehetted, csak ott porosodott a garázsban használhatatlanul.

(#42) lvnt


lvnt
őstag

Ha valakit érdekel, az iPonnál még van raktáron Limited 13 ezerért. Ma vettem át a sajátomat.

(#43) dilipok válasza "Infinity" (#5) üzenetére


dilipok
veterán

valos adatok a tuning/benchmark menu alatt elerhetok. Teny h ehhez meg kell venni az autot :U

PSN ID/BF3/4: dilipok, Xbox Live ID: csatamaj0m, Battletag: dilipok#1621

(#44) StLui válasza Gomez86 (#38) üzenetére


StLui
veterán

Itt Crazyman profi szervezésében nagyon klassz versenyek vannak, és semmibe nem kerül, van online futam amihez gold kell, és van offline köridő verseny, amihez silver is elég, vagy akár teljesen off is ha muszáj !

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#45) Gomez86 válasza StLui (#44) üzenetére


Gomez86
őstag

Húúú köszi szépen. nézelődök :)

"A man is a success if he gets up in the morning and gets to bed at night, and in between he does what he wants to do." Bob Dylan

(#46) Prof01


Prof01
veterán

Sziasztok!

Látom vagytok egy páran Forzások. :) Remélem hamarosan csatlakozhatok én is, nagyon bejön az új Forza 4 a videók alapján. Jeremy a lehető legjobb választás volt narrátornak a játékba. :D

Unalmamban lefordítottam az egyik (legjobb) trailert is. [link] ;]

Four wheels move the body. Two wheels move the soul.

(#47) Tomics


Tomics
addikt

Forza4 Forever!

Most a Crazyman féle köridő bajnokságra gyakorlok (BMW M5 2012, Nürburgring).
Amúgy meg vasárnapi vezető vagyok, de majd belejövök :)) Kíváncsi vagyok hanyadik helyen végzek.

PH! addikt since 2004

(#48) engusz válasza Prof01 (#46) üzenetére


engusz
veterán

Annyira, de annyira lelkesítő a beszéd, hogy... azt ment meg a korai elhalálozástól, hogy csak 100 lóerős autóm van. :D

Asszem ezzel a videóval kezdődik a Forza 4 is, és mintha ott is feliratozva lenne. Az Autovista--ban viszont 100% felirattal jelennek meg Jeremy kommentárjai. Ez egy jó pont a készítőknek (vagy az MS-nek).

Nézzék meg közelebbről! Mert minél közelebb hiszik magukat, annál kevesebbet fognak látni.

(#49) Misály


Misály
addikt

Tuning Guide Kezdoknek, azaz nekem is. Vigyazat angolul van de nagyon rendben van. Tegnap ket oran keresztul teszteltem egy 2009es RS Focust ( R3 800-ra felhuzva, igen nehezkes megfogni )

(#50) StLui


StLui
veterán

Teljesen váratlanul ma bementem pestre (budára) és megkaptam a forza4+kormány kombót :C

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.