Hirdetés

2019. december 11., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Sport, életmód, utazás, egészség  »  Formula-1 (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2019-11-29 17:54:58

LOGOUT.hu

Formula-1

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#99002) JJános válasza Cartevo (#99001) üzenetére


JJános
(addikt)

Sok értelme nem maradt F1-et nézni idén.

Aki a meleget szereti hóember nem lehet.

(#99003) Malachi


Malachi
(addikt)

Futam: mindegy. Hami is nullázhat a végéig, meglátjuk.

De a vizes rajt, meg a verseny... Ugye mindig azt mondom, hogy nem kisasszonysport, ezek a fiúk tudnak esőben is vezetni, menjenek. De. Itt is a szokásos következetlenséggel van gondom. Idén (sőt, az utóbbi években kb. mindig) elengedtem volna a rajtot - kivéve Szingapúrt. Arról magyaráznak folyton, hogy veszélyes és megúszik és jajistenem - erre egy éjszakai, városi vizes futamot meg zokfütty nélkül elengednek. Egy kérdésem van: NOOORMÁLIS?

Nem.

(Zárójelben annyit, hogy így is rendben lezajlott a futam, ha jól láttam egy pilóta sem panaszkodott. Kettő: ha minden esős futamot normálisan elengednének, az többször megkeverhetné a lapokat. Most Hami azzal együtt, hogy szokás szerint hibátlanul ment, ezt bemákolta. De mi van, ha korábban egy ilyen rajtnál amikor az élről indult, őt ütik ki ugyanígy? Simán lehet, hogy most lett meg neki a VB.)

A végére egy saját agymenés: lehet tudatosan maradt az ötödik időmérőn. :D Első sorból csak utas vagy, ha beléd szállnak hátulról. A harmadikból minimálisan van esélyed megúszni mert van időd reagálni a balhékra, ha az élen forró lesz a helyzet. SOSE DERÜL KI MI TÖRTÉNT VALÓJÁBAN. ;]

(#99004) Csapoati válasza Malachi (#99003) üzenetére


Csapoati
(Topikgazda)

Mondjuk a rajtbalesethez szerintem pont semmi köze nem volt a vizes pályának, utána meg talán egyedül Kvyat volt az, aki viszonylag csúnyábban dobta el - ez mondju kSzingapúrban szárazon sem ritka.

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#99005) veron3 válasza Malachi (#99003) üzenetére


veron3
(csendes tag)

Akkor még egyszer: a mezőny fele interen volt (míg emlékeim szerint SC mögötti esős rajtál kivétel nélkül teljese esőgumi van a mezőnyön), a felveztő körön még a legprimadonnább pilóták sem panaszkodtak a körülményekre. A safety car érkezésekor talán két-három kivétellel mindenki interre váltott azonnal. Verstappen szerint is jó választás volt az inter. Mindezek igazolják, hogy jó döntés volt elengedni a mezőnyt.

A baleset nem az eső miatt történt, hanem rajtbaleset volt.

(#99006) Malibutomi válasza EmberXY (#99000) üzenetére


Malibutomi
(nagyúr)

Ted mondja a Race notebookban a verseny utana Sky-on. [link]

Hamilton azzal ment ami spanyolban debutalt neki, Bottas a Monacoban berakott motorral.

[ Szerkesztve ]

(#99007) Cartevo válasza JJános (#99002) üzenetére


Cartevo
(senior tag)

Erre céloztam, de a cselekvési viszketegség közbelépett.

mun.hu

(#99008) Bozso68 válasza b-type (#98996) üzenetére


Bozso68
(senior tag)

Ahhoz képest elég jól megtalálta a kanyarcsúcspontot.

(#99009) Malachi válasza veron3 (#99005) üzenetére


Malachi
(addikt)

Akkor még egyszer: olvasd el a zárójelest. Vagy engedjenek el minden futamot (én erre szavazok), de ha már nyitott pályákon SC mögött körözgetnek óraszám, akkor ne egy ilyen pályán kezdjék a legénykedést. Ez így csak azt mutatja, hogy nincs sorvezetőjük. Kapkodnak. FIA-ra gondolok nyilván, remélem a pilóták akkor is mennének, ha futam előtt Csárli személyesen kátrányozná be a kanyarcsúcspontokat.

(#99010) [CS]Blade2 válasza veron3 (#99005) üzenetére


[CS]Blade2
(őstag)

Azok a teljes WET gumis felállások azért jöttek össze, mert kötelezően elrendelték mindenkinek, hogy a kajak esős gumit tegyék fel. Az SC mögötti rajtnál ezt meg tudják tenni.
Szóval egyszerűen ott nem választhattak a csapatok.
Egyébként sokszor akkor is a fél mezőny intert tett volna, mert az való a gyenge esőre és vizes pályára. Aztán mentek 10 kört az SC mögött, és amint kiment az SC páran már slickért mentek be. Innen látszik, hogy már eleve nem voltak kajak WET gumis állapotok a legtöbb esetben.

Viszont a Pirelli esetén ez sem feltétlen egyértelmű, mert a WET gumi relatíve sokkal szarabb, mint amit elvárnának tőle a korábbi márkák alapján. Az Inter is gyengébb a korábban ismert Interhez képest, de így a kettő közelebb van egymáshoz. Egy bizonyos mennyiségű gyenge esőhöz az Inter még kicsit jobb is a kül. tulajdonságok alapján (keverék, kopás, üzemi hőm., stb.). Ha pedig kicsivel több a víz vagy jobban esik, akkor pedig ez a WET hamar kevés is. Szerintem a WET jó kb. arra a vízmennyiségre, ami régen az Inter volt. Még 2-vel jobb gumi kellene a WET fölé, és attól még 2-vel jobb az extrém esős körülményekre.

A Pirelli Inter-hez azt írnám, hogy: vizes pályára, felszáradó pályára, gyenge,szemerkélő esőre.
A Wet-hez pedig, hogy vizes pályára, gyenge esőre.

Egy normál esős körülményre gyakorlatilag nincsen gumijuk...amikor már a futam előtt is órák óta esik és a futam alatt is végig. Így esélytelen az esős állórajt, de ég az esős futam is.

(#99011) snecy20 válasza [CS]Blade2 (#99010) üzenetére


snecy20
(veterán)

Amúgy megmondom őszintén, nagyon meglepett, hogy nem SC mögötti körözéssel indult a verseny.
Az eső intenzitása nem indokolta volna, csak mivel városi pálya + villanyfényes körülmények, le mertem volna fogadni hogy az első fél órában itt semmi nem lesz. Következetlenek voltak, de véletlenül épp így volt normális...

(#99012) Malibutomi válasza Malachi (#99009) üzenetére


Malibutomi
(nagyúr)

Azert szerintem ennek az esonek, meg a palyan levo viznek koze nem volt nemelyik olyan futamhoz ahol nem engedtek el oket az eso miatt.
Rogton a rajt utan nyilvanvalo volt hogy a full eso gumi rossz valasztas volt annak aki azt rakta fel mert csak inter kellett ezekhez a viszonyokhoz, szoval itt egyaltalan nem volt veszes a vizmennyiseg.

(#99013) Malachi válasza Malibutomi (#99012) üzenetére


Malachi
(addikt)

Oké, de nem a harmadik sorból már nem láttak semmit. Az annyira nem optimális. És ha itt gond van, akkor választhatsz, hogy bele, vagy fal. A lényeg szerintem az, hogy lehessen tudni az év elején, hogy ha víz folyik át a pályán és Alonso pecázik a célegyenesben, akkor SC - minden más esetben futam. Nem tartom szerencsésnek, hogy itt próbálkoztak be. Nem a víz a veszélyes feltétlenül, ha széles a pálya van menekülőút. Akkor kevesebb a csúnya baleset esélye. Mondom: este, villanyfény, vízpemet... Nem ilyenkor kellene tesztelni szerintem ha előtte sokáig minden esőben SC mögött mentek. Látni itt se lehet, sőt.

[ Szerkesztve ]

(#99014) Csapoati válasza Malachi (#99013) üzenetére


Csapoati
(Topikgazda)

Nem tartod szerencsésnek, ez oké, de ettől még nem okozott problémát a dolog. Remélem ettől igazából felbátorodnak Charlie-ék a többi vizes-esős futam indításakor is. Az első kanyarnál pedig itt jó nagy a bukótér, lehet ez is számított.

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#99015) Malibutomi válasza Malachi (#99013) üzenetére


Malibutomi
(nagyúr)

Ez okes, de az is igaz hogy semmin nem valtoztatott.

(#99016) Malachi válasza Malibutomi (#99015) üzenetére


Malachi
(addikt)

Persze, ezt nem vitatom. Nem gondolom, hogy Hami CSAK ezért lesz VB. :)

(#99017) velizare válasza Malachi (#99009) üzenetére


velizare
(veterán)

szerintem ez így oké volt. az eső nagyrészt már elvonult, a pálya száradt, a víz lefolyt a pályáról. a mezőny nagy része eleve intereken rajtolt. szóval nem klasszikus esős verseny volt, hanem csak nedves. igen, itt még ilyen sem volt, de mindig van egy első alkalom.
és kvyaton kívül más nem is koccolta a falat a víz miatt, meg nyafogás sem volt a rádióban a tapadás miatt.

[ Szerkesztve ]

Life is death, death is life. No life, no death. Life is life, death is death.

(#99018) sh4d0w válasza Malachi (#99013) üzenetére


sh4d0w
(nagyúr)

Ez benne van a pakliban. Nem kell az izgalom nélküli esős verseny. (Mondjuk a mai az volt.)

https://coreinfinity88.blogspot.com

(#99019) AMD Power válasza velizare (#99017) üzenetére


AMD Power
(titán)

Arról nem is beszélve ,hogy esőben is tudni kell vezetni.

Xbox One X White Special + Samsung UE55NU7023KXXH 4K UHD LED + Samsung M450 2.1.

(#99020) Motion_Blur


Motion_Blur
(félisten)

Most néztem a Sky-os közvetítést, érdekes módon ott egyből mondták is hogy Vettel a saját hűtővízén csúszott meg.

Szujón nem csodálkozom, de Wéberen igen. Magához képest sokat hibázik idén, alap dolgokat nem vesz észre.

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#99021) snecy20 válasza Motion_Blur (#99020) üzenetére


snecy20
(veterán)

Sajnos könnyebb Szujó szintjére lezűlleni, mint Szujónak Wéber szintjére felfejlődni.
Pedig Wéber észrevételei, eszmefuttatásai a Facebook-on nagyon jók - élő közvetítésben ezt nem hozza valamiért.

(#99022) Ba cy lus


Ba cy lus
(veterán)

Azért erről a 2 Ferrari-pilóta vs Verstappen esetekről lassan már írni lehetne egy könyvet. Tényleg elképesztő, ahányszor ezek már egymásra találtak.

A versenyirányítás ezúttal kb. dacból indította el a futamot, mivel sok kritika érte az F1-et, hogy már esőben nem is engedik őket versenyezni. Erre most egy utcai pályán villanyfénynél kellett minden áron bebizonyítani, hogy ez mennyire nincs így. Szerintem nagyon átestek ezzel a ló túloldalára. A Pirelli tudtommal ugyanazt a "minőséget" szállítja, mint eddig, akkor ezúttal milyen alapon engedték el őket kapásból a szokásos felvezető kör után? Megint nulla következetesség. Én lefogadom, hogy lesz még olyan eztán is, hogy egy normális pályára érnek, ahol még bukótér is van és fényes nappal, leesik az eső, és megvárják, míg majdnem felszárad a pálya, aztán lehet csak indulni.

(#99023) sh4d0w válasza snecy20 (#99021) üzenetére


sh4d0w
(nagyúr)

Szujó még csak nem is álmodhat arról, hogy valaha is értelmes újságíró lesz belőle.

snecy20: nálam ott baszta ki a biztosítékot, amikor a visszatérő Schumachert elkezdte ekézni, hogy talán ideje lenne visszavonulni végleg. Nem kedveltem MS-t soha (enyhén szólva), de egy senkiházi pöcs újságíró, aki a saját világbajnoki címéről sem álmodhat soha, nem hogy 7-ről, hogy a faxba jön ahhoz, hogy ugasson valakire, aki tényleg letett már valamit az asztalra?!

[ Szerkesztve ]

https://coreinfinity88.blogspot.com

(#99024) snecy20 válasza sh4d0w (#99023) üzenetére


snecy20
(veterán)

Nem sajnos. Pedig az F1-ezést idestova 15 éve csinálja... és még mindig csak annyit ért belőle, mint nagyanyám.

(#99025) szebe válasza snecy20 (#99024) üzenetére


szebe
(őstag)

Pedig utazó riporterként jó volt. Persze, oda nem is kellett nagy szakértelem, oda kellett szaladni az épp szabad pilótához, és hozzávágni pár kérdést. Ragadhatott volna rá valami...

"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"

(#99026) Barthezz2 válasza Motion_Blur (#99020) üzenetére


Barthezz2
(MODERÁTOR)
LOGOUT blog

Mikor visszajátszották a megpörgést, akkor is tisztán lászott amikor irányba forgott, miután mindenki elment mellette, hogy a kocsi fél oldala hiányzik. Még talán jobban le volt darálva, mint Alonso kocsija. Arról nem beszélve, hogy eleve ha csak az orrkúpját hagyja el, nem áll félre egy sikátorba..

Wébernek meg sikerült ezt észrevenni a sokadik ismétlés után 50 körrel később. Szujó meg sem lep, de Wéber most engem is kiakasztott, hogy egész futamon Vettelt nézte hülyének, hogy egymaga megpörög..

[ Szerkesztve ]

Everybody lies.

(#99027) DS39 válasza Ba cy lus (#99022) üzenetére


DS39
(veterán)

Valóban következetlenek, de a rajtbaleset nem ebből adódott. Az szárazon is megtörtént volna.

(#99028) guftabi96 válasza snecy20 (#99024) üzenetére


guftabi96
(addikt)

Én is azon csodálkozom, hogy már sok éve valamilyen formában foglalkozik az F1-gyel, de az évek alatt csak a kosz ragadt rá. Viszont azt sem tudom, hogy ki lenne jobb helyette. Mezeinél még talán mindig jobb valamivel.

Wéber sem volt a toppon ma :(

#KeepFightingMichael | #JB17 Automobilista 2 Topik: prohardver.hu/tema/automobilista_2/

(#99029) velizare válasza Barthezz2 (#99026) üzenetére


velizare
(veterán)

vettelnek elment a hűtése azon az oldalon, ahol sérült. ettől még ment volna, amíg a motort nem veszélyezteti vele, aztán kiáll. ha a megmaradt intercoolerrel végigbírja, végigmegy.
de mivel az orrkúp miatt úgyis ki kellett volna állnia, a mezőny végéről felzárkózni a sérült hűtésű autóval már esélytelen volt.

Life is death, death is life. No life, no death. Life is life, death is death.

(#99030) sh4d0w válasza szebe (#99025) üzenetére


sh4d0w
(nagyúr)

Kosz. Szujó kezd közelíteni Gyulus szintjéhez és ez nem dícséret.

[ Szerkesztve ]

https://coreinfinity88.blogspot.com

(#99031) _drk


_drk
(senior tag)

Elég jól felfuttatták az évek alatt ezt a műsort. El is vannak ismerve, így most megpihennek kicsit agyilag.
Szujó mindig hülye volt, de most Wéber is benézhet 1-2 dolgot.
Plusz külön mondták hogy voltak bajaik, nem is ugyan azt nézték állítólag mint mi.

(#99032) snecy20 válasza guftabi96 (#99028) üzenetére


snecy20
(veterán)

Az a baj, hogy a Szujónak már ilyen örökös kommentátori állása van, szóval legfeljebb akkor kapunk mást helyette, ha önként otthagyja ezt az állást. Úgy látom 7 év alatt a királyi TV-nél is eléggé befészkelte magát.
Gondolják, hogy a nép ezt csípi, hogy legyen egy szakmai(bb) ember, meg mellé egy konyhanyelven fogalmazó, bulvárosabb megközelítésű? Ott vannak az angol példák, jól működnek, része az egésznek a szakmaiság és a profizmus egy közvetítés esetén.

(#99033) Frenky89 válasza snecy20 (#99032) üzenetére


Frenky89
(őstag)

Kit/kiket raknál oda? Zsoltit, KPT-t, Micheliszt, a másik Norbit, vagy mondjuk Hanula Barnát?

(#99034) snecy20 válasza Frenky89 (#99033) üzenetére


snecy20
(veterán)

Hát nem tudom, szét kéne nézni... csak az nem egy ilyen bejáratott TV-s arc lenne.
Én például megkeresném a Farkas Pétert. :)

(#99035) Malachi válasza Frenky89 (#99033) üzenetére


Malachi
(addikt)

Hanula az nem Héder?

(#99036) snecy20 válasza Malachi (#99035) üzenetére


snecy20
(veterán)

vagy Héber Barna :D

(#99037) Don.Corleone válasza snecy20 (#99032) üzenetére


Don.Corleone
(aktív tag)

A siralmas az, hogy Szujó több mint egy évtizedig helyszíni tudósító-riporter volt, ki minek hívja, ebből semmit sem érzékel az ember. Az hagyján hogy 5-8 évvel ezelőtti eseményre se emlékszik, de még arra se múlt szezonban mi történt. Öreg Lapaj, sokan szeretik-sokan nem, sztorizgatott és az üresjáratokat mindig feltöltötte némely érdekességgel, volt persze az izgalmas pillanatokba is belenyúlt ( :) ), de Szujó megmarad a piros autó, meg az autónak 4 kereke van magaslatokban, szabadedzéseknél én már hála a mai technikának leveszem a magyar hangot, marad az eredeti jel, sokkal élvezetesebb. Éveken át jelen volt a futamokon és olyan a pali mintha az utcáról rángatták volna be, siralmas.
Magyar hétvégén, javítsatok ki, de Újvári Máté volt az első edzésen, tök jó volt a közvetítés és szerintem Wéber is élvezte, hozott témákat és kiveséztek elég sok hírt-helyzetet, látszott hogy készült rá és érdekli a sport, nem ugyanazokat a sallangok egyfolytában. Sajnos Wéber is veszített a lendületből, hogy Szujó eszement ömlengéseit kell egyfolytában kijavítania, a részrehajlásról pedig ne is beszéljünk, sajnos az mind a két közvetítőnél erősen jelen van. Amikor kijött a duó örültem, de mára már nagyon alacsonyan fut a színvonal.

[ Szerkesztve ]

(#99038) guftabi96 válasza Malachi (#99035) üzenetére


guftabi96
(addikt)

Nem, van Hanula Barna is. [link]
---------------------------------------------------------------------------------

0:40-től Indycar szezonzáró. (DigiSport 1) Who will be NEXT to take the Astor Cup?

#KeepFightingMichael | #JB17 Automobilista 2 Topik: prohardver.hu/tema/automobilista_2/

(#99039) EmberXY válasza snecy20 (#99024) üzenetére


EmberXY
(addikt)

Lehet, hogy már "öregszik", de az sem kizárt, hogy egészségi gondjai vannak. Én azt figyeltem meg, hogy amikor a felpörgött események közben felpörgeti a beszédet, akkor szinte mindig eltéveszt 1-2 szót és egy ahhoz nagyon hasonló szót használ helyette, pedig annyival nem beszél gyorsabban, hogy ez indokolt lenne. Utólag gyorsan kijavítja, de ez rohadtul zavaró. Az agya szerintem nem működik már úgy, mint régen, nem akarok vészmadár lenni, de ezt a jelenséget a környezetemben csak olyanoknál láttam eddig, akik kisebb-nagyobb agyvérzésen mentek át.

[ Szerkesztve ]

Up the Irons!

(#99040) mefistofeles


mefistofeles
(addikt)

Azért érdekesek egyesek...
Ha nem indulnak el esőben az a baj, ha elindulnak az.... Szerintem simán el lehetett engedni őket, mert az F1 versenyeket ellehetetlenítő tényező nem a vizes aszfalt hanem a mély tócsák és átfolyások amin felúszik a verda. Itt ilyesmi nem volt.

A balesetről meg annyit, hogy aki abszolute vétlen volt az Kimi. Baromi jól rajtolt, plusz Max behúzódott, így előtte egy üres folyosó volt ahol nyomhatta neki. A belsőkamerás felvételen jól látszik, hogy egy kicsit sem húz befelé, a tiszta belső sávban halad a vonal mellett..
Vettel viszont szokatlan agresszivitással keresztbe ment a pályán, ezzel gyakorlatilag ő alakította ki a balesetet okozó szituációt. Azt várni Verstappentől vagy bárkitől, hogy lassítson, egy ilyen helyzetben az röhejes. Vettel olyan szögben repült elé, hogy akkor már nem volt hová mennie, ha satut fékez akkor meg rengeteg poziciót veszít. Szerintem simán versenybaleset de ha mindenképpen ki kéne pécéznem valakit akkor Vettelt mondanám az okozónak a szokatlanul agresszív bevágásáért. Egyébként ő és Max csak egymásra figyeltek, mikor Kimi képbe került akkor már késő volt.

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#99041) twi452 válasza mefistofeles (#99040) üzenetére


twi452
(senior tag)

Én is kb így láttam, Vettel úgy húzott Verstappenre h bekerüljön a zabszem. Amikor végül reagált rá a holland már bent volt az első kereke Kimi hátsója előtt és ott elvette a gázt talán attól is tartott h Vettel ráhajt az első szárnyra, Kimi nyomta tovább és ráfutott a kerékre.
És hát ott az akció közepén kicsit gyorsabban történnek a dolgok :)

(#99042) b-type


b-type
(nagyúr)

Ami viszont meglepő volt a tegnapi futamon, az a Mercedes, vagy inkább Hamilton tempója. Vizes pályán még kopott intereken is uralta a pályát.

https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

(#99043) Ba cy lus válasza b-type (#99042) üzenetére


Ba cy lus
(veterán)

Azért Ricciardo is lassabban ment, mint ahogy mehetett volna, volt az az olajnyomásos problémája. Ez a verseny akkor lett volna érdekes, ha azok elől ott hárman nem baleseteznek (megint), így meg sima Hamilton-győzelem.

[ Szerkesztve ]

(#99044) snecy20


snecy20
(veterán)

Vettelnek sajnos érik az Alonso-i életpálya.
3. Ferraris éve ez, túl van két sikertelen éven, és egy sikeresen, ami nagy valószínűséggel VB vereséggel végződik.
Alonso 5 idény után tovább állt, és 2x is állt a VB cím kapujában. Nem irigylem a helyzetét... főleg, hogy a Merci a következő 3 idényben is bitang erős lesz, nyakamat rá.

(#99045) gbors válasza sh4d0w (#99030) üzenetére


gbors
(nagyúr)

Az idő megszépíti az emlékeket. Javaslom mindenkinek, hogy nézze újra a 2006-os szezonnyitót - szenzációs a futam, viszont amit Palik és Czollner művelnek benne közvetítés címén, arra nincsenek szavak. Ahhoz a színvonalhoz képest még Szujó is világbajnok - mondom ezt úgy, hogy engem is irritál. Wéber Gabi néha kifog egy-egy rosszabb napot, de ez ugyanúgy igaz az angolszász kollégáira is.

"Armour... is part of a state of mind... in which you admit the possibility... of being hit."

(#99046) Ba cy lus válasza snecy20 (#99044) üzenetére


Ba cy lus
(veterán)

Hát ez most Vettel sara is volt, hogy nem ő vezeti a VB-t. Onnantól pedig még bármi lehetséges lett volna. Így már nem annyira, halvány az esély. Hamilton idén nem csinál ilyen hibákat, mint Vettel a rajtnál. Túlságosan jót tett neki Bottas mint csapattárs, Rosberg ellen (mert más ellen nem is nagyon kellett) simán csinált ő is ilyeneket. Amúgy ez is jól mutatja, hogy Rosberget valóban riválisának tekintette, és azért Rosberg jobban is ment, mint az évekig ajnározott Bottas.

(#99047) snecy20 válasza Ba cy lus (#99046) üzenetére


snecy20
(veterán)

Igen, azért az látszik hogy Rosberg egy fél klasszissal legalább erősebb volt, mint Bottas.
Persze Rosberg is csak utolsó évére ért célt.

Persze, tudom hogy Vettel sara (is) volt, de könnyen lehet hogy a végeredmény év végén egy VB vereség lesz.
Ami sajnos akkor is VB vereség, ha rajta kívül álló okok miatt történik, és akkor is, ha volt benne saját hibás kiesés. Gondolom hogy Hamilton is emészti magát a tavalyi éve miatt, holott a Maláj motorhibás kieséséről aligha tehetett...

(#99048) b-type válasza gbors (#99045) üzenetére


b-type
(nagyúr)

Szujó Zoli sokat fejlődött Wéber Gabi mellett, már bele mer menni technikai dolgokba, és olyankor nem is hibázik, közvetítés alatt hibázik, amikor a történésekre kell reagálni...de már az sem olyan vészes.
Érezhetően alábbhagyott a bulvár szerep is.
A tegnapi közvetítésre...sztem nem volt semmi extra a vizes rajttal, néha ilyen, néha olyan. Valszeg több ember szava kell ahhoz hogy elengedjék a mezőnyt, és ha a teszem azt a Pirelli azt mondja nem javasolja, akkor a felelősség már csak a többieké....ez régen egyszerűbb volt, jóval kevesebb beleszólás volt, mentek azt kész ha azt mondta a versenyigazgató.
De egyébként ez mindenhol megfigyelhető, iszonyat körülményes meghozni egy döntést a mai rendszerekben, vagy ha valaki azt mondja hogy na gyerekek akkor vége a töketlenkedésnek ez lesz azt kész,....akkor rimánkodhat az égiekhez hogy ne legyen baj, mert mindenki rá fog hárítani...nagyon rossz hatásfokkal működnek a döntések.
Most valszeg egybehangzó volt a vélemény, ezért nem volt semmi extra állásidő. De sok minden függ a versenyzőktől is, elég egy nem jó vízelvezetésű pályaszakasz, és fék van, ha nagy a panasz.
..
Wéber Gabi meg hogy mit látott mit nem látott, én sem láttam hogy a saját hűtővízén csúszott meg Vettel, vagy csak simán korábban adott gázt mint kellett volna az amúgy is vizes pályán, 100-ból 80%-ban jól mond mindent, 20 esetben a néző jobban látja. Viszont szakmailag senkit nem ismerek aki összességében jobb lehetne, érti a fizikáját, érti a technikáját, érti a pályák vonalvezetését, és a kanyartípusokat, illetve versenyzői szemmel is látja az adott helyzetet.
Állítom hogy Kimi esetében nem csak azt értelmezi amit lát, hanem érti amit Kimi csinál,..ezért is előlegezte meg azt hogy Kimi be fog húzni...mert Kimi-nek be kellett húznia, ez a következő lépcső közvetlen az után hogy lerajtolta Verstappen-t. Ez is történt..ennek is kellett történnie, aki azt hiszi hogy Kimi tovább megy egyenes vonalon majd a leglehetetlenebb szögben meg próbálja megfékezni a rajt utáni első vizes féktávot és elfordulni ....az teljesen rossz úton jár. Kimi-nek be kellett jönnie amennyire Verstappen engedi.
Vettel mindezt jól tudja, csak ő Verstappen-t akarta a lehető legrosszabb helyzetbe kényszeríteni a kanyar megfékezéséhez.

https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

(#99049) DopeBob válasza snecy20 (#99047) üzenetére


DopeBob
(addikt)

Szerintem nem ezen ment el, egy rajtbaleset bármikor befigyelhet, Hamilton is nullázhat még, amit én nem tudok Neki megbocsátani, az a bakui -13 pont, amikor teljesen elvesztette a fejét.

Van még egyébként hat futam, még jön elvileg egy fejlesztett motor a Ferrarinak, én azért még nem írnám le őket. Elég ha megnyeri Vettel az összes hátralévő versenyt :DDD Azért egy Ham kiesés a következő futamokon nem lenne rossz, hogy szoros legyen a vége :U

Azokkal nagyon nem értek egyet, akik azért hibáztatják Vettelt, hogy miért az első kanyarban akarta eldönteni, miért nem vette el, miért nem volt óvatos stb... szerintem ha valakiből hiányzik ez a gyilkos ösztön, az sosem lesz VB. Neki egyszerűen ezt a versenyt meg kellett volna nyerni, ezt tudta nyilván ő is, nincs abban a helyzetben, hogy óvatoskodjon meg számolgasson... Utólag meg könnyű okosnak lenni.

[ Szerkesztve ]

MZ/X

(#99050) gbors válasza b-type (#99048) üzenetére


gbors
(nagyúr)

Nem írtam bele az előzőbe, de WG-t én is nagyra tartom. Nekem az etalon a Watson-Kalff páros a 90es évek elejéről, de még ők sem voltak mindig hibátlanok.

Vettel kapcsán szerintem senki nem látott semmit, csak mindenki feltételezett valamilyen okot. Volt abban is ráció, hogy Vettel hibázott (adottak voltak hozzá a körülmények és az idegállapot), meg abban is, hogy az autója sérüléséhez van köze. Utóbbiban talán több.

Kimi elkezdett behúzódni, de csak a baleset előtti utolsó pillanatban, és több ismétlés kikockázása után meggyőződésem, hogy akkor is megtörténik a csatt, ha meg sem mozdítja a kormányt.

"Armour... is part of a state of mind... in which you admit the possibility... of being hit."

Útvonal

Fórumok  »  Sport, életmód, utazás, egészség  »  Formula-1 (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.