Hirdetés

2019. december 11., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Sport, életmód, utazás, egészség  »  Formula-1 (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2019-11-29 17:54:58

LOGOUT.hu

Formula-1

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#70001) b-type válasza rocket (#70000) üzenetére


b-type
(nagyúr)

Na neeee :D
Bernie-nek vannak ilyen ötletei, az az F1 szégyene lenne ha már ilyen mértékig pankrációt csinálnának egy bokszból.
Az F1 -nek vannak azért sajátosságai, az is az örökséga hogy már vagy 30 éve azon agyalnak hogy hogyan lehetne izgalmasabbá tenni.
Sztem olyan qva nagy baj nincs, egész f@sza, egyedül az nem tetszik amit írtam is, minden nagyon kihegyezett, kivéve a gumit, pedig az a tempó min. 1/3-a.
A mechanikai és elektronikai cuccok brutál hegyeződnek tartosságban és teljesítményben.
A versenyzők már nem kell 160cm és 45kg legyenek, és frankón edzettnek kell lenni, azok is.
taktikailag nem lehet pihenni ez látszott az elöző futamon is.
...
és akkor ott van a gumi, görgetik a problémát, továbbra sem lehet lekövetni az üldözöttet annélkül hogy el ne használódjanak a gumik, ez pedig így nem lesz jobb, ha valaki nem kerül közelebb a kanyarokban akkor csak DRS/szélárnyék kikerülések lesznek, és azok is csak a nagy egyenesekben

https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

(#70002) ronaldo válasza gbors (#69987) üzenetére


ronaldo
(őstag)

Akkor már lehetne úgy, hogy szakaszos a buli, de egy körös megoldással.

Q1 - mindekinek van egy gyors köre, első 10 marad bent
Q2 - mindenkinek van egy gyors köre, s dönt az első 10 hely sorsáról (Q1 idejei elvesznek).

Ugyanez Q3-al már nem megvalósítható, mert jelenlegi létszám mellett az 45 quali kört + 2 szünetet jelentene, baromi hosszú lenne.

(#70003) KraX válasza b-type (#69998) üzenetére


KraX
(senior tag)

Nekem ezzel az a problemam amit fentebb is irtam: ha az egyik gumigyarto elszabja az az evi gumikat akkor viszlat az azt hasznalo csapatoknak. Ha volt bajnok eselyes csapat is, akkor bucsut inthet az az evi vb-nek a gumik miatt, ilyet mar lattunk a multban nem egyszer goodyear vs bridgestone utan pedig a bridgestone vs michelin eraban is.

I know kung fu!

(#70004) b-type válasza KraX (#70003) üzenetére


b-type
(nagyúr)

Ez bizony benne van, ezt jelenti ha verseng egy vagy több gyártó. Az egyik jobb a másik ahoz képest kevésbé jó munkát végez.
..emlékszel mennyire nehéz helyzetbe hozták a Bridge'-t Schumacher idején, dominanciájának végén....arra ritkán látni példát, de a második év felére megoldották azt is.
Viszont segítene lekűzdeni az olyan problémákat, mint az üzletemberek :D ...a szemcsésedés, a tartosság, a gyorsaság, és legfőként a követő autó első tapadásának problémáját.
Jelenleg ezek konzerválódtak sajnos, mivel nincs versenyhelyzet, mehet a terelés.
...szvsz ha versenyhelyzet lenne, az első hozadéka rögtön az lenne hogy másfél másodpercet gyorsulnának az autók, nem ez az elsődleges, de jól mutatná mennyire más helyzetben van most a Pirelli mint lennie kellene.

[ Szerkesztve ]

https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

(#70005) atok666 válasza JJános (#69972) üzenetére


atok666
(őstag)

Tobb tiszteletet varsz el a pilotak irant? Akkor mutass peldat es nevezd a rendes nevukon oket...

Atok

(#70006) gbors válasza KraX (#70003) üzenetére


gbors
(nagyúr)

Most meg a Red Bull a motor miatt integethet - nem látom a különbséget...

"Armour... is part of a state of mind... in which you admit the possibility... of being hit."

(#70007) KraX válasza gbors (#70006) üzenetére


KraX
(senior tag)

Ilyen tekintetben nincs kulonbseg, valoban, de a gumiknal nem lehet zsetont elkolteni es fejleszteni valamit rajta evkozben.

I know kung fu!

(#70008) gbors válasza KraX (#70007) üzenetére


gbors
(nagyúr)

Év közben nem, viszont két szezon között jelentősen nagyobbat lehet módosítani, mint a motoron.

"Armour... is part of a state of mind... in which you admit the possibility... of being hit."

(#70009) Peat;) válasza b-type (#70004) üzenetére


Peat;)
(veterán)

Nézd meg az f1 piacát hogyan reagálta le a Red Bull fölényét anno az areo miatt, majd most a Mercedes fölényét motor terén. A gumival borítékolható lenne hogy a fele szopik a másik fele élvezkedik. Aztán FIA hozná a szabályokat hogy így meg úgy és menne a cirkusz a fórumokban hogy már megint mekkora barmok voltak.

Én úgy gondolom hogy a versenyt csak azon területen bölcs dolog engedni amire a résztvevő csapatoknak közvetlenül van lehetősége fejleszteni a saját házuk táján. Külső beszállítós dolgoknál semmi értelme addig ameddig az a beszállítók megfelelő minőséget tudnak biztosítani, pontosan tudjuk hogy itt is tudnak megfelelő minőséget biztosítani, jelenleg ez a kérés amit szállítanak.

A szemcsésedés is van amelyik autón 1 körig, van amin 5 körig tart. Amire ti vágytok inkább az a gumicserék megszüntetése és egy olyan keverék ami az első körben 100%-os az utolsóban meg 90%-os, csak én nem értem ez mitől lenne jó.

A mostani első futamon is láthattunk már nagyon hosszú etapokat. 30-40 kör simán ment a keményebb gumival. Verstappen kitaposta a belét, Sainz szintén, semmi spórolás nem volt. Mutass rá mitől lenne jobb. Azzal hogy 3 féle keverék volt pont hogy megkavarta a dolgokat és a mai finnyás nézőseregnél ez sokkal életképesebb megoldás mint egy 70 körös vonatozás amiben 1-2 izgalmas csata valóban kialakulhat, de nem több..

gbors: de a motorok terén bárki építhet sajátot ha nem tetszik amit kap. A gumik terén is anno pontosan ugyanígy megvoltak a kivételezettek, Alonso kvázi emiatt lett vb részben, ne adjuk már a hülyét...

[ Szerkesztve ]

(#70010) gbors válasza Peat;) (#70009) üzenetére


gbors
(nagyúr)

Majdnem pont annyira, mint gumit.

ne adjuk már a hülyét..

Hogy mi van? :F

[ Szerkesztve ]

"Armour... is part of a state of mind... in which you admit the possibility... of being hit."

(#70011) b-type válasza Peat;) (#70009) üzenetére


b-type
(nagyúr)

Nem értettél meg.
Az hogy a Pirelli tudna jobb gumit, de azt hozzák amit kérnek az már egy unalomig elcsépelt mondat.
Nem kifogásoltam a gumit, bár sztem sz@r :D ...ha kérdezné valaki.
Nem ragadtam le itt, a problémámat a mondat második felében keresd, azaz: 'amit kérnek'.
Nekem ezzel van a fő bajom, ...ha a csapatok kérnék oké lenne. De nem az van.
A Pirelli megtehette azt hogy rossz gumikat gyártson, mert egy olyan partner aki arra táncol amit az FIA, vagy az F1 érdekcsoport fütyül. Csak ezért él meg a gumijával, mert egyébként botrányos minőségi és biztonsági kifogásokat élt meg ez az együttmüködés.
A Pirelli nem fog megoldani olyan problémákat mint az első gumik elmelegedése a másik autó mögött...a hirhedt 2 másodperces lemaradás problémája.
Neki ez nem probléma, oldja meg más, aero, DRS zóna...stb.
terelnek, letojják, azt teszik amit a szerződésben kérnek tölük éspássz.
...
Azt nem tudom honnan szedted, hogy egyversenyes gumikat szeretnék, nem szeretnék, ha igen ezt írtam volna.
...
Kell a másik gumibeszállító, mert versenyhelyzetet teremtene, az meg kiírtja ezt a helyzetet.

megj. Alonso nagyrészt azért lett világbajnok, mert a Bridgestone-t behúzták a csőbe, megkérdezték a Michelin-t milyen változások kellenek ahhoz hogy ez történjen, és megtörtént. Volt köze hozzá némi aktív felfüggesztésnek is...nevezzük ahogy akarjuk, és persze Alonso tehetségének.
De alapvetően a gumival húzták le Ferrari és Schumacher teljesítményét, különben még évekig nyerhették volna a címeket.

https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

(#70012) KraX válasza gbors (#70008) üzenetére


KraX
(senior tag)

Megprobalom mas megvilagitasba helyezni a gumi vs motor temat. Abban ketseg kivul igazatok van, hogy a gumi kerdes a motorhoz hasonloan nagyban befolyasolhatja a csapatok teljesitmenyet es azt is elfogadom, hogy a Pirelli ugy helyezkedik, hogy bizonyos erdekcsoportoknak (de nem a sportnak) ez jo legyen. A kulonbseget ott latom, hogy
a) a motor vagy mai divatos szoval hajtas mindig is szerves resze volt az f1-nek a fejlesztes tekinteteben. Pont ez a zsenialis az f1-ben, hogy nem csak a pilotak hanem a csapatok es a motorgyartok is versenyeznek egymassal ellentetben mondjuk a tengeren tuli szeriakkal, ahol legjobb tudomasom szerint van x motor beszallito, y chassis gyarto es osszelegozzak a gepeket. Tehat az f1-ben mindig is volt komoly motor fejlesztes is a gyarak reszerol ES voltak olyan csapatok akik MOTORt is fejlesztenek a kezdetektol fogva.
b) a fenti okfejtesbol reszben kovetkezik szamomra, hogy motor > gumi a sportban betoltott szerepe szerint. Hiszen gumit pl semelyik csapat nem "gyart" maganak.
Ezekbol kiindulva a motor tenyleg rettento retro tenyezo lehet egy egesz evadot nezve de legalabb van esely modositani rajta ev kozben valamennyit.
Ha a fenti motor problemahoz hozza vennenk ket gumiszallitot ahol A gumi egyszeruen jobb lenne az evad nagy reszeben mint B, akkor a B gumival szerelt csapatok es mondjuk meg a gyengebb hajtassal is ellatott csapatoknak reszeltek arra az evadra mar a motor temakor magaban is olyan, hogy oriasi tobb eves lemaradast tud okozni adott esetben (lsd Red Bull), igaz ezt meg is lehet forditani es nezhetjuk onnan is, hogy egy gyengebb motorral szerelt csapat beletalalhat es A gumival elokelobb helyezest erhet el az ev vegi osszesitesben. Ennek ellenere en mindenkepp kivennem az egyenletbol ilyen forman a gumit. Ne az dontson a vb sorsarol. Az hogy gyorsulnanak az autok mert a gumi gyartok kozott verseny helyzet van, szamomra irrelevans. Igy is gyorsulnak folyamatosan az autok a motor, aero felfuggesztes stb fejlesztesenek hatasara. Lehet, hogy nem annyit de megfeleloen gyorsak most is. Az mar egy erdekesebb kerdes amit b-type feszeget, hogy hulladek a mostani gumi (es nem a csapatok befolyasoljak a fejlesztes iranyat) es ezert sem lathatunk kemenyebb csatakat a palyan. Ha csak pusztan a csapatokra biznank, hogy merre fejlodjon a gumi nem tudom hogy elegendo lenne a boldogsaghoz.

I know kung fu!

(#70013) KraX válasza KraX (#70012) üzenetére


KraX
(senior tag)

Inkabb egy olyan rendszerben gondolkodnek, hogy sulyoznam a hajtasokat ev vegen es erosorrend aranyaban (ha nagy a kulonbseg tobb pont ha kicsi kevesebb plusz pont) x+y zsetonbol gazdalkodhatna a gyengebb motort szallito gyarto, hogy kiegyenlitodjenek az eroviszonyok 2 max 3 evadon belul.
A gumi is fontos, hogy jo csatakat lassunk de nem vonnek be meg egy gyartot, inkabb a csapatok ketharmados tobbsegi donteseinek ertelmeben hozatnam meg veluk, hogy merre fejlodjon a gumi.

Persze eros a gyanum, hogy megint egy sokkal osszetettebb dologrol beszelgetunk mint sem azt innen a karosszekbol meg tudnank itelni, de jo passzio. ;)

[ Szerkesztve ]

I know kung fu!

(#70014) gbors válasza KraX (#70012) üzenetére


gbors
(nagyúr)

Engem sem a gyorsulás érdekel a gumik kapcsán. Amit írsz, az teljesen korrekt lenne akkor, ha nem ilyen jelentős teljesítmény-tényzőről lenne szó (akkor sem értenék teljesen vele egyet, de akkor ez már csak szubjektív véleménykülönbség lenne). A jelen helyzet viszont pont az általad is kiemelt versenyfaktorok hatását rontja le. Akkor sztem vagy legyen verseny a gumik terén is, vagy legyen jelentősen kisebb a ráhatásuk a teljesítményre. Nem?

"Armour... is part of a state of mind... in which you admit the possibility... of being hit."

(#70015) Peat;) válasza b-type (#70011) üzenetére


Peat;)
(veterán)

De a mostani futam kemény keverékével mi volt a baj? Ez engem komolyan érdekel, attól milyen más karakterisztikájú gumit képzelnél el? Sainz többször is elfékezte ahogy Verstappen is és mentek tovább röhögve. Lehetett vele agresszívan vezetni, minden. Mi volt a gond?

Én azt látom hogy lement egy futam és pont hogy hatalmas előrelépés mind taktikában mind a pályán eldöntendő dolgokban hogy 3 féle gumi is keveredhet, az egész évadnak ad egy pluszt és érdemi előrelépés a futamok minőségét tekintve. Ezek között van tartós és kevésbé tartós keverék. Az agresszív kezelés mindegyiknek csökkenti az élettartamát.

Azt írod nem egycserés gumikat akarsz. Ha nem egycserés gumikat akarsz azok is meghalnak, attól hogy tegyük fel nem lenne ennyi gumitörmelék és nem lenne ennyi szemcsésedés (ami csapatonként tök más..rajtuk is áll) attól még ugyanúgy x körig mennének. Ha azzal bánnának agresszívan azonnal csökkenne az x kör, pont ugyanolyan spórolás lenne. Ezért feltételeztem azt hogy egy elnyűhetetlen gumi az ami a ti igényeteket kiszolgálnál egy adott pálya adott körében egy adott párharcban, ami éves szinten viszont baromi unalmas lenne. Most írod hogy nem, de akkor meg mi az igényed?

A pirelli is szállított már olyan gumit ami végig tapadt aztán megjelent a szövet hirtelen és durr. Az pont emiatt nem megoldás mert veszélyes és a csapatok persze hogy tovább használnák mint az előirányzott időtartam.

És visszatértünk a csapatokhoz. Józsi ezt Béla azt kéri, ezek a büdös életben nem egyeznek meg semmiben ésszerűen. Már a pilóták is azt nyilatkozzák, többek között Hamilton is hogy az irányítás kevésbé demokratikus formában kellene hogy működjön...

Alonso kapcsán pontosan erre utaltam. Megérdemelte a VB-t az oké, de láthattuk hogy a csapat maga már sokkal kevésbé. Belenyúltak az egyenletbe, egy olyanba ahol a Bridge és Ferrari elég jól működött együtt és mivel az F1-ben a Ferrari neve "kicsit" jobb és értékesebb mint egy Renault feltűnő volt a kooperáció hatékonysága...szval ja belenyúltak. És ez kell vissza? Hát nekem nem.

(#70016) Peat;)


Peat;)
(veterán)

Időmérő lehet hogy marad, ez van ha a csapatok jogokat kapnak.

(#70017) adman


adman
(tag)

többen írtátok hogy kéne még gumi az időmérőre, hogy tudjanak menni több mért kört is. én a másik irányból közelíteném meg, lenne 1 garnitúra kemény az időmérőre és kész, nem kell cserélni és nem fogy el. költség csökkentés is, meg nem kell annyi gumit kukázni, a parc ferme miatt a q3 is talán izgi lenne (ki hogy lövi be a kocsit, ill mivel indul versenyen).

(#70018) DS39 válasza Peat;) (#70016) üzenetére


DS39
(veterán)

komédia... de mi a jó b.d.s fr.ncért kellett egyáltalán hozzányúlni??? komolyan ebben látták a legnagyobb gondot??? hihetetlen. Csücsörítő professzor se tudom mit keres az FIA élén, értelmes döntése még nem volt.

(#70019) Ciccuka válasza DS39 (#70018) üzenetére


Ciccuka
(addikt)

Apja miatt.

🏎️ 🏁

(#70020) b-type válasza Peat;) (#70015) üzenetére


b-type
(nagyúr)

röhögve mentek tovább...de meddig? Amíg újra oda nem értek valaki mögé.

Hamilton elárulta, örült, hogy rövid időre összecsaphatott a négyszeres bajnokkal – de szerinte egyértelmű, hogy mi hajszolta hibába ellenfelét. „Jó kis csatát vívtam Vettellel, aminek örültem. De alapvetően tudnom kellett volna, hogy nem lesz belőle semmi. A pálya karaktere miatt volt ez. Mihelyst közelítesz, a gumik a zavaros levegőben szenvedni kezdenek, és ilyenkor muszáj visszavenned” – érvelt.

Nekem ezzel van bajom, meg a 2 másodperces kényszerlemaradással.
Ahoz hogy előzni lehessen bárhol ahol esély kínálkozik rá, közel kell maradni, mert 3-4 autó távolságból nem lehet fifikából betenni az autót, csak a jelentősnél is nagyobb műszaki vagy tapadáskülönbség esetén.

Ezt már meg kellett volna oldani, az első guminak olyan extra összeállításunak kell lennie, hogy az oldalirányú terhelést jobban viselje, ne melegedjen el....mindezt úgy hogy az autó egyensúlya, az első és hátsó tapadás harmoniában maradjon. Ez a szakmájuk oldják meg. A motorosoknál ennél extrémebb terhelést viselnek el 2-4 ujjnyi felületen.

A Pirelli és a durdefekt: ilyen nincs, azaz nincs olyan magyarázat hogy ha ezt csináljuk akkor tessék ez van. A durrdefekt nem megengedhető, képbe sem kerülhet. Az inkább a Pirelli inkompetenciáját támasztotta alá nekem, mint azt hogy ha a Pirelli nem tudja biztonságosan megcsinálni akkor senki.
...
Alapvetően egy nagyon kényelmes helyzetben van, az összes hibáját elnézték, versenyhelyzet nincs, és a tapasztalat csak gyűlik, azaz végül valóban tudnának nagyon jó gumit is csinálni...csak félő hogy nem azt fogják tölük kérni, hanem amit majd megint kitalálnak újabb show elemként.
...és ők bólogatni fognak

[ Szerkesztve ]

https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

(#70021) Peat;) válasza b-type (#70020) üzenetére


Peat;)
(veterán)

Értem, technikailag nem tudom megítélni kinek van igaza, mert sokan azt mondják az areo olyan ami ellehetetleníti a szoros követést és ha más gumi lenne rajtuk akkor is gond lenne. Az eltérő keverék elöl hátul érdekes ötlet lehetne, de erre pl a mercedes mint legjobb gumikezelő akkorát vétózna mint egy ház.

Illetve az első résszel tökre nem értek egyet, Verstappen és Sainz mentek, utolérték a bolyt, csatáztak, füstöltek de végig agresszívan vezettek. Ott semmi baj nem volt a gumikkal véleményem szerint, az areo meg nem a pirelli feladata. Attól függetlenül hogy persze hogy kényelmes helyzetben vannak a kínaiak, ebben is igazad van, de nekem úgy tűnik túl sokat pakolsz a gumik nyakába.

[ Szerkesztve ]

(#70022) b-type válasza Peat;) (#70021) üzenetére


b-type
(nagyúr)

Igen, pakolok mert nem oldják meg a problémát, az autóról lelépő levegő nem új dolog, minden autó 'piszkos' levegőt léptet le, és ez így volt a 80-s években is. A hátsó szárny már kellően 'buta' sz@rul is néz ki. Elvárnám hogy legyen előrelépés,...de csak a DRS és ott is azok a pályák ahol kellően nagy az egyenes.
A gumi terén semmi.
Egy másik beszállítóval való megversenyeztetéstől azt várnám, hogy ez a folyamat felgyorsul, hisz aki ezt megoldja annak a partnercsapatai jóval nagyobb lehetőséget kapnak a pozícióharcra.

Jelenleg az elsőnek arra az egy egyenesre kell figyeljen, úgy állítsa a teljesítményt, hogy max 4 körig visszaverje a támadást, utána a követő autó visszamarad 2 másodpercre, különben túlmelegszik a gumija.

[ Szerkesztve ]

https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

(#70023) Csapoati válasza b-type (#70022) üzenetére


Csapoati
(Topikgazda)

Nem csak az, a hűtés is gond vonatozáskor. Régen meg emiatt volt érdemes lemaradni sokszor.

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#70024) Peat;) válasza b-type (#70022) üzenetére


Peat;)
(veterán)

De honnan tudod hogy ez megoldható a gumi részéről? Mármint adott egy gumi amelynek élettartama 20 kör kb és ugye az a cél hogy a piszkos levegőben használva, támadva se csökkenjen radikálisan ezen képesség ha jól értem, meg a tapadás sem. Nekem ez elég megoldhatatlan dolognak tűnik, akkor már az lenne életképes laikusként ha valóban strapa gumikat kapnának, de abból is 3 fajtát hasonlóan szegmentált sebességkülönbséggel és fajtánként megszabva hogy maximum hány körig lehet az autón, pl. "lágy" max 20 kör, miközben tudna az 30-at is. És két fajta keveréket kötelező lenne használni ugyanúgy.

Egy versenytárs számomra nem jelentene garanciát hogy mostani szabályok mellett megoldaná a gumikopás problémakörét, a tapadást lehet javítaná a rossz légáramban, de ez azért elég bonyolultnak tűnik kívülről így nem is okoskodom. :) Én egyszerűen nem érzem garanciának a fejlesztési versenyt ezen problémák kiküszöbölésére.

[ Szerkesztve ]

(#70025) b-type válasza Peat;) (#70024) üzenetére


b-type
(nagyúr)

persze hogy nem tudom.
Én élből arra gondolnék, szintén laikusként, hogy lőjék be a hátsó gumival, és cserélni csak az összeset lehet, csak elsőt, csak hátót nem.
Ezzel viszonylag egyszerűen,..egyszerűbben be lehet szabályozni.

https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

(#70026) Barthezz2


Barthezz2
(MODERÁTOR)
LOGOUT blog

Szerintem ott lett elszúrva ez az egész gumi dolog, hogy betiltották a tankolást. Amíg tankoltak, adott volt a feladat a csapatoknak: ki, mikor, mennyi benzinnel menjen, azt bírja-e a gumi, kevés benzinnel, friss gumival 8-10 időmérős kör, aztán a futam végére meg teletankolva, lassabb tempóban behozni a verdát, vagy épp 2 gyors etap, netán az elején agyig tankolva igyekezni tartani a pozíciót, aztán a végén üresen hajrázni. Ha meg a konkurencia másképp döntött, lehetett kukába dobni az előzetes taktikát, és igazodni az ellenfelekhez.
Ekkor a kerékcsere kb mindegy volt, mert lazán megcsinálták a tankolás idejének fele alatt.

Ezt beszüntették, azóta meg a folyamatos gumimanipulációval próbálják elérni ugyan ezt a taktikai csatát, ami meg úgy sikerül, ahogy. Mindenki látja. Csak épp közben meg arra nem jó a gumi, amire kellene: pályán megadni, amit kell.

Mondhat bárki, bármit, szerintem a tankolás igen is plusz izgalmakat adott a versenyekhez, amit nem a gumik efféle mesterséges manipulációjával kellett elérni.

Everybody lies.

(#70027) Csapoati válasza Barthezz2 (#70026) üzenetére


Csapoati
(Topikgazda)

Meg hát ugye a futam feléig nem is csodálom, hogy ennyire fogynak a gumik, ekkora teherrel...

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#70028) KraX


KraX
(senior tag)

Statisztika es matematika az F1-ben

„Megadja nekünk az esélyt, hogy elemezzünk, szimuláljunk, és ennél még fontosabb:
megjósoljuk, szinte előre vetítsük a jövőt.”

„Rengeteg adatot gyűjtünk és elemzünk. Nem giga vagy terabájtokról, hanem petabájtokról beszélünk” – nyilatkozta Thomas Mayer, a Renault operatív vezetője tavaly a Forbesnak.

Arra probaltam utalni anno a Ferrari fiasko kapcsan, hogy egy "picit" tobb adattal, technikai hatterrel es tudassal felvertezve ulnek a kulonbozo csapatok kihelyezett fohadiszallasan es termeszetesen igy is bejohet az, hogy elvesztik az adott futamot nyert helyzetbol, de ne feledjuk el, hogy a tobbi csapatnak is megvan az ellen anti terve es realtime mennek a szimulaciok, hogy ok nyerjenek.

Elolvasasra ajanlom.

[ Szerkesztve ]

I know kung fu!

(#70029) KraX válasza gbors (#70014) üzenetére


KraX
(senior tag)

Ertem amit irtok es el is tudnam fogadni, nem tudom megitelni jelen helyzetben, hogy rontana vagy javitana meg egy gumigyarto, csak a felelmeimet es a regmult tapasztalatat irtam le fentebb ezzel a threaddel kapcsolatban. A motorokba probalnek belenyulni, hogy ott is kiegyenlitettebb legyen a mezony a fentebbi zseton handicap rendszerrel amit fentebb emlitettem, a guminal nem tudom, hogy lehetne varialni ha az egyik gumigyarto lemarad a fegyverkezesi versenyben.

[ Szerkesztve ]

I know kung fu!

(#70030) b-type válasza KraX (#70029) üzenetére


b-type
(nagyúr)

sehogy, az egy ilyen helyzet, vannak előnyei és hátrányai, ebben nem különbözik a jelenlegi helyzettől.
szerk: azt hozzá kell tenni, hogy a helyzet öngyógyító, a gumigyártó fejleszthet, lemaradása pedig a partnercsapatok elvesztését jelentheti. Annak idején a Michelin vs. Bridgestone-nak voltak jó és a kevésbé jó évei, okulva a tapasztalatokból most még jobb is lehetne. Mindkét guminak voltak gyengeségei és a erősségei.
Engem spec. már régóta bosszant ez a lemaradósdi, de Button rádiózása után verte le végleg a lécet..talán 3 éve mikor elengedte a pozícióharcot a későbbi jobb helyezés reményében, ha jól emlékszem két pozíciót is elengedett csata nélkül, ez nálam szembe megy mindennel amit a versenyzésben kedvelni tudok.
A motorosoknál van egy ökölszabály, több is persze, de ez:
ha megelőztek azonnal vedd vissza a pozíciót, ez alól akkor van kivétel ha van potenciál még a tempódban, mert akkor lemaradva is lehet tervezgetni a legjobb támadást, elemezni a másik íveit és tempóját.
DE ez nincs benne, talán az LMS-ben vagy hasonló endurance jellegú versenyben tudom elfogadni.
Nincs ok amiért egy versenyző harc nélkül feladja a helyezését, hogy egyenletes tempót tudjon menni és a végén ennek köszönhetően előrébb zárjon, ez számomra nem versenyzés, inkább időmérő 2 órában.

[ Szerkesztve ]

https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

(#70031) Peat;) válasza b-type (#70030) üzenetére


Peat;)
(veterán)

Javíts ki ha tévedek mert nem nézek sok kétkerekes motoros versenyt, de ott a gumik élettartama a versenytáv viszonylatában mérhető. Ott nincsen piszkos levegő, ellenkezőleg, egymást képesek húzni.

Olyan sportággal lenne érdemes összevetni ahol van gumicsere és ott milyen akciók vannak. Az indycar pl nem tudom megfelel-e ennek, könnyen lehet és ha ott sikerült megoldani akkor lenne érdemes onnan ellesni ezt azt. Csak ott egységesebb a technika amennyire tudom.

[ Szerkesztve ]

(#70032) b-type válasza Peat;) (#70031) üzenetére


b-type
(nagyúr)

lelépő levegő, piszkos levegő mindenhol van.
Igazad van abban hogy egy nyomon haladó technikát nem érdemes összevetni két nyomon haladó technikával, mivel több a helyük a pályán, nem feltétlen kell a másik lelépő levegőjének utjában motorozni.
A 'nem versenyzek pozícióért' versenyzési stíéust akkor sem tartom követendőnek.
..az ovál stílusú pályán is van lelépő levegő, akár formula-t nézek akár kasztni autót...a Nascar kocsik ormótlan szerkezetek, mégis egyformán 'draftolhatóak', Mindkét sasszéra igaz hogy kellően közel autózva a 'piszkos levegő' megbontása már gyorsítja az első autót is. Ezért van hogy ha két autó összeáll, akkor ovál pályán gyorsabbak mint szolóban.
Szóval lelépő levegő mindenhol van, és mindenhol lehet zavaró is, a motrosoknál is, lényegesen kevesebb, mivel lényegesen kevesebb a felület, ..de egynyomon haladó technika, azaz könnyebben zavarba is hozható...főleg hogy mostanság megjelentek a szárnyak is. De ebbe nem érdemes belemenni valóban, más műfaj.

Az körvonalazódik, hogy aeroból ezt nem igen lehet megoldani, annyira nagyok már az első szárnyak, és annyira kicsik a hátsók, hogy már-már hülyén néznek ki az autók, a probléma mégis megmaradt.
Itt szvsz gumiból kell megoldani, az első gumiknak szerkezetükben kell úgy változni hogy ne melegedjenek el, ne használódjanak el ennyire támadási közelségbe kerülve a követő autón,

https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

(#70033) shteer válasza Peat;) (#70031) üzenetére


shteer
(félisten)

Az Indy is egy spórolási verseny

[ Szerkesztve ]

G25 / G27 pedál adapter Fanatec kormányhoz eladó

(#70034) Male válasza b-type (#70032) üzenetére


Male
(veterán)

Csak egy felvetés: Vajon ha engednék a flexibilis szárnyakat ( amik most is hajlanak úgyis, csak sokkal nagyobb költséggel, és sokkal gyengébb eredménnyel ), akkor meg tudnák-e oldani ezt a problémát mégis aeroból?

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ ALLEZ AMÉLIE!!! //////////////////////////////////////////// Forex programozás: https://forex.kismunka.hu - Webfejlesztés: https://ozweb.hu - Befektetés: https://alpari.com/en/invest/pamm/423018/ és https://alpari.com/en/invest/pamm/455620/

(#70035) Frenky89 válasza Male (#70034) üzenetére


Frenky89
(őstag)

Többnyire jó dolog a ground effect, de az is "tiszta" levegőben működik igazán jól.

(#70037) cyberkind


cyberkind
(nagyúr)

Nem lesz Olasz Nagydíj 2017-től. Legalábbis Bernie Ecclestone a brit This is Money portálnak adott nyilatkozatában ezt mondta el, hogy a jövőben sem Monzában, sem Imolában, sem Mugellóban nem lesz futam. Ecclestone azzal érvelt, hogy Franciaország nélkül is megvan az F1, pedig ott is évtizedeken keresztül volt korábban futam.

Na most jöhet a Ferrari mágikus hatalma.

"Fly the Friendly Skies" "Take Me Home, Country Roads" "I shouted out Who killed the Kennedys?"

(#70038) gbors válasza cyberkind (#70037) üzenetére


gbors
(nagyúr)

Tárgyalási fogás, már sokadszor veti be...

"Armour... is part of a state of mind... in which you admit the possibility... of being hit."

(#70039) M3oH válasza cyberkind (#70037) üzenetére


M3oH
(őstag)

Lesz helyette Azerbajdzsán, jó az...

(#70040) DS39 válasza cyberkind (#70037) üzenetére


DS39
(veterán)

hát... bezzeg ha lenne ott olaj...

(#70041) b-type válasza Male (#70034) üzenetére


b-type
(nagyúr)

...hát az sok más kérdést is felvetne, a problémára hatékonyság, biztonság...mittomén, lehet hogy valamit segítene.
Azért nem gondolok bele alaposabban, mert az én nézőpontomból(!) az egész aero egy szükséges rossz, számomra az lenne a legideálisabb, ha az első szárny és hátsó szárny funkcionális lenne, azaz standard leszorítóerőt generálna minden autón, figyelembe véve az esztétikumot....na ebből már látszik hogy nem a szivem csücske a szárnyak mágiája :D
Nekem az nem technika, nem tudom átörökíteni a közútra, és nem is bűvölnek el a 623 kis szárnyak elhelyezése és hatékonysága.
Nálam püff egy szárny előre püff egy szárny hátra, faxán jól nézzen kivele arányaiban az autó, szabványosítani és kész :D
Absz. elfogult vagyok ebben a témában, nem tudok jó álláspontot képviselni, érdekel egy gázlengés mondjuk a kipuffogóban, de nem az autó körül...szükséges rossz számomra amivel foglalkozni kell

...már most félve nézem ahogy emelkednek az autók seggei, még belefér, de lassan már veri a lécet ahogy kinéz :)

[ Szerkesztve ]

https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

(#70042) DopeBob válasza b-type (#70041) üzenetére


DopeBob
(addikt)

Amikor arról van szó, hogy az itt megszerzett tudást máshol is lehet hasznosítani, az már nem szűkül le az autókra :K

Csak egy példa [link]

MZ/X

(#70043) b-type válasza DopeBob (#70042) üzenetére


b-type
(nagyúr)

:D
...háát ettől sem állt fel a szőr a karomon :D
azé' örülök neki hogy valamire mégis jó..

https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

(#70044) DopeBob válasza b-type (#70043) üzenetére


DopeBob
(addikt)

Nem tudom... nyilván a túl sok aero nem jó, de szerintem a mostani helyzet nem olyan rossz. Valahogy meg kéne oldani, hogy ne legyen ekkora hátrányban az aki előzni akar.

Eau Rouge-on padlógázzal átmenni... azért az nem lehet rossz :D

MZ/X

(#70045) Peat;) válasza b-type (#70041) üzenetére


Peat;)
(veterán)

De ha megnyirbálják az areot gondolom jelentősen csökken a kanyarsebesség, pedig már most is ekézik emiatt az f1-et. :) Ráadásul minden konstrukció más és más, nem lehet szabványosítani, vagy ha igen akkor az egészet kellene ami f1-ben kizárt...szóval ez azért elég nehéz dolog. És amióta én f1-et nézek ez valamennyire mindig probléma volt azért, a sport sajátossága. De a 3 gumi pl pont ezen segít, a taktika miatt van hogy muszáj előzni...és igen van hogy muszáj elengedni is. Ez van.

(#70046) attisx válasza Peat;) (#70045) üzenetére


attisx
(addikt)

A drs mellé vissza kell hozni az állítható elsőszárnyat is... ;] :DDD

Rossz a helyesírásom?! Vedd úgy, hogy mobilról írtam... :D

(#70047) b-type válasza Peat;) (#70045) üzenetére


b-type
(nagyúr)

sztem...:D bírom mikor megy az agyalás, szal én úgy csinálnám, hogy terveztetnék egy szárnyprofilt egy Adrian Newey szintű figurával, megmondanám hogy az esztétikum kedvéért ilyen széles és ilyen magas legyen, semmi csicsa,a hátsó szárny 280km/h-nál termeljen 1 tonna leszorítóerőt, első szárny 200km/h-nál termeljen 750kg leszorítóerőt.
(még mielőtt belekötne valaki: Tudom hogy nem leszorítóerő!!!!!..csak ezt használjuk mert egyszerű)
Rögzítését lefixálni szabályokkal éskész, el is felejtettük. Diffúzor minimális, mivel én a kocsit jobban engedném mozogni, nehogy leütve az alját baj legyen.
Az autón annyi fejleszteni való van, és hát jelenleg bénák, sztem bénák az első szárnyak és bénák a hátsók is, lehet hogy aranymetszésben stimmel, de a régi lapos-széles szárnyak jók voltak, meg az egyszerűbb első szárnyak is, saját vélemény.

https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

(#70048) Csapoati válasza attisx (#70046) üzenetére


Csapoati
(Topikgazda)

Az most is állítható, csak menet közben nehéz kihajolni az imbuszkulccsal és tekerni rajta egyet. :D

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#70049) customer114 válasza Csapoati (#70048) üzenetére


customer114
(senior tag)

Ha pedig jövőre rájön a kocsik tetejére a járókeret, úgy még ennél is nehezebb lesz. :K

(#70050) lenox válasza b-type (#70047) üzenetére


lenox
(addikt)

De a kg az tomeg, nem ero :). Ha mar ugyis vartad...

Útvonal

Fórumok  »  Sport, életmód, utazás, egészség  »  Formula-1 (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.