Hirdetés

2020. november 27., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Sport, életmód, utazás, egészség  »  Formula-1 (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2020-03-01 16:53:08

LOGOUT.hu

Formula-1

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#168001) velizare válasza RubbishBin (#167999) üzenetére


velizare
veterán

nem az f1es csapat, hanem az autógyártó van nagyon rossz helyzetben. ha ilyen ütemben égetik a pénzt, akkor 2021q1re elfogy az, amit a francia államtól gyorssegélyként kaptak. a honda meg ugye 2021 végével pakol. ha a renault borul, magával rántja az f1es motorgyártást és a csapatot is, függetlenül ezek eredményeitől.

[ Szerkesztve ]

Life is death, death is life. No life, no death. Life is life, death is death.

(#168002) mefistofeles

Hát ez a Honda lelépés... igen csak bekavar az RB-nek....
Az okokra kíváncsi lennék de nem lehetetlen, hogy megromlott a viszonyuk az energia italosokkal.

Volt ugye ez a motormód tiltás. Többen furcsálltuk is, hogy míg az RB borzasztóan sürgette a bevezetését a Honda éppen, hogy halogatta volna. Nem is igazán értem máig sem, hogy ebben a kérdésben, hogy lehet az, hogy ennyire nem egyeztettek.... A következményeket ismerjük, talán a Honda bukott a tiltásokkal a legtöbbet.

Másrészt voltak Verstappen utóbbi időben tapasztalt erőforrás meghalásai. Maga Max is indulatosan nyilatkozott az ügyben, míg Hornerék kijelentették, tudják, hogy bajnok esélyes autót kell adniuk Verstappennek. Nyilván a Honda felé is voltak kedves szavaik....

Az öntudatos japók lehet, hogy megsértődtek és benyögték sayonara......

Nyilván más okok is kellettek, de nem lehetetlen, hogy az RB-vel való csörték voltak az utolsó szögek a koporsóban.

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#168003) lappa86 válasza mefistofeles (#168002) üzenetére


lappa86
tag

Az RB-vel való "csörtéknek" (amik egyébként egyáltalán nem voltak komolyak) semmi köze a Honda lelépéséhez. Fentebb is írták már, hogy az autóipar nehéz helyzetben, konkrétan fennállása legnagyobb válságában van, komoly változási folyamatok indultak meg, és ha innen-onnan le lehet csippenteni pártízmillió eurót, akkor szívbaj nélkül megteszik. A japán amúgy is pragmatikus nép, nem visznek érzelmet az üzletbe, itt pedig nincs másról szó, csak arról, hogy nem akarják a pénzt égetni egy olyan projektre, ami anyagilag nem térül meg, technológiailag pedig nem sok hasznát veszik.

A Renault autógyár egyébént sokkal rosszabb helyzetben van, mint a Honda, májusban egy gigantikus mentőcsomagot kaptak, hogy ne kelljen gyárakat bezárni és embereket kirúgni, de ezt hamarosan felélik. Én attól tartok, hogy év végéig ők is bejelentik a dobbantást.

Always with the negative waves.

(#168004) velizare válasza mefistofeles (#168002) üzenetére


velizare
veterán

nyilván lehetnek az embereknek ilyen kényszerpályái, ha nincsenek tisztában a tényekkel. verstappen két utolsó kiesése nem mechanikus, hanem elektromos probléma volt. a hajtáslánc nem minden egysége készül a hondánál, a motorvezérlőket pl a meki szállítja az fia-nak, és tőlük kapja meg mindenki. a váltót a red bull adja, de ők inkább csak terveznek és összeszerelnek, nem készül minden darab helyben.

verstappen mindhárom eddig felhasznált motorja üzemképes és működik, a versenyzőn és mérnökén múlik, melyiket használják.

a hondának sokkal nagyobb "csörtéi" voltak az fiaval, mint hornerékkel.

[ Szerkesztve ]

Life is death, death is life. No life, no death. Life is life, death is death.

(#168005) DS39 válasza mefistofeles (#168002) üzenetére


DS39
veterán

Ha Alonso GP2 engine szövegén nem sértődtek meg, akkor most sem hiszem.

(#168006) adrian360 válasza DS39 (#168005) üzenetére


adrian360
őstag

Ja megtiltották hogy indy500-ban Honda motoros autóba üljön, mi lett volna, ha meg is sértődnek....

(#168007) DS39 válasza adrian360 (#168006) üzenetére


DS39
veterán

Ez egy dolog, de ez az F1 topic, és azt nem hagyták el azért mert szidták őket. (Pedig jogos volt)
Most Verstappen-nek nem tetszett, hogy kiesett párszor, de ez semmi, egy ilyen komoly döntéshez. Itt a pénz mozgat.

[ Szerkesztve ]

(#168008) [CS]Blade2 válasza mefistofeles (#168002) üzenetére


[CS]Blade2
addikt

Szerintem a Rb-Honda nyert a tiltásokkal, nem a legtöbbet bukta.
Mer-Ver Q3 lemaradás futamonként:
0.538
1.216
1.402
1.022
1.022
0.708
0.526
0.908 - Itt jött a változtatás, de Monza egy kakukktojás
0.365
0.563

A változtatás előtt a B liga ott volt Ver mögött, néha előtt 1-2 autóval +-0,1-0,2-re.

Előtte:
0,149
0,182
-0,472 (kikapott a két RP-tól és a két Ferraritól)
0,102
0,094
0,190
0,283
-0,100 (kikapott Sai-tól és Per-től)
Utána:
0,761-el és
0,450-el verte a B ligát a változtatás után.

0,500 és 1,400 között kapott a Mercitől, most meg már csak 0,360-0,560.
0,100 és 0,200 között tudta verni a B ligát, manapság meg 0,450 és 0,760.

Szerintem van itt változás a javukra. Időmérőn eddig végig rezgett a léc, 2x le is verték. A változtatás után meg bérletes helye van időmérőn a 3. kockára, sőt a hülye Bottas elé is be tudott jönni a 2/1x.

Versenyen pedig előtte és utána sem volt sok köze a Mercikhez, és előtte és utána is könnyedén gyorsabb volt a B ligánál. Versenyen bérlete van a 3. helyre. Csak kiesések, SC-k, egyebek akadályozzák meg:
- 3 2 2 1 2 3 - - 2
Amikor célba ért, mindig dobogós volt.

(#168009) twofatcat


twofatcat
őstag

"Bring back the fucking V12s"

Kár ez nem lehetőség már, pedig ha a komplikált, drága hibridek miatt nem jönnek a gyártók, marad csak a Mercedes és a Ferrari? Mert a Honda döntése után az a kérdés a Renault meddig lesz?

(#168010) guftabi96 válasza twofatcat (#168009) üzenetére


guftabi96
addikt

A mai szemmel már elavult szívó, sokhengeres motor pont úgy nem lesz vonzó egyik gyártónak sem.
A mostani hibrid éra előtt is arról volt szó, hogy a gyártók már nem akarják a szívó V8-at.
Meg kell találni valahogy a balanszot a következő motorformulánál. Nem lesz egyszerű.

#KeepFightingMichael | #JB17 | "People = Shit"

(#168011) vhw válasza guftabi96 (#168010) üzenetére


vhw
addikt

Sor 3-as turbó + plug-in-hybrid - tessék következő motorformula.

"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"

(#168012) twofatcat válasza guftabi96 (#168010) üzenetére


twofatcat
őstag

Persze, hogy nem. Viszont a csapatok szempontjából egyszerűbb volt a helyzet: kiszállt a BMW, Toyota? Beleraktak egy Cosworth motort és mehet tovább. 2014 szabályokkal ők is kiszálltak, három maradt csak. Jött a Honda, ki is szállnak, a korona elviszi a Renault-t is? Nekem a kis alufólia sapis elméletem, hogy nem kizárólag az Alpine reklámozás a névváltás oka, hanem kis részben a látszat miatt is. Ne egymás mellett legyen az újságban Renault leépítések, veszteségek és a Forma1 csapatuk luxusa.

(#168013) [CS]Blade2


[CS]Blade2
addikt

2 üteműre talán érdemes lenne fejleszteni pár gyártónak, abban van ráció, de szerintem a turbó hosszútávon mindenképp bukta. Lehetne az elektromos b...iságokat növelni, mondjuk fele fele arányban egy 500 lóra korlátozni a benzint és engedni 500 lóerős villanymotort, de ez is drága, és ugyanúgy nem éri meg rá locsolni 1 milliárd eurót.
Lehetne azt csinálni, hogy tényleg egyszerűen csak az FIA venne 500db Merci 1600-os V6 hybridet, és mindenki azzal menne, cserébe viszont lehetne a minimum tömeg 600kg, és akkor van hova fejleszteni. A törésteszten átmenő minél könnyebb autót kellene csinálni. Az közútra is égető szükségességű, csak ugye az nekünk, nem a gyártóknak. A gyártónak jó a 2000Kg rozsdás fém és fröccsentett műanyag, a lényeg, hogy fillérekbe kerüljön.
Lehetne elektromos, hétvégén lenne egy 4 futam, darabja mondjuk 10 körös, aztán oldják meg. Lehet, hogy elsőre lenne 3000Kg-s versenyautó is, de elvileg ez sok gyártót érdekelhetne, mert megkötések nélkül fejleszthetne villanymotort, hajtást és akkupack-ot. 10-20 évig talán nagyon lassúak lennének, botrányos hanggal, de cserébe elvileg be kellene szállnia a Toyotának, a Hondának vissza, jönne a Tesla, a kínaiak, talán még 1-2 német vagy mind. Talán lenne 10 gyártó is.

Egyébként nem tudom, hogy hogyan máshogy lehetne összehozni az utcaival relevánsra a csomagot, mert az 0,9 Turbó lenne, soros 3 hengeres hybrid, és olcsó anyagokból, megbízhatatlanra csinálva.
Ezekből egyedül a semmire sem költést lehetne átültetni az F1-re. Az mindegyiknek az ínyére lenne. Olcsón, garantáltan elől menve nyerni.

Igazából a gyártóknak az lenne a jó, ha azon tudnának versenyezni, hogy ki tud fillérekből valamit kihozni. Lehet, hogy 10 millió eurós költségsapka kellene, az megfelelne 10 gyártónak, de akkor meg ott van, hogy hogy könyveli el némelyik, hogy állandóan kikap.

(#168014) 7etape


7etape
addikt

Alonso szerint ugyanaz volt az oka Sebastian Vettel bukásának a Ferrarinál, ami az ő esetében is.

Korrekt nyilatkozat.. :) Szerintem neki is elfelejtettek szólni, hogy a Ferrari 2017-ben és 2018-ban is VB autót épített. A fotelguruk megmondták... ;]

(#168015) Floyd80 válasza 7etape (#168014) üzenetére


Floyd80
senior tag

Ezt szerintem abból az interjúból van, amiben elmondta, hogy MSC jobb, összetettebb pilóta volt mint HAM. Amúgy örülök, hogy így 40 felé már nem az a nagy arc, mint régen volt, emlékezhetünk 2006-ban a mérnöke Schumacher, who pólóban díszelgett, neki is tetszett, eléggé primadonna volt az én ízlésemnek, persze vezetni azt tudott. Szóval lehet, hogy jó arc lesz belőle. :DDD Anno MSC is az utolsó éveire lett szimpatikus.

(#168016) gbors válasza 7etape (#168014) üzenetére


gbors
nagyúr

Hát, 2018-ban az első 13 futamból Vettel ötöt nyert meg. Kicsit több szerencsével, kevesebb versenyzői hibával és egyetlen századdal sem gyorsabb autóval ez lehetett volna 9 is. Annyira csak nem volt szar az a gép...

"And when in doubt, take all your clothes off. Sign of a good berserk, taking all your clothes off. Frightens the hell out of the enemy."

(#168017) 7etape válasza gbors (#168016) üzenetére


7etape
addikt

Nem volt szar a gép, de a VB-hez kevés volt. Különösen az év másik felében... (A csapatról nem beszélve, az más téma).

Floyd80: Igen, mostanában jobban kedvelem, mint 10-15 évvel ezelőtt. Nekem hiányzik a mezőnyből. Jöjjön csak, jöjjön.. :D

[ Szerkesztve ]

(#168018) Samott válasza [CS]Blade2 (#168013) üzenetére


Samott
őstag

Az lenne a legegyszerubb ha nem kezdenenek uj motorformulat. Be kene fagyasztani a mercit, ha barmelyik utoleri akkor azt is es igy tovabb. Eleve kar volt felrugni a 2,4-es V8-ast. Ott mar nem a motoron mult a VB cim, azt kellett volna befagyasztani es nem csesztek volna el ennyi penzt.

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#168019) Jacek válasza 7etape (#168014) üzenetére


Jacek
őstag

Oké de pl. ha van DRS akkor 3x VB :) Tudom ott a "ha".

(#168020) snecy20 válasza 7etape (#168014) üzenetére


snecy20
veterán

Nem emlékszem arra, hogy Alonsot az utolsó két évében Massa vagy RAI így elverte volna, mint idén Vettelt Leclerc. ;)
Az az egykor ismert sikeres Vettel az mára teljesen elfogyott. Alonso meg gyakorlatilag hozta a maximum maximumát az összes Ferraris évében.

A nyájimmunitás fele már megvalósult. Birkák vagyunk. - „Nincs arra jogod, hogy túlélj egy járványt.” - Aweriot (koronavírus topik)

(#168021) gbors válasza 7etape (#168017) üzenetére


gbors
nagyúr

Szerintem 13 futamból 9 győzelem (vagy tényleg erőből 8) az elég jó eséllyel VB-csomag. Az év második fele... azt max. úgy lehetne kibogozni, hogy Binottoból valamilyen igazmondó varázslattal kihúzzuk, hogy mi ment a kulisszák mögött. Az biztos, hogy a gyenge autó + bakizós csapat + piruettezős pilóta nem a siker biztos receptje - az az izgalmas kérdés, hogy ezek hogyan épültek egymásra. Már párszor leírtam, hogy szerintem azt az évet a Mercedes-gárda + Hamilton behúzta volna a Ferrarival.

"And when in doubt, take all your clothes off. Sign of a good berserk, taking all your clothes off. Frightens the hell out of the enemy."

(#168022) 7etape válasza snecy20 (#168020) üzenetére


7etape
addikt

Nemcsak Vettel nincs Alonso szintjén, de Massa vagy Räikkönen sem volt Leclerc szintjén, ezt se felejtsük el. Így korrekt. ;)

gbors: A lényeget leírtad. A Mercedes gárda és Hamilton behúzta volna. De alighanem a Mercedes gárda és Vettel is közel lettek volna... Ettől függetlenül én az autót mindig is gyengébbnek éreztem, egyszerűen kevés volt. Nem sok kellett volna, de szerintem nem volt ahhoz elég gyors, hogy a Mercedes ellen elég legyen egy teljes szezonra. Villeneuveön és néhány fotelgurun kívül nagyrészt mindenki egyetértett abban, hogy nem elsősorban Vettel volt a legfőbb gond abban az évben se. Persze a legegyszerűbb a pilótára hárítani.... :))

[ Szerkesztve ]

(#168023) [CS]Blade2 válasza Samott (#168018) üzenetére


[CS]Blade2
addikt

Ott az volt a baja azoknak, akik nem nyertek (gyakorlatilag a motorgyártó autógyáraknak), hogy az aero-n múlik a dolog.
Nincs olyan terület ami mindenkinek jó lenne, mert valaki nyilván veszít, mivel csak 1 nyerhet.

Olyat talán lehetett volna csinálni, hogy a Redbull ráfekszik az aero-ra, a Merci a motorra. Az aero szabályokat annyira lazítani, hogy a Redbull-nak legyen jó esélye, és adni nekik egy értelmes motort ami gyengébb, de nem 40-100 lóval. Így lehetett volna egy olyan verseny, hogy az egyenesekben a Merci gyorsabb 20km/h-val, de a kanyarokat a Redbull 30km/h-val gyorsabban veszi, és 1 körön azonos időre képesek,
de ebbe még bele kellett volna építeni a Ferrari Cappuccino-t és a Renault fillérb...ást valahogy.

Mindig valami jelenti a különbséget.

(#168024) szebe válasza guftabi96 (#168010) üzenetére


szebe
őstag

Nem tudom, '26-ban(?) kinek lesz még kedve a jelenlegi gyártókon kívül belső égésűt fejleszteni az F1-be.

A jelenlegi trendek mellett (x év múlva csak elektromos hozható forgalomba) nagyon úgy néz ki, hogy a v6 turbóhibrid helyett kellett volna olyan, amivel az egy szem Honda helyett/mellett 2-3 másik gyártót sikerült volna behúzni, mert hogy új beszálló nem lesz már, az elég valószínű

"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"

(#168025) [CS]Blade2 válasza szebe (#168024) üzenetére


[CS]Blade2
addikt

Azt nem tudom, hogy mi a k.a a..ért nem kérdezi meg a Liberty az összes autó és motorgyártót, hogy mindenki írja meg, hogy milyen hajtásrendszer esetén gondolkodna el a beszálláson, maradáson, esetleg, ha nem szállna be semmiképp, azért elméletben írja már meg.
Lehet, hogy lenne olyan hasonló csomag, ami jó lenne ugye most már legalább 4 gyártónak.

Itt már nem lehet válogatni, le kell térdelni 4 gyártóhoz. Aztán, ha ezek között nincs közte a meglevő 3, akkor az még talán jobb is, mert ők előbb gondolják meg magukat, hogy "b...a fene, én nem ilyet akartam, de mind1, jó ez is, maradok".

Egyébként a Redbull-nak szerintem nincs igazán terve, és már lépéshátrányba került a következő érára, mert Honda motorral kezdték el tervezni a 22-es autót. 22-től is fontos lesz valszeg ennek a f*s hybridnek a szoros integrációja a kocsival. Nem dönthetnek a motorról jövőre.1-2 hónapon belül tudniuk kell, hogy mivel mennek.
A Renault jelezte, hogy nem szívesen adnak, örülnének, ha nem kellene, de a szabályok miatti kötelezettségüknek meg fognak felelni, ha úgy adódik.
Megfelelnek majd a minimumnak. Kb. leteszik dobozba az ajtó elé, és becsengetnek, majd elhúznak. Ez még az ügyfél szintnél is lejjebb lenne.

Szerintem a Redbull-nak és az AT-nak most azonnal be kellene jelentenie a kiszállást, és áthárítani a megoldást a Liberty-re. Keressenek ők megoldást.

(#168026) DS39 válasza [CS]Blade2 (#168025) üzenetére


DS39
veterán

Ez is benne van, hogy hiába mozgó reklám a két csapat, 22-től így túl sok macera várható nekik, és sikertelenség.

[ Szerkesztve ]

(#168027) velizare válasza [CS]Blade2 (#168025) üzenetére


velizare
veterán

volt ilyen, azért volt egy ideig szó arról, hogy egyszerűsödik a hajtáslánc, nagyobb ice, mgu-h ki, és beszáll a porsche.
aztán a porsche inkább a full villany felé ment, mint most a honda, szóval nem volt értelme változtatni.

amúgy ha a rönyó kiesik, az fianak tendereztetni kell majd a szabvány motort is.

[ Szerkesztve ]

Life is death, death is life. No life, no death. Life is life, death is death.

(#168028) Samott válasza [CS]Blade2 (#168025) üzenetére


Samott
őstag

Semmifelekeppen nem kene hozzanyulni a motorformulahoz, mert az a legdragabb dolog. Mar kesz vannak ezek a motorok, nem kell olyan sokat kolteni rajuk mintha elolrol kezdenek.

Otlet: vegye meg a formula 1 a honda know-how-jat, adja oda a cosworthnak, huzzak fel merci szintre, es amelyik nem gyari csapat az kaphat belole realis aron.

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#168029) vlevi válasza velizare (#168027) üzenetére


vlevi
nagyúr

Wagy, majd az lesz, mint a 70-es években.
A Ferrari megy a saját motorjával, mindenki más használja a Ford DFV Mercedes motort. :)

Samott: Az a baj, hogy Fordnak a korábbi, 2.4-es, KERS-es V8-bol sem sikerült már normálisan csinalni.

[ Szerkesztve ]

(#168030) Samott válasza vlevi (#168029) üzenetére


Samott
őstag

Most viszont a FIA hozzafer az osszes motor terveihez. :)

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#168031) mefistofeles

A Renault kész motorokat adni a RedBullnak
de ez szerintük csak tavasszal esedékes.... Borzasztó hátrányba kerül így az RB.
Nem nagyon tudom mi lehet a megoldás de nagy bajban van az RB. A sorozat pedig csak gyengül...

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#168032) alakesh válasza mefistofeles (#168031) üzenetére


alakesh
tag

Azt hiszem ez megint aktuális lett... :DDD

(#168033) twofatcat válasza alakesh (#168032) üzenetére


twofatcat
őstag

Ez a Netflix szerkesztés-vágás stílus rémes :D amerikai nézőknek mindent túl kell dramatizálni

(#168034) [CS]Blade2 válasza Samott (#168028) üzenetére


[CS]Blade2
addikt

A Honda és a Renault is többet pusztul, mint a Merci, és még gyengébb is. A Ferrari meg jóval gyengébb. Költeni kell ezekre, mert akkora a lemaradás, hogy azonos minden más mellett is simán tuti vereség a Merci-től.

Az lehetne egy megoldás, hogy mindhárom gyártó motorja kötelezően elérhető a polcon a Liberty-nél, azonos az ár is, és a 7 privát kénye kedve szerint megvásárolhatja, amelyiket akarja.
Ebben az esetben lenne 2 Ferrari, 1 Renault, és 7 Merci, de legalább mindenki azzal menne, amivel akar.
Ebben az esetben viszont valahogy úgy kellene megoldani a dolgokat, hogy a saját maguk által használtat is adják le a Libertynek, és úgy megcsinálni a motort, hogy ne kelljen hozzá gyári mérnök, és a Liberty véletlenszerűen adná a példányokat vissza. Ugyanis ebben az esetben ki kellene küszöbölni, hogy a gyártók nehogy direkt sz*rul sikerült példányt adjanak azoknak az ügyfeleknek, akik konkurensek. Jelen esetben a Merci a Redbull-nak, Meki-nek, de egy csalós erősségű Ferrari vagy Renault motor esetén akár a Ferrari vagy a Renault a Redbull-nak, Meki-nek.
Ezek a verziók amik kényesek, a többi verziónál a kutyát nem zavarná az egész. Végső soron a probléma még mindig az, hogy a Meki-nek és a Redbull-nak kellene saját, versenyképes motor. A másik 5 csapat elmegy bármivel, meg nekik bárki ad is.

(#168035) Floyd80 válasza mefistofeles (#168031) üzenetére


Floyd80
senior tag

Nagyon nincs más opció, de még egy Renault motorral is nehéz lesz megtartani Verstappent,
mert a szerződése szerint távozhat, ha az autó nem "versenyképes", így Mateschitz akár le is húzhatja a rolót 2022/23-ra.

(#168036) velizare válasza vlevi (#168029) üzenetére


velizare
veterán

csak azt nem tudni, mit szól hozzá a merci.

Life is death, death is life. No life, no death. Life is life, death is death.

(#168037) Samott válasza Floyd80 (#168035) üzenetére


Samott
őstag

Azt' hova tavozik? Ezt felejti el mindenki. Hamilton melle nem fogjak betenni, a tobbi kocsiban meg pont ugy cseszheti mint a Red Bullban.

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#168038) mefistofeles válasza Floyd80 (#168035) üzenetére

Az a gáz, hogy nem sok opciója van elmenni. A merci nem fogja oda vinni amíg Hamilton versenyez, egész egyszerűen felesleges még egy olyan pilóta oda. A renault? Alonso-Verstappen? Ezt tuti nem fogja senki bevállalni... Mclaren? Nagyon szűkösek a lehetőségei.

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#168039) velizare válasza Samott (#168028) üzenetére


velizare
veterán

azt hiszem, benne van a szabályok között, hogy 12m$/évnél nem lehet többet kérni a motorokért. olyan 10,5m$be kerülnek manapság. kifejleszteni nem egy, hanem két nagyságrenddel lenne drágább.

Life is death, death is life. No life, no death. Life is life, death is death.

(#168040) Floyd80 válasza mefistofeles (#168038) üzenetére


Floyd80
senior tag

Wolff mondott olyat, hogy ha szabad lenne a holland, akkor lecsapna rá, de ahogy mondod is, HAM akkor biztos vétózna, menne és ugye Wolff sem valószínű, hogy 22-ben a Mercinél lesz még. Az RB helyében mennék a Renault-val a korábbi viták ellenére, mégis volt ott 4 győzelem és rengeteg dobogó 18-ban, igaz kb. 8-10 kiesés is.

Maxot igazából sztem csak azt érdekli, hogy ne álljon le az autó, Honda minimális hibákkal ment a két év alatt, mégis hisztizik most. Meglátjuk, szerintem biztos megkérdezik nemsokára, hogy mit szólna újra a Renault hajtáshoz.

(#168041) mefistofeles válasza Floyd80 (#168040) üzenetére

Nem tudjátok megkerülni... Nem Ham vétózna, hanem egyszerűen nincs szükségük két dudásra egy csárdában! Ha annyira akarnák akkor Lewis úgy is hiába ugrálna, de nem akarják hidd el...... majd ha ő lelép, na akkor igen.

Max meg nem olyan autót szeretne ami nem áll le hanem olyant amivel VB címet lehet szerezni.....

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#168042) [CS]Blade2 válasza mefistofeles (#168041) üzenetére


[CS]Blade2
addikt

Olyat most nem kaphat. Eddig volt rá reménye, ha kivár, most már a remény is meghalt. Ver elmehet pár év szabadságra is a Redbull kiszállásával.
A legkapósabb pilóta lenne, de
- Hamilton-t nem fogják kitenni érte,
- Leclerc-et nem fogják kitenni érte,
- Renault-hoz? Visszalépés, a Renault lenne az egyetlen akinek kompromisszumos lenne a személye, és Alonso mellé, vagy kitenni Alonso-t?
- Mclaren: Ric mellé? Akkor már inkább helyette, és visszalépés is.
- a többit nem érdemes még leírni sem.

A jelenlegi ülése a 2. legjobb volt az egész mezőnyben. Csak és kizárólag Hamilton helye lenne előrelépés neki.
Ha marad, akkor maximum bejön elé Leclerc, esetleg még mások is, de a VB-címtől nem kerül távolabb. A másik 18 pilóta is ugyanúgy esélytelen. Csak és kizárólag Hamilton esélyes, ezért is borítékoljuk neki mindig előre.

[ Szerkesztve ]

(#168043) DS39 válasza [CS]Blade2 (#168042) üzenetére


DS39
veterán

Kihagytad az Astont. Vettel helyére adott esetben mehetne, nem egy hosszútávú projekt az. Legalábbis az F1-ben.

(#168044) [CS]Blade2 válasza DS39 (#168043) üzenetére


[CS]Blade2
addikt

Igen, de VB-t nem nyer, és a Redbull-nál maradásával Renault motorral is jobb eredményekre van kilátás. Igazából viszont szerintem Ver és Lec lesz...ja, hogy hányszor lesz még 2. vagy 3., már rég csak a cím érdekli őket. Szerintem azon nem nagyon fog gondolkodni, hogy talán, ha marad, akkor csak 5. helyekért mehet, talán, ha vált, akkor a 3.-ért.
A pénzt lehet felsrófolni, mint Alonso tette ugyanilyen helyzetben. Ő sem tudott Hamilton helyére menni, így maradt a sok pénz.

[ Szerkesztve ]

(#168045) nap


nap
addikt

Hamiltonnak nincs szerződése... :D Simán mehetne a helyére...

browser.tabs.insertRelatedAfterCurrent;false | wing32.dll -> Windows\SysWOW64 | január, február, itt a nyár...

(#168046) snecy20


snecy20
veterán

Renault motorral is a mezőny 2. legjobb helye lenne a RedBull. Szerintem túl nagy változás, vagy minőségbeli visszalépést nem jelentene. Hondával is kb. ugyanott van most a RB, mint ahol Renault-val volt mondjuk 17-18-ban.

A nyájimmunitás fele már megvalósult. Birkák vagyunk. - „Nincs arra jogod, hogy túlélj egy járványt.” - Aweriot (koronavírus topik)

(#168047) RubbishBin


RubbishBin
tag

Teljesen felesleges még az RB-Renault esélyeit, meg Verstappen lehetséges helyét jósolgatni. Mármint persze jó téma, csak a mostani erőviszonyok nem feltétlen árulnak el sokat. Ki tudja mit hoz 2022, talán egy Williams is jó választás lesz utána.

[ Szerkesztve ]

(#168049) DopeBob válasza guftabi96 (#168048) üzenetére


DopeBob
addikt

Pff... mekkora bullshit ezek utan az, amit az F1 kapcsan nyiltkoztak... :(((

MZ/X

Útvonal

Fórumok  »  Sport, életmód, utazás, egészség  »  Formula-1 (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.