Hirdetés

2020. január 23., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Sport, életmód, utazás, egészség  »  Formula-1 (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2019-11-29 17:54:58

LOGOUT.hu

Formula-1

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#125551) [CS]Blade2 válasza b-type (#125550) üzenetére


[CS]Blade2
(őstag)

Érdekesen bólint azon a gif-en a Ferrari, de szerintem már menne a cirkusz a Redbull és a Mercedes részéről, hogy ez meg mi a franc, és biztos illegális. Nem ugrottak rá a témára.
Nem hiszem, hogy a felfüggesztés összefügg az első szárny koncepció választással. Ha kanyarban alacsonyabban tudja tartani a szárnyat, az egy nagy kanál szárnynál talán még jobb.

Ráadásul, ha a felfüggesztésen bólint előre, akkor nem kellene leérnie a padlólemez elejének? Csak mert azt az egyenesben is majdnem húzzák.

szerk.:
A két gif

[ Szerkesztve ]

(#125552) velizare válasza DS39 (#125541) üzenetére


velizare
(veterán)

ez úgy kedd-szerda körül jelent meg az amuson, vagy az auto bilden, kíváncsi voltam, mikor talál ide.

tegnap tűz ütött ki a mclaren garázsában barcelonában, miközben norris kocsiját tankolták. 3 szerelő szenvedett elsőfokú égési sérüléseket. a kocsi és norris megúszták.

[ Szerkesztve ]

Life is death, death is life. No life, no death. Life is life, death is death.

(#125553) b-type válasza [CS]Blade2 (#125551) üzenetére


b-type
(nagyúr)

Én azért jutottam ide amit leírtam, nem kell nagy leszorítóerő az autó felületén, ha az autó alja hatékonyabb mindenki másnál..viszont nagyjából azonos rake-nél a Red Bull szerintem jobb és mégsem a Ferrari útját választotta, akkor mi az amivel tapadást lehet nyerni féktávon, és kanyarokban? ...ha a négy keréken kiegyensúlyozott a tapadás.
Ez pedig akkor lehetséges ha féktávon sem engedi elterhelődni a hátsó kerekekről súlyt, és detto oldalirányban sem.
Tehát nem fog nagyobbat bólintani, hanem ellenkezőleg. Ez kb. 30 éves dolog, sokféle vadhajtása volt már, mert ez akkor a legtökéletesebb ha az autó hasmagassága is változik. Fngom sincs hol tartanak most az élcsapatok, merre próbálkoznak, de valamit csinálnak. Ez az a terület ahol nagyon sok tapadás/idő nyerhető anélkül hogy az autó több levegővel találkozna.

Boldog új évet!

(#125554) Leon77 válasza velizare (#125552) üzenetére


Leon77
(senior tag)

Az első fokú égési sérülés az a bőrpír, szóval szerencsére nagy baj nem lehet.

Mert van élet a halál előtt:P AMD Ryzen 7 3700x, Asus x370 pro, MSI GTX 1080 TI GAMING 11G, 16Gb(2*8) trident z f4-3200c16d-16gtzb, Samsung M2 960 evo 250GB épített vízhűtés és saját készítésű kuckó

(#125555) Peat;) válasza Leon77 (#125549) üzenetére


Peat;)
(veterán)

A tavalyi renault motort nyílván átlépték. Az ideivel meg tippre hasonló szinten lesznek, a Renault is verte a mellét hogy most betalált ne feledjük :) a megbízhatóság majd kiderül. Tavaly a mclarenben nem halt a renault, red bullban állandóan. Honda meg mindig halt eddig mindenben. Én két csopotra osztanám a motorokat, ferrari-mercedes és a másik kettő. A két csoport között marad komolyabb differencia.

(#125556) Zoleee83 válasza Peat;) (#125555) üzenetére


Zoleee83
(senior tag)

Pontosan így!
Azt se felejtsük el hogy a Renault teljesen új motorral futott a teszten, hiba nélkül! Rádásul erősődtek ők is, tempót RIC szerint ôk sem mentek.
Sacc/kb a Honda-Renault 10 lóerőn belül lehet egymáshoz képest.
A kulcs a megbízhatóság lesz.

[ Szerkesztve ]

* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *

(#125557) Süvi


Süvi
(őstag)

Remélem már a jövő évi Mclaren-en lehet majd érezni James Key és Andreas Seidl hatását.
Ha már az idei év második felétől lehetne, az nagyon jó lenne.

(#125558) Samott


Samott
(senior tag)

Az autosport.com youtube csatornajan egesz sok analizis van fent. Illetve itt pedig Craig Scarborough elemzik ki az uj kocsikat.

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#125559) bulikavagyok válasza Süvi (#125557) üzenetére


bulikavagyok
(veterán)

Ős McLaren szurkolóként én is ebben bízom. Plusz Landro Norrisban is. Ráférne már egy kis siker a csapatra, mert így szép lassan én is megunom ennek a sportágnak a követését. Egyébként az idei évvel kapcsolatban nagyon jó előérzeten van, szerintem sokkal jobban fog teljesíteni a csapat mint ahogy azt sokan várják.. :B

Üdülés Miskolctapolcán! https://goo.gl/8ntJQc >>> Egyedi árért írj privátot!

(#125560) Barthezz2 válasza Motion_Blur (#125535) üzenetére


Barthezz2
(MODERÁTOR)
LOGOUT blog

F1 TV Pro ugyan ez volt. Ezt fejtegettem fentebb.
Szép és jó, hogy lehetett nézni a tesztet, de 2019-ben ez így édes kevés volt. Pláne €8-ért..

Everybody lies.

(#125561) grabber


grabber
(addikt)




(#125562) snecy20


snecy20
(veterán)

Volt valami hasonló megérzése néhányunknak, vissza lehet keresni a topikban. :)

Nehezebbé tehették az előzést az új szabályok

(#125563) 7etape válasza snecy20 (#125562) üzenetére


7etape
(addikt)

Gratulálok... Megint megcsinálták. :D

(#125564) b-type válasza snecy20 (#125562) üzenetére


b-type
(nagyúr)

Itt a topikban max találgatás mehet, aztán valakinek vagy igaza van vagy nincs :D
Valós alapja senkinek nincs, általában az az alap hogy a csapatok többen vannak és okosabbak mint a szabályt alkotók,..vagy sokszor csak annyi hogy akik a szabályokat hozzák azok mind hülyék.
..semmi számolt alapja nincs senkinek...nekem sem persze :D

De ez a szárny nem fogja megoldani az előzés nehézségét, nem is az az elsődleges célja, szerintem az egyik célja feltárni hogy mit lépnek a csapatok a kikerülésére, másfelől a csomag része élesben tesztelve...de hatást az egész csomag fog hozni.
Majd versenyen jobban látszik, itt most három versenyzőből az egyik szerint uaz mint volt, a másik szerint talán jobb, a harmadik meg nem tudja mert nem nagyon került szituba (teszt).

Boldog új évet!

(#125565) snecy20 válasza 7etape (#125563) üzenetére


snecy20
(veterán)

Mindezt több tízmillió dollár elköltése mellett. :D
Hagyni kellett volna ezt, és alaposan ráfeküdni a 2021-esre, oda csoportosítani minden erőforrást, kutatást.
Vagy kérem elfogadni azt, hogy ez az F1, szupertehetséges mérnökökkel, tervezőkkel akik napok alatt átlátják a koncepciót és kreálnak egy olyat ami már 0 day hatástalanítja a változtatásokat.

(#125566) Hory84


Hory84
(tag)

Nem tudom mi igaz belőle, de állítólag a merci első szárnyra túl hatékonyra sikerült. Több leszorítóerőt termel mint gondolták, és emiatt elrontja az autó egyensúlyát. Emiatt ideges a kanyarokban. Állítólag a héten már teszteltek a szélcsatornában egy módosított verziót amit jövő héten a pályán is lefognak tesztelni.

(#125567) 7etape válasza snecy20 (#125565) üzenetére


7etape
(addikt)

Egyáltalán lesz valami a 2021 -es módosításokból? :D

(#125568) tjokai válasza Hory84 (#125566) üzenetére


tjokai
(senior tag)

Az Ausztrál nagydíjig bőven orvosolják a problémákat a Mercedesnél (is).

Üdv!

(#125569) snecy20 válasza 7etape (#125567) üzenetére


snecy20
(veterán)

Jelen pillanatban úgy néz ki hogy közös erővel megoldják hogy ne legyen semmi belőle. :DDD

(#125570) [CS]Blade2 válasza snecy20 (#125562) üzenetére


[CS]Blade2
(őstag)

Ennél sokkal komplexebb dolgot is megoldanak, csak annyi, hogy nem 10 millió euróból, hanem lehet, hogy 1000 millió és 2-3 év kell hozzá. A 2021-es aero koncepciót is. 1-2 csapattól megmondták, hogy bármilyen szöveget kapnak, ők megpróbálnak minél több turbulens levegőt a kocsi mögé vinni. Az egyetlen megoldás, ha annyira konkrét a szöveg, hogy gyakorlatilag szabvány elem...sőt, még az sem jó, le kell gyártani nekik, és készen odaadni, mert még a végén az anyaghasználaton vagy a gyártástechnológián átalakítják a saját céljaiknak megfelelőre, ami hát...pont nem az, hogy az ellenfél rájuk cuppanjon a tiszta levegőben, és megelőzze őket.

(#125571) velizare válasza 7etape (#125567) üzenetére


velizare
(veterán)

melyikre gondolsz? úgy tudom, eddig lényeges dolog nem ment át. a költségvetési sapkáról még nincs döntés.

Life is death, death is life. No life, no death. Life is life, death is death.

(#125572) snecy20 válasza [CS]Blade2 (#125570) üzenetére


snecy20
(veterán)

"mert még a végén az anyaghasználaton vagy a gyártástechnológián átalakítják a saját céljaiknak megfelelőre, ami hát...pont nem az, hogy az ellenfél rájuk cuppanjon a tiszta levegőben, és megelőzze őket."

Jah, milyen érdekes. :))
Egyáltalán biztos hogy ilyen szinten bele kell ebbe nyúlni? Mert szerintem ez egy olyan terület, ahol kár kapálózni. A FIA technikai munkacsoportjánál évekkel előbbre járnak már a csapatok, nyakamat rá. Ez olyan amikor gumit tesztelni is valami átalakított évekkel ezelőtti öreg vason tudtak csak, mert aktuális autó nem áll rendelkezésre... Magyarán minden ötletük csak papíron van meg. Úgyis az eltérő életszakaszban járó, eltérő tapadású gumikból, és a DRS által jön össze az előzés manapság.

(#125573) b-type válasza snecy20 (#125572) üzenetére


b-type
(nagyúr)

Ez nem egy harc, ...ha harc lenne akkor azt mondaná az Symonds hogy itt van ez a leírás, ilyen legyen.
De nem ezt akarják, azt akarják hogy maradjon fejleszthető terület, maradjon kihívás egy olyan szakember számára is mint Newey.
A tárgyalások meg mennek, pl. könnyen lehet hogy a Williams fogja megkapni a kiírást az egyenváltóra.
Ez segítene a csapaton is, de megvan hozzá a tudásuk is.

Boldog új évet!

(#125574) shteer válasza snecy20 (#125562) üzenetére


shteer
(félisten)

Valóban. Még egy versenyen történő előzést se láttam a szezonban.

G25 / G27 pedál adapter Fanatec kormányhoz eladó

(#125575) Di Natale


Di Natale
(tag)

Olyan jó lenne, ha a Mercedes felkarolná a Williams-t, úgy mint a Ferrari a Saubert...

Nokia Lumia 720 ----> Lenovo P2

(#125576) b-type válasza Di Natale (#125575) üzenetére


b-type
(nagyúr)

Könnyen lehet hogy a Sauber tönkre ment volna, ezért lehet hogy jó dolog volt hogy a Ferrari bekebelezte a Sauber-t.
De ezzel megszűnt a Sauber.
..ha belegondolsz, ha tegyük fel úgy alakulna hogy mondjuk a Mercedes megveszi a McLaren-t és átnevezné Maybach-nek, nem biztos hogy üdvözölnéd a helyzetet. :)

Boldog új évet!

(#125577) Zoleee83 válasza b-type (#125576) üzenetére


Zoleee83
(senior tag)

Azért az nem sűrűn fog előfordulni hogy a McLarent megvegye valaki.
Ha kisarkítom simán megvehetnék mondjuk pont a Williams-t , van ott pénz.
Sauberért nem kár, örültem ennek az Alfa témának, jobb hogy egy versenyképes csapat lett belőlük és nem a végén kullognak.

[ Szerkesztve ]

* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *

(#125578) b-type válasza Zoleee83 (#125577) üzenetére


b-type
(nagyúr)

igazából pénz kérdése a McLaren is, sztem sem fog megtörténni, ..viszont ha el tudod képzelni akkor kevésbé kívánnád azt hogy az egyik jelenlévő gyártó megvásárolja a Williams-t, és elnevezze valami mondvacsinált névvel hogy egy egyszerű B csapatként indítsa a sorozatban. :)

[ Szerkesztve ]

Boldog új évet!

(#125579) velizare válasza b-type (#125576) üzenetére


velizare
(veterán)

a maybach még oké. a smart viszont durva lenne.

Life is death, death is life. No life, no death. Life is life, death is death.

(#125580) this is life válasza velizare (#125579) üzenetére


this is life
(veterán)

Miert ne mondjuk Williams Smart for four :D

"aminek a szagával, a két hete nem mosott kőműves zokniból is ki lehet űzni a Gonoszt." by Anonymus

(#125581) DS39 válasza b-type (#125576) üzenetére


DS39
(veterán)

nem kell sok, és a Williams is itt fog tartani.

(#125582) snecy20 válasza DS39 (#125581) üzenetére


snecy20
(veterán)

Jó lesz, effektíve 5 csapatos lesz majd a bajnokság. A 3 gyári, Ferrari - Mercedes - Renault, meg a két független, valódi versenycsapat, McLaren és RedBull. A többi meg csatlós.

(#125583) [CS]Blade2 válasza snecy20 (#125572) üzenetére


[CS]Blade2
(őstag)

Én már leírtam egyszer, hogy megfordítanám a dolgot a helyükben, és abban gondolkodnék, hogy hogyan lehetne jutalmazni az előzést. Ebben az esetben 100x-os erőfeszítést kapna a probléma a megoldás megtalálására.

A kis mini munkacsoport olyan dobozt próbál kitalálni, amibe csak könnyen követhető autó fér bele, majd ezt megkapja a 10db pro szintű csapat mérnök hadserege, ami talán 100x annyi ember, így 100x annyi munkaóra, akár 10db CFD, 10db szélcsatorna, 4db spéci szimulátor-tesztpad, és évi 2500 millió eurós összköltségvetés, és megpróbálják ezeket felhasználva hatástalanítani. A mindenkori mozgásteret használják fel, ergó amit csak szabad, azt mindet a korlátozás ellen használják fel.

Az egész versenyszabályzat terméke az, amit az utóbbi években látunk a pályán. A technikai szabályzatot üti a pontozás rendszere. Pl.: a közelről követhetőségre kihegyezett technikai szabályzatot üti, hogy a csapatoknak ellenérdekük, hogy közelről követhető legyen az autójuk, valamint minél előrébb kell haladni a versenyen, lehetőleg legelöl, így az sem szempont, hogy könnyen tudjon előzni az autójuk, tehát pl. minél kevesebb leszorítóerőt veszítsen 0,5 másodperccel egy másik autó mögött. Hülyék lennének ezzel foglalkozni, amikor minél gyorsabb autót kell csinálni, az a kifizetődő. Nem akarnak hátulról indulni és előzgetni. Ha gyorsabb az autód, akkor előrébb vagy. A tervezésnél kell megelőzni a többieket, és nem a pályán. Az elsőnek leintett autó 25 pontot kap, az előzésért meg 0 pont jár. Ha mégis előznöd kell, akkor azt kell felülvizsgálni, hogy mi a francért kerültél a magad helyéhez képest hátrébb, hogy előzésre kényszerültél, ami nem kívánatos.

A versenyszabályzattal kellene megadni az új célt, a technikai szabályzaton pedig nagymértékben enyhíteni, hogy a fent felsorolt erőforrással minél hamarabb felgöngyölítsék a csapatok az új célt.

Ross Brawn nagy nehezen egyedül a 10 főtervező elé tol szemből egy beton golyót, amit a 10 főtervező könnyedén visszagurít. Ha az irány nem ellentétes lenne, hanem azonos, akkor gurítaná a beton golyót, a 10 főtervező pedig futna segíteni neki, és még targoncát és darut is hoznának.
A 2021-es szabályzat: még több beton kell!

[ Szerkesztve ]

(#125584) b-type válasza [CS]Blade2 (#125583) üzenetére


b-type
(nagyúr)

Sok helyen megoldható..csak milyen áron,..mondhatja azt is Symonds hogy oké, ha így nem megy akkor ez és ez a kasztniforma van és pont..mint mondjuk az Indycar-ban.
Megtehetné, de nem ezt akarják tenni, az hogy a csapatok zavaró légáramokat akarnak maguk mögött..hát oké, ezek mind megoldható dolgok, nem lehetetlen olyan konstrukciót eléjük rakni amivel arra kényszerülnek hogy vagy ez vagy az, vagy hatékony aero-d lesz, vagy zavarod a mögötted érkezőt...ha pedig köztes megoldást választasz akkor egyikben sem leszel sikeres.
Ez megoldható, mivel hiába van 100 nagyon okos mérnök a csapatok oldalán, ők csak a szabályok keretein belül mozoghatnak...ha kilépnek akkor bukta.
Viszont(!) ez jelenleg csak egy első szárny.:D Ez nem fogja megoldani a követő autó problémáját önmagában, viszont arra nagyon jó hogy élesben teszteljék azt hogy milyen kerülő megoldásokat választanak a csapatok, mert ezután már jóval egyszerűbb lesz a padlólemezre olyan korlátozásokat hozni amivel már komoly hatás érhető el, pláne ezzel az első szárnnyal.
Ezt csak akkor tudnák levédeni a csapatok, ha titokban tartanák a jó megoldást. ..valójában szerintem elég egyszerű a felállás..és sztem ezért is megy a berzenkedés a csapatok részéről, saját magukat kényszerítik a helyzetbe, mert a versenyképesség az első.

[ Szerkesztve ]

Boldog új évet!

(#125585) b-type


b-type
(nagyúr)

Nem bántásból, de én jót mosolyogtam, szal lement az F3 Asian bajnokság:

Vivien szül.: 2000-ben, mögötte végzettek:
Motoyoshi Yoshida szül: 1956 őt rakom képben is mert ennyi idősen formula versenyben rázatni a derekát az szép. :R

Tairoku Yamaguchi szül.: 1977
Dragon: szül.: 1967

[ Szerkesztve ]

Boldog új évet!

(#125586) [CS]Blade2 válasza b-type (#125585) üzenetére


[CS]Blade2
(őstag)

Előtte meg 2 csak 3 futamon indult, még előtte 3 meg 3-at kihagyott.
Mondjuk arra nagyon jó, hogy elmondhatja, hogy pl.: rögtön az elsőn 8. lett, csak 12-ből, és 3-an kiestek.
Egy laikus 20-30 fős mezőnyre számít, ott a 8. hely már nem olyan rossz.

(#125587) snecy20 válasza [CS]Blade2 (#125586) üzenetére


snecy20
(veterán)

Jól van, sem a David Schumacher-ből nem lesz senki, sem Vivikéből. :D

(#125588) Zoleee83 válasza b-type (#125585) üzenetére


Zoleee83
(senior tag)

Neee, ez komoly ?!?!? :DDD :DDD :DDD :DDD

* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *

(#125589) velizare válasza Zoleee83 (#125588) üzenetére


velizare
(veterán)

viccnek kicsit durva lenne.

Life is death, death is life. No life, no death. Life is life, death is death.

(#125590) Soderes


Soderes
(tag)

Sziasztok!

Lehet arról találni valami infót, hogy ki-milyen gyors volt a C2 keveréken az 1. héten?

(#125591) [CS]Blade2 válasza Soderes (#125590) üzenetére


[CS]Blade2
(őstag)

Voltak percről percre szöveges közvetítések, azokban általában a combosabb C2-es köröket is kiírták. Össze lehetne szedni, de én még idén összeszedett táblázatot nem láttam.
Ellenben követtem a tesztnapokat, és nagyjából láttam, hogy ki mit ment C2-n, és nem volt benne semmi érdekes.
A leggyorsabb C2-es időket átszámolták C5 gumira, de szerintem abban a listában nincs benne az összes futott mért kör, csak minden napról a leggyorsabbak, az pedig torzít, mert van aki ment C2-n 1:20-at, aztán 1.19.9-et C3-on.
A 3 top csapatnak valszeg nincs is üres tankos köre, míg van akinek C2-es gumival is van, ami közben sehol sem időmérős gumi.

[ Szerkesztve ]

(#125592) Csapoati válasza b-type (#125585) üzenetére


Csapoati
(Topikgazda)

Lehet ezt máshogy is tálalni: [link] :DDD

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#125593) Soderes válasza [CS]Blade2 (#125591) üzenetére


Soderes
(tag)

Nem szeretem ha átszámolják így a időket.
Általában hol szoktak ilyenek lenni? Milyen oldalon?

(#125594) b-type válasza Zoleee83 (#125588) üzenetére


b-type
(nagyúr)

absz. rendben van, annyi hogy őket még külön értékelik egy unevezett masters értékelésben:

[ Szerkesztve ]

Boldog új évet!

(#125595) gbors válasza Csapoati (#125592) üzenetére


gbors
(nagyúr)

Annnnnnnnnnnnnyira biztos voltam benne, hogy lesz róla optimista take :DDD

"We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold."

(#125596) [CS]Blade2 válasza Soderes (#125593) üzenetére


[CS]Blade2
(őstag)

Magyarul én itt követtem: 1.nap
2.nap
stb.

angolul meg itt:
1.nap
oldalt ott van mind a 4 nap linkje

Valamint a teszt első napján linkelt youtube live-ban, és a formula 1 youtube csatorna live timingján. A chat-en mindig írták, hogy ki milyen gumin van.

[ Szerkesztve ]

(#125597) Motion_Blur válasza b-type (#125585) üzenetére


Motion_Blur
(félisten)

Vivikét még azok is leverték akik 1 fordulóban indultak a 3 helyett :))

Kérdés hogy vajon le vonja-e ebből a megfelelő következtetést, vagy tovább viszi a pénz F3-ba tökutolsónak lenni?

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#125598) Motion_Blur


Motion_Blur
(félisten)

Rosszul választott koncepciót a Mercedes idei autójával?

Végre egy jó írás a témában.

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#125599) snecy20 válasza Motion_Blur (#125598) üzenetére


snecy20
(veterán)

Ha másért nem, már ezért érdekes lehet a szezon.

(#125600) b-type válasza Motion_Blur (#125598) üzenetére


b-type
(nagyúr)

..majd meglátjuk, az tény hogy ezzel a laposabb autóval nem jár egyértelműen jobb úton a Mercedes,..mert egyfelől akkor követnék, másfelől meg a gumimelegítési problémájuk még a Rosberg-s időkre nyúlik vissza.
Szal igen, van bizonytalanság.
De ezt már csak élesben tudjuk meg.

Boldog új évet!

Útvonal

Fórumok  »  Sport, életmód, utazás, egészség  »  Formula-1 (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.