Hirdetés

2020. január 27., hétfő

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Sport, életmód, utazás, egészség  »  Formula-1 (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2019-11-29 17:54:58

LOGOUT.hu

Formula-1

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#124201) shteer válasza Zoleee83 (#124199) üzenetére


shteer
(félisten)

Mondjuk az, hogy sört is vihetett volna :D

G25 / G27 pedál adapter Fanatec kormányhoz eladó

(#124202) Zoleee83 válasza shteer (#124201) üzenetére


Zoleee83
(senior tag)

Na jó hát igaz hogy vihetett volna SÖR-t is, de erre futotta, 0,0 lett végül. :D

* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *

(#124203) b-type válasza Zoleee83 (#124198) üzenetére


b-type
(nagyúr)

Persze simán várós az év. ..nemsokára itt vannak a tesztek :)
..csak valahogy mostanában mindent könnyebben akarnak az emberek..most olvastam a Magnussen cikket., és rendesen felszalad a szemöldököm. ..McLaren-nél debütált, Button elverte mint nagyon (126:55), igen, sokszor kevés a sansz,..de megvolt, és most kesereg mert a középmezőnyben harcol és nem az elejében.
Aztán uebben a cikkben a Haas:
"..Haas már előrebocsátotta, ha nem történne semmi, hosszú távon nem is maradna az F1-ben, mert mindenképpen szeretne előrébb lépni."
há'jóreggelt kívánok..mégis mi a tököt képzelnek? várják a költségsapkát mert akkor azt gondolják hogy majd előrelépnek?..nem fognak, jól dolgozni akkor is kell. Aki jobban dolgozik az fog előrelépni, és amíg a Haas mindkét autójáról elgurul a kerék, és nem kiegyensúlyozott a két versenyzőjük teljesítménye, akkor azért sztem nem mástól kell vári a jó eredményre való lehetőséget.
Szal na :D

Boldog új évet!

(#124204) Zoleee83 válasza b-type (#124203) üzenetére


Zoleee83
(senior tag)

Ráadásul pont a Haas volt tavaly az a csapat aki a pilótáinak és a csapatmunkának köszönhetően úgy dobálta el a pontokat hogy a többieknek öröm volt nézni és felszedni a lepattanókat.
Ráadásul szerintem két teljesen középszerűen átlagos versenyzővel futnak, akiknek ha sikerült jó lábbal felkelni akkor egyrészt nem támasztják a falnak az autót és nem törik össze a fél mezőnyt, másrészt sikerül egy jobb helyezést megcsípni.
Főleg most lesznek óriási bajban, a Ferrari komondva-komondatlanul tolni fogja a középmezőnyben a Saubert, ott a Racing Point, Renault, Toro, McLaren, szóval elég sűrű az a középmezőny.
De így hogy még ki is mondják hogy "középszerűek vagyunk" nem tudom hogy lehet kiállni versenyezni.
Érdekes számomra.

* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *

(#124205) velizare


velizare
(veterán)

techpornó: a váltó

[ Szerkesztve ]

Life is death, death is life. No life, no death. Life is life, death is death.

(#124206) [CS]Blade2 válasza b-type (#124188) üzenetére


[CS]Blade2
(addikt)

Szerintem a tulajdonos Liberty feladata, hogy, ha olyan mezőnyt futtat, amiben van 3 gyári csapat, 7 privát és 4 motorgyártó, hogy gondoskodjon róla, hogy a privátok versenyképes motort tudjanak venni, ergó a Liberty gondja, ha a Redbullnak nem jó a Honda. Nem közvetlenül, hanem akkor lesz a gondja, amikor benyögik a Redbullnál, hogy a Honda sz*r, a Renault sz*r, a Ferrari nem ad, a Merci nem ad, más meg nincs, a szabály szerint pedig a Hondától kapunk mindenképp, de az ugye sz*r, így köszönjük szépen a lehetőséget, a nevezési listáról tessék kihúzni a Redbull-t és a STR-t, viszlát.

Hasonlóan az ügyfélcsapatok ügyénél. Nem akkor jelentkezik a baj, amikor a két gyártó "megmenti" a kisebb csapatot a csődtől, meg amikor leszerződtetik Kimi-t,
hanem amikor Ferrari A B C, Merci A B C, Redbull A B, és Renault A (B) csapatok versenyeznek, és a Ferrari B elengedi a Ferrari A-t, a Merci B meg jól keresztbe tesz a Ferrari A-nak, és mondjuk ezt elegendő néző átlátja,
vagy amikor a Merci C rájön, hogy annyira "megmentették" a motorral, hogy kb. örökre a Mercitől fognak függeni.

Némelyik szerencsétlent pont azért kellett megmenteni: A gyártók kitalálták ezt a motorkoncepciót, ami olyan rohadt drága lett, hogy a gyártóknak meg kellett menteni a kis privátokat saját maguktól. Egy évi 3 millió eurós polcról levehető motor esetén mondjuk nem kellett volna megmenteni. Ha az a motor egy BMW vagy valami, akkor még Merci fiatal pilótát sem kell alkalmazni, el sem kell engedni senkit a pályán, és mondjuk kiállhat az érdekeiért, nem mondja meg a Merci, hogy szavazásnál mire kell szavazni, ha jövőre is szeretnének motort a kocsiba.

(#124207) velizare válasza [CS]Blade2 (#124206) üzenetére


velizare
(veterán)

ja, az ő feladata, de ha elindul ezen az úton, nagyon hamar egy indycar klónnál fogunk kikötni, ahol a legnagyobb különbséget a kasztni és a sisak fényezése jelenti majd. de végülis ez nem rossz, ugyanaz a motor, ugyanaz a kasztni, megfelelően egyenlőnek tűnik... csak hát ilyen már van, és ha akarnám, nézhetném is.

Life is death, death is life. No life, no death. Life is life, death is death.

(#124208) b-type válasza [CS]Blade2 (#124206) üzenetére


b-type
(nagyúr)

Abban a pillanatban ha a Liberty magára vállalná hogy egyenlő esélyt ad és biztosít egy szabályozással,..abban a pillanatban szűnne meg a prototípus versenyzés.
..lehet 3millás motorról ábrándozni, de nem tudom tudod-e hogy ennek milyen ára lenne? Biztosan tudod? Egy olyan mérnök mint Newey elveszti az érdeklődését az autó iránt ha nincs benne kihívás, hát totál ugyan ez a történet egy motornál is.
When asked what he will miss most about F1, Alonso replied: “I think driving the cars. The cars are something special. It doesn’t matter if you’re fourteenth, fifth or fighting for victory.

"Obviously if you can be on the podium and win, definitely it’s an extra celebration and joy – but when you go out of there for qualifying, or even tomorrow for free practice, and you're driving these cars, they are very special. The amount of technology behind these cars would be difficult to replicate in any other series.”

..ha elveszíted, vagy elveszed ezt az F1-től, akkor valszeg elvész minden, gyakorlatilag már maga az egy tanulmány ahogy egyáltalán egymásra épül egy Mercedes vagy Ferrari kutatórészleg,..maga az hogy ez a részleg milyen hatékonysággal tud működni, már az önmagában kiemelkedő.

A Liberty mentse meg a Red Bull-t, a Liberty mentse meg a Williams-t és a McLaren-t..hol a vége. Ki akarta megmenteni annak idején a Toyota-t, vagy a Honda-t? ..a Jordan-t?
Nem. ..ha a Red Bull elmegy, és elmegy vele a Toro, hát akkor elmegy... nem ez lesz az első alkalom, és az F1 simán túléli, nyakamat teszem rá.

Boldog új évet!

(#124209) consono válasza b-type (#124208) üzenetére


consono
(addikt)

Nem beszélve arról, hogy túlságosan is sok pénzt kpnak közvetve és közvetlenül is a Red Bullnál az F1-ért, nem nagyon éri meg neki kilépni...

If she didn't respond to his needs, he knew the three places to touch that worked every time . . . Control, alt and delete.

(#124210)



(addikt)

Én sem értem miért lépne le a Red Bull. Ők nem titkoltan a marketingért vannak a sportban és minden jel arra utal, hogy a befektetett pénz busásan megtérül, még így is, hogy nem nyernek VB-ket.

Már 5 éve a harmadik helyen vannak, nem tudom mit változtatna, ha még pár évig ott tanyáznak? Nyilván, ha durván lecsúsznának, az más kérdés, de erre jelenleg minimális az esély.

''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''

(#124211) Zoleee83


Zoleee83
(senior tag)

Nincs és soha nem is lesz jó megoldás.
Arról beszélünk hogy legyen több tényezős vb, ehhez nagyjából egyforma autók kellenek néhány százalékon belüli teljesítménnyel egymáshoz képest ala' IndyCar. (Hozzáteszem ott is remek és izgalmas versenyek vannak).
Ellenben nehogy már szabványosítsák az F1-et mert ott megölik a prototipus versenyzést, ez is igaz! Nincs mindenkinek megfelelő megoldás, az összes csapat fejleszt, más eszközökkel más költségvetéssel.
És igen a Liberty mentse meg a csapatokat, plusz legyenek újak, mert így is épp hogy elég csapat van a rajtrácson, mennyivel jobb lenne +4 versenyképes autó!

[ Szerkesztve ]

* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *

(#124212) feri1014 válasza Zoleee83 (#124211) üzenetére


feri1014
(senior tag)

Arról beszélünk hogy legyen több tényezős vb, ehhez nagyjából egyforma autók kellenek néhány százalékon belüli teljesítménnyel egymáshoz képest ala' IndyCar.

Ezt egy picit gondold újra. Abu Dhabiban a top 10 2%-on belül volt az időmérőn. A leglassabb autó kb. 4%-kal volt lassabb.

Egy 2-3%-kal lassabb autó már teljesen esélytelen a vb címre.

[ Szerkesztve ]

(#124213) Zoleee83 válasza feri1014 (#124212) üzenetére


Zoleee83
(senior tag)

Sikerült belekötnöd két szóba, akkor hátha így érthetőbb számodra: egymáshoz képest minimális, értsd egyenlő teljesítményű autók, ott volt amúgy az Indys példa pont ezért, ahol a mezőny közepe is győzhet, de az pont nem prototip versenyzés...

[ Szerkesztve ]

* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *

(#124214) feri1014 válasza Zoleee83 (#124213) üzenetére


feri1014
(senior tag)

Prototípus versenyzésnél a gyártók mindig is előnyben lesznek. Faraghatják akárhogy a költségeket, szabályokat. Azt nem lehet kompenzálni, hogy 1 fedél alatt fejlesztik az autó minden egyes alkatrészét. Miközben a privát csapatoknak leborítják a küszöbre az alkatrészeket, hogy itt van, építsetek köré, amit akartok. Hiába látják, hogy itt vagy ott lehetne plusz teljesítményt nyerni, ha modosítanának a vásárolt cuccon, nem lehet. Míg a gyártók megoldják házon belül az ilyen eseteket.

(#124215) llwynog


llwynog
(Ármester)

Kameratrükkökkel gyorsítják fel az F1-et - Index

"Akárhol jársz, akármit látsz, nyomot hagy benned, jól vigyázz..."

(#124216) b-type válasza llwynog (#124215) üzenetére


b-type
(nagyúr)

:D Elég suta cím..persze így jobban vonzza az érdeklődést..

Boldog új évet!

(#124217) snecy20 válasza llwynog (#124215) üzenetére


snecy20
(veterán)

Pedig ezúttal sem az F1 sebességével van a gond... megint a lényegtelenebbik végéről fogták meg a dolgokat- :DD

(#124218) [CS]Blade2 válasza feri1014 (#124214) üzenetére


[CS]Blade2
(addikt)

Volt már jó néhány példa rá, hogy lehet. Ezzel a motorkoncepcióval nem lehetett, és nem is lehet. 2014 előtt viszont működött. (Pl.: Mclaren-Mercedes, Redbull-Renault, Williams-BMW, stb.) Privát gyári támogatással versenyképes egy gyári csapat ellen. Csak a gyári csapat ügyfelei esetén van az, amit írsz.
Ráadásul már annyira lesz...ták a privát csapatokat, hogy gyakorlatilag már csak 1 vagy 2 csapat van olyan állapotban, hogy kellene neki egy versenyképes független motor.
Ha a Redbull egy versenyképes motorgyártó kiemelt első számú partnere lenne, akkor hiába csak veszik a motort, azzal ők már versenyképesek lennének a Ferrari és a Mercedes ellen.
Ezen kívül még a Mclaren az, ami papíron nincs annyira szét..tva, hogy az arab befektetők egy ilyen motor esetén esetleg még vissza tudnák rántani az élmezőnybe.
A többi csapat nagyjából tisztában is van vele, hogy ők csak töltelékek, csak az a szerepük, hogy meglegyen a létszám, a győztesről elmondható legyen, hogy egy 20 mezőnyből volt a leggyorsabb, nem egy 6 fősből, ami néhol csak 4 fős a tavalyi évet nézve.

Rögtön ráugrottatok, hogy akkor egyen cuccok, stb. 7 privát csapat van. Ők sosem fognak tudni maguknak motort gyártani, az alap, hogy ők úgy veszik a motort.

Én károsnak tartom a Merci és Ferrari ügyfél csapatokat. Szerintem az lenne az optimális jelenleg, ha lenne a Ferrari, Mercedes, Renault, lenne egy Redbull-Valami, de az a valami Ferrari szintű motor legyen, meg lenne mondjuk egy 5. gyártótól a Mclarennek, a maradék 5-nek pedig jutna 1-2 gyártótól, de semmiképp nem a 3 gyári csapattal rendelkező motorgyártótól, mert akkor rögtön megjelenik az a jelenség amit már leírtam. (nemmel kell szavazni, XY-t fogjátok leszerződtetni, Hamilton-t nagy ívben elengeded, Vettelt próbálod kicsit zavarni, stb.)

Ha az F1 a Redbull-t egy olyan dísznek szánja, hogy ők majd örökre ellesznek a VB 3. helyen valszeg top1 vagy top2 kasznival, az szerintem tévedés. 5 évet el voltak, lehet, hogy 10 évet is ellesznek, de, hogy egyszer betelik a pohár, az 100.
Igen, az F1 túléli a Redbull és STR elvesztését is. Majd az orosz fater megveszi a csapatot a gyerekének, és lesz még egy töltelék csapat,
a két Merci és a két Ferrari mögött 1,5-2 másodperc gap után a Renault vezetésével egy B ligával, 3 motorgyártóval, ahol az egész B ligát a 3 gyártó tartja lélegeztető gépen, hogy meglegyen a létszám.

Már az is előrelépés lenne, ha a Liberty venne egy független motorgyártótól 6-7db csapatnak elegendő motort a közös, még osztatlan pénzből, ha már gyártók és privátok vannak. Ha ez motor - akár specifikáció eltéréssel is - ,de Ferrari szintűre van megcsinálva, akkor a privát csapatoknak megvan az az esély, hogy, ha tökéletesen elvégzik a részükről a munkát, akkor versenyképesek még a VB-címért is. Ezen felül fontos, hogy mindig mindenkor van versenyképes motor, ehhez semmit nem kell tenniük, megmarad a függetlenségük. Szavazhatnak, ahogy akarnak, magukért versenyezhetnek, azt szerződtetnek pilótának, akit akarnak, stb.

[ Szerkesztve ]

(#124219) consono válasza [CS]Blade2 (#124218) üzenetére


consono
(addikt)

Ez viszont durva belenyúlás lenne, nem versenyzés. Ilyen alapon tiltsuk ki a Ferkát meg a Mercit a F1-ből és meg van oldva minden.... Szerintem ez teljesen életképtelen ötlet.
Csavarjunk egyet a dolgokon: mi lenne, ha minde csapat csak 1 autóval indulhatna és nem lenne külön csapat és egyéni VB? Megszabadulnánk pl a sidekickektől, fele annyit kellene motorra költeni egy csapatnak, könnyebb lenne beszállni. Ez is életképtelen ötlet, tudom, de gondolatkísérletnek jó :)

If she didn't respond to his needs, he knew the three places to touch that worked every time . . . Control, alt and delete.

(#124220) [CS]Blade2 válasza consono (#124219) üzenetére


[CS]Blade2
(addikt)

Ha a Ferrari és/vagy a Merci kiszáll, akkor a jelenlegi rendszerben az ügyfélcsapatok is mennek a levesbe, tehát nem -2 csapat, hanem pl. a Haas pár órára rá lehúzhatja a redőnyt a vett cuccokkal. Ha pl. a Saubernek úgy kell vennie Honda vagy Renault motort, akkor pár éven belül ők is lehúzzák a rolót. Williams szintén.
Ha pedig a Redbull száll ki, és Merci és Ferrari ügyféllé válik az eladott csapat, és az után száll ki a fenti kettő, akkor még ők is, pláne a STR.

Ennyire veszélyes manapság, ha azok is indulnak egy versenyen, akik a legfőbb összetevőt szállítják a többieknek.
Futóverseny: nálam és egy haveromnál van az összes cipő, a legjobb ellenfeleknek marad a papucs vagy mezítláb indulnak, míg a gondosan kiválasztott lassabbaknak pénzért adok cipőt, hogy cserébe tegyenek keresztbe a haveromnak, ahol a haver is elad pár tagnak, hogy ők meg nekem tegyenek keresztbe.

(#124221) b-type válasza [CS]Blade2 (#124218) üzenetére


b-type
(nagyúr)

Két dolog: régen sem volt másként, a McLaren-Mercedes, és a Red Bull Renault csak addig volt elől amíg ők voltak a kiemeltek, és ezt Horner tök jól meg is fogalmazta, ahogy a Renault gyári csapatot indított már egyértelműen nem a Red Bull sikerét kívánták. ..ahogy a Mercedes is megvette a Brawn-t és gyári csapatot indított, már egyértelmű volt hogy a McLaren nem lesz kiemelt.
Nem is elvárható..ezt Hamilton is végig tudta gondolni..
..a másik:
a Williams ezekkel az 'átkos"' erőforrásokkal ott volt az elejében, elverték a Ferrari-t. ..igen, a hibridekkel.
..és a McLaren, annak ellenére hogy eltérő üzemanyagot, és olajat használt, ott volt a Ferrari mögött az 5. helyen.
...miért is lenne a Liberty sara, hogy a McLaren nem sikeres projektet indított a Honda-val, és a Williams saját váltót fejlesztett (amiből egyébként üzleti haszna van), aztán még szép lassan elqrták..
Nem tudom mikor volt rá példa hogy ennyire erős legyen a középmezőny mint ami idén várható.
..
Egyszerűen nem látom a logikát abban hogy ez miért a Liberty felelőssége, nyilván romlik a show ahhoz képest ha GP3-t csinálnának az egész F1-ből, csak akkor nem lenne F1.
...

Boldog új évet!

(#124222) [CS]Blade2 válasza b-type (#124221) üzenetére


[CS]Blade2
(addikt)

Azt csinál a tulajdonos a sporttal, amit akar. Ha nem akar vele semmit, akkor nem csinál semmit, és folyik az egész tovább a Merci és a Ferrari által vágott mederben, aztán majd lesz belőle valami, mondjuk Ferrari A B C D E és Merci A B C D E csapatok, meg lesz valamilyen nézőszám. Így is tovább mehet az F1. 2 gyártós felállás, a többiek vesztettek, így jártak, a Liberty azért köszöni a részvételt.

Nem a Liberty sara, hogy a Mclaren elfikkantja, nem a Liberty sara, hogy a Ferrari és a Merci valamint az a tény, hogy szinte lehetetlen eredményesen beszállni motorgyártóként az F1-be 2014 óta - ellehetetleníti a Redbull-t, nem a Liberty sara, hogy a Renault nem szeretne túl sok pénzt elkölteni, stb.
de az szerintem igen, hogy mindezt tétlenül nézi. Szabadjára lett engedve az egész, és úgy néz ki, hogy ez a kiszipolyozás felé viszi az F1-et.

"Nem tudom mikor volt rá példa hogy ennyire erős legyen a középmezőny mint ami idén várható."
Ez kifordítható a tavalyi évre úgy, hogy nem tudom, hogy mikor volt rá példa, hogy egyáltalán ne legyen középmezőny az F1-ben... mert az a gap nézőpont kérdésétől függően simán egy komplett középmezőny.
Szóval lehet úgy is látni, hogy van 3 top csapat, 7 középmezőny, és nincsenek sereghajtók,
vagy úgy, hogy van 3 top csapat, nincs középmezőny, és van 7 sereghajtó B ligás csapat. Így nézve abba az 1-1,5 másodperces gapba a Redbull és a Renault között be lehetne tenni még +5 csapatot, és akkor még csak nem is lennének egymás hegyén-hátán.

(#124223) guftabi96


guftabi96
(addikt)

A Sauber Alfa Romeo Racing néven folytatja

[ Szerkesztve ]

#KeepFightingMichael | #JB17 Automobilista 2 Topik: prohardver.hu/tema/automobilista_2/

(#124224) Zoleee83 válasza guftabi96 (#124223) üzenetére


Zoleee83
(senior tag)

Ahh egyre szimpatikusabb ez a csapat, teccik' hogy innentől Alfa Racing lesz.
Nagyon drukkolok, hogy jók legyenek.:)

* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *

(#124225) Samott válasza guftabi96 (#124223) üzenetére


Samott
(senior tag)

#AlfaRomeoRacing #SauberMotorsport #Bwoah :DDD (nem en voltam, ezek a tag-ek vannak az eredeti tweetben)

Ujabb gyari csapat, ujabb privat esett el. Ahogy a Jordan is hianyzik ugy a Sauber is hianyozni fog. De nezzuk a jo oldalat, a legendas Alfa Romeo visszatert. :)

[ Szerkesztve ]

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#124226) guftabi96 válasza Samott (#124225) üzenetére


guftabi96
(addikt)

Névben lehet gyári csapat hatását kelti, de az én szememben pont annyira tekinthető gyári csapatnak, mint eddig.

Én egy kicsit szomorú vagyok, hogy a Sauber név eltűnik az F1-ből. :(

[ Szerkesztve ]

#KeepFightingMichael | #JB17 Automobilista 2 Topik: prohardver.hu/tema/automobilista_2/

(#124227) Bird válasza guftabi96 (#124226) üzenetére


Bird
(addikt)
LOGOUT blog

Dettó. Kár a Sauber név elhagyása miatt. Ez a brand számomra azt jelenti, hogy egy kis csapat is képes volt a múltban csodás dolgokra.

.:A konzolozás körülbelül olyan, mint a Canon / Nikon: amelyiket előbb veszed a kezedbe, azt szokod meg.:. Btag: Bird#21416 Xbox tag: Bird HUN

(#124228) b-type válasza [CS]Blade2 (#124222) üzenetére


b-type
(nagyúr)

Az túlzás hogy nem csinál semmi, meg hogy tétlenül nézi,..hiszen nyílt tervei vannak a Liberty-nek, de az még lehetetlen a jelenleg érvényben lévő szerződések miatt, mert bármilyen igazságtalan szerződéseket kötött Bernie, azok akkor is szerződések és tiszteletben kell tartani.
..én személy szerint soha nem akarok olyat látni mint ami a Michelin-s gumiszabályok idején történt, sztem nem szabad belenyúlni a versenyzésbe...lehet terelgetni az F1-t, az pl. még belefért hogy gyakorlatilag elvették a Ferrari-tól Fiorano-t F1 területen.
De az már nem hogy belenyúljanak a versenybe.
Sztem egyértelműen élmezőny és középmezőny van, nyilván most is lesz akik kibérelik a kiesőzónát a Q1-ben, és most is lesznek akik kiszorulnak a pontzónából.
DE:

szerk: upsz ez lemaradt:
"I created this chart using all qualifying laptimes since 1950. The colorful left side shows how far off P2, P3, P4, etc. typically were from pole that season, with the color bar dying off at 2%. The right side shows the distribution of all qualifying laptimes compared to pole at every race.
1% is a bit more than 1 second around Spa and less than 7 tenths in Austria.
Pre-2006 is straightforward: whether qualifying was single- or multi-session, every driver could compete in all of them, so quali gaps were plotted as-is.
Since 2006 and the elimination format, some extra consideration was needed for changing track conditions and/or the effect of race fuel loads. Therefore instead of using the raw laptimes of drivers eliminated in Q1/Q2, I applied a session improvement term on them, which I defined as the 25th percentile of laptime improvements between successive sessions. (The reasoning is that the fastest half of participants aren't fully pushing in Q1/Q2, therefore the eliminated drivers' improvements would be less than the average improvement between sessions. I verified this on drivers who just made the cut and the correction is pretty accurate.)
The chart speaks for itself and shows the uncompetitive beginnings, the '70s heydays, the sprawling field of the late '80s and early '90s, and of course standout seasons like the crazy 2012 or the viciously dominated '88-89.
"

[ Szerkesztve ]

Boldog új évet!

(#124229) feri1014 válasza [CS]Blade2 (#124218) üzenetére


feri1014
(senior tag)

Ha egy csapat megkapja az adott gyártó kiemelt támogatását, onnantól nem igazán tekinthető privát csapatnak. Ron Dennis teljesen jól látta anno, hogy kell a gyári támogatás, ha sikeresek akarnak lenni. Az már más kérdés, hogy különböző okok miatt nem lett életképes az együttműködés a Hondával.

Azzal, hogy lenne egy független motorgyártó, akitől a csapatok vehetnek motort, ugyan ott lennének, mintha valamelyik gyári csapattól vennék. Megkapják a kész terméket, csináljanak, amit akarnak. Ha egy csapatnak az egyedi igényeit figyelembe veszik, megint ott tartunk, hogy ők kiemelt partnerek. El kell fogadni, hogy a prototípus autó akkor lesz valóban versenyképes, ha egy gyár beszáll a csapat mellé.

(#124230) Motion_Blur


Motion_Blur
(félisten)

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#124231) consono válasza feri1014 (#124229) üzenetére


consono
(addikt)

Lehet, hogy az lesz, lenne a F1 jövője, hogy a Libery bevonzz újab gyári alakulatokat. Akkor nem menne ez a ki kap támogatást rendesen, ki nem móka... Kellene egy Porsche, egy BMW, egy Toyota, Ford meg egy Peugeot a mostaniak mellé és készen is lenne a mezőny :)

If she didn't respond to his needs, he knew the three places to touch that worked every time . . . Control, alt and delete.

(#124232) Zoleee83 válasza Motion_Blur (#124230) üzenetére


Zoleee83
(senior tag)

LINK :D
Jó lesz az!

* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *

(#124233) lenox


lenox
(addikt)

Megalmodtam, minden autora a csapata aktualis vilagbajnoki pontjainak szama * 5-10 dkg sulyt kell felrakni, es lesz versenyzes egesz evben.

(#124234) Motion_Blur válasza lenox (#124233) üzenetére


Motion_Blur
(félisten)

Legyen *20 dkg, és akkor lesz tuti :))

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#124235) guftabi96 válasza lenox (#124233) üzenetére


guftabi96
(addikt)

Bármennyire is jobb versenyeket, izgalmasabb szezonokat láthatnánk, ha lenne BoP én úgy vagyok vele, hogy az F1 nem ügyfélversenyzés.

#KeepFightingMichael | #JB17 Automobilista 2 Topik: prohardver.hu/tema/automobilista_2/

(#124236) snecy20 válasza lenox (#124233) üzenetére


snecy20
(veterán)

Na, az a rendszer a WTCC-t eléggé meg tudta ölni szerintem. Eleve az ilyen súlybüntetéses cucc...

(#124237) Astroboy válasza Motion_Blur (#124234) üzenetére


Astroboy
(senior tag)

30 lett, maradhat? :DDD

(#124238) guftabi96 válasza snecy20 (#124236) üzenetére


guftabi96
(addikt)

WTCR-nél nem volt kérdés, hogy lesz-e BoP. Az a TCR velejárója. Az megint más, hogy nem igazán sikerült jól, utána meg eléggé megkérdőjelezhető módosítások történtek. Az meg ismét más kérdés, hogy a leghangosabbak nyilván a habzó szájú honfitársaink voltak a BoP-vel kapcsolatban.
Egyébként nem egy olyan időmérő volt, ahol nagyon sűrű volt a mezőny és minimális különbségek döntöttek helyezésekről. Nyilván az nem tetszett a hazai drukkereknek, hogy a Hyundai kapott egy szép nagy pofont, de:
-Norbi nem volt elég erős tavaly. Ha nem lett volna az a sok pech, szvsz akkor is ugyan úgy nem lett volna harcban a címért. Ilyen szempontból teljesen lényegtelen volt, hogy milyen a BoP.
-ha Norbi maradt volna a Hondánál, akkor meg egész évben az ment volna, hogy változtassák meg a BoP-t, ne -2,5% motorerővel menjen a Honda stb.
Noha a szervezők sokszor nem voltak a helyzet magaslatán és a naptár is egy fos évek óta, szerintem az tagadhatatlan, hogy messze a legjobb szezon volt évek óta. (max Norbi szurkolóként nem). TC1 után pedig igazi felüdülés volt ez az egész.

[ Szerkesztve ]

#KeepFightingMichael | #JB17 Automobilista 2 Topik: prohardver.hu/tema/automobilista_2/

(#124239) Zoleee83


Zoleee83
(senior tag)

Camilleri:
„Tavaly a legjobb eredményt értük el az utolsó világbajnoki címünk óta. A cél azonban világos, 2019-ben világbajnoki címet kell szereznie a csapatnak. Ezzel a törekvéssel támogatjuk az ambícióinkat”

Egy laza nyomás Vettelen, nem tudom ez most jó-e vagy rossz neki.
Egyértelmű volt, hogy ez a cél, már 2018-ban is illő lett volna azzal autóval bajnoki címet nyerni, nem a technikán múlott.

* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *

(#124240) [CS]Blade2 válasza feri1014 (#124229) üzenetére


[CS]Blade2
(addikt)

Nem ugyanaz. Ha a Williams a Mercedestől veszi, akinek van gyári csapata, akkor folyamatosan be van fenyítve, hogy amikor szavazni kell valamiről, akkor ugyanúgy szavazzon, mint a gyári Merci, szerződtesse le a Merci programból a Gipsz Jakabot, a pályán álljanak félre még körön belül is a gyári Mercik elől, míg a Ferrarik elől még körön kívül is csak még épp a szabályok adta kereten belül,meg ilyen kis apróságok.
Ha egy polcról levesz egy F1-nek beszállító motorgyártótól egy motort, ami mondjuk egy BMW vagy egy Ford, tök mindegy... akkor ezek nincsenek. Nem kell senkit le....ni, hogy jövőre is legyen jó motor.

Régebben ezek maguktól elérhetőek voltak. Vagy volt egy jó kiemelt partnerség, vagy volt egy független kisebb motorgyártó cég, akihez oda lehetett menni és pusztán a pénzért adott motort.
Most egyedül a Honda az, aki ehhez hasonlóan beszállít, ráadásul még csak nem is a pénzért, ellenben viszont eddig nem volt versenyképes.
Ha versenyképes lenne, és szinten ingyen adnák, akkor én minden privátnak azt javasolnám, hogy váltson Hondára pusztán azért, mert függetlenebbek lehetnek. Nem tökéletes, mert az 7 csapat és akkor már ott is lenne kiemelt.
Ez is trágyalé helyzet, hogy ragaszkodnia kellett a Mekinek a kizárólagos Honda partnerséghez, mert, ha a Redbull is kap, akkor a Meki már nem, hogy kizárólagos, hanem még kiemelt sem, hanem konkrétan azonnal másodlagos partner. Az már tényleg csak majdnem az a státusz, mint egy gyári csapat B ügyfélcsapata.

[ Szerkesztve ]

(#124241) lenox válasza snecy20 (#124236) üzenetére


lenox
(addikt)

De az ordog a reszletekben rejlik, wtcc-ben egy gyozelem utan tok nagy suly felkerult egybol. Amit en mondok ott egy gyozelem 1-2 kg. Es ha a csapattars nyer akkor is. Szoval ez a kocsik kozotti kulonbseget szedi ki viszonylag lassan, nyilvan ugy, hogy a pontallasban levo kulonbseg hatarozza meg egy masik autoval szembeni sulykulonbseget, magyaran ha jobb az autod, akkor mondjuk ha 100 ponttal vezetsz a masik csapattal szemben akkor van plusz 10 kg-od. De ha elkezd beerni pontokban, akkor tunik el a sulykulonbseg.

(#124242) feri1014 válasza [CS]Blade2 (#124240) üzenetére


feri1014
(senior tag)

Teljesen felesleges idekeverni a sporton belüli politikát, mert nem erről volt szó. aMiben lesz előrébb a pályán a Williams, ha nem a Mercedes-től, hanem egy független gyártótól veszi a motorokat? Semmivel, sőt.

A független gyártó maximum arra lenne jó, hogy a Ferrari és a Mercedes politikai erőfölényét csökkentsék. Teljesítmény szempontjából semmivel nem lenne előrébb egyik privát csapat sem, sőt, ha lenyelné a Williams az egoját, bevásárolhatna Mercedes alkatrészekből és előrébb lennének. Jelenleg, ahogy a Haas példája is mutatja, ez a járható út privát csapatként, ha tetszik, ha nem. A Williams és a McLaren elavult módon próbálja sikerre vinni a csapatot. Ez akkor működne, ha lenne mögöttük gyártó. De egyszerű partnercsapatként ez nem működőképes olyan szinten, amit elvárnak maguktól.

(#124243) b-type válasza [CS]Blade2 (#124240) üzenetére


b-type
(nagyúr)

Nem tudom mennyire tudjátok, de idén megmérkőzik az IndyCar és az F1.
Március vs. November. De már márciusban látjuk amit látunk.
..

Szal maga az ötlet ugye már felmerült, de a Ferrari felhasználta a vétójogát (amit Bernie-től kapott ugye), akkoriban volt ez amikor a Red Bull nem kaphatott se Mercedes, se Ferrari motort, akkor nagy hírrel felhozták a gyakorlatilag IC motort, egy 2.2-s twintturbós vagy Judd, vagy Cosworth, Ilmor, AER mittomén motort.
De még ha a Ferrari nem vétózta volna meg, akkor is elég problémás, hiszen mesterségesen kellett volna felhozni a motort a Mercedes-Ferrari-Renault-Honda hibridjének szintjére, és nagyon sok változat szóba került, hiszen alapból csak akkor versenyképes egy ilyen motor, ha tankolhatnak, sok vita volt körülötte.

Azt a jogot meg nem veheted el hogy ha egy kiscsapat feladja a függetlenségét nagyobb versenyképesség érdekében. ....ha mondjuk versenyképessé teszed az IC motort, mi van ha azt mondja a Mercedes hogy jelképes 1euro összegért odaadja a 3 motort a Force india-nak.
Az egész sztem detto egy huzavona volt, mert a megvalósítása nagyon problémás lett volna.

Annak idején azért hagyták cserben a kis csapatok a Cosworth-t mert nem volt elég jó.
..ahogy a McLaren is inkább odaadta a függetlenségét...

[ Szerkesztve ]

Boldog új évet!

(#124244) Hory84


Hory84
(tag)

Kicsit megnőttek az autók. :Y

(#124245) Zoleee83 válasza Hory84 (#124244) üzenetére


Zoleee83
(senior tag)

Lassan úgy fognak befordulni Monacoban mint a csuklósbusszal! :DDD :DDD :DDD

* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *

(#124246) JColee válasza Hory84 (#124244) üzenetére


JColee
(őstag)

(#124247) 7etape válasza Hory84 (#124244) üzenetére


7etape
(addikt)

:(

(#124248) b-type válasza Hory84 (#124244) üzenetére


b-type
(nagyúr)

szép nagy :) kb. 120cm ..de egyébként írják is a topikban hogy az egyik játékmodell nem méretarányos

nagyjából a valóság:
2008 (Ferrari): 4545 mm
2018 (Mercedes)~5700mm

[ Szerkesztve ]

Boldog új évet!

(#124249) Samott válasza Hory84 (#124244) üzenetére


Samott
(senior tag)

Ez komoly? Mekkora behemot a regihez kepest... nem csoda, hogy olyan dog nehezek lettek.

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#124250) [CS]Blade2 válasza Hory84 (#124244) üzenetére


[CS]Blade2
(addikt)

Én annó csináltam egy ilyet:

9 személyes kisbusz tengelytávval és hosszal mennek. Nem tudom, hogy nekik érződik-e, de aki vezetett már ilyet, az tudja, hogy azért kicsit érződik. Ha padka van két oldalt, akkor kívülről kezded még utcán is. A kormányzásnál tudnak játszani a szöggel, így azért még szinte ugyanazon az íven befordul Monacoban.

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Sport, életmód, utazás, egészség  »  Formula-1 (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.