Hirdetés

2020. január 23., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Sport, életmód, utazás, egészség  »  Formula-1 (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2019-11-29 17:54:58

LOGOUT.hu

Formula-1

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#124151) Samott


Samott
(senior tag)

2019 F1 front wing secrets by Craig Scarborough (youtube)

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#124152) snecy20 válasza erahurka (#124149) üzenetére


snecy20
(veterán)

Szerintem az ő esetében ez bonyolultabb ennél. :)
Sajnos sok indokot meg lehetne említeni, hogy a TOP3 csapatainál miért is nem jött szóba Alonso neve.

(#124153) [CS]Blade2 válasza snecy20 (#124152) üzenetére


[CS]Blade2
(őstag)

Az a baj, hogy a csapatok abban gondolkodnak, hogy egy nagyon sima dominanciában elsőszámú pilótával minél hamarabb behúzni a VB-t, aztán viszont látásra. WG írásában még nagyobb értéket említ a Mercedes szereplése által hozott reklámértékre. Valszeg a 3200 millió euró az tavaly jött ki, és a tavalyelőtti évre volt, az ő 4400 millió vagy milyen értéke pedig friss, az elmúlt szezonra vonatkozik, vagy egyszerűen más számítási móddal van megadva. Elvileg mindkettő az, hogy mennyiért kellett volna reklámot venniük. Utcai autó eladás, meg ilyesmi nincs benne.
Ez így teljesen kifizetődő. A nézőket totál le tudják sz*rni, mert, ha kevesebb is, őket meg többet mutatja a kamera.
Ha ez nem így lenne, és nem így gondolkodnának, akkor felmerülhetett volna, hogy pl. a Mercedes motort ad a Redbullnak, vagy Rosberg visszavonulása után Alonso-t leszerződteti, és összeereszti a két autóját.
Ezek a jelenlegi környezetben egyenesen tökön szúrásnak számítanak, és hülyeségnek, így fel sem merülhet az ilyesmi. Kihívás, meg versenyzés, meg kockázat... kerülik, mint a Sátánt.

Pedig, ha bevállalják, és bejön pl. a fenti kettő, akkor még nagyobb Janik lennének, és valszeg azok a horribilis összegek még nagyobbak lennének.
Csak hát ott van a kockázat, hogy ez mennyit hoz győzelem esetén, és mennyit vereség esetén, valamint mennyit visz, hogy ezek miatt esetleg csak 2.-ak a Redbull mögött, a másiknál meg mondjuk Vettel a VB Alonso és Hamilton előtt, és ez végül szummázva mennyi.

Engem mondjuk sikeresen meggyőztek azzal, hogy nem adtak Merci motort a Redbullnak...: számomra ezzel elismerték, hogy azonos motorral a Redbull legyőzné őket.
Innentől kezdve nekem nem tudják megmagyarázni, hogy miért jó a Merci, mert ők nyerték a VB-ket, és pl. nem a Redbull.
Mondjuk az is igaz, hogy sikertelen szereplés esetén sem tudnak meggyőzni. Pl.: a Honda az előző évek alatt, hogy miért is olyan megbízható és erős a japán Honda technika. Azért azt respektálom, hogy bevállalják a kihívást, versenyeznek, és kockáztatnak, mert lehet, hogy később sem lesz jobb a helyzet, és akkor ország-világ előtt bebizonyítják, hogy ma már nem olyan a Honda, mint azt sokan gondolják.
A Mercedes egy gyáva cég, Alonsonak pedig azért nincs helye a TOP F1-es csapatoknál, mert a TOP csapatok is gyávák.
Lehetne boncolgatni - amit már megtettünk egy párszor -, hogy Alonso érdeme, hogy nincs helye, stb. de az a TOP csapatok elsőszámú üléseire vonatkozik. Ha tökös top csapatok lennének, és létezne még az F1-ben az az igaz versenyszellem, azért a második ülésekbe mindenképpen befért volna.

(#124154) snecy20 válasza [CS]Blade2 (#124153) üzenetére


snecy20
(veterán)

Az a baj, hogy Alonso kedvéért sehol sem akarnának elmozdítani egy Vettelt, Verstappent vagy Hamiltont a saját helyéről. A második autóba pedig már évtizedek óta nem szeret élcsapat olyan pilótát szerződtetni, amelyik megversenyeztethei az első számú autót... Néhány kivétel van csak, ami túl jól nem is sült el, ebből pedig évtizedekre levonták a csapatok a konzekvenciákat.
2016-ot ha újra lejátszhatná a Mercedes, akkor nem biztos hogy minden úgy zajlana, ahogy az zajlott végül... ennyi stresszt ők nem akarnának mégegyszer.

[ Szerkesztve ]

(#124155) Samott válasza snecy20 (#124154) üzenetére


Samott
(senior tag)

Mondjuk pont 2016-ban belefert, mert vagy az egyik vagy a masik pilotajuk nyerhetett csak. Mindketten masfelszer annyi pontot szereztek mint a harmadik.

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#124156) erahurka válasza [CS]Blade2 (#124153) üzenetére


erahurka
(nagyúr)

És ezzel szépen lassan megölik a sportot. :(

"Hamburger! Elengedhetetlen az egészséges reggelihez!" >>>http://fastfoodcentral.blog.hu<<< | Kajapornó: http://instagram.com/erahurka

(#124157) Zoleee83 válasza erahurka (#124156) üzenetére


Zoleee83
(senior tag)

Nem csak ezzel, hanem a Liberty töketlen hozzáállásával is:
Pl:
- Kezdőidőpontok variálása
- Utcai pályák előnyben részesítése a régi tradicionális pályák rovására
- Költségsapka továbbra is tisztázatlan
- Concorde egyezmény továbbra is tisztázatlan
- Motorkérdés továbbra is tisztázatlan / elhalasztva
- Bevételek elosztása körüli problémák
- Promóterek nem egyenlő elbánásben részesítése
- Rajtrács lányok "beszüntetése"

Ezek közül néhány megöröklött terület, a legnagyobb probléma az, hogy nincs egyértelmű állásfoglalás a Liberty részéről, illetve ha van is akkor az hetente változik.
Nagyon rossz irányba haladnak, nehogy Indy szerű kivonulás legyen ebből, vagy új sorozat.

Egyetlen pozitívumot tudok felhozni - a TV/web tartalmak minőségének javulása, egyes esetekben a szurkolók bevonása..

[ Szerkesztve ]

* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *

(#124158) Zoleee83 válasza Zoleee83 (#124157) üzenetére


Zoleee83
(senior tag)

Szerk. WEC szerű kivonulás akart az lenni :D

[ Szerkesztve ]

* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *

(#124159) erahurka válasza Zoleee83 (#124157) üzenetére


erahurka
(nagyúr)

Kicsit átvariálták a kezdőidőpontokat aztán kész, én nem érzem hogy az nagyon befolyásolná a népszerűséget. A pálya is nehezebb kérdés mert sok tradicionális helyszínen pontosan olyan vonatozás megy két órán keresztül mint Monacóban. A többi valóban problémás, de szerintem bőven benne vannak a csapatok is akikkel alig lehet megegyezni. Ha változtatsz valamit, egyből jön a Red Bull vagy a Ferrari hogy akkor kiszállnak.

De szerintem is a marketing az egyetlen terület ahol előrébb lépett a széria. Meglátjuk mi sül ki belőle, remélem csak jobb lesz.

"Hamburger! Elengedhetetlen az egészséges reggelihez!" >>>http://fastfoodcentral.blog.hu<<< | Kajapornó: http://instagram.com/erahurka

(#124160) b-type válasza Zoleee83 (#124157) üzenetére


b-type
(nagyúr)

Sztem semmi baj nincs a Liberty-vel, viszont Bernie alatt valóban volt hogy kimaradt nagy hírű pálya..
Sztem kissé kényelmetlenné akarják tenni a Liberty helyzetét..talán válaszlépésként:

A hírek szerint az F1 elnöke, Chase Carey most viszont megelégelte a nagyobb csapatok állandó akadékoskodását, és ahelyett, hogy belement volna javaslatukba, és az előzetesen tervezett 150 millió dolláros költségplafont 2021-ben 200 millióra emelte volna, inkább szigorított a feltételeken.
Az új javaslata továbbra is három év alatt fokozatosan vezetné be a költségsapkát (ennyiben engedett a csapatoknak), ám 2021-től 200 helyett 185 milliós plafont határozott meg, 2022-re a 175 helyett 160 millióst, míg a záróévre, 2023-ra az eredetileg tervezett 150 millióról 135 millió dollárra csökkentette a felső határt. Mindez azt jelenti, hogy a csapatok költségvetését hosszabb távon még szigorúbb korlátok közé terelné, mint az első verziók esetében tervezte, hiszen korábban mindig 145-150 milliós határról volt szó.
Az még kérdéses, ezen összegbe pontosan milyen tételek tartoznának, és miket nem számítanának bele. A csapatok erről is régóta egyezkednek már a vezetőkkel, egyre több engedményért kuncsorogva náluk.
Careyék határozottabb fellépésének hátterében az egyre fogyatkozó idő áll. Miközben egyes csapatok az állandó kötözködéssel nyilvánvalóan arra játszanak, hogy az F1 döntéshozói kifussanak a határidőből, a Liberty Media és az FIA egységet alkotva mindenképpen érvényesítené akaratát. Az érintettek korábbi megállapodása értelmében az erőviszonyokra jelentős hatással lévő szabályváltozásokat azok életbe lépése előtt 18 hónappal véglegesíteni kell. Ez azt jelenti, hogy a tulajdonosnak és a szabályalkotónak 2019. június 30-ig van ideje arra, hogy rendezze a vitákat, és minden területen megalkossa az új szabályokat.

..és a némileg megmagyarázhatatlan pletyka..:

Erről a johnwallstreet.com című portál kezdett találgatni, megemlítve, hogy a Liberty Media anyacége, a Liberty Global mind a pénzelosztási rendszer és a költségplafon, mind az amerikai terjeszkedés ügyében elégedetlen az egy helyben toporgással, ahogy azzal is, hogy törekvésükkel ellentétben a királykategóriának nem sikerült megnyernie jelentős főszponzorokat, mi több, inkább még veszítettek is el a meglévőkből (Santander). Cikkük emellett Bernie Ecclestone esetleges visszatérését is emlegeti.

Hogy az F1 újbóli eladásából bármi is megvalósul mostanság, arra azért ne vegyünk mérget. Az autósportos szaksajtó erős fenntartásokkal fogadta a pletykát, amely több sebből is vérzik. Többen felhívták például a figyelmet, hogy a Liberty Globalnak semmi köze a Forma–1-hez, mivel annak részvényeit nem is ők birtokolják, ennélfogva eladni sem fogják tudni. A cég valójában a Forma–E jogainak tulajdonosa.

Emiatt többeket inkább az a kérdés foglalkoztatja, honnan erednek ezek a híresztelések, és miért kívánnak zavart kelteni velük...

[ Szerkesztve ]

Boldog új évet!

(#124161) Zoleee83 válasza b-type (#124160) üzenetére


Zoleee83
(senior tag)

Továbbra is töketlennek tartom a Libertyt:
1. komoly szabályváltoztatást addig nem kell megszellőztetni a médiában Liberty részről, míg nincs rendben, 1000 verzió megy éppen, a gyártók/befektetők/szponzorok meg inkább otthon maradnak..
2. kitartás a többséggel közösen megbeszélt szabály mellett, akkor is ha néhány csapat fenyegetőzik

Careyék határozottabb fellépése meg inkább a vicc kategória jelenleg.
Tudom hogy nem lehet mindenkinek tetsző szabályt alkotni, pont ezért kellene határozottan asztalra csapni, hogy 21'-től ez van, akinek tetszik marad, akinek nem, tovább lehet ballagni, vagy eleve fel se kellett volna hozni.

[ Szerkesztve ]

* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *

(#124162) b-type válasza Zoleee83 (#124161) üzenetére


b-type
(nagyúr)

Lehet keményen tárgyalni, lehet ravaszul is tárgyalni..de ultimátumot adni nem.
Mit csinálsz ha lelép a Red Bull, a Ferrari és a Mercedes? ..mert aki keményen tárgyal annak jó ha van terve.
Mert tudniillik ha ez megtörténik akkor a részvények értéke élből zuhan kb. 40%-t, és pár pálya kilépne a megállapodásból...és akkor elindul a dominó.
Én vágom hogy lehet keményen tárgyalni, mert mind szeretnének bizniszben maradni, de ott szemben nem kutyaütők ülnek, az kevés hogy mersz blöffölni.
Azok akiknek hatalmukban áll 100millió dolláros ..vagy milliárd dolláros bizniszről dönteni, azokat nem a szél fújta oda.
Tárgyalni kell, és úgy kell tárgyalni, hogy irányító pozícióban maradjon az ember, vagy minimum erős pozícióban.
Egy 'all in' max az amcsi filmekben célravezető sztem, mert ott ugye 100%-ban bejön :).
Ettől függetlenül be lehet mondani, vagy a lehetőségét lebegtetni..és a média egy jó eszköz.

[ Szerkesztve ]

Boldog új évet!

(#124163) Zoleee83 válasza b-type (#124162) üzenetére


Zoleee83
(senior tag)

Én nem hiszem el hogy kollektívan lelép a Mercedes a Ferrari és a Red-Bull, vagy ennél is többen.
Köztudott hogy pl a Ferrari az F1 által generált reklámnak köszönhetőan ad el ennyi autót, nekik lenne a legnagyobb a veszteség.
Másrészt meg egy új szériát felépíteni a semmiből nem megy egy-két téli szezon alatt, tv-társaságokkal, pályákkal, szponzorokkal, csapatokkal, szabályrendszerrel, szurkolókkal, millió stb.
Ez ilyen amúgy megtehetnénk jellegű, de senki sem gondolja komolyan.

[ Szerkesztve ]

* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *

(#124164) b-type válasza Zoleee83 (#124163) üzenetére


b-type
(nagyúr)

a nem hiszem az kevés,..és nem is tárgyalási alap.
Itthon ülve ez nagyon jó buli :) ..de elég ha a havi fizudat dobod fel egy blöffre.
bármilyen kevés százalékot adsz arra hogy kivonulnak..osztom, én is úgy gondolom hogy nyugodtan ajtót lehet nekik mutatni.
De kell hogy legyen terved arra az esetre ha eljutsz erre a pontra,..Bernie, nem mondott flopp előtt all-in-t, megvárta amíg lejöttek a lapok, kiemelt akik lehetett..és ez egy rém rossz hasonlat, mert valójában kifizette a beleegyezést. ..ezért is kerültek ilyen osztási helyzetbe a kis csapatok. ..és amikor eljutott az all-in szituig, akkor bedobta a lapot (Mosley-t) :D
Ebben a bizniszben mindenkire szükség van, de ez most egy olyan tárgyalási szakasz amikor az ilyen hírek pont nem arról szólnak amiről szólnak. Megy a horgászás.

Boldog új évet!

(#124165) [CS]Blade2 válasza erahurka (#124156) üzenetére


[CS]Blade2
(őstag)

Minden ok-okozat itt. A Liberty szabályozás és a csapatok működése. Van egy környezet, ebben a környezetben ezt csinálják a csapatok. Mivel ezt csinálják a csapatok, erre reagálva a Liberty is ahhoz nyúl, amihez könnyen tud. Úgy nyúl a szabályokhoz, úgy tárgyal a pályákkal.
Pl.: egy tradicionális pálya azt mondja, hogy "figyelj, nem a legjobb az F1, mint termék, nem igazán lesz itt már telt ház, anélkül meg nekünk nem éri meg, add olcsóbban" - Liberty: ló***t, inkább elviszem valami neve nincs arab vagy istenhátamögötti helyre, ahol azt sem tudják, hogy mi ez és kifizetnek 100 milliókat, aztán 3-5 év múlva megint tovább állok."
Aztán erre még a csapatokok is elkezdenek elégedetlenkedni, hogy "letettünk egy unalmas dominanciát, szóval a részünkről mindent teljesítettünk, de aztán nem úgy jön a lé, úgyhogy csináljatok valamit"
Ha a Liberty megpróbálna valamit tenni, amitől jobb lenne a show, azt meg lesöprik a csapatok.
Ha belemegy a tradicionális pálya megtartásánál az alacsonyabb árba, akkor még az istenhátamögötti arab pálya is olcsóbban akarja, mert hát a másik lehet, akkor nekünk is.

Szóval összességében mindenki benne van, egymást fogják vissza a Liberty, a pályák, a csapatok, a gyártók, stb. Együtt úgy üzemeltetnek egy boltot, hogy már árat emeltek, csökkentették a termékek minőségét, növelték a mennyiségét, és ott állnak, és nem értik, hogy ez miért nem vált be.

(#124166) consono válasza b-type (#124160) üzenetére


consono
(addikt)

Ezt a "költségsapka" szót ki találta ki, nagyon vicces :D De eddig még csak itt láttam használni. Persze magyarul inkább "költségplafon" lenne...

If she didn't respond to his needs, he knew the three places to touch that worked every time . . . Control, alt and delete.

(#124167) snecy20 válasza [CS]Blade2 (#124165) üzenetére


snecy20
(veterán)

Egyébként úgy tűnik nem a véletlen műve hogy fontolgatja már a Liberty a kiszállást... van némi ok-okozati összefüggés e között, és a promóterek kifakadása között.

(#124168) szebe válasza consono (#124166) üzenetére


szebe
(őstag)

A major sportokban salary cap néven fut, a magyar rajongók mindenhol fizetési sapkaként hivatkoznak rá. Valószínűleg innen jön.

"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"

(#124169) snecy20 válasza szebe (#124168) üzenetére


snecy20
(veterán)

Magyarra fordítva a boxkiállás-ablak is elég bénán hangzik. :)

(#124170) Don.Corleone válasza snecy20 (#124148) üzenetére


Don.Corleone
(aktív tag)

Nem akartam regényt írni róla, mert párszor már megtettem, egy versenyképes ülésre gondoltam. Merci szerintem pazar lett volna az egész f1 közönségének, az rb pedig.. hát igazából mind1 is mire húzzák rá a vizes lepedőt mint kifogást, a lényegen nem változtat, Alonso jövőre nem lesz ott és ez elég szomorú érzettel tölt el engem, pedig sose volt a nagy kedvencem. Viszont drukkolok neki, hogy az f1-en kívül nyerjen meg mindent, lehet neki ezt tartogatja a sors.

(#124171) snecy20 válasza Don.Corleone (#124170) üzenetére


snecy20
(veterán)

Nekem úgy tűnik hogy lesz még pár igen sikeres éve a motorsportban, akár még egész komoly trófeákkal. Nem döntött rosszul a kiszállással.

(#124172) Don.Corleone válasza snecy20 (#124171) üzenetére


Don.Corleone
(aktív tag)

Azt kell mondjam, hogy szerintem sem, Ha össze jönne az indy500, amihez persze mindig kell egy adag fortuna is, azért nem lenne olyan csúnya az a bizonyos bizonyítvány és egy akkora pont kerülne fel az i-re, ami nagyon kevés pilótánál került fel.

(#124173) erahurka válasza Don.Corleone (#124172) üzenetére


erahurka
(nagyúr)

Ha jól tudom eddig összesen egy pilótának van tripla koronája :DDD

"Hamburger! Elengedhetetlen az egészséges reggelihez!" >>>http://fastfoodcentral.blog.hu<<< | Kajapornó: http://instagram.com/erahurka

(#124174) PumPi válasza Zoleee83 (#124163) üzenetére


PumPi
(őstag)

Én nem hiszem hogy az F1nek akkora hatása van a Ferrari eladásokra napjainkban. Lehet így volt a 70es években de szerintem ez sokkal kevésbé van így napjainkban. Olyan termékskálájuk van és olyan hírnevük hogy szerintem pont nem éreznének semmit az F1 kilépésből. Pláne hogy x éve nem nyertek semmit.

Nyilván a Liberty is kiszámolta profi elemzőcégekkel csapatonként kinek mit jelent az F1es szereplés... ez alapján tárgyalnak...

(#124175) Zoleee83 válasza PumPi (#124174) üzenetére


Zoleee83
(senior tag)

Szerintem meg pont elég presztízsveszteség lenne a Ferrarinak ha kiszállnának, ezt megéreznék a kiszállás után abban biztos vagyok.
Ferrari fut még egyéb szériákban, de sehol nem beszélnek róluk annyit mint az F1-ben, pont ezért írtam hogy számomra elképzelhetetlen hogy kiszállnának.
Ferrari majdnem egyenlő F1.

* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *

(#124176) nap válasza PumPi (#124174) üzenetére


nap
(addikt)

A Ferrariban az a jó, amikor nem nyernek, akkor jó utcai autókat csinálnak. :D

browser.tabs.insertRelatedAfterCurrent;false | wing32.dll -> Windows\SysWOW64 | január, február, itt a nyár...

(#124177) velizare válasza snecy20 (#124167) üzenetére


velizare
(veterán)

jaj, hagyjuk már ezt a baromságot... persze, veszel valamit 8b dodóért egyik évben, utána költesz rá még egyet-másfelet, majd egy vé múlva eladod 6ért. ennél még a húsvéti nyuszi is hihetőbb.

Life is death, death is life. No life, no death. Life is life, death is death.

(#124178) Zoleee83 válasza PumPi (#124174) üzenetére


Zoleee83
(senior tag)

Nem találtam frissebbet 2017-es adat:
"Revenue from sponsorship, commercial, and brand opportunities rose 4%, to 123 million euros, on higher sponsorship revenue related to Ferrari's Formula 1 team. Ferrari reported a 60% increase in first-quarter net profit yesterday - and a massive 22% operating margin - on strong worldwide sales of its various models."

Szóval erre mondom hogy remek üzlet ez a Ferrarinak, ettől jobb reklám nem kell nekik mint az F1, csak a szponzor cuccokból, meg azzal hogy egyáltalán rajthoz állnak, annyi pénzt kapnak mint egy kisebb istálló egész éves! költségvetése. Nyilván ezért ott kell lenni az 50-es évek óta, de merem állítani ha a Ferrari a legutolsó lenne a mezőnyben is pozitivan zárnák az évet a bevétel-kiadást tekintve.
Negatív- pozitív reklám is reklám.
Nem féltem őket, szívesen lennék Ferrari részvényes anytime! :D

[ Szerkesztve ]

* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *

(#124179) _drk válasza snecy20 (#124167) üzenetére


_drk
(senior tag)

Az csak nagyon durva pletyka szint, hogy ki akarnak szállni!
Max a vezetőségi üléseken lehet arról szó, hogy mégse lett olyan jó biznisz és van egy vész terv esetleg az eladásra ha nagyon nem mennek a dolgok.
De most úgy tudom növekedtek a számok és ez amúgy se 1-2 éves terv/project nekik.

Majd 2021ben ha nem sikerül a nagy újítás, na akkor lehet eladják. De akkor már mindegy ki veszi meg mert úgy is a csapatok irányítanak.

(#124180) Zoleee83


Zoleee83
(senior tag)

A MARCA jelentése arról szól, hogy a jelek szerint a kétszeres világbajnok is pályára gurulhat a 2019-es téli teszteken. Alonso valószínűleg fél napot kap majd arra, hogy a visszajelzéseivel segítse a britek munkáját, akik már Carlos Sainz Jr-rel és az újonc Lando Norrisszal fognak versenyezni.

"Egyelőre nem tudni, hogy Alonso az első vagy a második teszten lendülhet akcióba. Valószínűleg az első tesztnapon nem ő fog ülni az autóban az esetlegesen előforduló gyermekbetegségek miatt az új konstrukció kapcsán. Ez a csapatot a hondás években és legutóbb a Renault-val is erősen hátráltatta."

YEAH! :C

[ Szerkesztve ]

* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *

(#124181) snecy20 válasza Zoleee83 (#124180) üzenetére


snecy20
(veterán)

Komolyan mondom, ez több mint korrekt tőle.

(#124182) Zoleee83 válasza snecy20 (#124181) üzenetére


Zoleee83
(senior tag)

Valószínűleg megegyeztek Zak Brown-nal, hogy elmehet Daytonába a 24 órás versenyre, cserébe viszont segítsen be a McLaren F1 tesztek alatt, mert nagyon sokat számíthat a tapasztalata tavalyról.
Volt is valami cikk erről hogy Zak megpróbálja majd meggyőzni, én is örülök neki, ha máshogy nem is de így legalább láttható lesz F1-es autóban.

Közben bejelentkezett a Mercedes-AMG F1 W10 EQ Power+ (deszíp' neve lett!) is feb. 13.-ra Silverstone-ba, idén csak shake down lesz, nem terveztek nagy show-t.

[ Szerkesztve ]

* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *

(#124183) Astroboy válasza Zoleee83 (#124182) üzenetére


Astroboy
(senior tag)

EQ power+
...
Bottas miatt? ;]

(#124184) Májkii válasza Zoleee83 (#124182) üzenetére


Májkii
(senior tag)

Ha jól tudom, már nem a McLaren versenyzője, nem kellett Zak beleegyezése a mostani Daytonához.

(#124185) BenHans


BenHans
(addikt)

A múmia megkevertette a sz@rt, kész, ennyi, pont. Én csak ennyit akartam írni.

De találtam egy szebben megfogalmazott posztot WG facebookján.

"Játsszunk egy kicsit!
Kit rejtenek az elmúlt két nap történései: a Liberty Media szabadulna az F1-től álhír egy mikroblogról és 16 F1-es promóter közösen kiadott mai kritikái az amerikaiakkal kapcsolatban.
Segítek egy idézettel: "..eladtam ezt a pocsék terméket és szégyelltem magam, mert szinte kivétel nélkül az összes promóter a jóbarátom és sajnálom őket, hogy egy ilyen szarra kell jegyeket eladniuk."
Lesz, aki nem ugyanarra gondol? És vajon ki tette ilyenné ezt a terméket?"

+ a csatolt cikk

+ alatta valaki aggódott a Concorde miatt.
WG pedig itt is szépen szavakba öntötte a lényeget:
"nincs miért aggódnod 2021 miatt, a Concorde meg már most sem él, csak a helyette futó megállapodás, rengeteg egyedi megállapodással fűszerezve. A költségcsökkentés szükséges, akármilyen sok kérdést is vet fel, a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull pedig elég jól járnak az F1-gyel, és nem nagyon van hova menniük helyette, ami csak megközelítőleg is hasonló megjelenést jelentene"

"...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

(#124186) Csapoati válasza Astroboy (#124183) üzenetére


Csapoati
(Topikgazda)

Nekem is egyből ez jutott az eszembe! :D Toto Wolff képe van az értelmező kéziszótárban, ha kinyitod az EQ kifejezésnél. :D

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#124187) [CS]Blade2 válasza BenHans (#124185) üzenetére


[CS]Blade2
(őstag)

Börni valahol 2008-ban kezdte elveszíteni az irányítást. A Ferrari és a Mercedes pedig 2014-re vette át teljesen. Mindenben egyetértek WG-al, kivéve, hogy nincs miért aggódni 2021 miatt. Hogy Palikot idézzem a bojkottált USA Nagydíj-ról: "az érzésem az, hogy itt még lesz káosz". Egyszerre több billi fog borulni. Pl. a Redbull motorügy, a Renault-ügy, a maradék független kis csapatok ügye, a pálya üzemeltetők-ügye, a fizetős TV csatornák ügye, a nézők-ügye.

Én jelenleg elképzelni sem tudom, hogy a Liberty tököt növeszt, és akár csak elveszi a bónusz pénzeket a Ferraritól és a Mercedestől, ami hol van még a költségsapkától vagy egy dupla turbós MGU-H nélküli motortól. Hogy felszabadítja a kis csapatokat a szolga ügyfél státuszból, hogy versenyképes motort tesz elérhetővé a Redbullnak, és a többi privátnak, akik valóban versenyezni akarnak,
és akkor még semmit nem tett a show érdekében, az előzések érdekében, a fiatal nézők számának növelése érdekében, a tradicionális pályák megtartása érdekében stb.

Minden egyes felsorolt dologban ellenérdekelt a Ferrari és a Mercedes: tehát maradjon meg a bónuszpénz, ne legyen költségsapka, maradjon a jelenlegi motorkoncepció, legyenek Ferrari és Mercedes B és C ügyfélcsapatok, esetleg legyen D is, a Redbull-nak mindig bőven annyival rosszabb motorja legyen, amennyit már nem lehet aeroval kompenzálni, és stb.

180°-os fordulat kell ide. Rendesen meg kell b.niuk a Mercit és a Ferrarit, de olyan szinten, hogy utána nem, hogy kiszállással fenyegetnek vagy kiszállnak, hanem még önként és dalolva boldogan vesznek részt a továbbiakban, miközben mindent elvettek tőlük, amit összeharácsoltak 14 óta.

(#124188) b-type válasza [CS]Blade2 (#124187) üzenetére


b-type
(nagyúr)

Senki nem lát a jövőbe, de sztem nem lesz dráma, meglesz minden amit akarnak, lesz költségsapka, újra lesz számolva a pénzosztás..alaposan megnyirbált bónuszokkal. a motorkérdés nem hiszem hogy játszik, hiszen miért akarnák felrúgni és költségbe verni a mezőnyt amikor nincs komoly érdeklődő.. A Red Bull-nak van motorbeszállítója, nem a Liberty dolga annak versenyképességéről gondoskodni.
Ahogy az ügyfélcsapatok esetében sem...jelenleg ez van, és egyébként ez a helyzet tette lehetővé hogy a Kimi rajongók még láthassák a kedvencüket, és nem a mezőny végén, ahol a Sauber már jó ideje szerepelt.

Boldog új évet!

(#124189) Ciccuka


Ciccuka
(addikt)

Megszólalt az F1 korábbi atyaúristene, Bernie Ecclestone is – aki jelenleg tiszteletbeli elnökként van jelen a sportágban –, és felajánlotta segítségét, de mindezt úgy tette, hogy közben belerúgott egyet kenyéradójába:
"„Ha arra kérnek, szálljak be az ügybe, ám legyen. De ez rajtuk áll. "

Én is a cég alkalmazottja vagyok, azt teszem, amit mondanak nekem. Ha azt szeretnék, hogy segítsek, akkor szívesen megteszem.
"Nem akarok a halálos ágyamon feküdni, és nézni, ahogy a sport elindul lefelé a lejtőn.”"

[ Szerkesztve ]

🏎️ 🏁

(#124190) Bird válasza Ciccuka (#124189) üzenetére


Bird
(addikt)
LOGOUT blog

.

[ Szerkesztve ]

.:A konzolozás körülbelül olyan, mint a Canon / Nikon: amelyiket előbb veszed a kezedbe, azt szokod meg.:. Btag: Bird#21416 Xbox tag: Bird HUN

(#124191) Zoleee83


Zoleee83
(senior tag)

Nem tudom volt-e már, ha igen topikgazda törölheti ;)

2019-es szabályváltozások:
- Üzemanyag átfolyás megemelve +5kg-mal, 2019-től 110 kg
- Kötelező súlyhatár: 743 kg
- Induláskor a versenyzőnek + az ülésének 80kg súlyt kell elérni (ha ez alatt van ballasztot kell használni!)
- Nincs rajtrácsbüntetés a mezőny végi sorrendet az időmérő határozza meg - így a büntetésre váró versenyzőket is arra kényszerítik, hogy szombat délután gyors kört fussanak.
- Olajégetés szabályozás, az időmérő alatt a kiegészítő olajtankokat üresen kell hagyni (party mode off)
- 2019-től kötelező a biometrikus kesztyű (bár eddig is használták)
- Szigorított sisak biztonsági sztenderd, a sisakrostélynak sokkal ellenállóbbnak kell lennie
- Új kockászászlós fényjelzés, reagálva a tavalyi Kanadai nagydíj egy körrel hamarabbi belengetésére (ez a kedvencem :D )

* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *

(#124192) consono válasza Zoleee83 (#124191) üzenetére


consono
(addikt)

Ezt a rajtrácsbüntetést nem értem... Bünti továbbra is lesz, nem?

If she didn't respond to his needs, he knew the three places to touch that worked every time . . . Control, alt and delete.

(#124193) Zoleee83 válasza consono (#124192) üzenetére


Zoleee83
(senior tag)

Mehh jogos, mert nem jól fogalmaztam meg, rajtrács büntetés továbbra is van, inkább a káoszt és a mennyiségét szüntették meg :K

"Tavaly a 15 helynél több büntetést kapó versenyzőket egyszerűen a mezőny végére "száműzték" - a rajtrácsbüntetés számolgatása helyett, mellyel a helyzet egy kicsit javult is. Azonban mivel a szabály szerint a pénteki FP1-es kihajtás ideje számított a büntetések kiszabási sorrendjének - lévén ekkor futottak először a büntetésért cserébe kapott új komponenssel - így az első szabadedzés előtt egy "furcsa" sor alakult ki a bokszutcában.
Idén azonban a mezőny végi sorrendet az időmérő határozza meg - mellyel még a büntetéssel kalkuláló versenyzőket is arra kényszerítik, hogy szombat délután mindent beleadjanak. Az FIA azt is tisztázta, hogyha valaki nem felel meg a 107%-os szabálynak, de így is megkapja a rajtengedélyt, akkor a büntetett versenyzők mögött kap helyet a rajtrácson."

[ Szerkesztve ]

* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *

(#124194) consono válasza Zoleee83 (#124193) üzenetére


consono
(addikt)

Hát, kíváncsi leszek elérnek e vele bármit is... Tavaly láttuk, hogy a két RB a mezőny legvégéről is simán felött az 5-6 helyekre, szóval nekik nem fogja megérni így sem nyomni, ha nagy változás nem lesz. A középmezőnyt viszont megkeverheti kicsit.

If she didn't respond to his needs, he knew the three places to touch that worked every time . . . Control, alt and delete.

(#124195) erahurka válasza Zoleee83 (#124193) üzenetére


erahurka
(nagyúr)

Ha valami izgalmas volt tavaly szinte minden futamon, az az időmérő volt. Min változtatnak? Az időmérőn :U

A plusz 5 kg üzemanyag átfolyás meg egy pofon a szarnak kb., ettől nem fogják egész futamon kinyomni az autó szemét. Le a spórolással! :(((

"Hamburger! Elengedhetetlen az egészséges reggelihez!" >>>http://fastfoodcentral.blog.hu<<< | Kajapornó: http://instagram.com/erahurka

(#124196) feri1014 válasza erahurka (#124195) üzenetére


feri1014
(senior tag)

Pont, hogy még jobb lesz az időmérő, mert nem látunk majd 5 autót a garázsban állni a Q2-ben, hanem menniük kell, mert az alapján kerülnek a rajtrács végére. :DDD

A +5kg üzemanyag pedig a megnövekedő légellenállás miatt lett. Biztonsági intézkedés, hogy biztosan ne legyen gond a fogyasztás. Aztán vagy élnek majd vele, vagy nem.

[ Szerkesztve ]

(#124197) b-type válasza erahurka (#124195) üzenetére


b-type
(nagyúr)

Nem változik..az olajégetős játéknak lesz valszeg vége, de ennyi... ami sztem nem is baj.
A 110kg-s limitről meg pont van egy cikk, hogy tavaly sem használták ki a 105kg-t. Inkább kevesebbet tankolnak és többet vitorláznak...de ez nem az FIA sara, hanem a mérnököké akik így számolják ki a verseny stratégiát. Le lehet verni az FIA-n is a port, de ha 130kg-t engednének azt sem használnák ki...egészen addig amíg át nem lépik azt a határt ahol már fizet a a sok üzemanyag...de annak meg megint nincs értelme.
Tehát ez nem egy sarkalatos változás mint aminek be van harangozva a média által, inkább színesíti a taktikát.
Lesz aki kihasználja azt a valamivel nagyobb nagyobb tankot, lesz aki nem. :)

Boldog új évet!

(#124198) Zoleee83 válasza b-type (#124197) üzenetére


Zoleee83
(senior tag)

Pontosan, elképzelhető hogy valamelyik motorgyártó inkább beáldozza a plusz kilókat cserébe a nagyobb végsebességért - jobb köridőért - gyorsabb kigyorsításokért, ha körönként sokat hoz, 1-1 szituációban nagyon megérheti.
Különösen érdekes ez most mikor újjáépített Renault és jelentősen továbbfejlesztett Honda motor lesz, plusz a Ferrari és a Mercedes sem malmozott a téliszünetben unalmában gondolom.

[ Szerkesztve ]

* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *

(#124199) Zoleee83


Zoleee83
(senior tag)

Megérkezni tudni kell!
Sainz stílusosan Estrella Galicia 0,0 sörrel érkezik a McLarenhez.

Sör már van mi baj lehet? :D

* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *

(#124200) Popes


Popes
(őstag)

Nem tudom, de szerintem nem kellene ennyire félteni Vettelt. Nem hiszem hogy ne lenne majd nyomás Leclerc-en is.
Eléggé felmagasztalják úgy hogy még most jön majd az hogy érdemben mit fog mutatni, nem egy fakezű de még úgy sem értem hogy nem vagyok Vettel drukker de már olyan emberek is mint Button ilyeneket nyilatkoznak.LINK
Mindegy is, majd kiderül, de szerintem túlmisztifikálják Leclercet.(ha mégsem, hamu a fejemre és végre látunk majd egy újabb korszakos zsenit) Kiderül.

Deus ex machina

Útvonal

Fórumok  »  Sport, életmód, utazás, egészség  »  Formula-1 (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.