Hirdetés

2019. december 11., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Sport, életmód, utazás, egészség  »  Formula-1 (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2019-11-29 17:54:58

LOGOUT.hu

Formula-1

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#124001) PumPi válasza Zoleee83 (#123997) üzenetére


PumPi
(őstag)

Meg ha mar dugattyuk a V6ban logikusan kisebbek a dugattyuk ugye mint a V4ben :) a kozonsegnek netto mindegy hogy v4 v6 ameddig van hangja es gyors...

(#124002) GAI válasza b-type (#123996) üzenetére


GAI
(senior tag)

Az ok, csak ugye az volt a szívfájdalmuk, hogy a V8 nem jó, mert az ott szerzett tapasztalatokat nem tudják felhasználni az utcai autókban. Ilyen szempontból a V4 mennyivel lett volna jobb? V4-es utcai autót talán nem is gyártanak jelenleg, míg V8-as azért létezik pár, igaz sajnos egyre kevesebb.

(#124003) Csapoati válasza Motion_Blur (#123991) üzenetére


Csapoati
(Topikgazda)

De furcsa ezt látni... :R

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#124004) b-type válasza [CS]Blade2 (#123993) üzenetére


b-type
(nagyúr)

még ide valami.
Van két mondatod ami sztem nem fér meg a gondolatmenetedben logikusan:
Amikor kérdezed hogy milyen kártyát tudunk elképzelni a Liberty kezében ami ér is valamit.
vs.
" Papíron pl., ha a Merci 500 milliót költ, a pénzosztásból és a szponzorokból pedig 300 millió jön be, akkor azt olvasnánk, hogy 200 milliós veszteséggel zárt a Merci, csakhogy a VB címmel állítólag 3200 millió értékű reklámot nyertek. Ha nincsenek az F1-ben, akkor 3200 millióért kellett volna TV reklám időt venni, vagy egyéb módon reklámozni."
tehát a megmaradt ~3000millió érv van a Liberty kezben.

https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

(#124005) _drk válasza [CS]Blade2 (#123993) üzenetére


_drk
(senior tag)

Most ezen megy a harc. Jó sok megbeszélést tartottak már 2021-ről, eddig eredménytelenül!
Ezen az éven kéne születnie legalább egy fél megoldásnak, hogy mire kezdjenek el fejleszteni, mert bármi lesz is, azt már most le kell tervezni, majd jövőre tesztelgetni is, hogy 2021-re normálisan bevethető legyen.

A 2 variációhoz hozzátennék még 1-et. Ha nem tetszik, el lehet menni!
Így elég meredeknek tűnik Merci meg Ferka nélkül a mezőny, de ezzel valamit kezdeni kell. A Liberty-nek nem kevés munkája van benne, nem hiszem hogy azért vették meg, hogy fülük farukat behúzva távozzanak pár év után.
A változtatások mindenképpen kellenek, mert már most elől lehet kirajzolódik egy versenyszerűség ami még mindig nagyon gyenge lábakon áll, de ez még mindig kevés. Nem is hiába erőltetik még mindig a szabályváltoztatásokat.
Szerintem egy 200 milliós költség sapkával, a Renault meg a Honda maradna, de más autó gyártók is jelentkeznének főleg a két gyengébb motorszállító ellen.
De szerintem még a FIA is letudna gyártani egy egyen motort, maximum nagyobb szabadságot adna a kaszninak, hogy ne legyen olyan mint az F2 stb.
Én abszolút nem hiányolnám őket, nem egy csapat vagy egy pilótaért nézem, hanem a teljes egészért, amit az elmúlt években elég gyengén teljesít.

(#124006) b-type válasza GAI (#124002) üzenetére


b-type
(nagyúr)

1: a gyártók nem látják értelmét a V8-nak. pont.
motort akarnak váltani, és ennek a legköltséghatékonyabb lehetősége a V4. itt a másik pont.

Aztán ezt írtam:
"Mivel változik az idő, és ezt már akkor is tudták, olyan erőforrást akartak ami technológiailag vonzó lehet egy mérnökcsapatnak, ahol olyan megoldások fejleszthetőek ami vagy egy az egyben, vagy iránymutató szinten hasznosítható az autógyártásban."

Az erőforrás pedig magában foglalja a hibrid részt is és EZ ami lehetőségeket rejt magában. a belső égésű motor már nem rejteget semmit, max összefüggéseiben,..illetve ha rejtegetne is azt soha nem fogják az utcai autóba ültetni mert túl drága. ..erre jó példa a benzines előkamrás gyújtás amiről az elmúlt pár év szólt is az F1-ben.
40éves szabadalom. és csak csökevényes formában jelent meg a közúton, a japán autókban .asszem 3 ujjamon meg tudom számolni milyen típusban.

[ Szerkesztve ]

https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

(#124007) _drk válasza b-type (#124004) üzenetére


_drk
(senior tag)

Miért lenne Liberty kézben, ha a Mercit hallja mindenki, hogy mennyire jó és nem az F1 reklám értéké megy feljebb, hogy Hamilton megint nyert 80 ponttal.

(#124008) Zoleee83 válasza Alexios (#123999) üzenetére


Zoleee83
(senior tag)

Nem sikerült a lényeget megfogni úgy látom.
A hibrid MGU cuccokkal hidd el nem lenne ilyen a benzin motor, a hangról meg ne is beszéljünk, ezzel a fordulattal.
Plusz akkoriban előre felé fejlődtek a motorok 4-6-8-10-12 henger, nem pedig visszafelé mint most.
Nem véletlenül sirják vissza a régebbi pilóták a V8-at.

[ Szerkesztve ]

* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *

(#124009) b-type válasza _drk (#124007) üzenetére


b-type
(nagyúr)

Mert ez jó a Mercedes-nek. ..és ha a Mercedes kiszállással fenyegetőzik, akkor ugye ezt a feltételezett 3000milliós reklámbevételt is bukja.
ergó teljes nyugalommal lehet nekik ajtót mutatni, amíg az F1 ekkora reklámbevételt hoz addig nincs az az elnökségi ülés ami ezt megszavazná.

A gondolatmenet nem az enyém! ..én csak a logikát firtatom benne.

https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

(#124010) b-type válasza Zoleee83 (#124008) üzenetére


b-type
(nagyúr)

ez így nem korrekt, valójában össze-vissza, volt sor8, V8, meg feltöltős 750ccm(!) motorok 50-s 60-s években is.
a motorok hengerszáma meg így változott:

https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

(#124011) velizare válasza b-type (#124000) üzenetére


velizare
(veterán)

a jenkiknél még mindig ez van. :DDD

Life is death, death is life. No life, no death. Life is life, death is death.

(#124012) Zoleee83 válasza b-type (#124010) üzenetére


Zoleee83
(senior tag)

Teljesen igazad van.:)
Mindössze arra próbáltam neki reagálni, hogy felesleges engem kinevetni, mert nem ugyanarról beszélünk. Gyökeresen különbözik a technológia az akkoritól, és istenőrizz' hogy lemenjünk 4 henger turbóra, még ha a lökettérfogat változik is. Engem ott vesztenének el végleg.

* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *

(#124013) [CS]Blade2 válasza b-type (#124004) üzenetére


[CS]Blade2
(őstag)

b-type, _drk

Egyrészt nem akartam elvinni a motorok felé a dolgot, azért írtam, hogy csak egy példa. A lényeg, hogy ott már nem az lett amit Börni akar, és, hogy utána már simán lepattintották.

Az ami ellentmondásnak tűnik, az nekem is az eszembe volt. Az tényleg egy kártya a Liberty-nek.
A 3000 millió haszon viszont csak addig működik, amíg minden évben VB-t tudnak nyerni. Ha végig a Redbull nyer, ne adj isten az Audi vagy a BMW, akkor még könnyedén egy VB 2. hely is akár átfordítja a Merci reklámot: mert az kifejezetten presztízs harc, hogy pl. egy BMW lehetőleg ne autózzon stabilan egy Merci autó előtt.
Ergó nekik az úgy már egy kockázat.*

Itt a kérdés, hogy kit mit tartana Liberty vezetésnek. Pl. szerintem, ha azt mondják, hogy hangosabb motor kell, az MGU-H-t kukázzuk, stb. és leteszi a Merci és a Ferrari elé, és ők azt mondják, hogy "oké főnök, 21-től úgy építjük". Vagy 200 milla a költségplafon. Vagy 21-től nincs semmilyen bónusz, puszira lehet elköteleződni.

Jelenleg ezekre a Merci és a Ferrari azt mondja, hogy ló...t... tehát beint a Liberty-nek. Közben a Redbull olyan rendszert akar, ahol egy polcról le tud venni egy versenyképes motort, a Renault és a többiek meg a költségplafont.
Tehát több fronton is kapják az ívet.

*= Tehát a Mercinek úgy érte meg elköteleződni 2014-2021-re, hogy V6 turbó, ilyen aero, 3-4 gyártó, ügyfélcsapatok, stb.
2021-től mondjuk 2028-ig úgy, hogy a Liberty mondja meg, hogy ilyen környezetben kell lenyomni, tehát akár Redbullnak kedvező környezetben... hát úgy már nem olyan jó buli, mert akkor melózni kell, és még lehet, hogy a meló ellenére sem nyernek egyetlen VB-t sem.

Szó van arról, hogy nem lesz ilyen kb 7 éves lekötés, hanem puszira jönnek maguktól, amit a Liberty is lenyilatkozott, hogy idejét múlt a concorde. Csak, hogy, ha évente bárki kiléphet, az megint csak Merci és a Ferrari érdeke. Nekik jó, ha nincsenek lekötve fix 7 évre, mert, akkor csak horror összegért tudnak kiszállni, ha gáz van.

[ Szerkesztve ]

(#124014) Ciccuka válasza b-type (#124010) üzenetére


Ciccuka
(addikt)

Turbo retro

🏎️ 🏁

(#124015) velizare válasza Zoleee83 (#124012) üzenetére


velizare
(veterán)

pedig négy henger alatt kezdődik az élet...!
két henger, két ütem, belső kenés, léghűtés... a többi az lóf@sz. :))

Life is death, death is life. No life, no death. Life is life, death is death.

(#124016) _drk válasza [CS]Blade2 (#124013) üzenetére


_drk
(senior tag)

Azt nem tudjuk de szerintem ezt ki se lehet számolni, hogy a negatív eredménynek is milyen marketing értéke van. Meg egyáltalán mi a negatív eredmény. A Mercinek 2. hely már negatív a mostanihoz képest, de az tuti viszi mínuszba a marketing értékét.
Ha ez ennyire számítana a Ferrari már tényleg lelépett volna. Úgy ahogy a Renault is el van a 10. helyen, a Mclaren se nyert 10 éve és csak egyre lejjebb süllyednek.

(#124017) b-type válasza [CS]Blade2 (#124013) üzenetére


b-type
(nagyúr)

Ennek megítéléséhez tudni kellene hogy mit is akart Bernie, ez meg sztem nem egyszerű..valszeg a profit rabja lehetett inkább mint az autógyártóké. Bernie akarta a költségsapkát, de ahogy képbe került a rivális sorozat indításának lehetősége, megegyezett a csapatokkal, és kirúgta Mosley-t.
Bernie nem hinném hogy V10-t akart, nem volt az a szenvedélyes fajta, még csak nem is nézte a futamokat...akart ő 'világmotort' is ha emlékszel. Olyan 4hengeres motor amit használnak a WRC-ben és az F1-ben is. ..számára az volt a veszélyes hogy nem 10 egyforma farkas volt a kennelben, hanem lett 3 nagyon erős, és 7 gyenge akaratú akik akár követhették is volna az erőseket. Mert így nem torzsalkodás volt, amiben Bernie mindig is lubickolva szedte a hasznát, hanem kőkemény tárgyalások.

A Liberty szintén az üzletének rabja, és ezáltal valamilyen szinten a gyártók rabja is, de jóval tudatosabbak. Nem lehet baltával nekiesni az F1-nek, mert jelenleg sérülékeny, nagyon nagyra nőt és olyan mint a cápa.
Az általuk kirakatba tett irány sztem, az az hogy mindenki járjon jól, és a profit stabilizálódjon, az F1 átvészelje az erőforrás váltást, és lefrissítse a nézőket.

[ Szerkesztve ]

https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

(#124018) [CS]Blade2 válasza b-type (#124017) üzenetére


[CS]Blade2
(őstag)

Nem is V10-et, de egyszerűbb és hangos motorokat, amikor kiderült, hogy alíg van hangja a 14-es motoroknak. A pályák nála reklamáltak, hogy ez így nem jó. Valamilyen szinten ki akarta szolgálni a pályákat és ezzel az elégedetlen nézőket.
Az ő részéről mehetett volna a hangosabb motor, a fellocsolt pálya, a fordított rajtrács, vagy bármi, ha attól növekszik az elégedettség, a nézőszám, és ezzel a bevétel. Az tuti, hogy nála a tisztességes 50-50 azt jelentette, hogy 80 nekem, a maradék 20-at meg dobjátok szét egymás közt.
Volt neki egy internet ellenessége, a TV-ben hitt, mert öreg.
Mivel a show-t nem tudta alakítani, így az egyetlen bevétel növekedést abban látta, hogy elviszi 100 millió eurós éves díjért az isten háta mögé az F1-et. A vége felé már belefáradt, hogy a fiatalokat be kéne vonzani. Aszem le is nyilatkozta, hogy neki olyan emberek kellenek, akik meg tudják venni a Rolex órát, nem holmi 7 éves gyerekek, akiknek nincs pénzük.

(#124019) Don.Corleone válasza guftabi96 (#123966) üzenetére


Don.Corleone
(aktív tag)

Engem meglepett, de nagyon örülök neki. Tudva, hogy mi van a papával, kőkemény utat jár be a srác, egyedül viszi végig ezt a hullámvasutat, én tényleg szurkolok neki, hogy a teljesítményt is tudja letenni a neve mellé, mert ezzel a névvel kőkemény lesz minden egyes hétvége. Mentálisan viszont egyben van, szimpatikus a habitusa.

(#124020) b-type válasza [CS]Blade2 (#124018) üzenetére


b-type
(nagyúr)

igen, sztem pont ebből látszik sztem hogy rövid távon gondolkodott már, hiszen azok a 7évesek fogják az okosRolex-t hordani 20év múlva akikkel most nem törődik.

https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

(#124021) guftabi96


guftabi96
(addikt)

Race of Champions második nap.
Ma az egyéni bajnokság zajlik.
Ki gondolta volna, hogy pár percen belül megszakad... Nem hiszem el, hogy ezt a nyomorult Facebookot kell erőltetni a streamhez.. :W

[ Szerkesztve ]

#KeepFightingMichael | #JB17 Automobilista 2 Topik: prohardver.hu/tema/automobilista_2/

(#124022) Atomantiii válasza guftabi96 (#124021) üzenetére


Atomantiii
(őstag)

Ennyi előnye van a műhódnak :D Ott most is megy.

(#124023) Motion_Blur válasza guftabi96 (#124021) üzenetére


Motion_Blur
(félisten)

Mick elverte Vettelt :D

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#124024) guftabi96 válasza Motion_Blur (#124023) üzenetére


guftabi96
(addikt)

Gutierrez meg Micket... :B
Szóval...
Guti > Vettel :DDD

[ Szerkesztve ]

#KeepFightingMichael | #JB17 Automobilista 2 Topik: prohardver.hu/tema/automobilista_2/

(#124025) b-type válasza Motion_Blur (#124023) üzenetére


b-type
(nagyúr)

Mick Schumacher elveri Vettel-t, Gutierrez veri Mick Schumacher-t
.. :D

[ Szerkesztve ]

https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

(#124026) Motion_Blur


Motion_Blur
(félisten)

Tudtam én mindig hogy Guti egy GOAT :DD

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#124027) mg1992mg válasza guftabi96 (#124024) üzenetére


mg1992mg
(senior tag)

Vettelnél nem nehéz jobbnak lenni.. :)

Samsung Galaxy S9+, Nintendo Switch

(#124028) gabe_ válasza mg1992mg (#124027) üzenetére


gabe_
(őstag)

Ez mekkora nagyképű beszólás :D Te jobb vagy?

Sovány szakácsban sose bízz!

(#124029) mg1992mg válasza gabe_ (#124028) üzenetére


mg1992mg
(senior tag)

Mert az állandó Hamilton mocskolás az itt teljesen rendben van, de Vettelről egy rossz szót sem. Értem.. Tipikus. :)

Samsung Galaxy S9+, Nintendo Switch

(#124030) Alexios válasza mg1992mg (#124029) üzenetére


Alexios
(addikt)

Az elmúlt fél év vettel fikázásával telt, de oké.. :DDD

(#124031) Samott válasza mg1992mg (#124029) üzenetére


Samott
(senior tag)

Szerintem Hamilton idei tavalyi teljesitmenyet senki nem kerdojelezte meg.

[ Szerkesztve ]

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#124032) gabe_ válasza mg1992mg (#124029) üzenetére


gabe_
(őstag)

Ki mondta, hogy egy rossz szót se Vettelről? Én biztos nem... ;)

Sovány szakácsban sose bízz!

(#124033) gbors válasza mg1992mg (#124029) üzenetére


gbors
(nagyúr)

Az "állandó Hamilton-mocskolás" már elég régóta nincs jelen ezen a fórumon.

"Armour... is part of a state of mind... in which you admit the possibility... of being hit."

(#124034) Zoleee83 válasza mg1992mg (#124029) üzenetére


Zoleee83
(senior tag)

Vagyunk néhányan akinek (vitathatatlan eredményei ellenére, a mentalitása miatt) nem a szíve csücske Hamilton, de azért mocskolódás vele kapcsolatban elég rég nem történt...

[ Szerkesztve ]

* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *

(#124035) Csapoati válasza gbors (#124033) üzenetére


Csapoati
(Topikgazda)

Bizony, és jó lenne, ha a Vettel-mocskolás sem lenne jelen (ez mg1992mg-nek szól). Flame-et se nagyon érdemes kelteni, mert törlésre fog kerülni ezentúl.

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#124037) shteer


shteer
(félisten)

Elvileg lesz elő közvetítés a tesztekről is

G25 / G27 pedál adapter Fanatec kormányhoz eladó

(#124038) Di Natale


Di Natale
(tag)

2006 óta nézem a versenyeket, de nekem a 2018-as autók tetszenek a legjobban. A szabályzat keretein belül szépen kilettek dolgozva. Igazi mérnöki remekművek.

Nokia Lumia 720 ----> Lenovo P2

(#124039) consono válasza Di Natale (#124038) üzenetére


consono
(addikt)

Ha nem lenne a glória egyet is értenék :) Mondjuk én úgy 80 óta nézem az F1-et, sok kedvencem volt, de egyre finomodtak a kocsik. Nehéz mai szemmel lelkesedni akár csak a 15-20 évvel ezelőtti autókért is...

If she didn't respond to his needs, he knew the three places to touch that worked every time . . . Control, alt and delete.

(#124040) GAI válasza consono (#124039) üzenetére


GAI
(senior tag)

Azért a 2003-2004 körüli autókért egyáltalán nem nehéz lelkesedni, szerintem akkor néztek ki a legjobban az F1-es autók.

(#124041) snecy20 válasza GAI (#124040) üzenetére


snecy20
(veterán)

Szerintem is, de a 2017-2018-as kinézet újra nagyon rendben volt, és úgy néz ki hogy az ideiek se lesznek csúnyák. A mélypont viszont mindenképp 2009-2016 között volt, pár elképesztően gagyi megoldással.
A 2009-es kocka BMW, vagy a 2013-as vagy 2014-es legó-szerű, fütyiorrú Caterham überelhetetlenek.
Ezutóbbi kb. az aerodinamika megcsúfolása lehetett. :D

[ Szerkesztve ]

(#124042) consono válasza GAI (#124040) üzenetére


consono
(addikt)

Azok tényleg szépek, de nekem hiányzik belőlük a modern autók kecsessége. Annó persze oda voltam értük én is :)

If she didn't respond to his needs, he knew the three places to touch that worked every time . . . Control, alt and delete.

(#124043) velizare válasza GAI (#124040) üzenetére


velizare
(veterán)

nekem nehéz. az aero elemek a maihoz képest nagyon kezdetlegesek rajta, bántja a szemem a sok elől deszka hátul léc mintára készült szárny. a 2018as autó tetszik emiatt, meg a régiek, amikor még nem voltak deszkák a kerekek előtt-mögött.

Life is death, death is life. No life, no death. Life is life, death is death.

(#124044) mg1992mg válasza snecy20 (#124041) üzenetére


mg1992mg
(senior tag)

Bocsánat a korábbiért topiclakók :(((

Számomra az abszolút favorit mai napig a 2009-es Brawn GP kocsi, igaz max 2006-07 óta követem aktívan a Forma-1-et.

Samsung Galaxy S9+, Nintendo Switch

(#124045) velizare


velizare
(veterán)

A PÉNZ, AMI A FORMA-1-ET MOZGATJA - 2. RÉSZ

Life is death, death is life. No life, no death. Life is life, death is death.

(#124046) Bird válasza velizare (#124045) üzenetére


Bird
(addikt)

Alaposan összeszedett írás ami kimondottan laikusoknak készült. WB-nak többet kellene blogot írnia....

[ Szerkesztve ]

.:A konzolozás körülbelül olyan, mint a Canon / Nikon: amelyiket előbb veszed a kezedbe, azt szokod meg.:. Btag: Bird#21416 Xbox tag: Bird HUN

(#124047) snecy20 válasza mg1992mg (#124044) üzenetére


snecy20
(veterán)

A 2009-es mezőnyben a Brawn tényleg szépnek számított.

(#124048) b-type válasza velizare (#124045) üzenetére


b-type
(nagyúr)

pöpec írás.

https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

(#124049) Csapoati válasza snecy20 (#124047) üzenetére


Csapoati
(Topikgazda)

Vakok közt félszemű a király? :D

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#124050) 7etape válasza Csapoati (#124049) üzenetére


7etape
(addikt)

+1 :C

Útvonal

Fórumok  »  Sport, életmód, utazás, egészség  »  Formula-1 (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.