Hirdetés

2020. január 27., hétfő

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Sport, életmód, utazás, egészség  »  Formula-1 (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2019-11-29 17:54:58

LOGOUT.hu

Formula-1

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#109701) 3L1T3 válasza Motion_Blur (#109698) üzenetére


3L1T3
(senior tag)

Maximálisan egyetértek. :K

(#109702) Samott válasza snecy20 (#109699) üzenetére


Samott
(senior tag)

Mondjuk a mclarent is pont ilyen vegrehajto gepezetnek irtak le, legalabbis a Ron Dennis eratol kezdodoen (regebbirol nincs emlekem). Technorata, sziv nelkul.

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#109703) snecy20 válasza Samott (#109702) üzenetére


snecy20
(veterán)

Hát igen, de cserébe nem is nyerték magukat butára 2007 és 2012 között. :) Szóval emészthetőbbek voltak, mint csapat.

(#109704) Csapoati válasza Motion_Blur (#109695) üzenetére


Csapoati
(Topikgazda)

1998-ra nagyon jól emlékszem. A káoszfutamok kivételével dögunalom volt szinte mind, az elején a McLarenek majdnem körelőnnyel nyertek, utána meg amikor Schuminak olyan napja volt, ő nyert tükörsimán. A tavalyi év szerintem sokkal jobb volt, ha a futamokat egyesével nézzük. Ha olyan szezont keresünk, ahol váltakoztak az erőviszonyok és maguk a futamok is izgalmasak voltak, az mondjuk az utóbbi 25 évből: 1997 (ha levesszük az első pár futamot, amikor nagyon sima Williams-fölény volt), 1999, 2003, 2008 (talán...), 2010, 2012 és én még ide venném 2017-et. Ez bizony nem sok.

[ Szerkesztve ]

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#109705) Motion_Blur válasza Csapoati (#109704) üzenetére


Motion_Blur
(félisten)

Argentína, Kanada, Brit, Hring, Spa, Monza, Suzuka

Ezek mind örökké emlékezetes futamok ;)

[ Szerkesztve ]

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#109706) Csapoati válasza Motion_Blur (#109705) üzenetére


Csapoati
(Topikgazda)

2 kivételével Schumi nyerte őket, véletlen lenne? :D Kanada tényleg nagyon jó volt, ugye káoszfutam, Silverstone és Spa is eső, a Hungaroring az Ross Brawn meg MSC zsenialitása miatt volt jó. Buenos Aires nekem nem tetszett annyira, Monza és Suzuka meg szimplán unalmasak voltak számomra. Persze ezekhez emlékek is fűződnek, így teljes mértékben megértem, hogy tetszettek neked. :) Pl 1997 Jerez se volt valami nagy futam (bezzeg az időmérő, a három db 1:21.072-vel :D ), de nekem örökre emlékezetes marad, mert Villeneuve-nek szurkoltam.

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#109707) Motion_Blur válasza Csapoati (#109706) üzenetére


Motion_Blur
(félisten)

[link]

20 éve bazz... emlékszem milyen boldog voltam amikor ezt néztem :D

Verseny volt... :)

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#109708) Csapoati válasza Motion_Blur (#109707) üzenetére


Csapoati
(Topikgazda)

Ááá, az áramszedők a Jordanen meg a Sauberen. :DDD Így visszanézve tényleg eseménydús volt, meg azt el kell ismerni, hogy bár szubjektív, de szebbek, letisztultabbak voltak azok az autók (pont a keskenyítés évében). Jó, hogy linkelted. :R Ja, maga a pálya viszont egy förtelem, a játékokban is mindig utáltam.

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#109709) Motion_Blur válasza Csapoati (#109708) üzenetére


Motion_Blur
(félisten)

Azok az autók sokkal tökéletlenebbek voltak műszakilag mint a mostaniak, ez az első számú oka annak hogy több volt az akció, mivel több volt a hiba. Sokkal nagyobb szórással hozták a szektorokat, köridőket mint mostanában. Látszik a videón hogy mennyire ficánkoltak azok az autók, alig volt aero tapadás + a gumik tapadása kb. fele volt a mostaninak (tipp).

Ez a pálya alkalmatlan volt a versenyzésre, pont ezért tetszik hogy mentek rajta :DD

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#109710) BMW001 válasza Csapoati (#109704) üzenetére


BMW001
(nagyúr)

Szerintem nezd oket vissza. :D A vacak tavalyi evet akarod egalba hozni ezekkel? :N

Ez mas vilag volt, itt a pilotak minden korben harcoltak. Nem volt am fel versenyes sporolas, mert az uzemanyagra es a gumikra sem kellett figyelni. 98 -ban Schumi a Hungaroringen milyen elso etapot futott, amig kiment a boxba? Idomeros korok, vegig. Most ha ilyet akarnal csinalni, akkor a mernokeid intenenek ki. Meg ugy igazabol nem is tudnal, mert az autok is dog nehezek, nem is harapnak, mert nincs eleg plusz kraft az aksibol.

Motion_Blur: Nezem a felvetelet, es libaboros leszek. :B Regen volt mar ilyen, az elmult par evben egyaltalan nem.

[ Szerkesztve ]

Elado lesz a 9900K -m. Ez a mondat vajon hirdetesnek minosul?

(#109711) Csapoati válasza BMW001 (#109710) üzenetére


Csapoati
(Topikgazda)

Miért volt tavaly vacak? Az év elején oda-vissza mentek a csaták, aztán volt pár amúgy is érdekes futam (Szingapúr, Silverstone, Baku). A pontverseny is csak a 3/4-énél dőlt el. Unalom is volt bőven, de ne feledjük, hogy régen 16 körül volt a futamok száma, tavaly meg már 20 volt, törvényszerű, hogy több lesz az uncsi.
Nyilván ez is szubjektív, de nekem 2012 óta 2017 volt a legjobb.

A legnagyobb változást a hülye motorszabály hozta, amúgy régebben is spóroltak a futamok vége felé, ha lehetett. Most meg már ugye végig kéne, ha lehet. Viszont régen meg sokkal több kiesés volt, kérdés, hogy ez kinek volt jó? A nézőnek igen, nem votl biztos egy győzelem az utolsó körig, a pilótáknak meg a mérnököknek pedig nem, szívinfarktusveszély volt. :D

[ Szerkesztve ]

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#109712) BMW001 válasza Csapoati (#109711) üzenetére


BMW001
(nagyúr)

Nem libaboroztem egyszer sem, nem ragtam szet a fotelt.... En nem lattam benne kulonleges dolgot sem, es mar az elejen sem volt kerdes, hogy ki nyeri meg a vegen.

Elado lesz a 9900K -m. Ez a mondat vajon hirdetesnek minosul?

(#109713) Csapoati válasza BMW001 (#109712) üzenetére


Csapoati
(Topikgazda)

Abban nem vagyok biztos, hogy anno 1998-ban is libabőröztél. :) Ez általában később jön elő, én úgy vettem észre. Egyébként az nálam is igaz, hogy régebben jobban vártam a futamokat, de ennek több oka lehet: fiatalabb voltam, nem volt annyi dolgom, stb.
Tavaly meg a Hungaroring után, 25 pontos Vettel előnynél én egyáltalán nem gondoltam, hogy simán nyer Hamilton és nem is lett volna így, ha nem halmoz hibát hibára a Ferrari, meg nem csattannak Vettelék az első kanyarban Szingapúrban.

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#109714) BMW001 válasza Csapoati (#109713) üzenetére


BMW001
(nagyúr)

Neme? :Y Orditottam ki az ablakon, Edesapammal egyutt. :D A masik utcaban baratom faterja szinten, szoval meg a visszhang hatas is megvolt. :DDD Aztan mikor 2000 -ben VB lett, felmaszott a tetore, lengette a Schumis zaszlot, es orditott. Kisebb unnep volt felenk, pedig csak egy falu.

[ Szerkesztve ]

Elado lesz a 9900K -m. Ez a mondat vajon hirdetesnek minosul?

(#109715) Motion_Blur válasza Csapoati (#109713) üzenetére


Motion_Blur
(félisten)

De, akkor is Hamilton nyeri.. erőből...

1998,2000 ezekben az években voltak olyan futamok amik előtt nem tudtam aludni, sőt 2000 Suzuka előtt belázasodtam annyira készen voltam :D ok, gyerek voltam... de libabőr megvolt még V8-as érában is Hringen, sőt WTCC-ben is 2011-2012, amikor Norbi még BMW-vel ment és 80e ember ordított minden körben... :)

F1 már oda jutott hogy Q3 érdekel, a többit csak megnézem.

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#109716) quailstorm


quailstorm
(nagyúr)

Én utoljára akkor vertem a fotelt és üvöltöttem apámmal, mikor Massa elbukta a VB-t. Fél körig se tartott az öröm sajna...
Azóta évről évre kevésbé mozgat meg, most már csak háttérzaj és megszokás.

(#109717) DS39 válasza BMW001 (#109710) üzenetére


DS39
(veterán)

+1
Ez hogy simán tudtak támadni, követni a másikat, többször próbálkozni hogy a gumi is bírja, ez hiányzik most nagyon.

(#109718) snecy20 válasza DS39 (#109717) üzenetére


snecy20
(veterán)

Ezekben az időkben számítógépes áramlástan, mint olyan, nem is létezett. Tudták is követni egymást közvetlen közeléről. Lehet hogy ezt kéne betiltani? :)
Csak a jó öreg papír és ceruza maradhasson a tervezőnek. :D

(#109719) Malibutomi válasza quailstorm (#109716) üzenetére


Malibutomi
(nagyúr)

En akkor is Hamiltonnak szurkoltam, a felettunk levo lakasbol hallotuk az ujjongast mikor Massa befutott, aztan mikor Ham bejott meg mi orultunk alattuk.

[ Szerkesztve ]

(#109720) Hory84 válasza snecy20 (#109718) üzenetére


Hory84
(tag)

Ez csak egy része. Nézd meg pl a 90es, 2000es évek autóin mekkora hűtőnyilások voltak a maiakhoz képest. Hatalmasak. Manapság annyira ki van minden centizve hogy nincs tartalék arra ha valaki mögött kell menni tartósan.

(#109721) AMD Power válasza Malibutomi (#109719) üzenetére


AMD Power
(titán)

Az egy gyonyoru nap volt! :))

Xbox One X White Special + Samsung UE55NU7023KXXH 4K UHD LED + Samsung M450 2.1.

(#109722) EmberXY válasza AMD Power (#109721) üzenetére


EmberXY
(addikt)

A McLaren utolsó említésre méltó futama volt... :D

[ Szerkesztve ]

Up the Irons!

(#109723) [CS]Blade2


[CS]Blade2
(addikt)

- 728Kg az autó és akkor még csont száraz a 150 literes benyatank. A rajtnál az már rögtön 833Kg. Időmérőn is kb 740Kg.
A tengelytáv pedig 3,5 méter, ami platós teherautó kategória. A szárnyakkal még hosszabb is, mint egy kisbusz.
Az 1000 lóerős motorteljesítmény pedig nincs meg még 1 körön sem, pláne a versenyen.

Azok a ficánkolós, csúszkálós autók 600Kg alatt voltak 850-900 lóerővel. A tengelytáv max. 3 méter volt, a szárnyakkal legalább 1 méterrel rövidebbek voltak. A rajtra tankoltak bele kb. 50Kg-t, így 650Kg-val indultak, ami rohamosan fogyott a boxkiállásig.
Nem volt spórolás, nyomták, mint süket a csengőt.

Ha megoldanák a követhetőséget az aero-val, ezekkel a géppel akkor sem lehetne megcsinálni azt, amit a régiekkel.

Mindig a könnyebb, rövidebb a sportosabb. Személyautóból is vannak ezek az 500 lóerős gépek, de közben meg alsó hangon 2000Kg a cucc... nem fog úgy mozogni, mint egy 250 lóerős 1000Kg-s, hiába az egyenlő súly/lóerő arány.
Nagyobb tömeghez nagyobb motor, utána nagyobb fék, hogy meg is álljon valahogy, ami még nagyobb tömeg...

(#109724) BMW001 válasza [CS]Blade2 (#109723) üzenetére


BMW001
(nagyúr)

A vegen talan BWW motorja volt a legerosebb? P83 -as tudott 940 lovat 19.000 rpm -en. Volt meg a Honda, az meg elforgott majd 20k -ig. Mindenfele rasegites nelkul, es minden korulmeny kozott kisajtolhato volt ezekbol a 900+ lo, akar fel versenytavon at. A motort sem kellett kimelni, mert nem volt limitalva a szamuk. Nem is kimeltek, mert altalaban az utolso boxkiallasig nyelgazon mentek, utana pedig a helyzet dontotte el, hogy visszavettek, vagy vegigtoltak a teljes futamot kozel padlon. Az akkori gumik es az egyre konnyulo auto is azt eredmenyezte, hogy akkor jartal jobban, es akkor voltal a leggyorsabb, amikor a kozel ures autoval, kopott gumikon dobaltad a gyors koroket, mig az ellenfeled addigra mar megjarta a boxot, mert kevesebb naftaval indult. Most pont forditva van....
Ezt kellene visszahozni, megoldodnanak aproblemak. A V10 -ek egyebkent is joval olcsobb eroforrasok, egyszeruek, mint a szog. Azota mar vegbement nem kicsi technikai fejlodes, szoval takarekosabbak lennenek, es boven 1000 loero folott jarnanak. Es az auto sulya megallna 600kg kornyeken, es a tankolasvisszahozasaval a futam elejen sem lenne dog nehez a gep, ujra lehetne jatszani az uzemanyagszintekkel, ami mindig egy plusz izgalomfaktor volt. Ezt megspekelve egy letisztult aeroval mar nem is lenne olyan nehez az elozes sem.... Egy KERS beleferne, az elso generacios valtozata.

[ Szerkesztve ]

Elado lesz a 9900K -m. Ez a mondat vajon hirdetesnek minosul?

(#109725) b-type válasza BMW001 (#109724) üzenetére


b-type
(nagyúr)

inkább 900 és BHP nem HP ami azért nem mindegy.

Boldog új évet!

(#109726) Greentea válasza BMW001 (#109724) üzenetére


Greentea
(senior tag)

+1
de sajna a tankolást esélytelennek látom :(

kétszer kettő néha öt

(#109727) vlevi válasza BMW001 (#109724) üzenetére


vlevi
(nagyúr)

Akkor viszont félő, hogy meginkabb box taktikara játszanának. Schumaher idejeben is gyakori volt, hogy pályán előzés helyett a boxban eloztek, kihoztak a boxba a necces szitubol, aztan a forgalommentes pályán hozta be a lemaradást. Ahhoz mar tul profi ez a sport, hogy mesterkélt szabaly változtatásokkal jelentősen megvaltozzon. A mérnökök par futam alatt hozzaalakitjak a taktikat az uj kornyezethez, es minden visszaall a regi kerékvágásba...

(#109728) snecy20 válasza vlevi (#109727) üzenetére


snecy20
(veterán)

1 tonnás uszályokkal viszont nem lehet előzni...

(#109729) b-type válasza snecy20 (#109728) üzenetére


b-type
(nagyúr)

alapvetően a súly:lóerő aránnyal nem lehet vitatkozni, ez ökölszabály. ergo valóban sz@r hogy ilyen nehezek az autók.
De nem lehetnének már soha többé annyira könnyűek mint annak idején, én amivel vitatkozni szoktam az az erőforrás, mert az önmagában aksival minden pereputtyal együtt sem indokolja, nem is tudom asszem 40-50kg-l nehezebb mint a V8 volt, ebből 20kg az aksi..otthon meg van az oldal ahol fel van sorolva mi mennyi.
De úgy egyébként nehéz az autó...nem mintha 80-820kg milyen kutya nehéz lenne, de akkor is nehéz, valahova 680-700kg-ra lenne elérhető visszavinni, vezetővel, szárazon.
Ennyi a biztonsági rész, meg ami indokolt, a nagyobb kerekek, meg a Halo, és a bevonatolás, leszakadásgátló meg ami nem jut eszembe.

Boldog új évet!

(#109730) [CS]Blade2 válasza b-type (#109729) üzenetére


[CS]Blade2
(addikt)

A V8 aszem 95Kg. A KERS-re 30Kg-t mondtak annó.

Egyébként pl. amikor 605Kg volt a minimum, akkor egy csomó ballasztot használtak súlyelosztásnak és, hogy meglegyen a minimum súly.
Most állítólag a FI azt mondja, hogy a 728Kg-ba nekik egy deka ballaszt sincs.
Szóval nem 123Kg-nyi plusz vas került be,
hanem ennél jóval több. (azt hiszem a Redbull KERS nélkül pl. pont azt mondta, hogy 30Kg ballasztot inkább oda raknak, ahova nekik jó. Úgy már legalább 153Kg az eltérés.)

A +50cm tengelytáv, a +kb 1 méteres hossz, a 150 literes benyatank, a HALO, az ERS, a nagyobb gumik, stb. Valszeg összejön.

(#109731) Csapoati


Csapoati
(Topikgazda)

Ma kint voltam a DTM-en a Hungaroringen. Hát, nem tudom milyen a V6 hibrid F1-es autók hangja élőben, de ez valami eszméletlen. Mellesleg viszonylag sok előzés volt, nem számítottam rá.

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#109732) szilva01 válasza Csapoati (#109731) üzenetére


szilva01
(őstag)

Holnap is gyussz?

(#109733) EmberXY válasza Csapoati (#109731) üzenetére


EmberXY
(addikt)

És a szabályok is egy kicsit old school-ok, pl csak a boxban lehet rádiózni, stb, a DRS szabály is tetszik, ez jót tesz a versenyzésnek szerintem, kevesebb az előre kiszámolt matek...

Up the Irons!

(#109734) vlevi válasza Csapoati (#109731) üzenetére


vlevi
(nagyúr)

Méghogy tonnás uszalyokkal nem lehet előzni :)
Idei évre eléggé megnyirbaltak a DTM autók aero csomagját, és az eddigi versenyek alapján valóban jót tett a sorozatnak.
A hockenheimi első futam utolsó néhány kore sokáig emlékezetes marad...
https://youtu.be/7lXbURtYkyk

[ Szerkesztve ]

(#109735) Csapoati válasza szilva01 (#109732) üzenetére


Csapoati
(Topikgazda)

Nem, a mai nap pont elég volt a fülemnek. :)

EmberXY és vlevi: Igen, a szabályokon nagyon sok múlik...

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#109736) b-type válasza [CS]Blade2 (#109730) üzenetére


b-type
(nagyúr)

Akkoriban sem volt ez babakék, mert a minimum súlyt tartották és a ballasztot kispórolták a versenyző súlyából.
Emlékszem erre, én nem tudom mennyi ballasztot használnak most, illetve kimazsolázhatnám ha nagyon akarnám, de ez sok mindentől függ. A ballaszt egy jó dolog ha jól van elhelyezve nagyon tudja befolyásolni a gumikopást.
Viszont jelenleg az FIA 145kg-ban határozza meg az erőforrás minimum súlyát, nem lehet kevesebb, és az aksi vagy tárolja bármi is az energiát nem lehet a súlya 20kg-nál kevesebb és 25kg-nál több.
Tehát van ebben egy komoly ráhagyás amit el lehetne tüntetni.
Aztán ott van az eltelt évek alatt meghozott árcsökkentő kitételek, alapanyag megkötés a blokk, hengerfej, hajtókarokra..stb.

Megvan annak az oka hogy régebben drágábbak voltak a motorok mint manapság.

Boldog új évet!

(#109737) JJános


JJános
(addikt)

Ma 22 éve, hogy Sumi első helyet ért el a Ferrarival, ha jól tudom. :)

Aki a meleget szereti hóember nem lehet.

(#109738) Motion_Blur válasza JJános (#109737) üzenetére


Motion_Blur
(félisten)

Bizony! :R

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#109739) nord_ válasza Csapoati (#109731) üzenetére


nord_
(veterán)

Aki hallott V10, V8-at, annak a mostani hibrid egy halkan, de csúnyán szóló valami. Sajnos egyértelműen sokat, nagyon sokat elvesz az F1-élményből... Életem első hungaroringi élménye még a kapun kívül volt: kissé elkéstem, de a kocsik hangja már kintről is libabőröztető volt. Amikor bejött a hibrid korszak, csak nyavalygásnak tartottam a hang miatt panaszkodókat, de amikor meghallottam ezeket a kocsikat, be kellett látnom, teljesen igazuk volt...

(#109740) KraX válasza BMW001 (#109710) üzenetére


KraX
(senior tag)

+1.

I know kung fu!

(#109741) guftabi96


guftabi96
(addikt)

Zajlik az élet Amerikában is :D
Indycar, Detroit: a felvezető körön tört össze a pace car.

Stream

[ Szerkesztve ]

#KeepFightingMichael | #JB17 Automobilista 2 Topik: prohardver.hu/tema/automobilista_2/

(#109742) Segal válasza guftabi96 (#109741) üzenetére


Segal
(addikt)

Azt a qrva. Na ez nem semmi :DDD

(#109743) EmberXY válasza guftabi96 (#109741) üzenetére


EmberXY
(addikt)

Nem egy Maylander, az is biztos. ;]

Up the Irons!

(#109744) Segal válasza EmberXY (#109743) üzenetére


Segal
(addikt)

Mondjuk az örök kedvenc a wtcc-s :DDD

(#109745) guftabi96 válasza EmberXY (#109743) üzenetére


guftabi96
(addikt)

Állítólag a GM egyik fejese vezette.

#KeepFightingMichael | #JB17 Automobilista 2 Topik: prohardver.hu/tema/automobilista_2/

(#109746) vlevi válasza guftabi96 (#109745) üzenetére


vlevi
(nagyúr)

Celeb vezette a felvezetőautót egy autóverseny előtt, oda is csapta a falhoz – videó

Az ilyen szponzorautózások, néha elég kellemetlen következményekkel járhatnak.

Csak azt nem értem, hogy ennyire hulladék lenne a Corvett menetbiztonsági elektronikája (ESP, és a többi hárombetűs???)

[ Szerkesztve ]

(#109747) la_cc válasza vlevi (#109746) üzenetére


la_cc
(őstag)

Hát ez krva jó! ;] ;]

~ ~ ~ Q('.'Q) Q=('.'Q) ~ ~ ~

(#109748) Samott válasza guftabi96 (#109745) üzenetére


Samott
(senior tag)

"Mark L. Reuss is the current Executive Vice President of Global Product Development, Pace car crashing, Purchasing and Supply Chain at General Motors." - wiki - nem en voltam, de kivancsi vagyok mikor szurjak ki. :)

[ Szerkesztve ]

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#109749) vlevi válasza Samott (#109748) üzenetére


vlevi
(nagyúr)

Ha rákeresel a guglival az illetőre, akkor már kb. a harmadik találatnál azt a videót dobja ki kereső :D

[kép]

(#109750) AMD Power


AMD Power
(titán)

De varom mar a hetveget!! Kedvenc palyam jon!! :R

Xbox One X White Special + Samsung UE55NU7023KXXH 4K UHD LED + Samsung M450 2.1.

Útvonal

Fórumok  »  Sport, életmód, utazás, egészség  »  Formula-1 (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.