Hirdetés

2019. december 8., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Sport, életmód, utazás, egészség  »  Formula-1 (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2019-11-29 17:54:58

LOGOUT.hu

Formula-1

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#108751) erahurka válasza Csapoati (#108739) üzenetére


erahurka
(nagyúr)

A 4. hely esélytelen idén a McLarennek, max 5. De inkább 6. ha a Haas nem fog lecsúszni év közben (és egyelőre nem úgy tűnik hogy visszaesnének).

"Hamburger! Elengedhetetlen az egészséges reggelihez!" >>>http://fastfoodcentral.blog.hu<<< | Kajapornó: http://instagram.com/erahurka

(#108752) KraX


KraX
(senior tag)

Nem csak minket foglalkoztatott a gumi kerdes termeszetesen:

Q: (Christian Menath – Motorsport-Magazin.com) Question for all three of you. It looks pretty strange for us because usually Mercedes has some problems to extract the maximum out of the softest compound tyre, today you were pretty strong on that. Ferrari was quite the opposite. Do you have an explaining for that? Seb mentioned thinner tyres this weekend. Is it related to this or is it special track surface we have here, track layout or…?

LH: I couldn't tell you. I have no idea.

Q: Valtteri?

VB: Going into today, I think we saw that the gaps between the tyres here on this track, with the new tarmac, has been really small, like we saw in testing. We saw the same yesterday but today suddenly we could work the supersoft a bit better, so it felt like a better tyre for us. It’s still marginal, the gain, but… I don’t know.

Q: Seb, you touched on this earlier…

SV: Yeah, I think it’s pretty straightforward. The tyres are different. They are different for everyone so everyone needs to cope with that. I think it was exceptional that Mercedes were struggling in the last events as much as they were – but thinner tread, basically the tyre is harder, so, we still have the same tyres, if you look at the colours, but they are harder than they used to be. Yeah, as I said, it’s the same for all of us.

I know kung fu!

(#108753) Malachi válasza KraX (#108752) üzenetére


Malachi
(addikt)

persze, hát nem hülyék ők sem. én egyszerűen csak azt nem értem, kinek, minek éri meg ilyen pitiáner szarakodással belenyúlni a versenybe. milyen példát mutatnak ezzel?

és ha másnak kedveznek majd legközelebb valamivel? év közben!!! miért ne. ha elég hangosan veri a tamtamot. meg egyáltalán, minek adni a lovat a mindig mindenre gyanakvók alá. most magyarázzák el ezek után, hogy tiszta a verseny. nem tudják. nem tiszta.

megtiltanám az év közbeni szabályváltoztatásokat. a sportnak csak árt.

(#108754) emre válasza erahurka (#108751) üzenetére


emre
(veterán)

Szerintem a Force India is magára talál és megelőzi őket.
Igazából ebben a közép mezőnyben én még nagy csatákat várok, de nem szurkolok egyiknek sem.
A Williams, meg a Toro marad utolsónak a Saubert nem tudom hova tenni.

Dolgoznak a verőfényben a verőemberek A szivárvány minden színében játszik a testünk Mi gyönyörűek is lehettünk volna drágám De így is szép hogy áldozatul estünk

(#108755) erahurka válasza emre (#108754) üzenetére


erahurka
(nagyúr)

A Saubernek lehetnek jó versenyei, és akkor az STR és a Williams előtt végezhet.

Én reményekedem hogy 6. helynél azért nem fog lejjebb végezni a McLaren, de már az is épp elég gáz hogy a leggyengébb Renault motoros csapat. Nagyon szar valami aero téren. És most már 200 milkával kevesebből kell majd megoldani a problémát.

"Hamburger! Elengedhetetlen az egészséges reggelihez!" >>>http://fastfoodcentral.blog.hu<<< | Kajapornó: http://instagram.com/erahurka

(#108756) snecy20 válasza emre (#108754) üzenetére


snecy20
(veterán)

Ha a Toro ennyira ergya a Hondával manapság, akkor a RedBull nem kicsit lesz bajban hamarosan.

(#108757) b-type válasza Malachi (#108753) üzenetére


b-type
(nagyúr)

mindig is belenyúltak, csak eddig a guminyomással...én nem kedvelem a Pirelli-t, de ők szállítják a gumit, és ha változtatni akarnak valamin, akkor változtatnak, mindenki azt mondja ami neki jó ez nyilván rendben van. Viszont mi kb. semmit,..és még egyszer, semmit nem tudunk erről csak amit nyilatkoznak.
A guminyomás emelése pl. pont a Mercedes-t sújtotta, csak kb. észre sem lehetett venni, mert akkora volt az előnyük.

https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

(#108758) Atomantiii


Atomantiii
(őstag)

Na úgy néz ki mára már nem jutott 5.1-es hang az időmérő edzésre, tegnap még mindkét edzésen volt kivételesen.

(#108759) emre válasza snecy20 (#108756) üzenetére


emre
(veterán)

Lehet több van a Toro-ban, de azt ezekkel a pilótákkal nem fogják kihozni.
Szerintem ez van a Williams és a Sauber esetében is.

A Redbull Honda projekt-el nem tudom mi lesz, ebből a szempontból nem féltem őket, nem lepődnék meg ha jelenleg is fokozott figyelemmel kísérnék a fiókcsapat működését, és aktívan részt vennének a fejlesztésben.
De amúgy a csapaton belül szerintem nincs minden rendben.
Valaki meg tudná nézni hány pontot dobtak el idén technikai és versenyzői hibákból?

Dolgoznak a verőfényben a verőemberek A szivárvány minden színében játszik a testünk Mi gyönyörűek is lehettünk volna drágám De így is szép hogy áldozatul estünk

(#108760) [CS]Blade2 válasza snecy20 (#108722) üzenetére


[CS]Blade2
(őstag)

A Hondával még visszaeshetnek olyan 3. erőnek, hogy még ezek az alternatív taktikák, mint amikor más gumival indultak...sem lesznek. Most megtehetnek bármit, mert, ha egyforma taktikával mennek, akkor 5. 6.-ak, ha akár ésszerűtlen taktikával mennek, akkor is legalább 5. 6.-ak. SC nélkül mindig bele fog férni egy extra kiállás is, mert Alonsoék tetű lassúak. A Redbull 1 másodperccel gyorsabb körönként.
SC-k előtt is jó eséllyel ki tudnak állni extra cserére, mert mögöttük egy idő után könnyedén lehet egy 30 másodperces rés is.

A Mclarenről az az érzésem, hogy azért a Haas-t lefejlesztik év közben, de a Mercitől a 1,5 és a Redbulltól az 1 másodperc megmarad, mert annyit fejlődnek, amennyit az élcsapatok, úgy, hogy elvileg a fostos autójukon hiányzik 1 másodperc aero-ból.
Ez a dolog is a tippem szerint abból lesz meg, hogy a Haas gépe elavult, fejleszthetetlen és nem is nagyon akarják fejleszteni, meg nem is nagyon tudják.
A Renault pedig töketlen, ahogy a STR sem lesz a 4. erő a büdös életben. Ezeket könnyedén le tudják verni, pláne Alonso-val. A 7. hely környékén pedig nem is hiányzik annyira a másik autó, az csak néha néha 1-2 pont hátrány.

A pilóta azért most elég sokat számít, ami azért nem volt eddig jellemző. A Williams és a STR is szarul megy, a Haas sem tudja kihasználni a jó kocsit. A Sauber pedig csak azért van elkönyvelve tök utolsó erőnek, mert nincs két Leclerc.
Alonso így a jobb autókkal közlekedőeket is elverheti.

A Merci-re az én összeesküvés elméletem:
A téli tesztre valahogy kiderült, hogy a szuper lágy nekik nem jó, és ezt jelezték, és ígéretet kaptak a megoldásra. A téli teszten azért nem próbálták ki a lágyabb keverékek életben tartását, mert tudták, hogy élesben másik gumit fognak kapni.
Először azt hittem, hogy benézték a dolgot, hogy úgy voltak vele, hogy, ha közepessel mennek egész nap, akkor összehasonlítható az egész napos munka, és, ha jó a gép a közepessel, akkor a lágyabbak csak egyszerűen hozzák azt a plusz tapadást, aztán csókolom.
Így viszont ésszerűbb, hogy miért nem erőltették, hogy milyen változtatás kellene a gépre vagy a beállításra, hogy ne hólyagosodjon a szuper lágy a téli teszteken.

(#108761) KraX válasza Csapoati (#108744) üzenetére


KraX
(senior tag)

"A versenytempót a prime gumikon meg nem nagyon tudjuk, vagy igen?"

En figyeltem az FP2-t is, de megmondom oszinten, hogy fogalmam sincs, hogy ki lesz a nyero a versenyen. Holnap minden kiderul. Ez mondjuk jo lett, hogy azert nem egyertelmu, hogy ki a nyero a futamon, nincs egyertelmu favorit, csak konyorgom, ne SC dontson. :)

[ Szerkesztve ]

I know kung fu!

(#108762) Malachi válasza KraX (#108761) üzenetére


Malachi
(addikt)

ha most kéne fogadnom, dögunalmas körözgetésre tennék, rajt-cél Hamilton. ilyenkor jó, ha tévedek. :)

(#108763) KraX válasza Malachi (#108762) üzenetére


KraX
(senior tag)

A kvalifikacioban biztos voltam, hogy a Mercedesek fognak nyerni. A versenyben mar egyaltalan nem vagyok biztos. Holnap szerintem barmi lehet es annak az ellenkezoje is, ahogy David Sandor mondta egykoron. :)

I know kung fu!

(#108764) DS39 válasza KraX (#108763) üzenetére


DS39
(veterán)

Előzni itt se nagyon lehet, szóval elég Merci esélyes futam lesz.

(#108765) gbors


gbors
(nagyúr)

Sajátos egy időmérő volt ez. A lágy gumikon a Ferrari végig számottevően jobb volt (vö. FP1 :) ), viszont a szuperlágyakon fordult a kocka. Szerintem (fotel :) ) itt két tényező van játékban:
1. A szuperlágy gumik talán túl puhák erre a pályára
2 A gumiköpeny vastagságának a változása értelemszerűen nem ugyanúgy hatott az egyes csapatok versenyképességére

Azt viszont nehéz lenne megmondani, hogy ezek közül melyik járult hozzá erősebben a Mercedes pole-jához - nyilván a 2-es segítette őket a Ferrarival szemben, de ki tudja, hogy ez a segítés nem csak századokban mérhető-e, és igazából az 1-es pontnak köszönhették a fölényt, vagy pedig a 2-es pont éppen annyira tolta el a gumik működését, hogy nekik épp jó lett, a Ferrarinak meg már pont nem.

Azzal egyetértek, hogy ilyet év közben nem lett volna szabad csinálni - de hogy a valós hatása ennek mennyi, azt szerintem nem tudjuk meg soha.

A futam meg persze nagy kérdőjel. A Ferrari sokkal jobb lágyon, de ez az egy körös tempó, ami eddig nem volt igazán indikatív a versenyre nézve. Meg ezen a pályán is track position über alles, szóval a boxban kell majd vszleg előzni. Nem számítok falrepesztő izgalmakra, de reménykedni azért lehet :)

"Armour... is part of a state of mind... in which you admit the possibility... of being hit."

(#108766) arn


arn
(nagyúr)

hat igazan nem akarok osszeeskuveselmeleteket gyartani, de a megvaltoztatott gumikon mindenki jobban szenved, mint a mercedes. ki kerte elsosorban? a mercedes. ilyenkor azert nehez nem mogottes okokat latni. eleve milyen keverekek azok, amikor a kemenyebb megy jobban? igy ev kozben beletenyerelni vmibe, finoman szolva sem fair, plane, hogy egyertelmuen vkinek kedvez.

a korabbi keverekekkel is valoszinu a mercedes palyaja lett volna, de igy most nehez lesz lemosni a fenti dolgot. nem vagyok benne biztos, hogy a mercedes ezzel a sajat renomejat epitette.

versenyre - eddig ha vettel indult az elrol, sc, buko, ha hatrebbrol, megnyerte. johet :D

[ Szerkesztve ]

https://www.facebook.com/mylittleretrocomputerworld

(#108767) Csapoati válasza DS39 (#108764) üzenetére


Csapoati
(Topikgazda)

Tavaly azért Hamilton megcsinálta Vettel ellen. Igaz, az első próbálkozásból majdnem csattanás lett. De nagy különbség kell hozzá, ez tény.

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#108768) shteer válasza erahurka (#108751) üzenetére


shteer
(félisten)

Szvsz év végére meglesz a 4. hely, Alonso-faktor miatt

G25 / G27 pedál adapter Fanatec kormányhoz eladó

(#108769) KraX válasza gbors (#108765) üzenetére


KraX
(senior tag)

"2 A gumiköpeny vastagságának a változása értelemszerűen nem ugyanúgy hatott az egyes csapatok versenyképességére"

Es nagyon PC-n fogalmaztal ezzel. Q3-ban az elso megtett korokben
Hamilton 1:16.491-et ment a piros oldalfalu puhabb gumikon.
Raikkonen 1:18.192-t ugyanazokkal a gumikkal, de tudjuk, hogy o belehibazott az elso korebe, szoval ezt figyelmen kivul hagyhatjuk
Vettel 1:17.255-ot ment, nala viszont nem olvastam nagyobb hibarol. Ez viszont ~ +0.8 ugy, hogy eddig az elozo harom kulonbozo karakterisztikaju es kulonbozo homersekleti viszonyok kozott zaljo kvalifikaciokon mindig ki tudtak hozni a puhabb komponensu gumikeverekbol a legjobbat a vorosok. Nyilvan valoan nagyon furcsa ez az eredmeny. A futam az valoban egy masik kerdes lesz, de ahogy fentebb is irtam, azt megjosolni most, hogy holnap mi lesz, szerintem nem nagyon lehet.

I know kung fu!

(#108770) gbors válasza KraX (#108769) üzenetére


gbors
(nagyúr)

Nem a PC miatti rajongás okán írok ennyire óvatosan, hanem azért, amit az első pontban írtam. Erre a pályára nagyon puhának tűnik a piros kerék, és ez önmagában is a Mercedesnek kedvez.
De ettől még nem tetszik a helyzet. Nyerjen a Ferrari (nekem mindegy, melyik), oszt' akkor jóvan :)

"Armour... is part of a state of mind... in which you admit the possibility... of being hit."

(#108771) KraX válasza gbors (#108770) üzenetére


KraX
(senior tag)

"Erre a pályára nagyon puhának tűnik a piros kerék, és ez önmagában is a Mercedesnek kedvez."

Ez teljes mertekben szembe megy az eddig tapasztaltakkal (de meg a mult ev beliekkel is), ahol is a puhabb kevereket tudta jobban munkara fogni a Ferrari es a Mercedes a kemenyebb komponensu gumikevereken erezte jobban magat.

I know kung fu!

(#108772) gbors válasza KraX (#108771) üzenetére


gbors
(nagyúr)

Akkor úgy fogalmazok, hogy túl puhának. Ebben a témában nincs tapasztalat, most van először, amikor a Pirelli nagyon alullőtte az optimumot. Sztem a Ferrari egyszerűen túlmelegíti ezeket a gumikat ezen a pályán.

"Armour... is part of a state of mind... in which you admit the possibility... of being hit."

(#108773) arn válasza gbors (#108772) üzenetére


arn
(nagyúr)

epp forditva... arra panaszkodtak, hogy nem tudtak felmelegiteni. ami eleg fura egy lagyabb guminal :D

https://www.facebook.com/mylittleretrocomputerworld

(#108774) KraX válasza gbors (#108772) üzenetére


KraX
(senior tag)

Ez azert is nagyon fura mert a februári teszteken a Ferrari pürévé tesztelte az SS es HS gumikeverekeket ezen a palyan, mar az uj aszfalton es voltak olyan tesztnapok amikor hasonlo idojarasi korulmenyek voltak a mostanihoz. Akkor nem olvastam, hogy sok gondjuk lett volna ezekkel a gumikeverekekkel. Szoval igen sok adatnak kell lennie a csapatoknal. Persze azok meg a vastagabb futofeluletu gumik voltak.

[ Szerkesztve ]

I know kung fu!

(#108775) b-type válasza arn (#108766) üzenetére


b-type
(nagyúr)

Sztem egyszerűen nem működik ez az megoldás, mármint leszedni a futófelületből, ..tönkrevágta a szuperlágyat,..és valszeg fokozottan igaz lett volna a hiperlágyre és az überlágyra, pláne a hihetetlenlágyra.
Ez csak tűzoltó megoldás erre a pályára az új aszfalt miatt, nem változtatták meg alapvetően a gumik szerkezetét-felépítését, csak vékonyabb futófelülettel gyártották le.
Az alapfelállásban a szuperlággyal a Mercedes nagy valószínűséggel bukta volna a pole-t ahogy bukta Kínában is.
DE, könnyen lehet hogy így a Mercedes bukta azt az előnyét amit eddig a lágyon tudott futni a Ferrari-val szemben.
Az hogy a Ferrari másfél tizedre volt a lágyon a szuperlágyat használó Mercedes-szel szemben, és a lágyon futott etapok képe alapján a futamon sebezhető lesz a Mercedes a lágy gumis futamrészben.
Jósolhatatlan kb. mi lesz.
- ..ha minden maradt volna a régiben, akkor a pole valszeg a Ferrari-é, szuperlágyon rajtoltak volna el, mert Q2-ben azt kellett volna használni, és a Mercedes megpróbált volna elévágni a Ferrari-nak egy korai lágygumira váltással. A Red Bull fekete ló, most róluk senki nem beszél, mindenki a Ferrari vs. Mercedes-re van kihegyezve.
- a jelenlegi helyzetben ez könnyen lehet hogy fordítva lesz, a Ferrari fog támadni.
Ami érdekessé teszi a futamot az az hogy a Ferrari mit csinál, mert két fajta gumit kell használni, de a szuperlágyat nem hiszem hogy bevetik, mert nem működik. Hosszú lágy gumis etap kellene, mert ott jobban mennek mint a Ferrari, de mire váltanak? elnyújtott lágygumis etap majd egy médium elég hülyeségnek tűnik.
:D
Rákényszerülnek használni a szuperlágyat, vagy beáldozva a lágy gumis jelenlegi előnyüket korán médiumra váltanak?
...

https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

(#108776) Segal válasza KraX (#108774) üzenetére


Segal
(addikt)

Biztos megzavarta a tükör áthelyezése az aerót ;]
Viccet félretéve van vagy 20 fok eltérés a teszt és a jelenlegi állapot között az meg rettentő sok.

(#108777) gbors válasza arn (#108773) üzenetére


gbors
(nagyúr)

OK, ez nem volt meg.

@KraX: jogos, ez billenti a mérleg nyelvét, bár felvet további kérdéseket is. De nem erőltetem, próbáltam a "könnyű" megoldás mellett más irányokat is megnézni, lehet, hogy most nem jött be :)

"Armour... is part of a state of mind... in which you admit the possibility... of being hit."

(#108778) KraX válasza Segal (#108776) üzenetére


KraX
(senior tag)

Ez igy nem igaz, tobb nap is volt amikor hasonlo idojarasi korulmenyek uralkodtak mint tegnap. 27 fokos aszfalt homerseklet volt szerintem a teszteken is. Mindenki csak a havazasra emlekezik de kozel ket het volt tesztelni.

#108764
Lehet, hogy ez lesz a forgatokonyv, akkor jogosan verjuk majd az asztalt! ;]

[ Szerkesztve ]

I know kung fu!

(#108779) KraX válasza b-type (#108775) üzenetére


KraX
(senior tag)

Igen. Az latszott az elmult ket napon, hogy megfordult a trend. Ami eddig mukodott a Ferrarinak az most a Mercedesnek mukodik es forditva. A Redbullok ugy neztek ki legalabbis a q3 utolso etapjaban, hogy mindket tipusu gumit ugyanugy tudtak munkara fogni, szinte nem volt erdemi kulonbseg a piros es a sarga oldalfalu gumik kozott naluk a legutolso gyors korokben ha jol lattam. A kerdes tovabbra is az, hogy a megfordult trend kinek kedvez jobban a versenyen. Ki tudott nagyobb hasznot hajtani a versenyen. A Mercedes ezzel a valtoztatassal elhozta a pole-t, de lehet, hogy a versenyen hatranyban lesznek, ezt nem tudhatjuk most. Az az elonyukre valik, hogy itt nagyon nehez elozni es ok vannak elol. Majd meglatjuk.

En csak felvetelrol este mert gyerekszinhazban leszek a csaladdal :)

[ Szerkesztve ]

I know kung fu!

(#108780) b-type


b-type
(nagyúr)

ehh, műsorújság szerint Motogp ismétlés megy a Spíleren, odakapcsolok kiírja hogy Premier League, a képen meg salakmotor
:D

https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

(#108781) EmberXY


EmberXY
(addikt)

Esik az eső Barcelonában, most kezdődik a GP3... Lehet, hogy esős futamunk lesz délután?

Up the Irons!

(#108782) cyberkind válasza EmberXY (#108781) üzenetére


cyberkind
(nagyúr)

Ha esik az eső, akkor nem lesz futam. :K

"Fly the Friendly Skies" "Take Me Home, Country Roads" "I shouted out Who killed the Kennedys?"

(#108783) Motion_Blur válasza EmberXY (#108781) üzenetére


Motion_Blur
(félisten)

Addigra fel fog száradni, de hideg lesz, 15-16 fok.

Szerintem az a kulcsa a futamnak hogy Vettel le tudja-e rajtolni Bottast.

Red Bulloknál egyszerűen nem lesz meg a tempó, le fognak szakadni.

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#108784) snecy20 válasza Motion_Blur (#108783) üzenetére


snecy20
(veterán)

Ha hideg lesz, akkor félő hogy nagyon sima Mercedes győzelem várható. :O
Itt még SC-re sem érdemes számítani.

(#108785) Don.Corleone


Don.Corleone
(aktív tag)

Az a legszomorúbb ezzel az egész gumimizériával, amihez gyorsan hozzá teszem ilyen mindig volt az f1-ben ilyen-olyan módon, hogy szép igazságos és normális f1-t akarnak létrehozni, ahol mindenkinek ugyan olyan a cerka mérete, de közben még mindig az a klasszikus mondás "erősebb kutya b**zik" törvénye érvényesül. Kíváncsi lettem volna ha a Sauber, vagy FI panaszkodik a tesztek után, milyen választ kapnak. Egy gumi látva a pirelli érát, elképesztően befolyásolja a versenyképességet. A ferrari eddig kiválóan bánt az abroncsokkal, a merci pedig látványosan kínlódott vele, szemcsésedés-nem tudták felmelegíteni, most hipp-hopp, hirtelen minden klappol. :) Szomorú ez az egész, főleg az a tény, hogy a Q3-ban megy a matek, hogy akkor most melyik keverék is a jó és az SS aminek az lenne a feladata, hogy felpakolni és a legjobb idő, ahelyett egy keményebb keverékkel mennek időt sokan. Ebből az f1-ből sosem lesz bárányokkal teli zöld mező, ahol mindenhol ugyan olyan a fű mérete, ezt be kell látni. Csak kicsit elkeserítő, nekem már nem bosszantó, hogy eddig kígyót békát lehetett kiabálni nekik, semmit sem voltak hajlandóak változtatni, most a mercinek valami nem ízlett, egyedül, erre év közben belenyúlnak a gumikba. Ez testvérek között is elég patkány cselekedet a pirrelli és az f1 részéről. Ezért lett volna jó ha jön a michelin és lett volna egy kis gumiháború...

(#108786) Mika1227 válasza Don.Corleone (#108785) üzenetére


Mika1227
(őstag)

Maximálisan egyetértek! :K Milyen érdekes, hogy egy csapásra elől lett a merci! :U Miért kellett ezt most megváltoztatni? Toljuk már előre őket!

[ Szerkesztve ]

A Mikulásnak teljesen igaza van, hogy évente csak egyszer megy az emberek közé!!! Még az is sok!!!

(#108787) snecy20 válasza Mika1227 (#108786) üzenetére


snecy20
(veterán)

Mert meg kell velük nyeretni mindent 2021-ig, aztán utána boldogan és könnyes szemmel inthet búcsút egymásnak az F1 és a Mercedes.

(#108788) b-type válasza Don.Corleone (#108785) üzenetére


b-type
(nagyúr)

...én értem, hogy ez sz@r, bár kételkednie mindenkinek szabad (lenne).
De egy ilyen képbe hogyan klappol bele az hogy a Pirelli a a Mercedes-nek kedvez? Valaki végre elmondhatná hogy mi lenne az alapja egy ilyen feltételezett, sőt gyakorlatilag már facebook style elkönyvelt, részrehajlásnak?
Eddig egyetlen választ kaptam, hogy a pénz.
Ezt még a fiam is tudná vitatni, szal érdekelne hogy felnőtt emberek hogyan csatolják be az elgondolásba, miért kedvezne a Pirelli a Mercedes-nek.
..és nem kell terelni, nyilván csak van egy elgondolás hiszen alapja lenne egy ilyen kifogásnak.
--

https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

(#108789) Motion_Blur válasza b-type (#108788) üzenetére


Motion_Blur
(félisten)

Inkább ez a probléma:

"A változtatáshoz a csapatok 70%-ának beleegyezésére lett volna szükség, ám a Pirelli biztonsági okokra hivatkozott, így ezt a szabályt megkerülhette."

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#108790) DS39 válasza Motion_Blur (#108789) üzenetére


DS39
(veterán)

nem is értem, milyen biztonsági ok?
egy vékonyabb gumi hamarabb elkopik, és cserélni kell, akkor nem biztonságosabbá tették, hanem veszélyesebbé.

(#108791) b-type válasza Motion_Blur (#108789) üzenetére


b-type
(nagyúr)

Ahogy írtam korábban, a guminyomás változtatásához sem kérték ki senki engedélyét.
A MotoGp kérésére leaszfaltozták a pályát, és az hólyagosodást eredményezett, minden csapatnál egyébként, de hát ugye a Mercedes-ről híresült el...és az is igaz hogy voltak csapatok akik kevésbé szenvedtek, így a Ferrari.
De ez ennél összetettebb, egyfelől a Pirelli-nek biztosítania kell egy adott körszámot a keveréken, egy számolt köridőesés és köridő különbségen a tervezett keverékek között.
Sztem pont leszrja a Pirelli a Mercedes és a Ferrari versengését, most már elég régóta csinálják ez az egészet ahhoz hogy a saját veszélyeikkel foglalkozzon, ha a leglágyabb keverékkel végig lehet menni a futamon, miközben ők 20-24 kört adnak meg rá, az nekik probléma..és minden ezzel kapcsolatos dolog, az ő feladatukat kell ellátni, és megfelelni a vállalt követelményeknek show és biztonsági részről egyaránt.

Egy versenyzőnek és versenycsapatnak nyilván nem tetszik ha az előnye, vagy a másik hátránya csökken, de ha valaki ebből elméletet gyárt azt meg kell indokolni valamivel.

"
Tekintve, hogy már a Pirelli változtatásának bejelentése óta pletykálják, e módosítás a gumikkal a télen Barcelonában még küszködő Mercedesnek kedvez, és Sebastian Vettel a hétvégén egyértelmű utalást tett arra, hogy az olasz gyártó a riválisok panaszai nyomására lépte meg a szerinte szükségtelent, a német Auto Bild egyik munkatársa egy – tőle egyébként nem idegen... – provokatív kérdést is nekiszegezett a mercedeseseknek. „Nem gondoljátok, hogy a Pirelli azért változtatott – nem a színen, hanem a keveréken –, hogy segítsen a Mercedesnek?”

„A keverék ugyanaz, csak a felület vastagsága kisebb” – pontosított Bottas. Majd az újabb kérdésre, szerintük segítette-e őket a Pirelli, kijelentette: „Nem hinném, hogy így lenne. Miért segítenének minket?”
"

Szóval miért?

https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

(#108792) Samott válasza b-type (#108791) üzenetére


Samott
(senior tag)

Olyan dolgot varsz el magyarazatkent tolunk amihez nem ferhetunk hozza. Lehet hogy gyari beszallitoi szerzodesen faragtak valamit az anyagyarnal, sokszazer abroncsot el lehet adni igy, nem mindegy mennyiert. Nincs ralatasunk a mercedes es a pirelli penzugyi kapcsolataira. Azt kerdezd kinek az erdekeben tortent a valtozas, ki a haszonelvezoje. Azt meg mind latjuk.

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#108793) b-type válasza Samott (#108792) üzenetére


b-type
(nagyúr)

ha nincs rálátásod akkor mi a alapján gyártasz elméletet??
Egy felállított elméletet minden értelmesebb közegben meg kell védeni..

https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

(#108794) szilva01 válasza b-type (#108793) üzenetére


szilva01
(őstag)

Mert a merga csalik, vágod? :U

(#108795) Don.Corleone válasza b-type (#108788) üzenetére


Don.Corleone
(aktív tag)

Én úgy gondolom, innen a fotelből közel 20 éve, hogy rendre ezeknek a történéseknek mi a felszínét kapargatjuk egy műanyag lapáttal. Ezt rá lehet húzni párharcokra is, mint a Rosberg-Ham, ami szerintem a pályán kívül még izgalmasabb volt, de mi egy nagy túrót nem láthattunk belőle sajnos. Az f1 egy baromi érdekes kávéház, ahol az öncélú érdekeken túl a pénztárca vastagsága az, ami megszabja mennyire is vagy versenyképes, ha egy csapatot vizsgálunk. De akár pilótát, pénz nélkül sehova nem kerülsz, max a lelátóra. Az igazságot pedig a büdös életben senki sem fogja kimondani. Az adott nyilatkozatokat, amiket rendre előre megszerkesztenek, sok információt nem tudunk kiszűrni, szóval maradnak a látottak és a tények. Mondatnám válaszként a klasszikust a sorozatból, hogy "az igazság odaát van", és talán ez lenne a kézenfekvő. Szerintem egyszerűbb lenne Toto telefonszámát megszerezni, minthogy egy olyan kérdésre kapjuk meg a konkrét választ, amire mi esélytelenek vagyunk innen. Valamilyen úton módon létrejött a 13-as teszt is, ebben a sportban legyen szó bármely területről, vérprofik dolgoznak, szóval a szabálykönyv betűről betűre való átolvasása után újítunk vagy változtatunk valamit a biztonság címszó alatt nem egy ismeretlen fogalom. A pénz az egy dolog szerintem, hiszen végeredményben mindenki nyereséges akar lenni, különben lehúzhatják a rolót, de itt nem csak erről van szó. Én a tényeket látom, az pedig egyértelmű. A merci a teszteken nem használta a leglágyabb keverékeket, a szezonban pedig egyértelműen mutatkozott hogy problémájuk van velük, szemcsésedésen túl képtelenek voltak üzemi tartományba működtetni őket szemben a ferrarival aki minden körülmény között talán a legjobban bánt az abroncsokkal. Motorikusan kiegyenlítődött a sztori, így a gumikezelésen dől kis túlzással minden el. Sikerült valahogy elérniük, hogy változtassanak a gumikon, amikkel eddig csak nekik volt problémájuk. Ha ezen a 3 futamon szereznek egy szoros pontverseny során 3 wint, akkor már nyertek ezzel a cirkusszal. Egy szó is száz, egy olyan közegben keressünk választ ahol mindig is a diktatúra uralkodott, viszont ha a szívére teszi mindenki a kezét, szezon közben belenyúlni a gumik szerkezetébe minden csak nem az egyenlőség berkeit erősítő tett.

(#108796) DS39 válasza b-type (#108791) üzenetére


DS39
(veterán)

a Pirelli már rég nem olasz, hanem kínai.
szóval simán segíthetnek akárkinek a Ferrari ellenében. nincs ebben semmi meglepő.

egyébként nyilván valamilyen üzleti érdek áll a háttérben, nem biztos hogy konkrétan pénz, lehet egy együttműködés a két cég között az F1-en kívül.

(#108797) b-type válasza Don.Corleone (#108795) üzenetére


b-type
(nagyúr)

szép cirkalmak :)
Szóval ami így kapásból:
-A Force India dollár:pont aránya a legjobb, nem a pénztárca vastagsága határozza meg az eredményességet.
A Wiiliams-t, a Renault-t sem volt szegényebb náluk sem tavaly sem tavalyelőtt, sőt.
-A szabályokról, a Ferrari az akinek vétójoga van,..és nyilván ügyvédei is, nem egy nyuszi csapat, ha ők nem lépnek akkor nem kell helyettük kitalálni milyen jogsérelmek érték őket.
- nem ez az első alkalom amikor a Pirelli változtatott valamin.
..a különbség csak az hogy most versenyhelyzet van, és nyilván verve van a tamtam.

DS39:
Ezt nem vágom honnan jön ide, nem hinném hogy írtam volna olyat hogy a Pirelli a Ferrari-t segítené..sőt biztos hogy nem tettem.
..és ha még ezt is mondanám, akkor sem azért tenném mert nem nézek utána ki hova milyen érdekeltséggel bír.
Az egyetlen ok, ami miatt a Pirelli segíthetné a Ferrari-t, az ugyan az amire már egyszer volt precedens, amikor a domináló csapatot beszívatták a Michelin segítségével.
De hogy a több éve a bajnoki címeket halmozó csapatot még segítsenek is...sehogy nem fér be a történetbe.

[ Szerkesztve ]

https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

(#108798) odrif

én azt gondolom hogy ami régen jó volt most is jó.
Tehát lehetne több gumigyártó versenyben mint régen, és a tankolást is vissza kellene hozni.
Ettől lenne igazán izgalmas és kiszámíthatatlan egy verseny.

15 éve a Prohardveren!

(#108799) KraX válasza snecy20 (#108787) üzenetére


KraX
(senior tag)

Nem gondolom, hogy jelentos nezoszam vesztes nelkul kivitelezheto lenne egy ilyen dolog. Sok ember nem kivancsi mar a csillagos markara szerintem (meg az sem kell, hogy Ferrari szurkolo legyen feltetlenul).

[ Szerkesztve ]

I know kung fu!

(#108800) Mortein


Mortein
(tag)

Csak halkan megkérdezném, hogy olyan opció nincs, hogy a merci fejlesztései beváltak?
Mert ahogy olvasom itt a hszeket abból az jön le, hogy a merci csak azért került a poleba, mert a gumi vékonyabb lett.

Útvonal

Fórumok  »  Sport, életmód, utazás, egészség  »  Formula-1 (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.