Hirdetés

2019. december 10., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Sport, életmód, utazás, egészség  »  Formula-1 (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2019-11-29 17:54:58

LOGOUT.hu

Formula-1

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#107651) arn válasza Zoleee83 (#107649) üzenetére


arn
(nagyúr)

Ket eve ezt nyomja... elotte lehet azert nem tunt fel, mert nem volt olyan autoja, hogy ez ennyire feltuno legyen, es akkor konnyu volt a kezdo szamlara irni. Amiota a redbullban ul, a hasonlo sebessegu pilotakat kuglizza, epp ugy mint 2016ban.

https://www.facebook.com/mylittleretrocomputerworld

(#107652) LanyUs


LanyUs
(aktív tag)

Az IQ Hunter Szujó Zoltán meg kinevezte Ricciardo - Hamilton előzését az "Év előzésének", gumi előny ide-oda. Ahhha 10-15 körös közepes gumik vs. 1-2 körös lágy fumi féktávon... hol él ez az ember?

Szujó újra: "Remekül kihasználta a redbull..." Mi ezen nagy szám? Éppen ott voltak és behívta őket a csapat ennyi történt.

Ricci meg díjátadó előtt örömködik és csodálkozik ha fagyos a levegő a pihenő szobában a bemákolt a kerékcseréje után. Hatodik hely volt reális számára.

(#107653) Zoleee83 válasza LanyUs (#107652) üzenetére


Zoleee83
(senior tag)

Nekem ezért szóltak itt a fórumon legutóbb hogy miért ekézem a magyar kommentátorokat...
Azért, mert rettenetesen idegesítő mikor a "Kapcsolják be biztonsági öveiket" után 5 percig torkaszakadtából üvölt Zoltánunk és le kell venni a hangot ekkor persze semmit sem hallok az autókból. :U
Ráadásul az esetek nagy százalékában mindketten lemaradnak az akciókról/hülyeséget beszélnek.
Tudom nem kötelező nézni, max megnézem felvételről a britektől, de az mégsem élő. :/

[ Szerkesztve ]

* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *

(#107654) [CS]Blade2 válasza b-type (#107635) üzenetére


[CS]Blade2
(őstag)

Igen, ilyen íratlan szabályokkal próbálják kompenzálni az következetlenséget, de még ez is következetlen. Ha épp olyan bíró van az adott hétvégén, akinek van valami személyes baja is az adott pilótával, akkor reszeltek.

Azokra a pilótákra meg kiakadok... nem hiszem el, hogy nem lehetne az előny ellenére inkább pl. visszaadni a pozíciót. Fociban pl. visszarúgják az ellenfélnek a labdát egy ehhez hasonló eset után, mert úgy sportszerű.
Itt a fél mezőny szarik a szabályokra. Szerintem azért, mert nem következetes, és sokszor még enyhe is a büntetés.

HAM vs VER: Ott végül nem volt gond, de lehetett volna, attól, hogy nem tudta, hogy a másik hol van a pályán. Más kanyarban, ahol nem szoktak előzni, és nem marad egy autónyi hely... ez probléma.
Ugyanúgy őrültség abban reménykedni, hogy ott nem lesz kívül mellette, mint ott bemenni mellé a gumitörmelékre.

A kisgyerekezést nehezen tudja így elengedni. Olyan, mintha a PlayStation lenne neki a valóság. Ott biztos nem volt gumitörmelék, meg van restart. Gyerekként került be és gyerekként vezet.
Erre egyébként a Redbull is rájátszott, mert amikor tényleg nagy galibát okozott, akkor azt mondták neki Hornerék, hogy "Jól van kisfiam, okos vagy, ügyes vagy. Majd legközelebb." ahelyett, hogy "Ezt elfikkantottad".

De mondom, szerintem ez a mostani nem volt vészes, az elsőt korrigálta, a második épp, hogy nem volt meg. Ebben a büntetési rendszerben szerintem elég volt a 10 sec. Ericsson ellen még ennyit sem kapott volna, az az érzésem.

Én továbbra is a fix lista mellett vagyok. Abba rögzíteni lehet, hogy mindig és mindenkor. Nem úgy, hogy ezért 5 másodperctől a fekete zászlóig adható a bíró kénye-kedve szerint, ahol minden futamon más a bíró.

(#107655) Csapoati válasza LanyUs (#107652) üzenetére


Csapoati
(Topikgazda)

Akkor nem is örülhet? Kellett előznie bőven az első helyhez, Kimit DRS nélkül nyomta le, Bottast meg bravúrral előzte meg. Verstappen meddig is jutott?

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#107656) Leon77 válasza Zoleee83 (#107653) üzenetére


Leon77
(senior tag)

Nem tudom, milyen tévéd van, az enyém tudja külön kezelni a hangsávokat. A futamon volt 3 hangsáv, egy a magyar közvetítéssel, egy angol nyelvűvel és volt egy natúr, ahol nincsenek kommentátorok, csak a futam van, senki egy hangot sem szól.

Mert van élet a halál előtt:P AMD Ryzen 7 3700x, Asus x370 pro, MSI GTX 1080 TI GAMING 11G, 16Gb(2*8) trident z f4-3200c16d-16gtzb, Samsung M2 960 evo 250GB épített vízhűtés és saját készítésű kuckó

(#107657) arn válasza [CS]Blade2 (#107654) üzenetére


arn
(nagyúr)

hamiltonnak indokolatlanul nem hagyott helyet, mar megelozte, vettel meg direkt ott hagyta neki az ivet, de az nem volt neki eleg.

https://www.facebook.com/mylittleretrocomputerworld

(#107658) LanyUs válasza Csapoati (#107655) üzenetére


LanyUs
(aktív tag)

Nem mondtam, hogy nem örülhet, de nem is kell elvárni a többiektől a nyakba ugrást. Ezzel a gumiszettel kötelező volt hoznia az első helyet. Verstappen pedig türelmetlen kamikaze volt, eldobta az első helyet és újra helyzetbe hozta Hamiltont, aki lelke mélyén biztosan hálás neki

(#107659) Zoleee83 válasza Leon77 (#107656) üzenetére


Zoleee83
(senior tag)

Na ezt nem tudtam óriási köszi érte! :R
Megnézem a következő futam alkalmával mindenképp! A hangsávok már a szabadedzések ideje alatt is elérhetőek?
(Csak azért kérdezem hogy ne a futam alatt kínlódjak vele)

* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *

(#107660) snecy20 válasza LanyUs (#107658) üzenetére


snecy20
(veterán)

Azért az elég erős túlzás, hogy egy kötelező ujjgyakorlat volt ez a győzelem.

(#107661) Popes válasza snecy20 (#107660) üzenetére


Popes
(őstag)

Azért volt egy "kedvező csillagállás" ami segítette. :D

Deus ex machina

(#107662) snecy20 válasza Popes (#107661) üzenetére


snecy20
(veterán)

Ez természetesen így van, de az elmúlt években még gumielőny mellett sem volt éppen egyszerű az élmezőnyben előrejutni. Persze nem is ez a része érdekes - hanem az, hogy míg Verstappen vagy csak üggyel-bajjal, vagy sehogy nem tudott átjutni ellenfelein, addig Ricciardo mindent végrehajtott, ami kellett a győzelemhez. Az a része persze tiszta sor, hogy nyers tempóból, eredeti gumistratégiával, SC nélkül valahol a 4. hely lett volna a maximum.

(#107663) LanyUs válasza snecy20 (#107662) üzenetére


LanyUs
(aktív tag)

Na persze tegyük hozzá még a másik fontos tényezőt is! A pálya! Ausztráliában és a híres Monacoban lehet 1 helyet sem fogott volna, de ezen a pályán van hely. Ezért beszélem állandóan rojtosra a szám, hogy nem szűk, hanem ilyen jellegű pályák kellenek.

Minden esetre szerintem vannak döntéshozók, akik már mérlegelik a box utca zárást.

[ Szerkesztve ]

(#107664) Leon77 válasza Zoleee83 (#107659) üzenetére


Leon77
(senior tag)

Nem tudom, én az időmérőn néztem, ott már elérhetőek voltak, a futamot sajnos felvételről néztem, de gondolom ott is van, ha az időmérőn van.

Mert van élet a halál előtt:P AMD Ryzen 7 3700x, Asus x370 pro, MSI GTX 1080 TI GAMING 11G, 16Gb(2*8) trident z f4-3200c16d-16gtzb, Samsung M2 960 evo 250GB épített vízhűtés és saját készítésű kuckó

(#107665) zetecR válasza Zoleee83 (#107653) üzenetére


zetecR
(addikt)

Tavaly még volt kommentár nélküli hangsáv... :D

(#107666) Atomantiii válasza Leon77 (#107656) üzenetére


Atomantiii
(őstag)

Nem tudom milyen szolgálgatónál nézed, de alapból elvileg magyar és eredeti hangsávnak kell(ene) a közvetítésen lennie, dvb-t-n van három hangsáv de hogy angol is lenne ez érdekes.

(#107667) Atomantiii válasza zetecR (#107665) üzenetére


Atomantiii
(őstag)

A kínai futamnál már minden közvetítés alatt volt eredeti hangsáv is az mtva feladáson, első két futam alatt nem minden esetben volt így.

Persze az egyes szolgáltatók eltérhetnek ettől.

(#107668) [CS]Blade2


[CS]Blade2
(őstag)

És ki a kommentátor az angol hangsávon?

(#107669) Motion_Blur


Motion_Blur
(félisten)

Eláruljuk, miért lett gyengébb a Mercedes F1-es motorja!

"...nem a Ferrari V6-osa erősödött az elmúlt hetekben, hanem a Mercedes döntött úgy, hogy visszalép egyet olajspecifikációjával. A brackley-i gárda a szezon második versenyhétvégéjétől kezdte azt az olajspecifikációt használja, mint amit 2016-ban! Emiatt pedig veszítettek teljesítményükből a Mercedes-motorok.

A döntés oka, hogy az idei évre változtattak a regulákon: a csapatok 100 km-en mindössze 0,6 liter olajat égethetnek el..

Úgy tudni, Bahreinben a Mercedes és a Ferrari is éppen csak a határérték alatt mozgott: 0,58 liternyi olajat égettek el. Ugyanez az érték a Honda és a Renault esetében 0,1-0,2 liter.

Miközben a Mercedesnél úgy döntöttek, nem kockáztatnak, és inkább kevesebb olajat égetnek el, a Ferrari továbbra is a 0,6 literes határérték körül mozog."

Honda, Renualt motorok esetében az a 0.1-0.2 literes olajfogyi csak elírás, ugye? Gondolom azt szerették volna írni hogy ennyivel vannak határérték alatt.

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#107670) #51611392 válasza Motion_Blur (#107669) üzenetére


#51611392
(törölt tag)

Nem elírás, a korábbi cikkekben is ezek az értékek szerepeltek.

(#107671) IreN!CuS válasza Motion_Blur (#107669) üzenetére


IreN!CuS
(őstag)

Nem, nem elírás. Sok helyen leírták már, hogy a Renault 0.1-0.2 tized között mozog azért is próbálják tovább szigorítani az olaj evést, kisebb nagyobb sikerrel.

Smoke weed Everyday :D / Aki beperelte magát és nyert / ".....A fiú barát akkor is barát marad ha berakja ...""Go for the eyes Boo, GO FOR THE EYES!! RrraaaAAGHGHH!!!"

(#107672) Motion_Blur válasza IreN!CuS (#107671) üzenetére


Motion_Blur
(félisten)

Köszi.

Következő kérdés: számíthat annyit egy régebbi olajspeckó hogy mondjuk a Merci elveszít vele 10-20 lóerőt?

Egyébként eddig arról szólt a mese (Wéber is mindig ezt mondta) hogy a Merci hajtás ereje nem a benzinmotorban van hanem a hibrid rendszerekben.

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#107673) arn válasza Motion_Blur (#107672) üzenetére


arn
(nagyúr)

A weber gabi annyira tudja, mint te :)

https://www.facebook.com/mylittleretrocomputerworld

(#107674) Csapoati válasza Motion_Blur (#107672) üzenetére


Csapoati
(Topikgazda)

10-20 lóerőt szerintem kizárt. Max párat.

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#107675) b-type válasza Motion_Blur (#107669) üzenetére


b-type
(nagyúr)

Érdekes megközelítés.
ez külön tetszett:
A motorgyártók és a csapatok már az elmúlt idényben is rengeteget trükköztek, a turbófeltöltő kompresszorának egyik tömítését például szándékosan úgy tervezték meg, hogy az átengedjen bizonyos mennyiségű előmelegített olajat az égéstérbe.

https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

(#107676) [CS]Blade2 válasza Motion_Blur (#107672) üzenetére


[CS]Blade2
(őstag)

0,1 liter olaj /100km.
A Redbull és a Renault felől simán levihetnék 0,1-re. Szerintük a motornak 100km alatt nem kell elégetni szinte semmi olajat.

A másik kettőnél az 1,2, majd 0,9 és 0,6 /100km rohadt sok, de nem hiszem, hogy olyan sokat számít, mint gondolnák.
Időmérőn tudtommal korlátlan a fogyasztás, csak az átfolyás korlát van. Akkor pedig belenyomnak annyi benyát, amennyit csak lehet, és ez mellé még egy fél liter olajat is körönként? Nem hinném.
Versenyen pedig, ha a mostani maximumot nézem, akkor az 1,8 liter olaj a 143 liter benyához. Ha mondjuk valahogy elérték, hogy valami 102-es benyának megfelelő legyen az az olaj, akkor mondjuk ér 1,8 liter benyát. Csak hogy némelyik pályán még csak tele sem tankoljak a Mercis autókat, mert 90-95kg-val jobb indulni, akkor minden körben van egy 10-15kg-val kisebb tömeg, ami tizedmásodpercben mérhető.
1,8 liter még szín tiszta benyából sem hozna olyan rohadt sokat, csak persze a sok kicsi sokra megy. Ez is valami, főleg, ha a másiknak nincs.

A benyamotor a Mercinél biztos, hogy jobb, mint a többi. Azzal janiznak, hogy nekik 50 akárhány % a hatásfok, ami a világon a legjobb. Ha a többi gyártó is tudná, akkor már rég világgá kürtölték volna, meg TV reklám, meg minden.
Ez pedig az időmérőn is előny, mert az átfolyás limit miatt ugyanannyi benyából több teljesítmény, a versenyen pedig több teljesítmény és/vagy alacsonyabb tömeg.
15 litykót autónként ki tudnak venni, ami bőven elég a főhadiszállás körül lenyírni a füvet.

Az energia visszanyerők nem olyan hatékonyak. Valszeg ott is van egy kicsi előny, de ők majd a többiek is felismerték, hogy a belső égésű hatékonyságával lehet a legtöbbet nyerni, nem az MGU-H-val. Élőkamrás gyújtás, kompresszió gyújtás, más turbó, más égéstér.

(#107677) b-type válasza [CS]Blade2 (#107676) üzenetére


b-type
(nagyúr)

MGU-H-t nagyjából maximalizálták, ott már a szabályok a szűk keresztmetszet. 2014-ben még csak rebesgették hogy a Mercedes majdnem teljes körön tudja töltetni a motorját az MGU-H energiájából, 2015-ben már teljes körön. 2016-ban már a nyomatékgörbét kellett módosítani, és lehetett spórolni ez a kettős gyújtás, előkamrás gyújtás, többféleképpen elhíresült.
2016-2017-re hozták az olajégetést, de nehezen képzelhető el hogy a cikkben szereplő módon, egyfelől mert szabályozatlan folyamat, másfelől meg a levegőt olajozni nem túl hatékony.
Igazából ez nem olaj, vagy nem az általunk ismert olaj,..csak alkalmas kenésre is :D

A hibrid-ben már nem sok van, ha nem oldanak fel valamit. a belső égésű motorban bármi van, az duplán fizet, ezért jó ott nyerni egy kis teljesítményt.

https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

(#107678) [CS]Blade2 válasza b-type (#107677) üzenetére


[CS]Blade2
(őstag)

Igen, normál olaj az égéstérben nem biztos, hogy kívánatos lenne. De a benzinnél csak nem tudnak jobban éghető olajat csinálni. Akkor pedig 1,8 liter plusz üzemanyagot jelent a versenytávon. Persze itt is nézni kell a tömeget, hogy ami már elégett, azt nem cipeli.

Időmérőn pedig az átfolyás 100kg/óra, ami mellé szerintem nem kell még olajat is égetni, mert kb bőven elég. Pláne, ha előkamrával meg tudják oldani, hogy amikor nem e körül éget, akkor nyomja a kamrába, és amikor kell a zab, akkor 100kg felett éget óránként, amit vissza kellene számolni másodpercre, hogy értelmes mértékegység legyen. Az átfolyás mérőn ezzel elérhető lehet, hogy az egész körön végig 100kg/óra átfolyás van minden másodpercben.
Versenyen durván 2kg jut egy körre, vagy mondjuk 105kg/1,5 óra. Időmérőn mehet a 100kg/óra, ami legalább 2,5kg-t jelent.
Szerintem egyfelől ezzel trükköznek, és nem az van, hogy még bemegy 1 deci olaj is mellé.

Ha a hatékonyság is jobb pár százalékponttal, akkor még ugyanannyi üzemanyaggal is erősebbek, több üzemanyaggal pedig még annál is.

Vagy a Q3-ban kapcsol valamit, amitől bemegy +0,5 liter olaj 1 körön? Kicsit feltűnő lenne, hogy állandóan töltögetni kell a Merciket. Mondjuk arra magyarázatot adna, hogy miért nem ugrik meg a két ügyfél csapat is a Q3-ban. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#107679) Csapoati


Csapoati
(Topikgazda)

Na, akkor jövő évtől 105 helyett 110 kg üzemanyagot vihetnek magukkal az autók.

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#107680) Popes válasza [CS]Blade2 (#107678) üzenetére


Popes
(őstag)

"De a benzinnél csak nem tudnak jobban éghető olajat csinálni"

Azért ezt az olajat ne csak "kenőolajként" fogd fel, ezek már annyi mindent tartalmaznak hogy elképzelni is nehéz, nem tudhatjuk pontosan hogy mit is csinál az üzemanyaggal keveredve. Simán növelheti az égés hatékonyságát a megfelelő adalékokkal megspékelve a benzint.

Deus ex machina

(#107681) b-type válasza [CS]Blade2 (#107678) üzenetére


b-type
(nagyúr)

Ezt megválaszolni az 'olaj' összetételének pontos ismerete nélkül nem nagyon lehet, találgatni viszont lehet.
Alapvetően ez az olaj a versenyen a spórolást segíti, mert 'szegényebb benzin keverékkel tudnak menni a futam bizonyos szakaszaiban úgy hogy nem vesztenek annyi köridőt.
Az 'előkamrás' gyújtásuk is ezt a célt szolgálja, alapvetően. DE egy motormérnök az mindenben keresi a lehetőséget, a variációk száma túl nagy.
Ez a technológia, a benzines motorok előkamrás gyújtása már 40éves csak nem közútra használták mert minek, drágítja az eladható termék előállítását, igen cserébe gazdaságosabb a működtetése, de hát ugye..
Szóval egyféle elgondolás alapján, az a benzin-levegő keverék amit használnak az F1-ben az ugye közúti, de csak bizonyos paramétereiben kell megegyezzen azzal, azaz kb. annyi köze van egymáshoz mint egy Trabantnak meg egy Ferrari-nak egymáshoz.
Alapvetően kétféle gyújtási-keverékképzési rendszerük van, az egyik időmérőre, a másik a futamra. rengetegféle módszert szoktak alkalmazni hogy az égéstérben a gyulladás-robbanás minél ideálisabb legyen, égéstér kialakítás, a dugattyú tetejének kialakítása..
időmérőn:
A kettős gyújtás, kombinált gyújtás az egyszer begyújtja az előkamrában a keveréket, ez egy szegény-normál keverék nagymértékben sűrítve (minél jobb minőségű a benzin annál nagyobb mértékben sűríthető öngyulladás nélkül), és ez(is) gyújtja be az égéstérben lévő normál keveréket, az kapja a gyújtószikrát is így az égés hatékonyabb azaz nő a teljesítmény.
-
A futamon, egy másik motormódban ezt egy kicsit megfordítják, az égéstérbe olyan szegény benzin-levegő keverék van hogy az a szikrától nem, vagy nagyon rossz hatásfokkal robbanna, ilyenkor az előkamrás gyújtással képesek ezt a keveréket is robbanásra-munkavégzésre fogni.
-
Az olajégetés az normál esetben azt a célt szolgálja hogy a futamon használt 'olaj' összetétele javítsa ezt a minimumra leszegényített benzin-levegő keverék összetételét.
Mondom, futamon amikor spórolnak, és a megfelelő motormódot használják akkor az égéstérbe annyira szegény keverék jut, hogy csak előkamrás gyújtással lehet berobbantani, ennek az összetételét javítják fel ezzel a pár decivel.
--
Aztán van olyan teória is hogy a gázosodással élnek, az 'olajnak' olyan az összetétele, de ezt majd kb. 5év múlva tudjuk meg biztosan :)

https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

(#107682) b-type válasza b-type (#107681) üzenetére


b-type
(nagyúr)

A Honda (nem meglepő mert japán szabadalom ez a technika) így csinálta meg a CVCC-ben (és nem, ez nem egy kép az idei F1 motorjukról :D ):

cikk

majd kukázták a változtatható szelepvezérléssel, ami bár modernebbnek hat, és egyébként tényleg qva jó dolog, valójában csak egy fordulatszám függvényében tologatott vezérműtengely. :)

manapság az F1-ben ennél lényegesen, de nagyon lényegesen eltérő ez a technika, de az alapelgondolás az ez.

jet:

vizualizálva :D

[ Szerkesztve ]

https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

(#107683) vlevi


vlevi
(nagyúr)

A zindexes cikk vótmá?
[link]

Elsőre jól hangzik.
MGU-H kuka, 160L benzin, 18000fordulatszám,...

(#107684) Zoleee83 válasza vlevi (#107683) üzenetére


Zoleee83
(senior tag)

"törlik az üzemanyagáramlás korlátozását, ami jelenleg óránként 100 kg-ban van maximalizálva, vagyis minden lóerőt ki tudnak majd hozni a motorokból "

"Racefans értesülései szerint a 2019-re 110 kilóra növelt üzemanyag-mennyiséget további 50-nel toldhatják meg, a 160 kilónyi benzinnel együtt pedig 960 kilóra hízhatnak a kocsik"

Hát jól összeszedte a kolléga, csak kicsit ellentmondásba került önmagával, persze értem mit szeretett volna elmondani, de aki csak betéved F1 futamot nézni meg lesz vezetve az eltörlik aztán meg 160 kg dumával.
Most eltörlik vagy megemelik :F
:DDD

[ Szerkesztve ]

* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *

(#107685) Krogoth válasza Zoleee83 (#107684) üzenetére


Krogoth
(aktív tag)

1. óránként már nem csak 100 liter folyhat át, hanem "bármennyi"
2. összesen a versenyre nem 110, hanem 160 liter benya lesz.

Így se nyomhatják egész versenyen, de lesznek szakaszok, ahol jobban, ha igazak a híresztelések :)

nem kötelező megadni - minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik

(#107686) Zoleee83 válasza Krogoth (#107685) üzenetére


Zoleee83
(senior tag)

Elolvastad amit írtam? :)

"persze értem mit szeretett volna elmondani, de aki csak betéved F1 futamot nézni meg lesz vezetve az eltörlik aztán meg 160 kg dumával."

Én értem csak aki 1x-1x néz F1-et és a cikket olvassa az nem fogja, ahogy a gumikiosztás is túl van bonyolítva. SZERINTEM.

[ Szerkesztve ]

* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *

(#107687) Krogoth válasza Zoleee83 (#107686) üzenetére


Krogoth
(aktív tag)

Nem tudom, szerintem ez egyértelmű, de biztos, hogy egyértelműbb, mint a 88 fajta soft gumikeverék :D

nem kötelező megadni - minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik

(#107688) Leon77 válasza vlevi (#107683) üzenetére


Leon77
(senior tag)

Azt hiszem fel is találták a csőben a lyukat. Szvsz lépünk egyet hátra (- mguh).

Oké, lesz majdnem új motorformula, de ez miért is lesz jó? Oké, talán olcsóbb lesz (lett már valaha bármi olcsóbb az F1-ben?) , erősebb autók lesznek, talán hangosabbak is. De a versenyek miért lennének izgalmasabbak?

Ez az F1, megemelik a limiteket, akkor mindenki arra fogja kihegyezni a vasat és mindig az aktuális határok szerinti érték függvényében, de lesz spórolás.

Buli mód meg annak lesz igazán, akinek a legjobb lesz a motorja tisztán, hiszen az üzemanyagátfolyás korlát feloldása után az időmérőn gyakorlatilag bármilyen mennyiséget elégethetnek, ez nem lesz hátráltató tényező. Én nem látok ebben semmi különlegeset és nagyon sajnálom az mguh megszüntetését.

Helyette mondjuk lehetne 4 kerekes kinetikus visszanyerés, esetleg nem lenne akadálya a 4 kerékmeghajtásnak sem... Bár lehet rosszul gondolom, de így laikusként és aktív nézőként nekem ez az álláspontom.

Mert van élet a halál előtt:P AMD Ryzen 7 3700x, Asus x370 pro, MSI GTX 1080 TI GAMING 11G, 16Gb(2*8) trident z f4-3200c16d-16gtzb, Samsung M2 960 evo 250GB épített vízhűtés és saját készítésű kuckó

(#107689) b-type válasza Leon77 (#107688) üzenetére


b-type
(nagyúr)

Szerintem is most a gyártóknak van/volt igaza, mire eljön 2021 addigra értelmetlen lehet a motorformula váltás.
Az első tengelyről is fékezési energiát levenni és elektromotorral azt is hajtani egy józan gondolat lenne sztem, persze úgy hogy alacsony sebességnél az autó viselkedése hátsókerékhajtás hatást mutasson, teszem azt mondjuk a leglassabb kanyar kigyorsítását figyelembe venni, 80-90km/h felett felett segítene rá csak.
A két tengelyről vett energia elég lenne pótolni az MGU-H-t.
..
Ettől függetlenül lesz ami lesz :D

https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

(#107690) szebe válasza vlevi (#107683) üzenetére


szebe
(őstag)

"a 160 kilónyi benzinnel együtt pedig 960 kilóra hízhatnak a kocsik, ha csak nem vezetik be újra a verseny közbeni tankolást."

A turbóhibrid-érában kissé megszaladt a súlyhatár (laza 50%-os emelkedés).
Tudom, hibrid rendszer(ek), glória, tankolás kivétele, de valahogy akkor is nehéz elhinni, hogy lassan az 1 tonnát ütik a kocsik...

"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"

(#107691) [CS]Blade2


[CS]Blade2
(őstag)

220 literes tankkal még egy fél méterrel hosszabbak lesznek :D és közel 1 tonnásak a rajtnál.

szerk.: ja mégsem, mert nem kötelező tele tankolni, valszeg 160 liternél többet nem tesznek bele, a fordulatot pedig max 14 ezerig kiengedik.

[ Szerkesztve ]

(#107692) snecy20


snecy20
(veterán)

Ha már úgyis kiállnak kereket cserélni, akkor oly mindegy töltenek-e a tankba üzemanyagot. Elejét lehetne venni az egész hülyeségnek a tankolás visszahozatalával.

(#107693) Csapoati válasza snecy20 (#107692) üzenetére


Csapoati
(Topikgazda)

Pedig azt biztos nem fogják visszahozni - sajnos.

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#107694) grabber válasza snecy20 (#107692) üzenetére


grabber
(addikt)

Így is baroni gyorsak most az autók,akkor valahogy lassítani kellene rajtuk.

(#107695) erahurka válasza grabber (#107694) üzenetére


erahurka
(nagyúr)

Szerintem senkit sem érdekelnek milyen gyorsak a kocsik, csak jó versenyek legyenek. 2012-ben milyen fostalicskán néztek már ki, meg a mostanihoz képest milyen lassúak voltak, de mekkora évad volt!

"Hamburger! Elengedhetetlen az egészséges reggelihez!" >>>http://fastfoodcentral.blog.hu<<< | Kajapornó: http://instagram.com/erahurka

(#107696) snecy20 válasza grabber (#107694) üzenetére


snecy20
(veterán)

Nem kéne, csak akkor versenyen nem időmérő + 4-7mp-ccel lennének lassabbak, hanem csak 1-3-mmal.

(#107697) arn


arn
(nagyúr)

Igy hogy novelik a hatekonysagot? Az 1 tonnas f1es auto eleg vicc, volt az fele is... a sulycsokkentes fontos lenne, plusz az aero atszabasa.

https://www.facebook.com/mylittleretrocomputerworld

(#107698) Csapoati


Csapoati
(Topikgazda)

[link]

Vettel felvetette, hogy körültekintőbben kéne megválasztani a SC beküldését. Az F1 Racingesek szerint (meg szerintem is) az SC nevében azért van az, hogy safety, hogy a biztonságra törekedjenek vele. Szóval amikor muszáj, akkor azonnal küldjék be. Mondjuk az egész különösen annak a fényében vicces, hogy Vettel Ausztráliában pont a VSC miatt nyert, mikor beküldhették volna egyből a SC-t is. Azt megértem, hogy ez most szarul jött ki neki - de ilyen van, ettől is kiszámíthatatlan a verseny.

[ Szerkesztve ]

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#107699) b-type válasza Csapoati (#107698) üzenetére


b-type
(nagyúr)

Vettel azt nem is kifogásolta volna ha azonnal beküldik, de nem ez történt, 2 kört még mentek.
Sztem igaza van, ha ennyi idő szükséges ahhoz hogy döntsenek a safety-ről az régen rossz. ..ha nem tudnak dönteni akkor VSC, amikor eldőlt akkor SC (ha kell).
De az elég hülye magyarázat amit Charlie Whiting adott, miszerint ablakot keresett a takarítóknak...

„Én megértem, hogy ha történik valami, arra azonnal reagálni kell, és nem foglalkozhatsz azzal, hogy hol tartanak az autók egymáshoz képest, de két körön át ott volt a törmelék a pályán, így fél perccel hamarabb is behívhatták volna a biztonsági autót, és akkor mindenki maga dönthetett volna a kiállásról” – érvelt Vettel

Whiting:
„Arra vártunk, hogy legyen egy nagyobb hézag a forgalomban. A törmelék nagy felületet lefedett, és a pályabírók pályára küldésével szerettem volna megvárni, amíg a biztonsági autó maga köré gyűjti a versenyautókat. Még a biztonsági autós tempónál sem gondolnám, hogy a pályabírók számára biztonságos lenne ilyen távolságból kimenni. Szerettem volna biztosítani, hogy legyen elég hézag, hogy kimehessenek, takaríthassanak, visszatérhessenek, majd miután a vonat elment, újra kimehessenek.”

https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

(#107700) Csapoati válasza b-type (#107699) üzenetére


Csapoati
(Topikgazda)

Ez tényleg elég gagyi. Viszont olyan máskor is simán lehet majd, hogy az élen járók pórul járnak, azt pedig nem vitatom el Whitingtól, hogy nem egyes pilóták érdekeit nézi.

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

Útvonal

Fórumok  »  Sport, életmód, utazás, egészség  »  Formula-1 (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.