Hirdetés

2021. február 27., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Sport, életmód, utazás, egészség  »  Formula-1 (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2020-03-01 16:53:08

LOGOUT.hu

Formula-1

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#106851) Viktor77


Viktor77
félisten

Alonsonak 1 ponttal van kevesebbje, mint tavaly egész évben. :)

Some people move on, but not us ... not us

(#106852) snecy20 válasza Abu85 (#106850) üzenetére


snecy20
veterán

Kicsit más alakulása lett / lehetett volna szerintem a versenynek ha Hamilton az eredeti poziciójából tud rajtolni.

(#106853) Cartevo válasza Abu85 (#106850) üzenetére


Cartevo
senior tag

A célvonal után meglett volna, ahogy itt írta valaki, mázli mázli hátán.

(#106854) #98880768 válasza Viktor77 (#106851) üzenetére


#98880768
törölt tag

Érdekes futam volt az biztos! Toro Rossonak gratula, szép hétvégéjük volt, nem úgy a nagytesónak... a McLaren javított a szombati nap után, Alonso jót ment. Ha nincs a Hamilton bünti biztos máshogy alakulnak a dolgok, de volt, innentől meg kár erről beszélni.. várjuk Kínát.

[ Szerkesztve ]

(#106855) arn válasza Abu85 (#106850) üzenetére


arn
nagyúr

A gumikezeles is a sebesseg resze... a ferrari a kozepessel valszeg ennyit se tudott volna.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#106856) Don.Corleone


Don.Corleone
aktív tag

Érdemes lábjegyzetként megemlíteni, Vettel kiállt Hamilton mellett, továbbá az ehhez fogható gyökér kérdéseket firtatta.

(#106857) Abu85 válasza snecy20 (#106852) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Mivel? Ugyanúgy nem tudott volna előzni. Azért a Ferrari mellett nem lehet már elmenni motorerőből, és a speciális oldaldoboza miatt ez az a kocsi, ami a legrosszabb turbulens levegőt alakítja ki maga mögött. Nem véletlen, hogy ahogy Bottas fölért másfél másodpercre megakadt. Ez nem Bottas hibája. Egyrészt már az ő gumijai is tropák voltak, másrészt részben azért ilyen a Ferka oldaldoboza, hogy szar legyen a kicsi mögött autózni. Nem véletlenül másolta le a HAAS, persze úgy-ahogy. Ezen a pályán nagyon sok múlik az első szárnyon, és ha ott elveszted a tapadást másfél másodperces közelségben, akkor annak vége. Legalább három másodperc sebességelőny kell, hogy el tudj menni.
Én azt sem értettem, hogy a Wéberék mit izgulnak ennyire. A mai autók erre vannak kialakítva. Különösen a Ferrari. Bottas akkor tudott volna előzni, ha Ricciardo stílusban beugrik az első kanyarban, de ahhoz nem 28 körös gumi kell.

(#106853) Cartevo: Ez sehogy se lett volna meg. Maximum akkor, ha lemegy hirtelen elmegy a lágy tapadása, de nem ment el. Ez is a stratégia része. Nem arra mérik az első helyet, hogy ha tíz körrel hosszabb lenne a verseny, hanem van egy fix lejárta. A Merci akkor tudott volna jobban támadni, ha ők is a lággyal mennek, mert a közepes nem egy előnyös gumi ám. Annak van egy olyan hátránya, hogy a működési tartománya nagyon szűk, míg a lágy működési tartománya jóval tágabb. Tehát ha a közepessel beragaszd valaki mögé úgy 4-5 körre, akkor túlmelegszik. A Merci ezt eredetileg arra számolta ki, hogy Vettel még jön egy pirosra. Amikor menni kellett utána, akkor már tudták, hogy elvesztették.

[ Szerkesztve ]

(#106858) gbors válasza Abu85 (#106850) üzenetére


gbors
nagyúr

Ha az eredeti irány marad a piros-sárga-piros gumikkal, akkor valószínűleg nyert volna erőből a Ferrari. Így, hogy a Merci átkényszerítette őket az egy cserére, összességében gyorsabbak voltak a németek, ha nem kell előzni, akkor Bottas nyert volna (meg akkor is, ha nem ilyen töketlen). Ha pedig Vettel is közepesre cserél, akkor lehet, hogy mindkét Mercedes elmegy mellette.

(#106857) Abu85: persze, mert Vettel sem ment el Hamilton mellett...

[ Szerkesztve ]

"Your motto was in god we trust all others pay by cash"

(#106859) Abu85 válasza gbors (#106858) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Lehet töketlennek nézni Bottast, de a közepes gumi az egyik legrosszabb választás az idén. Borzalmasan gyorsan túlmelegszik, mert nagyon szűk a hőtűrése. Ezt nehéz egy versenyzőnek kezelni, mert nem abból áll ám az előzés, hogy menj mögé és nyomd ki a kocsi szemét, hanem abból, hogy van körülbelül úgy fél kör, amíg a gumi hőmérséklete előzésre optimális. Ha azon túlmentél, akkor a fékezésnél/kigyorsításnál egyáltalán nem lesz stabil a kocsi. És ugye ez egy 27 körös abroncs volt, ami meg pláne nem teszi előzésre alkalmassá. Ezt senki sem csinálta volna meg közepes gumival. Ez a konstrukció nem alkalmas erre a feladatra.

Vettel okkal nem cserélt közepesre. Ha csak valami nem kényszeríti rá a csapatokat, akkor ezt a keveréket kerülik. A Ferrari sem azért ódzkodik tőle, mert rosszul mennek vele, hanem azért, mert alapvetően egy szar keverék.

[ Szerkesztve ]

(#106860) Cartevo válasza Abu85 (#106857) üzenetére


Cartevo
senior tag

Oké, bocs, mit takar ez a házigazda titulus amúgy?

(#106861) Abu85 válasza Cartevo (#106860) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Hogy a Prohardvernél dolgozok. Semmi különös. Ugyanolyan fórumozó vagyok, mint bárki más. :)

(#106862) Cartevo válasza Abu85 (#106861) üzenetére


Cartevo
senior tag

Akkor veled megfogtam az isten lábát, mert korrekten látod Bottast. Most nem akarok semmit eltúlozni vagy egyoldalúan írni, de azért kihozta a futamból, amit lehet. Amit számonkérnek, az előzés, megengedem, hogy egy vagányabb ámokfutó típus beszúrt volna valahol, aztán, ha kiszorítja, az már nem az ő baja, de azért itt van az a negatív légáramlás, amikor valaki mögött haladva a motorhűtés, gumikopás, és az aero sem ideális. Azért egy Vettel nem adta volna ingyen a bőrét, és hogy más megelőzte volna, az is csak feltételezés. Az itt a fő érv, hogy aki 4x volt vb, az már biztos a legjobb. Azt elhiszem, hogy a háttérben tisztábban lát sokmindent, elkapta a fonalat, de hogy a volánnál csak ő ideális, mint az Isten az arany kezével, az egész világon, azért őrület ez már.

(#106863) Abu85 válasza Cartevo (#106862) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Meg lehet próbálni beszúrni, de nem 27 körös gumival. Meg igazából ezekre a beszúrásos manőverekre a szuperlágyat találták ki, vagy az ennél is lágyabbat. Azzal lehet jóval rövidebbet fékezni.

Azt kell megérteni sokaknak, hogy a jelenlegi F1-es szabályok mellett, DRS ide vagy oda, annak van előnye, aki elől megy. Egyik autót sem arra találták ki, hogy a másik mögött vonatozzon. Ezért van az, hogy leszakadnak bő két másodpercre egymástól, mert ha közelebb mennek, akkor jön a túlmelegedés, aminek úgyis a lemaradás lesz a vége. Van úgy 2-3 kör, amit lehet támadni. Ha nem sikerül, akkor pihentetni kell a rendszert legalább két körig. Aztán megint vissza lehet menni támadni. Ez egy nagyon szar szabályrendszer egyébként, de sajnos ez van.

(#106864) Csapoati válasza Abu85 (#106857) üzenetére


Csapoati
Topikgazda

Nem akadt meg Bottas másfél másodpercnél, csak elrontotta azt a dupla balost. Utána is ugyanúgy jött fel, 2 körön belül szerintem lehetett volna egy egészséges próbálkozása. Az egyenesben szélárnyéknál (+DRS) meg nem sokat ér az az oldaldoboz... Ricciardo amúgy megpróbálta volna szerintem. :D
Vettel kiállása Hamilton mellett pedig egyszerre szimpatikus, fair és ráadásul igaz is. Miért kell őket egyből megkérdezni mindenről?

[ Szerkesztve ]

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#106865) ricsi8800gt válasza Patrick (#106784) üzenetére


ricsi8800gt
addikt

Mert?

Opel Astra H Caravan 2007 Z16XER,Yamaha Yz450f 2007

(#106866) bunddog válasza Mortein (#106841) üzenetére


bunddog
tag

most is sírok mert sajnos így is oda lehet adni :D

(#106867) arn válasza Abu85 (#106859) üzenetére


arn
nagyúr

Az hogy melyik gumi milyen, az az auto gumikezelesen mulik - a mercedes a lagyabb gumikat nem is probalgatta barcelonaban, ez talan nem veletlen. Ha jok a megerzeseim, a mercedes jobban melegiti a gumikat mint a ferrari, ennek tobb hatasa is lesz:
* melegebb palyakon kemenyebb gumikeverekeket fognak hasznalni, lassabban kopik, idomeron buko
* huvosebb palyakon tempofolenyben lesznek hasonlo kevereken

Amiota beszuntettek a trukkos felfuggeszteseket, ugy latszik, hogy nehezebb menedzselni ezt a dolgot - tehat nem mukodik, hogy idomeron gyorsan melegitik a gumit, de versenyen nem eszi meg. Valszeg palyarol palyara varialjak, de kell egy optimalis balanszot talalni, viszont kenytelenek vagy az idomerore vagy a versenyre jobban fokuszalni - huvosben mercifoleny lesz, melegben meg a szituacion mulik.

[ Szerkesztve ]

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#106868) #98880768 válasza bunddog (#106866) üzenetére


#98880768
törölt tag

Egyetértek. Ez a szezoneleji "bukdácsolás" nem fog már sokáig tartani a Mercinél.

(#106869) gbors válasza Abu85 (#106859) üzenetére


gbors
nagyúr

Persze, Vettel okkal nem cserélt közepesre, még pedig az volt az ok, hogy kétkiállásos stratégián volt, mint Hamilton kivételével kb. az egész mezőny. Bottas-t menet közben tették át erre, és Vettellel kényszerből reagáltak így.

A közepes gumival kapcsolatban örülök, hogy ennyire pontos információkkal rendelkezel, én ennyire nem ismerem a karakterisztikáját és a vonatkozó időablakokat. Bár az a gyanúm, hogy Te sem, csak találgatsz ;) Azt az év folyamán meglátjuk, hogy lesz-e közepes gumival előzés (tipp: lesz), viszont ami tény, az az, hogy Bottas körönként 1 másodperc előnnyel közeledett Vettelre, és nemhogy megelőzni nem tudta, de 5 kör alatt egyetlen normális előzési kísérletet sem tudott összerakni. Ezzel szemben a verseny közepén Vettel kisebb lendülettel közeledett Hamiltonra, ehhez képest 1 kör alatt elment mellette. Szerintem van kb. féltucat pilóta a mezőnyben, aki Bottas helyében megcsinálta volna az előzést.

"Your motto was in god we trust all others pay by cash"

(#106870) #70869248


#70869248
törölt tag

Gyors autó a Ferrari, motorerőben ha van is különbség az minimális a Mercedes-hez képest.
..és ami a pláne, hogy egyáltalán nem jelentkezett az a jósolható probléma hogy a Mercedes motor hatékonysága miatt a Ferrari-nak a futam végére vissza kell vennie. Vettel annyit bukott amit a gumi miatt bukott.
Egyébként ez igaz Gasly Honda-jára is, El tudott húzni Magnussen-től két alkalommal is, és futamo közben sem nagyon tekerhette le, mert ha Grosjean előzékenyebb Magnussen-l akkor bajba kerülhettek volna.
Max az utolsó 4-5 körben spórolhatott motormóddal, a többit versenyzői intelligenciával, vitorlázással kellett spórolnia Gasly-nak.
tehát az összehasonlítás képe alapján a Honda motor nem rossz tempóban és hatékonyságban (fogyasztásban) sem. Most már csak meg kell várni a következő futamot és hátradőlve nézni hogy ez egyszeri dolog volt, vagy stabilizálódik.
A Force India lesz még előrébb is, és a a Toro-nak többféle taktikával kell készülnie.

(#106871) erahurka


erahurka
nagyúr

Alonso amúgy mit csinált az utolsó körben? Direkt lemaradt hogy lekörözzék, és ne kelljen még egyet mennie? Valami elszállhatott a McLarenben, vagy ellőtte az összes benzint?

"Hamburger! Elengedhetetlen az egészséges reggelihez!" >>>http://fastfoodcentral.blog.hu<<< | Kajapornó: http://instagram.com/erahurka | Filmes Twitter: http://twitter.com/TrashMozi

(#106872) AMD Power válasza Csapoati (#106864) üzenetére


AMD Power
titán

Nagyot not Vettel a szememben tegnap!!

Sajnos a futam 80% nem lattam a melo miatt.

[ Szerkesztve ]

Xbox Series X Power Your Dreams! ;)

(#106873) velizare válasza #70869248 (#106870) üzenetére


velizare
veterán

ami engem nagyon meglepett ebben a hondában, hogy ezt az eredményt nem egy monacoban, vagy a 'ringen érték el, ahol beállsz a vonat elé, aszt tolnak végig a célig, ha el nem rontod. bahrein egy eléggé motorerőre építő pálya, ami eszi a gumit, és még így is simán betolták az str-t a középmezőny elejére. tavaly vandoorne-nak kilyukadt a hűtője, el se rajtolt itt, alonso alatt meg megkotlott a honda motor, és addig is ennyire gyenge volt:
"25 — Fernando Alonso — How the hell they can overtake me, 300 metres behind me at the beginning of the straight. I never raced with less power in my life."
egy évre rá meg átugrotta a renault-kat.

a ferrarinak meg nemcsak a motorja jó, hanem a futóműve is. azok a lágyak mégiscsak megmaradtak annyira a maratoni etap végére, hogy vettel elől tudott maradni. és amíg hamiltonnak és bottasnak egyre-másra játszották vissza az elfékezéseit, vettelnél nem mutattak egyet sem.

[ Szerkesztve ]

Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

(#106874) BenHans


BenHans
addikt

Ha esetleg eddig csak írott formában került volna a topikba, itt a videó is.

Csak ennyi: 👌👏 :R

"...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "S7ill I Rise"

(#106875) erahurka válasza velizare (#106873) üzenetére


erahurka
nagyúr

4 éve dolgoznak a motoron. Tavaly év vége felé már látszott a fejlődés is, elég jól bírták a futamokat, Alonso pontokért versenyezgetett. Ott már a McLarennél is érezték szerintem hogy inkább maradni kellett volna.

Ráadásul ezek után ki akar majd megint gyári partnere lenni a McLarennek? Senki.

[ Szerkesztve ]

"Hamburger! Elengedhetetlen az egészséges reggelihez!" >>>http://fastfoodcentral.blog.hu<<< | Kajapornó: http://instagram.com/erahurka | Filmes Twitter: http://twitter.com/TrashMozi

(#106876) arn válasza AMD Power (#106872) üzenetére


arn
nagyúr

egy 4x vbnek nemtom mit kellene meg bizonyitani :) aki ennyi cimet szerez, szinte minden szempontbol bennt van a minden idok legjobb tiz versenyzoje kozott.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#106877) #70869248 válasza BenHans (#106874) üzenetére


#70869248
törölt tag

Ebben tökéletesen igaza van Vettel-nek, annak idején azért tették be ezt a szobát a közvetítésbe, hogy a nézők hallják azt is amit a versenyző a másiknak szán, vagy ugy egyáltalán nem a megszokott sablonos szöveg.
Most akkor azt kérdezi hogy a fszfejezés rendben volt-e? ..baszki ki kell zárni a kamerát a szobából azt kész, az jobb? ..vagy nyomják ott is a:
- hát milyen jól dolgoztak a fiuk a gyárban, nem,..és láttad mennyi szurkoló kijött milyen nagyszerűek..
szöveget?
Mit akar az újságíró?..és mit akar a néző?
Tök igaza volt Vettel-nek, ha ezt a versenyzők kezelni tudják, azaz Verstappen és Hamilton, és legyen az később bárki, vagy volt korábban, akkor mit szemforgat egy újságíró?
..ha nem tudja a néző a helyén kezelni, akkor ki kell zárni a kamerát, mert nem elvárható egy versenyzőtől hogy megszűnjön ember lenni, qva anyáztam már én is a forgalomban nem is egyszer, de csak kétszer álltam meg balhézni ténylegesen.

(#106878) AMD Power válasza arn (#106876) üzenetére


AMD Power
titán

Ennyi. Az teny,hogy neki mar sokat nem kell letennie az asztalra. Ha holnap azt mondana,hogy koszonom eleg volt mar akkor elo legenda lenne.

Xbox Series X Power Your Dreams! ;)

(#106879) velizare válasza gbors (#106869) üzenetére


velizare
veterán


a működési hőmérséklete kb. ugyanaz, mint a közepesnek, a melegedési karakterisztikája lehet más az összetétele miatt.

Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

(#106880) Abu85 válasza arn (#106867) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az autón csak az múlik, hogy túlhevíti-e a gumikat. Emiatt is van a Mercinek hólyagosodása. A kopást nem igazán befolyásolja az autó, bár nyilván, ha magasabb hőmérsékleten működik a gumi, akkor valamivel jobban fog kopni.

A Ferka az időmérőn valószínűleg azért nyert, mert nagyon furcsa és érthetetlen módon optimális hőmérsékleten tartják a gumikat, amit a többieknek valamiért nem sikerült elérni. Lehet, hogy van valami szabálytalanság, vagy minimum egy kiskapu kihasználása, amire más még nem jött rá. A lággyal Bahreinben nem igazán lehet 37 kört menni. Valamit tudnia kell annak az autónak, hogy előfacsart +10-12 kört a gumikból.

(#106881) Abu85 válasza gbors (#106869) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ezek nem új keverékek, hanem a tavalyiak. Csak éppen a tavalyi szuperlágy most a lágy, a tavalyi lágy most a közepes, és így tovább. A legkeményebb el lett dobva, míg lett két nagyon durván lágy keverék, még a tavalyi ultralágy alá. Tavalyról pedig ismert volt, hogy az akkori lágy, vagyis a mostani közepes keveréke működik a legkedvezőtlenebb tartományban. Hamarabb eléri az optimális hőfokot, de a tartomány nagyon szűk. Ez teszi előzésre nem éppen optimálissá, mert ha valaki mögött haladsz, akkor nagyon gyorsan túlmelegszik. Ezért nem lett semmi Bottas gyors közeledéséből. Amint utolérte máris túlmelegedett a gumi. Ezzel egy versenyző nem tud mit kezdeni. Ha Ricciardóskodik, akkor a pálya szélén végzi, mert volt a gumikba kétharmadnyi versenytáv, ami miatt nem fog neked 50 méterrel későbbi fékezésnél megállni az autó, hiába szeretnéd azt.

Vettel akkor rakta fel magának a lágyat, és Hamilton már eléggé elhasználta a sajátjait. Óriási különbség. Ugye a lágy az a tavalyi szuperlágy, ami igencsak alkalmas arra, hogy új állapotban ráharapjon az aszfaltra a kigyorsításoknál. Innentől kezdve pedig ott volt a DRS. Hamilton sem nagyon védekezett, mert amúgy meg tudta volna csinálni, hogy a célegyenesre ráfordulva jobban gyorsít ki, csak az többet kivett volna a gumijából, így inkább csinálta a saját versenyét.

A jelenlegi szabályok mellett az F1 inkább endurance jellemzőkkel rendelkezik, még a két órás időlimit mellett is. Ha minden csapatnak kötelező lenne három kerékcsere, akkor teljesen más versenyeket láthatnánk, de így az egész a spórolásról szól.

[ Szerkesztve ]

(#106882) Cartevo válasza gbors (#106869) üzenetére


Cartevo
senior tag

A találgatás leginkább a te észérvrendszered, felületes és elfogult módon, a többi véleményhez képest is. Nem véletlenül nem szidják Bottast a csapatnál, míg pl Irvine-t folyton ütötték a Ferrarinál, hogy többet várnak tőle, főleg a csapatverseny miatt, nem tündérmese ez a műfaj. De simán hosszabbítanak a finnel, holott most is elküldhetnék, ahogy Max is tavasszal jött, nem fájna nekik a kifizetése. De ez fel sem merül, holott egy Mercinél még indokoltabb lépés, ahol nem jótékonyságban utaznak. De nincs vele semmi gond, egy szavuk sem lehet rá, inkább dicsérik és kiállnak érte, ami egészen szélsőséges tahóság lenne, hogy etetik, ámítják, hogy aztán hirtelen halálként érje a kirúgása.

(#106883) venember83 válasza #70869248 (#106877) üzenetére


venember83
nagyúr

A holland újságíró fülét zavarta, hogy kapott egy kellemetlen jelzőt a kiskedvenc. Majd túlteszik magukat rajta. Ne gondolják már, hogy mindenki az agyatlan polkorrekt dumát nyomja 24/7...

(#106884) arn válasza Abu85 (#106880) üzenetére


arn
nagyúr

meg egyszer: merci, jobban melegiti a gumikat, strategia:

hideg idoben qualifikacio - hasonlo keverekek mind a tobbek - optimalis tartomany ok - ervenyesul a merci tempofolenye

hideg idoben verseny - hasonlo keverekek mind a tobbek - optimalis tartomany ok - nagyobb tempo, hasonlo kopas

meleg idoben qualifikacio - hasonlo keverekek mind a tobbek - optimalis tartomany fole lonek - alacsonyabb tempo (magukhoz kepest)

meleg idoben verseny - kemenyebb kevereken mind a tobbek - optimalis tartomany ok - hasonlo tempo, de alacsonyabb kopas (kevesebb kerekcsere)

a gumivalasztasok eddig nem cafoljak a teoriat.

[ Szerkesztve ]

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#106885) #70869248 válasza arn (#106884) üzenetére


#70869248
törölt tag

Miért melegíti jobban a Mercedes a gumikat mint a Ferrari?

(#106886) arn válasza #70869248 (#106885) üzenetére


arn
nagyúr

mit tudom en :) csak ez jon le a csapat stragiaibol eddig. egy koron, kivezeto korokon mindenkepp elonyt jelent. de szerintem teljesen mashogy mukodik mint 2017 elott. akkor sejteni lehetett, hogy a mercedes trukkoz vmivel idomeron, es versenyen, hogy hamar elerje az optimalis tartomanyt, es utana ott tartsa. szerintem ezt iden ugy oldjak meg, hogy megtartsak az idomeros elonyuket, hogy versenyen kemenyebb keverekkel fognak a melegebb versenyeken menni. persze aztan lehet hogy az uj pirellikkel mar erre sem lesz szukseg, mert elvileg epp a mercedes holyagosodasi problemajara reflektalnak (amit en eleg unfairnek tartok a tobbi csapattal szemben).

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#106887) Csapoati válasza Abu85 (#106880) üzenetére


Csapoati
Topikgazda

Ez nem teljesen van így, a leszorítóerő (és az autó beállítása) jócskán befolyásolja a gumik kopását.

arn: Na de most pont egy körön voltak lemaradva.

[ Szerkesztve ]

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#106888) Abu85 válasza Csapoati (#106887) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A leszorítóerő is a túlhevülést befolyásolja. Ha gyorsabban tud menni az autó a kanyarban, akkor a gumit is jobban terheli, így pedig olyan hőmérsékleti tartományba lökheti, ami nem optimális.

(#106884) arn: De mit értesz hideg idő alatt? Bahreinben a Q3-ban az aszfalt hőmérséklete már 30°C alatt volt. Az az F1-ben igen hidegnek számít. A legtöbb európai versenyen bőven 40+°C szokott lenni az aszfalt hőmérséklete. A levegő sem volt 26°C-nál több. Ez leginkább egy hideg versenyre hasonlító körülmény. Bármennyire is közel az egyenlítő, az éjszaka lehűti a levegőt.

Az, hogy jobban melegíti sem túl egzakt dolog. Ha jobban melegítené a Mecri a gumikat, akkor nem kértek volna változtatás a Pirellitől, mert ezekkel a gumikkal ők lennének a királyok, és nem a Ferrari húzná be idén erőből a második versenyt.

[ Szerkesztve ]

(#106889) Cartevo válasza Csapoati (#106887) üzenetére


Cartevo
senior tag

Így van, az autó felépítése és beállítása jócskán befolyásolja a gumikopást, meg minden mást. Kivéve Bottast...

(#106890) Csapoati válasza Cartevo (#106889) üzenetére


Csapoati
Topikgazda

Nem fogod elengedni, ugye? Tudod mit? Igazad van, Bottas kurvajó, csak direkt elnyomják, mert egyautós a Merci.

Abu85: A kanyarokbam a leszorítóerő befolyásolja, hogy mennyire csúszik meg az autó, ami a kopásra elég nagy hatással van (keresztirányú erők).

[ Szerkesztve ]

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#106891) #70869248 válasza arn (#106886) üzenetére


#70869248
törölt tag

Az hogy valaki keményebb keveréken megy, az sok összetevős, de alapvetően ideálisabb helyzet akkor(!) ha jó a tempója rajta.

Az ha a Mercedes keményebb gumit használ mint a többiek, azt általában azzal szokták összefüggésbe hozni a szurkolók, hogy ennyire gyorsak, hogy megtehetik a lassabb keverék használatát.
Sztem inkább kényszer. Nehezebben dolgoznak a lágyabb gumival, amikor viszont betalálnak akkor nagyon összeáll a tempó, mint Melbourne-ben. Viszont ez rizikó, pláne egy futamon.

Az hogy ezt ki hogy magyarázza, első blikkre azt mondanám hogy a Ferrari jobb mechanikus tapadásban, azaz a lassabb pályákon...ezzel nagy rizikót nem vállalok mert nagyjából mindenki ezen a véleményen van.
A Mercedes többet csúszik..vagy inkább elmászik hiszen itt nem az autóról, egy látványos csúszásról beszélünk, hanem a gumiabroncs tapadásáról-elmászásáról.
Ezért hólyagosodik, és valahol ezért is jobbak a keményebb gumikon.

Barcelona után már rögtön próbálták befolyásolni a Pirelli-t, ebben nagy esemény nincs, mindenki ezt teszi.
Viszont azt nem szabd összemosni azzal hogy a Pirelli mit cselekszik, ha változtatnak akkor okkal teszik, és nem kizárólag a Mercedes miatt.
..ha bármiféle befolyásoló erő működne az az irányba befolyásolná a Pirelli-t hogy ne vátoztasson, mert ami jó a Mercedes-nek az nem jó a show-nak, azaz az F1-nek. ..változtatni fognak de nem azért mert...mittomén ki mit képzel bele, lefizették a Pirelli-t, azért változtatnak mert valós a probléma.

(#106892) Abu85 válasza Csapoati (#106890) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ha megcsúszik az autó, akkor az már rossz. De a leszorítóerő alapvetően rosszat tesz a gumiknak, mert nagyobb terhelésre kényszeríti őket a nagyobb kanyarsebesség miatt.

(#106893) Cartevo válasza Csapoati (#106890) üzenetére


Cartevo
senior tag

Elengedném én, tényleg nem hobbim ez. 1 gond van ezzel, hogy az igazat kéne elengedni. Nem ez az igazság, hogy "direkt elnyomják, mert egyautós a Merci." Ez olyan megtévesztő csúsztatás, mintha az ördög ügyvédje mondaná. Az igazság az, hogy 1 főszereplős a Merci, és innentől kezdve csak sötétben nyomozhatunk, hiszen a ködösítés alapeleme ennek a cirkusznak. De vannak támpontok, mert képtelenség egyformán kezelni a két autót. Elméletileg és gyakorlatilag egyaránt, főleg versenyszerűen. És ha már le kell tenni a voksot, akkor bolondok lennének a csapatérdek ellen szavazni. Stb, stb...

(#106894) Csapoati válasza Cartevo (#106893) üzenetére


Csapoati
Topikgazda

Ja hogy ez úgy működik, hogy van a te véleményed, ami az igazság, mi meg hülyék vagyunk? Na szevasz, én ezt itt be is fejeztem.

Abu85: Ahogy b-type is mondja, ezek a láthatatlan keresztirányú csúszások eszik a gumit. Lehet, hogy ez csak beállítás kérdése az adott pályán, de lehet, hogy alapból olyan az idei autó.

[ Szerkesztve ]

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#106895) Cartevo válasza #70869248 (#106179) üzenetére


Cartevo
senior tag

Én korrekt maradtam, hiszen bele sem kapaszkodtam abba, amiről itt írták, hogy "belekapaszkodhatsz". Mindegy, én is eluntam a dolgot.

(#106896) gbors válasza velizare (#106879) üzenetére


gbors
nagyúr

Ezt jó, hogy betetted ide, mert nem kell nekem utána mennem, bár a karakterisztika alatt nem erre gondoltam, hanem arra, hogy mennyi ideig bír a gumi milyen típusú terhelést.

(#106881) Abu85: check 106879. Hamilton és Vettel között amit írsz az igaz, viszont ezzel együtt a tempókülönbség kisebb volt, mint Bottas-Vettel esetében. Lehet ezt még ragozni, de végső soron hitkérdés marad. Szerintem maradjunk ennyiben.

(#106882) Cartevo: ha nem rólad lenne szó, akkor megkérdezném, hogy mire alapozod a felületesség vádját, de vallási fanatikusokkal nem vitatkozom, úgyhogy bye :)

"Your motto was in god we trust all others pay by cash"

(#106897) #70869248 válasza Abu85 (#106892) üzenetére


#70869248
törölt tag

meg az aszfalt milyensége.

Ez elég összetett dolog, az ember még a saját véleményében is kételkedik :)
A gumiban lévő gáz melegedése, a gumi melegedése, és a futófelület csúszásából adódó melegedés sosincs harmóniában, fékhővel meg vezetési technikával lehet ezeket korrigálni, ..ezért nehéz SC alatt a gumit jó működési tartományban tartani.
Nagyjából ezek befolyásolják, de ez annyira komplex ami nem is látszik, pl. Rosberg nem egy buta figura, és nem is rossz versenyző, de Monaco-ban úgy beleszaladt a problémába, hogy sztem azt sem tudta fiú vagy lány. ..és könnyű azt mondani hogy ha gyorsabban mész, akkor jobban működnek a gumik....mert hiszen ő addig is olyan gyorsan próbált menni amennyire a gumi engedték..

(#106898) KraX válasza gbors (#106896) üzenetére


KraX
senior tag

En is kerestem de hirtelen nem talaltam a pirellis gumi működési tartomány-os képet.

Bottasra visszatérve. Vettelnek annyira elfogytak a gumik a végére es annyira nem tudott kigyorsitani, hogy nagyobb osszeget tettem volna ra, hogy a hosszu celegyenes vegen elmegy Vettel mellett. Azt ott mar nem birta volna kivedekezni. A Ferrari szempontjából épp jokor ert veget a futam.

[ Szerkesztve ]

I know kung fu!

(#106899) velizare válasza gbors (#106896) üzenetére


velizare
veterán

olyat szvsz nem fogsz találni.

Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

(#106900) ricsi8800gt válasza KraX (#106898) üzenetére


ricsi8800gt
addikt

Egy körrel a vége előtt amikor próbálkozott egy előzéssel akkor miért nem tette be oda magát,Azt be kellet volna vállalni aztán lesz ami lesz alapon.Szerintem

Opel Astra H Caravan 2007 Z16XER,Yamaha Yz450f 2007

Hirdetés

Útvonal

Fórumok  »  Sport, életmód, utazás, egészség  »  Formula-1 (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2021 PROHARDVER Informatikai Kft.