Hirdetés

2021. február 24., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Sport, életmód, utazás, egészség  »  Formula-1 (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2020-03-01 16:53:08

LOGOUT.hu

Formula-1

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#106351) KraX válasza vlevi (#106350) üzenetére


KraX
senior tag

"Nem a benzin miatt spórolják el a futamot, hanem a hajtókar csapágy..."
Ez nyilvan valo. Ezert hozongenek sokan, hogy endurance sorozatta minosul at az F1, aminek elsosorban a teljesitmenyrol es a sebessegrol kellene szolnia. Egy vadaszgep sem a sporolasrol szol, ott nem erdekel, hogy mennyi kerozint eszik el egy bevetes alkalmaval. Nem vagyok statisztikus de nagy tetelben mernek fogadni, hogy 10-bol 9 nezo a sporolas ellen voksolna ha kivancsi lenne barki is a velemenyu(n)kre. A padlogaz az egy nagyon jo irany lenne, de nem 100km-en. En ilyen normal futamot szeretnek latni.

I know kung fu!

(#106352) Csapoati válasza KraX (#106351) üzenetére


Csapoati
Topikgazda

Végig padlógáz sosem lesz, mert ha mondjuk csak a futamot kell kibírnia a motornak nyélgázon, akkor úgy lövik be, hogy pont annyit is bírjon ki. Na most aki az élen halad a végefelé, az nem fogja telibe nyomni neki, mert minek kockáztasson? De ez az egész modern érában így volt, csak régebben nem láttuk a köridőket.

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#106353) #70869248 válasza Csapoati (#106352) üzenetére


#70869248
törölt tag

padlógáz akkor lenne, kb, ha 3motor/év menne 2021-ig, és akkor plomba az ICE-re.

(#106354) erahurka válasza Csapoati (#106352) üzenetére


erahurka
nagyúr

Ez érdekes kérdés amúgy. Lehet izgalmasabb lenne a verseny ha kevesebb információt kapnánk, és azon agyalnánk hogy ki milyen taktikán van.

"Hamburger! Elengedhetetlen az egészséges reggelihez!" >>>http://fastfoodcentral.blog.hu<<< | Kajapornó: http://instagram.com/erahurka | Filmes Twitter: http://twitter.com/TrashMozi

(#106355) shteer válasza erahurka (#106354) üzenetére


shteer
félisten

Azt már próbálták, nem jött be

[ Szerkesztve ]

..szerintem jónak tűnik

(#106356) Godemperor válasza #70869248 (#106305) üzenetére


Godemperor
újonc

Persze, egy halom pénzt beleölni hülyeség egy évre ez tény. De hogy maga a motor mennyit változik, ezt senki nem tudja. Meg a Renault hajlamos a nyekergésre, holott főleg ők szorgalmazták a mostani formulát. Ezelőtt is felhozták őket egálra, mert nem bírtak erős motort gyártani. A mostani helyzetről nem a Merci tehet, hanem a többi motorgyártó. Kapják össze magukat. A hőenergia visszanyerő meg szvsz egy baromság, soha nem hoz annyit amennyibe kerül, jó ötlet kukázni.

(#106357) KraX válasza Csapoati (#106352) üzenetére


KraX
senior tag

Ertsd jol. A nyelgaz azt jelenti nalam, hogy ha uldozes vagy elozes szitu van akkor ne kelljen 3-5 kor utan letekergetni a motort mert tulhevul vagy mert meg 6 futamot ki kell birnia, hanem ilyen szituaciokban lehessen mar tolni neki mint regebben. Legyen verseny, ott es akkor amikor ez letrejohet. Az rendben van hogy ha vki elol van es nincs a lotavolban senki akkor visszabb vesz. Ez szinte mindig igy volt legalabbis amiota kovetem az F1-et

[ Szerkesztve ]

I know kung fu!

(#106358) velizare válasza KraX (#106357) üzenetére


velizare
veterán

simán átparaméterezem neked a motort úgy, hogy nyélgázon se legyen probléma a hűtés. sőt, még egy csomó aero elemet is le lehet majd szerelni, mert ahhoz a "sebességhez" nem fog kelleni annyi leszorítóerő. ;]

Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

(#106359) Godemperor válasza velizare (#106358) üzenetére


Godemperor
újonc

Aha, a 19-ik helyért? :D
Egyértelműen az első szárnyat kell szabályozni, de ebbe úgyse fog belemenni mindenki. Ezeknek a csapatoknak tényleg diktatúra kell, mert megegyezni soha nem fognak semmiben.
Mondjuk ez az új ötlet akár be is jöhet, de talán nem élesben kéne kipróbálni....
Ettől függetlenül ez az "amcsi" irányvonal nem igazán tetszik.

[ Szerkesztve ]

(#106360) snecy20 válasza Godemperor (#106359) üzenetére


snecy20
veterán

Szerintem elég lenne annyit elérni, hogy ne a Mercedes és a Ferrari legyen a fő szabályalkotók, mert akkor a következő 20 évben sem fog itt semmi változni érdemileg.

(#106361) Godemperor válasza snecy20 (#106360) üzenetére


Godemperor
újonc

Fenyegetőzött itt már mindenki. A Red Bull-t sem kell félteni. Én mondjuk Meki szurker vagyok, sok babér nem termett mostanában, de a remény hal meg utoljára...

[ Szerkesztve ]

(#106362) KraX válasza velizare (#106358) üzenetére


KraX
senior tag

:D

I know kung fu!

(#106363) WiZARD válasza KraX (#106357) üzenetére


WiZARD
addikt

Eleve az egész motorszám korlátozás baromságot el kellene felejteni.
Semmi értelme, semmi spórolást nem jelent. Ami pénzt el tud/akar költeni egy csapat, azt úgyis el fogja költeni, ha nem a motorra, akkor bármi másra, amit hasznosnak lát. A felhasznált motorok száma se csökken, max nem a pályán használnak el pár tucat motort, hanem a tesztpadon a háttérben.

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#106364) erahurka válasza WiZARD (#106363) üzenetére


erahurka
nagyúr

És így is el fog menni az a pénz motorra mert a megbízhatóbb motort drágább lefejleszteni, ennél fogva drágábban fogják eladni a partner csapatoknak.

Felőlem lehet korlátozás mondjuk, de ahogy korábban is írtuk, 2-3 futamnál ne kelljen többet beletenni. Ha korlátlan lenne akkor néhány csapat tényleg edzésenként betenne újat. A Merci teljes futamokat menne parti módban.

[ Szerkesztve ]

"Hamburger! Elengedhetetlen az egészséges reggelihez!" >>>http://fastfoodcentral.blog.hu<<< | Kajapornó: http://instagram.com/erahurka | Filmes Twitter: http://twitter.com/TrashMozi

(#106365) KraX válasza WiZARD (#106363) üzenetére


KraX
senior tag

Az ilyen 3 motor egy egesz evadra szaballyal en sem ertettem egyet. Az ot motor / szezon talan kompromisszumos lehet, de ha rajtam mulna akkor a harom futamonkent egy motort tartanam idealisnak a mostani tartossag mellett. Ez 7 felhasznalhato egyseget jelentene minden csapatnak. Ezzel mar el kene menniuk. Igazibol olcsobb egysegek kellenenek, de ezt mar sokszor leirtuk.

I know kung fu!

(#106366) Leon77 válasza KraX (#106365) üzenetére


Leon77
senior tag

És akkor majd jövőre már 2 motorral kell végigmenni... már rég átestek a ló túloldalára sajnos :O

Mert van élet a halál előtt:P AMD Ryzen 7 3700x, Asus x370 pro, MSI GTX 1080 TI GAMING 11G, 16Gb(2*8) trident z f4-3200c16d-16gtzb, Samsung M2 960 evo 250GB épített vízhűtés és saját készítésű kuckó

(#106367) KraX válasza Leon77 (#106366) üzenetére


KraX
senior tag

Nem sokat tehet a nezo. Az egyetlen tetszesnyilvanitas vagy annak hianya ha nezed vagy nem nezed a futamokat hétvégenként.

I know kung fu!

(#106368) WiZARD válasza erahurka (#106364) üzenetére


WiZARD
addikt

Fejlesszen magának mindenki partimódot, és menjen abban nonstop. Akkor verseny lenne, nem spórolás a motorral.

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#106369) erahurka válasza KraX (#106367) üzenetére


erahurka
nagyúr

Az a baj, hogy ha esik a nézettség, nem arra fognak gondolni, hogy esetleg túltolták a spórolást, hanem betesznek még 8 DRS zónát, mert hát arra vágynak a rajongók, az biztos hogy az FIA minden intézkedése csak jót tesz a sportnak.

(#106368) WiZARD: Szerintem akkor inkább az lenne hogy elöl 10 mp előnnyel Merci, mögötte 10 mp-re Ferrari, mögötte 20-ra Renault, a Hondák meg a boxban állnak mert elszállt valamelyik alkatrész. :(

[ Szerkesztve ]

"Hamburger! Elengedhetetlen az egészséges reggelihez!" >>>http://fastfoodcentral.blog.hu<<< | Kajapornó: http://instagram.com/erahurka | Filmes Twitter: http://twitter.com/TrashMozi

(#106370) Don.Corleone


Don.Corleone
aktív tag

Jelenlegi szabályok mellett élhetetlen ez az elképzelés. Elvan cseszve ez a formula, és akkor próbálnak mindent megváltoztatni, hogy jobb legyen. 3 motorral még bejön két sprintfutam, gratulálni tudok az öltönyös elitnek.

(#106371) WiZARD válasza erahurka (#106369) üzenetére


WiZARD
addikt

Szerintem ez közel se biztos. Legalábbis az én (naiv?) elképzelésem szerint alapvetően máshogy lehetne építeni egy motort 300km távra.
De akár a mostani motoroknál nézve se biztos, hogy a merci motor sokáig bírná a parti módot, és lehet hamarabb szálnának el mint a hondák...

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#106372) erahurka válasza WiZARD (#106371) üzenetére


erahurka
nagyúr

Hát ha hosszú távra van teljesítmény előnyük, akkor rövid távra mennyivel többet ki tudnának hozni belőle? Állítólag 1000 lóerő környékén van a Merci.

"Hamburger! Elengedhetetlen az egészséges reggelihez!" >>>http://fastfoodcentral.blog.hu<<< | Kajapornó: http://instagram.com/erahurka | Filmes Twitter: http://twitter.com/TrashMozi

(#106373) WiZARD válasza erahurka (#106372) üzenetére


WiZARD
addikt

Egyáltalán van hosszútávon lényegi előnyük? Vettel-t nem sikerült 25 kör alatt megelőzni, sőt még egy próbára se nagyon futotta...

[ Szerkesztve ]

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#106374) DS39 válasza WiZARD (#106373) üzenetére


DS39
veterán

Bahreinben kiderül, ott lehet előzni rendesen, ha gyorsabb vagy.

erahurka: jó' van elírtam...

;]

[ Szerkesztve ]

(#106375) erahurka válasza DS39 (#106374) üzenetére


erahurka
nagyúr

Kiderült? A jövőből jöttél? ;]

"Hamburger! Elengedhetetlen az egészséges reggelihez!" >>>http://fastfoodcentral.blog.hu<<< | Kajapornó: http://instagram.com/erahurka | Filmes Twitter: http://twitter.com/TrashMozi

(#106376) Samott válasza erahurka (#106364) üzenetére


Samott
őstag

Egy hetvege egy motor. Nem a motor a draga, hanem a teljes csomag: fejlesztes / uzemeltetes. Ha harom motor lehet akkor haromfele osztjak a csomag arat ha husz, akkor huszfele. Maga az egyseg ara elhanyagolhato ilyen szempontpol.

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#106377) #70869248 válasza Samott (#106376) üzenetére


#70869248
törölt tag

nocsak, hány motort gyártottál már? :)

A Mercedes ICE már két éve változatlan szerkezetileg, a fejlesztés nem állt meg, mindig is fejleszteni fogják amíg le nem korlátozzák.
Ezek divattémák, ha futamonként egy motor lenne, azt is futtatni kellene és tesztelni, valamint azt is fejlesztik.
Már felmerült ez a téma, régen a korlátozás nélkül jóval drágább volt az erőforrás, cserébe be is döglött elég sűrűn.

(#106378) Ricardo válasza Popes (#106343) üzenetére


Ricardo
félisten

Mindezt a három motoros szabály mellett? Érdekesen hangzik.

(#106379) Samott válasza #70869248 (#106377) üzenetére


Samott
őstag

Fura, mert pont azert sirnak, hogy most dragabbak a motorok egy evre mint amikor minden hetvegen lehetett cserelni. Valalki hazudik. :)

"A motorokkal kapcsolatos kiadások komoly fejtörést okoznak a kisebb csapatok számára, mivel 2013-ig körülbelül évi 7 millió fontot kellett erre költeniük, az 1,6 literes, hibrid V6-osok korszakának kezdete óta viszont a gyártók 15-20 millió fontot is elkérhetnek egy szezonra a motorokért."

[ Szerkesztve ]

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#106380) Mortein


Mortein
tag

Prost nyilatkozta azt, hogy anno a Prost istállónak többe kerültek a motorok mint most. Tehát nem igaz az, hogy a 3 motor/évad többe kerülne, mint a minden hétvégén elfüstölünk 1 motort.

"My engines cost $28 million back in 2001, and they would have cost $31 million in 2002 had the team survived,"

"Today, we're between $15 and $17 million. Engine manufacturers have therefore brought the costs down, and for highly more complex engines."

Egyszerűen csak másképp fejlesztenek és több hangsúly van a tartósságon. Nem a motor korlátozás miatt nincs előzés, hanem a megnövekedett kerékméret több turbulens levegőt csinál + bonyolult aero.

Hétvégére okosabbak leszünk, kíváncsian várom mit találnak ki 2021-re

[ Szerkesztve ]

(#106381) Mortein válasza Samott (#106379) üzenetére


Mortein
tag

Valaki biztos hazudik :) Mondjuk én személy szerint hiszek Prost-nak. Érdekes adalék, hogy csak a RB az aki mindig rinyál a motorok miatt. Pár évvel ezelőtt még minden tökéletes volt nekik.

(#106382) Samott válasza Mortein (#106381) üzenetére


Samott
őstag

Motorszallitokent en is azt mondanam amit Prost.

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#106383) #70869248 válasza Samott (#106382) üzenetére


#70869248
törölt tag

ugyan már...csapatfőnök volt, ő vette a Ferrari-tól, pontosan tudja miről beszél. A kérdés inkább az hogy mit akarsz hallani..

(#106384) Samott válasza #70869248 (#106383) üzenetére


Samott
őstag

Jah, kar hogy Peugeot-val mentek. :)

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#106385) velizare válasza Samott (#106384) üzenetére


velizare
veterán

mentek ők mindennel. mugen-honda, aztán peugeot, és 2001ben acer álnév alatt az előző évi ferrarival is. aztán becsődöltek.

Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

(#106386) Csapoati válasza Samott (#106384) üzenetére


Csapoati
Topikgazda

Kár, hogy 2001-ben pont Ferrarival mentek.De tök jóó amúgy, hogy valaknek hiszünk, valakinek meg nem, mert csak.

[ Szerkesztve ]

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#106387) Samott válasza Csapoati (#106386) üzenetére


Samott
őstag

Ket allitas van egymassal szemben, en is hoztam idezetet, masok is. Valamelyik hazudik. Nem az ujjambol szoptam amit irtam, hanem mert errol panaszkodtak a kiscsapatok.

Szerk: "Honda and Chevrolet typically charge IndyCar teams around $1 million per year per driver for an engine package which will allow the use of eight engines." - tehat kb. 2.5 millabol lehetne minden heten uj motor. (2013-as adat)

[ Szerkesztve ]

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#106388) Csapoati válasza Samott (#106387) üzenetére


Csapoati
Topikgazda

2001-ben V10 volt, a kiscsapatok 2010-13 között pedig a Cosworth-től vették az olcsó V8-asokat.

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#106389) KraX válasza Mortein (#106380) üzenetére


KraX
senior tag

"Nem a motor korlátozás miatt nincs előzés..."

Ezzel azert erosen vitaba szallnek. Ahogy irtad az aero az elsodleges oka, de attetelesen igen is a motor letekerosdi is oka ha nem akarnak vagy tudnak elozni egy adott palyan mert pl tartalekolni kell. Lsd elozo futam Hamilton esete.

I know kung fu!

(#106390) Csapoati válasza KraX (#106389) üzenetére


Csapoati
Topikgazda

Az első pár körben még nem kellett letekerni, amikor Vettel mögött volt, mégse volt esélye előzni.

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#106391) KraX válasza Csapoati (#106390) üzenetére


KraX
senior tag

Hany olyan alkalmat lattunk ahol nem sok eselye volt elozesre az uldozo pilotanak de megis probalkozott. Pont az altalam fentebb linkelt 2005 Alo Schumi es a 2006 Schumi Alo csata Imolaban. Nem tudott az uldozo elmenni egyik esetben sem megis iszonyatos feszultseget csinaltak mindket estben. Hamilton is nyomast tudott volna helyezni Vettelre meg az utolso korokben is ha nyomhatta volna neki max nem sikerul megzavarnia a masikat, de legalabb probalkozik. Tavaly pl a kinai futamon Vettel kergette bele egy hibaba pl Verstappent ha jol emlekszem. A hiba is mindig benne van ha valakire nagyon ratapadnak es allandoan ott tornyosul mogotted a visszapillantoban, akkor eleg egyetlen apro hiba, egy rossz kigyorsitas es vege a dalnak. Ennek az eselyet is elvesztettuk az elso futamon reszben a motorok megovasa vegett.

[ Szerkesztve ]

I know kung fu!

(#106392) WiZARD válasza Mortein (#106380) üzenetére


WiZARD
addikt

A "3 motor/évad" azért a gyakorlatban közel se 3 db motort jelent.
Fékpadon, szimulációk közben jónéhány motort elhasználnak.
Simán le tudják (és valószínűleg meg is teszik) utánozni padon az egész hétvége alatti terhelést, és utána lehet vizsgálni a motort, próbálgatni hogy még mit fog kibírni, stb.

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#106393) Csapoati válasza KraX (#106391) üzenetére


Csapoati
Topikgazda

Az előbb még előzést írtál, nem csatát. :) Az előzést nem a motor letekerése (pár kör után) tette lehetetlenné, a csatát (szoros követést) viszont esetleg igen.

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#106394) KraX válasza Csapoati (#106393) üzenetére


KraX
senior tag

#106317
Es az erre adott reakciom elso mondata.
#106324

Lehet nem voltam eleg egyertelmu az elozo hozzaszolasokban. Nekem az Alo Schumi csata is fenomenalis volt egy deka elozes nelkul es lehetne viszonylag sok peldat sorolni a multbol.

I know kung fu!

(#106395) #70869248 válasza WiZARD (#106392) üzenetére


#70869248
törölt tag

..ha versenyenként lenne egy motor, akkor sem nyersen építenék be a motorokat összeszerelés után, csak akkor arra lennének kihegyezve hogy egy futamot bírjon aztán kuka.
Szvsz ezt a problémát az oldja meg ha két évig hagyják 3 motor/szezon aztán leplombálják a belső égésű motorokat, és onnan már csak a hibrid rész fejlesztése megy.
..az egész F1 berzenkedik a szabványosítás ellen, mert az F1 nem erről szól,...pedig másként nem lenne olcsó.

Valszeg az egész év hasonló lesz, mert azért nem kis feladat három motorral kihúzni az évet, de ezen a futamon sztem még én is rászóltam volna Hamilton-ra hogy hagyja a 'cibe, ha már így alakult, itt nem könnyű előzni, ez az első futam. Nem annyira a melegedés a gond, persze gond az is. De ha nehéz előzni akkor nehéz...a követő autó aero problémái nem szűntek meg

(#106396) WiZARD válasza #70869248 (#106395) üzenetére


WiZARD
addikt

Olcsó sehogy se lesz, ameddig bármi fejlesztési lehetőséget hagynak.
Ha nem lehet a motorra költeni, majd elköltik aerora, hibrid részre, 6 kerékre, porszívóra, bármire ami épp nem szabványosított/szabályzott vagy csak vmi kiskapun átfér...

[ Szerkesztve ]

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#106397) DS39


DS39
veterán

Az F1 nem olcsó, sosem volt az. De miért is kellene annak lennie? Ez a király kategória (volt valamikor) az autózásban.

(#106398) Csapoati válasza DS39 (#106397) üzenetére


Csapoati
Topikgazda

Azért a jelenleginél volt sokkal olcsóbb is. Gondoljunk a prekvalizókra a 90-es évek fordulóján. Ha csak nagy és pénzes csapatok maradnának, akkor kb 8 autó kergetné egymást a pályán. Sajnos a válság ennek is betett rendesen.

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#106399) gbors válasza DS39 (#106397) üzenetére


gbors
nagyúr

Azért kell olcsóbbnak lennie, mert egyre kevesebben akarják megfizetni azt, amibe kerül. 2-3 csapattal meg nem nagyon lehet királykodni. Sajnos erősen lejáróban van azoknak az ideje, akik úri muri jelleggel kicsengetik az évi 100 millió USD-t azért, hogy a királykategóriában versenyezzenek egy csapattal - ráadásul ez a 100M már csak a "középmeőny vége" szinthez elég. Szóval: megváltozott a sport környezete, és most ehhez próbál alkalmazkodni. Ha nem tenné, rövid úton menne a levesbe.

"Your motto was in god we trust all others pay by cash"

(#106400) Mortein válasza WiZARD (#106392) üzenetére


Mortein
tag

"Fékpadon, szimulációk közben jónéhány motort elhasználnak."

Jah mint a Honda...., hogy is csinálta 1 hengerrel?
Viccet félretéve itt most a motor vásárlókról van szó nem pedig a gyártókról. Prost nyilatkozta, hogy mennyibe került kis csapatként és mennyibe kerül most közepes csapatként a motor. Nagyon jó összehasonlítása ez a sokak által bálványozott V10 költségeinek és a mostani sokat szidott V6 hibridnek. Képzeljük el mennyire lenne elszállva most az F1 ha V10 mellett maradnak, lehet már nem is lenne. 2001-ben többet költöttek motorra, mint 2018-ban. Inflációval is számolni kellene és még nagyobb lenne a különbség.

Én a szabványosítás ellen vagyok, egyen autókat lehet nézni más szériákban 2-od 3-ad vonalas pilótákkal, akik az F1-ben labdába se rúgnának. És igen még mindig az F1 az autóversenyzés királya. Nem véletlen az, hogy nincsenek kis nevetséges csapatok. Aki ide jön annak komolyan kell gondolnia.

Hirdetés

Útvonal

Fórumok  »  Sport, életmód, utazás, egészség  »  Formula-1 (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2021 PROHARDVER Informatikai Kft.