Hirdetés

2020. január 18., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Sport, életmód, utazás, egészség  »  Formula-1 (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2019-11-29 17:54:58

LOGOUT.hu

Formula-1

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#106251) Malachi válasza erahurka (#106250) üzenetére


Malachi
(addikt)

nevezzük dermesztésnek, jobban hangzik.

(#106252) Don.Corleone


Don.Corleone
(aktív tag)

ezzel elárulták az eddig is nyílt titkot, hogy képtelenek utolérni a merci teljesítményét. Pénzcsökkentés lenne a befagyasztás előnye, semmi más a részükről.

(#106253) Motion_Blur


Motion_Blur
(félisten)

Ez az F1 hivatalos FB oldalára lett kirakva.

Vajon mi alapján állították fel a sorrendet? Mondjuk Vettelt leszámítva nagyjából stimmel.

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#106254) Male válasza Don.Corleone (#106252) üzenetére


Male
(veterán)

...vagy fagyasztás, aztán kisírják, hogy teljesítmény kiegyenlítés miatt ők fejleszthessenek a motoron, mint régebben :U

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ ALLEZ AMÉLIE!!! //////////////////////////////////////////// Forex programozás: https://forex.kismunka.hu - Webfejlesztés: https://ozweb.hu

(#106255) Csapoati válasza Motion_Blur (#106253) üzenetére


Csapoati
(Topikgazda)

Vettelt 6.-nak raknám, de amúgy ja, egész reális.

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#106256) grabber


grabber
(addikt)




Tükrök

(#106257) b-type válasza grabber (#106256) üzenetére


b-type
(nagyúr)

érdekes, apróságnak tűnik, de a képből nem egyértelmű, élből azt mondanám hogy hasznosabb mert jobban bontja és irányított.
De szélesebb felülről a csóva, szakinak kellene lenni hogy arányaiban hogy néz ki, a szélesebb csóva fékez, de a lelépő áramlat hamarabb oszlik...biztos hogy ki van találva, mert a hosszú áramlat is fékez. ez egy irányított levegőnek néz ki, nagyon sok ilyen van, önmagában nehéz megítélni a hasznoságát.

Boldog új évet!

(#106258) b-type


b-type
(nagyúr)

Kijött cikk Brawn-tól:
Küzdelem a több előzésért: Ross Brawn terve

Azt szinte biztosra mondanám hogy vége lesz a nagy rake-nek. :)

Boldog új évet!

(#106259) Diokhan válasza velizare (#106246) üzenetére


Diokhan
(őstag)

Szóval 3 évig ugyanazzal a szar motorral akarnak versenyezni, mialatt a Merci és Ferrari folyamatosan fejleszt? Logikusan hangzik! Alonso megint rosszul választott úgy érzem...

Scully: ...és úgy éreztem, mindenki engem üldöz. Mulder: Most legalább tudod, én hogy érzem magam általában. | K-B. T.!!!!!!!!!!

(#106260) [CS]Blade2 válasza b-type (#106258) üzenetére


[CS]Blade2
(őstag)

Akkor azzal helyzetbe hozzák a Ferrari-t és a Mercedest a Redbull ellenében, mert ők komolyan építenek a nagy rake-re és az aerodinamikára.
A Renault motorbefagyasztós témával és, hogy bár válogathatnak az aston, a renault és a honda szarabbnál szarabb motorjai között...
jobban tennék, ha kiszállnának 21-től, mint aláírni egy újabb hosszú távú szerződést.
Ezekkel a változtatásokkal 2028-ig szinte biztos, hogy nem nyernek VB-t.

(#106261) b-type válasza [CS]Blade2 (#106260) üzenetére


b-type
(nagyúr)

Persze, hiszen övék a legnagyobb, de majd megoldják.
de ez már sok, és problémákat okoz:

míg ugye:

kb:

Boldog új évet!

(#106262) [CS]Blade2 válasza b-type (#106261) üzenetére


[CS]Blade2
(őstag)

Nem biztos, hogy álladó szembe szélben akarnak működni. Úgy pedig nem sok értelme van az előzések könnyítésének, ha közben kiszáll a Redbull.
Az a baj, hogy nincs arany középút, hogy a Redbullnak is legyen valós esélye a VB címre, de még ne legyen túl nagy szerepe az ő erősségeiknek sem, mert akkor az van, mint a Redbull-éra 4-4,5 évében.
Ha egyenlő mértékben lehetne hozni a tizedeket a motor és az aero fejlesztéssel, akkor mi nézők még mindig rosszul járnánk, mert akkor az aero pályákon a Redbull lenne foghatatlan, a motor pályákon a Mercedes, és megint csak nincs nyílt sisakos csata.

Még így is, hogy a Ferrari hasonló a Mercedeshez: Taktikai csata van. A pályán alig találkoznak. Ha a tavalyi évet nézem, akkor mindig az adott hétvége vesztese feladta az adott futamot, úgyis csak 2. lehet.
Most is ez megy:
Először a Vettel adta fel, hogy úgy sincs semmi esélye, esetleg hátha jön a kiállásoknál valami csoda, majd bejött, és utána a Hamilton adta fel, hogy úgysem tudja a pályán megelőzni, inkább vigyáz a motorjára. A ponttáblán harcolnak, a pályán kerülik egymást.

Ha a Redbull aero-ból kompenzálná a motor hátrányt, akkor ugyanez lenne. Egyik hétvégén laza Redbull győzelem, a Merci bejön mögöttük kármentésnek, a másik hétvégén laza Merci győzelem, a Redbull bejön mögöttük kármentésnek.

Ellenben, ha marad hasonló a motorszabály és még megnyírják az aerot, a rake-et, akkor a Redbull-t a következő utáni nagy szabályváltoztatásokig kiveszik a forgalomból.
Az aero nyírással együtt erősebb motort kellene adni a Redbullnak és a pl. a Mclarennek.

Ezek a nagy szabályváltoztatások valakinek nagyon jók, valakinek nagyon rosszak, és így mindig valaki behozhatatlan előnyre tesz szert, míg a többiek behozhatatlan hátrányra.
Ezek az 5-7 évek pedig marha hosszú intervallumok a nézőknek és a szenvedő csapatoknak.
2000-2008 Ferrari éra, 2009-2013 Redbull éra, 2014-2020 Mercedes éra, és úgy néz ki, hogy a 2021-es szabályokkal ezt még megnövelik 2014-2028 Mercedes érára.
Aztán odab..ák a Redbullnak, hogy tessék, most már megelőzhető a pályán a Mercedes, kár, hogy 1-2 másodperccel lassabbak vagyok körönként, tehát megint csak nincs csata, nincs előzés.

(#106263) Alexios válasza [CS]Blade2 (#106262) üzenetére


Alexios
(addikt)

Mondjuk ezzel a logikával az a gond, hogy a red bull pont hogy a legutolsó aero butitasnal volt a csúcson, szóval miért esnének most ettől vissza

[ Szerkesztve ]

(#106264) DS39 válasza [CS]Blade2 (#106262) üzenetére


DS39
(veterán)

Mielőtt a Red Bull beszállt, 50 évig volt F1. Csak úgy mondom.

(#106265) snecy20 válasza DS39 (#106264) üzenetére


snecy20
(veterán)

Viszont manapság működik az F1, mint szervezet a legegészségtelenebbül.

(#106266) velizare válasza Diokhan (#106259) üzenetére


velizare
(veterán)

nem, ők most azt akarják, hogy a többiek is ugyanazzal versenyezzenek.

Life is death, death is life. No life, no death. Life is life, death is death.

(#106267) b-type válasza snecy20 (#106265) üzenetére


b-type
(nagyúr)

valójában ezt az F1 csinálta magával. Nem Schumacher találta fel a kormányról vezérelt menedzselést, ezt valaki úgy is alkalmazta volna, azt hogy számítógépekkel ennyire lemodelleznek mindent, és ezzel a mérnökök minden lehetőséget maximálisan kihasználnak, leszimulálják a futamot 10-20 féle variációban és felkészítik az autót a leginkább valószínű helyzetekre, ez mind egyfajta fejlődés. Egy olyan fejlődés ami öli a versenyzői összecsapást a pályán.

Boldog új évet!

(#106268) [CS]Blade2 válasza Alexios (#106263) üzenetére


[CS]Blade2
(őstag)

A Redbull érában a butítás ellenére az aeroval lehetett VB-címet nyerni. A motorok be voltak fagyasztva, ha a Merci a feje tetejére állt volna, akkor is az aero-t kellett fejleszteni, később a fújt cuccokat, aminek köze van a motorhoz, de mégis csak nagyrészt aero terület.
2014 óta megb..hatja az aero-t. A motorjukat kellene fejleszteni, de azt úgy veszik, nincs ráhatásuk.

Egy egyszerűbb aero és új motorformula esetén még kisebb lenne a játékterük, mert egyszerűen ők a büdös életben nem kapnak gyári Mercedes motort. Megmarad a kiszolgáltatottság, azon múlik a versenyképességük, hogy a Renault, Aston vagy Honda motor körül a választott mennyivel rosszabb motor, mint a Mercié.

DS39: El lehetne lenni a Redbull nélkül is, csak kár lenne értük, mert ilyen erős privát csapatot nem könnyű találni. A Mclaren is vérzik, ők sem biztos, hogy kibírnák 2028-ig, ha úgy alakul, márpedig nekik is motorgondjuk van, vagyis, hogy sosem nyerhetnek, mert nem kaphatnak VB motort.
Az összes többi csapat pedig fillér b...ó.
Így pedig nem olyan nagy dicsőség a Mercedes és a Ferrari eredménye az első 4 helyen. A Redbull nélkül a legközelebbi autó 1,5 másodpercre lenne körönként, amit 2028-ig konzerválnának a szabályokkal.
Ha pedig ezt szóvá teszi a Redbull, akkor rögtön kiszállással fenyeget ez a két csapat, tehát tényleg ők diktálnak.

(#106269) velizare válasza [CS]Blade2 (#106268) üzenetére


velizare
(veterán)

nincs ám az rbnek sem megtiltva, hogy saját motort fejlesszen.

ne érts félre, tudom én is, hogy nem fognak. de úgy áll, hogy nemcsak, hogy ferrarijuk vagy mercijük nem lesz, de lassan renaultjuk sem. a honda meg lutri, és most megint egyre jobban flopnak tűnik.
szóval ha gyári támogatás kell nekik, akkor ideje komolyan gondolkodni azon, hogyan fognak gyárat csinálni.

[ Szerkesztve ]

Life is death, death is life. No life, no death. Life is life, death is death.

(#106270) b-type válasza [CS]Blade2 (#106268) üzenetére


b-type
(nagyúr)

Ez nem egy egyszerű feladat, és nem hinném hogy bárki el akarná veszíteni a Red Bull-t, ebben egyetértünk.
De a Red Bull megfogja oldani, nagyon tökerősek, és nagyon jó a csapatuk, ők profik lesznek akkor is ha eltűnik a rake, amit egyelőre csak én vetítek előre.
Tudják a motorgondot is Ross Brawn-k, ha nagyjából marad is a motorformula, attól akár még beleszólhatnak mondjuk. Minden gyártónak kötelező legalább 3 csapatot kiszolgálni ha van ennyi igény a motorra, de nem mindet a gyártó választja ki és kész. Amelyik 2-3 gyártó motorjára a legnagyobb igény jelentkezik azaz valszeg a legjobb erőforrás, ott a legjobb, legeredményesebb privátnak 'elővásárlási' joga lehetne.
..és akkor megkaphatná a legjobbnak tartott erőforrást akár a Red Bull, akár a McLaren, akár a Williams ha ők a legeredményesebb privát csapat.

[ Szerkesztve ]

Boldog új évet!

(#106271) velizare válasza b-type (#106270) üzenetére


velizare
(veterán)

én nagyon nem szeretem az ilyen jogászkodást, és nagyon remélem, hogy nem lesz ilyen. ha a merci/ferrari/renault/honda/bárki motort ad a red bullnak, vagy bármelyik privát csapatnak, akkor azt azért tegye, mert ő akar nekik motort eladni. és ne azért, mert különben a fia megbünteti/megvonja tőle a beszállítói státuszát.

Life is death, death is life. No life, no death. Life is life, death is death.

(#106272) b-type válasza velizare (#106271) üzenetére


b-type
(nagyúr)

Ez igazából tök mindegy, mármint az emberek annyi mindent nem szeretnek, hogy soha a büdös életben nem lenne megegyezés :D
Engem egy csöppet sem érdekelne, versenyt szeretnék mint mindenki más, és ezzel nem csorbulna semmi, de semmi...a gyártók nyilván annak fognak adni motort aki a legkevésbé veszélyes rájuk, ez meg nekem nem tetszik :D
Ezért nem adott sem a Mercedes sem a Ferrari motort a Red Bull-nak, mert képesek lennének versenyezni velük, akár legyőzni őket a világbajnokságban is.

[ Szerkesztve ]

Boldog új évet!

(#106273) velizare válasza b-type (#106272) üzenetére


velizare
(veterán)

itt nem az emberekről van szó, hanem arról, hogy pl. a ferrarinak kellene technológiát adni a mercedesnek. vagy a mclarennek, úgy, hogy ők ezt nem akarják.
akkor miért nem inkább az aero elemeket dobálják szét? és akkor lehetne mercedes motor a red bull kasztniban - csak éppen a mercedesnél.
egy ilyenre a világ összes gyártója otthagyná az f1et, és mégcsak nem is nagyon lehetne őket érte hibáztatni.

Life is death, death is life. No life, no death. Life is life, death is death.

(#106274) b-type válasza velizare (#106273) üzenetére


b-type
(nagyúr)

Miért hagynák itt??! Jelenleg is ez van, csak most az esélytelenek kapnak motort, és/vagy vannak kitételek a szerződésben, akár versenyzőkre, akár versenyszitukra..nem tudhatjuk.
Jelenleg ez egy ellenőrizetlen folyamat, teszem azt azt mondja a Mercedes a Force India-nak, hogy motort akarsz? ..a legjobb motort?
Akkor kirakod leteszel az asztalra ennyi pénzt, és nem kekeckedsz ha előzni akarunk, ..ja és kirakod az egyik versenyződet, mert van egy saját nevelés, akit ugyan nem ültetünk be a mi autónkba mert rizikós, de te be fogod ültetni...
Na ez a korrekt?!

Boldog új évet!

(#106275) velizare válasza b-type (#106274) üzenetére


velizare
(veterán)

:(
ha valaki erről a fórumról, akkor te tudhatnád, hogy egy ilyen passzus egy szerződésben egyenlő az instant kizárással.
mert ez csalás.

Life is death, death is life. No life, no death. Life is life, death is death.

(#106276) b-type válasza velizare (#106275) üzenetére


b-type
(nagyúr)

A versenyzőkre van, ez egyértelmű.
A versenyszitukat meg nem tudhatjuk, ezért értelmetlen vitázni rajta, de nem egyszer elgondolkodott rajta az ember, akár a Ferrari és partnercsapata kapcsán, akár a Red Bull Toro kapcsán...
A jelenlegi helyzet az minden de nem korrekt, Ocon ott nyomja a Force India-nál, de csak addig amíg a Mercedes úgy nem gondolja hogy beveti. Sainz detto, Wehrlein meg távozott a Sauber-től mert a Ferrari beültette az ő neveltjét.
Nem is értem hogy lehet a jelenlegi helyzet alapján kifogásolni azt hogy egy gyártó adjon motort az arra legérdemesebbnek bizonyuló privát csapatnak...ez szimplán csak versengés, ami a lényege a sportnak.

Az hogy nem adok a legerősebb privátnak, az előfordult Red Bull helyzetét felhozva példának, az meg a versengéstől való félelem.

Boldog új évet!

(#106277) velizare válasza b-type (#106276) üzenetére


velizare
(veterán)

ez egy technikai sport. igenis számít, kinek milye van. de vannak nagyon jó stock szériák, ahol mindenki ugyanazzal megy, ha erre gerjednék, azokat nézném.
ha ennyire kell az fiának egy motor, csináljon egyet, amihez mindenki hozzáfér.
viszont rákényszeríteni a mercedest, hogy annak adja a motorját, akinek ő nem akarja, pont úgy nem megoldás, mintha newey rb-s kasztiját adták volna oda a ferrarinak még abból az időből, amikor vettel 4 vb-t nyert vele. biztos meglenne mind a 4 - csak másnál.

Life is death, death is life. No life, no death. Life is life, death is death.

(#106278) b-type válasza velizare (#106277) üzenetére


b-type
(nagyúr)

'reggelt :)
Több gondom van ezzel a gondolatmenettel, az F1-ben ezer éve vásárolható gyártótól erőforrás, de kasztnigyártó (mint mondjuk a Dallara), nincs jelen kasztnivándorlásra nincs példa, kivéve talán hogy a Haas kapja a Ferrari kasztniját. Azaz a példa nem ül, az egyik már létező dolog, sőt hagyományai vannak, a másik nem létező, nem ugyanaz.
- A másik, hogy a logikádat követve, előfordulhatna hogy egy gyártó nem akar senkinek adni motort, ..ha elég erősek lennének a privátok (így mázli hogy nem azok, sőt érdekévé válik az F1-nek hogy a privátok a 'helyükön' maradjanak.
Jelenleg egy erőforrás beszállító van, a Honda. Nyilván az FIA nem fog motort gyártani, nem az a dolga.

Nézőként engem az tenne boldoggá, ha a Red Bull Mercedes erőforrást kaphatna, vagy akár Ferrari-t, és bosszant hogy azért nem kap, mert túl jók.
A gyártókat igen is szabályozni kell, különben megölik a sorozatot, akár az F1-t, akár a MotoGp-t nézem, a legjobb időszakban erős privátok voltak, sőt akár világbajnokságot is nyerhettek.

Boldog új évet!

(#106279) mefistofeles válasza b-type (#106270) üzenetére


mefistofeles
(addikt)

Ès az szerinted frankó lenne ha mondjuk a mercinek kötelezö lenne motort adni az RB-nek? Az nem nettó kibaszás lenne az összes többi csapatnak? Az már más kérdés, hogy ez evy fikció. Ember nem tudná ráveni erre a mercit (és hasonló helyzetben te is kiröhögnéd azt aki effélére akarna kérni)

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#106280) DS39 válasza mefistofeles (#106279) üzenetére


DS39
(veterán)

ilyenre egyik motorgyártót sem lehet kötelezni.

már csak azért sem, mert akkor minden csapat Merci motort akarna (evidens, hiszen a legjobb), és akkora kapacitása még tán a Mercedes gyárnak sincs, hogy 8 csapatot (Ferrari-t, Renault-t kivéve) ellásson hétvégéről hétvégére, motorral, hozzá tartozó alkatrészekkel, egységekkel, és persze kihelyezett mérnökkel.

[ Szerkesztve ]

(#106281) b-type válasza mefistofeles (#106279) üzenetére


b-type
(nagyúr)

A kezdő felvetésem az volt hogy a legjobb privátnak van elővásárlási joga.
A jelenlegi rendszerben egy gyártót köteleznek arra hogy 3 csapatot kiszolgáljon erőforrással, ez alól a Honda kapott felmentést, mert a McLaren-nek vétójoga volt.
Tehát már most is kötelezve vannak és nincs berzenkedés...van viszont fiókcsapatok kialakulása. A Mercedes úgy kerülte meg hogy a Red Bull-nak motort kelljen adnia hogy nyomott áron adott a Manor-nak. A Ferrari-nak meg az a kényelmes hogy két fiókcsapata lett, a Haas, és a Sauber (Alfa Romeo).

.

Boldog új évet!

(#106282) mefistofeles válasza b-type (#106281) üzenetére


mefistofeles
(addikt)

Én ezt értem te viszont ezeket a kérdéseket csak szurkolói szemmel tudod nézni. Ha te lennél a mercinél döntéshozó pozicióban, hangosan röhögnél még a felvetésen is. Mesélj már, hol, mikor fordult elő, hogy egy technikai sport vezető élcsapata erőforrást adott egy riválisának. ..nonszensz. A mercinek (vagy akár na ferrarinak) nem az a célja, hogy erős riválist kreáljon hanem az, hogy folyamatosan nyerjen.....
..ezért van az, hogy a kiscsapatoknak adnak....
Az RB azzal, hogy beleállt egy olyan szituációba, hogy erősen a motorszállítókra van utalva, abba is belement (főleg a sikerek után) hogy a legjobbak nyilvánvalóan nem adnak top erőforrást nekik. Szterinted mit szólna az RB ha a merci meg akarná venni a komplett aero csomajukat?

[ Szerkesztve ]

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#106283) b-type válasza mefistofeles (#106282) üzenetére


b-type
(nagyúr)

MotoGp?

Boldog új évet!

(#106284) mefistofeles válasza b-type (#106283) üzenetére


mefistofeles
(addikt)

Az miért is jó példa? Ha a merci erőforrást ad az RB-nek azzal potenciáli és valós riválist kreálnának. Lehet, hogy rosszul emlékszem de mikor volt utoljára, hogy szateleit csapat legyőzte a gyári alakulatot és neadj' isten VB is lett?
Az RB esetében tuti ez lenne a szitu. Így is a 2.-3. erő és egyértelműen a motor a gyenge láncszem

[ Szerkesztve ]

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#106285) b-type válasza mefistofeles (#106284) üzenetére


b-type
(nagyúr)

többször is előfordult, de én Gibernau-ra gondoltam.

Ami a dologban megmosolyogtató (nekem persze), hogy simán statisztáltok ahhoz ami miatt eseménytelennek tartjátok az F1-t..
Hamilton mellé csak vízhordó kell, mert ez a Mercedes érdeke, Mercedes ne kelljen motort adjon a Red Bull-nak, mert ez a Mercedes érdeke.
...csak közben mi sz@rul járunk, de nem baj hurrá legalább nem vagyunk naívak. :)

Bernie egyébként be is büntette a Mercedes-t amikor az inkább a Manor-nak adta a motorját, akkor nem voltak képen..

Na de a lényeg:
Egy gyártó úgy fogja alakítani ahogy a részvényeseinek jó, és ha nem felel már meg az F1 akkor kilép egy másik sorozatba, vagy sehova.
Te pedig egy néző vagy, ne a gyártó érdekeit nézd hanem a tiedet, ez az egész akkor fog működni...mert azért a víz az úr. Hidd el, nem ez az első alkalom hogy mondom neked :) nem vagyok naív, csak(!) a gyártó érdeke csak és kizárólag az F1 érdeke után után érdekel.
Sokféleképpen vitáztunk már az F1 jövőjéről, de egy dologban mind egyet kell értsünk, hogy a néző fontos.
A Red Bull Mercedes motorral milyen is lenne? Verstappen és Ricciardo valószínűleg odakerülnének stabilan Hamilton-Vettel-Kimi-Bottas mellé. Ez miért is nem jó nekünk? Nézők vagyunk ne felejtsük el.
-
Ahogy írtam az hogy ha a Mercedes motort ad a Red Bull-nak az miért félelmetes az ő szempontjukból? Azért mert ugye előfordulhat hogy megverik őket a saját motorjukkal, jó, akkor nézzük ezt. Miért verik meg..és most tegyük félre a trükköket, megverik mert nem elég jó a Mercedes Aero-ban. Tehát? A Mercedes-nek fejlesztenie kell aero területen,..de ez igaz futóműre, stb.
EZT hívják versengésnek, ez termeli ki az új és jobb megoldásokat.

Az amikor a Mercedes nem ad motort a Red Bull-nak, mert akkor nézzük ezt is, az pedig a versengés hiánya, az attól való félelem, ami hülyeség és szembemegy a lényeggel.

Boldog új évet!

(#106286) Samott válasza b-type (#106281) üzenetére


Samott
(senior tag)

"A kezdő felvetésem az volt hogy a legjobb privátnak van elővásárlási joga."

Ez pont nem passzol az f1 kiegyenlitosdi szellemehez. Hamarabb lesz elovasarlasi joga a leggyengebben szereplo kiscsapatnak, hogy ezzel is segitsek oket.

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#106287) b-type válasza Samott (#106286) üzenetére


b-type
(nagyúr)

és ez hol motivál egy privátot?

Boldog új évet!

(#106288) Samott válasza b-type (#106287) üzenetére


Samott
(senior tag)

Sehol, de segit abban hogy a osszebbhozza a mezonyt.

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#106289) b-type válasza Samott (#106288) üzenetére


b-type
(nagyúr)

Igen, tömörödik a középmezőny vége, amit általában nem mutatnak és akiknek általában senki nem drukkol.
Nem, nem azt mondom hogy nem fontos a sereghajtó, dehogynem fontos, minden csapat fontos. DE tudjuk mi kell nekünk. Azzal kapsz nagyobb élményt, hogy a Manor kapott Mercedes motort, vagy azzal hogy a Red Bull?
hmm?

Boldog új évet!

(#106290) Samott válasza b-type (#106289) üzenetére


Samott
(senior tag)

Tokmindegy, azzal ha a "Manornak" a Redbull miatt nem jut mercimotor akkor megjobban leszakadnak. Es az F1 ezt igyekszik elkerulni. Ertem en hogy mit akarsz mondani, de a FIA-nal meg a Liberynel nem igy gondolkodnak ahogy te.

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#106291) mefistofeles válasza b-type (#106285) üzenetére


mefistofeles
(addikt)

Én nem statisztálok semmihez, csak nem próbálok magammal is elhitetni rózsaszin elméleteket amit én magam is tudok, hogy sosem fog megvalósulni. Nyilván én is azt szeretném ha Lewis, Seb, Alonso és Max azonos feltételek mellett csatázhatna futamról futamra de ez nem fog megtörténni. és most lehet ezen sirdogálni de mi értelme?

Ha az, hogy a szurkolók mit akarnak bármit is számítana akkor 12 hengeres erőművek csatáznának, glória és üzemanyag korlátozás nélkül, lebutított aeroval és kevés elektronikával! Ehhez képest hol tratunk,.......

És végül két kérdés amire korrekt választ várok tőled.

1. Szerinted a RedBullRacing sikerei csúcsán odaadta volna a komplett kaszniját a ferrarinak?
2. Ha döntéshozó lennél a mercinél akkor adnál motort az egyik legfőbb riválisodnak?

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#106292) b-type válasza Samott (#106290) üzenetére


b-type
(nagyúr)

Igen, kapott a Manor és ezzel együtt megszűntek év végén, ..jelenleg a Brawn féle előzést segítő projektben van az autó ha jól rémlik.
De nálam most nem ez van terítéken, a több csapat problémája is létezik, de az hogy a legjobb privát előjoggal rendelkezzen ez nem zárja ki azt hogy mások is motort kaphassanak.
Az hogy mind a Ferrari, mind a Mercedes elmenekült a Red Bull-l való megmérettetés elől az egy vicc, és talán a Honda megmenti a helyzetet, mert egyébként előbb-utóbb a Red Bull beintene, mert az F1 nem arról szól hogy csak a gyártók versenyezhetnek. Nyilván összehasonlíthatatlanul nagyobb háttérrel rendelkeznek mint egy privát, éppen ezért kell szabályozni hogy ne pusztítsanak ki maguk körül mindent mint a WTCC-ben.
...
Elvégre a Red Bull 'csak' egy energiaital gyártó cég, vagy hogy is fogalmaztak anno :)
és ez csak a pénzt jelenti, de az bőven van akármelyik gyártónak is...az hogy olyan szakembergárdát tudtak összeállítani, és olyan versenyzőik vannak, ez mind saját érdem és sok munka. Nagyon jól dolgoznak, de nem tudnak motort gyártani, és nem is fognak tudni. De ha még tudnának is, a legközelebbi alkalommal a McLaren, vagy a Williams nem fog motort kapni..és akkor gyártsanak?

Boldog új évet!

(#106293) b-type válasza mefistofeles (#106291) üzenetére


b-type
(nagyúr)

Simán megtörténhetne, semmi akadálya nem lenne...ez nem a sírdogálásról szól, szimplán semmi akadály nincs, hiszen a Williams kaphat Mercedes motort nem? Akkor a Red Bull miért nem? Mert jók?! ..ha gyengék lennének akkor kaphatnának.

A Red Bull-nak miért is kellene odaadni a kasztniját? A Red Bull kasztnigyártó cég? mióta?
A motorvásárlás évtizedek óta jelen van az F1-ben.

..a másodikra megint egy olyan választ vársz tőlem mintha gyártó lennék, de én néző vagyk.
ha, ha úgy tennéd fel a kérdést hogy félek-e a versengéstől a választott sportomban, akkor azt mondanám hogy nem félek, hiszen ezért vagyok itt.

Boldog új évet!

(#106294) KraX


KraX
(senior tag)

Tobb iranybol meg lehet közelíteni a fenti problemat. Szerintem a meregfoga az egesznek az,hogy vannak mega motorszallitok akik f1 csapatot IS indithatnak. Itt van a probléma gyökere. Ha a Mercedes csak mint motorszallito lenne jelen, akkor simán szállítaná a motorjait a Redbullnak, nem lenne problemaja. Ahogy betette a labat es gyari csapatot inditott, igy mar azonnal konkurense lett a Redbull. Ha nem lennenek gyari csapatok, akkor a fenti problema megszunne es olyan motort vehetne minden privat amilyet szeretne es kerete van ra a csapatnak, de nem lenne olyan, hogy van kerete de nem veheti meg a csapat mert nem adnak neki.
A fentiekkel meg egy problema van, megpedig a Ferrari. Ok motort es autot is epitenek a kezdetektol... kvazi ugyanugy gyari csapat. Ettol függetlenül en a fentiekben latnam a megoldast. Gyari csapat nincs. Motorszallito motorkat szallit es pont. Ha nem tetszik ki lehet szallni, FIA megprobal bevonzani mas motorszallitokat a helyukre. Ezzel természetesen kez a kezben kellene jarjon az, hogy a hajtasok ne legyenek ennyire komplex egysegek mint most, hogy potenciálisan egyre tobb motorgyarto erdeklodjon az F1 irant. Egyebkent ha egy McLaren sem gyart F1 motort es jo neki az McLaren Renault jelenleg akkor a Ferrarinak is jo kellene hogy legyen. Egyszerűen tul nagy elony ha a hajtast es az autot egy csapat epiti. Adott esetben akkora elony amivel a tobbiek nem tudnak mit kezdeni.

A fenti okfejtes jelenleg scifi, de ahogy irtam fentebb ez a legnagyobb baj. Ha a patas labukat beteszik a megagyarak, akkor meghalnak a privatok.

[ Szerkesztve ]

I know kung fu!

(#106295) KraX válasza KraX (#106294) üzenetére


KraX
(senior tag)

Igy megmaradhatna a sorozat prototipus jellege is ami szerintem az egyik legfontosabb ismerve a forma 1-nek. Hiszen az autok bar szabalyozva vannak de mind különböznek egymastol. A motorkat pedig meg lehet vasarolni az adott motorszallitotol. Minden csapat tisztaban lenne melyik motor pontosan mire kepes es mennyibe kerul stb. Ettol meg lehetne fejleszteni ugyanugy a motorokat is ahogy eddig, hadd verenyezzenek a gyarak is adott esetben, de nem sajat csapattal. Ezzel a lepessel a koltsegeket is lejjebb lehetne szoritani es nem nascarosodna el a sorozat, ami megveszem a boltban a dallara sasszet es veszek hozza egy honda eroforrasrol szol ami legalabbis nem az en vilagom.

[ Szerkesztve ]

I know kung fu!

(#106296) Csapoati válasza KraX (#106294) üzenetére


Csapoati
(Topikgazda)

A Ferrari mint cég konkrétan az F1-en alapul, felejtsük is el azt, hogy nem lehetnének jelen gyári csapatként.

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#106297) [CS]Blade2 válasza KraX (#106294) üzenetére


[CS]Blade2
(őstag)

Ez nem volt mindig így. Sőt, nem olyan régen kifejezetten jó volt a helyzet:
A Ferrari-nak Ferrari motora
a Mclarennek Mercedes
a Williamsnek BMW
a Toyotának Toyota,
a Redbullnak Renault,
A BAR-nak Honda,
a STR-nak mondjuk Cosworth motora volt.
(ez nem egy évjárat, kb 2-3 év alatt volt ez)

A válság után (már a válság szépen elrendezett pár motorgyártót) amikor kitalálták, hogy V6-os legyen, akkor tettek tönkre mindent. Addig a pontig még a Redbull is elvolt egy gyengébb Renault motorral, mert kompenzálható volt a hátrány. A Lotus-nak sem volt különösebb problémája, hogy a Redbullban is Renault motor van.
Szerintem az egészért a Ferrari, Mercedes és Renault gyártók a felelősek, mert politikával megoldották, hogy 14-től végre leszámoljanak a legtöbb konkurenciával. Olyan jól ki lett találva az egész, hogy a gyári csapatok előnybe kerüljenek a privátokkal szemben és az újonnan belépő motorszállítókkal szemben, hogy már-már komoly tervezés látszik mögötte.
A Ferrari és a Mercedes valszeg összeül néha, és koccintanak arra, hogy sikerült bebetonozni az első 4 helyet, végre nem az energiaitalosok vannak elől, a Ferrarinak is jó, mert sokszor csak 3. vagy 4. erő voltak. Így meg legrosszabb esetben is 2.-ak, csak a Redbull még így is ott van rajtuk, de valszeg ezt így is sikerként könyvelik el, mert, ha a motor szinte nem számítana, akkor minden évben aggódhatnának, hogy nehogy 3-4 csapat is leverje őket pl. aero-val.
A "b**** energiaitalosok úgy veszik a motort, csak az aero-t fejlesztik, aztán kitörlik az orrunkat...mi meg itt szarakodunk a V8-as gyártással, amiből semmi előnyünk, inkább hátrányunk van, hogy még ezzel is foglalkozni kell. Az aero-hoz nem értünk annyira, nincs olyan jó tesztpadunk, szimulátorunk. Az apja f*** fog szarakodni a versenypályán, majd a zöld asztalnál politikával elverjük a Redbull-t, Mclarent, Lotust, stb., aztán azokkal le van a gond."
Kiharcoltak egy olyan motorszabályt, ahol privát nem nyerhet VB-t. Ahol a legtöbb privátot játszi könnyedséggel legyőzhetik. Ahol egy új motorbeszállító auto cumira kerül legalább 10 évre.

Nem mondom, hogy az volt az igazságos, hogy a Redbull bejött és szarrá nyerte magát szinte csak aero fejlesztéssel a gyártók ellen, de ez a mostani legalább a ló másik oldala.

A dolog az érdekeknél és a fenyegetéseknél ment el. Börnitől átvették a gyártók az irányítást, és a kedvük szerint alakították az F1-et, vagyis motorgyártó-gyári csapat centrikussá.

A Redbull és a Mclaren ellehetetlenítése kellett nekik, a többit ellehetetleníti, hogy nincs 400-500 millió dollárjuk évente.
A hülye Renault meg úgy asszisztált ehhez, hogy szerintem már maguk sem értik, hogy hogy nézték be ennyire. Kiharcolták a hybrid V6-ot, gyári csapatra váltottak, és még a beigért 3. erőt sem érik el. Bele kellene tenni azt a 400-500 milliót, de ahhoz sóherek. Szerintem már bánják is az egészet.

(#106298) Csapoati válasza [CS]Blade2 (#106297) üzenetére


Csapoati
(Topikgazda)

Izé, a Toyota , a Honda és a BMW a válság miatt vonult ki, nem a V6 miatt... Ezek már 2010-ben se voltak az F1-ben, szóval nem a hibrid miatt dobbantottak. A Cosworthnek meg nem igazán érte volna meg a V6 hibrid úgy, hogy 1-2 csóri és reménytelen csapatnak szállította volna max.

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#106299) DS39 válasza [CS]Blade2 (#106297) üzenetére


DS39
(veterán)

Jövőre 3. erő lehet a Renault, ha nem adnak motort a RB-nak (amit utóbbi egyébként meg is érdemel a sárdobálás miatt), azok meg Hondára váltanak.

[ Szerkesztve ]

(#106300) b-type válasza [CS]Blade2 (#106297) üzenetére


b-type
(nagyúr)

Sztem ez csak úgy alakult, sok sorozat kap kisebb-nagyobb pofonokat, a MotoGp-ben is volt és nem is olyan rég nagyon nehéz helyzet amikor annyira hangsúlyosak lettek a gyártók hogy annyira kevés lett a motor a rajtrácson hogy úgynevezett CRT motorokkal töltötték fel a rajtrácsot. Nagyon kemény időszak volt, és mind a Honda, mind a Ducati kivonulással fenyegetőzött, ..és a nézők is megszenvedték, mert hiába voltak a CRT-k kettészakadt a mezőny, és siralmas volt. Az egyik legnehezebb időszak volt nézőként sztem.
Pár éve normalizálódott a helyzet.

Boldog új évet!

Útvonal

Fórumok  »  Sport, életmód, utazás, egészség  »  Formula-1 (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.