Hirdetés

2020. december 1., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Sport, életmód, utazás, egészség  »  Formula-1 (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2020-03-01 16:53:08

LOGOUT.hu

Formula-1

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#106151) vlevi válasza LanyUs (#106109) üzenetére


vlevi
nagyúr

Szerintem csakazértse akarták bevezetni a Code 60 nevű, Lemansban és az Endurance bajnokság többi futamán alkalmazott szabályt. Nagyon egyszerűen működik, ahogy a neve is mutatja. A versenybíró posztokon belógatják a 60-as táblát (ez lehet 80, 100, akármennyi), és akkor addig nem lehet gyorsabban menni. Sehol. Majd egy másik versenybírói poszton ki van téve a vége tábla, onnantól nyomhatja.
De szerintem az F1-ben ez túl egyszerűen működött volna, az F1-be valami bonyoltabb bizbasz kell...

(#106152) KraX válasza LanyUs (#106149) üzenetére


KraX
senior tag

Mi lenne azokkal akik epp egy elozesi manoverben vannak pl de mondhatnek tobb dolgot is, mondjuk aki epp kicsuszott es probal visszajonni a palyara? Ha algoritmizalni akarnak azt, hogy egyszerre lassitsanak a palyan VSC eseten akkor jobb ha inkabb irnak egy onvezeto AI-t ami bekapcsol ilyen esetekben es atveszi az iranyitast a versenyzotol. :D

Ahogy #106151 is irta, valami egyszeru, frappans megoldas kell ami mar mukodik mas szeriakban is lehetoleg jo hatasfokkal.

[ Szerkesztve ]

I know kung fu!

(#106153) Mortein válasza DopeBob (#106136) üzenetére


Mortein
tag

"in each marshalling sector"

Ez azt jelenti, hogy minden egyes pályabírói szektorban. Nem pedig azt, hogy csak a pálya azon részén, arról említést sem tesz.

(#106154) #70869248 válasza vlevi (#106151) üzenetére


#70869248
törölt tag

Ez a VSC, a pálya egy adott pontján, vagy teljes körön egy adott tempót kell tartani.
..és sajnos ebből a szempontból nem jobb a 'slow zone' sem, ugyan az a baja.

(#106155) Cartevo válasza #70869248 (#99496) üzenetére


Cartevo
senior tag

A motoros részből kiderül, miért vagyok én itt félreértve. Levezeted, hogy csapaton belül is különbség van a gépek között, ez tehát világos. Csak azzal a véleménnyel vagyok itt egyedül, hogy befolyásolják is, hogy merre billenjen a mérleg nyelve. Nem lebecsülve a kétkerekűeket (sőt, még jobb is a nosztalgia faktorban), de nyilván az F-1 hatványozottan bonyolultabb. Sőt, a pilóta egyéni stílusára is be kell lőni a gépet, és a folyamatos fejlesztésekben is számít a véleménye, vagy akár előrelátása. Tehát sosem lehet ugyanúgy futamra előkészítve mindkét autó. Nem gyakorlatban, hanem elméletben sem lehetséges ez a döntetlen. 200 évig sem élhet senki, vannak dolgok, amelyek megoldhatatlanok. Ha abban versenyeznének, hogy ki tud több vizet kimerni a kútból 1 óra alatt, azt sem lehetséges döntetlenre kihozni, még szándékosan sem. A különbség mindig meglesz, amire nincs megoldás. Már csak az a kérdés, hogy mindig az első számú autó alkalmasabb az adott futamra, mert ezt biztosítják, vagy néha a másik, tehát ez véletlenszerűen váltakozik. Ez itt az eldöntendő kérdés, mert csak ez a két válaszlehetőség van, több nincs (Botlásnak nyilván nem kedveznek). Itt van az én rosszaságom, amiért itt provokátornak számítok, mert szerintem olyan erősen érdekeltek a befolyásban, hogy nem is állják meg. És nem is nehéz megoldani, elég, ha csak kicsit motiváltabb az egyik oldal, mert a felettesek máshogy állnak hozzá. Hiszen az egész év a szerencsefaktor csökkentéséről szól, minden döntéssel ez a cél. A tét csak fokozza ezt, ahogy közeleg a hajrá. Amúgy is rajtuk van a felelősség terhe, nyilván nem csak tétlenül nézegetik, hogy épp hogy jön ki a lépés. Hiszen még akkor is beavatkoztak ebbe, amikor csapaton belül dőlt el a vb. Amikor házon kívüli a kihívó, akkor ez százszor indokoltabb. Minden szentnek maga felé hajlik a keze. Ráadásul Toto, Lauda, stb nem Teréz anya alkat, inkább a másik véglet. Hiszen mind tudjuk, hogy a nyilatkozatok is árnyalják a valós képet, de még abban sem egyformán támogatják őket. De azért én vagyok itt az ügyeletes udvari bolond. (Illogi)kus.

(#106156) Csapoati válasza Cartevo (#106155) üzenetére


Csapoati
Topikgazda

Miután nagyjából ezt leírtad már párszor, így én is felteszem azt a kérdést, amit már szintén jó párszor megkérdeztem: 2016-ban melyik Mercedest támogatták Totoék? 2014-ben? Csak mert pl ekkor Hamiltoné sokkal többször döglött be. Nem fogadok el kitérő választ, egy nevet mondj csak.
Én értem amit mondasz, de ennek te sokkal nagyobb jelentőséget gondolsz (1988 és környéke alapján), mint amekkora valójában lehet. Mivel jelenleg Hamilton sokkal jobb pilóta, mint Bottas, így ennek nincs nagy szerepe, úgyis gyorsabb lesz. Nyilván ha jön valami újdonság, amiből egy darab van, azt inkább a brit kapja meg, illetve a vezetési stílusok miatt lehetnek különbségek, de ez utóbbi mindjárt más eset. A Merci is a lehet őlegjobb embereket foglalkoztatja, ráadásul nagyon durva minőségellenőrzésen mennek át az alkatrészek is, szóval már csak szánt szándékkal se lehet valami jelentékeny különbséget kialakítani és igazából értelme sincs. Miért legyen rosszabb az egyik autó alapból? Felkészítik mindkettőt legjobb tudásuk szerint (ráadásul biztos vannak olyanok is, akik mindkét autóval foglalkoznak a szerepük miatt) és kész.

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#106157) Cartevo válasza Csapoati (#106156) üzenetére


Cartevo
senior tag

Szerintem ez nem névfüggő, beállnak az esélyes mögé. Hisz most hétvégén beszéltük, hogy a Ferrarinál nagy gond a mérnökök folyamatos távozása. Csapaton belül mennyivel könnyebb ez az átáramlás? Kb a másik véglet. De nem tudom, nem vagyok meggyőződve az igazamról, sötétben próbálok tapogatózni. Nem is 1988 alapján (bár volt itt 2007 is), hanem mert a finn valamiért beleülhet egy Mercibe, és ők csak jobban tudják, mint mi, hogy miért.

(#106158) Cartevo válasza KraX (#97156) üzenetére


Cartevo
senior tag

Itt van 1 hasznos idézet, amiből kiderül, hogy a háttérben is nagy a küzdelem végig, és ösztönösen a vb-esélyes a viszonyítási alap, de ha tudatosan, az is érthető. Úgy is fogalmaz, hogy autónkhoz, nem autóinkhoz, tehát nincs többes szám. Mindig minden szava a helyén van, éppen itt botlott volna a nyelve? :N

(#106159) #70869248 válasza Cartevo (#106155) üzenetére


#70869248
törölt tag

Nálad ha jól rémlik az volt a gubanc, hogy azt mondtad hogy csak egy autóra van energia, arra van a teljes odafigyelés, a másiknak meg jut ami jut.
Ebben érezted megtámogatva magad amikor voltak alkatrészek amiket csak az egyik versenyzőre tettek fel, illetve hogy igen van amikor egy versenyzőt kell tolni, és kisebb csapatoknál sok más is képbe jön, Wehrein vs. Ericsson, illetve az Alfa Romeo érkezése akkora Ferrari hátszéllel ami beleszólt mindenbe..
Igen.
Ilyenek vannak.
De ettől még nyitott szemmel kell járni, se naiv, se túl dörzsölt ne akarjon lenni az ember.
A Bottas dolog.
Szerinted el van nyomva. A Mercedes egy nagy csapat, az egyik legnagyobb. erőforrás problémái nincsenek, versenyzőként ott van náluk egy világbajnok.
Azért félreértés ne essék, nyilván bizonyítani kell, világbajnok technikába ült bele, világbajnok mellé.. ez nem a lébecolós állás. Már csak azért sem, mert ha Hamilton-tól kap 1mp-t akkor a következő évben mehet a FormulaE-be. Tehát kepeszteni kell, ne haragudjon a világ, a mezőnyben,.. sőt a világ összes autóversenyzője közül csak mindenkinél ez az álomállás.
Egy Fernado Alonso-nak kellett volna megkapnia azt az ülést. Tehát izzadjon. Amikor Lewis aláírt a Mercedes-hez még nem volt semmi csak tervek meg duma. Bottas esetében nem volt rizikó, abból az autóból egy világbajnok szállt ki.
...
Ami még.., egy versenyző adottságaihoz az is hozzátartozik hogy felméri az autót, és kihozza a szakembereivel az elérhető maximumot, autó és ember...ha megvan a tempója akkor maga mellé állítja a csapatot, egy Senna nem veszett el, egy Schumacher nem veszett el, egy Hamilton nem veszett el.
Olyan nincs hogy valakit, mint Hamilton-t leszerződtetnek egy kétszeres világbajnok mellé és neki nyalják a sggét, ezt csak azok képzelik be akik valamiért utálják Hamilton-t, oda kell pakolni az asztalra, teszem azt az év feléig nem kell lepattanni a dobogóról, bizonyítani kell..ritkán volt annyira kiegyensúlyozott Hamilton, most már ismerjük, mint akkor abban az első félévben.
Így lehet bizonyítani egy kétszeres qva gyors bajnok ellen, és akkor, akkor(!) el lehet forgatni a fejeket hogy figyeljetek ide.
Ezt kell tenni Bottas-nak,.. még mindig mert a tavalyi év nem ez volt, de kapott még egy sanszot.
Én egy pillanatig nem leszek partner abban hogy szegény Bottas-t elnyomják,..mert Hamilton mellett mindig mindenkit elnyomtak...mert mittomén miért..
Bottas előtt egy akadály lehet, Bottas.

[ Szerkesztve ]

(#106160) Viktor77 válasza Cartevo (#106158) üzenetére


Viktor77
félisten

Gyakorlatilag mindenki így használja ezt a szót.

Some people move on, but not us ... not us

(#106161) Motion_Blur


Motion_Blur
félisten

Helmut Marko-val értek egyet:

„A Mercedes játszadozik mindenkivel”

„A motorüzemmódjaikkal eldönthetik, mennyire vannak elöl. De ezúttal elrontották, és túl messzire mentek…”

„Mondtam a Ferrarinak: a Mercedes 5 tizeddel előrébb jár, ők pedig azt mondták, hogy nem. De mindenki bealudt…”

„Ezzel a motorral a Mercedest nem lehet legyőzni. Egy más világban versenyeznek. Nagyon jó autóval rendelkezünk, és ezért voltunk ennyire közel. De ezekkel a motorszabályokkal a helyzet 2021-ig változatlan marad.”

„Már a Ferrari is kezd felébredni, elkezdtek rájönni arra, hogy soha nem fogják elkapni a Mercedest ezekkel a motorokkal.”

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#106162) cyberkind válasza Motion_Blur (#106161) üzenetére


cyberkind
nagyúr

Ez egy percig se volt kérdéses sajnos, és szerintem 21 után se fog sok minden változni.

"Fly the Friendly Skies" "Take Me Home, Country Roads" "I shouted out Who killed the Kennedys?"

(#106163) Cartevo válasza #70869248 (#106159) üzenetére


Cartevo
senior tag

Erről a fórumról jó véleménnyel vagyok, sok az okos észrevétel, nehéz felnőnöm hozzá. De hiába a sok (ellen)érv, ha egyszer az a lényege az egésznek, hogy elméletben sem lehet egyforma állapotban a két gép. Döntetlen meccs itt nem lehet. Ezen kívül csak azt kell elismerned, hogy nincs 100 százalékos csapat. Élcsapat van, vérprofik, de sosem dolgoznak 100 százalékon. Nincs az a rakott szénásszekér, amire ne férne még föl - ahogy a közmondás tartja. Ha 96% az összteljesítményük, az már szenzációs. Hiszen mindent lehet még jobban csinálni, főleg összetett folyamatokat. Még egyénenként is, nemhogy összehangoltan. Ennek tudatában óhatatlanul egyszerűsíteni kell az életüket, egyvalamire fókuszálva. Vagyis egyvalakire...

(#106164) Csapoati válasza Cartevo (#106157) üzenetére


Csapoati
Topikgazda

Akkor úgy kérdezem meg, hogy év elején ki kapta a jobb autót? Rosberg? Akkor később miért esett vissza? Hamilton? Akkor miért volt olyan lagymatag eleinte?
Persze, hogy nem lehet két autó ugyanolyan, csak te emögött szándékosságot feltételezel, míg én és b-type meg nem. Biztos vagyok benne, hogy Bottasnak is a lehető legjobb autót akarják adni, semmi érdekük nem fűződik az ellenkezőjéhez.

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#106165) KraX válasza Cartevo (#106163) üzenetére


KraX
senior tag

En ugy fogalmaznam meg, hogy egy csapat van (team), de ket box, akik nyilvan a sajat pilotajukra koncentralnak. Erre pedig legalabbis szerintem egyertelmuen a rng a valasz: "Már csak az a kérdés, hogy mindig az első számú autó alkalmasabb az adott futamra, mert ezt biztosítják, vagy néha a másik, tehát ez véletlenszerűen váltakozik." Kiveve olyan vis major helyzeteket amiket mar fentebb emlitettek itt a sracok, pl egy alkatresz van valamibol, akkor azt az aktualis elmeno fogja kapni nagyon nagy esellyel stb.

#106161
Hat nagyon valoszinu, hogy sokkal tobbet tudnak mint mi, de azt gondolom, hogy amit Marko mond, az reszben politikai jatszma (az FIA-t felhasznalva arra, hogy a Mercedesnek kedvezotlen donteseket hozzon stb). Azt nem tudom eldonteni, hogy mennyiben jatszma es mennyiben valosag.

[ Szerkesztve ]

I know kung fu!

(#106166) LanyUs válasza KraX (#106152) üzenetére


LanyUs
aktív tag

vlevi által felvázolt megoldás sem rossz, de az önvezető AI-t örülök, hogy Te írtad le, mert én nem akartam :) A gépben lehet bízni és az a jó megoldás, éppen arra gondoltam. Most tekintsünk el Toto algoritmusától :DDD

(#106167) #70869248 válasza Cartevo (#106163) üzenetére


#70869248
törölt tag

Nem egyforma a két gép az tény, bár minél inkább az lehet annál könnyebb a fejlesztés.
A két versenyző sem egyforma, sőt két kör sincs egyforma.
A két autó készültségi foka az viszont azonos kell legyen, mind a két autónak külön csapata van annyi emberrel amennyi kell. Amikor a Mercedes-nél megcserélték a két csapatot, akkor az volt az ok, hogy legyen sikerélmény mindkét oldalon.. ez már akkor is nagyon szokatlan volt, és azóta se láttunk ilyet, és gyanítom ezután sem fogunk...pedig Bottas csapatára is ráférne :D
Na mindegy..
Szóval a két autó azonos készültségi fokon van, sőt ha meg vannak osztva az adatok akkor még az sincs hogy a versenyző sz@rul állítja be az autót, max a másikra hangolt setup-l megy.
Bottas meg tud nyerni egy futamot, ezt láttuk, ha szrabb autóval lenne képes nyerni mint Hamilton, akkor Hamilton-nak nem fizetnének 40millát, mert minek.

(#106169) LanyUs válasza #70869248 (#106168) üzenetére


LanyUs
aktív tag

Szeretem a széles pályákat, ahol több ideális ív is található. Mehet az adok-kapok, de egy ilyenen végzetesen nyúlnak/nyúltak bele. Bár tegyük hozzá autó állt a pályán, tehát nem ok nélkül alakult ez így, de ... na mindegy nem rágom tovább -7 sec -7 pont. Persze honnan nézzük :D

(#106170) Cartevo


Cartevo
senior tag

Nem tudok minden keresztkérdést hárítani, ezért alárendelt helyzetben folytatom a vitát, de azért nem akad el a hangom. Két dologban mind egyetértünk: a két pilóta stábja elkülönülve dolgozik, és bizonyos új fejlesztéseket csak az egyikük kap meg. Ezek mértékében nem értünk 1-et, pl az adatmegosztás terén, de az alaphelyzetben egyetértünk. Na már most. Ha Botlás egyik emberéről kiderül, hogy Newey szintű őstehetség, vajon meddig marad mellette. A főnökei sem akarnák ezt és ő maga sem... De az sem mindegy, hogy 1 információt ki kap meg előbb, akár csak 1 perccel, kiélezett helyzetben. Ettől már nyílik az olló. Persze ennyivel nem úszom meg a vitát, mert az a bizonyos szándékosság volt a fő kérdés. Nehéz ezt kizárnom, mert az nem lenne életszerű. Úgy kell ezt megközelíteni, hogy volna-e rá lehetőség? Kim Jong Un nem csak azzal teremt drámai helyzetet, ha atomot dob valakire, hanem már azzal is, hogy megteheti. A Mercinél van olyan merev struktúra, amivel sok minden megoldható. Ha bármin változtatni kell, van olyan parancsuralom, hogy ugrani kell. Ráadásul pokoli nagy a tét, pénzben és presztízsben egyaránt. Mogyoród után az 1 hónapos szünetben nem lehettek biztosak semmiben. A nyakukon volt a kés. Ha ilyen izgalomban, extra nagy felelősség tudatában csökkenthetik a szerencsefaktort azzal, hogy egyfelé fordítják figyelmüket (vagy csak kicsit arrébb), miért ne tennék? Mert nem etikus? Hiszen amiben már egyetértünk, hogy némelyik új cuccot csak az egyik kapja meg, annak is van ám egy morális háttere. Ott már csorbul az etika, akkor a kivételezés már nem tabutéma. Akkor csak tovább kell menni a megkezdett úton. És azért ezek a figurák nem szentek ott a csapatvezetésben, főleg bizonytalan versenyhelyzetben, amikor azt sem tudhatják, hogy végigmennek-e a futamon... De mindegy, úgysem fogunk közeledni, de talán jöhetnek még olyan események, amelyek világosabbá teszik a képet.

(#106171) Malachi válasza Cartevo (#106170) üzenetére


Malachi
addikt

pedig elakadhatna lassan

(#106172) Bad Pritt


Bad Pritt
veterán
LOGOUT blog

Ez jó: keresd a hibát a képen.

Some motherf*ckers are always trying to ice skate uphill.

(#106173) shteer válasza Bad Pritt (#106172) üzenetére


shteer
félisten

Vótmá

(#106174) Bad Pritt válasza shteer (#106173) üzenetére


Bad Pritt
veterán
LOGOUT blog

Nem láttam. :(

Some motherf*ckers are always trying to ice skate uphill.

(#106175) ricsi8800gt válasza Bad Pritt (#106172) üzenetére


ricsi8800gt
addikt

Már csak az kellet volna hogy a dobógora is igy álltak volna fel :)

Opel Astra H Caravan 2007 Z16XER,Yamaha Yz450f 2007

(#106176) Motion_Blur válasza ricsi8800gt (#106175) üzenetére


Motion_Blur
félisten

Nem ez a hiba

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#106177) ricsi8800gt válasza Motion_Blur (#106176) üzenetére


ricsi8800gt
addikt

Ha nem akkor fel fedeztem :)

Opel Astra H Caravan 2007 Z16XER,Yamaha Yz450f 2007

(#106178) DopeBob válasza ricsi8800gt (#106177) üzenetére


DopeBob
addikt

Nem mindenki ért egyet az új F1 logóval ;)

MZ/X

(#106179) #70869248 válasza Cartevo (#106170) üzenetére


#70869248
törölt tag

Bottas melyik emberéről derülhetne ki hogy Newey őstehetség? A kerékcserés emberről?
Az akinek megfelelő végzettsége van, az azon a területen fog mozogni, és akkor elég hamar kiderül hogy mekkora tehetsége van, és így már nem kerül Bottas mellé, hanem az autó építésénél fog dolgozni tervező-fejlesztőmérnökként, vagy az mellett.
-
Egy mérnök, legyen az aerodinamikai szakember, ha versenyző mellé van rendelve, egy a csapatban, korlátozott lehetőségekkel bír, ha óriási affinitása lenne akkor maga kérné át magát olyan területre ahol működni is tud.
Mindenki kezdi valahol, egy 'kopasz' mérnöknek is bizonyítania kell, ahogy egy versenyzőnek is.
Az egész teóriádban van két nagy hiba sztem(!). Az egyik hogy úgy kezelsz egy Mercedes-t mint egy Haas-t, utóbbinál vannak hátrányok mert korlátozott a lehetőség, az előbbinél viszont nincs ilyen. Pl. Bottas jóval többet ment a teszteken mert így jött ki az időjárás,..nem mondták neki hogy bazzeg most süt a nap, most Lewis üljön be.
Egy gyári csapatnál sem fognak két autót építeni és fejleszteni, mert az fejlesztői szinten is két mérnökcsapat, és dupla költség. De kaphat valaki más padlólemezt, első szárnyat.
A MotoGp-ben még nagyobb elhajlások is vannak, vázat cserélhetnek, hátsó lengővillát. DE azt fontos tudni, ahogy a mérnökök tudják is hogy ez nagyon nagy mértékben lassítja az autó, motor fejlsztését.

Ezért általában a csapatok törekszenek arra hogy két hasonló stílusú és lehetőleg testi adottságú versenyzőt szerződtessenek, pl. Kimi és Vettel-nél van egy kis differencia, egy kis zavar, nem nagy, de amíg Kimi-nek nem adnak tökéletes autót, addig Kimi nem tud tökéletesen menni, márpedig nem adnak mert Vettel erősebb versenyző szerintük, és két külön autót nem fejlesztenek. ..ha Vettel és Kimi stílusa még közelebb lenne egymáshoz akkor mindkettő jobb lenne.
-
Na pont ezért kellett volna Alonso Hamilton mellé :D ..az ember szíve is ezt mondja, de egyébként az ész is, két nagyon hasonló vezetési stílus.
Bottas stílusa a tököm tudja milyen, de nem hinném hogy Hamilton-é, és lehet hogy ez hátráltatja ezt aláírom, tudnia kell változtatni a stílusán, mert azt ziher, hogy nem fogják rá fejleszteni az autót Hamilton kárára... ez a világ egyik csodája lenne.
Ebbe ha gondolod belekapaszkodhatsz, de ez vízhordónak is bizonyítania kell valahol, teszteken, versenyen mittomén...olyan nincs hogy én PorszemPubi odamegyek a Quick step csapatához aztán hé osztán most már nekem hordja a a vízet mindenki.
Ez a másik hiba, eredmény nélkül nincs semmi, és ez az eredmény nem csak egy hétvége eredménye, szimulátor, teszt, beállítási készség, fejlesztési javaslatok és azok megvalósítása versenyzői szinten...ezekben jobbnak kell lenni mint a csapattárs...de sok esetben az is elég ha jóval gyorsabb.

[ Szerkesztve ]

(#106180) Csapoati válasza #70869248 (#106179) üzenetére


Csapoati
Topikgazda

Szerintem az a legnagyobb hiba a gondolatmenetében, hogy úgy tűnik, szerinte csak egy autót fejlesztenek (a másik meg olyan amilyen) a csapatok, holott nem erről van szó. Ugyanannyiba kerül (idő és pénz terén is) 2 db fejlesztett első szárnyat csinálni, mint egyet - minimális anyagköltségtől eltekintve. A beállításokat meg úgyis a pilótára kell szabni.

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#106181) velizare válasza #70869248 (#106179) üzenetére


velizare
veterán

volt már alonso hamilton mellett. ha valami kiderült róluk, az az, hogy szűk nekik az a csárda. szerintem toto és lauda nem akarnak még azzal is szívni.
a bizonyításról igazad van, nem véletlenül kap bottas mindig csak a következő évre szerződést, és nem véletlenül nem lehet ezt eljátszani mondjuk verstappennel.

[ Szerkesztve ]

Life is death, death is life. No life, no death. Life is life, death is death.

(#106182) #70869248 válasza velizare (#106181) üzenetére


#70869248
törölt tag

Ott a fő gondot a helyzet kezelése hozta, Alonso esetében főleg. Sokkal nagyobb védelembe kellett volna venni.
Azt hogy Hamilton gyors, azt kezelni kellett volna, oké gyors, de gyors versenyző van már itt egy, aki tud is VB-t nyerni. Lehet hogy lehidalt Dennis, meg a McLaren, de meg kellett volna fogni a helyzetet.
Meg persze a kémbotrány és a zsarolás nem kellett volna, de ezzel együtt is na.
Az autó akkor volt a legjobb, és a következő évi autó is(!), ahogy jöttek más arcok, akár Kovalainen, vagy Bottas egyiknek sem volt közel azonos stílusa Hamilton-l, ezért az autó eltolódott a semleges irányba.
..ha sikerült volna ott tartaniuk Alonso-t azzal sztem óriásit léptek volna előre, a következő évben már Alonso is másként állt volna Hamilton-hoz...az első évben joggal volt felháborodva sztem, hiszen Hamilton kategóriaújonc volt. Nagyon nehéz egy gyors versenyzőt, pláne aki rájön hogy van olyan gyors mint egy kétszeres világbajnok, szal kemény ezt helyre tenni jól, pláne jól hogy senki ne sérüljön.
De ezt kellett volna tenni.

(#106183) Zoleee83 válasza #70869248 (#106182) üzenetére


Zoleee83
őstag

Tökéletesen egyetértek veled.
Be kellett volna állni a kétszeres világbajnok mögé az egész csapatnak, főleg egy első éves újonc esetében.
A második évben lehetett volna engedni őket harcolni mikor már zsebben a VB.
Elismerem Hamilton tehetségét, de ez a legbutább húzás volt a MCL részéről hogy nem szóltak az újoncnak.
Sajnos Alonso rosszul igazolt egész életében a Renault-os korszak után, nagy tehetség de ment a levesbe sok éve. Nem lesz itt már egy komolyabb páros sem úgy érzem, nem vállalja egyik top csapat sem a kakaskodásból eredő rizikót sajnos. Pedig megnéznék egy ALO-HAM, VET-HAM, RIC-HAM, HAM-VER, ALO-VET párost :D

[ Szerkesztve ]

* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *

(#106184) erahurka válasza #70869248 (#106179) üzenetére


erahurka
nagyúr

Bottas vezetési stílusát úgy hívják hogy vízhordó :DDD

De szép lett volna ha Rosberg helyére nem Bottas kerül hanem Alonso. Jól mutatott volna az a Kimoa felirat a Merci oldalán is. Megnézném már hogy Hamilton komoly nyomás alatt nyom le egy évet.

(#106183) Zoleee83: Valójában ha belegondolsz Alonso maga dobta el a 2007-es VB címet a Hungaroringen. Ha nem trükköz, második helyről elrajtol, valszeg be is hozta volna Hamilton mögött, és pont lett volna annyival több pontja, hogy Raikkonen előtt végezzen összetettben.

Engem amúgy más páros nem érdekel igazán mint egy HAM-ALO. Vettel nekem még nem bizonyított, valahogy nem érzem benne hogy azon a szinten lenne (nagyon közel van, mérföldekkel közelebb mint Rosberg, de az a hajszálnyi különbség ott van). Verstappen meg túl fiatal, szerintem eldobná a kocsit ilyen nyomás alatt.

[ Szerkesztve ]

"Hamburger! Elengedhetetlen az egészséges reggelihez!" >>>http://fastfoodcentral.blog.hu<<< | Kajapornó: http://instagram.com/erahurka

(#106185) Leon77 válasza #70869248 (#106182) üzenetére


Leon77
senior tag

Ha van pilóta a mezőnyben aki nem sokat ér az autó fejlesztésének szempontjából az pont Alonso.

Ebből a szempontból ő a legrosszabb választás, a Ferrarinál sokat tudnának erről mesélni. Pont Kimi ellentéte.

Míg Kimi csak tökéletes autóval tud jól boldogulni addig Alonsonak tök mindegy, szinte bármit elvezet. Ebben a témában már született is jó sok cikk. Alonso nem igazán tud értékes visszajelzéseket adni az autóról a fejlesztési irányt tekintve pont a stílusa miatt. (ebben ugye Schumacher volt az ász).

Persze ez nem von le a versenyzői értékéből, de pont emiatt a mercinek semmi szüksége nem lenne még egy kiskakasra ott. Főleg, hogy Alonso körül egy idő után elromlik a levegő, mert nem csapatjátékos. (eddig mindig így volt. Kémbotrány, aztán a csalás a Safety carral (mindenki tudott róla csak ő nem) , aztán meg a Ferrarinál töltött évek (az autó egy nagy szar, csak én hozok ki belőle mindent).

Én is szeretném, ha Alonso jobb autóban ülne, mert bírom ahogy versenyez (Vettel Alo csata GB nagydíjon a kedvenceim egyike), de reálisan erre nem sok esély van. Az RB kizárt, ők csak fiatalokat foglalkoztatnak, Ferrari már volt, Mercinél meg lesz, amíg ott van Hamilton. (aztán meg ki is öregszik lassan).

[ Szerkesztve ]

Mert van élet a halál előtt:P AMD Ryzen 7 3700x, Asus x370 pro, MSI GTX 1080 TI GAMING 11G, 16Gb(2*8) trident z f4-3200c16d-16gtzb, Samsung M2 960 evo 250GB épített vízhűtés és saját készítésű kuckó

(#106186) Csapoati válasza Zoleee83 (#106183) üzenetére


Csapoati
Topikgazda

Na jó, csak úgy nehezen magyarázható lett volna Alonso támogatása, hogy Kanadától kezdve Hamilton vezette a vb-t.

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#106187) #70869248 válasza Leon77 (#106185) üzenetére


#70869248
törölt tag

Nincs itt baj, a lényeg a két versenyző közel azonos stílusa volt, nem az hogy melyik mennyire jól fejleszt, hiába jók a visszajelzések ha az egész versenyző el szeretné mozgatni az autó milyenségét semlegesből alulkormányozottra, vagy fordítva.
..vagy kiemelt szerepet adsz neki és akkor az autó olyan lesz amilyent ő akar, vagy belekényszeríted egy köztes állapotba ahol egy másik versenyző eltérő stílusát is figyelembe veszik, és akkor a visszajelzéseinek értéke felére esik, mert ő a számára nem kedvező stílust nem tudja fejleszteni, csak megváltoztatni.

(#106188) Zoleee83 válasza Csapoati (#106186) üzenetére


Zoleee83
őstag

Az rendben van de tedd a szívedre a kezed te nem szóltál volna Alonso helyében hogy gyerekek idejövök 2x-es vb-ként és nem szóltok a srácnak, hogy ez az első éve, ráér még? :D
Továbbmegyek ennél a MCL egy rakat pénzt bukott ezekkel a szar stratégiákkal.
Mindenki rommá dícsérte Dennist a vezetési stílusa miatt, de az egyik legfafejűbb csapatvezető volt szerintem.
A mostani vezetés legalább kezd alakulni, jó a marketing elindultak felfelé, egyedül Boullier-t nem értem mit keres ott, ahol megfordult ott tönkre ment minden Lotus/Renault/McLaren...

[ Szerkesztve ]

* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *

(#106189) erahurka válasza Zoleee83 (#106188) üzenetére


erahurka
nagyúr

Szerintem Boullier azért van ott, mert nincs jobb/tapasztaltabb a piacon.

"Hamburger! Elengedhetetlen az egészséges reggelihez!" >>>http://fastfoodcentral.blog.hu<<< | Kajapornó: http://instagram.com/erahurka

(#106190) Csapoati válasza Zoleee83 (#106188) üzenetére


Csapoati
Topikgazda

Persze, hogy szóltam volna, de Dennisnek se volt könnyű. Abban egyetértünk, hogy jobban is kezelhették volna, de ki tudja mi volt a kémbotrány miatt a háttérben? Gyanúsan semmisült meg Hamilton vb-esélye.

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#106191) Cartevo válasza #70869248 (#106182) üzenetére


Cartevo
senior tag

Schumacher is nyilatkozott az Alfonso-ügyről 2007 őszén, hogy nagyobb odafigyelést érdemelne a csapattól, és hogy ez milyen hátráltató probléma. Aztán Ron valahogy leoltotta, hogy nem kellene beleszólnia. Ehhez hozzáadva a hihetetlen stábcserét Rosbergéknél azért már érdemes élni a gyanúperrel. Amit a fő rögeszmémnek mondasz, hogy úgy kezelem a Mercit, mint a Haast, ott az a lényeg, hogy a vezetők helyzete hasonló. Bármely cégvezető, iskolaigazgató, stb állandó nyomás alatt van, mert bárki elcsúszhat egy banánhéjon és ő a felelős, de remélni kell, hogy minden jól működik. A száguldó cirkusz ennek a felsőfoka, sosem lehet biztosra menni, mindig van rizikófaktor, ezért a helyzetet nem lehet eléggé túlbiztosítani, így nagy a kísértés a fontossági sorrend betar(ta)tására. Hiszen még az ökölvívásban is megvan ez, hogy a sztárt máshogy készítik fel, mint az újoncot, ami logikus, hiszen a húzóembere az egész kócerájnak. Ha valakinek van jó ötlete, tanácsa, szer, edzésmódszer, stb, az neki segít, nagyon okosan. Jóval motiváltabbak és figyelmesebbek vele, nála lövik el a puskaporukat minden értelemben. Aki kettőig el tud számolni, az érti, hogy még az ökölvívásban sem egyenlőek a feltételek, még házon belül sem, ami holt egyszerű példa a Mercihez képest, ami a másik véglet. Sőt, a boszorkánykonyhában sokminden szigorúan titkos. De megkaphatjuk a választ most nyár végén, mert ha Bottas továbbra is ég, mint a rongy, mégis marasztalják, akkor azért már kilóg a lóláb.

(#106192) velizare válasza #70869248 (#106182) üzenetére


velizare
veterán

tehát egy rutinból le kellett volna kezelni a helyzetet, és ez nem ment ron dennisnek. itt kapja fel a fejét az ember, az öreg akkor már bő 25 éve vezette a mclarent, és közelről nézte már végig ezt a folyamatot, prosttal és sennával.
és mégse tudta megcsinálni, szóval egyáltalán nem kell azon csodálkozni, hogy ez elé az úthenger elé más sem akar odafeküdni.

[ Szerkesztve ]

Life is death, death is life. No life, no death. Life is life, death is death.

(#106193) Zoleee83 válasza velizare (#106192) üzenetére


Zoleee83
őstag

Nem mert az volt számára a legfontosabb hogy a szürke 75775. árnyalata hogyan mutat a kasztnin, illetve
folyamatosan csesztette a csapattagokat, millió dolog tiltva volt az ott dolgozóknak. :)
Multkor olvastam egy volt MCL tag visszaemlékezéseit egy blogon, félelmetesen vaskezű és vagy szemétláda volt Dennis ebből a szempontból.
Azt persze nem vitatom hogy a vezetése alatt nyertek néhány vb címet egyéniben és csapatként is.

* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *

(#106194) guftabi96


guftabi96
addikt

Verstappen lesz az idei Nagy Futam egyik sztárvendége

#KeepFightingMichael | #JB17 | "People = Shit"

(#106195) #70869248 válasza velizare (#106192) üzenetére


#70869248
törölt tag

Igen, rutinból. ..ha az problémát jelent hogy egy újoncot helyén kezeljenek, egy 20éves F1-be belépő tehetséget úgy irányítsanak hogy az mindenkinek jó legyen, az nem lehet probléma egy csapatvezetőnek.

(#106196) velizare válasza #70869248 (#106195) üzenetére


velizare
veterán

aha. hát nem ment. sem sennát, sem hamiltont nem tudta úgy kezelni az öreg. de wolffék sem bírtak hamiltonnal. még a halvérű rosberggel sem nagyon tudták együtt kezelni, amikor éles volt a helyzet. voltak ütközések, kettős kiesés, sajtóban üzengetés, lelkiterror, stb, és ki tudja, mi lett volna még, ha rosberg nem hagyja abba, de még utána is rúgdosta az ürge a döglött oroszlánt.
nyilván úgy kellett ide wolfféknak még alonso, mint egy falat kenyér.

Life is death, death is life. No life, no death. Life is life, death is death.

(#106197) DopeBob válasza velizare (#106196) üzenetére


DopeBob
addikt

2. éve nincs már Rosberg, de Ham még mindíg nem tudta elengedni azt az évet a nyilatkozatai alapján :U

MZ/X

(#106198) #70869248 válasza velizare (#106196) üzenetére


#70869248
törölt tag

Nem tudta mert láttuk hogy nem tudta, és most akkor mindenki tegye fel a kezét hogy akkor nem lehet? dehogynem. Láttunk már rá példát, egy újoncot azért tudni kell kezelni, mert ha már őt sem akkor hogyan nehezebbet. Két világbajnoknál ha összecsapnak meg amit a helyzet hoz, akár falat is lehet húzni ahogy a MotoGp-ben a Yamaha megoldotta Lorenzo-val és Rossi-val, DE megoldotta.
Ezek a pszihés hadviselések meg,..ezeknek a szvsz fele médiasz@r, ha nem az egész, ebből lehet a legjobban megélni, máskülönben hetekig kussolna a sajtó, mert annyira sablon dumát mondanak a versenyzők.. provokálni kell és hírt gyártani.
..
Két versenyző akik a világbajnokságért kűzdenek egy csapatban, nyilván nem lesznek jó haverok, nem azért törik magukat gyerekkoruk óta hogy haverokat találjanak.
Nincs azzal semmi baj, igen, néha ütköznek, talán még pofozkodnak is.

(#106199) VágniValó válasza DopeBob (#106197) üzenetére


VágniValó
őstag

Még szép^^ Valahányszor eszébe jut Rosberg tuti összeszorítja a fogait, azt a Lewis fanok se tudják a mai napig elengedni hehe.

[ Szerkesztve ]

"Fuck the Kingsguard, fuck the city....Fuck the king!"

(#106200) #70869248 válasza VágniValó (#106199) üzenetére


#70869248
törölt tag

Te Lewis fan vagy hogy most felhoztad? :)

Útvonal

Fórumok  »  Sport, életmód, utazás, egészség  »  Formula-1 (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.