Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-01 20:13:33

LOGOUT.hu

Ford topik téma összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#601) Kornel válasza -v- (#600) üzenetére


Kornel
veterán

R17?
Tesom szerint a mondeora 18-as nyari kell :)

(#602) Dany007 válasza Kornel (#591) üzenetére


Dany007
veterán

Áh, nekem 4 ajtós. A kombi csak az mk4-ből tetszik igazán.

"város az, ami nagyon megdobja, ott 7-7,5 liter is lemegy (nagyfaluban)."

Na menj már valahová' :D Nekem ez a max amit nyugis 120-as tempóval kitudtam hozni belőle...
Persze ez benzin 1,8. Városban 8,8-9 volt a legjobb eddig. De igazából ezt szoktam meg eddig is, ráadásul most esett a benya rendesen, szal nem gond.
Nekem ellenben nincs egr szelep, se turbó se magasnyomású micsodák. :P

@Viszlát:

Oh már mikor. :) Az elmúlt 1 évben nem sokat beszéltünk és nem is vagy olyan aktív mint régen.

Nekem is Kleber a mostani téli ha jól rémlik. Na azért majd ezt megdumáljuk. :) :R Honnan is kéne szállítani? Németből vagy Angliából? Meg nyilván semmit se kérnék ingyen. Na de tényleg, ez így most hirtelen jött. : )Tavaszra kéne egy szett nyári, jövő őszre meg egy szett téli...

@radi8tor1:

Attól függ milyen táv. Bár engem visz a forgalom magával... 160-nál már vissza kell fogni engem is meg az autót is. Még rendesen gyorsulna ilyenkor ha rátaposnék. Nálam Pest - Veszprém a táv általában. Nem olyan nagy táv, de érezhető. Igazából nem is az idő számít, hanem a megszokás. Próbáltam már tartani a 130-at a középső sávban, de olyankor mindig beérek valakit aki lassabban megy és meg kell előzni... aztán megint és megint és megint és azon kapom magamat hogy már 160-nal megyünk és igazából fölösleges visszasorolni a belsőből mert senki nem jön mögöttem... V.színű ha senkit nem érnék be akkor megelégednék a 120-130-cal is. De a pályán kívül többnyire betartom amit kell, nem akarok fizetni.

(#603) Kornel válasza Dany007 (#602) üzenetére


Kornel
veterán

Egr nem szokott elromlani, de az szerintem benzinesben is van, csak tisztitani kell.
Turbo 90k, adagolo 70k felujitva, onnan megint 200+ k km.
Tobbi ugyanaz a tetel, mint a benzinesben.
Ez meg nem tdci, hanem tddi, sima adagolos, a turbo se valtozo geos.
Egy baja van, hogy kerreg mint egy traktor :)

(#604) Atlantis válasza Dany007 (#602) üzenetére


Atlantis
veterán

EGR van a benzinesben is, csak mivel ez nem kormol, nem szokott baj lenni vele. Persze az ördög éber fajta.

Egyébként nekem a kétliteres benzines Focus is elvan itt vidéki városban 8l körül. Az elmúlt 5 év átlaga 7,25l vele. Én is 205/55 R16-os kereket használok vele télen-nyáron és...ha nem ilyen fos minőségű lenne a magyar úthálózat, akkor talán szeretném is. Télivel (ami nekem is Kleber) sokkal jobban tetszik, de a nyári Pirelliket utálom.

[ Szerkesztve ]

>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford

(#605) -v- válasza Kornel (#601) üzenetére


-v-
addikt

16

(#606) Dorien válasza radi8tor (#584) üzenetére


Dorien
veterán

Főleg ha nincs átprogramozva a computer és fals adatokat jelez ki. :)

Dany: Ellenőrizd gyakran a levegőnyomást a 7 éves gumikban. Én ezt utáltam régebben, folyton leeresztett, hiába volt még jó a profilmélység. Azóta csakis új gumit veszek, valami jobb diszkont minőségűt. Most új Barum Polaris 3 van a Focuson + 1 a pótkeréken.

[ Szerkesztve ]

"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html

(#607) radi8tor válasza Dorien (#606) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Én itt most nem az átmérő-béli eltérésre gondoltam, hanem a szélességére. Az több súrlódással jár, amitől többet fogyaszt az autó (szerintem).
És akkor még nem beszéltünk a nagyobb kerék által lengéscsillapítóra gyakorolt negatív hatásról.

Szerintem olyan kerék kell az autóra, amilyet a gyártó kitalált (külföldön büntetnek is keményen az eltérő méret miatt - ott a forgalmiba be van írva a gyári kerékméret).

⭐ Stella

(#608) Dorien válasza radi8tor (#607) üzenetére


Dorien
veterán

A Focusnál benn vannak a használható méretek a tanksapkában. Az viszont szép, hogy még magukkal szemben sem következetesek. A 195/60 R15-nek a 185/70 R14 a pontos váltója és néhol ez a méret szerepel a tanksapkában is, néhol meg a 185/65 R14. Nekem a nyári lehet, hogy 195/60 R15 lesz, de ha épp úgy jön ki a lépés, simán fenn hagyom a téli garnitúrát nyárra is. Lehet szörnyülködni... :)

"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html

(#609) hurenzon


hurenzon
senior tag

tudja valaki, hogy Ford focus kombi, 1.4 benzin, 99-es. milyen gyertyakulcs kell hozzá?

(#610) gzbotii


gzbotii
veterán

Sziasztok.

'94+ kiadású Focus combi fentartása mennyire költséges? Esetleg van itt köztetek tulaj?

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#611) DeFranco válasza gzbotii (#610) üzenetére


DeFranco
nagyúr

'98 óta van focus tudtommal

van tulaj egy pár, nem egy pénztemető az autó ha rendben van. kutyacsontot eszi, pár dolog el tud köszönni, de nem igazán vészes egyik sem, rozsdára érdemes ügyelni (ajtók alja).

nem szokása szétesni, nagyon összerakták anno, és ez még mindig tart, akkor van gond, ha beköszön valami gond mégis, és a szerelő nem áll a helyzet magaslatán. akkor szokott az lenni, hogy a szaki sűrűn pingvinezik, te meg fizetsz. de ha tudják hova kell nyúlni, meg mit kell csinálni, akkor jellemzően fájdalommentes a beavatkozás.

motor elfut bármennyit, váltó szintén, max érdemes néha cserélni benne az olajat, futómű nem kényes, kutyacsontot kell rendszeresen cserélni benne útviszonyoktól függően, vízpumpa 120k-nál el tud köszönni, gyújtáselosztó, központi zár. ezen kívül kopóalkatrészek kopnak csak, féktárcsa, fékbetét, lengéscsillapító, kuplung.

szerk: kombinál a hátsó futómű alkatrész árak magasabbak, mint a sima típusnál, ha ott csinálni kell valamit az tud fájni.

szerk2: ha már hátsó futómű: a két futóműállító csavar be tud rohadni, valószínűleg egy 10+ évesnél jó eséllyel be is van rohadva ha nem vigyáztak rá. nem kell hozzá nyúlni szinte soha, ha nem sittet szállítottak a kocsiban, de ha igen, akkor az flexes meló nem olcsó. nem sok esély van rá egyébként, de ez húzós tétel lehet.

[ Szerkesztve ]

(#612) Goose-T válasza gzbotii (#610) üzenetére


Goose-T
veterán

A Focus 98-ban jelent meg. :) Egyébként nem különösebben költséges, korának legsikerültebb autói között van. Nekem egy 2003-as évjáratú kombim van 1,6-os benzines motorral, kopó-fogyó alkatrészeket kell csak venni hozzá, komolyabb gondja nem volt másfél év alatt.

Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#613) Dorien válasza gzbotii (#610) üzenetére


Dorien
veterán

Inkább vegyél facelift-eset, (2002-2005), ezeknek már nem rozsdásodik az ajtaja alul. Szerintem nagyon korrekt az alkatrészár ([link]), az Opel Astránál kicsivel drágább, de a VW Golfnál olcsóbb. Meg a futóműve is zsírkirály. :)

[ Szerkesztve ]

"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html

(#614) DeFranco válasza Dorien (#613) üzenetére


DeFranco
nagyúr

dehogynem...

(#615) Goose-T válasza Dorien (#613) üzenetére


Goose-T
veterán

Jaja, népítéleten az Astra 6,89 pontos átlagban, a Focus meg 7,23. Műszakilag is jobb autó (szerintem kinézetre is), a futóműve meg tényleg egy álom.

Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#616) Dorien válasza DeFranco (#614) üzenetére


Dorien
veterán

Ezeknél azért már sokkal jobb a helyzet. Az első Focusnál volt olyan, hogy alig 4 év után már rozsdásodott az ajtó alja. Az enyém 10,5 éves és rozsdának nyoma sincs...

Goose-T: Az Opel szerintem annak való, aki tényleg nagyon olcsó alkatrészárakat akar. Én is nézegettem Astrákat, de gyorsan elvetettem az ötletet a magasabb vételár, sokkal butább műszerfal és a kommerszebb kinézet, futómű miatt. A Focust meg tényleg lehet imádni. :)

[ Szerkesztve ]

"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html

(#617) DeFranco válasza Dorien (#616) üzenetére


DeFranco
nagyúr

Hát akkor igen szerencsés vagy. Nekem azért már csámcsogott rajta a rozsda egyes ajtók alatt, főleg elöl. Garázsban tartod?

(#618) Dorien válasza DeFranco (#617) üzenetére


Dorien
veterán

1 hónapja vettem. :)
Az előző két tulaj lehet, hogy garázsban tartotta.

"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html

(#619) Viszlát válasza Dany007 (#602) üzenetére


Viszlát
addikt

Hja, halisten van munka, meg hat zajlik az elet mindig. En is elpartoltam a Hondatol par honapja, nehez valas volt. :) Angliabol amugy, sztem olyan 15-20k kozott van a koltsege. Na de nem akarom szetoffolni a topicot, irjal privit, hogy erdekel-e aztan megbeszeljuk a reszleteket.

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#620) DeFranco válasza Dorien (#618) üzenetére


DeFranco
nagyúr

Lehet csak megcsináltatta az előző tulaj eladás előtt. Valamennyire kézben lehet tartani ezt a rozsdásodást, megszüntetni nem lehet, de kezelni igen.

(#621) Dorien válasza DeFranco (#620) üzenetére


Dorien
veterán

Kizárt, akkor a zárat is megcsináltatta volna...
Meg ez egy beszámított kocsi volt. :)

[ Szerkesztve ]

"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html

(#622) gzbotii válasza Goose-T (#612) üzenetére


gzbotii
veterán

2004 utáni akart lenni, elírtam.
Jelenleg Corsam van, csak az kicsike. Nincs se család, se semmi, de ha hosszabb útra kell cuccolni 2-nél több személynek, akkor már fájdalmas a legózás. Ezért kéne combi. És a 2005ös facelift utánni piszok jól néz ki, annál szebb combiban szvsz már csak 407 SW - csak az kritikán aluli minőségű.

Egyetemista vagyok, kb 90.000Ft tartom el maga, szóval a magas fentartási költség elég sarkalatos pont lenne.

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#623) Goose-T válasza gzbotii (#622) üzenetére


Goose-T
veterán

Kicsit nagyot álmodsz szerintem. Azokból eleve másfél milliónál kezdődnek a használható példányok, és szerintem az alkatrész is drágább még hozzájuk. A 2005-ös Focus eleve nem is facelift, hanem új modell, ami a Volvo S40/V50 alapjául is szolgál, emiatt még drágább lehet hozzá az alkatrész (ha már ugye prémiumautók vásárlói is befigyelnek).

Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#624) DeFranco válasza gzbotii (#622) üzenetére


DeFranco
nagyúr

szerk: félreértettem, neked mk2 kell. azt nem ismerem.

[ Szerkesztve ]

(#625) gzbotii válasza Goose-T (#623) üzenetére


gzbotii
veterán

Nagyot álmodok? Miért is? 3000 euróból már kapni szép példányokat + beíratás. Már elég sokat nézegettem helyi piacon.
Én innen vettem, hogy 2004ben volt a facelift, azt nem tudtam, hogy ez új modellnek számít [link] :U

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#626) Dorien válasza gzbotii (#622) üzenetére


Dorien
veterán

Szvsz. maradj a 2002-2005-ig gyártott Mk 1.5-nél, abból már 500-700k körül vannak használható példányok. :) Még ráköltesz 200-at szervizre, gumira és van egy alacsony fenntartású, jó autód.

Szerintem az Mk 2 kinézetre kívül-belül visszalépés volt, de ez privát vélemény. Az Mk 3 (rendőr Focus) megint tetszik.

"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html

(#627) DeFranco válasza gzbotii (#625) üzenetére


DeFranco
nagyúr

Az nem facelift, hanem egy új modell, új generáció. Az mk1 faceliftje 2002-ben volt.

3000 EUR-ból itthon kb. egy jó állapotú legfrisebb (2004-es) mk1-et kapsz.

(#628) gzbotii válasza DeFranco (#627) üzenetére


gzbotii
veterán

3000 euró + beíratás, regisztrációs adó. Nem egy példányt láttam, sok szép állapotban, szervizkönyvvel. (német import).
Igen, valóban az Mk 2, nem csak facelift.

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#629) DeFranco válasza gzbotii (#628) üzenetére


DeFranco
nagyúr

Romániában nézelődsz?

Ott lehet mások az árak, a daciák eléggé lenyomják a keresletet (mint a skodák szlovákiában), így erről nem tudok nyilatkozni, lehet ott van annyiért jó példány. Regadó sem tudom mennyi nálatok.

mindenesetre havi 300 EUR bevétellel én nagyon nem vállalnék be 3000+ EUR értékű (mennyi lesz regadózás, után? 3500? 4000?) autót.

[ Szerkesztve ]

(#630) Goose-T válasza gzbotii (#625) üzenetére


Goose-T
veterán

Olvasd el ezt, meg ezt, meg ezt.

[ Szerkesztve ]

Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#631) Dorien válasza gzbotii (#628) üzenetére


Dorien
veterán

Ez mondjuk ránézésre nem rossz: [link]

Azt meg te tudod, hogy mennyi pénzed van vásárlásra, szervizre, fenntartásra. Ha köhögős a téma, akkor szerintem inkább lejjebb nézelődj.

"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html

(#632) gzbotii válasza Goose-T (#630) üzenetére


gzbotii
veterán

(#629) DeFranco: a Dacia is lenyomja, de inkább az, hogy sokkal nagyobb a német importos autók aránya, mint MO-n. Csak a környéken, 3000 euró alatt van legalább 6 Focus MkII combi

Elolvastam.
23 éves vagyok, egyetem mellet melózok. Nyáron Németországban dolgoztam, abból vettem a jelenlegit is. A következőt is abból szeretném. De mivel nem vagyok sem nepper, sem autóbuzi most 5-10 évre terveznék autót venni, olyat ami akkor is használható lesz még. Nekem nem villogni kell, nem az én stílusom. Hitel meg pláne nem, főleg nem a házamra. Egyszerűen most lenne pénzem egy autóra, jövőben nem valószínű, hogy nagyobb összeget szeretnék/tudnék erre fordítani.

[ Szerkesztve ]

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#633) Goose-T válasza Dorien (#631) üzenetére


Goose-T
veterán

A116 lovas 1,6-os motorokat kerülni kell, nincs jó hírük.

Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#634) Atlantis válasza Goose-T (#633) üzenetére


Atlantis
veterán

Legalábbis a korai verzióknak. Ilyen futásteljesítménynél viszont már előjöttek a gondjai, az biztos.

>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford

(#635) Erdei88


Erdei88
veterán

Jelentem kicseréltem a gyári tompítottat és távolságit Osran Silver Star 2-re. Nagyon elégett vagyok velük. Szebb a fénye és a sárgás helyett inkább fehéres. Nagyobb a fényerejük is
Aki izzó csere előtt áll, próbálja ki, nem fog csalódni

(#636) Kornel válasza Erdei88 (#635) üzenetére


Kornel
veterán

én osram NBU-et vettem volna.

(#637) Erdei88 válasza Kornel (#636) üzenetére


Erdei88
veterán

Majdnem kétszer annyiba került volna csak a H7. A H7-et és H1-et vettem 4500-ért

(#638) radi8tor válasza Erdei88 (#635) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Várjunk még fél évet a tapasztalatokkal. :)

⭐ Stella

(#639) Erdei88 válasza radi8tor (#638) üzenetére


Erdei88
veterán

Ezt a fene nagy lelkesedést, és együtt érzést :D

(#640) radi8tor válasza Erdei88 (#639) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Miután 4 hónapot bírt a legutóbbi izzóm eléggé szkeptikus vagyok. És nem este vezetek az esetek nagy százalékában.

⭐ Stella

(#641) Erdei88 válasza radi8tor (#640) üzenetére


Erdei88
veterán

Akkor méltó lesz a F0sram becenevéhez :D

Viszont a fénye nagyon jó, a későbbiekben sem fogok gyári H7-et venni. Én hétköznap csak este vezetek, így elég hamar éreztem a különbséget

(#642) Dany007 válasza radi8tor (#640) üzenetére


Dany007
veterán

Hát akkor az eléggé hulladék egy izzó lehetett...
Ugyan nincs túl sok megfigyelésre alapuló tapasztalatom, de anno nekem az Omegában a 3 év alatt 1x(!) kellett izzót cserélnem. És azt is a "vége" fele.
Ergo ha épp átvételkor lett izzó cserélve, akkor is kibírta kb 2 évig lazán.

Pedig én aztán kapcsolgatom össze-vissza. Sokat városozok...

(#643) radi8tor válasza Dany007 (#642) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Azóta mondták, hogy illik kerülni az ilyen +80% fényerős izzókat.
Vicc, hogy drágább, állítólag fehérebb és hamarabb ég ki...

⭐ Stella

(#644) Dany007 válasza radi8tor (#643) üzenetére


Dany007
veterán

Igen láttam ilyet én is. Már nem tudom milyen márka volt. Dobozára rá volt írva / jelezve, hogy nagyobb fényerő, de kisebb élettartam.
Ugyanígy a 3x-os élettartamot ígérő Osram izzó dobozára meg rá volt írva, hogy élettartamban jóval több az átlag standardnél de fényerőben és fénytávolságban meg ~ 15-20%-kal kisebb.

Szal csodák nincsenek. Ezért vettem a Cool Blue-t (no meg mert nem volt nagyon más), mert ott kiegyenlített volt. Legalábbis a leírás alapján. Aztán majd meglátjuk meddig bírja.
De ahogy számolgattam én kb átlagban napi 5-6x kapcsolom ki-be a tompítottat.

(#645) Döglött Róka válasza gzbotii (#622) üzenetére


Döglött Róka
veterán

Nekem MK 2-es szedanom van, ami ugyanolyan hosszu, mint a kombi. Neked a kombi egyszeruen overkill corsa utan arrol nem is beszelve, hogy havi 90-bol te azt nem tartod fenn.

Es ne hozass be autot, azzal 90%, hogy atkurnak. Keress egy levedlett flottasat.

[ Szerkesztve ]

Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

(#646) Atlantis válasza Döglött Róka (#645) üzenetére


Atlantis
veterán

Jól mondod.

>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford

(#647) Kornel válasza Döglött Róka (#645) üzenetére


Kornel
veterán

annyiból még egy régi swiftet is necces fenntartani.

(#648) Döglött Róka válasza Kornel (#647) üzenetére


Döglött Róka
veterán

Parizeres zsemle dietaval talan:)

Egyebkent sajat boromon tapasztaltam meg, az enyemet 168000 km-el vettem meg, felujitas elott. Vezerles, DPF, Turbolefujo szelep, EGR, Klimakompresszor. Melyen zsebbe kellett nyulnom, de nem is 2 evre vettem.

[ Szerkesztve ]

Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

(#649) Kornel válasza Döglött Róka (#648) üzenetére


Kornel
veterán

nekem se olcsó a mondeo, egy két dolog van rajta amit cserélni kell(ett).
3-5 évig meglesz, most rendbe rakom, utána meg mk4 vagy mk5 lesz majd helyette, újan, vagy újszerűen.
de egy biztos, hogy dupla, sőt tripla ennyiből is meg kell gondolni, hogy megengedheti-e magának az ember.

(#650) lajafix válasza Kornel (#649) üzenetére


lajafix
addikt

"3-5 évig meglesz,"

:)) 2005ben én is ezt gondooltam! :)

[ Szerkesztve ]

Rock'n Roll

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.