Ford topik téma összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Hieronymus:] Na, mit hoz a húsvéti nyuszi?
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
- [Re:] [DarthSun:] Win98 4GHz- en
- [Re:] [Lalikiraly:] Vodafone 5G probléma
- [Re:] Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- [Re:] [Ndruu:] Segíts kereshetővé tenni a PH-s arcképeket!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
tailor
őstag
Nálam is van mindig egy üres flakon a megtermelt benzinnek!
Sima 1.6-nál is simán jöhet egy olyan széria, mint fentebb szegény flymi kollégánál - asszem én 8 év alatt nem költöttem annyit a kocsira, mint ő az elmúlt kis időszakban...Szóval autófüggő a dolog, de én csak ezért nem vetném el a vct-t.
Nekem a 2 literes is tetszene, de mire autócsere lesz, már csak kis turbós motorokból fog állni a választék, amiknél extra elővigyázatosnak kell majd lenni...
Jenne
senior tag
Sziasztok!
Tudnátok ajánlani egy jó, megbízható klímás szervizt Pécsen? Vélhetően csak egy ellenőrzés lesz majd, de mivel már 12 éves elmúlt a kicsike így szerintem egy leeresztés és újratöltés lesz majd.
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
Anulu79
addikt
Miért kell leereszteni?
Jenne
senior tag
Szia!
Bár még most is és érzetre is 1-2 perc múlva már nyomja a 6-7 fokos levegőt, mértem hőmérővel, de 12 éves múlt az autó és nem tudni mennyi még a benne lévő gáz és az olaj a rendszerben. Ha kevés az olaj az esetleg tönkre is vághatja a klíma kompresszort a nem megfelelő kenés miatt. Az meg igen csak húzós javítási költség lenne. Eddig mindig csak tisztítva volt ebben az autóban a klíma 3-4 évente. Ózonos tisztítással.
Próbáltam utána olvasni hogy mi a folyamata egy ilyennek. Ha jól értem akkor először lefejtik a gázt és a klíma olajat, amit megmérnek hogy mennyi a mennyisége és annyi-e vagy mennyivel kevesebb mint ami elő van írva. Majd nitrogénes nyomáspróba következik, 18-20 bar nyomással, ezt követően kiengedik a 20 bar nyomású nitrogént, ami a távozásakor magával ragadja az esetleges idegen gázokat, légnedvességet a rendszerből. Utána következik a vákumolás 15-20 perc, ez légmentessé teszi a rendszert és közben ellenőrizni lehet, hogy a rendszer tarja-e a vákumot. Végül ha minden okés akkor betöltik az előírt mennyiségű, fajtájú, folyékony gázt a megfelelő súlyú klíma olajjal együtt.
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
Anulu79
addikt
Köszi! Akkor idén majd én is benevezek egy ilyen karbantartásra. A volt tulajból nem nézem ki, hogy ilyet csinált volna a kocsival.
Jenne
senior tag
Szia!
Mindezt azért írtam és szeretném én is megcsináltatni, mert tanulva a szomszédomtól, aki vett tavaly ősszel egy Skoda Octaviát, LDAxxx rendszámos, első tulajtól vette, és a vásárlás után a teljes szerviznél megállapították, hogy a nyolc éves múlt autóban a klíma gáz és olaj töltet alig csak 20%-a a gyári előírtnak. Nagyon idejében vették észre mert ha a kevés olaj miatt beállt volna a klíma kompresszor az bizony húzós, több százezer forintos javítási költség lett volna.
Ha igaz akkor a szakszerű és korrekt klíma ellenőrzés/feltöltésnél nem rátöltenek hanem az általam leírtak szerint járnak el. Még a lefejtett használt gázt és maradék olajat sem szabad visszatölteni.
De biztosan vannak olyan sufni/olcsóbb szervizek ahol ezt kikerülik és csak rátöltenek.
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
Anulu79
addikt
Értem! Te hova viszed a tiedet? Klímás szakihoz vagy sima szervízműhelybe ahol foglalkoznak ezzel is?
troll81
addikt
Sziasztok mk1 focus motortarto baknak mennyi idot kell kibirnia ill ha kimegy hogy jelentkezik? 370 ezret futott.
olajbogyo
aktív tag
Sziasztok!
Skacok, nem is segítséget szeretnék kérni tul. képpen, mert azt hiszem már tuti Ford Kuga 1,5 Benzines Business lesz a köv. hamarosan megvételre kerülő új autóm. Igaz egy-két plusz dolgot belerakattam az árajánlatokba. Mert, kb magam eszétől úgy gondolom, hogy sokkal jobban kijövök, ha a Business-t tuningolom saját magam, mintha, egy nem tuningolt Titanium szériát vennék. Biztosan azért írom ezeket a sorokat, hogy megerősítsetek döntésem igazában, ha igaz egyáltalán
Egy 2015-ös Vitarát vált majd, de komolyan mondom, úgy jött képbe a ford, hogy a suzukis kereskedő majdnem rábeszélt, az új 1,4 es turbós vitarára. Csak mivel az fullosan már biz 6,5 millió környékén van.......gondoltam én szétnézek már, hogy ennyiért mit ad más gyártó? Nos így keveredtem ide a Fordhoz, mert megnéztem én Kia Sportage-t, Hundai Tucson-t, Seat,t...m tudja mit, meg VW-T-rockot is. Arra jutottunk, az asszonykámmal közösen, hogy a legkevesebb kompromisszumot, a Ford kívánja tőlünk. Így ő lesz a befutó, van már 5-6 árajánlatom, jártunk is már 2-3 helyen személyesen is, de azért egy két dologban megerősíthetnétek ti is, ha nem bánjátok. Mégpedig, szerintetek is jó ötlet Business-t vennem inkább? A napokban valaki azzal akart elriasztani a ford ecoboost motorjától, hogy "öngyulladós" fajta, olyat ne......de akkor mitől volt már többször, az év motorja? Úgy egyébként pedig, akinek ilyen járgánya van, az most is megvenné, vagy már másfelé kacsingatna? Mert mi nem szeretnénk, de hátha rábeszélnétek inkább egy Dusterre......
Soha ne félj valami újat csinálni! A bárkát is egy lelkes amatőr készítette, a Titanicot meg egy halom szakértő!
Anulu79
addikt
Nekem korábban úgy mondták, hogy a dízeleké hajlamosabb tönkremenni. De nekem mk2 1.6 benzinesbe is ment már tönkre. Gondolom ez függ az útviszontól is valamennyire.
troll81
addikt
1.8 benzin 70 %autópálya normal felhasználás miota en hasznalom
Jenne
senior tag
Szia!
Pontosan még nem tudom melyikhez vigyem, ezért kérdeztem itt hogy tudnak-e mondani megbízhatót.
De vélhetően inkább szakosodott klíma szervizbe fogom vinni, mert ahova járok (két szervizbe is) ott láttam és rá is kérdeztem és nekik automata gépük van ami lefejt, összegyűjt, lemér majd a végén azt visszatölti plusz még ami hiányzik mennyiség. Na én ilyen lefejtett használt visszatöltéses dolgot azt nem akarok. Új és tiszta töltet menjen bele.
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
DeFranco
nagyúr
mindenhol újrahasználják a gázt, kötelező is mert környezetszennyező.
lefejtéskor szétcsapják a klímagázt meg a kenőolajat, az olajat kiöntik a gázt szükség szerint pótolva töltik vissza új olajjal, nem lesz tőle semmi baja a gáz az gáz, nem öregszik, az olajat viszont cserélni kell.
elvileg 2 évente meg kellene nézetni, nekem a vásárláskor 9 évesen volt töltve, aztán 5 évvel később idén, gázból minimális fogyott, ami abszolút tűrésen-normán belül van, az olaj viszont lényegesen kevesebb volt mint ami szükséges (pontos értékeket most nem tudok de írtam róla itt keress vissza) és talált benne minimális fémreszeléket is.
már csak ezért is kell tölteni, cserélni mert ami mozog az kopik is és ha ezek a szilárd testek ott forognak a rendszerben azok csak jobban bemarják a kritikus részeket.
én klímáshoz vittem, jó géppel csinálta, szakszerűen. nagyon tartottam a nyomáspróbától mert 14 éves az autó összes csöve és tömítése a klímarendszerben de megbírta.
Jenne
senior tag
Szia!
Pécsen vitted?
Oké értelek. Ennyire azért nem értek ehhez a témához, de igazad lehet, elfogadom. Gáz mehet vissza, ha szükséges akkor kipótolva a hiányzó mennyiséggel, az olaj meg szigorúan csak új/friss olaj!
Viszont az is igaz, hogy a Ford-FX Pécshez nem megyek ez ügyben, két okból is. Őket kérdeztem, és azt válaszolták, hogy nekik automata gépük van ami az indítástól kezdve automatikusan végig viszi a folyamatot. A lefejtett gázt és klímaolajat leméri a gép, megjegyzi (grammra) majd a végén ezt visszatölti és csak a hiányzó mennyiséget pótolja gázból és olajból is az automatika. Bár a lefejtett olajat azt megszűri a klíma gépük, és így kerül vissza a rendszerbe "tisztán" . Ez az egyik amiért felejtősek és még azért is mert legalább az arany uncia árának a 2x-én dolgoznak. Előzetes kalkulációban valami 40-45 ezer körüli összeget mondtak erre a munkára.
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
patomi
őstag
Urak, Ismerősöm kinézett egy 2.0 tdci mondeot 2014-es 163 lovas. 280k kilométerrel. Mennyire megbízhatóak ezek? (Manuális váltóval)
Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
DeFranco
nagyúr
én a fáradt olajat nem engedném vissza és nekem pesten 18k volt ózonos tisztítással és töltéssel együtt
[ Szerkesztve ]
Jenne
senior tag
Az teljesen jó ár érte.
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
Debilon
addikt
köszi, igazából nekem a 2,0 ereje is elegendő lenne, nem kellene feltétlenül az ecoboost, automatát meg nem is szeretnék
úgyis viszem a Mazdát jövő héten olajcserére, majd elbeszélgetek a szerelő ismerőssel, Ford-ban is otthon van (kereskedés miatt)
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
ReFleXx
addikt
szerintem elég megbízhatóak. kettőstömegű, dpf és porlasztó ami nagyobb tétel és kopnak, de ha egyszer cserélve lettek akkor mondhatni kibírják már mig az ember használja a kocsit.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
7Sony7
addikt
Sziasztok. Focus C-max 1.6 dpf-es mennyire tolerálja a városi/elővárosi használatot?
-
molnarpeter
nagyúr
Hány km-t jelent ez egy indítással?
[ Szerkesztve ]
7Sony7
addikt
Reggel 3km országút(80km/h) - 2km falun keresztül (50km/h) - 2km országút (70-80) - 2km falu (50), 5km országút (70-90) - 2km város, megállás, suli. -1 km város, megállás, ovi - 3km város, megáll. 3-3 indítás.
Este ugyanez vissza. Most egy 23 éves tdi van, nem panaszkodik, de ez még mech. adagolós, dpf nélküli.
[ Szerkesztve ]
-
bajnokpityu
félisten
Gyakorlatilag végig hideg marad így..
Ha figyeli a dpf telitettseget forscannal, akkor ha legalább néha elviszi kormolni, akkor talán. Amúgy pár ezer km után hiba várható..
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
patomi
őstag
köszönöm.
Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
7Sony7
addikt
Köszi. Ettől tartottam. Akkor sajna a dpf es nekem nem jó.
-
bajnokpityu
félisten
Hat, 2008 ota a kozepes v attol nagyobb dieselekben dpf van. Sot, oktober ota a benyasokban is, akar szivo 1.6ban is.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
7Sony7
addikt
Akkor muszáj leszek korábbit venni. Bánná a fene, ha lehetne őket értelmesen használni. Akkor ne tegyék őket családi autóba. Írják ki, hogy diesel=pályaautó. Nem hiszem, hogy egyedül nekem lenne igényem egy alacsony fordulaton is nyomatékos, kis fogyasztású családi autóra.
-
bajnokpityu
félisten
attól, h nincs benne, még a DPF nélküli dieselek se komálják a hidegüzemet.csak nem lesz 1-2 éven belül látványos probléma.
évtized óta köztudott tény,h a belső égésű motor akkor tartós, ha üzemmelegen használják. ebből adódik, hogy diesellel nem érdemes kizárólag 20-25kmnél rövidebb utakra használni. ez nem a DPF függvénye. DPF tönkremenetele csak következmény, hogy nem arra használták, amire való.
városba tök jók a szivóbenyások, az, hogy más fordulaton szereti a motor, sztem könnyen megszokható dolog.
noés hidegen,városban miért enne keveset a diesel?
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
kelly416
veterán
Mert az én 1.9D Clio-m hidegen is kb. 5 litert kér városban 2-3 km-ekre használva is, pedig ezt az üzemet kapja 12-13 éve a családtól, és ritkán megy hosszabb utakat. Igaz, az 96-os kiadás emlékeim szerint.
Ellenben a Fóka 9 fölé ment városban, ameddig a Clio-t nem tudtam használni, úgyhogy az újabb technológia hozadéka ez, ami szintén egyik oldalról jó (tisztább, nagy teljesítményű dízel motorok), másikról meg rossz.
7Sony7
addikt
Kelly416 leírta a lényeget. Én még annyit tennék hozzá, hogy nem azért nem melegszik, mert dízel, hanem mert a gyártó lesz@arta a motor hűrőrendszerének a méretezését. Egyszerűbb túlméretezni, oszt jóvan, mint olyanra csinálni ami hamar bemelegszik télen, és nyáron is üzembizos marad.
Mindegy, nem szeretnék tovább offolni, csak még annyit, hogy legjobb tudomásom szerint a dpf- el nem csak annyi a baj, hogy eltömődik, hanem ha nem sikerül befejeznie a megkezdett regenerációt, akkor (az okát nem tudom) telepisili állítólag az olajteknőt gázolajjal.
(erről írhatna valaki bővebben, ha tud.)
-
embe
nagyúr
Itt olvashatsz az "öngyulladásról" . Elvileg megoldva.
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
bajnokpityu
félisten
Ez is hülyeség, így általánosan...
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
Jenne
senior tag
A belső égésű motornak (más néven löketdugattyús motor), mint energiaátalakító berendezésnek van egy effektív (vagy érthetőbben kifejezve) gazdasági hatásfoka. Ez azt mutatja, hogy a motor a bevitt energiának (benzin üzem) mekkora részét képes hasznosítható mechanikai munkává alakítani. A benzin motor kb. 35%-át képes hasznosítani. A maradék felszabaduló (hő)energia kábé 10%-a még a motor segédüzemi berendezéseinek működtetésére fordítódik, a többi az meg már a hőveszteség (... pl. kipufogógázokkal távozó hő, hősugárzás, hűtéssel elvont hő stb...). A dízelüzemű motoroknál a bevitt energia kábé 70-75 %-át alakítja át/hasznosítja a motor mechanikai munkává, csak a maradék többi a hőveszteség. Ezért melegszik fel lassabban a dízelmotor.
Volt egy nagyon jó kétrészes film a Spektrumon néhány hete, éppen ezekről a motorokról, és hogy már legalább 50 éve egyébként meg már elavultnak tekinthetőek, működésüket tekintve.
[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
olajbogyo
aktív tag
Szia!
Köszi, megnéztem a cikket, akkor ez talán orvosolva. Bízom benne, nem az enyém fog kigyulladni először az országban.... Az az igazság, hogy nekem tetszik az autó, és már elég nehezen lehetne róla lebeszélni. Persze beültem én is a mondeóba/focusba is, de nekem már, csak ez az egy mozdulat felér egy ritmikus sportgimnasztikával, a kiszállás...dettó. Mint amikor a cimborám Audi TT-jét próbáltam ki.....kb ketten segítették a beszállást(persze már benne ülve tökéletes), a kiszállástól már előre féltem, de azért összejött. Mondjuk a vezetése mindenért kárpótolt...
No, mindegy is, ő lesz a befutó.
[ Szerkesztve ]
Soha ne félj valami újat csinálni! A bárkát is egy lelkes amatőr készítette, a Titanicot meg egy halom szakértő!
olasz61
tag
Nem tudja véletlenül valaki Focus mk2 Tango Metallic fantázianevü, hirdetésekben narancs metál színnek mi a kódja?
tibbike01
őstag
Sziasztok,
Le szeretném cserélni a 2004es Seat Leon 1.6 16v járgányomat valami fiatalabbra. Astra, Golf és Focus jöhet szóba kizárólag benzines 120 és 150 ló között (de leginkább a 150 ló felé húzok). Minél több tesztet nézek és mindél több emberrel beszélek mindig a Focus jön ki nyertesül. Eddig csak Seatom volt, így elég zöldfülü vagyok Ford téren.
Melyik motor az ajánlott? Leginkább városi dinamikus közlekedésre.
Az ecoboostok megbízhatóak? Mire kell figyelni?
Max 3 milliót szánnénk rá, átírással és első szervízzel együtt.
[ Szerkesztve ]
bajnokpityu
félisten
2001 foca, 2008 oktáv, 2013as mondeo im voltak, mire vagy kíváncsi? Mond után nekem esélyes újra vag . Van amiben jobb, van amiben rosszabb.
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
tibbike01
őstag
Ecoboost vagy a Ti-VCT a megbízhatóbb? 80% város
bajnokpityu
félisten
Utóbbi.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
embe
nagyúr
Ismerős a dolog. Nekem is fáj a hátam/derekam a Focusban. Elég beülnöm a kormány mögé....
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
olajbogyo
aktív tag
Szia!
Sajnos, nekem is behatárolja a modellválasztást a 2db gerincsérv. Amit sikerül kordában tartani több, kevesebb sikerrel, de amikor kezd rakoncátlankodni, no akkor......
Soha ne félj valami újat csinálni! A bárkát is egy lelkes amatőr készítette, a Titanicot meg egy halom szakértő!
DZs
senior tag
Nincs előírt szavatosság, és két fajta bak van benne. A cserés jele, alapjáraton erős rázkódás a kormányon.
Jenne
senior tag
Sziasztok!
Kérdeznék sebváltó olajjal kapcsolatban. Az autó egy Fiesta 2006 májusi a gép és dízel 1.4 TDCi. Fiamé, használtan került hozzánk két éve. Most lesz benne majd 50 ezer km csak. Előző (első) tulaj nagyon keveset ment vele.
A sebváltó nagyon könnyen kapcsolható, nincsen vele gond, de már 13 éves lesz az autó és a benne lévő olaj is, a gyári feltöltés van még benne. Érdemes vagy kell cserélni sebváltó olajat? Szervizben ez megcsinálják? Otthon én ezt nem vállalnám be. Nem a Fordra gondolok mert ott kétszeres arany áron dolgoznak.
Pécsen tudnátok javasolni megbízható szervizt ahol ezt meg tudnánk csináltatni?
[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
molnarpeter
nagyúr
80-100k futás körül elég szerintem, illetve csak a gyári olaj
[ Szerkesztve ]
kcsa
veterán
Ib5 váltó, eleve problémás a csere, mert jellemzően nincs rajta leeresztőcsavar. Szerviz javasolt.
A gyártón kívül kevesen hisznek az élettartamolajban...
troll81
addikt
Esetleg feltengely csukló? Az alapjaratnal nem vettem észre semmi különöset maximum kicsit változott. Hogy deritsem ki leggyorsabban?
DZs
senior tag
Mi a pontos tünet?
troll81
addikt
A tunet alacsony fordulaton kicsit raz erzed a kormanyon.azert gondolok a feltengety csuklokra mert az nem volt cserelve soha nallam ,a masik meg neha ha kanyarodok akkor van valami kis kopanas szeru hang.minden uj kiveve a csuklokat.olyan mintha elhasznalodott volna
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Corsair RM850 White, Alza jótállás: 2034-01 (10 év)
- SAPPHIRE NITRO+ Radeon RX 7800 XT GAMING OC 16GB, Alza jótállás: 2027-01
- ASUS TUF GAMING B550-PLUS + 5800x3D + 32 GB 3200MHz ECC ram, bolti jótállás: 2027-01
- Intel Core i7-4771 (LGA 1150) Processzor
- Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 Wireless Gaming Headset - Xboxhoz újszerű