Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-01 20:13:33

LOGOUT.hu

Ford topik téma összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#16051) CsakEgySrác


CsakEgySrác
csendes tag

Hali,

MK3 mondeóban levettem az aksi sarut, majd visszarakás után nem inditózik. Mi lehet a probléma? Hogyan kell tanítani a kulcsot? Köszi a válaszokat előre is :R

(#16052) AxBattler


AxBattler
félisten

2006-os, 1.6 benzines Fókába milyen hűtőfolyadékot töltsek utána? :F
Most valamilyen lila/rózsaszín van benne, nem lett feltöltve mióta megvettem. Sajnos lement a MIN alá, 1 ujjnyival, most vettem észre, amikor fagyálló ablakmosót töltöttem... :U

Ezeket találtam:
A.Z. MEISTERTEILE
FEBI
Bárdi Help

[ Szerkesztve ]

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................

(#16053) molnarpeter válasza AxBattler (#16052) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Desztillált vizet.

(#16054) AxBattler válasza molnarpeter (#16053) üzenetére


AxBattler
félisten

Az van bőven, de ez azért már nem a 80-as, 90-es évek... :)

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................

(#16055) DeFranco válasza AxBattler (#16054) üzenetére


DeFranco
nagyúr

pedig az kell bele, a boltit is azzal állítják be, csak ne higítsd túl a kívánt fagyáspont fölé

(#16056) SzlobiG válasza OPiiPO (#16044) üzenetére


SzlobiG
félisten

Mikori évjárat? Porlasztókra tippelnék első körben. Be kéne méretni mindet a magasnyomásúval együtt. Ezenfelül az izzító gyertyákra is ránéznék és a gázolaj szűrőre is.

Ritkán nekem is csinálja idén lettem rá figyelmes, hogy nem egyenletes az alapjárat, de nekem csak pár másodpercig csinálja azt abba hagyja. A kövi tankolásnál prémiumot fog kapni, mert télen azt szoktam és sose volt ez a tünet, hátha most is ez a gond.

A pug 1.6 hdi viszont elég csúnyán csinálja ott a 2-es injektorra már mondták is, hogy gyengélkedik fel kéne újítani...

(#16057) AxBattler válasza DeFranco (#16055) üzenetére


AxBattler
félisten

Egyrészt nem tudom, hol van a "túlhigítás", másrészt előbb-utóbb úgyis kell utánatöltenem fagyállóval... :U

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................

(#16058) molnarpeter válasza AxBattler (#16057) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

10 liter bekevert fagyálló vs. 1 deci desztvíz. Who would win? :D

Egy véletlenül eltérő fajtájú fagyálló, na az lenyomná, lehetnek cifra reakciók. Jó lesz a desztvíz, egyébként is csak kásásodik a keverék a mért "fagyáspont" alatt, nem feszít szét a fagy semmit, ha pár fokkal hidegebb van, nade egy számjegyű százalékról van szó gyakorlatilag, nem kell túlaggódni. :)

Mikor volt cserélve legutóbb a fagyálló, milyen került bele, és volt-e esetleg bemérve a jelenlegi állapotában? Találkoztam már töménnyel is betöltve, na ott aztán nyugodtan utána lehet tölteni :DDD

[ Szerkesztve ]

(#16059) AxBattler válasza molnarpeter (#16058) üzenetére


AxBattler
félisten

A töményt utántöltjük, ez nem kérdés.... :D

Akkor ez azt jelenti, hogy átmeneti megoldásnak ioncserélt víz tökéletes, és majd a későbbiekben az egészet le kellene engednem, cserélnem az utolsó cseppig?

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................

(#16060) molnarpeter válasza AxBattler (#16059) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Nyugodtan mehet az ioncserélt, aztán ha van lehetőséged, jó lenne bemérni a miheztartás végett (benzinkút, autósbolt, szerviz - pl. kwikfit ingyen állapotfelmérésnek része ez is). Ha nem tudni, mikor volt cserélve, akkor itt az ideje :D meg is nézheted, mikor jár a motor, látszik az esetlegesen kavargó rozsdás tartalom, akkor alapos öblítést is érdemes megejteni (mikor nincs fagy, sima ioncserélt/desztillált vízzel). VW-nél a G12-t 2 évente szoktuk cserélni, akár a fékfolyadékot :R

(#16061) flymi válasza AxBattler (#16052) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Na ez jó is, hogy előjött, mert múltkor akksicserénél én is szóvá tettem a szerelőnek, hogy mintha kevés lenne a tartályban a rózsaszín fagyálló lötty. Azt mondta nem olyan vészes az, nyugodtan mehetek vele. Kábé egy ujjnyival kevesebb a minimumnál. AZ Meisterteile van benne.

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#16062) AxBattler válasza molnarpeter (#16060) üzenetére


AxBattler
félisten

+ (#16061) flymi
Meggyőztetek, átmenetileg jó lesz desztillálttal, tavasszal úgyis szerelőhöz kell vinnem a kuplung miatt, akkor majd ezt is után töltetem. Köszi a válaszokat! :R

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................

(#16063) DeFranco válasza AxBattler (#16062) üzenetére


DeFranco
nagyúr

gurulj el egy benzinkúthoz és méress rá, van nekik refraktométerük ingyen is megnézik de ha adsz egy százast meg is köszönik.

(#16064) AxBattler válasza DeFranco (#16063) üzenetére


AxBattler
félisten

Lehet, meglépem... talán lesz is nekik készleten ugyanolyan? :F

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................

(#16065) DeFranco válasza AxBattler (#16064) üzenetére


DeFranco
nagyúr

:U

azt csinálsz amit akarsz de szerintem most ne töltögess semmit desztvizen kívül, tölts utána méresd be és gurulj vele tavaszig. akkor deríttesd ki hogy miért fogy, ha kell javíttasd meg és cseréld le az egész folyadékot úgy ahogy van mert ha ismeretlen mikor volt cserélve akkor pont megért a csereperiódusra.

most feleslegesen én nem költenék valami ismeretlen lötyire.

(#16066) AxBattler válasza DeFranco (#16065) üzenetére


AxBattler
félisten

Igen, ez van az én fejemben is. Köszi! :R

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................

(#16067) flymi válasza AxBattler (#16062) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Hát én úgy gondoltam utántöltök a gyári flakonból, mert maradt még benne. De csütörtökön úgy is megyek benzinkútra, inkább megnézetem. Az a biztos. Egy hónapja, hogy le lett cserélve.

Azt vettem észre, hogy nem mindig veszi be a rükvercet a sebváltó. Vagy csak én nem találom meg elsőre?
Olyan lehet, hogy kiugrik hátramenetből üresbe? Elvileg ugye nem. Múlt hétvégén mintha egyszer ezt eljátszotta volna... Tolattam, megálltam, utána megint gázt adtam de csak pörgött, már nem volt hátramenetben.
Tavaly volt komplett kuplung szett csere kereskedést megelőző magánszemélynél (papiros van róla), ezért nem igazán értem.

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#16068) kcsa válasza flymi (#16067) üzenetére


kcsa
veterán

Kuplungcsere ezt a problémát nem befolyásolja. Szigorúan teljesen álló állapotban lehet csak rukvercet kapcsolni. Nekem váltóolaj csere sokat javított rajta.

Fagyállós történetre pedig: csak vizet töltenék rá, és általában kupak vagy a kiegyenlítőtartály szokott hibádzani (utóbbi általában sunyin elreped). Persze lehet nagyobb motorikus hiba is, de nem erre kell készülni :D

(#16069) OPiiPO válasza SzlobiG (#16056) üzenetére


OPiiPO
addikt

2004-es - köszi, ezeket megnézetem aztán jelzem mire jutottak
( tankolni mindig OMV prémiumot tolok bele )

[ Szerkesztve ]

"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."

(#16070) Sub-ZeRo válasza flymi (#16067) üzenetére


Sub-ZeRo
nagyúr

Mielőtt rükibe tennéd, üresből ted be harmadikba, majd onnan rakd rükibe. Recsegni nem fog a váltó és szépen be is veszi a rükit. Úgy mint a Man oroszlánoknál. :)

"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."

(#16071) Goose-T válasza Sub-ZeRo (#16070) üzenetére


Goose-T
veterán

Elég, ha visszateszi üresbe, és kiengedi kicsit a kuplungot.

Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#16072) flymi válasza Sub-ZeRo (#16070) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

A rükverc szerintem az ötödik alatt van. Üresben kitolom teljesen jobbra majd hátrafelé. De nem mindig veszi be/találom el és kicsit zavar. Olyan mintha hátramenetben lenne, de közben meg mégsem, mert csak pörög ha rálépek a gázra, de nem vette a fokozatot.

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#16073) Sub-ZeRo válasza flymi (#16072) üzenetére


Sub-ZeRo
nagyúr

Igen, 5 sebességes autóknál az 5 alatt szokott lenni.
Nekem az egyes fóka kombin csinál olyat, hogy nem mindig veszi a rükit, akkor kitolom üresbe, onnan 3, majd lehúzom rükibe. Egyből bekattan oda. Ezt a daf-nálm, manoknál is megszoktam csinálni, mert ott van, hogy recseg is a váltó de nem adja a rükit. Ilyenkor jön a 3-ba be, majd onnan rükibe. Csak annyi, hogy a dafnak a 2 mellett van a rüki. :DDD

"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."

(#16074) DeFranco válasza flymi (#16072) üzenetére


DeFranco
nagyúr

a hátramenet szikronizálatlan fokozat, ezért manuálisan kell(het) szinkronizálni a problémamentes kapcsoláshoz.

ez történhet úgy ahogy a többiek is leírták, szinkronizált fokozatot kapcsolva (a hármas erre tökéletes) vagy üresbe téve, majd a kuplungot egy pillanatra felengedve majd utána hátramenetet kapcsolva.

hogy mikor kinek melyik jön be az változó, nekem általában a hármas-rátra de van hogy az üres-kuplung-rátra finomabb-könnyebb.

bárhogyan is, de ezekkel és pici odafigyeléssel simán, akadás és reccsenés nélkül kapcsolhatónak kell lenni a hátramenetnek, ha nem kapcsolható kis gyakorlás után sem, akkor ott egyéb hiba is lehet

(szokták mondani egyébként hogy a fordoknál recsegős a hátramenet, na ezek meg akiktől hallották egyrészt nem tudnak váltani másrészt meg az életben ne vegyél tőlük autót mert az biztos hogy a váltót szétgyilkolják. megjegyzés: a legrosszabb az volt, amikor az egyik országosan elismert, klubszinten keresett és nem kis rezsióradíjjal dolgozó szerviz parkolójában hallottam a jellegzetes reccsenést amikor az egyik szerelő állt ki a parkolóból a csáposra az egyik autóval :O )

[ Szerkesztve ]

(#16075) flymi válasza DeFranco (#16074) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Nálam sosem reccsent még a váltó. Csak nem veszi be. Ilyenkor ki szoktam rakni üresbe, ahogy írtad is, kuplung felenged és újra próba.

Akkor arra mondjatok valamit, hogy ha mondjuk egyesben nagy gázzal indulok és esetleg ki is pörögnek a kerekek (emelkedő, jeges út, akármi..), valami csattog párat a motorháztető alatt. Féltengely, vagy mi?
Esetleg még hiányosan rögzített/lógó hővédő lemezre tudok gondolni, mert olyanom biztosan van.

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#16076) molnarpeter válasza flymi (#16075) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Szerintem ASR avatkozik be, bár hallani kéne :)

(#16077) DeFranco válasza flymi (#16075) üzenetére


DeFranco
nagyúr

mert nem húzod elég erősen. ;] vállból indított kapcsolásnál recsegne. ;]

az üzemszerű-elv ez. ha így is csinálja akkor más gond is lehet.

[ Szerkesztve ]

(#16078) flymi


flymi
addikt
LOGOUT blog

Az ABS-t tegnap este munkába menet sikerült letesztelni, működik. Kicsit hókásás/jeges volt a mellékút az utcánk végén, túl rövid féktávot vettem, a pedál ugrált, én csak nyomtam. Szépen megállt, mielőtt becsúsztam volna a kereszteződésbe. Ez nekem új, a rönyóban nincs ilyesmi, de jó tudni, hogy ebben működik.

De ez a hang más, ez konkrétan valami erőteljes csattogás, mintha az egész motor rázkódna...
Mikor szoktam az autót az első két hétben, akkor sűrűbben csinálta, hogy ha nem a megfelelő fordulatnál váltottam és túl agresszíven nyomtam a gázpedált közvetlenül váltás után, akkor is előfordult, hogy csinálta. Nem tudom jobban leírni a hangot, olyan, mintha egy vaskos acélrúddal keresztben vernék a karosszériát alulról úgy 3-4-5 alkalommal, de utána minden helyreállt. Azóta ráéreztem és legutóbb is csak emelkedőnél álló helyzetből erőteljes gázadás után produkálta ezt a hangot. Óvatos vagyok vele, nem akarom, hogy bármi leszakadjon vagy hasonló. Szerelő csak szólt volna ha lát valami nagy gebaszt, a doblemezt is ő mondta, hogy cseréljem, bár tudtam róla.
Motortartó gumibak? Lengőkar? Hővédő lemez? Foggalmam sincs mi lehet, csak tippelgetek.

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#16079) molnarpeter válasza flymi (#16078) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

ABS blokkolást gátol, ASR kipörgést, de némileg hasonló élmény belülről. Műszerfalon nem villog?

Esetleg videó jó lenne, de látatlanban üzemszerű.

[ Szerkesztve ]

(#16080) RazoR válasza flymi (#16078) üzenetére


RazoR
veterán

Az ASR csattog, nekem is csinálja mikor anélkül elkaparna.

(#16081) SzlobiG válasza OPiiPO (#16069) üzenetére


SzlobiG
félisten

Akkor az a motor még szerintem a hármas mondeo féle 2.0 dízel aminek az üzemanyag rendszere gyenge pont. Ne legyen igazam, de így eléggé valószínű, hogy porlasztók+nagynyomású.

(#16082) varsam válasza SzlobiG (#16081) üzenetére


varsam
őstag

szia,

az MK4-ben lévő 2.0TDCi már jobb motor? Konkrétan most egy 2009-es autót néztem ki, garantált 215000km van benne.

Nem tudom mikor tudom megnézni személyesen is, de miket érdemes átnézni? Nem messze van egy Ford márkaszerviz, ha úgy alakul oda tervezem majd elvinni, de mi az amit én is meg tudok nézni "laikus" szemmel az autón?

Pl klíma itt hogy van, bekapcsol 5 fok alatt? Nekem a Passatban pl nem indul be hidegben, így ezt meg sem tudnám nézni rajta, hogy jó-e.

(#16083) molnarpeter válasza varsam (#16082) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Jó bizony.

(#16084) SzlobiG válasza varsam (#16082) üzenetére


SzlobiG
félisten

Igen ez már PSA motor sokkal megbízhatóbb, ajánlott. Az 1.8-at kerüld el.

Majdnem az enyémbe is ennyi km van. :)

Amivel gond szokott lenni az a DPF mint minden dízel esetén ha túl sok a rövid táv akkor azzal lehetnek gondok, de ezt ott nem fogod tudni kiszűrni, hogy milyen állapotban van a szűrő. Van kettő nyomásszabályzó szelep ami megszokta adni magát, nem drága 10k körül mozog és könnyen cserélhető is.

Általános dolgokat érdemes átnézni, na meg a szervizmúlt ami sokat számít ha kókler tulaja volt, akkor felejtő.

Ezt passzolom nem használom a klímát télen még pára miatt sem, mert leviszi anélkül. :)

[ Szerkesztve ]

(#16085) varsam válasza SzlobiG (#16084) üzenetére


varsam
őstag

Céges autó volt nálunk, 20ezres szervizt kapott rendszeresen, illetve amikor valami baja volt akkor ment elvileg rögtön. A szerviztörténetben semmi extra hibát nem írtak hozzá, 200-nál megvolt a vezérlés csere, utoljára 208ezernél meg valami "nyomáskülönbség cső csere", azon kívül csak akku, izzók, fékek, némi lámpa elektronika, hűtőventilátor motor csere, szóval semmi komoly.

Annyi baja van, hogy az első lökös kapott egyet, de csak a rendszám horzsolt és kb fél centit lóg lefelé a lökhárító. Ezt kell majd megnézni, mi van mögötte... Ha csak egy kis koccanás volt, akkor nem aggódom.

DPF tömítettséget lehet diaggal nézni, ugye?

[ Szerkesztve ]

(#16086) SzlobiG válasza varsam (#16085) üzenetére


SzlobiG
félisten

Gondolom akkor hosszútávon volt használva úgy nem gond a 20ezres olajcsere. Ha majd kuplungot kell cserélni az olyan 200-250 körül megúszható és így 200k km felett akármikor előjöhet.

Azt hogy éppenséggel hány %-ba van jelenleg eltömődve azt nem tudod megnézni, csak facelift utániba. Viszont olyat lehet, hogy átlagos távolság a regenerációk között ez egy jó támpontot adhat, hogy milyen sűrűn regenerál 500-1000km között megfelelő, alatta már gyengélkedik, vagy túl sok a rövid táv és gyakran kell neki kiégetni.

(#16087) varsam válasza SzlobiG (#16086) üzenetére


varsam
őstag

Ez a kuplung téma ez kettőstömegűvel együtt értendő ugye? Ezzel számolok én is, tudom hogy mostantól minden km ajándék kb.

A felhasználást nem tudom milyen volt pontosan sajnos, csak annyit látok, hogy több ilyen Mondeo is van most eladó ezzel a motorral, és többnél is fel van tüntetve idő előtti olajcsere olajhígulás miatt, ami a rövidtávú használatot sejteti. Ennél a példánynál ilyen nincs.

Neked mit fogyaszt pálya/város/vegyes az autód?

Amúgy a 2.2-es 175 lovas szintén TDCi motor milyen? Az is ajánlott típus? Mennyivel nagyobb az étvágya és a fenntartása ennek a verziónak?

[ Szerkesztve ]

(#16088) SzlobiG válasza varsam (#16087) üzenetére


SzlobiG
félisten

Igen komplett.

Most csak városba használom és nagyon rövid távokra ergo sose melegszik be így 7-8 között.
Főúton 5 literrel is ellehet járni úgy hogy nem papás üzemmódba. Pályán meg kb a kettő között 6-7 attól függően mennyire nyomod neki.

A rekordom 4.5l volt (computer szerint). Zalakarosra menet végig a balaton mellett, úgy hogy azért előzgettem.

Igaz ehhez hozzátartozik, hogy nekem a DPF és az EGR is offolva, másképp már rég megadta volna magát a téli állandó városi használat mellett.

Ja a 2.2 is jó, de az már annyira nem megbízható és többet is eszik a 2.0 jobb választás.

[ Szerkesztve ]

(#16089) varsam válasza SzlobiG (#16088) üzenetére


varsam
őstag

köszi az infókat :R

(#16090) kelly416 válasza SzlobiG (#16088) üzenetére


kelly416
veterán

Minden tiszteletem a Tiéd. :R Mi nemrég voltunk Erdélyben - 450km oda, 450km vissza - amiben a Kolozsvárt elkerülő autópálya is benne volt, nem igen tudtam 6 alá menni 2.0TDCI 136paci MK2 Fókával, pedig most még ugyanúgy állok a hárombetűsökkel, mint Te. Picit több, mint egy év múlva műszakis, addig vissza akarom majd tenni bele mindkettőt, mert menni akarunk a sógorokon keresztül is rokonlátogatóba. De addig még egy kettős tömegűt is cserélni kell, ez lesz vagy 400 együtt, úgy tudom. :DDD Amin inkább kiakadtam, az a jobb felső motortartó bak, 70 Mátyás körül található? Értem én, hogy olajos, de vastag zseton nagyon még így is. Úgyhogy én megbékéltem a fogyasztással, az a legkevesebb. ;]

(#16091) SzlobiG válasza kelly416 (#16090) üzenetére


SzlobiG
félisten

Tegnap ránéztem a fogyira hát ez most majd 9 lityi amit ír. :D Csak város, állandó hideg motorral, sok állójárattal ilyen max 1km-es távok.

Simán átmegy műszakin felesleges vissza alakítani. Nincs az közel sem 400k, max márkaszervizbe.
Luk szett ennyi bele munkadíj meg mondjuk 50k.

Bakot nem vágom még nem kellett cserélni. :))

(#16092) ReFleXx válasza SzlobiG (#16091) üzenetére


ReFleXx
addikt

tudsz megbizhato szerelot mondani aki 50k-ert berakja a vitt kuplungot?

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#16093) SzlobiG válasza ReFleXx (#16092) üzenetére


SzlobiG
félisten

Bátyám annyiért szokta, de ez itt vidéken, Pesten nem ismerem az árakat ott lehet, hogy több.

(#16094) varsam


varsam
őstag

2009-es Mondeo mk4 kombi, 2.0TDCi-vel mekkora a gyári kerékméret 16 és 17 coll-on?

(#16095) SzlobiG válasza varsam (#16094) üzenetére


SzlobiG
félisten

16: 215/55
17: 235/45.

Én ezekkel a méretekkel hoztam el szalonból anno.

Viszont vannak váltó méretek, van aki variálja pl a nyári 17-esre keskenyebbet fogok én is venni.

(#16096) varsam válasza SzlobiG (#16095) üzenetére


varsam
őstag

köszi

Ahogy nézem 205/55/16 és a 225/45/17 gumik jobb árban vannak és ez még váltóméret. Na majd kiderül hamarosan...
Elvileg miénk lesz a kinézett autó, remélem rendben is lesz minden :) Majd megírom, hogy mi lett.

(#16097) Pardise


Pardise
senior tag

Sziasztok!

Kicsit hosszabb témával jövök, melynek címe a miskolci Ford Vagép.

Történet a következő:

Június 18-án gyártották le a Mondeom. Amint kapott alvázszámot, intéztük is a papírokat, hogy minél hamarabb üzembe legyen helyezve az autó és ha megyek érte, már csak rátesszük a rendszámot és kész. Igen ám, de a Lagermax autókat szállító cége igencsak késett a szállítással. Jó két hónapot késett, ez idő alatt a kereskedő többször is felkereste őket és érdeklődött a szállítás idejéről, de a Lagermax csak a kifogásokat kereste (szabadságon vannak, nagyon sok autó késik, a rendőrségek is sok autót vásároltak, azok is késnek, stb.).
Az egészben az volt a legidegesítőbb, hogy nekem ez idő alatt bekellett fizetnem a kötelező biztosítást, valamint a casco részleteket (12 havi részletre kértem a cascot), amikor a kocsit még csak nem is láttam, amit megvásároltam. Na mindegy, utána megjött az autó, amit akkot ki is tárgyaltunk itt.

Ugyan innen vásroltak mondeot öcsémék barátnőjéék. Az meg annyit késett, hogy ha még egy napot késik, akkor már kötbért kellett volna fizetni, szóval a 12 hetes szállítási határidő utolsó napján megkapták.

Most édesapám rendelt új kugát, mely szintén késik már vagy három hete. Törzskönyv is meg van már, valamint a biztosítások is élnek. A biztosítást még nem fizették be, de már jött is a felszólítás, hogy bekell fizetni. Felháborító ez az egész, hogy se kocsi se semmi, de már fizeted a biztosítást. Ez mégis mi a fene lenne? Előre üzembehelyezik, hogy ha baj van a kocsival, átvételkor ne tudj reklamálni, mert már a nevedre van iratva, meg stb.?!

Amikor én vettem a kocsim, nagyon mondták, hogy ezt így szokták csinálni, hogy elkerüljük a felesleges köröket, nem szokott gond lenni, a szállítás is rendben szokott lenni, stb. Ezért is mentem bele, mondom oké, legyen így.

Amikor a Focust vettem anno Egerben, ott felhívtak, amikor megjött a kocsi. Gyere be, nézd meg, hogy minden rendben van-e és ha igen, akkor utána jöhet az üzembehelyezés. A Focusom is késet pár hetet, de nem volt üzembe helyezve és nem fizettem a semmire a biztosítást...

Kérdésem lenne, hogy édesapám a biztosítást ne fizesse be, mondjuk vissza a biztosítást és ha megjön a kocsi akkor kössön rá újat? Járt már így valaki? Mik a vélemények erről? Mert én még ilyet nem hallottam.

Az én kocsimnál is kivoltam akadva, reklamáltam is rendesen, de csak a Lagermaxra hivatkoztak, hogy az már az ő hibájuk ha késik a kocsi. Tudom, nem kellett volna belemenni, hogy előre üzembe helyezzék az említett autókat, de már ez van.

Köszönöm a válaszokat/segítségeket!

Your car, your life ;)

(#16098) Spet válasza Pardise (#16097) üzenetére


Spet
addikt

Szia,

Miután ott dolgozok, van rálátásom a dolgokra, és, hogy már többször meglett nevezve a cég a topikban (jó hírnév megsértése valótlan, félinformációkkal), azért vegyük végig a dolgokat amik a hozzászólásodban szerepel.

Jó két hónapot késett, ez idő alatt a kereskedő többször is felkereste őket és érdeklődött a szállítás idejéről, de a Lagermax csak a kifogásokat kereste.

1. A gyönyörű Fordokat nem a szomszédban gyártják (Spanyolország), kell átfutási idő, míg beérkezik az országba (a lehetőségek teljességéért: vasút végig, vasút+közút, hajó+vasút, hajó+közút).
2. Saját hajóval, illetve vasúti szerelvényekkel nem rendelkezik a cégcsoport.
3. Az, hogy június 18.-án legyártották, állhatott a gyár telephelyen is több napot vagy hetet, míg beosztották.
4. Nyáron a gyáraknál leállások vannak (Ford-nál nem tudom mikor van).
5. Életbe lépett a gyönyörű WLTP (egyem a húsukat), összes nagy gyár visszatartott bizonyos modelleket átadás szempontjából (aka blokkolta a kereskedőhöz való kiszállítást).
6. A Ford Magyarország mint Importől határozza meg, hogy mely gépjárművek mikor legyenek kiszállítva.

Most is tele vagyunk új kocsikkal, a kamionosaink pörögnek mint a búgócsiga. Ha valaki panaszkodni szeretne forduljon az importőréhez

Előre üzembehelyezik, hogy ha baj van a kocsival, átvételkor ne tudj reklamálni, mert már a nevedre van iratva, meg stb.?!
1. WLTP miatt még gyorsan üzembe helyeznek rengeteg gépjárművet az országban márkától függetlenül (ha jól emlékszem október 31 után már bizonyos modelleket már nem lehetett, mert nem felelt meg a normáknak)
2. Ha itt a céget megnevezed a kereskedést miért nem? Ők a végső pont, náluk kell reklamálni, hiszen átvették a beszállítótoló a gépjárművet rendesen lepapírozva.

Amikor én vettem a kocsim, nagyon mondták, hogy ezt így szokták csinálni, hogy elkerüljük a felesleges köröket, nem szokott gond lenni, a szállítás is rendben szokott lenni, stb. Ezért is mentem bele, mondom oké, legyen így. Abszolút öngól, ne a céget kritizáld.

Ez nem flame keltésként válaszoltam, hanem jussunk már el a think outside the box gondolkodásmódig, hogy lássuk nem csak 1 darab cégen múlik a dolog.

Eladó Seiko 7016-5000 Seiko Monaco

(#16099) Pardise válasza Spet (#16098) üzenetére


Pardise
senior tag

Köszönöm a részletes választ. Ha visszaolvasol én soha egy rossz szót nem mondtam a miskolci fordról. Az egrivel volt bajom, de azt kifejtettem miért. Ez a miskolci fordnak, hogy Ford Vagép, az egrinek meg Ford Barta Autó Holding Kft részletesebb cégnévről nem tudok. Tisztában vagyok, hogy milyen szállításokon mennek keresztül az autók, de akkor miért mondanak pár nap szállítást, miért nem azt mondják, hogy majd akkor helyezzük üzembe, ha már itt a kocsid, mert hónapokat késnek?

Így már értem a dolgokat és teljesen rendben is van, mert a kérdésemre kaptam rendes választ, amit miskolcon sajnos nem adtak. Ott is elmondhatták volna ezeket.

Tudom, nem kellett volna belemenni, hogy előre üzembe helyezzék az említett autókat, de már ez van.---> tudom, hogy öngól és nem a céget kritizáltam ezért....

[ Szerkesztve ]

Your car, your life ;)

(#16100) Gergőke88 válasza Pardise (#16099) üzenetére


Gergőke88
addikt

Ő a leírás alapján a Lagermaxnal dolgozik nem a Fordnál.
Egyébként ha nem voltál elégedett miért mentetek oda megint Kugat venni. Van szerintem Ford kereskedés a megyében.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.