Hirdetés

2024. április 18., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-01 20:13:33

LOGOUT.hu

Ford topik téma összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#11301) AxBattler válasza ReFleXx (#11300) üzenetére


AxBattler
félisten

Akkor inkább maradok a Rezinél, szerintem nekem jól fog jönni a perem...
Köszi a választ!

[ Szerkesztve ]

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50 ......................................................................................................................

(#11302) GabN73


GabN73
addikt

Sziasztok,

napi ingázós kocsi vásárlás előtt állok, szóba jött az MK6-os Fiesta, és az MK1-es Focus is.
Dízelek és a benzinesek is érdekelnének (napi ~60-65 km, jórészt az M0-án [részvéteket privátban]), mennyire kényesek, klasszikus szériahibák, gyerekbetegségekre lennék kíváncsi. Mivel a keret nem hatalmas (1m $), így a 600-700k-s árral rendelkezők között keresgélek (+átírás+rendes gumik+vésztartalék)
Ha valakiben régóta lappang az írói véna, és még nem tört felszínre, hát itt az ideje... ;]

Vagy csak dobáljatok érdemes linkekkel, ahol jobban utána lehet olvasni a dolgoknak :B

(#11303) Goose-T válasza GabN73 (#11302) üzenetére


Goose-T
veterán

A helyedben én egy benzines Fiestát vennék legalább 1,4-es motorral. Nem nagyon mennek tönkre, és kevésbé rozsdásodnak, mint az MK1 Focusok. Ráadásul mivel kisautók, ezért jellemzően kevesebbet futottak, mondjuk ez túl sokat azért nem jelent. Ennyi pénzért a kínálat alsó-középső harmadából lehet válogatni. Ha esetleg kifogsz egy facelift utáni MK1 Focust legalább 1,6-os benzinmotorral, ami nem rozsdás, azt is megveheted. Szerintem MK6 Fiestából könnyebb találni rozsdamenteset, mint MK1 Focusból.

Szerk.: több ismerősömnek is van/volt MK6 Fiestája, egyik sem panaszkodott rá, szerették/szeretik.

[ Szerkesztve ]

Eladó XBOX: https://tinyurl.com/mvjdennu *** Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#11304) DeFranco válasza Goose-T (#11303) üzenetére


DeFranco
nagyúr

Ha esetleg kifogsz egy facelift utáni MK1 Focust legalább 1,6-os benzinmotorral, ami nem rozsdás, azt is megveheted.

Ez hitvita, de szerintem 600-700-ért ilyet nem kap olyat aminek nem véres a torka.

[ Szerkesztve ]

(#11305) Goose-T válasza DeFranco (#11304) üzenetére


Goose-T
veterán

Ezért írtam, hogy ki kell fogni. Ismerőstől, ismerős ismerősétől, ismert előélettel. Idegentől no way. Esetleg márkaszervizes nagy átvizsgálás után. Tény, hogy a piaci ára az ilyen példányoknak magasabb.

[ Szerkesztve ]

Eladó XBOX: https://tinyurl.com/mvjdennu *** Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#11306) DeFranco válasza Goose-T (#11305) üzenetére


DeFranco
nagyúr

hát igen, ha kifog egy ilyet akkor jól jár.

(#11307) Goose-T válasza GabN73 (#11302) üzenetére


Goose-T
veterán

Egy ismerősöm egyébként pont hirdet egy Fiestát, de ez dízeles, és kisautóhoz képest sok kilométer van benne. Bár az 1,4-1,6 TDCi motorok nem különösebben problémásak, de azért ebben is van common rail és turbó, ha DMF nincs is.

Eladó XBOX: https://tinyurl.com/mvjdennu *** Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#11308) Goose-T válasza GabN73 (#11302) üzenetére


Goose-T
veterán

Közben eszembe jutott egy típushiba, ami érinti a Fiestákat és a Focusokat is: a rugótörés. Ha megveszed a kocsit, és a gyári rugók vannak benne, akkor nem árt lecserélni az egész garnitúrát, pár tízezresből megvan.

[ Szerkesztve ]

Eladó XBOX: https://tinyurl.com/mvjdennu *** Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#11309) molnarpeter válasza Goose-T (#11307) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

1.4 HDi nagyon durván bírja az abúzust :D Fórumtárs árult nemrég egy ilyen motoros 206-ost, az is megérhet egy misét.

(#11310) GabN73 válasza Goose-T (#11307) üzenetére


GabN73
addikt

Nálam a km nem számít, ha végig megkapta a kötelezőket, és karban volt tartva. Ilyen korú (vagy régebbi) és árú autóknál azért nem várhatja el az ember hogy csak 100k km legyen benne :DDD

Dízeleknél inkább a kettőstömegű, turbó élettartalma érdekel, meg az EGR mennyire szokott rosszalkodni.
Vagy a sima Di Focusok?

(#11311) embe


embe
nagyúr

Sziasztok!
Beléptem a Focus klubba. Ismét. Igaz molnarpeter ? :DDD

Egy 2013-as Focusról van szó. A feleségem panaszkodik, hogy nem lát ki belőle rendesen, mert nem lehet léggé megemelni az ülést. Nem tudom így hirtelen mihez viszonyítani, de van valakinek hasonló problémája?
Nekem megfelelő, bár az is igaz hogy én is úgy érzem, hogy az ülőlap hátsó támla felőli része mintha túlzottan hátra felé lejtene.
Természetesen lehet emelni a baloldali karral, és süllyeszteni. Csak nem tudom mi a normális magasság, az-e ami ebben van.
Hirtelen nem is tudok másik ilyen kocsit megnézni.
Más tapasztalt ilyet?

Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe

(#11312) ReFleXx válasza Goose-T (#11307) üzenetére


ReFleXx
addikt

ez a fiesta nem lenne rossz egy benzines mocival, t4x neked meg lehet dizellel is jo lehet ingazni.
de errol az 1.4 tdcirol nem tudok sokat.

[ Szerkesztve ]

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#11313) ReSeTer


ReSeTer
senior tag

Helló!

Honnan szívja a levegőt a turbó Ford Focus 1.6 TDCI 2005-nél? 109 lovas

Alig akar melegedni, eltakartuk az embléma körül az egész rácsot, hátha segít, csak aggódok kap-e levegőt a turbó.

(#11314) embe


embe
nagyúr

Illetve még egy kérdés: 1 bicska kulcsot, illetve egy hagyományos nem távkapcsolós, ránézésre hagyományos egybeöntött szárú kulcsot kaptam a kocsihoz.
Van valami olcsó megoldás arra hogy még egy távirányítós kulcsra tegyek szert?
Ebay, Ali, vagy valami hasonló..... Vagy csak a Fordtól rendelés működik?

Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe

(#11315) SzlobiG válasza ReSeTer (#11313) üzenetére


SzlobiG
félisten

Hogy érted, hogy alig? Csak városozol kis távokat, akkor nem fog gyorsan melegedni. Ha nem kapna levegőt, akkor nem menne az autó. :)

(#11316) ReSeTer válasza SzlobiG (#11315) üzenetére


ReSeTer
senior tag

18 km a táv, 4km falu egyenes útszakasszal, 12 km országút, 2 km város kb.

A 60 fokról (onnan kezdődik a mutató) csak akkor mozdul el, amikor már kint vagyok országúton kb 2 km után.

Tehát akkor kb majdnem 6 km után mozdul el a mutató, mire felmegy 85 fokig kb, akkorra már az út 70%-ánál járok.

(#11317) ReFleXx válasza ReSeTer (#11316) üzenetére


ReFleXx
addikt

nem ifa hogy letakarja az ember a hűtőt, en levennem.
ezek a dizelek sajna ilyenek. es akkor amit te latsz az meg csak a vizhomerseklet, az olaj még lassabban melegszik. nameg meg nincs is -15fok.

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#11318) SzlobiG válasza ReSeTer (#11316) üzenetére


SzlobiG
félisten

Ez normális megy a fűtés gondolom az meg megint csak hátráltatja a melegedést. Ne háborgasd azt az autót...

Nekem kb 2 km-re van a munkahely 60fokot se éri el mire odaérek és nem aggódom rajta ezért van az autó hogy elvigyen...

[ Szerkesztve ]

(#11319) Tothgera30


Tothgera30
Ármester

Ezt az 1.6Ti-VCT Focus-t hogy küldték szét? Elvileg tartós szívó motor.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#11320) Gombinyó válasza Tothgera30 (#11319) üzenetére


Gombinyó
őstag

Mindent "szét lehet küldeni", még 200ezret se kell futni hozzá. Elég egy nem dohányzó, orvos, női tulaj.

(#11321) molnarpeter válasza embe (#11311) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Tagadhatatlan! :D
A kilátás nem csak a géptető lejtése miatt csalóka? Illetve attól is függ, mihez viszonyítva alacsony, inkább lent van, mint "furgonos" az üléspozíció alapvetően.
Kulcsra kérj ajánlatot a Fordtól is, Bp-n az autokulcsmasolo.hu korrekt hely. [link] van utángyártott kulcs.

(#11322) embe válasza molnarpeter (#11321) üzenetére


embe
nagyúr

Köszi a tippet!
Majd összehozok egy hasonló típus próbát. Opel Meriva 1 után valóban mély az ülés pozíció.

Ez az Alis akkor szerinted jó hozzá? Ezt be lehet tanítani hozzá a használatiban 30. oldalon leírt módon? Ezzel az imot lehet így felprogramozni?

A kulcsot meg egyszerűen lemásolom?

[ Szerkesztve ]

Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe

(#11323) embe válasza molnarpeter (#11321) üzenetére


embe
nagyúr

A két alis típus között mi a különbség? 4D6380 bit és a 4D60között? Honnan tudom, hogy nekem melyik jó? :U

Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe

(#11324) molnarpeter válasza embe (#11322) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

A Meriva kifejezetten magasabb fajta, ahhoz képest természetes, hogy alacsonyabb a Focus ülése, hiszen a tető is lejjebb van :) Gépre kell dugni az autót mindenképp kulcs miatt.

Elvileg a 63-as kell neked, de [link] itt 2010-ig írja :F Egy jó másoló meg tudja nézni géppel, milyen chip van benne.

[link] ez is érdekes lehet.

[ Szerkesztve ]

(#11325) embe válasza molnarpeter (#11324) üzenetére


embe
nagyúr

Ok. Köszi!

Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe

(#11326) Goose-T válasza GabN73 (#11310) üzenetére


Goose-T
veterán

Az MK6 Fiestában nincs kettőstömegű (DMF). Sőt, DPF sincs. Az EGR és a turbó pedig nem annyira drágák, de a turbó nagyon érzékeny az olajcserére, a sarasodás könnyen eltömíti a kis járatokat, amik a turbó felé mennek, és akkor a napjai meg vannak számlálva. Ha rendesen karban van tartva, akkor ilyen természetesen nem fordulhat elő.

Eladó XBOX: https://tinyurl.com/mvjdennu *** Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#11327) ReFleXx válasza Goose-T (#11326) üzenetére


ReFleXx
addikt

van kettostomegu lendkerekes mk6 fiesta, pl 1.4 tdci

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#11328) Goose-T válasza ReFleXx (#11327) üzenetére


Goose-T
veterán

Tényleg van, fene gondolta volna. Viszont azt legalább nem nyírja annyira az a kis motor.

Eladó XBOX: https://tinyurl.com/mvjdennu *** Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#11329) radi8tor válasza radi8tor (#11278) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Ahogy jósoltátok. 40k
Gyertyák, kábel, trafó.

⭐ Stella

(#11330) aero. válasza ReFleXx (#11327) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Akkora teljesítményhez is raktak? Melyik motorkód?

[ Szerkesztve ]

(#11331) GabN73 válasza aero. (#11330) üzenetére


GabN73
addikt

F6JA, F6JB

(#11332) Lomha 8V válasza aero. (#11330) üzenetére


Lomha 8V
addikt

A kettős tömegű lendkerék nem a teljesítmény miatt kell, nincs hozzá köze. Nem kívánt rezonanciákat hivatott eltüntetni és csökkenteni az erőátvitel terhelését.

(#11333) SzlobiG válasza aero. (#11330) üzenetére


SzlobiG
félisten

Persze, de ez a ford hülyesége ugyanis a pug az 1.4hdi-be a mai napig nem rak és ugyanaz a motor.

(#11334) ReFleXx válasza radi8tor (#11329) üzenetére


ReFleXx
addikt

jobb lett csere utan?

SzlobiG , de legalabb komfortosabb a kocsi ezaltal :)

[ Szerkesztve ]

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#11335) zozyk


zozyk
addikt

Hello topik.

200e KM mennyire gázos egy MK.IV mondeónál?
Konkrétan ezt néztem/nézném.

(#11336) ReFleXx válasza zozyk (#11335) üzenetére


ReFleXx
addikt

sztem nem veszes, inkabb egy fiatalabb 200k-t futott mint egy idosebb keveset futott. en igy vagyok vele.
allapotot vesz az ember, meg kell nezni.
kicsit fura az a szervizkonyv, hamarabb pecseteltek a 160k-s szervizt mint a 140k-st.

[ Szerkesztve ]

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#11337) aero. válasza Lomha 8V (#11332) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Rosszul fogalmaztam, ekkora motorhoz, teljesítményhez nem volt jellemző. Dízeleknél mondjuk elkél, nekem egyik autómban van, másikban nincs. Mindkettő benzines, de nem kimondottan mondanám, hogy érezhető. Egy nagyon picit finomabb talán, amiben van, talán a váltókaron érezhető. :B

(#11338) SzlobiG válasza ReFleXx (#11334) üzenetére


SzlobiG
félisten

Miáltal? a DMF által? Van 1.4 hdink semmit nem venni észre hogy egytömegű van benne a kettő helyett. :)

(#11335) zozyk Az enyém most nem rég lépte át a 200k-t (2008-as). Azt döntsd el, hogy mennyi időre és mekkora futás teljesítményre tervezel vele, na meg hamarosan nagy szerviz jön azzal is érdemes kalkulálni a legtöbbet ilyen futás után adják el.

[ Szerkesztve ]

(#11339) radi8tor válasza ReFleXx (#11334) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Persze, pöccre indult.
Először a gyertyákat és kábelt cserélte ki, de úgy is rángatott még (1 henger nem ment valszeg), aztán trafót is rátette, és boldogság volt.

⭐ Stella

(#11340) molnarpeter válasza zozyk (#11335) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Használattól függ, autópályán szvsz kb. 50-100 ezer városi km-nek felel meg - DPF ki tud égni, lendkerék sem kap annyit, stb. Maga a motor 20 éves konstrukció (PSA HDi), kiforrott és tartós. Mivel fiatal autó, egy lekérdezést megér szervizben és km-t illetően is, ránézésre reális. Kérdés, hogy pl. törve volt-e és mennyire.

[ Szerkesztve ]

(#11341) bajnokpityu válasza molnarpeter (#11340) üzenetére


bajnokpityu
félisten

Sztem még kevesebbnek. Ismerős új kocsijában 7e kmt ment el a dpf. Csakváros jelszóval fél éves kocsi csinált egy pár százas számlát.

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#11342) molnarpeter válasza bajnokpityu (#11341) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Először simán kb 50-et akartam írni, de akkor egyetértünk :)

(#11343) bajnokpityu válasza molnarpeter (#11342) üzenetére


bajnokpityu
félisten

abszolút. anno anya rá akart beszélni a mondi helyett egy 28ezret futott 8éves leonra. tényleg ragyogó állapotú volt, de mondom, aki ennyire keveset megy, oda nem való diesel. fél nap alatt elkelt. 1-2 hónapra rá láttam, megint meghirdette az új tulaj, felhivtam, mondja, h nem akar rákölteni sokszázat, inkább betudja bukónak a felét, és eladja.
ott legalább korrekt volt a 2. tulaj/ eladó, tudja, h sokat kell rá költeni. egy 28at futott majdnem újszagú kocsira :)

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#11344) Lomha 8V válasza AxBattler (#11299) üzenetére


Lomha 8V
addikt

Ha sima 1.6 benzint vettetek, akkor bármelyik autósboltban tudnak hozzá adni, Volvo 1.6-ra való motortakarót és le van tudva a beázás gond. Ha Ti-VCT, akkor szigetelt ablakmosó fúvókát a lehető leggyorsabban beszerezni. Arra sajnos nem passzol semmilyen más autó takarója.

(#11345) Lomha 8V válasza aero. (#11337) üzenetére


Lomha 8V
addikt

Így már értem! :R A benzineseken nem is nagyon lehet érezni, meg azokon nem is igen megy tönkre. De a dízelen ha kicserélik egytömegűre, akkor utána valóban nem jár olyan finoman, bár inkább csak alapjáraton érezhető. Persze ezt is autója válogatja.

(#11346) DeFranco válasza radi8tor (#11339) üzenetére


DeFranco
nagyúr

milyen gyertyát meg kábelt tettek bele?

(#11347) radi8tor válasza DeFranco (#11346) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Kábel az Valeo volt, a gyertya szerintem noname. De kérdésemre azt mondta gyári. Nem kezdtem el bele menni hogy akkor miért nincs ford logo a dobozán.
Valami fehér doboza volt fekete betűkkel, még a gyártó se volt ráírva. De remélhetőleg bírja ez is. :P

⭐ Stella

(#11348) Lomha 8V válasza radi8tor (#11347) üzenetére


Lomha 8V
addikt

Nem kamuzott, az gyári lesz. Ford Motorcraft gyertya, sima fehér doboz.

(#11349) DeFranco válasza radi8tor (#11347) üzenetére


DeFranco
nagyúr

á, szerintem ilyennel ott nem szórakoznak, ha azt mondják gyári akkor én elhiszem, hogy gyári, nagyon max. gyári beszállító. megmondják, ha mást raknak, azt is hogy miért.

trafó is gyári lett?

nekem a gyertya nem tudom milyen, 2050957 a cikkszáma a számlán (mondjuk oda azt írnak amit akarnak), szerintem akkor nekem is gyárit tettek bele, a kábel valeo, azt látom, meg ki is gugliztam. ez a kettő volt anyagárban 40, nekem trafót nem kellett cserélni.

[ Szerkesztve ]

(#11350) Lomha 8V válasza DeFranco (#11349) üzenetére


Lomha 8V
addikt

Úgy van, az Motorcraft szám.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.