Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Kultúra, művészet, média  »  Filmvilág (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:06:27

LOGOUT.hu

A kereshetőség érdekében a filmkritikát, ajánlót tartalmazó
hozzászólások #értékelés címkével vannak ellátva.
Bővebben erről és példa a keresésre.

A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#135002) Cartevo


Cartevo
őstag

A Jedi visszatér nem '45-ből merít? Hitler bukása után a japánoknak is végük volt.

(#135003) Miklós315 válasza #20749568 (#135001) üzenetére


Miklós315
aktív tag

"Hiányzott egy egyértelmű csúcspont a sztoriból"

Érdekes. Szerintem remekül építi a feszültséget (és a karaktereit) a film, és az "egyértelmű csúcspont" Ivan túlélése/gyógyulása, egyúttal Adam felismerése/megtérése volt. Nálam működött. :)

A The Intern aranyos (és vállalhatóbb filmje De Nironak, mint a Nagyfater elszabadul... ;]), mondjuk én Anne H. miatt néztem meg :D

"Szerintem."

(#135005) Miklós315 válasza #20749568 (#135004) üzenetére


Miklós315
aktív tag

Értem, így jogos. :R

"Szerintem."

(#135006) Viszlát


Viszlát
addikt

Ki jön rá, hogy ki ő? :)

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#135007) KISDUCK válasza volandy (#135000) üzenetére


KISDUCK
addikt

Az a Sputnik mennyire nézhető? Sajnos az orosz filmek még nem tudtak meggyőzni, az orosz medvedisznóemberes bosszúállók inkább rakás bélsár volt mint konkurencia hálivúdnak, a kicsit régebbi éjjel-nappali őrség se tetszett. Egy olyan listán hol helyeznéd el ahol az Alien a 10 pont, a Halálhajó (Event Horizon) a 8 pont, az Élet (Life) 5,5 pont és a Mars szelleme (Ghosts of Mars) 3 pont?

(#135008) erahurka válasza Viszlát (#135006) üzenetére


erahurka
félisten

azthittedmeghagyomanevetmihaha.jpg :C

Russell Crowe? :F

James Robinson. Akkor se találtam volna ki, ha a legismertebb filmjéből raksz be képet, nem vágom ki ő :DDD

[ Szerkesztve ]

(#135009) Viszlát válasza erahurka (#135008) üzenetére


Viszlát
addikt

Nem-nem, ez a kép nemrég készült az illetőről. :)

De nem az volt a kérdés, hogy ki tudja használni a google képkeresőt...

[ Szerkesztve ]

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#135010) erahurka válasza Viszlát (#135009) üzenetére


erahurka
félisten

Azért raktam spoilerbe hogy ne lőjem le :D Akkor se lett volna meg a válasz, ha kiveszik az agyam és közvetlen azon alkalmaznak egy keresést.

(#135011) volandy válasza KISDUCK (#135007) üzenetére


volandy
senior tag

Húha! Nálam az Alien az pontozhatatlan mert nincs annyi pont olyan csúcs film szerintem és most nem megyek bele hogy 1-2-3 vagy a 4. Ha a Mars szelleme 3 (annyira nem lehet hasonlítani mert az egy akciódús film ez meg nem) akkor a Sputnik 2,5. Aki szereti a Scifit az nézze meg mert olyan kevés ilyen filmet csinálnak. Nézhető szerintem csak hát benne van ez a oroszos hangulat mert 1983-ban játszódik.

(#135012) erahurka


erahurka
félisten

Ez a jelenet nem tudjátok, hogy miből van? :D

(#135013) Viszlát válasza erahurka (#135012) üzenetére


Viszlát
addikt

What We Do in the Shadows sorozatból.

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#135014) erahurka válasza Viszlát (#135013) üzenetére


erahurka
félisten

Neeeeee! :O Miért pont az? Nem fogok Waititi sorozatot nézni. :((

(#135015) tranceplanet


tranceplanet
addikt

Sziasztok! Tudnátok ajánlani régebbi filmeket, amik a nézésre érdemes kategóriában vannak? Sok filmet láttam, de rengeteget nem. Hátha akad valami gyöngyszem, ami kimaradt. Műfajt illetően mindenevő vagyok és a feleségem is. A skandináv, dán krimiket és "hollywood-on kívüli" egyéb országok filmjeit is szívesen fogyasszuk (pl. nemrég Parasite). Az új filmek az utóbbi egy-két évben igen sok csalódást okoztak, már be sem kapcsolom a házimozit. A Marvel, DC, Disney filmektől már egyenesen hányingerem van, nem is próbálkozom velük.

" Könnyű döntések-->Nehéz élet ; Nehéz döntések-->Könnyű élet " - Válassz!

(#135016) KISDUCK válasza volandy (#135011) üzenetére


KISDUCK
addikt

A Mars szellemét azért pontoztam 3-ra mert annyira logikusan felépített scifi mint egy sharkanado, pontosabban a véleményem szerint csak fanasztikum a tudományos részt mellőzve, igaz hogy az "űr horror" értékrendszeremben 8 pontra osztályozott Halálhajó is tartalmaz nem tudományos elemeket is a tudományos mellett, de ott van logika is a rendszerben. Őszintén szólva a Mars szellemez számomra csak egy bullshit amit a színészekkel próbáltak eladni. Azért az kemény hogy 2,5 pontra értékelted ebben a rendszerben a Sputnikot, akkor az se lehet valami élvezhető film, egy próbát lehet teszek vele. Engem az akció hiánya nem zavar, ha egy jó scifit kapok, nekem például az Érkezés is tetszett.

(#135017) KISDUCK válasza tranceplanet (#135015) üzenetére


KISDUCK
addikt

Múltkor néztem meg a Razorback-et és nekem tetszett. Nem tudnám megmondani, hogy az most horror vagy thriller kategóriába sorolandó, de szerintem azt a filmet látni kell. Ausztrália tájai gyönyörűek és olyan furcsa/torz karakterek vannak a filmben hogy még a "főhős" disznószörny nélkül is megérnének egy misét. Ausztráliában játszódó film még amit szintén érdemes megnézni az a Red Dog: True Blue, bár ez 2016-os és családi film. Ha a régebbi horrorokat szeretitek akkor még tudnám ajánlani a Nightbreed-et, röviden úgy tudnám leírni, hogy kib@250tt beteg, de szerintem vétek kihagyni.
Érdemes még megnézni a A pénznyelő-t, Családba nem üt a ménkű-t, Kémek, mint mi-t.

(#135018) tranceplanet válasza KISDUCK (#135017) üzenetére


tranceplanet
addikt

Köszi! Párat láttam, amiket nem ránézek. :R

" Könnyű döntések-->Nehéz élet ; Nehéz döntések-->Könnyű élet " - Válassz!

(#135019) volandy válasza KISDUCK (#135016) üzenetére


volandy
senior tag

Ebben is van akció több is! Nem olyan mértékű mint a Mars szellemében!
Mivel kevés scifit csinálnak én megnézem őket, de nem a vígjátékokat. Ez is nézhető. Fel is van építve, vannak magyarázatok is amiket el lehet fogadni. Nekem csak az a két kérdésem vn amit korábban is leírtam.
Majd írj ha megnézted. Kíváncsi vagyok a véleményedre!

(#135020) bagyulajuve válasza erahurka (#135014) üzenetére


bagyulajuve
addikt

hiba :(

Resistencia eterna

(#135021) Miklós315


Miklós315
aktív tag

Mese habbal – egészestés Disney-rajzfilmek
A teljesség igénye nélkül és a tévedés jogával… ;)

Hercules
Egy apropó kapcsán merült fel bennem, hogy még nem is láttam, és - mivel a mitológiát mindig is kedveltem, továbbá, mert lett egy poronty a családban (tesóméknál) - gondoltam bepótolom ezt (nem ez volt életem legjobb döntése), meg egy-két másik Disney-mesét is.
A mitológiához annyira van köze a történetnek, mint a Trójának Homérosz költeményéhez. A karaktereket teljesen összemosták más források alakjaival, így lett a csélcsap, de hatalmas Zeuszból egy félbolond öreg-Isten, aki szerető-visszahúzódó (???) Hérája (mióta ő az anyja Héraklésznek?) oldalán rossz poénokkal szórakoztatja az istenek tömegeit a mennyei partikon, s így lett Hádészból az ördög, aki már nem a görög alvilág, de egy pojáca-démonhad gaz uraként tör hatalomra. A párkák is hatalomőrült boszikká silányodtak semleges szerepükből. Hercules egy ütődött pojáca, aki valamiért megkapja Pégaszoszt pajtásnak, és már meg sem lep, hogy Philoktétészt is átírták… Szóval az egész nem stimmel. Jó, ez egy 5-10 éves gyereket elsőre nem biztos, hogy zavar, bár köztudott, hogy a kölykök roppant lényegre törő szerzetek: „De miéééért??”
Túllépve tehát felnőtt problémáimon szembesülhettem a másik gonddal: a rajz, a történet, a figurák, a dalok sem tetszettek, így valójában valamivel a fele után kilőttem a francba az egészet. Az addigiak alapján ugyanis egy súlyosan egoista (pl. minden szereplő összes nótája is az „én” körül forog) és otromba-felszínes morállal terhelt, rondán-kuszán rajzolt, bántóan rosszul adaptált történetű, idegesítő trip az egész.
Nem tudom ajánlani.

A szépség és a szörnyeteg
Haladva tovább a „régi, nagy klasszikus” Disney-mesék nyomvonalán (mert régen minden jobb volt…?), ez került sorra. Nem rémlik, hogy láttam volna ezelőtt, de nem volt nagy veszteség. Itt meg kell, mondjam, eleve nem szeretem, ha „nyekeregnek” egy filmben/rajzfilmben, és nem is látom értelmét sem: nem énekesek, nem jó (!) dalokat minek adnak elő, avagy eleve a film-koncepció is rossz. Ráadásul amolyan töltelék, figyelemelterelő, kusza-lármás-vircsaftnak hat az egész műsor. Közben a sztorit jócskán megakasztja és/vagy elblicceli, mint ahogy ebben az esetben mindkettőre találunk példát.
Ezt végignéztem, de nem győzött meg: logikailag nulla az egész. A herceget (aki uralkodóként még nem nős?) megkörnyékezi egy tündér, aki jóégtudja, miért ronda, vén banyaként (ez visszatérő probléma a műfajban) elutasítást kap, ezért átkot szór a palotára (a „21 évből” sem derül ki, hogy a herceg korára vagy az átok időtartamára vonatkozik – előbbi esetében hol vannak a szülei, stb., utóbbi esetében senki nem hiányolja, és miért az egész kastélyt kárhoztatja a tündér?). Valamiért a - nyilvánvalóan feudalista idillben tengődő - közeli faluban senki nem tud semmit a saját hercegük sorsáról (amiről tehát később sem szól a fáma, avagy a pletyka), ahogy az sem lesz kibontva, hogy ki a frász az a Gaston… A herceg főembere, a falu ura, vagy csak egy sokadik senki, önelégült alak? Sosem tudjuk meg, viszont legalábbis királyként pöffeszkedik, és ezt mindenki természetesnek veszi. Persze Belle-t meg kinézik, mert ő olyan fura, mivelhogy olvas… Az viszont, hogy Gaston a minden méltóságot és gerincet nélkülöző csatlósát percenként háromszor öli meg változatos - és víg nótákkal alátámasztott - módokon, senkinek nem jelent gondot. És végül: a halálból miért jön vissza a herceg?
Nem igen találni példaértékű jellemet a mesében, önkényes felszínességet annál inkább. Gaston megátalkodott gonosz, a herceg - aki ugyaninnen indul - viszont majd hipphopp megváltozik, mert miért ne? A fő folyamatot persze elnótázzák másfél percben, mert nincs rá idő, hogy ebbe mélyebben belemásszunk, ellenben guszta-Gaston kocsmabulijára van, mert az fontos a cselekmény és a tanulság szempontjából…ja nem. Az apa nem túl felelősségteljes, a falu is csőcselékként jelenik meg, a palotabeliek is megkérdőjelezhető jellemű népség.
Tanulságok:
Röviden annyival szokás elintézni, hogy „nem a külső számít, hanem a szív”. És ennek frappáns kifejeződése a szépség és a szörny (aki utóbbi valójában szép, szőke, gazdag herceg ugyebár…) egymásba szeretése. Nos, ha ezzel a realitástól elrugaszkodott, önellentmondásba hajló hazugsággal felvértezve engedjük útjára az ifjúságot, akkor világos, miért a sok önértékelési zavarral küzdő, csalódásélményektől összezavarodott, párját megtalálni képtelen, mégiscsak válogatós, mindig többre vágyó ifjú és felnőtt. Ugyanis számít a külső, és számít a belső - egyszerre. Mindenkinek a magához illő társat kell meglelnie, nem egy univerzális kamuképlet alapján (szegény, de okos lány a bunkó, de szép-gazdag herceg mellé beházasodva, mert úgyis minden csudijó lesz) megoldania az élet eme rejtelmét. Valamint fontos látni, hogy eleve egy áldilemmával kerülünk szembe, hiszen az egész mesében (faluban) mindössze a herceg és Gaston, avagy két gazdag bunkó (másik oldalról pedig Belle és a hármasikrek) merülnek föl, mintha más nem létezne a probléma (párválasztás) szempontjából. Ordas nagy, hazug manipuláció.
Továbbá a meseműfaj teljesen következetlen az egyik sajátos toposzával - a vén banyával. Itt ugye megszívja a gyanút sejtő (?) herceg az elutasítást, de a Hófehérkében a naiv hősnő is megszívja az elfogadást, akkor ezzel mit kezdjünk? Aztán maga a hősnő. Nem elégedett kb. semmivel: elvágyódik, többet akar, aztán sosem tudjuk meg, miért szeret bele a szörnybe, hiszen áténekelték a lényeget. Talán, mert nem lehet józan ésszel belátni, és megindokolni - csak eladni sok-sok mütyűrrel. A szörny és személyzete is végig érdekvezérelt, de mégsem merül ez fel, mert „olyan cukik és szerencsétlenek” - közben csak kihasználnák a véletlenül odatévedt akárki-lányt, hogy végre megtörjék az átkot. Ezekből mi következik: nincs szerelem, csak stockholm szindrómás beletörődés, vagy van szerelem, csak a történet elnagyolt/felszínes/következetlen jellege hazug módon ábrázolja? Vagy a véletlen a minden és amúgy sem számít semmi - pláne az őszinteség és a mélység? Akárhogy is, nem tartom építő mesének.

Oroszlánkirály
Ezt még régebben néztem újra - talán tavaly -, és csak annyi maradt meg belőle, hogy gyönyörű a rajzolt táj, a zenéje egy fokkal indokoltabb - Simba felnövésénél pl. praktikusnak hat a nótázás (időugrás) - de semmi extra. Összességében nem lett kedvenc.
Nagyon sokan imádják ezt a mesét, számomra nem tud kiugró lenni, amolyan jó középszer (klisék, figurák, történetív tekintetében), szóval tipikus mese: a jó (látszólag) legyőzve, a rossz sehová sem vezet, a jó végül mégis győz. Talán a komolyabb morálja az erőssége, hiszen pl. a nemtörődöm szereplők (pl. Timonék) is aktivizálják magukat a jó ügyért, és az összefogást is megjeleníti az egyéni (önző) hangsúly ellenében, továbbá a felelősség is teret kap (oroszlán, az állatok királya: jó királyok/rossz királyok, csatlósok felelőssége, morálja). Gyereknek ajánlható.

A dzsungel könyve (2016) / A dzsungel könyve (1967)
Ez kakukktojás, mert a 2016-os „animációs-élőszereplős mix” verzió, ugyanis ezzel nem volt komoly bajom, ti. egész jól néz ki (talán annyi, hogy a gyerek és az animált figurák közt nincs különösebb kémia), összességében is egész jó a történet. Az eredeti, régi rajzfilmet tehát nem volt kedvem újra megnézni annak fényében, hogy ez is jó lehet.
Lajcsi király dala irritált (idegesítőre sikerült), Balué egész jó lett, ezen túl annyi talán a bajom, hogy szemben a Bambival, ebbe (ahogy az Oroszlánkirályba is) beleerőltettek egy didaktikus, tanulságokat szájbarágó történetet. Lényegében az állatvilág és a helyszín csak eszközök az emberi morál kérdéseinek körbejárásához. Az Oroszlánkirálynál még elmegy, mert végig megmarad a szimbolika, de ez esetben a gyerek beleerőltetése a környezetbe és kapcsolata a dzsungel faunájával már zavarónak és túlzónak hat. Ezt leszámítva teljesen nézhető, Balu pl. jól megírt karakter, jó poénokat szolgáltat, a dzsungel pedig lenyűgöző erőt áraszt (és jól mutat). A kölyök nem hagyott sok nyomot, de végigvitte a sztorit. Shere Khan elsőre egydimenziósnak hat, de végül ügyesen rámutatnak az okokra, és így már lesz értelme az antagonista-szálnak. Teljesen vállalható mese (és feldolgozás), ajánlható.
SZERK.: Végül csak megnéztem a ’67-es rajzfilm-verziót is. A rajzok jók, a karakterek közül Balu és Ká tetszett, a többi kidolgozatlanabb és unalmas (Maugli és Shere Khan is). Az animációs feldolgozásnak koherensebb, kidolgozottabb története van, ez csak úgy „áramlik előre”.
Közben az is eszembe jutott (a Tarzant követően), hogy érdekes volt látni: a Tarzan esetében hitelesebb a dzsungel-ábrázolás, ám a főhős végül marad (sőt), ennél viszont teljesen hamis a kép, de a főhős visszatér a civilizációba. Egymás inverzei (ilyen „öreg-banyás” következetlenség, nem tudom, miért).
A rajzfilm kisebb gyerekeknek jó lehet, a fenti animációs verzió nagyobb korban jöhet.

Bambi
Ez szuperaranyos. Nincs beleerőltetett morális történet, viszont remek alap lehet a gyerek természetbarát útra tereléséhez. Végigvesz egy teljes évszakváltást (tavasztól tavaszig, bár közben nyilván több idő is eltelik), így kerek egésznek hat.
Roppant cukik a figurák, jó a zene: ritmus és hangulat összehangolt a történésekkel (klasszikus kivitelezés), a dalok kreatívan szövegezettek (nem blődlik). Egyértelműen ajánlható. :K Disney legjobbja.

Micimackó - Agymanók
Talán az egyik legépkézlábabb mese, amit gyerek elé tehetünk, a Micimackó, mivel a figurái (rajzok) roppant aranyosak, a jellemek és a kerettörténet okosan megkomponáltak, tanulságosan szórakoztató sztorikat kínál, és még a nóták is elviselhetők (bár nem mindig).
Azért együtt kezelem a két mesét, mert meggyőződésem, hogy a Micimackóból lopták az Agymanók ötletszikráját. A Pagony mesefigurái egyenként valamilyen hangsúlyos jellem-darabbal rendelkeznek (naiv, félénk, okoskodó, szertelen, kíváncsi, akaratos, stb.), amik úgy képzelhetők el kivetítésképp, hogy a gyerek (Róbert Gida) játszik a figuráival, egyikre ilyen, másikra olyan sajátos (saját) jellemjegyeit ráruházva. Egy komplex személyiség megosztása egy játékon belül, amit mi rajzfilm-történetek formájában látunk megelevenedni. E ponton még talán lélekrajzról beszélhetünk.
Az Agymanók esetében viszont eltorzulnak az arányok, a tanulságok. Ez már a scientista psziché mélységeinek túlhangsúlyozása, hiszen, míg Róbert Gida egyrészt maga az elidegeníthetetlen játékmester (és fejlődő résztvevő), másrészt folyton meg is jelenik (pl. a sorozatban is), így nem vész el a történet során. Ám Riley szép lassan háttérbe kerül, eltűnik a képből, és teljesen az Öröm és Bánat kiemelésére kezd fókuszálni a film, ezzel olyan hamis képet sulykolva belénk, mintha ezek körül kulminálódnának az élet nagy dolgai (hello utilitarista piac- és merchandise-szemlélet). Addig tetszett a film, míg Riley főszerepben volt, és mintegy kulisszatitkokba nyerhettünk betekintést a belső „okokat” illetően, de aztán lassan érdektelenné vált a két manó belső kalandja, melynek során alig-alig jutott hely/idő a főhős valósága ábrázolásának.
A Micimackó során - a film és a rajzfilmsorozat is következetes ebben - végig megmarad az alaphelyzet, nem kerül áthelyezésre a fókusz. Körbejárjuk a kissrác lelkivilágát a kalandok során megismert szereplők felvonultatásával. Az Agymanók inkább a belső folyamatoknak egy direktebb, differenciáltabb ábrázolását helyezi előtérbe, míg a személy maga (Riley) közben elpárolgott az előtérből: nem fontos - hiszen bárki más is lehetne az. Ez azért hamis - szemben a Micimackó kapcsán felmerülő látszólagos ellentmondással -, mert ez esetben a fejlett pszicho-tudomány ismereteivel kerülünk szembe, de oly módon, hogy elhallgatásra kerül a különböző emberek személyiségeinek eltérő skálázása, azaz röviden: uniform személyiségekkel áltatnak eme ártatlan hangsúlyeltolódással.
Közben a mese maga színes-szagos, többnyire nyughatatlan képi világú és tempójú, továbbá kérdéses tanulsággal bír egy gyerek számára. Elvégre mit üzen egy 4, 8, 12 éves gyereknek egyaránt: ne törődj semmivel, belül a „manók” megoldják a felnövést (maguktól megoldódnak a dolgok). Ergo a viselkedést nem a nevelés, hanem a huzalozás és az „automatika” határozza meg: vagyis a folyamat, mely során a „manók” majd megtanulnak összedolgozni, tehát lényegében az idő mindent megold. Ami féligazság, vagy más néven hazugság. A Micimackóban viszont ok-okozati fejlődést követhetünk nyomon egy-egy tapasztalatszerző kaland során, mely által fejlődik a jellem.
A „manóknál” előkerülnek azok a sztereotípiák is, amik miatt szokás vernyákolni, ti., hogy „kikérik maguknak” az érintettek (fiús, lányos beállítottságok), amivel az önellentmondás (univerzalitás vs. sztereotipizált különbözőségek, valamint ezek előjelei) problémája, és hamis konklúziók merülnek fel.
Imádják ezt a mesét, mert „okos és mindenki számára fogyasztható”. Hmm, ez már önmagában is gyanús - mindenki nem egyenlő mindenkivel. Különbözőek vagyunk, és ma (ahogy minden kor öregje pufogva megállapítja ugyanezt) a neveletlen, individualista, végletes „majd eldönti maga, én nem szólok bele a saját gyerekem életébe”-világ káoszában bizalmatlanul állok e mesével szemben. Inkább a Micimackó.

Pocahontas
Nagyon bugyuta, leegyszerűsítő és felszínes, mind a történet, mind a karakterei tekintetében. A mosómedve a legjobb az egészben, legalább szórakoztató. Ellenben a dalok nem jók és a rajz sem tetszett (meglepetésemre néhol Linklater Waking Life-ja jutott eszembe - bár meglehet, ez tudatosan a pipafüstre utalhat az alkotók részéről).
Ha abból indulok ki, hogy egy kisgyerek számára (bevezetés gyanánt) működhet egy ismeretlen, misztikus-kalandos indiánvilág miatt, akkor persze szóba jöhet. Ámde hazug a történet (túlidealizált, leegyszerűsített), Smith karaktere következetlen (egy szempillantás alatt fordul 180 fokot a világnézete), a főhősnő megúszós copypaste („Belle 2.0”), az akciók gagyik (nem akarok a Kapitány és katonával jönni, mert ez egy mese, de itt ez a viharjelenet…), a dolgok tétje fel sem merül (másodperc törtrésze alatt túlteszik magukat halálon, döntéseken), a nyelvi akadályok áthidalása is megúszós, stb.
Talán az lehet a gond forrása, hogy túl grandiózus az alaptörténet egy alig másfél órás rajzfilmnek. Az Apocalypto esetében (több mint két órában) csak annyi volt a sztori, hogy egyik törzs lerohant, elhurcolt, és vissza kellett jutni. Működött. A legvégén pedig felvillantak az európai gályák, hogy rámutasson: „mindig van egy nagyobb hal”. A Farkasokkal táncoló pedig a „Pocahontas sztorijára” szánt több mint három órát. Működött. Az Avatar is megoldotta a dolgot: majd’ három órában mesélte el sci-fi köntösbe bújtatva, jó helyekre helyezve a hangsúlyokat. Mesék szintjén a Szilaj jut eszembe, az sokkal jobban/ügyesebben nyúlt az „indián/megszállók témához”. Itt is inkább valami kisebb konfliktussal kellett volna dolgozni.
Ha pedig nagyon cinikus akarnék lenni, az is feltűnő, hogy - míg a „francia” verzióban végül, a halált is legyőzve, a palotában keltek egybe a hősök -, ez esetben az otthon és vagyon nélküli hőst lazán hazaküldik egy hosszú, veszélyes hajóút keretében, hiszen mit is kezdhetne vele a hősszerelmes „ara” (és, mert nincs az expedícióval egy doki sem elejétől fogva)

A Notre Dame-i toronyőr
Két baja van: egyik a túl sok nóta (amik nem kimondottan tetszettek), másik, hogy jellemzi egy kis Pocahontas-szindróma, mivel a történetben megjelölt bonyodalom (bíró és a cigányok ellentéte) elferdíti a valóságot a mese morális tanulságának erőltetésével. A cigányság integrálhatósága ma is fennálló kérdés szerte a nyugati világban, ergo nem egyszerűsíthető le így a jó és rossz harcára, mint ahogy az indián-európai ellentét sem a másik mesében. Továbbá a keresztény antagonista mint szimbólum (a pap karakter tehetetlenségét/passzivitását is figyelembe véve) is egyoldalú ítéletet mond valamiről, ami ennél árnyaltabb megközelítést kívánna.
Ezeken túlmenően viszont egész komplex és/vagy következetes karakterek töltik meg a színteret, valamint a nótákon kívüli háttérzene és a rajzolt város is lenyűgözően hatásos. Frollo figurája nagyon jól meg lett írva: egyszerre meggyőződéses hívő és megátalkodott őrült, megtévedt erkölcsi iránytűvel és csupa gyarlósággal terhelve (és hatalommal felfegyverezve). Quasimodo képes fejlődni (naiv gyermekből felelős döntéseket hozó felnőtt válik), Phoebus végre egy következetes jellemű, bár nem túl bonyolult „herceg”, Esmeralda pedig hihetően öntörvényű, és (végre) nem egy csélcsap hősnő. A három vízköpő jó a mellékszerepekben, különféle habitusuk vicces apropóknak ad teret.
Amit nem értek, hogy miért nem a pap nevelte Quasit, ha már ott lakott…? Mindegy. A történet elég durva, nem biztos, hogy este jó ötlet betenni mesének, de legalábbis jó sok kérdést át kell beszélni utána (hit, üldözés, gyűlölet, döntések háttere, stb.). Szerintem ajánlható, nézhető (talán kicsit nagyobb korban), de helyén kell kezelni a részleteket.

A kis hableány
A teljes antagonista-szálat gagyinak tartom: Ursula jelleme és motivációja (tipikus „gonosz, mert gonosz, de az aztán nagyon-nagyon”) nincs kidolgozva, sem a csatlósok karakterei, valamint a kavarás a hanggal is gyenge. A mellékkarakterek jópofák (Sebastian, Ficánka, Hablaty, meg a francia séf), Ariel „Belle 3.0”, Eric meg halvérű gügye, az apjában egyszer sem láttam a királyt. Triton egyrészt aggódó apának poén (de kevés), királynak teljesen kidolgozatlan, elbaltázott.
Sebastian dalai jópofák, de a többi valahogy nem jött be. A rajz elmegy, de nem hagy nagy nyomot az emberben. A morál teljesen halvány és kusza. Gyereknek ajánlható e mese, de - fogalmazzunk úgy - nem ettől lesz majd zseni.

Pinokkió
Az elején teljesen másra számítottam (valami feldolgozást láthattam még anno, de abból sem maradt meg sok), és sorra meglepett, habár nem feltétlenül jó értelemben. Fantasztikusan aranyosan indul, aztán brutális emberrablásos mélységekbe fordul, végül totál elszáll azzal a bálnás etappal (minek ide Jónás?). Nem is értem, hogy mi járt az író fejében. Másabb, földhözragadtabb (és aranyosabb) sztorival sokkal jobb lehetett volna.
A rajz bájos, a zene elmegy (szerencsére kevés a nóta is), és Figaro elbűvölő. Vannak jó (gyereknek tanulságos) részei, de vannak fejfogós őrületei is. Fura egy mese (aranyos-horror), de ha már, akkor az A.I. mint feldolgozás jobban bejött nekem, viszont az még ennél is durvább itt-ott.

Hófehérke és a hét törpe
Ez jó kis mese, bár nem a sztori az erőssége. Az állatok cukik, a törpék viccesek, Hófehérke biodíszlet („Belle 4.0” - s ha nem lenne, nem hiányozna, a herceg még annyira sem -, és az antagonista is faék egyszerű. Sok a nóta, de elviselhetőek, a rajz régivágású, aranyos. A kétmondatos történethez képest túl hosszúnak hat: az időt jórészt a törpék töltik ki, őket mondjuk jó nézni még felnőtt fejjel is. Gyereknek simán mehet (mondjuk a boszi ijesztő és tényleg gonosz).

A kőbe szúrt kard
Ez összességében egy Hercules 2.0, csak annyival jobb, hogy a morálja nem teljesen pusztító. Gügye karakterek, gagyi történet, tele felesleges, anakronisztikus utalással, és vacak nótákkal. Arthur (alias Bütyök!) és Merlin (no meg régi vetélytársa, vagy ami maradt belőle) is teljesen elbaltázott módon lettek megírva (kiforgatva). A rajz sem tetszett. Az egyetlen pozitívuma a farkas (mellékkarakter), lehet rajta nevetni egy keveset. Nagyon kicsiknél talán működhet, de simán ki is hagyható.

A róka és a kutya
Bambi története” elrontva egy felesleges konfliktussal. Pompás figurák, farm-idill, kis erdőkerülés, pocsék dalok. Kicsiknek mehet.

Csipkerózsika
Ez nagyon nem az én mesém :)
A kórustól a falra másztam, a rajz sem tetszett (nagyon gagyi, elnagyolt, fura), a címe meg simán lehetett volna „A három tündér”, mert lényegében ők tűntek a főszereplőknek. Mondjuk, ők jópofák voltak, bár az gyanús, hogy 16 év alatt varrni vagy sütni sem tanultak meg. Vajon mire taníthatták meg a leányt? (Itt revideálom Hófehérke megítélését, ő legalább dolgos, házias volt, „nemcsak szép”, szemben a többi hasonszőrű hősnővel.)
A címszereplő egyrészt „Belle 5.0”, másrészt teljesen zavartalanul ki is írhatták volna, fel se tűnne a hiánya. Azt már végképp nem értem, hogy miért arra futtatták ki a sztorit, hogy a herceg „Sárkányölő Szent Györgyként” oldja meg a konfliktust. Ráadásul ez is zagyva, hiszen, ha már német területen vagyunk egy mesében, akkor inkább adná magát pl. Siegfried, bár ez talán csak nekem probléma…
A konfliktus maga meg eleve erőltetett (tényleg nem volt jobb dolga az antagonistának, mint ezt a szerencsétlen lányt vegzálni?). Jóval hosszabbnak is tűnik az egész, mint amennyi (Kb. 75 perc) ténylegesen.
Kicsi lányoknak biztos izgi mese, de ha már, akkor a 2014-es Demóna pl. jobb az eredetinél (hangsúlyok, látvány).

Hamupipőke
Tudjuk le a nótát: katasztrófa. A rajz amolyan Csipkerózsikás, nem jön be. A főhősnő egész épkézláb lehetne, de agyoncsapja a sajátos személyiségét a „Belle 6.0” máz. Gondolom, csak így lehetett beilleszteni a gagyi sztoriba. E ponton komolyan elmerengtem, miért kell ilyen álságosan naiv, felszínes agypestissel megrontani a lányokat: a szép, de unalmas-egydimenziós lány hozzámegy a tökmindegyki, de szép-gazdag herceghez és minden jó lesz, mert csak, mindezt pedig a tündérek megoldják, mert ez jár, te addig csak énekelj…
Ugyancsak feltűnő, hogy (a teljesen kidolgozatlan hercegek mellett) minden király egy bohóc vagy legalábbis tehetetlen-passzívak, ahogy egyáltalán a férfi karakterek 95%-a is agyalágyultnak, vagy más jellemhibával terheltnek van ábrázolva. Ezt az sem menti, hogy a legtöbb női karakter is hasonló. Normális figurákat tehát nagyítóval kell keresni a mesékben…
Ez esetben további adalék, hogy vajon mit kezdjen a gyerek az olyan gyanús apróságokkal, mint pl. a király asztalán feltűnően ábrázolt három könyv, amik Homérosz, Platón és Rabelais nevét viselik? Milyen ideológiai ívet kívánnak ezzel a vonallal sugallni, egyáltalán melyik korosztályt célozzák?
Az egeres-macskás szál idegesítő volt: nem igazán sikerült aranyosra faragni sem, és túl sok időt is felemésztett (kitöltendő a történeti hiányosságból eredő üresjáratokat). A mostoha és lányai nettó agyrémek, viszont teljesen kidolgozatlanok is.
Összességében nagyon nem tetszett. Nem is szívesen ajánlom. Anno volt valami képes mesekönyvünk, amiben sokkal lényegre törőbb módon tálalták, azt inkább érdemes lehet elővenni.

Susi és Tekergő
Ez jó volt. A figurákat nagyon jól elkapták: a kutyás, macskás és emberes vonásokat egyaránt, valamint jó karaktereket kaptak a szereplők. A rajzok is aranyosak. Cukiság a köbön. A dalok mondjuk nem túl jók (ha nincs kreativitás, minek erőltetik?). A sztori nem egy nagy cucc, de nincs vele különösebb gond, szóval mindent egybevéve abszolút ajánlott mese.

Tarzan
Végre jók a dalok! De sokáig kellett erre várni… :) És tök jól fest a dzsungel, jó nézni. Aztán kb. ennyi: sablonos középszer.
A főhős totál kidolgozatlan: persze, helyén a szíve, meg bátor, meg ki van pattintva, de ennyi. A montázsban ábrázolt villámoktatás röhejes leegyszerűsítés. Ennek tükrében borzasztó bugyutának hat a „kibontakozó” szerelmi szál, ami egy életidegen, gagyi fináléhoz „vezet”. A karakterek természet-rajongása kapcsán valószínűleg a Gorillák a ködben ficánkolt a stáb elméjének hátsókertjében, de ez komolyan vehetetlen ilyen formában. A kisgyerek nem hülye gyerek. (Az e mesével egy évben megjelent Ösztön pl. sokkal jobban ragadja meg az ember-természet viszonyt, igaz ugyan, hogy ez nem mesének készült.)
Az antagonista is a szótárból ugrott elő, csak azt nem tudom, hogy a „klisé” vagy az „unalom” bejegyzés mellől, mindenesetre a konfliktusok „váratlanságát” is meghatározza. A legtöbb esetben legalább egy-egy kiemelkedően jópofa mellékszereplő akad (pl. Pocahontas mosómedvéje), de itt ezt sem találjuk meg.
Az akciók 20. század végi felpörgetett „túlzások”, de ez nem feltétlenül zavaró, mindössze annyi, hogy a sekélyes tartalmat izgága mozgékonyság igyekszik leplezni.
Kisebb gyerekek számára „kalandfilmnek” jó lehet, illetve lefektetni az alapokat, de a halvány tanulság („védd a csoportodat”) nem sokat tehet hozzá a fejlődéshez.

Mulan
Egy keletinek ható elemekkel „megszórt” modern, nyugati mese egy régi kínai történettel. Ha eltekintünk attól, hogy tele van modern kiszólásokkal, és a mai kor (pl. feminista, fegyelmezetlen) eszméinek visszavetítésével, akkor egy egész nézhető, szórakoztató, lendületes alkotást kapunk.
Gyerekek valószínűleg élvezhetik: jó, bár nagyon felszínes karakterek, vicces szituációk és szövegek, tűrhető nóták színesítik. A lány főhős miatt lányoknak is, a sztori miatt fiúknak is bejöhet.
Esetleg felkeltheti a keleti világ iránti érdeklődést is a lurkókban.

Aladdin
Ez sem az én mesém. Idegesítően harsány-modern katyvasz: nyugati borzalom, hazug lózung, amely teljesen önkényesen módosít minden, a közel-keleti (hit)világból lopott elemet. Egyébként rengeteg disney-s kikacsintás teszi komolytalanná a sablonos-unalmas történetet, melyből újra és újra kirántanak ezek az önreklámok. A dalok tűrhetőek.
A szőnyeg volt a legjobb karakter benne, és ez sokat elárul. A szultán a szokásos alkalmatlan, komolytalan bohóc, Jázmin „Belle 7.0” (unalmasan öntudatos, a cselekményhez hozzá nem tevő, szükséges karakter). Jafar dögunalom, Jágó itt (a sorozattal ellentétben) be van korlátozva, így elég egysíkú, Dzsini meg full ripacs. Aladdin legalább fejlődő karakter, de nem igazán tudtam komolyan venni, és/vagy azonosulni vele.
Gyerekek valószínűleg rajonganak érte: színes-szagos, túlzó pörgés az egész.

ÖSSZEGZÉS:
A klasszikus (kézzel rajzolt) Disney-mesék végére értem (egy-kettő kimaradt - pl. Dumbo, Alice Csodaországban, stb. -, ezeket önkényesen szelektáltam). Végső soron, ami azt illeti, nem győztek meg.
A nótázást teljesen feleslegesnek - és túl sokszor gagyinak - tartom (de gyerekek élvezhetik), a rajzok a nagyon cukitól a nagyon gagyiig változóak. A történetek általában nem túl combosak: túl sok az üresjárat, ezeket töltik ki a dalolászással. Több esetben az alig több mint órás mese sokkal hosszabbnak hatott, épp emiatt is. (A későbbi animációs korszak termékei valamivel hosszabbak ugyan, de kidolgozottabb karakterekkel és történettel bírnak.)
A karakterekben rejlő óriási potenciállal a legtöbb esetben semmit sem kezdtek, pedig a kis korban nagyon fogékony porontyoknak ezek nagyszerű tanítói lehetnének. Épp ezért is fájdalmas volt látni, hogy sokszor bugyuta, valótlan, tévutat jelentő blődlivel etetik a kis nézőket.
Talán a legerősebb részt a szinkronhangok jelentették (sok régi nagy színész remek orgánuma köszönt vissza - nosztalgia), ám meg kell jegyeznem, nyelvtanulás szempontjából az eredeti hangot is számba lehet/érdemes venni (daloknál pláne előny).

Végül egyéb, bátran ajánlható mesék (az önkény és a tévedés jogát fenntartva):
Újabb, animációs Disney-mesék – Aranyhaj, L’ecsó, Fel, Wall-E, Szenilla nyomában, Toy Story, (Toy Story 3), Vadkaland
Ghibli Stúdiótól – A vadon hercegnője, A vándorló palota, Arrietty, Chihiro szellemországban, Farkasgyermekek, Kiki, a boszorkányfutár, Totoro
Egyéb mesék – (9), (A kis herceg), A tenger dala, Asterix: az istenek otthona, Hotel Transylvania, Így neveld a sárkányodat, Jégkorszak, (Jégkorszak 3), Klaus, Kubo és a varázshúrok, Shrek, Szilaj, a vadvölgy paripája, (Szuper haver), Táncoló talpak, Túl a sövényen, Vuk

#értékelés

[ Szerkesztve ]

"Szerintem."

(#135022) mephi666 válasza Miklós315 (#135021) üzenetére


mephi666
nagyúr

újabbak közül én odatenném a vaiana-t :K 2.5 hónap home office alatt szó szerint kb 30szor láttam a fiunkkal és még nem vagyok tőle rosszul :D fülbemászóak benne a dallamok, jók a karakterek, nincs lovestory... ajánlom mindenkinek, aki még nem látta

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#135023) Pitterix


Pitterix
őstag

Nomis

Henry Cavill miatt adtam neki egy esélyt. Egész jó indult a film, a történet sem mondható rossznak. Sorra tűnnek el a nők és nem lelik őket, persze egy megszökik és itt indul a történet. Apránként építkezik a dolog, ami a film közepéig működik is, aztán hirtelen mintha összecsapták volna az egészet. pl, már az első merénylet után védőőrizetbe kellett volna venni a nyomozó rendőröket, de erre még csak nem is gondoltak. Vannak más bosszantó apróságok is.
Pedig egész kellemes film lehetett volna....

5/10


#értékelés

"Persze hogy tudtam, csak nem sejtettem!"-----Angelo 'Snaps' Provolone

(#135024) paatrick


paatrick
senior tag

Tudom hogy ti nem hisztek a kéknarancssárga neon akármiben de nekem megint kibaszta a biztosítékot, most éppen a Bad Boys mindörökké rosszfiúk filmjével. Minek kell ez a túltolt filterezés???? Avagy ebből miért kell ezt csinálni???

Az egész film tele természetellenes színekkel. :U




Vagy ez csak engem zavar ennyire? :DDD

6 év "lelkes újonc", 4 év "kvázi-tag", 2 év "tag", 1 év "aktív tag", már senior tag. I'm doing my part. ¯\ ʕ•ᴥ•ʔ /¯

(#135025) Viszlát válasza paatrick (#135024) üzenetére


Viszlát
addikt

Valószínűleg nem csak téged, az emberek mindenféle apróságon képesek rugózni, mindenki máson, így garantált, hogy valaki valahol biztosan nem elégedett. :)

Mélyen magamba nézve arra jutottam, hogy ha más színvilággal dolgoztak volna az utómunkánál, akkor is kinyomom 10 perc után a francba, nem ettől volt nézhetetlen.

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#135026) mephi666 válasza paatrick (#135024) üzenetére


mephi666
nagyúr

ebben a filmben az inkább zavart, ahogy martin lawrence kinézett :D olyan feje volt, mint egy mangalicának... kicsit lefaraghattak volna belőle

egyébként annyira nem volt katasztrófa ez a film: 2. rész után ez a reggie lepett meg, mert 17év elteltével ő hasonlított leginkább a régi önmagához... a lezárás meg elég jól megalapozta, hogy ezt folytatni akarják... csak az a fura, hogy a 4. rész szereplői közt miért nincs ott jacob scipio? :U az idegbeteg főnök kiírása/kinyírása viszont meglepett... ő egy jó karakter volt mindig, kár érte

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#135027) erahurka válasza Viszlát (#135025) üzenetére


erahurka
félisten

Vannak jelenetek amiknek jól áll a szűrőzés, én pl. szeretem a Las Vegasi vagy japán városképeket ahol mindenhonnan izzik a neon, de azért nem 2 órán át.

Ez a film meg különben is úgy szar ahogy van :DDD Boszorkánnyal meg mágiával meg a vége előtt fél órával bedobott plothole (plot szakadék!) kitöltő 5 perces dialóggal.

(#135026) mephi666: Az meg a másik. Bud Spencer remake-eket lehetne forgatni a sráccal. Csak nehogy betévedjen egy hollywoodi zseni producer és ellopja az ötletem.

[ Szerkesztve ]

(#135028) Viszlát válasza tranceplanet (#135015) üzenetére


Viszlát
addikt

Szia! Ez nagyon kevés információ, nehéz bármit is ajánlani így, de a topikban jópáran használjuk az értékelés címkét, böngészgess kedvedre az ajánlókból/kritikákból: [link]. :)

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#135029) mephi666 válasza erahurka (#135027) üzenetére


mephi666
nagyúr

én arra gondoltam, hogy biztos a következő gagyi mami szerepre gyúr :D ...ha így folytatja, tényleg csak egy paróka kell hozzá, mert a malacpofa+mell+háj alakulóban

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#135030) erahurka válasza mephi666 (#135029) üzenetére


erahurka
félisten

Én olyat hallottam hogy depressziós volt meg minden, nem is akarta a szerepet eleinte, de ha nekiállt volna rágyúrni az pont még jót is tett volna az állapotának szerintem.

(#135031) paatrick válasza Viszlát (#135025) üzenetére


paatrick
senior tag

Fél óra után én is kikapcsoltam ;] csak végigpörgettem hogy mi is volt benne.

Nekem már ilyen inger alakult ki hogy mikor meglátom ezt a bizonyos kéknarancssárgát már alapból azt gondolom hogy ez egy szar film vagy minek kellett ennyire szétfilterezni. Legutóbb a Ragadozó Városoknál tapasztaltam ezt ilyen durva mennyiségben, ami hát nem volt egy épületes alkotás de végignéztem.

6 év "lelkes újonc", 4 év "kvázi-tag", 2 év "tag", 1 év "aktív tag", már senior tag. I'm doing my part. ¯\ ʕ•ᴥ•ʔ /¯

(#135032) oriic


oriic
HÁZIGAZDA

Underwater

Kristen "Nemtudombecsukniaszámat" Stewart továbbra sem a kedvenc "színésznőm", de a téma miatt adtam a filmnek egy esélyt. A hangulata miatt azt mondanám rá, hogy nem vágot eret magamon, amiért megnéztem, meg a végén a "szörnyecske" azért nekem tetszett. :D Viszont most rájöttem hogy nem sok ilyen mélytengeri szörnyes-misztikus filmet láttam, tudnátok ajánlatni valamit a jobbak közül? :)

Live-Die-Respawn

(#135033) Bad Pritt válasza oriic (#135032) üzenetére


Bad Pritt
nagyúr

Legalapabb alap: The Abyss.
Ha nem láttad, nézd meg.
Ha láttad, nézd meg még egyszer, mert nem fogsz jobbat látni.

Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

(#135034) Miklós315 válasza oriic (#135032) üzenetére


Miklós315
aktív tag

:D
mélytengeri szörnyes-misztikust nem igen (kevés jó van, kb. 0), de jó Kristen Stewart-filmet kettőt is:
Speak
Camp X-Ray

(#135022) mephi666:
Azt még meg kell néznem (úgy voltam vele, hogy A bálnalovast már láttam, ez nem érdekel :B )

(#135006) Viszlát:
Még nem derült ki, ezek szerint senki nem ismerte fel, tehát kizárásos alapon az egyedi, utánozhatatlan, megismételhetetlen átváltozóművész Christian Bale!!!...?? :F

"Szerintem."

(#135035) oriic válasza Bad Pritt (#135033) üzenetére


oriic
HÁZIGAZDA

Most hogy említed, ez tényleg kimaradt még. :) Szóval thx.

(#135034) Miklós315

:D Inkább mélytengeri cucc érdekel, nem a Stewart-os, de köszönöm. :R

Live-Die-Respawn

(#135036) KISDUCK válasza oriic (#135035) üzenetére


KISDUCK
addikt

(#135037) Bad Pritt válasza oriic (#135035) üzenetére


Bad Pritt
nagyúr

Nincs sok ilyen film, nekem még a Gömb jut eszembe, de abból is sokkal jobb a könyv, illetve volt egy Below c. Bruce Greenwood film, ami tengeralattjárós horror.
Volt anno egy érdekes cikk, próbálom megkeresni, hogy mi az oka ennek, hisz a szörnyfilmek hajnalán azért a tengeri rémségek elég jól prezentáltak voltak, onnan már csak fél lépés túlélő horrort gyártani a melyben.
A konklúzió az lett, hogy az Alien fogta az egész horror az ismeretlenben koncepciót és a tengerből áthelyezte az űrbe, hatalmas siker lett, plusz a Star Wars-szal, Star Trekkel az űrben játszódó filmek hatalmas figyelmet generáltak, szóval jobban megérte ilyen filmeket csinálni.

Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

(#135038) oriic válasza KISDUCK (#135036) üzenetére


oriic
HÁZIGAZDA

Uh, azt jó régen láttam, nem mai darab. Ideje újrázni úgy érzem. :R

Live-Die-Respawn

(#135039) Viszlát válasza Miklós315 (#135034) üzenetére


Viszlát
addikt

[link]

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#135040) Miklós315 válasza Viszlát (#135039) üzenetére


Miklós315
aktív tag

:Y
:R

"Szerintem."

(#135041) paatrick válasza oriic (#135032) üzenetére


paatrick
senior tag

De az Abyss-ből a rendezői változatot nézd ha értelmet is szeretnél a végére. :P

Plusz ha ilyen bezártságos mélyben rekedőst keresel akkor Sanctum (2011). És még szörny se kellett bele :C az értékelése ne riasszon el, jó kis film.

[ Szerkesztve ]

6 év "lelkes újonc", 4 év "kvázi-tag", 2 év "tag", 1 év "aktív tag", már senior tag. I'm doing my part. ¯\ ʕ•ᴥ•ʔ /¯

(#135042) Miklós315


Miklós315
aktív tag

Hoppá! Utólag is Isten éltesse!
Clint Eastwood 90 évesen is aktív

"Szerintem."

(#135044) baryll válasza tranceplanet (#135015) üzenetére


baryll
tag

Ajánlom például "karantén-hangulatfokozó" filmeknek A ház, amit Jack épített és a hozzá hasonlatos Visszafordíthatatlan című francia remekművet. Elszomorítóan tanulságos az Én, Daniel Blake című (brit, francia, belga) dráma is.
Olasz területről a napokban láttam A vasprefektus című korai maffiás témájú gyöngyszemet Morricone melódiáival ékesítve. (Megnéztem az Amarcordot Fellinitől, de Tőle már láttam jobban tetsző művet is, pl. a Júlia és a szellemeket)
Romantikázásba hajló szerelmes filmnek ajánlható a Mű szerző nélkül (német, olasz), esetleg a Kizárólag öttől hétig című (amerikai).
Melankóliába hajló, lassú történetvezetésű filmnek ajánlani tudom a Lisszaboni történetet (német, portugál) és A nagy szépség (francia, olasz) című filmet.
(Ezek mindegyike nálam igen magas pontszámot érő alkotások.)

(#135045) Miklós315 válasza #20749568 (#135043) üzenetére


Miklós315
aktív tag

Nagyon szívesen, örülök, hogy tetszett :)

Horror-misztikus vonalon (szóval kicsit távolabb a Kreuzweg/The Wich alaptól, de mégis kapcsolódóan) még A boncolás (The Autopsy of Jane Doe) jöhet szóba. Hangulata első osztályú, összességében is jól sikerült darab, bár kevesebbet kell gondolkodni.

"Szerintem."

(#135047) Miklós315 válasza #20749568 (#135046) üzenetére


Miklós315
aktív tag

:)
Akkor Kálvária (Calvary) - még a Kreuzweg vonalán... ;)

"Szerintem."

(#135049) Cartevo


Cartevo
őstag

Véleményetek szerint melyik a Star Wars sorozat kulcsjelenete? Adja magát a Halálcsillag elpusztítása, de inkább Han Solo megölését mondanám. Amiért minimálisan ő is felelős. Mert erkölcsileg is lehet fölényeskedni, etalonként, sarokba szorítva a segítségre szorulót, durván szembesíteni a fogyatékával. Ez is lehet figyelmetlenség, ajtóstul rontva a házba.

[ Módosította: radi8tor ]

(#135050) radi8tor válasza Cartevo (#135049) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Ne spoilerezz!

⭐ Stella

Útvonal

Fórumok  »  Kultúra, művészet, média  »  Filmvilág (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.