Tudom, köszi.
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
Tudom, köszi.
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
Énis így szoktam. Áthaladás ingyenes, vmi 5-10p asszem.
Ahol kettéágazik az út ott figyeld, már én sem tudom, de asszem alul van az érkezés, felül az indulás.
Ja és a parkolóban mérhetnek. Én már kaptam ott gyorshajtásos fotót, mert az ember 30helyett 45-el keresi a parkolóhelyet..
Ennyi jahh, csak az nem geci nagy parkoló, hanem az üvegajtós kijárat előtti rész, ott azért valóban haladni kell. Lenti parkoló gyanítom tök üres lesz és kedvezményes.
Van külön TAXIs várakozás és behajtás. Külön bérautósoknak, minibusznak. Meg lépcső mellett külön diplomácia parkoló. Oda se állj be, gondolom ez Neked értelemszerű :-D Van akinek nem és nekiállnak hőbörögni.
Van a Holiday parkoló, az kicsit gyaloglósabb, de nem vészes, még tán oda is érdemes 1 naposat fizetni, ha úgy adja ki. Ha van hozzá kuponom, akkor küldök
Azt már megoldom, köszi. De Gmaps alapján tájékozódtam eddig, mert még nem jártam arra. Valamiért azt gondoltam, hogy a vasúti gyalogos felüljáró felé kell menni. De akkor nem.
Köszi!
Szerk: Sőt, a 4-esen se szoktam Bp felé menni. Mindig M3. Velendére mentem 4-esen csak.
[ Szerkesztve ]
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
Ne lepodj meg a repuloteren lesz egy szep nagy korforgalom is... Arrol talan meg utcakep sincs, mert mostanaban epult csak. Marketcentral parkoloja idealis a csaladra varni. Ha osszeszedtek a csomagokat csorogjenek rad, es odaersz mire kiernek az epulet ele.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
jajajaja, en is azt szoktam, megallok a BK-nal, onnan 2-3perc az erkezesi oldal
több drón kell ;P
az egyesre max akkor, ha magángéppel jönnek bud.hu-n ki van írva, hogy az adott gép a 2a-ra vagy 2b-re érkezik, ha autóval jössz, ezek egymás után vannak. a parkolóba befelé ki van táblázva az érkezési meg indulási oldal (ami valójában szint). amikor ott vannak már, akkor mész be, 5 (vagy 10?) perced ingyen van, az alatt pont be tudnak ugrani hozzád.
istálló? gazemberség? hupákolás?
az 1-s futopalyat most mire hasznaljak ezen kivul, Cargo-ra?
több drón kell ;P
Amea 4es számú írása is jóság :-P
Mind az.
Jah, örül, hogy a "virágoskertjeim" kopirájtos.
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
Most mindenre az 1-es palyat hasznaljak, mert a 2-esen felujitas van. Egyebkent meg kedvuk szerint valtogatjak oket, mert belul minden is ossze van kotve szoval siman atgurulnak az egyesrol a kettes terminalhoz. Delrol nem szoktak az egyesre leszallni mert az nagyon vecses felett van. A kettesre meg eszakrol szallnak le ritkan mert ott is van egy lakonegyed a kifuto kozeleben.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
Terminál/pálya kavarodást érzek.
Ez egy nagyon profi és a lényeget átlátó írás :wub:
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
TMFnél is meg volt, ami mindenfelé. Pld. DIGITALIZÁCIÓ! Senki nem tudta megmondani mivel jár, de később kaptunk egy névre szóló chipkártyát, amit aktiválni kellett volna. Csak nem tudtuk, hogy hol. Időnként jött az automata levél, de a link nem működött. Aztán kiderült, hogy már nem is kell, mert más vezetünk be helyette. Helyette is. Pld. bevezettünk egy saját online platformot, bár ennyi erővel Sharepointra is mehettek volna videók. Legalább nem ADból ment és külön jelszó kellett hozzá, csak a jelszóemlékeztető link nem működött, ezért csak egy picit állt meg az egész, mikor a jelszót generáló néni is felmondott aztán nem volt aki tovább csinálja.
Igaz azok az anyagok sem voltak túl tartalmasak, mire megszoktuk volna, arra leépítették. Belső oktatóanyag, tesztek, tanítások is jöttek. Ez valóban így a XX. században állati nagy fejlődés :-D
Most Tumor megkérdeztem, de inkább másról dumáltunk, kettőjüknek van 102 szabadnapjuk, ezt decemberig ki kellene venni, különben... És még érvényes a túlmunka stop, ami azt jelenti, hogy van túlmunka bőven, csak nem fizetik ki, hanem "majd" ki kell venni szabinak. Ez a módszer volt ahol már nem működött :-D
Mondjuk ha adnak inkább 300 eurót az egyik felvásárolt céggel érkezett döglődő switchre, akkor nem áll meg időnként 100 ember melója és kevesebb a hiszti, de mivel ezt 1+ év alatt sem sikerült elérni, szakítottam az elveimmel és vittem be sajátot. Nem maradt ott
De sallang, nagy megmondás, konferencia, digitalizáció, felhő alapú és mindenféle bullshit az kell. Napi operatív működésre költeni már bonyolult.
És akkor:
"Irodai Túlélőkészlet sorozat #4: Átszervezés, avagy Hogyan Masírozzunk a Fejlődés Zászlaja Alatt
Biztosan nálatok is jelentettek már be vadiúj szoftvert, hogy na, virágoskertjeim, mától ebben dolgozunk, de hatan se tudták elmagyarázni, hogy ez neked most mitől jobb, mint az előző.
Vagy egy álmos hétfő reggelre valaki átrendezte az irodát, azóta nem találod a csapatodat. Esetleg át kellett szervezni a céget, mert hirtelen lecsapott rátok az Agile meg a Scrum. Üveges tekintettel próbálod megfejteni, hogy kinek fájt az, mikor még Webfejlesztő Csapat voltatok, és nem kellett naponta kétszer elmagyarázni, hogy mivel foglalkozik a Zsiráfturbó Team és miben különbözik a Ravasz Mintafóka csapattól. Nagy nehezen átvergődtök bitbucketre, majd visszakettő padlógázzal ráfordultok a githubra. Aztán visszatolattok, mert páran lemaradtak és még most is ott kapálgatják a kódsorokat.
Hát mi az értelme ennek?
A te szempontodból semmi. De minden rendes irodában eredményt kell felmutatni, viszont a legtöbb helyen a termékfejlesztés csak tántorog, mint a féllábú kurva a nappalos műszak végén. A befektetők vagy a menedzserek kérdezősködni kezdenek, be kell bizonyítani, hogy tudtok ti jobbat.
De nem.
Ilyenkor páran (lehetőleg öltönyben) összeülnek egy üvegfalú szobába, hogy látsszon, hogy dolgozás van. Hosszas fejvakarás és homlokráncolás után előbb kitalálnak egy Megoldást, ami kellőképp bonyolult, hosszadalmas és drága, majd megkreálják hozzá a Problémát. Innen pedig már jönnek maguktól az olyan varázsszavak, mint “reorganizáció”, “felhő alapú architektúra”, “digitális stratégia” és “átrendezés”.
Tipp: Bátran állj az élére bármilyen értelmetlen átalakításnak! Aki kitalálta, úgyis tudja, miről szól (lásd a Fingreszelés c. különleges kiadást). Aki meg nem jött rá eddig, az úgyse tudja számonkérni."
(c) Amea
u.i.: valósággal való bárminemű egyezés kizárólag a véletlen műve!
nem csak egy FB-s csoportban eppen arrol megy a nyigasr, hogy 99%-ban az 1-s palya van hasznalataban, de akkor a felujitas miatt ertheto, hogy miert van ez most igy, meg ok 70m-re laknak az 1-s futopalyatol Szemeretelepnel, a gyorsforgalmi es a Ferihegy1 repter kozotti csücsökben
az mikor volt halk hely? meg a TU154 siman hangosabb gep volt barmelyik mainal
mar eppen be akarjak zaratni a repteret, meg peticiot irkalnak, hogy koltoztessek el Kiskunlachazara vagy Kecskemetre, ahogy a 1990-s evekben szerintuk ezt terveztek
erted...? 10 evvel a Ferihegy2 megepitese utan ÁLLÍTÓLAG felmerult, hogy jaaaa ez nem jo itt, inkabb epitsunk masikat 50-100km-rel odebb
mert ott megkozelebb van a lakoterulet amugy, meg a 51-s utata kb 2x2 savoisitani is kene
es vki abban hisz hogy ez realis terv volt valaha
ja meg odakoltozik a Ganz telepre a vasut es Ferihegy repter melle, es csodalkozik, hogy behallatszik a zaj
több drón kell ;P
mindeközben egy másik iparágban:
a Borzasztóan Csodálatos (röviden BCs) projekt utolsó forgatási napja nyolcadika, péntek. nem számítva egy stúdiós napot 16-án, tehát akkor tizenhatodika a vége. kivéve ha tegnap jön egy levél, ami szerint most csütörtökön vagy szombaton mégiscsak kellene tartani egy pótnapot, ki hogy ér rá? 20+ válasz begyűjtve (kis családias stáb vagyunk mi), nekem a szombat jó, a csütörtök annyira nem (ezt megírtam), mert rég nem látott barátommal találkoznék (ezt inkább nem). majd email ma, hogy ja, az egyik főszereplőnek jövő kedden lenne jó, ki ér rá? aznap ez lenne a harmadik hely, ahol meg kellene jelennem, persze még bármikor kiderülhet, hogy keddre nem tudják leszervezni a helyszínt, esetleg az egyik kamerára aznap ezerötszáz forinttal drágább optikát tudna csak adni a rental cég, és az már nem fér bele a költségvetésbe.
[ Szerkesztve ]
istálló? gazemberség? hupákolás?
Mit kell csinálni? Jegyzet van? Felvétel (mármint munkaerő) is?
oda kell állni a kamera mögé, aztán felvenni azt, amit mondanak de szerintem megoldják.
de milyen jegyzet?
istálló? gazemberség? hupákolás?
Nem tudom mondtam-e, de bebúkoltam a Taycant tesztelni. Most megnéztem jobban és ez egy Turbo. "Csak" sima Turbo, nem Turbo S, de szerintem elég lesz ez is.
460 kW, ami kábé 625 ló. Akkor ez most 25-öt emel az eddigi legerősebb vezetett autós listámon. A Polestar 1 jön közvetlenül mögötte, aztán a régebbi Model S P100D és Model X P100D (ludikrusz nélküliek voltak).
Meg kell nézzem milyen gombok vannak benne, mert a menetdinamikai beállításokat át kell nézzem vezetés előtt. A sima komfort üzemmód, meg a Sport és Sport+ között van különbség, amire figyelni kell.
Ez a 4-es írás teljesen jó, meg a 11-es is. Annyit hozzátennék, hogy a bitbuckettel, githubbal nincs semmi gond és a scrum/agilis fejlesztés szerintem fényévekkel jobb mint a régi waterflow model.
"szakítottam az elveimmel és vittem be sajátot"
vadász vadász...
"és a scrum/agilis fejlesztés szerintem fényévekkel jobb mint a régi waterflow model."
Bizonyíték a párhuzamos univerzumok létezésére!
hm?
"a scrum/agilis fejlesztés szerintem fényévekkel jobb"
Lehet, hogy jobb, de mire jó? Azon kívül, hogy szopunk?
Ahol ezt kimondták, ott jöttek az értelmetlen mítingek, a postites baromságok, a tanácsadó cégek, minden belassult, holott gyorsítani szerették volna, nem volt annyi ember ahány pozíció, de azokat meg ki kellett osztani... Meg mittomén, én csak innen a fotelből futottam bele. Az összes ilyen az ördögtől való személyesen, mint Kanban, ITIL, bármi. Itt is próbáltam mondani a projektvezetőnek, hogy vannak ilyen izék, sorokba szedve, először lerajzoljuk, kitaláljuk, végén UAT, de csak pislogott nagyokat és közölte, hogy erre nem érnek rá, embert sem ad, lényeg, hogy működjön :-D
Git okés, meg hasonlók, de az nem is módszertan. Teljesen másra való, bár azért nagyon nagyban én még helyi forráskódok tárolásán alapuló rendes cuccokat szeretem.
Lényeg, hogy nyomjuk agilisba' [link]
Pedig de
Mit értesz szopás alatt?
De minennel szopsz, amibe csak belekezdesz
100%-ban mindenre nem húzható rá, de alapvetően nincs baj a kanbannal sem, itil-el, sem, scrummal sem.
"először lerajzoljuk, kitaláljuk" ezaz ami sokszor nem működik. Dolgoztál már valaha ügyféllel, aki akart valamit, voltak elképzelései, de igazából bizonytalan volt? Na az ilyenekre ideális a scrum féle fejlesztés. Amíg az ügyfél kitalálja a dolgokat, dolgozol valamin, de mivel rövid időn belül van egyeztetés, hamar kiderül, hogy mást akart és más irányba kell menni. Neked van munkád, ő meg megfizet azért amiért nem tudja mit is akart valójában. De egyszer elkészül a dolog és akkor mindenki örül
Azt ne felejtsd el, hogy én pl infra fejlesztésen dolgozom, nem ilyen ticketingrendszerben kell userek problémáit megoldanom meg kábeleket összedugdosni az asztal alatt. Volt ilyen is, évekkel ezelőtt, csak nem éreztem annyira a kihívást abban, na meg fizetni sem fizetett jól.
"Dolgoztál már valaha ügyféllel, aki akart valamit, voltak elképzelései, de igazából bizonytalan volt? "
Én? Soha vaze
u.i: infra fejlesztésen én is, meg volt ami úgy kezdődött, de nem az lett belőle :-)
[ Szerkesztve ]
Biztos van olyan egyszerű futószalagmunka, ahol ez jó, de amikor területbe beleásós hosszadalmas kutatást, menet közbeni tervezést igénylő feladatokon dolgozó népre ráerőltetik a daily standup meg egyéb kereteit, akkor csak plusz nyűg kerül a fejlesztőkre, megtörik a workflow a fölösleges meetingekkel, és semmiféle teamwork előnye nincs annak, hogy mások hasonlóan elmélyülős feladataiból is meg kell hallgatni ugyanazt. Ahhoz kevés, hogy bármiféle segítséget nyújtsunk egymásnak, ahhoz meg fölöslegesen sok, hogy pusztán ez lefárasszon mindenkit.
Nemtudom nálatok milyen sok meeting van, itt átlagban van napi 2 nekem, de aki mezei mérnök, annak max 2.
Hosszadalmas kutatás alatt mennyi időt értesz? A napi standup 10-15p max. Ennyi időd csak van a reggeli ébredés előtt. Aki az egészet átlátja, vagy tevrezi a következő feladatokat, annak fontos tudnia, hogy mi hogy áll.
Pár perc alatt mondasz vmit, azt kész. Nem olyan megerőltető.
De fordítsuk meg, te vagy az ügyfél. Kiadod lakásfelújítást egy vállalkozónak, aki közli, hogy ő most elvonul és alkot és belemélyed a felújításba, fugaszínekre ésatöbbi. Valszeg 2-3hónap után érdeklődnél, hogy mizu, mert már drága a szálloda, ahol addig laktok és nem esne jól ha azt mondaná, hogy haggyadbékén, mer ő most alkot és ne zavarják már semmiféle időbeli tervekkel, de a pénzt azért utaljad folyamatosan.
És aztán meglátod mondjuk fél év múlva a kecót, vállalkozó dagadó mellkassal feszít és mutatja a büszekéségét, te meg nem tudsz azonosulni a művel, mert nem rózsaszín konyhát képzeltél volna el és nem fekete járólapos/csempés fürdőt.
Namost ha viszont 1-2naponta ránéztél volna, hogy hogy halad, akkor te is nyugodtabb vagy mert látod a munka menetét, ha tényleg halad, akkor kevésbé fáj a pénzt kiadni és ha nem jó festékesvödörbe mártotta az ecsetet, akkor rögtön ki tudod cserélni és észre sem veszi, hogy már olyan színnel fest, ami jó neked.
Na remélem érthető
Az agile-nak nem a daily standup a lenyege, hanem sok kis valtoztatas ami gyorsan prodba megy. Evolucio nem revolucio.
Egesz nyarat Devops trainigeken toltottem, szepen rendszerezte a tudast amit eddig osszekapartam gyakorlatban. Ott is minden agilis.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
Pedig akkor érthetnéd....
Ezzel nem teljesen értek egyet, hogy gyorsan prodba megy. De egy automata tesztkörnyezet sokat tud lendíteni egy fejlesztésen a korábbi prodba emeléshez.
Viszont pont a gyors rugalmasság és ujratervezés az, ami jellemzi.
Ha a devops ciklus jol ossze van rakva, automata tesztelessel, mindennel akkor konkretan a prodba megy minden egyes checkin.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
Igen, ez viszont nagyon merész és ahhoz tényleg nagyon nagyon bízni kell a testekben. Én nem láttam olyat, ahol ezt meg merték csinálni akár kritikusabb rendszereknél.
Az el stimmel, csak senki nem meri ezt így bevállalni mindenhol.
Azt igen, de én a projektvezetőm elég konkrét feladatára értettem, ahol kb. az ügyfél is én lettem volna és nem fejlesztésről beszélünk, ahova kell még egy mező [link] :-D Feladat meg majdnem szög egyszerű, de lépéseket, prezit és buktatókat meg dokumentációt bármiről is kell csinálni :-D Felőlem lehet A, B, C, verziót is rajzolni, végeredményt is tudjuk, csak a megoldáson kellett volna agyalni. És valaki döntse el a költségvetést, igaz már itt megállt a történet, hogy egy 10+ éve infrastruktúra cseréje miért kerül pénzbe...
Cserébe nem agyaltunk, nem kezdtük el és várták, hogy legyen befejezés. Felhasználóknak átadott komplett rendszerrel, de tesztelés nélkül Pontosabban nem értette mi a különbség a migrálunk/üzemeltetünk/tesztelünk közt. Semmit nem értettek, azért kezdtem azzal, hogy rajzoljuk le és ha határidőt kér akkor legyenek valami mérföldkövek vagy mi :-D Arról nem is beszélve, mikor már adatbányánál a tervezésnél meghallották, hogy HA az "drága" és akkor olyan nem kell, mert van mentés. majdnem 4 hónap kellett mire azt a két mondatnyi különbséget felfogták mi a különbség a mentés meg a rendelkezésreállás közt.
Tesla is így nyomja :-D
"minek vállaltad el?"
szóval mindenhol van szopás
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
attól függ hol, mire
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
És olyat-e láttál, hogy kritikus 24 órás webes rendszerek de még csak teszt sincs? Semmilyen
Láttam sajnos. Szerencsére ez nem az én problémám
És olyat láttál -e hogy élesben tesztelnek csak?
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
Köszi! Én nem tudom mi hova jön. Nem repülök, nem is jártam még ott, nem is érdekel
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
Ez ugyanaz nem? De legalább teszt van. Itt kimegy és max. ha nem múx, akkor kapkodnak. Vagy júzer szól.
Pedig most lehet karantén nélkül repülni az ország felett
látod, ha neked is szláv csajaid lennének, tudnál mindent a repterekről!
pl én tudom hogy a prágain hol van egy fasza skoda kiállítva, meg hol van kisvakond
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
és ha kiderül
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
Na jo, penzugyi rendszereknel tenyleg nem csinalunk ilyesmit.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
True story!
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/