Légellenállás oka van. Ha odaképzeled a nyeregcső meghosszabbítását, ahol nincsen, akkor egy "sima" időfutam bringát kapsz kb. De az a hiányzó nyeregcső darab jópár wattot spórol a tekerésnél. Mivel triatlonban a legfontosabb a konstans sebesség a kerón, ezért minden arra van optimalizálva. Az időfutam gépem (Cervélo P2) kb. 11 kg. Egy országúti az minimum 6,2. Le van kakálva az a plusz öt kiló, mert nem megyünk sokat helyre.
Nem véletlen, hogy ezekről a bringákról nem nagyon találsz képet a neten szemből. Baromi bénán néznek ki úgy. Pár pálcika, pálcika vékony kerék és ennyi. A fékek a villák MÖGÖTT vannak. Az oldalnézetben látott, hajtómű fölötti nagy folt az a víz/izó tartály, hogy a 180 km alatt ne kelljen megállni/lassítani kulacsért. A felső "csövön" lévő doboz az enegiaszeletnek, stb. van. Tartalék kulacs megy a nyereg mögé. Ki van számolva, hogy azt a 4,5 órát, amit a 180 km-en nyeregben kell tölteni, azt végig bírja a user. És akkor többet nyer időben azzal, hogy nem áll meg, mint amit veszít azzal, hogy cipeli végig a 3-4-5 liter folyadékot.
Elektromos a váltás rajtuk és pl. a könyöklőn is van váltógomb, meg a kormányvégen is. Szerinted aerodinamikai szempontból meg van design-olva a gomb?
10k USD-tl indul ez a keró és annyira el van találva, hogy a 2018-ban bemutatott modellt, kb. alig frissítik és még mindig csúcskategória...
(Ez annyira csúcstechnika és drága gép, hogy itthon nem is nagyon látsz, mert egy BMC, amivel mondjuk 2 perccel lehet rosszabb 180-at menni az fele pénzbe kerül. És 2 perccért itthon nem sokan fizetik meg a plusz 1,5-2 milliót. Eddig egy versenyen láttam ilyen kerót, egy vadiúj A7-ből vette elő a fickó, de - hogy is mondjam - neki nem AZ a 2 perc kellett, inkább úgy tűnt hogy megengedheti magának és megvette. Tény, hogy nem tűnt sznobnak az ürge. Ha nekem sem számítana a pénz, lehet én is vennék, hogy röhögjenek rajtam... )