Amikor a Clio csinált effélét, a talán a gyújtásvezérlő kábelezése környékén volt kontakthiba. A lényeg, hogy a hengerfejek környékén némi hő is akad, amitől a kábelek 15 év után kezdék elveszíteni friss gyári jellegüket. Meg a kábel jellegüket is, inkább porladtak. És az érintkezők sem érintkeztek már úgy. Megmozgatás után indult, aztán szervizben kicserélték újakra.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [gyimger:] Fallout 3 - Indítás Windows 10-en és ajánlott modok.
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
Gabibácsi
tag
Műszaki hibára gyanakszom.
Amúgy főtengely-jeladó, esetleg benzinpumpa, gyújtástrafó.
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
npera
újonc
Ha a gyújtás, akkor vagy kábel vagy trafó. Ha egy nagy trafó van és kábelek, akkor a kábeleket meg tudod nézni. Ha valahol ívet húz, akkor baj van.
Ha minden hengeren van egy kis trafó és közvetlenül csatlakozik a gyertyára, akkor akár a trafó is lehet döglött. Bár neked most teljes a csend és nem egy henger vacakol. Tehát ez szerintem nem valószínű.
Nagy biztosítékokat is nézd meg, az erős áramúakra gondolok ami a motortérben van.
Ja, és a földelő sarukat is nézd meg. Elvileg kell legyen egy a motoron és egy a váltón.
[ Szerkesztve ]
chris-77
újonc
Ha hazamentem, akkor meghallgatózom.. Még sosem figyeltem meg ezt a hangjelenséget, úgyhogy nehéz ügy lesz, mert nincs mihez viszonyítanom..
HWSW Fórumra Csatlakozott:2002. szept. 13.
chris-77
újonc
Ezeket a kábeleket hol keressem, hogy kell kinézniük?
(bocsi, hogy ilyen amatőr kérdéseket teszek fel, de baromira nem értek hozzá.. )
HWSW Fórumra Csatlakozott:2002. szept. 13.
Jahno
őstag
Kérdezd meg Őket.
Jahno
őstag
Csávó a posta előtt úgy dobta el a cigit, hogy pont egy száraz levélkupacra, ami szépen füstölögni is kezdett. Még álmos voltam a vitakozáshoz, meg cuccokkal is tele voltam nem akartam verekedni, de valahogy ilyenk miatt kellene most svédeknél is betiltani a dohányzást, aztán senki nem értené, hogy demiért. Azért.
Lépcsőházban már balhéztam egy öreglánnyal, annal simán visszaadtam a kezlbe, hogy elvesztette itt van :-D
chris-77
újonc
Ezt a biztosítékos dolgot említette most egy kollégám is.
Lehet azzal fogom kezdeni.
Ezek közül, gondolom az F-esek és azon belül is a 30A (MAXI-FUSE) üzemanyag-befecskendezés
lesz az amit meg kéne lessek ugyi?
HWSW Fórumra Csatlakozott:2002. szept. 13.
Gabibácsi
tag
google képkereső, kocsidra keresve
de amúgy vannak fekete kábelek a gyertyákhoz, de kétlem hogy mind egyszerre ment tönkre
esélyes egy ötödik kábel a trafótól, ami meg a motoron a gyújtáshoz
persze fogalmam sincs milyen motorú kocsid van , szóval elméletben szakértek
ha a főtengely-jeladó makkant meg, akkor is ugyanez a tünet, akkor meg egyszerűen tologasd a kocsit, hátha jó lesz
benzindolgokkal meg sokindent nem tudsz csinálni, az szerelő
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
-NoVa-
őstag
Gondolom a motor műanyag burkolata alatt, innentől engem el is vesztettek, sarki szerelő átsétált egy pár szerszámmal és egy ezresért beindította a Clio-t anno.
chris-77
újonc
Köszi!
A tologatás mit csinál? Miért jó?
Félek amúgy, hogy benzines téma lesz ez, csak a szerelőm nem túl rugalmas ma.
HWSW Fórumra Csatlakozott:2002. szept. 13.
chris-77
újonc
Hogy nekem miért nincs ilyen emberem..
HWSW Fórumra Csatlakozott:2002. szept. 13.
-NoVa-
őstag
Én már felkészült oldtimeres vagyok, autószerelőtől 200 méterre költöztem
Rutinosabbak már megnézik, merre lakik Csikós, és azt az utcát frissítgetik ingatlanos adatbázisokban gondolom.
chris-77
újonc
[ Szerkesztve ]
HWSW Fórumra Csatlakozott:2002. szept. 13.
blueboi69
csendes tag
Az önindító amikor teker akkor kurvagyorsan jár vagy olyan sebességgel mint egyébként csak elmarad a röffenés?
chris-77
újonc
Az utóbbi... Üzemszerűnek hangzik az indítás
HWSW Fórumra Csatlakozott:2002. szept. 13.
blueboi69
csendes tag
Ebben az esetben gyújtás vagy benzin, ahogy a többiek is tippeltek. Érdemes lenne kitekerni valamelyik gyertyát és megnézni/megszagolni, hogy tocsog-e a benzinben vagy tökszáraz.
Szikrát lehet ellenőrizni úgy, hogy a gyújtáskábelt rárakod a kitekert gyertyára és hozzáérinted a blokkhoz, miközben valaki indítózik. (2emberes, egyedül csak akkor állj neki, ha gyorsabban mozogsz mint ahogy az áram folyik), Érdemes egy ronggyal fogni a gyertyát ott ahol a gyújtáskábel gumiharangja rámegy.
Ha a gertya benzinszagú, akkor az benzinpumpa jó (én pl nem hallom az utastérben, szóval autója válogatja milyen a hangszigetelés). Ha nincs benzinszag vagy nem vagy biztos benne, akkor kitekered az összes gyertyát, indítózol és szagolsz a motornál. Ha továbbra sincs, akkor valszeg tényleg nincs benzin.
Viszont ha nagyon kezdő vagy, akkor ne bajlódj ezekkel, keress valami szerelőt, aki ránéz, mert több oka is lehet a benzin/gyújtás kimaradásnak.
Még az sem kizárt, hogy biztosíték, vagy ha van rablásgátló/riasztó akkor akár annak a reléje is beszarhatott, ami alap esetben nehezíti az autó ellopását azzal, hogy megszakítja a benzint/gyújtást.
chris-77
újonc
Amúgy bátran próbálkozhatok indítgatni, vagy ne eröltessem túl sokat?
Gondolom az akksinak sem tesz jót...
HWSW Fórumra Csatlakozott:2002. szept. 13.
Samott
addikt
Szerintem ne eroltesd, ha csak gyujtas nincs akkor a benzin kesobb gondot okozhat.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
chris-77
újonc
Köszi.
Rablás és indításgátló nincs benne, úgyhogy az biztos nem szólhat bele..
A biztosítékot érdemes azért megnézni?
HWSW Fórumra Csatlakozott:2002. szept. 13.
Az ártani nem fog.
Benzin van benne egyébként?
Путин, иди нахуй!
npera
újonc
Ja, ilyesmiket nézz meg. Lehet más, de ha a biztosíték jó, akkor azt már kizártad.
chris-77
újonc
Igen. Több mint félig van a tank.
Ahogy indítózok, akkor megy is fel szépen a mutató..
Arra gondoltam még, hogy ha esetleg valaki bedugaszol valamit a kipufogóba, akkor az okozhat ilyet?
HWSW Fórumra Csatlakozott:2002. szept. 13.
npera
újonc
Ha lesz alaska style bushplane kisgépem, akkor ilyet veszek bele. Kell mellé egy kis G5 is. A G3X az már túlzás szerintem.
Gabibácsi
tag
nem hinném
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
chris-77
újonc
Ok.
Csak tényleg olyan furcsa hogy semmi előzménye nem volt a dolognak.. Nem rángatott, nem volt semmi fura hangja, nem tankoltam előtte...
Szépen leállítottam az este, aztán meg reggel ez várt..
HWSW Fórumra Csatlakozott:2002. szept. 13.
FőDudu
addikt
Megette a gyujtas kabeleket a nyest.
Az altalaban ejjel dolgozik.
Van ra valami budos szagu megoldas amit jol elkerul.
Nem tudom ki emlitette, hogy az volt a megoldas. Valami feromonos vagy egyeb modon (nekik) budos cuccot kell berakni a motorterbe.
[ Szerkesztve ]
FőDudu
chris-77
újonc
Az könnyen meglehet..
Meglesném, csak fogalmam sincs hol van és hogy néz ki..
HWSW Fórumra Csatlakozott:2002. szept. 13.
Gabibácsi
tag
nem, nincs rá megoldás, minden ki lett próbálva
amúgy a nyest ritkán rág el minden kábelt teljesen egyszerre, de persze lehet
azt amúgy látná is, meg a szőrt, szart, etc
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
npera
újonc
Az utolsó verekedést nem értem teljesen miért is volt.
npera
újonc
A gyújtáskábel így néz ki.
Ha a kettőt látod egyszerre a motortérben, akkor éppen rágja. Olyankor citromecetet kell rápermetezni. Vagy csak megfogod a grabancát és kivágod, mint macskát sz*rni
npera
újonc
Az lesz jó világ, amikor a nyest egy BEV-ben rágja át a magasfeszültségű kábelt és a 400V-al ívet húz. Mondjuk 5 kA árammal. Akkor ott könnyű lesz megtalálni a maradványokat.
-NoVa-
őstag
Igazából most még panaszkodnak a ledesített közvilágítás gyengeségére, de majd ha izzó nyestekkel kompenzálják, akkor rendben lesz újra. Csak még 12V-os vackaink vannak elterjedve.
Tegnap pont kicseréltem egy ilyet komolyabb vörösen izzás meg szikrázás nélkül, újraélesztettem a Hondát. Új Varta be, körbenéztem, hogy vizsga előtt mit kéne megcsinálni rajta, és anyáztam egy sort. Bal első helyzetjelző izzó, kerékíven át megközelíthető, vagy fényszóró - lökhárító le. Meg a ködzárófény sem világít, a talán nem a kipiufogón át kell. Szarjapán.
Gabibácsi
tag
Nekem kedden megy szerelőhöz a vectra, nem irigylem őket. Megint kontaktos a jobb első indexem, amit a hüllőnél egyszer megcsináltak már, aztán ők megjavították. De a melegben megint szarakodik.
Kerék le, kerékburkolat le, lökhárító le, lámpatest ki :-D
Kanyarkövetőxenonszarnémet..izémárfrancia
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
megyek én is hibakódot olvastatni, feljött egy csekkendzsin. utánaolvasva persze semmi komoly, de szerintem veszek egy elm37-et, hogy meg tudjam nézni magamnak.
istálló? gazemberség? hupákolás?
Gabibácsi
tag
Vegyél, aztán készülj fel hogy nem fogja megmondani mi a baj.
Enyémben sem lehet pl
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
eattila
csendes tag
Nekem van valami nyest riasztó a motortérben. Mintha valami ultrahangos szar lenne. De nem tudom működik e, vagy valaha akadályozott e meg nyestet a rágcsálásban.
Azt tudom, hogy a suzukiba egy bement valami, és szétszedte a motorháztető szigetelést.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
Gabibácsi
tag
Kipróbáltuk, nem használt.
Spray sem
Kutyaszőr sem
Alá domestosos edény sem
Szóval maradt a garázs luktalanítása
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
blueboi69
csendes tag
Muterom wartburgjában régen rágta nyest a gyújtástkábelt, akkor egy kerítéshálót raktak a motortér alá. Az összes szerelő megőrült tőle mikor meglátta
Érdekes módon nekem semelyik bmw-t nem rágta meg soha. Budaörsön lakott egy nyest, akinek a wc-jére parkoltam és építettem a fedett kocsibeállót. Konkrétan a motorháztető bal első sarkára szart mindig, Ha hátrébb álltam 20centit, akkor a lökhárítóra, ha nem álltam bent, akkor arra a helyre ahol egyébként az autó lenne. Szerencsére nem minden nap csinálta ezt, de mindenestre furcsa egy szokás volt.
Ha olyan az autó, hogy gyújtáselosztós és pont a közös kábelt rágja el, akkor nem kell mindet megrágnia, hogy ne menjen.
eattila
csendes tag
Nekem garázsom sincs
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
Gabibácsi
tag
Már nekem sincs Sőt lakásom se
csövezek
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
chris-77
újonc
No új fejlemény. Megnéztem/tük (pontosabban hallgattam/tuk) a szomszédokkal és úgy néz ki, hogy pumpa nem megyen..
Meg is találtuk, a csomagtartóban van fedőlemez takarja.
És úgy se hallottuk.
Egy hülye kérdés még : amit a bardi üzemanyag szivattyúnak hív az oldalán az lehet ez a pumpa? Mert elég laza 60-70ezres ára van..
Illetve az ac pumpa is ugyanezt az alkatrészt jelenti, csak hívják így is meg úgy is meg amúgy is?!
[ Szerkesztve ]
HWSW Fórumra Csatlakozott:2002. szept. 13.
FőDudu
addikt
Biztositekot azert nezzetek meg - hatha csak kiegett egy.
Nalunk gyerek dugdosott valamit a szivargyujtoba - erre kiment a radio.
Szoval akarmivel lehet egy biztositekon
[ Szerkesztve ]
FőDudu
chris-77
újonc
Megnéztük a motortérben lévőket, de sajnos mindet éppnek láttuk..
[ Szerkesztve ]
HWSW Fórumra Csatlakozott:2002. szept. 13.
blueboi69
csendes tag
Na ez már jó!
Igen, az AC pumpa, üzemanyagszivattyú az ugyanaz.
Itt nézd meg:
http://acpumpa.com/
ne cseréld ki lendületből, lehet hogy csak akkor indít pumpát, ha nincs elég nyomás a rendszerben.
istálló? gazemberség? hupákolás?
vonatkozó szakcsoport szerint tud mondani hibakódot, ami aztán vagy hasznos, vagy nem, de legalább nem kell rögtön a 18. kerületbe indulni vele. de van komolyabb is, nem sokkal többért.
istálló? gazemberség? hupákolás?
FőDudu
addikt
Ra kell kotni a 12 voltot egy darab vezetekkel es ha nem mukodik, akkor az doglott.
Elotte jol ki kell merni melyik pontja megy a kasznira - az a foldeles. A masikra kell a 12 voltot kotni.
Ha meg fix 12 volton van es a testet adja ra relevel, akkor ertelem szeruen a masik pontot kell testre kotni es arra kell felbugnia.
Ha mukodik a punepa, akkor johet a biztositek, rele, kabel kitesztelese.
KB 5 perc az egesz - csak kell egy hosszu vezetek az akkura vagy testre.
[ Szerkesztve ]
FőDudu
FőDudu
addikt
Alfanal az AlfaOBD nevu progi a legalapabb ELM317-es cuccal mindenfele huncutsagra kepes.
Olyan gorbeket kepes realtime rajzolni amiket max Hz forumtars ert meg
De akar a legzsakokat is el lehet vele durrantani - van mindenfele teszt uzemmod benne (igen legzsak teszt is).
Azert jo a progi, mert a hibakod jelenteset leszedi ertheto formaban - nem egy P0304-et kapsz ha gyujtas kimarad a negyedik hengerben, hanem szovegesen elmagyarazza mi az abra.
FőDudu
Samott
addikt
Fura, mert nekem mindenfele kabeleket kellett venni a puntohoz. Pont az alap ELM317nem volt eleg semmire.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.