Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#4551) npera


npera
újonc

Kezdődik az utolsó hét a szabadságból, de ezen a héten már mennek a gyerkőcök oviba. Reggel felkeltem 6:20-kor, hogy életet locsoljak magamba hideg vízzel. Aztán 7 előtt pár perccel felkeltettem a két haramiát, addigra már össze volt készítve 2 gigantikus zacsiba az összes ruhájuk. Nyári szünet előtt ugyanis minden ruhát ki kellett venni a dobozaikból.

Most akkor kicsit melegebb ruha, esőruha (az most pont nem kell a rekord szárazság miatt), gumicsizma, etc.

A fiam nagyon komoly erőfeszítéseket tesz, hogy nehogy véletlenül bilibe csináljon, így még pelust is vittem. A kissrác most level 999 dackorszakban van, természetesen a bilis edzéssel is dacol. Tegnap játszótéren mondjuk meglepett. A kiscsaj ordítva rohant, csúszdázott és pörgött a karusszellel. A kissrác meg a homokozó környékén sétálgatott hátratett kézzel és dacos arccal. Eltartott egy ideig, mire megértettem, hogy sikerült bepakolni a pelusba.

Elvoltunk 5 méterre a műveleti területtől a bokrok mellé, aztán ott egy Red Bull pit-stop jellegű villámgyors csere után mehetett tovább. Kábé 2 perc múlva megint ott sétálgat. Hívom játszani, de nem jön, hanem jelentőségteljes mozdulatokkal mutatja mutatóujjal a fenekét, miközben néz rá határozottan. Aha, akkor egy újabb gesossz történt. Ez komolyabb beavatkozást igényelt a halmazállapoti jellemzői révén. De a hátizsákomban van nedves törlőkendő mindig, így gyakorlott mozdulatokkal elintéztem ezt is a távolról figyelő anyukák sztending ovésünje közepette.

Jó lenne, ha elfogadná végre, hogy a pelust hanyagoljuk, mert neki sem jó, én is nagyon unom már hordani haza köbméterszám és minden jóval egyszerűbb lenne pelus nélkül. Szerintem amint kinő a dackorszakból menni fog ez is, mert nagyon értelmes a kissrác.

(#4552) -NoVa- válasza npera (#4551) üzenetére


-NoVa-
őstag

Én meg teljes mélyvízben nyomom a négy gyerekes szülő túlélő programot, itt már egy egyszerű reggeliztetés is vendéglátóipari mennyiségekkel dolgozik. Szerencsére a nagyok főleg csak wifit meg töltőt igényelnek, meg kulcsot. Meg kaját, meg mindenfélét, insert coin, néha fuvarozás. Eddig tűrhető, főleg hogy az egyik visszarepül USA-ba pár hét múlva, egy marad fixen.

Közben a szokásos nyálcsorgatásom, egyszer bekattanok, és behúzom kosárba 3 db objektívvel, és nem cipelem az 1DX-et sehová.

(#4553) Jahno válasza -NoVa- (#4552) üzenetére


Jahno
őstag

Na, Te is M4/3? Kis palacsintával, meg valami pro obival és heló. Ráadásul jól is néz ki :-D

(#4554) ncc1701


ncc1701
veterán

XC90 Volvo, új, zöld rendszám. Nagy gázra kormolt, mint állat. Én nem értem, az ilyenek miért nem adják le a fos romot a bontóban.

Ja, irodista köllega múlt héten mondta, h tök jól nyomom, mert már csak 1 napom maradt a tavalyi szabimból. :Đ

[ Szerkesztve ]

(#4555) npera válasza ncc1701 (#4554) üzenetére


npera
újonc

Zöld rendszám, akkor az a PHEV T8-as. Egy 2-literes 4-hengeres turbós-kompresszoros 320-lovas benzinessel. Láthatóan kormolt? Akkor ott valami szét lett hajtva rendesen. Mondjuk már több, mint 2-éves a legelső T8-as, közel a 3 évhez. Ennyi idő alatt kitartó géprombolással meg lehet oldani bármit. Hidegen hajtani, mint állat, persze 30k km olajcserével, mert az a jó.

A modern autóipar remekei már engem is elborzasztanak. Lassan már nem is lesz szívó benzines a piacon.

(#4556) npera válasza -NoVa- (#4552) üzenetére


npera
újonc

A "nagy" EM1 pár pro obival elég csábító lehet.

(#4557) BobaHWSW válasza npera (#4556) üzenetére


BobaHWSW
újonc

Sztem om10 kell. Kozel 150 grammal konnyebb, sokkal olcsobb, annyibol kijon egy obi mind arban mind sulyban.

Ha mar obi... Majd hetvegen lesz teszt meg kep.

Lett egy 135mm f2.8 olympus lencsenk. Este van, feny alig szoval ma teszteles mar nem lesz de jopofan nez ki. Om10mk2-re megy.

[ Szerkesztve ]

(#4558) npera válasza BobaHWSW (#4557) üzenetére


npera
újonc

Én 135 mm-el ritkán lövök Van egy Jupiter 37A és egy Pentacon zebrás a 15-leveles blendével. Az utóbbival csináltam pár kísérletet, de még komolyan nem fotóztam vele. A komolyan szót idézőjelben gondoltam, mert nálam semmi sem komoly igazából :Y

Itt egy próba a múzeum teraszáról filmezve.

[ Szerkesztve ]

(#4559) Jahno válasza BobaHWSW (#4557) üzenetére


Jahno
őstag

Óóóóó, ilyenre már lehet a pénz is sajnálnám, de van mire csorogjon a nyálam. Haver nagyon jól el van a 12-40es Proval, nálam azért hosszú lenne a sor, amitől el bírok érzékenyülni. 7-14 egyértelmű, 8mm kötelző, fix 40/45 az jaaaaj de sírós. 12mm, blábláblá. Ja meg persze a 60 és a 75mm-es fixe.

Némelyik darabonként fél millió, abból úgy 6 darab és nahát. Pfffff.

Ráadásul lassan már öregszenek a vasaim, végén még lesz majd Olym nekem is, mert egyik-másik szimpatikusabb.

(#4560) BobaHWSW válasza npera (#4558) üzenetére


BobaHWSW
újonc

Jatekra lett veve aztan a masra is jo az csak bonusz :)

(#4561) BobaHWSW


BobaHWSW
újonc

Jelenleg ami olyra van az 12mm f2 samyang, 17mm f1.8 oly, 45mm f1.8oly, 60mm macro oly, 14-42 pancake oly kit (ez brutal jo es nem viccelek) es az olcso de nagyszeru 40-150 oly meg most az oly 135 f2.8.

Parom aszongya eddig magasan a 60mm makro vezet.

(#4562) -NoVa- válasza npera (#4556) üzenetére


-NoVa-
őstag

A nagy már blocker issue, olyanom van. Pici könnyű hurcolós cucc viszont csak a telefon van.

(#4563) -NoVa- válasza BobaHWSW (#4561) üzenetére


-NoVa-
őstag

Én ebből induló szettnek ezeket néztem, a 40-150-et inkább opcionálisként, az első kettőt kötelezőként:
"45mm f1.8oly, 14-42 pancake oly kit, 40-150 oly"

De simán tolom még évekig a valós beleugrást, annyira nincs semmiféle racionális okom rá.

(#4564) BobaHWSW válasza -NoVa- (#4563) üzenetére


BobaHWSW
újonc

Abszolut jo indulo trio. A 45os marha jo lencse.

A 40-150 annyira konnyubes olcso, hogy kar nem megvenni. En ujonan 150 CADert vettem. Siman jo.

Pelda a 45re:
https://flic.kr/p/28RhRGG

Ez a 40-150:
https://flic.kr/p/UJRvYc

Ez pedig csak moka kedveert asszem a hetvegerol a 60as makroval:
https://flic.kr/p/28rHqfr

Kepeket parom lotte. Amikor van lehetosege akkor se kell neki a nikon. Evf+hajtogathato+szenzorstabi az makro fotozasnal nagy elony.

(#4565) Gabibácsi


Gabibácsi
tag

ina

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#4566) Jahno válasza -NoVa- (#4563) üzenetére


Jahno
őstag

40-140 iszonyat pici és jó. Annó a közértben senki nem akarta megvenni az ezüst színűt és kb. úgy tukmálta rám a boltos, csak vigyem már el, extra garikkal. Röhögtem is, mondván régebben a hifinél meg egyébben pont az ezüst szín volt a menő és +30%. Itt meg úgy harmad áron adták az utolsókat.

(#4567) Jahno válasza -NoVa- (#4563) üzenetére


Jahno
őstag

Vagy 14-140 és akkor nem kell cserélgetni :-P

(#4568) Jahno válasza BobaHWSW (#4564) üzenetére


Jahno
őstag

Azért 150 helyi pénz tényleg merész. Én pár év után eladtam, de egész jó árfolyamon, mert kb. 1ezer pénz/év volt a bérleti díj :-D

(#4569) Gabibácsi válasza Jahno (#4566) üzenetére


Gabibácsi
tag

nekem elég a 90-es, de akkor legyen E vagy F

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#4570) npera válasza BobaHWSW (#4561) üzenetére


npera
újonc

Én jövőre apák napjára lehet meglepem magam egy Sigma 60 mm f2.8-al. A 19-es valami zseniális.
És jövőre majd viszek állványfejet is valamit, aztán akkor minden fényviszonyok között bevethető leszek. A minden időjárás között bevethetőség már most is garantált... :Y

(#4571) npera


npera
újonc

Most dolgozom fel az Avant X3 EVO méjdenjét. És ma délelőtt nyomtam 3 akksival egy második méjdent. Még csak érezgetem a gépet, próbálgatom a 2.1 mm-es obi látómezejét és próbálok szityuésünel evernesszt is érezni vele. Először egy salakos focipályán nyomtam késő este, aztán ma meg műfüves nagy focipályán.

Most jutott eszembe, hogy legközelebb viszek állványt, GX7-et és valami teleobit. Aztán lassított felvétel lesz a felszállásról. Olyan szép nem lesz, mint amit Nova csinált, de valamivel azért próbálkozom. Lehet egy akksit csak arra nyomok el, hogy felszállok.

Ezek a 450 mAh-s akksik fantasztikusan gyorsan merülnek. Mondjuk a 4 percnyi lassú tökölés a focipályán igazából elég sok, mivel csak lógok a propelleren és sodródok a szélben. Ha lenne balls of steel nyomni egy power loopot egyből, akkor talán túl sok energia is maradna az akksiban, mert az egész környéket felgyújtaná az égő akksi. Jobb lemeríteni és úgy lezuhanni. Kisebb a tűz.

Keressek kell már egy mezőt, ahol nincs senki és semmi és nyomni pár full gázt. Tegnap csak próbaképpen rákötöttem a szét háttámlájára az 5"-os quadot és ráraktam egy 4S akksit 3,8V-ra storage charge merítve. Aztán kicsit bekapcsoltam. És újra maximális respektet éreztem a 4S-el kapcsolatban. Még kicsit szedem a bátorság tablettákat, mielőtt előveszem az 5"-os dögöt. A vicc kedvéért kellene venni egy 5S akksit, hogy rendesen elkezdjek félni, ne csak félegessek itt félgázon.... :Y

(#4572) Jahno válasza npera (#4570) üzenetére


Jahno
őstag

2.8/60-ra pár éve mondogatom, hogy majd pár év múlva, de amilyen hülye vagyok úgyis Sonyt vagy G9et veszek :-D

(#4573) eattila válasza -NoVa- (#4562) üzenetére


eattila
csendes tag

Én tegnap Jano 500-asával variáltam itthon :D Nem semmi cucc.

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#4574) Jahno válasza eattila (#4573) üzenetére


Jahno
őstag

Majd kíváncsi leszek terepen mire mész vele. Nekem még nem sikerült semmi, de már itt Pesten belül kitaláltam .

(#4575) Gabibácsi


Gabibácsi
tag

Samott, meg enpera:

"
Csikós Zsolt
2018.08.05 12:45:44

Q-match:
Érdekes, nem érzem magam lúzernek. Kisebb csuklásokkal, de jóval érdekesebb életet élek a többségnél, aminek majdnem minden percét röfögve élvezem, mellette meg baromi sokat autózok, messzire. És nem az újságírással kapcsolatos dolgokra gondolok itt. Tudnám azt is választani, eszembe se jut. Mások vagyunk. És ott a sárga cetli is :-)
"

Na, ő azt hiszi hogy ezzekkel a mélytorkos szopásokkal jár együtt hogy elmegy ide-oda.
Mi is Zára környékén voltunk, mindenféle szopás nélkül, sokkal több élménnyel (nem volt benne autószerelés), de az nem volt ennyire érdekes, ezek szerint.

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#4576) npera


npera
újonc

(#4577) -NoVa- válasza npera (#4576) üzenetére


-NoVa-
őstag

Látom élvezhető játékszer lett. Sokan itt rontják el, hogy mindenképpen a legenergiaigényesebb motorszörnyet rakják a 130-asra is, és 5s akkuval repülő kiskockát csinálnak belőle, aztán kimarad ez az egyszerű veszélytelen tényleg játékszer kategóriás cucc.

(#4578) npera válasza Gabibácsi (#4575) üzenetére


npera
újonc

Szerintem nála ez a fajta szerelés egyfajta bátorságpróba és soha be nem fejeződött dackorszak. Egyfajta misszióban van, hogy megmutatja, hogy a régi vasakkal is lehet mindent csinálni és "feltámasztani" őket. Aztán persze a fagyi visszanyal és lehet fetrengeni alatta és vedelni a benzint.

A normális emberek szerintem erre 0% igényt támasztanak. Egy átlagos autós menni akar a kocsival, legyen minden időben elérhető és működjön.

Csikós esetén úgyis mindent le lehet osztani 2-vel vagy 3-al, nagyon komolyan sem kell venni.
Amikor még régen mentek Észak-Svédországba és lelkendezett, hogy a svédek így, meg a svédek úgy, akkor már vártam, hogy mikor éri utól a valóság.

(#4579) Samott válasza Gabibácsi (#4575) üzenetére


Samott
addikt

Biztos erdekes igy az elet, de gondolom neki se jut sok ido a csaladra. Megis a kocsi alatt toltotte egyreszet ennek. Pedig lehetett volna veluk is.

Gyerekkoromban a csalad osszes autozni tudo resze szegenyseglampaval vilagito kocsival vitt minket mindenhova. Ott volt a gorcs bennem, hogy mi lesz ha kifogy az isten hata mogott. Egyszer kellett volna 10 literrel tobbet tankolni es ugy tankolni hogy ne legyen ilyen szitu.

Kepzelhetem a gyerekei hogy elvezik ezeket a turakat. Mikor fogunk megint lerohadni?

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#4580) qnadam válasza -NoVa- (#4563) üzenetére


qnadam
veterán

ha érdekel, meg tudom mutogatni a gm1-et a 12-32 kitobival meg a 14-140 lustaüveggel.

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#4581) qnadam válasza qnadam (#4544) üzenetére


qnadam
veterán

kipróbáltam m6-on, városban nem szívem csücske az autó, de pályán nagyon elemében van. tempomat 145-re állítva (ami gps szerint 143, ez valami pözsóbetegség lehet, anyós 307-ese is ilyen), enyhe emelkedő, hatosban bc szerint 5,7-6,0 körüli fogyasztás. messzire szívesen mennék vele.

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#4582) -NoVa- válasza qnadam (#4580) üzenetére


-NoVa-
őstag

Á, most jön az a túlélési kísérleti project, amikor a fiam és kicsicsaj is ovodába megy, a másik az érettségi évét tolja le a szokásos országváltásokkal megtolva, és közben majd asszony is visszamegy dolgozni. Asszem papírzacskókra lesz szükségem hiperventilálni. Rengeteg papírzacskóra :)

(#4583) npera válasza -NoVa- (#4577) üzenetére


npera
újonc

Nagyon élvezetes, bár még csak igazi gyenge újkezdőként a STAB módban repültem. Szépen végig akarok menni a módokon, de kíváncsi voltam erre a stab cuccra is. Szépen visszajön egyenesbe, aztán viszi a szél magával persze. Ami most nem is picit vitte.

Ami hatalmas fless az a motorerő a Tiny Whoop klónhoz képest. Azt tényleg viszi a szél, itt meg picit beledőlök a szélbe akár oldalazással, akár orral és hopp, volt szél, nincs szél. Gázt alig adtam, talán 6A körül volt az áramfogyasztás csúcsa és a 26 km/h szelet simán ki lehet balanszírozni vele.

Nagy gázt nem mertem adni, még csak egy pillanatra sem.

Amit megfigyeltem, hogy a Swift és az FC is elkezd sipákolni 10,5V körül ami 3,5V cellafeszültség lebegés közbeni kitartott gázra. Talán 30% gáz. Nem néztem a kart közben. Leszállás után amikor nincs terhelés felmegy a feszültség picit. 10,4-ről 10,8V-ra. Az FC szerint kihajtottam a 450 mAh-s akksiból kábé 309 mAh-t. Érdemes itt meghúzni a határt a fogyasztásban?

Gondolom, hogy extrém gázfröccsökre a cellafeszültség bezuhan szépen mélyre, de talán nagy bajt nem csinálok, ha kábé 300 mAh körül leszállok és 10V alá nem megyek feszültségben sem. Aztán otthon storage charge természetesen egyből.

(#4584) npera válasza -NoVa- (#4582) üzenetére


npera
újonc

Magzatpóz asztal alatt! :Y

(#4585) -NoVa- válasza npera (#4583) üzenetére


-NoVa-
őstag

Én 11V alá nem szoktam menni (leszállás utáni visszamászás), cserébe még mindig az első szett 7 darab akkut nyúzom, és egyet sem kukáztam.

(#4586) Gabibácsi válasza Samott (#4579) üzenetére


Gabibácsi
tag

Mert a gyerekek legalább olvasnak addig, ennyi.

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#4587) npera válasza -NoVa- (#4585) üzenetére


npera
újonc

Akkor kábé 200 mAh jön ki ebből a pici akksiból. Talán 3 perc.

(#4588) npera válasza qnadam (#4581) üzenetére


npera
újonc

Ez mekkora motor? Valami nagy szívó benzines? Kézi vagy automata?

(#4589) npera válasza Jahno (#4572) üzenetére


npera
újonc

Ez a G9 durva. De akkor már Sony A9, nem? :C

(#4590) eattila válasza Jahno (#4574) üzenetére


eattila
csendes tag

Majd kiderül. Pénteken lehet kimegyek vele szürkemarhát lőni. Aztán majd meglátjuk. Kézből, támaszkodva nem olyan tré.

USB C csati notin mire jó?

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#4591) -NoVa- válasza npera (#4587) üzenetére


-NoVa-
őstag

Mondjuk akku válogatja, mekkora feszültségre van töltve? Meg LiPO, LiHV, ezerféle. Nekem a Turnigy 3S 12.7V-ról 11.1V-ig 6-8 perc, ha finoman röpködök. Igaz, könnyebb kicsit a kamerám, talán ezzel az egész gép is, a motorjaim egy kicsit gyengébbek padlógázon, de jobb hatásfokúak alap lebegésnél, aztán kijöhet a matematika.

(#4592) npera válasza -NoVa- (#4591) üzenetére


npera
újonc

12,5V 3S, tehát 4,16V per cella.

Alighanem a motor és a propeller nem a finom lebegésre van, aztán többet eszik. Meg annyira nem könnyű a build, nagy kamera van. Bár a kábeleket nagyon rövidre vágtam és az extra UBEC-en kívül, nincs rajta sok felesleges. A váz sem a vastagabb, hanem a vékonyabb változat.

(#4593) npera


npera
újonc

Ruszki és amcsi fittipaldik havon és jégen.

Kicsit csikósi mentalitás ilyen időben autóval közlekedni ilyen silány abroncsokkal és vezetési tudással. De ők így közlekednek és kész :C

(#4594) Jahno válasza qnadam (#4580) üzenetére


Jahno
őstag

Nem is értem miért nem hiányolod rajt a keresőt. Viszont aug 18ra lehet elkérem az obit. Haverral megegyeztünk, hogy évente csak egyszer kell valami és max. megosztozunk, erre pont egy napra esik :-D

És akkor a Manfrotto. Más kérésem nincs. Ahogy látom már haver sem túl lelkes ezzel a videóz.... izé, cinematográfiával, pedig már kezdtem belejönni. Főleg ha pénz is lehet majd kérni :-D

(#4595) Jahno válasza eattila (#4590) üzenetére


Jahno
őstag

Mostanában a "dokkolók" is szoftveres hardveres külső lófaszok C-re lógatva és ilyesmik. Undorító.

(#4596) Jahno válasza npera (#4589) üzenetére


Jahno
őstag

G9 durva, mert szeretem, Sony meg azért, mert jó :-D Érdekes, hogy pixelbuzis teszten a GH-5 minőségét magasra húzták. Azt sem értettem, de azért titkon remééltem, hogy tudnak ezek a szarok.

G9ről el is tettem a megemlékezést, egyik este haver kopogott rám, hogy "Kurvajo ez a G9". Hümmm, ok, más egyéb? Alkoholt nem iszik, loginjára vigyáz, tuti nem átverés. De azért gondolkoztam, hogy mit kérdezzek vissza ha mégis más szopat a nevében :-D Világéletében csakatükrös/csakacanon, meg azért az arányok is mások, hogy átlag 4 objektívet horcol magával, az így a 2 géppel sallanggal együtt éppen 10millió forint :-D

Majd tán valami levedlett német G80ast, az jó lehet.

[ Szerkesztve ]

(#4597) ncc1701 válasza npera (#4555) üzenetére


ncc1701
veterán

Láthatóan q nagy dízel kormot nyomott. Igazi bontószökevény, nem érdekel, hány éves.

(#4598) -NoVa-


-NoVa-
őstag

Csoda történt, sikerült időt allokálni asszony Clioján a téli gumikat lecserélni nyárira. A következő extrém project a Honda akkucseréje, nappal, világosban.

(#4599) qnadam válasza eattila (#4590) üzenetére


qnadam
veterán

attól függ, mi van mögötte. lehet usb, lehet displayport, hdmi, thunderbolt, töltőcsatlakozó...

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#4600) hobizoli válasza ncc1701 (#4597) üzenetére


hobizoli
nagyúr

lehet vmi piti nyugje is
sok dizel is csak azert kormol, mert van egy 1-2mm kirepedes az egyik turbo gumicsövén es ott elszokik a levego a rendszerbol

ezzel az a baj, hogy a legtomegmero bemerte a legmennyiseget, aztán az utana(!) lecsokken barmi okbol is, akkor nem lesz meg az a légfelesleg, amitol a dizel se kormol lathatoan
vagy kiegett a kipuff sortomitese
vagy a EGR szelep nem zar be, es akkoris visszaenged kipuffgazt a szivosorba, amikor nem kene, ezzel viszont az új oxigén mennyisege a térfogatban nyilván csokken

en is most vettem meg a szilikonbol a gyariakkal megegyezo alaku turbocsoveket (fekete)
még a legszurohaz es a turbo koze valo hianyzik, de az is megvan mar honnan lehet beszervalni szinten szilikonbol
kicsit dragabb csak a gyarinal, de ez orokelet+3nap

több drón kell ;P

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.