Hirdetés

2020. január 27., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#36751) FőDudu válasza Gabibácsi (#36745) üzenetére


FőDudu
(aktív tag)

Errol volt is valami video - de ha jol remlik akkor foleg kamionoknal probalkoztak vele.

FőDudu

(#36752) Jahno válasza FőDudu (#36747) üzenetére


Jahno
(csendes tag)

30 percben már hotdog is van :-D És még mindig nem kb. 200 kilométerenként, vagy sem, mert ugye érdemes azzal az autóval számolni, ami számunkra is elérhető lehet. Annak meg szinte koppra 200 kilométeres a hatótávja. Persze kicentizni sem lehet és január felé majd mondom a téli adatokat.

(#36753) ncc1701 válasza Jahno (#36733) üzenetére


ncc1701
(addikt)

Gyerek még. Astrám '94-es. Az már csajból sem rossz. :)

(#36754) Jahno válasza FőDudu (#36748) üzenetére


Jahno
(csendes tag)

Hidrogén az buktás, sok energia az előállítása, akkor meg minek szállítsák ide-oda? Elég illanékony is, kezelni sem egyszerű. Látványpékségnek jó lesz, de ha vízből állítják elő elektromossággal, akkor ennyi erővel töltheted az akkut is.

Teljesítmény? Egy laptopban sem biztos, hogy kevés van, de a benzin is lehet ugyanolyan veszélyes. Becsúsik a sínbe, esetleg soronként kapcsol egy főkapcsoló és heló, ebben nem látok olyan nagy drámát.

(#36755) ncc1701 válasza FőDudu (#36731) üzenetére


ncc1701
(addikt)

Úgy is nézheted, h a 80% az 20 perc, a 100-hoz kell még 40%. Ha még 2x megállsz tölteni, is jobb lehetsz az időt tekintve. Pláne, ha úgy indulsz, h otthon éjjel csurig töltöd.

(#36756) WiZARD válasza FőDudu (#36731) üzenetére


WiZARD
(addikt)

600 km-hez nem kell többórás pihenő.
Otthonról full akkuval indulsz, 350-400 km körül elég 60-80%-ra tölteni, ami jellemzően 20-30 perc alatt megvan.

Füstössel ritkán indulsz otthonról fullra tankolva, így azzal is valószínűleg meg kell állni valahol ;)

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#36757) npera válasza Jahno (#36742) üzenetére


npera
(újonc)

Én BEV-ben csak úgy tudnék gondolkodni, ha a parkolóban (garázsban) lenne gyakorlatilag garantáltan elérhető gyorsabb AC-töltés. Olyasmire gondolok, ami garantáltan felnyom egy akár 10%-ra merült 70-80 kWh-s pakkot éjszaka. És a „közelben” erősebb DC-oszlop. Nem 25-30 km-re, hanem valahol a városban. Kábé mint egy benzinkút. Nem kell feltétlenül az utcában legyen a benzinkút, de előnyös, ha nem 25-30 km-re van a kút.

Akkor éjszaka a kocsi tud töltődni szépen lassacskán, de azért egy komolyabb menet után sem csak 30-40%-ig töltődik fel másnapra. Akkor be lehet nyugodtan állítani, hogy mondjuk 80%-ig töltsön, mert annyival is több napig lehet menni. És akkor pár naponta kell csak tölteni, nem minden éjjel. De ha szükség van napi töltésre, akkor megoldható.

Nálam ritkán van komolyabb távolság, a kocsival vásárolni megyünk vagy gyereket edzésre vinni. Esetleg kirándulás. A mi esetünkben egy 120 km-et út már nagy kirándulás, akkor már egy messzebb levő állatkertbe megyünk. Egy közeli városba pancsolni menni az kábé 70 km egy irányban. Egy komolyabb BEV esetén ez télen durva hidegben is simán megy.

Te hozzám képest nagyon durva szórással autózol, akár országon átívelő távokat is lenyomsz csak úgy pitty-putty. Nálad teljesen megértem, hogy a BEV kábé vásári attrakció, mert ha vidéken megállsz vele, akkor nem látótávolságra van az első gyorstöltő. Nálam igazából már a ház előtti AC-töltéssel is vállalható lenne a dolog egy legalább 300 km-es távú kocsival. Egy Standard Range+ Model 3 tud 409 km-t WLTP-ciklus alatt. Egy ID3 meg talán 330 körül lesz a 45 kWh-s pakkal. A közepes pakk a 15 kW-os OBC-vel 420 km-t tud, ami nekem kábé bőven elég is lenne. Ha télen mondjuk 250 km a 420-as ígéret helyett, akkor még mindig röhögve használnám egész héten át kábé, ha beteg vagyok és nem tudok bringázni. De én nagyon speciálisan autózom.

A kontinentális utazásokat tekintve ha BEV van, akkor 110 km felett haladva magad alatt vágod a fát. Akkor durván fogyaszt. De 110-el haladva alighanem közel jársz a megtehető maximális távhoz. Akkor kábé 3 órát mehetsz, ami után egy gyorstöltőnél kell várjál kábé 30-40 percet. Ez valóban több a tankolásnál. Szerintem még a 800V-os rendszerekkel sem lesz ott az ember, mint a tankolásnál. Az a kábé 3 perces töltés amit a Totoyával realizálok (45-literes tank hamar tele), majd talán 10 év múlva lesz lehetséges az akksik számára. Most a legdurvább Ionity töltő tud 350 kW-os töltést. Csak autó (akksi) nincs még hozzá.

(#36758) FőDudu válasza Jahno (#36752) üzenetére


FőDudu
(aktív tag)

Igazabol az egesz villanyautozas egy rossz vicc.

Lehet szarragoskodni, meg sotetzoldnek lenni, de nem arrol szol, hogy barmilyen modon tudna helyettesiteni a megszokott autodat.

Nincs 5 perc alatt tankolas es utana 600-1000Km megtetele egyhuzamban (benzines/dizel atlagot szamolva).

Minden nap (vagy legalabbis heti 1x hosszabban) dugd toltore - arrol meg ugye megint megoszlanak a velemenyek, hogy osszessegeben mennyivel zoldebb/kornyezetkimelobb a villanyauto a teljes elettartamara vetitve.

Szoval vagy megvaltoztatod a szokasaidat (es a veled egyutt utazokat is hozzaszoktatod) - vagy nem neked talaltak ki a villanyautozast.

FőDudu

(#36759) eattila válasza FőDudu (#36744) üzenetére


eattila
(csendes tag)

Akkor olajcsere periódusnak se kéne hogy érdekeljen, meg hogy milyen üzemanyag megy bele.

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#36760) FőDudu válasza npera (#36757) üzenetére


FőDudu
(aktív tag)

A valaszodban ott a garantalt szo. Na ilyen nincs akarmilyen hosszabb utazas soran.
Persze, nekem itt lokalban egy 50KM-t biro is eleg lenne, kb heti 1x megyunk 100-150KM-t egy adott napon.

De ugye nem ugy valaszt autot az ember, hogy mi lesz a minimum amit szeretne.
Legyen kenyelmes, legyen jo a beepitett hangcucc, tudja azt a dinamikat amit az elozo, stb..
Noknel fontos a szin is, meg a karpit. :)

FőDudu

(#36761) FőDudu válasza eattila (#36759) üzenetére


FőDudu
(aktív tag)

Nem is. Szerelo tudja, computer kiirja. (amugy tudom mi kell bele).

Egyeb kerdes?

FőDudu

(#36762) ncc1701 válasza Sipi- (#36735) üzenetére


ncc1701
(addikt)

Speedzone most csonált a kocsiról videót Vályi Pistával. Eléggé dicsérték a vasat, az 1.33-as mocit leszámítva.

(#36763) Phülöp válasza FőDudu (#36743) üzenetére


Phülöp
(őstag)

A mai napig feldühít ez a kicsinyes f.szság. A leadott tananyag szintjén kell kezelni az eredményeket, és azt bizony lehet 100%-ra teljesíteni.

Egy alkoholista nyakpárna kalandjai amarra, meg túl: www.phulop.wordpress.com BBM channel: C00490982 Twitter: @phulopblog

(#36764) ncc1701 válasza FőDudu (#36743) üzenetére


ncc1701
(addikt)

Á. 5-ös volt einstein, 4-es a ma élő matematika zseni, 3-asra tudja a tanár, mi max 2-esre írhatjuk meg, de még arra sem, mert csak 1-es szintű a dolgozat. Legalábbis nálunk a matek volt ilyen anno, a fél osztály 2-es volt, a másik fele bukott állandóan.

(#36765) Jahno válasza WiZARD (#36756) üzenetére


Jahno
(csendes tag)

Füstössel nekem 2 kilométerre van a kút és 10 perc, útba is esik. Töltéshez elviszem az autót, házhoz legközelebbi szinte sosem foglalt, de 10 perc oda út, 10 perc haza séta, aztán este még mehetek vissza, amikor végzett. Bár 10 perc séta rám szokott férni, de időnként ha melóból hazaesek akkor én már ki nem tenném a lábam az ajtón, az is biztos. Főleg nem késő este.

Füstös ezek mellé alapban 600-700 kilométer hatótávot ad és nálam elég gyakran előfordul, hogy hazafelé ott tankolok a közeli kúton ésvagy kombinációk. Mondjuk ha az enni kér, akkor biztosra tudok menni, hogy közelben van kút és max. 10 percet hátráltat a menetben. Még azt is meg merem kockáztatni, hogy ha éppen zárnak akkor megyek a következőig, mert egyszerűbb, de néha a napi hétvégi Spar Expresses vásárlással is összekötöm.

De lásd Tumort, hogy harmadik útján kinézte, hogy ott a töltő a szállásnál, jó lesz, maradnak 3 napot, mennek tovább. És majdnem 3 napig foglalt volt... Vége felé már azért vakarta a fejét rendesen, hogy nyilván az útiránynak ellenkezőleg 25 kilométerre van egy következő 11 kilowattos, vagy 60 kilométerre 22es. Azzal meg rögtön nem egy kávészünet a folyamat. Autózni kell 120 kilométert (kb. 1 óra) csak a töltésért és fél napot ott egy istenverte falu közepén elhéderelni. Feltéve ha nem foglalt :-D Visszafelé meg kb. 60 kilométerrel rögtön kevesebb van a "tankban" és kb. 140 kilométer kicentizett hatótávval indulna haza, ami még 3 töltést jelent, mert meglátogatták a hegyeket itt a szomszédos Ausztriában, 6 órás menetidőből vagy füstös +20-30 perces kávészünet mellé inkább érdemes még egy ott alvást betolni, mert 10 órás lesz a menet. De tényleg, visszafelé utat nem tudom, mindjárt kifaggatom.

Ez így meg már erős bír lenni. Előtte héten az utolsó 10 kilométeren bement haverjához dolgozni fél estét, hogy addig kicsit megszívja magát a kocsi és hazaérjen. Aztán majd beszámolunk még.

(#36766) Gabibácsi válasza ncc1701 (#36762) üzenetére


Gabibácsi
(csendes tag)

akkor az nézhetetlen

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#36767) Gabibácsi válasza ncc1701 (#36764) üzenetére


Gabibácsi
(csendes tag)

Dextrose meg 6-os, hiszen legyalázza Einsteint is

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#36768) Gabibácsi válasza FőDudu (#36758) üzenetére


Gabibácsi
(csendes tag)

Mivel az elektromos autóban akku van, így az egész egy környezetet sokkal jobban romboló, ámde kurva divatos zöld fasság .

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#36769) FőDudu válasza Phülöp (#36763) üzenetére


FőDudu
(aktív tag)

Ez akkoriban meg nem volt ennyire felhaborito - nem sok joga volt a diakoknak.
Az elsoben felvett 600 emberbol 100 maradt ev vegere.

Felevkor en is utolso pillanatban potvizsgaztam matekbol - igaz utana meg is ittuk a pertut a tanarral a Sclosserban ;)

Ma mar a sok hulyegyerek jobban tudja a jogait es eszeben sincs teljesiteni a kotelezettsegeit...

Utobbi inkabb elszomorito...

FőDudu

(#36770) Gabibácsi válasza WiZARD (#36756) üzenetére


Gabibácsi
(csendes tag)

Igen, de csak melegben (de nem túl melegben), és csak 80-nal menve? :D

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#36771) FőDudu válasza Jahno (#36765) üzenetére


FőDudu
(aktív tag)

Arra nem gondol, hogy a benzinest meg lehet tankolni elozo este es ugy indulni...
Naluk a toltes mindennapos - csinalna a tokom... ;)

FőDudu

(#36772) -NoVa- válasza FőDudu (#36758) üzenetére


-NoVa-
(aktív tag)

Nekem tudná. Igen, járok vele 600-1000Km-re, és nem tankolok közben, de megállni többször is, és az általában a pár perctől fél-egy óráig bármi lehet. Na 700km-es út alatt megesik egy pár 10 perces technikai szünet, ezalatt ha nem csak úgy áll az autó, 150kW-os töltőn 80-100km-t vesz fel egy jobb felsőközepes villanyautó. Ha csak 3x állsz meg, 300km-t hozzáadtál a 400km-es eredeti hatótávhoz, és odaértél komoly szünet nélkül, éhgyomorra. Csak annyi kell, hogy a benzinkút parkolói nagyjából megteljenek idővel töltőállásokkal. 110-es átlagtempóval és a 3 pisiszünettel 7 óra úgy az út. 4 pisiszünettel 10 perccel növelve meg ott a 100km tartalék érkezéskor az akkuban.
350KW-os villámtöltővel meg kb 300km/10 perc végképp más világ, nem kell feltétlenül 100%-os töltésre feltolni út közben, meg fél órás megállókban gondolkozni.

(#36773) FőDudu válasza ncc1701 (#36764) üzenetére


FőDudu
(aktív tag)

Villanytanbol a szigorlatom negyesre sikerult, neztek ram a tobbiek mint a veres rongyra...
Akkor meg trafo szamitas meg csillagdelta meg hasonlok voltak teriteken.
Igaz az elozoleg emlitett matek szigorlat eppen csak gorbult februar masodikan...

FőDudu

(#36774) ncc1701 válasza Gabibácsi (#36770) üzenetére


ncc1701
(addikt)

Meg fogsz lepődni, de egy inverteres klímás autónak valami 10%-al csökken a hatótávja télen. Ugye beleszámíthat az ülés, meg kormány fűtés is.

(#36775) ncc1701 válasza FőDudu (#36771) üzenetére


ncc1701
(addikt)

Én is így gondoltam, de valójában az a legkényelmesebb, mikor otthon egy mozdulattal bedugod a töltőt este. És nem kell még a kútra rohangálással időt elb@szni.
Ez az egyik. A másik, én nem fogom kiszámolni, de egy e-autó eszik 100km-en 500ft-ot, egy benzines 2 ezret. Ki lehet számolni, h ha vki csak havonta kell várjon gyorstöltőn, akkor lehet igencsak megéri, mert nincs olyan óradíja, amit az e-autó eleve összespórol neki.

Ja, mondjuk ha havi 60e benzin helyett kell töltenem havi 15e villanyból ,és 1x kell 1 órát töltenem, akkor csak vigyorognék a havi 45ezres spórolás miatt, és aludnék egy jót. Elég jó óradíjas alvás. Plusz akkor a szervízt nem említettem meg, h két évente fékolaj csere, plusz a szélvédőmosó, vellany autónak kb ennyi a szervize.

[ Szerkesztve ]

(#36776) -NoVa- válasza FőDudu (#36773) üzenetére


-NoVa-
(aktív tag)

Kandón volt olyan villanytan vizsgám, ahol a vénember kiment a vizsga elején, bejött a végén, és a kollektív tudat sem volt elég a kettesre, senkinek.
Ebből én levontam a következtetést, hogy ez az egész értelmetlen egy műszaki-informatikai tagozaton, és nem is mentem be többet.

(#36777) Gabibácsi válasza ncc1701 (#36774) üzenetére


Gabibácsi
(csendes tag)

Nem lepődöm meg, ezért is céloztam arra hogy nem centizném ki a hatótávot túlságosan, mert mi van ha kisüt a nap, vagy hidegebb lesz, vagy akármi

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#36778) Gabibácsi válasza -NoVa- (#36776) üzenetére


Gabibácsi
(csendes tag)

Nekem a filozófia szigorlat sokkal durvább volt, ott még a szavakat se értette senki, csak a lányok beseggeltek mindent, mi meg próbáltunk kamuzni, másolni, fohászkodni.

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#36779) Jahno válasza -NoVa- (#36772) üzenetére


Jahno
(csendes tag)

"350KW-os villámtöltővel meg kb"

800 kilowattossal meg még jobb lenne. Csak nincs és akkor sem ilyen egyszerű, hogy a végtelenségig fokozzuk.

(#36780) ncc1701 válasza Gabibácsi (#36777) üzenetére


ncc1701
(addikt)

A kezdő vellanyosok nem szoktak hinni a tippelő órának, és állandóan töltenek, de a rutinosok már elhiszik, h valós, amit kiír hatótáv. A lényeg, h tervezhető a dolog.

(#36781) Jahno válasza ncc1701 (#36775) üzenetére


Jahno
(csendes tag)

"ha vki csak havonta kell várjon gyorstöltőn, akkor lehet igencsak megéri, mert nincs olyan óradíja, amit az e-autó eleve összespórol neki."

Megnézhetjük az autó árát is, hogy egy hasonló kategóriás villanyos is drágább, igaz nincs olyan jellegű szervíz, mint a többin, de többe is kerül.

(#36782) -NoVa- válasza Jahno (#36779) üzenetére


-NoVa-
(aktív tag)

Most nem sok, de a régióban már nyomul a Mol a 150-350kW-os gyorstöltőivel. 10 éves távlatban meg akármi IS lehet.

(#36783) Jahno válasza -NoVa- (#36782) üzenetére


Jahno
(csendes tag)

Ja, 10 évesben igen. Főleg az, hogy emelik majd a kw árát.

(#36784) ncc1701 válasza Jahno (#36781) üzenetére


ncc1701
(addikt)

Kollega múltkor írta, h kb 1 millával drágább volt neki a leaf 2, mint egy hasonlóan felextrázott focus.

(#36785) FőDudu válasza ncc1701 (#36775) üzenetére


FőDudu
(aktív tag)

A sporolas relativ.

100e KM alatt sporol masfel milliot. Az lofax, annyiert nem eri meg naponta dugdosni.
Annyival dragabb is jelenleg, nem?

FőDudu

(#36786) FőDudu válasza -NoVa- (#36782) üzenetére


FőDudu
(aktív tag)

10 ev mulva valoban akarmi IS lehet.
De leginkabb felmegy az aram ara, mert kurvara nem fogja hagyni az allam, hogy a legjobb fejostehenei (autosok) olcsobban megusszak az autozast es ne legyen mit ellopni...

Erre a posztra 10 ev mulva visszaterunk! :)

[ Szerkesztve ]

FőDudu

(#36787) Gabibácsi válasza ncc1701 (#36784) üzenetére


Gabibácsi
(csendes tag)

és mennyivel volt drágább egy benzines nissannal, hasonlóan felextrázva?

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#36788) Jahno válasza ncc1701 (#36784) üzenetére


Jahno
(csendes tag)

Tumor kb. 2-vel számolt, de nem tudom mi lett a teljes matek vége.

(#36789) -NoVa- válasza Jahno (#36783) üzenetére


-NoVa-
(aktív tag)

Asszem a benzinesekre kivetett szopatóadók addigra legalább hasonlóan fognak nőni, vagy jobban. A végén odáig drágítanak mindent, hogy mindenhová rollerrel fog menni mindenki. Manuális akkunélkülivel.

(#36790) ncc1701 válasza FőDudu (#36785) üzenetére


ncc1701
(addikt)

Dudu, ne fárassz már. ugyanannyi bedugni az autót otthon töltőre, mint a telefonod. Azon sem akadsz ki. :)

Yarisba kb 60-ért tankoltam hetente. És már az sem evett sokat. Az lenne vellanyról csak legyen 20eft, az évi fél milla spórolás 25ekm-en. 100ekm-en nekem 2 millára jön ki. Plusz a kötelező szervizek is vagy 150eft ugyanezen a távon.

A csapda ott van, h nyilván nem egy 3 millás swiftet kell összehasonlítani egy 9 millás vellany autóval, hanem egy jobb alsóközép autót, de akkor már nem is olyan beláthatatlan a diffi.

(#36791) Jahno válasza ncc1701 (#36790) üzenetére


Jahno
(csendes tag)

Otthon jahh, megint oda kanyarodunk, ahova már hétszer, hogy azért nem mindenki tudja megcsinálni, de ha nem is, akkor jönnek az olyan utak, mint amiket emlegetek. Ha csak a napi melóba járást nézném, akkor Dudunak napi 20 kilométer, nekem legalább 30as lenne. Szóval 5-8 naponta töltőre kellene dugni, még annyi sem, mint a telefon. Lehet egy év alatt nem baszunk el ilyesmivel annyit, mint egy medence takarítás/elrakással. Nálam anyósnál vagy máshol lenne a szűk keresztmetszet, de most a Leaf és többi hatótáv is nőtt, azt oda-vissza meg lehet járni, ha más nem jön közbe. És még ingyen van a parkolás.

(#36792) FőDudu válasza ncc1701 (#36790) üzenetére


FőDudu
(aktív tag)

De a 9 millas meg mindig csak 200Km hatotavot tud.

Majd talan az Ioniq. Az 40e Euro korul megall mindenfele extraval.
Igaz az hibrid. 8 ev vagy 200e KM garival. Elsore nem tunik elhibazott konstrukcionak.

FőDudu

(#36793) WiZARD válasza Jahno (#36781) üzenetére


WiZARD
(addikt)

mennyivel drágább?

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#36794) WiZARD válasza Gabibácsi (#36787) üzenetére


WiZARD
(addikt)

Melyik Nissan-t tudod egy Leafhez hasonlítani?
Aminél hasonló méret/teljesítmény/extrák vannak (legyen 420+ literes csomagtartó, 7.9 alatt 100-on, legyen ülésfűtés elöl-hátul, állófűtés/hűtés, stb)

egy 150-160 lovas Qashqai, kisebb csomagtartóval, kevesebb extrával, szarabb menetteljesítménnyel ~9-11 millió ft akciósan...

[ Szerkesztve ]

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#36795) FőDudu válasza Jahno (#36791) üzenetére


FőDudu
(aktív tag)

Neked biztos jo lenne az ablakbol kidobott kabeldobbal a toltes :)
Jo lenne, de leginkabb kurvalassu...

Bar ezt talan nevezhetjuk garantal elerhetosegunek - toltooszlopot csak addig amig a villanyos penetracio meg nem novekszik arra a szintre, hogy mar egymast oljek a toltoert...

FőDudu

(#36796) FőDudu válasza -NoVa- (#36772) üzenetére


FőDudu
(aktív tag)

Olyan nincs, hogy 600 kilometer alatt 3x megalljunk. Masok vagyunk.
En konkretan nem is ertem ti miert nyujtjatok el az utazast a sok megallassal :)

Egy ilyen Munchen-Szecso tavon meg nagyobb szopas a villanytoltesre varni ;)

FőDudu

(#36797) Gabibácsi válasza WiZARD (#36794) üzenetére


Gabibácsi
(csendes tag)

Miért tőlem kérdezed? De nem érdemes más kategóriájú autókat összehasonlítani, nincs értelme

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#36798) Gabibácsi válasza ncc1701 (#36790) üzenetére


Gabibácsi
(csendes tag)

Majd veszek egy hosszabbítót meg egy őrt is mellé , kilógatom az ablakon :D

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#36799) Jahno válasza FőDudu (#36796) üzenetére


Jahno
(csendes tag)

Néha a sofőr vonyít, néha a gyerek vagy az utas. Kinek melyik.

(#36800) Gabibácsi válasza FőDudu (#36796) üzenetére


Gabibácsi
(csendes tag)

Néha van, de általában 1-2-szer biztosan, hiszen kell egy pisi, kávé, meg nyújtózkodni a gyerekkel, ilyesmi.

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.