Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#34401) -NoVa- válasza ezittketto (#34398) üzenetére


-NoVa-
őstag

Részemről moziban láttam, ahogy a többit is. Otthon nem nézünk filmet, TV-t, úgy általában semmit, kellően kimerítően családi élet élünk, 1-2 hetente egy moziszünettel, hogy Bobának is legyen mit ennie. Mondjuk most pont kihagytuk a Bosszúállókat úgy komplett, úgyhogy kénytelen beosztani a Ragadozó Városokból jött mozijegyárat ebédre, majd kisebb adagot kér.
Aztán amit adnak adott időablakban, abból választjuk a legjobbnak tűnőt.
Utóbbi sok időből szemezgetve a mozijegy mailekről a kiemelkedőket:
Once Upon a Time In Hollywood
Green Book
Bad Times at the El Royale
Hold Your Breath
The Girl with All the Gifts
What Happened to Monday
I, Tonya
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri

Meg a nagyon jókat:
American Made + Loving Pablo egymás után szigorúan
Dunkirk + Darkest Hour szintén egymás után, hangulatosabb.
Doktor Knock
Molly's Game
Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile
A Quiet Place
Peppermint
Red Sparrow
Anna
Yesterday
Arctic
Vice
The Vanishing
Destroyer

Aggasztóan kevés a szuperhősös ajánlott film a listán, vagy öregszem, vagy tényleg szarok jöttek ki mostanában :)

(#34402) BobaHWSW


BobaHWSW
újonc

Ket napja neztuk meg az I am Mother-t Netflixen. Batran ajanlom mindenkinek. Igen jo scifi szerintem a normalisabb nem csimbumcirkusz fajtabol.

(#34403) hobizoli


hobizoli
nagyúr

[link]

több drón kell ;P

(#34404) FőDudu válasza hobizoli (#34403) üzenetére


FőDudu
addikt

A 2 Tesla-nyi arba nem fert bele ez az aprocska tetel mint alapfelszereltseg (azaz szeria tartozek).

FőDudu

(#34405) Jahno válasza FőDudu (#34404) üzenetére


Jahno
őstag

Extra szolgáltatás.

(#34406) Phülöp


Phülöp
addikt

NoVa és egyéb okosokat kérdezem :

Ha egy fejhallgató 5.0-s bluetooth-ot használ hangátvitelre, tud-e együtt dolgozni egy korosabb, csak 4.1-es szabványt ismerő mobiltelefonnal?

A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem

(#34407) -NoVa-


-NoVa-
őstag

Na Tesla Nürburgring témához némi apróság.

Szóval kivitték ugye a Model S-t kicsi átalakításokkal. Ez a Model S:

Ez meg a kivitt:

A jóval nagyobb fékekhez annyira nem kell erőltetni a szemet, a hátsó szárny is elég szembetűnő, de a futóműszélesség sem igazán tűnik gyárinak.

(#34408) -NoVa- válasza Phülöp (#34406) üzenetére


-NoVa-
őstag

Tud.

(#34409) Phülöp válasza -NoVa- (#34408) üzenetére


Phülöp
addikt

Köszönöm a megerősítést.
Cimbora pályázik most valami AT fülesre, azzal van a dilemma, de telefont csak jövőre akár cserélni.

A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem

(#34410) -NoVa- válasza Phülöp (#34409) üzenetére


-NoVa-
őstag

Konkrét igénye van, vagy csak egy valami? Csak mert annyi generic quallcom szarral van telítve a BT fülesek piaca, hogy jól el lehet benne veszni, de legalább annyi a fizetett "review" meg az affiliate linkes dícsérő cikk bármiről is, hogy jajj annak, aki bármit akar.

(#34411) Jahno


Jahno
őstag

Ma ne menjetek semerre autóval. Áll a város, mellé minden sarkon nyomják a dudát és üvöltöznek.

(#34412) FőDudu válasza Jahno (#34411) üzenetére


FőDudu
addikt

Koszi, igy mar biztosan elkerulom ;)

FőDudu

(#34413) -NoVa- válasza Jahno (#34411) üzenetére


-NoVa-
őstag

Megelőzted a korod, legalábbis holnapután lesz Criticalmass 15. évfordulós nemfelvonulás, retro. Átbringázás lesz a Móriczról a Szabadság térre.

(#34414) Jahno válasza -NoVa- (#34413) üzenetére


Jahno
őstag

Én autós napot tartok, mert Andrássy úton kellene sétálni, szóval ilyen Csepel, Erdőkertes/Galgamácsa/Veresegyház háromszög mellett pár Békás-Budaörs távolság véletlenszerű időpontokban, aztán ahogy kiadja, mert végén Erdőkertesen kellene hagyni az autót szervízelni aztán vagy kapok valamit kölcsön hét elejére, vagy nem.

(#34415) Phülöp válasza -NoVa- (#34410) üzenetére


Phülöp
addikt

Konkrétan egy típusra van rágyógyulva.

A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem

(#34416) hobizoli válasza -NoVa- (#34407) üzenetére


hobizoli
nagyúr

uhm, es?
ez a next gen S bode mar, ha nem esett volna le, ami jovore kerul gyartasba

2020-ban 8eves lesz az eredeti elso generacios auto...hogy repul az ido, mi?
kb 2 eve volt kb a facelift rajta, amikor megvaltozott az eleje kicsit

szerintem azert mas gyartoknal is elofordul, hogy updatelik a hardvert, Golf is mar 7gen, a Civic a 9gen-nel tart manapsag

amugy a legnagyobb trukk az a ruha alatt van benne, mert ebben hatul 2 motor figyel

[ Szerkesztve ]

több drón kell ;P

(#34417) Sipi- válasza Jahno (#34411) üzenetére


Sipi-
tag

Teljesen jól járható. Főleg, mert arra nem mentem :) Bár parkolóhelyet nem találtam a sulinál...
Elkezdtem ma legózni az Ikeával. Össze is raktam két íróasztalt. Csak amikor elindultam akkor jöttem rá, hogy az egyiket úgy kellett volna összerakni, hogy a bal oldalon legyen a pakolós rész. Én meg mindkettőt úgy raktam össze, hogy jobb oldalt van :(

https://www.ferfiakonyhaban.hu

(#34418) FőDudu


FőDudu
addikt

Hasit a Forint. 3000 Forint kerek 9 Euro.
Egyre tobbet keresek (Forintban) ;)

FőDudu

(#34419) Jahno válasza FőDudu (#34418) üzenetére


Jahno
őstag

Én is keresek, csak nem találok :-)

(#34420) FőDudu válasza -NoVa- (#34407) üzenetére


FőDudu
addikt

Rohadtul nem szamit, hogy 680, 780, vagy 1200 loeros egy elektronyos auto es mekkora koridot megy akarhol.

Az atlagos hasznalatnal 100 loero alatti teljesitmenyt vesz ki a user az esetek 99,9 szazalekaban.

Azaz szimplan faszmeregetes, felesleges szajtepes.
Ahogy mondani szoktam: tematizaljak a kozvelemenyt, legyen min csamcsogni.

FőDudu

(#34421) Gabibácsi válasza Jahno (#34411) üzenetére


Gabibácsi
tag

Mentem, és nem volt forgalom

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#34422) -NoVa-


-NoVa-
őstag

(#34423) FőDudu válasza -NoVa- (#34422) üzenetére


FőDudu
addikt

Akkor megerkezett a varva vart fules....

FőDudu

(#34424) -NoVa- válasza FőDudu (#34423) üzenetére


-NoVa-
őstag

Némi járatás után csodálatos. Elektronikusra meg sok subbasszust igénylő dolgokra (Mick Gordon) egyelőre a C16 veri, meg minden mást is), de majd bejáratás után még érhet itt is meglepetés.

(#34425) eattila


eattila
csendes tag

2 oraja rendeltem egy sapkat. Mar a glsnel van, vagy a rendszereben, de kaptam rola most mailt. Durva.

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#34426) npera válasza -NoVa- (#34407) üzenetére


npera
újonc

Ez kábé annyira van közel a Model S-hez, mint a SPA-platformos XC70-es system mule a végleges XC90-hez. Egy XC70-es platformot megszélesítettek és meghosszabbítottak, aztán belekerült a SPA-platform elektronikus rendszere és a hajtáslánc, meg a teljes első- és hátsó subframe.

Kívülről úgy nézett ki, mint egy furcsa XC70-es, belülről pedig nem nyilatkozhatok, pedig vezettem párszor.

Szóval ha ilyen korai protókkal gizmóznak a pályán, akkor ebből még bármi lehet.

Amikor a műhelyben látok valami valószínűtlen kombót, akkor lehet sejteni, hogy éppen tesztelnek erősen, de a végleges produktum kábé bármi lehet. A spider sense csiklandoz, hogy ez a "Model S" egy kábé system mule érettségű prototípus. A Musk által füllentett 1 éven belül gyártásba kerül mondás kábé igaz is lehet, ha azt feltételezem, hogy a system mule utáni még erkölcsös OEM-ek által eladhatatlan érettségű prototípus szériára vesznek majd fel előrendeléseket, aztán kábé 2-3 év múlva lesz ténylegesen szériára érett a cucc, csak addigra a fizető vevők fanboyok letesztelték nekik a prototípusokat.

Business as usual.

Disclaimer: nem védeni akarom a Porschét és nem ekézni akarom a Teslát. Csak elmondtam a véleményemet, mint egyfajta kívülálló és pártatlan lelkes amatőr. Sem Porsche, sem Tesla részvényeim nincsenek, nem érzek az akadémikus érdeklődésen túl semmit a két márka iránt.

(#34427) npera válasza -NoVa- (#34413) üzenetére


npera
újonc

Kiküldtem kollégáknak, hogy vasárnap lehet menni lokális kritikus tömegre manifesztálni. Én sajnos nem érek rá, a családot és a kiscsaj barátnőjét viszem a Nordens Ark (dzsást áutszájd Lysekil) állatkertbe egy XC90 T8 Inscription gépkocsival.

(#34428) npera válasza Jahno (#34411) üzenetére


npera
újonc

Óvatos leszek! Éberség!

(#34429) npera válasza hobizoli (#34403) üzenetére


npera
újonc

Naivitás lenne feltételezni, hogy a német prémiumok nem akarják magukat gennyesre keresni az opciókkal.

Gyakran konfigurálok kocsikat csak úgy akadémikus érdeklődésből. Szórakoztatott, amikor felfedeztem, hogy a BMW i3-ba a most már kötelező gyalogosfigyelmeztető hanggenerátor valami 300 EUR felárral volt rendelhető még tavaly.

Érted, fizess sok pénzt azért, hogy rosszabb és idegesítőbb legyen az autód.

(#34430) npera válasza WiZARD (#34353) üzenetére


npera
újonc

Jön lassan egy EU-modell Tesla Model 3, akkor majd megpróbálom kivenni pár órára. És szerintem viszek magammal kamerát és letesztelem az autópilótát a helyi közlekedési viszonyok között.

Kíváncsi vagyok, hogy maximálisan betartva a KRESZ-t és az autó szoftverének ajánlásait és peremfeltételeit mire jutok.

Ha sikerül, akkor lesz jutúb link természetesen.

(#34431) Sipi-


Sipi-
tag

Tegnapi led szalag szerelés tanulsága: kínai hiányzott az angol órán, amikor a green és blue szavakat tanulták, vagy színvak volt. A szalagon a G volt a kék kábelre kötve, az B pedig a zöldre. Persze mindez műanyag sapka alá rejtve, hogy csak akkor derüljön ki amikor már fent van mind a 8 méter az álmennyezet szélén, ráragasztva a fém profilra...

Másik tapasztalás: ugyanolyan vezérlő és távirányító egymás melletti szobában nem jó ötlet :( Még próbálom keresni, hogy rá lehet-e venni, hogy egy távirányító csak egy vezérlőt irányítson.

https://www.ferfiakonyhaban.hu

(#34432) hobizoli válasza npera (#34429) üzenetére


hobizoli
nagyúr

OK, de latod, hogy a Tesla hozzajuk kepest mennyire juzer friendlibbebb felfogasu eleve, hogy utolag berak egy sima sw update-l olyan kenyelmi opciokat is, ami vasarlaskor meg nem volt elerheto, meg nem is igertek, hogy lesz benne ilyen is majd, csak lett ra egy otlet es megcsinaltak
pl a kisallatos klimajartas, meg a kamerarendszer, ami figyeli az auto kornyzetet parkolas kozben, meg az elkuldom parkolni, meg odahivom magamhoz okostelefonrol
ezeket vmi masik premiumgyarto elektromos akarmilye az mikor fogja tudni, meg ha tudja is esetleg, majd akkor free lesz abban is?
nem hinnem
Taycan-nel van erre lehetoseg egyatalan?

annak idejen a Jobs az azzal magyarazta az egy nagy kijelzot az iPhone-n, hogy barmikor ra tudnak tenni egy virtualis gombot sw-l az erintokijelzore, nem kell hozza fizikai gombnak lennie a telefonon

meg ha megnezed a Musk kesik vmivel par honapot a nyakat letepik
ha az Audi kesik eveket vmivel, akkor kuss van
ha Musk-nak kell visszahivnia honapok alatt a napi tobb ezer legyartottbol par tucat autot, akkor azonnal esik a reszvenyarfolyama
ha az Audi-nak kell visszahivnia tobb szaz autot a nehany ezer legyartottjabol is, azaz eleg szamottevo mennyiseget, akkor van rola egy lap aljan egy kis hirecske, aztan annyi

több drón kell ;P

(#34433) blueboi69 válasza Sipi- (#34431) üzenetére


blueboi69
csendes tag

Valszeg nem lehet :(

(#34434) npera válasza hobizoli (#34432) üzenetére


npera
újonc

Itt elég komoly filozófiai különbség van.

Ezeket a gépjárműveket nem csak úgy "beletervezik" az űrbe, elképesztő komoly előtanulmányok vannak a célcsoportok, a megkövetelt attribútumok, a pozícionálás és még nagyon sok más paraméter tekintetében. Erre jön a dizájn, a biztonsági paraméterek, a gyárthatóság, a légellenállás, az aftermarket, a jogi követelmények, etc.

A Tesla egy nagyon rizikós utat választott, nincsenek gombok. Oldd meg a kijelzőről. Nem tudom, hogy ki vezetett innen a fórumról ilyen autókat, de a Tesla interface sem tökéletes. Nagyon jó, nagyon intuitív, de nem passzol mindenki számára. És vannak eléggé idegesítő vagy veszélyes hiányosságai. A legtöbbet vélhetően vagy nem is ismeri fel az egyszeri tesztelő vagy nem tudja miféle háttere van a probléma felvetésének egyáltalán. És most nem burkoltan lehülyézem a fórumot, hanem egyszerűen más paramétereket néz a laikus és mást az autóipari szemlélődő.

A Porsche is elvégezte a házi feladatot, ők egy hagyományosabb interfész irányába mentek, de azért ha a régi Panamerával veted össze a Taycan belső terét, akkor azért rögtön feltűnik, hogy az előző egy 101-gombos billentyűzet, a másik meg egy kis kézi számológép a gombok tekintetében.

A Tesla interfész hatalmas előnye, hogy kábé korlátlanul frissíthető. A hátránya, hogy akármit akarsz csinálni máris lehet tapicskolni a kijelzőt. És egészen banális dolgokra gondolva is mehetsz a kijelzőre. Van akinek ez maga a kánaán, másnak meg nem. Nem én nekem kell megítélni más ízlését vagy preferenciáját, egyszerűen mások a kiindulási feltételek a két kocsi között.

Hogy ne csak pocskondiázzam a Teslát:

- a hajtásláncuk fantasztikus. A maga idejében a Model S is az volt, most a Model 3 is egy benchmark. A gép alacsony tömege, a hűtés, a rotor dizájn, az inverter, az akksi hűtése, az OBC, az egész elektromos architektúra egyszerűsége.
- a kocsi ütközésbiztonsága meglepően jó
- a kezelhetősége intuitív, még én is hamar kiismertem az alapokat
- a bővíthető lehetőségek OTA nagyon jók
- az ára a Model 3 esetében igen jó, tekintve hogy mit kapsz
- tartja az árát
- a töltési hálózat csodajó, bár ez egy kötelező gyakorlat volt, hogy egyáltalán be tudjanak törni a piacra. Ettől függetlenül nagyon jó a hálózat

Hogy a Porsche is kapjon pár pontot:

- sportkocsik között egy legenda és nem csak ködös sejtésekre alapozva az ami
- a benchmark attribútumokban a márka gyémántosan erős
- pályán sem vall szégyent a legalacsonyabb felszereltségű változat sem

Az árazási és extrázási stratégiák ugyanúgy különbözőek, mint a fentiek. Kár párhuzamokat keresni. A teljes kép felfoghatatlanul bonyolult, nagyon komoly utánaolvasást igényelne a téma hatékony vitatása.

(#34435) Sipi- válasza blueboi69 (#34433) üzenetére


Sipi-
tag

Írtam a vtac-nak, hátha válaszolnak. Azt gugliztam, hogy van 4 zónás vezérlő, hozzá távirányító és azt kell venni. Így legalább az egyik mostani vezérlőt ki kell cserélnem (csak baromi macerás, mert álmennyezetben van és már a lámpa is fent van a szerelési lyukon :()
Társasházi fal és plafon fúráshoz fúrókalapács kell, ugye?

[ Szerkesztve ]

https://www.ferfiakonyhaban.hu

(#34436) hobizoli válasza npera (#34434) üzenetére


hobizoli
nagyúr

Te erre amugy, mint egy mernoki szinten autogyarnal dolgozo jomunkasember, mit mondanal:

[link]

warranty nem jatszik ra afkorz

több drón kell ;P

(#34437) Jahno válasza hobizoli (#34432) üzenetére


Jahno
őstag

"meg nem is igertek, hogy lesz benne ilyen is majd,"

De, azok mindent is ígértek.

(#34438) Jahno válasza Sipi- (#34435) üzenetére


Jahno
őstag

Attól függ miből van a fal, mert újabban megint van kefnis, tégla, ytong, aztán azt nem kellene.

(#34439) Jahno válasza npera (#34430) üzenetére


Jahno
őstag

Ahogy nézem a Mazda 6os jobban tudja. Teslát meg csak interneten és a parkolóban láttam. Utóbbiért sört is kaptam, szóval hasznos volt :-)

(#34440) Sipi- válasza Jahno (#34438) üzenetére


Sipi-
tag

Plafon öntött beton (vasbeton födémen lépéshangszigetelő réteg és aljzatbeton a padló aljzat). A falak egy része is, a maradék tégla (Porotherm 10 N+F égetett kerámia téglafalazat).

https://www.ferfiakonyhaban.hu

(#34441) Jahno


Jahno
őstag

Ja, irodában lan építés, költöztetés, szopófaktor level 99.5.

(#34442) Jahno


Jahno
őstag

Vajon ha azt mondja a bérbeadó, hogy nem szabad falat fúrni, akkor csak a fúrás tilos és véshetünk :think:

(#34443) BobaHWSW


BobaHWSW
újonc

Nova:

Elnezest a kesesert. Project leadas volt.

Mondjuk ugy, penteken hagytam abba az ugatast.

[link]
Lady and the Tramp

(#34444) FőDudu válasza -NoVa- (#34424) üzenetére


FőDudu
addikt

Akkor pont utalnam. ;)
Klipsch eseten is az a jo, hogy alapbol ott a basszus es nem kell egbe emelni az EQ-val.

Mellelsleg a CCA-ra is azt mondjak, hogy basszus szegeny. Akko ez hozza kepest is egy 'keramia' csipogo?

[ Szerkesztve ]

FőDudu

(#34445) -NoVa- válasza BobaHWSW (#34443) üzenetére


-NoVa-
őstag

Szép, végtelen precizutás, türelem és ritmosérzék igazolva. :C

(#34446) -NoVa- válasza FőDudu (#34444) üzenetére


-NoVa-
őstag

Bonyolultabb ez. A C16 esetén valaki, akitől a belső designt másolták, kitalálta a hang kijáratát jól, megtervezte, és működik. A kínaiak meg alapból adnak hozzá egy kis lyukú olcsó KZ szilikondugót, ami drasztikusan beleszól a levegő útjába, és tönkreteszi az egészet.
És annak is kellett vagy 20 óra járatás, mire lett mélye rendesen. Extrém jól. Első órákban alig.
Szóval aki csak úgy rámondja hogy mélyszegény, az reviewernek elég hanyag.

Közben a P1 még sok-sok óra járást igényel, mint minden planar, lassan élednek. Kibontás óta kapott értelmezhető széles teret meg testet a hangja, ezeket nem tudta az első órában . Most pl Deep Purple megy, és nyugodte mondhatom, hogy soha nem hallottam még ilyen jól szólni semmin. Kb most 4 éves vagyok és apám léggitározza nekem a nappaliban, ennyire jó:)

(#34447) eattila válasza Sipi- (#34435) üzenetére


eattila
csendes tag

Építőanyag függő. Téglára elég egy bármilyen, akár csirképp ütvefúró is. Panelra kell az erősebb ürvefúró, de a legjobb egy fúró kalapács.

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#34448) blueboi69 válasza Sipi- (#34435) üzenetére


blueboi69
csendes tag

Ha van többzónás vezérlő, akkor igen, azzal kell megoldani, ez jó pont.
Plafonfúráshoz jól sejted, fúrókalapács kell. A powerebb ütvefúró nem elég, azzal kínszenvedés.

(#34449) Jahno válasza eattila (#34447) üzenetére


Jahno
őstag

Téglát nem fúrunk ütve.

(#34450) Sipi-


Sipi-
tag

A magyar, aki a legmenőbb Porschékat tervezi

https://www.ferfiakonyhaban.hu

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.