Itt elég komoly filozófiai különbség van.
Ezeket a gépjárműveket nem csak úgy "beletervezik" az űrbe, elképesztő komoly előtanulmányok vannak a célcsoportok, a megkövetelt attribútumok, a pozícionálás és még nagyon sok más paraméter tekintetében. Erre jön a dizájn, a biztonsági paraméterek, a gyárthatóság, a légellenállás, az aftermarket, a jogi követelmények, etc.
A Tesla egy nagyon rizikós utat választott, nincsenek gombok. Oldd meg a kijelzőről. Nem tudom, hogy ki vezetett innen a fórumról ilyen autókat, de a Tesla interface sem tökéletes. Nagyon jó, nagyon intuitív, de nem passzol mindenki számára. És vannak eléggé idegesítő vagy veszélyes hiányosságai. A legtöbbet vélhetően vagy nem is ismeri fel az egyszeri tesztelő vagy nem tudja miféle háttere van a probléma felvetésének egyáltalán. És most nem burkoltan lehülyézem a fórumot, hanem egyszerűen más paramétereket néz a laikus és mást az autóipari szemlélődő.
A Porsche is elvégezte a házi feladatot, ők egy hagyományosabb interfész irányába mentek, de azért ha a régi Panamerával veted össze a Taycan belső terét, akkor azért rögtön feltűnik, hogy az előző egy 101-gombos billentyűzet, a másik meg egy kis kézi számológép a gombok tekintetében.
A Tesla interfész hatalmas előnye, hogy kábé korlátlanul frissíthető. A hátránya, hogy akármit akarsz csinálni máris lehet tapicskolni a kijelzőt. És egészen banális dolgokra gondolva is mehetsz a kijelzőre. Van akinek ez maga a kánaán, másnak meg nem. Nem én nekem kell megítélni más ízlését vagy preferenciáját, egyszerűen mások a kiindulási feltételek a két kocsi között.
Hogy ne csak pocskondiázzam a Teslát:
- a hajtásláncuk fantasztikus. A maga idejében a Model S is az volt, most a Model 3 is egy benchmark. A gép alacsony tömege, a hűtés, a rotor dizájn, az inverter, az akksi hűtése, az OBC, az egész elektromos architektúra egyszerűsége.
- a kocsi ütközésbiztonsága meglepően jó
- a kezelhetősége intuitív, még én is hamar kiismertem az alapokat
- a bővíthető lehetőségek OTA nagyon jók
- az ára a Model 3 esetében igen jó, tekintve hogy mit kapsz
- tartja az árát
- a töltési hálózat csodajó, bár ez egy kötelező gyakorlat volt, hogy egyáltalán be tudjanak törni a piacra. Ettől függetlenül nagyon jó a hálózat
Hogy a Porsche is kapjon pár pontot:
- sportkocsik között egy legenda és nem csak ködös sejtésekre alapozva az ami
- a benchmark attribútumokban a márka gyémántosan erős
- pályán sem vall szégyent a legalacsonyabb felszereltségű változat sem
Az árazási és extrázási stratégiák ugyanúgy különbözőek, mint a fentiek. Kár párhuzamokat keresni. A teljes kép felfoghatatlanul bonyolult, nagyon komoly utánaolvasást igényelne a téma hatékony vitatása.