Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#33401) npera válasza Jahno (#33400) üzenetére


npera
újonc

Ó, az akvavit. Az élet vize. A vizenyő!!!!

(#33402) hobizoli válasza JonesC (#33392) üzenetére


hobizoli
nagyúr

ennyi :K ;]

több drón kell ;P

(#33403) Jahno válasza npera (#33401) üzenetére


Jahno
őstag

Mondtam is a többieknek, hogy miért csak nekem legyen szar :-D

(#33404) WiZARD


WiZARD
addikt

Erre azért kiváncsi leszek... ;)

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#33405) Samott válasza WiZARD (#33404) üzenetére


Samott
addikt

De minek? Nem ebben kellene versengeniuk.

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#33406) eattila válasza Samott (#33405) üzenetére


eattila
csendes tag

De az embereket nem az erdekli jobban hogy hany toltessel megy korbe a foldon. Hanem hogy milyen idot fut a ringen. Sajna.

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#33407) hobizoli válasza eattila (#33406) üzenetére


hobizoli
nagyúr

hat egyelore a Model S-nek kevesebb toltes kene, mert nagyobb a hatotavja :DDD

[ Szerkesztve ]

több drón kell ;P

(#33408) JonesC


JonesC
csendes tag

A roadster meg egy töltéssel már a Vénusznál van, vagy hol :

(#33409) Jahno válasza JonesC (#33408) üzenetére


Jahno
őstag

Tegnap egy töltés kellett ahhoz, hogy az ifjúsági tábortól hazáig jussak :-D

(#33410) eattila válasza hobizoli (#33407) üzenetére


eattila
csendes tag

Nem igy erettem :D

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#33411) npera válasza WiZARD (#33404) üzenetére


npera
újonc

Remélem stock kocsival, semmi módosítás a fékeken. Hogy transzparens legyen a "verseny", bármennyire semmi értelme nincs ilyen versengésnek.

(#33412) npera válasza WiZARD (#33404) üzenetére


npera
újonc

Most megnéztem egy 2015-ös P85 kört a Ringen.

Ha figyelem a jobb oldali fogyasztásmérőt, ami kW-ban mutatja a leadott (?) hajtási vagy regen teljesítményt, akkor ott elég komoly eltérést látok a sebességmérőtől. Én úgy értelmezem, hogy a csóka belefutott egy komolyabb deratingbe és a fogyasztásmérő a gázpedál függvényében kimegy 240 kW-ra, de a sebességgel ez néha abszolút nincs összefüggésben.

Kanyarban sodródik a kocsi, villog az ESP ikonkája, a gumik sírnak, a gázpedál vélhetően koppig le van nyomva és a sárga mérő oda van szögelve a 240 kW-ra. De a sebesség marad mondjuk 110 km/h körül és abszolút nem gyorsul. Ami számomra fizikai lehetetlenség. Ha ténylegesen leadna folyamatosan 240 kW-ot, akkor gyorsulnia kellene. Amikor kiegyenesíti a kormányt és az ESP nem tiltja le a gyorsulást, akkor persze gyorsul, de nem túl fickósan, ha arra gondolok, hogy elvileg hogyan kellene emelkednie a sebességnek.

Szóval én arra gondolok, hogy az a műszer igazából a sofőr által igényelt teljesítményt mutatja, nem a ténylegesen elektromos gép tengelyén leadott mechanikai teljesítményt. Akkor ugyanis ilyen csikorgatós kanyarban nem lehetne fixen 240-en lennie.

Nagyon sokat sírtak a gumik, a kocsi gyakorlatilag "úszik" a kanyarokban mind a négy kerékkel csúszva-sodródva. Mondjuk nem is csodálom. A súlypontja nagyon alacsonyan van, de borzalmas tömege van és kanyarban az húzza kifelé. Dőlni nem sokat dől, de sodródik. Az ESP meg értelemszerűen elveszi a nyomatékot, mert különben leesne az útról.

Ha jól tudom, akkor ezeknek nyitott differenciálműje van, nincsen elektromosan vezérelt nyomatékirányítás (torque vectoring). Javítsatok ki, ha tévedek. Az igen sokat segít kanyarban. Ha keréken mondjuk 1000 Nm különbséget tudsz kivezérelni, akkor egyik oldalt van mondjuk 3000 Nm, a másikon meg 4000 Nm. Tehát hajt mind a két oldal, de a differencia miatt befordítja a kocsit a kanyarba. A fékezgetős módszertől eltérően ilyenkor nem csökkented a leadott nyomatékot a hajtással ellentétesen dolgozva, hanem vezérled hova mennyi jusson.

(#33413) FőDudu


FőDudu
addikt

Megvolt a durva eso, vasarolni voltunk alatta, most sut a nap hetagra.
A 21 fok es napsutes nekem kivalo parositasnak tunik.

Gyerek meg esokabatot vett a rovidnadragra es gumicsizmaban biciklizik.
Termeszetesen sisakban.

FőDudu

(#33414) FőDudu válasza npera (#33412) üzenetére


FőDudu
addikt

8:50-et ment ugy, hogy feltartottak a kanyarban szottyogo BMW-sek? :)
Legalabb a kigyorsitasoknal ugy el kellett volna hagynia oket mint a vonat...

Van felnivaloja a Porsche-nak...
7:42 nem a legjobb amit eddig mentek ugyanott, szoval siman benne lehet egy 1 perc koruli lefaragas. Szerintem.

Meg 4 ev alatt azert a gumik is durvan fejlodtek. 2015-ben jott ki a Michelin Crossclimate, elotte az is kb elkepzelhetelen volt. Es tessek, letezik normalis negyevszakos gumi.

4 ev nagy ido, fejlesztesben meg foleg.
Tesla sem p85 lesz, hanem valami P100d performance (ha mar sportautohoz hasonlitjak majd) vagy egyeb durvabb (ha van).

Erdekes lesz ez az osz.
Apple villant majd valami erdektelen szemetet ami nyilvan megint korszakalkoto meg revolutionary lesz, Porsche/Tesla csata, vilagvalsaggal is riogatnak. Es meg a rezgonyelves fulesek vilagaba is belesek hamarosan....

:popcornragosszmajli:

Arra kivancsi lennek, hogy ha mar arulnak mindenfele fulest is az almasok, akkor mikor kerul rendes kodek is a telefonjaikba. AAC messze nem eleg - a tobbit meg licenszelni kene a Qualcommtol (vagy epp Sony-tol). Veluk meg mar parszor osszerugtak a port :)

[ Szerkesztve ]

FőDudu

(#33415) Jahno válasza FőDudu (#33413) üzenetére


Jahno
őstag

Lementem a közértig sörért, aztán most trombitálom össze a bandát, hogy menjünk le a faluba fesztiválozni. Tegnap két teljesen jó zenekar játszódott, ma Republic lesz a fő attrakció, aztán meglátom azt akarom-e.

(#33416) FőDudu válasza Jahno (#33415) üzenetére


FőDudu
addikt

Vendegeink vannak, de nem volt kedvunk menni a Miramare-ba.
Voltunk mar legalabb 5x az elmult evekben.

Kis pihi nem art....

FőDudu

(#33417) WiZARD válasza npera (#33412) üzenetére


WiZARD
addikt

Most nyáron jött a Raven Tesla, meg amennyire láttam még azonos szérián belül is folyamatosak a fejlesztések, akár apró változások. (a model3 performance se küzd tulmelegedessel) Szóval tényleg érdekes lesz hogy mit tud az új, de feltételezem hogy a Tesla mérnökei jó időt várnak, ha így kiírta Elon.
Tényleg kivancsi vagyok mit fog tudni.
400V VS 800V érdekes kérdés, nyilván nem mind1 hogy 1000A-re vagy 500A-re kell méretezni.

Továbbra is egy 7 személyes noname családi szedant merünk egy 2-3x annyiba kerülő, még nem kapható Porschehoz.
Mellesleg nem hiszem hogy a Porschet bárki pályázni vinné. Arra ott van rakás más, GT2, GT3...

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#33418) Jahno válasza WiZARD (#33417) üzenetére


Jahno
őstag

"ha így kiírta Elon."

Kiírt az már sok más állatságot is. Aztán van amit törölt.

(#33419) FőDudu válasza WiZARD (#33417) üzenetére


FőDudu
addikt

Volt fonokomnek GT3 RS van - pont abban a ronda okkersarga szinben amiben mutogatjak.
O kb sosem fog palyazni vele, azert vette mert megteheti.

Meg az elozo autoja is valami idosebb gep volt, azt mar tobbert adta el mint amennyibe anno kerult.

FőDudu

(#33420) FőDudu válasza WiZARD (#33417) üzenetére


FőDudu
addikt

Igazabol hot nem szamit 400 v 800 voltos e a rendszer.

Felvezetok birjak ha rendes hutesuk van, akkor meg mar miert ne alljon kozelebb az akkufeszultseghez, ugy kevesebb a konverzios veszteseg meg a disszipacio.

Persze a dupla feszultsegu motorok meretezesenel lehet elteres, azokat pont nem tanultam Kandon (nem erosaram volt a szakiranyom).

Persze mielott szakosodas volt ment a csillagdelta szamolasa meg hasonlok, szigorlat is sikrult belole a jo oreg Balczo Zoltannal (ma meg Miep vagy Jobbik szineiben kepviselo).

FőDudu

(#33421) Jahno válasza FőDudu (#33420) üzenetére


Jahno
őstag

Itt a "HA" dologgal szokott baj lenni, meg most Balatonnál néztem, hogy egye fene lehet le bírtam volna menni villanyossal és itt a közelben egy töltő, csak mire kihűl a cucc, az megint idő. Tumorral mondjuk úgy néztük, hogy akkor legyen aktív hűtéses a cucc, aztán hosszabb távon kiderül. Egyelőre garanciás és az első szervíz sem volt túl drága. Gari lejárta után meg majd kiderül, hogy lefelé mennek-e az alkatrész árak, vagy beszopolja.

(#33422) FőDudu válasza Jahno (#33418) üzenetére


FőDudu
addikt

Latod, hogy a populizmus a meno manapsag.

Trump/Johnson/Musk.
Mindegyik dumal neha a holdba, megis vevok ra a tomegek.

A nepnek almok kellenek.

Tegnap volt egy video interjum egy angol ceggel, kiberbiztonsagi ceg.
Kerdeztem, hogy mi van a brexittel, hiszen ha kilepnek, akkor nem is dolgozhatnak a mi adatainkkal.

Mi lenne. 'HA KILEPNEK' (igy idezojelben), akkor lesz EU-ban data centeruk.
De az nem a kozeli jovoben lesz szerintuk.

Tehat meg azok sem igazan hiszik el, akik benne elnek.
Lehet, hogy csak mellebeszelt, meglatjuk.

FőDudu

(#33423) FőDudu válasza Jahno (#33421) üzenetére


FőDudu
addikt

Lattam egyszer valami Tesla? inverteret szetkapva, az konkretan vizhutesu volt (az egesz panel valami vizhuteses cucc). Egy nagy narancssarga panel remlik...

Ehunvane':
http://youtu.be/l6dV2re3rtM?t=73

Na ugye nem a panel narancssarga, hanem a nagyfesz csatik es kabelek.
A vizhutes meg eleg alapos tud lenni, belsoegesu motorhoz is eleg 4-5 liter.

[ Szerkesztve ]

FőDudu

(#33424) zetor2000 válasza hobizoli (#33389) üzenetére


zetor2000
senior tag

A korai elektromos autók az 1900as évek elején voltak. Nem 20-30 éve. Majdnem ki is szorították a ICE autókat. De aztán nem. A történet mostanában indul újra.

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#33425) zetor2000 válasza Gabibácsi (#33373) üzenetére


zetor2000
senior tag

Hozzászólás írásánál a szövegdoboz alatt van "kép" gomb. Megynomod, megjelenik egy ablakoska, oda kell megadni a kép URL címét. A szövegdobozod - az eredeti - kiegészül a kép linkjével, meg az [IMG] tagekkel.
Ennyi. :)

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#33426) FőDudu válasza FőDudu (#33423) üzenetére


FőDudu
addikt

Itt az egesz cucc szetbontva.
https://electrek.co/2018/07/26/tesla-model-3-teardown-electric-powertrain/

FőDudu

(#33427) zetor2000 válasza FőDudu (#33420) üzenetére


zetor2000
senior tag

A kábeleknél azért keresztmetszetet lehet nyerni, ha a delej magasabb feszültséggel jön. Akkor meg lehet hajlékonyabb a kábel. Valszeg ezért is van "nagyfeszültségű" távvezeték rendsdzer, hogy ne kelljen "akkora" keresztmetszetű kábel. Persze az autó belsejénél ez már elhanyagolható különbség, de a töltőhálózat tervezése / kivitelezésekor a fémérzékenyek nem állnak annyira könnyes szemmel felette... :)

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#33428) FőDudu válasza zetor2000 (#33427) üzenetére


FőDudu
addikt

En ugy tanultam, hogy nagyfszultsegu kabel azert van, mert ugy kevesebb a tavvezeteken eso veszteseg.
Nagyobb fesz, kisebb aram, kevesebb veszteseg (mert az aram alakul at hove az ellenallason).

Egy autora lebontva ez valoszinuleg semmihez kozelito ertek, itt gyakorlatilag elhanyagolhato a vezetekek es csatlakozok ellenallasa.

Az igaz, hogy kisebb aramra kisebb vezetek es csati kell, lehet ez olcsobb. De az, hogy 400v 800 volt az nem lenyeges kulonbseg. Marmint nem nagysagrendi ahogy 750KV viszonyul a 400/240 volthoz

De ahogy irtam, valoszinuleg a motor meretezese a fo szempont.

[ Szerkesztve ]

FőDudu

(#33429) zetor2000 válasza FőDudu (#33428) üzenetére


zetor2000
senior tag

Hát. ha töltőnként nyernek 1 kiló rezet a kábelen, az sok. Szerintem van annyi a difi. Akkor meg miért ne... Illetve a töltő és az erősáramú hálózat közti kábel se elhanyagolható, de az általában alamónium, mert az eleve olcsóbb. De ha azon is lehet "fogni" pár centet, akkor azt is fillérbasszák.
Felénk az Aldi bekötése alu, nemrég cseréltek / bővítettek, a maradék kábeldarabokat otthagyták nekem, kábé 4 kiló tiszta alu, olyan ujjnyi keresztmetszettel (2x1-1,3m). Ha lesz még sok, akkor viszem vissza. :)

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#33430) WiZARD válasza Jahno (#33421) üzenetére


WiZARD
addikt

Leafen kívül nem sok ilyen elbaszott elektromos autó van, aktív akku temperalas nélkül...

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#33431) FőDudu válasza WiZARD (#33430) üzenetére


FőDudu
addikt

Fenti video szerint a Model3 sem futi az akkut, csak a veszteseghovel - ha jol ertettem a videoban a hutesrol szolo reszt....

FőDudu

(#33432) WiZARD válasza FőDudu (#33431) üzenetére


WiZARD
addikt

Fűteni csak kemény mínuszokban kell.
De Leafnél fő gond hogy hűtés nincs. 110kmh felett eleve melegszik, utána ha villamtöltve van akkor még jobban melegszik. Így több autópályás szakasznal eléggé be tud lassulni a töltés, na meg max kivehető teljesítményt is korlátozza. Plusz melegen jobban is degradalodik.

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#33433) FőDudu válasza WiZARD (#33432) üzenetére


FőDudu
addikt

Igy mar ertem.
Ez valoban gaz.

Nem ertem miert nem gondolnak ilyenre, mondjuk lehet nem palyazasra terveztek ;)

FőDudu

(#33434) Gabibácsi válasza zetor2000 (#33425) üzenetére


Gabibácsi
tag

Észre sem vettem, a formázási gombok között egy kép gomb, mekkora izé.
De köszi :)

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#33435) Jahno válasza FőDudu (#33423) üzenetére


Jahno
őstag

Legyünk tárgyilagosak. Nem víz, hanem folyadék.

(#33436) Jahno válasza FőDudu (#33428) üzenetére


Jahno
őstag

Egy autóra lebontva lehet, de add össze az éves/3 éves futamot. Sok cég így matekozik mindenfélével. Talán a Rönó szívta be a dudával a vezeték vastagságát. Sokan meg sok mást.

(#33437) Jahno válasza zetor2000 (#33425) üzenetére


Jahno
őstag

Csak mobilon nem. Vagy droidon. Vagy csak az én böngészőimmel.

(#33438) Jahno válasza FőDudu (#33433) üzenetére


Jahno
őstag

Van ami bírja, erre meg mikor azt mondom, hogy rövidtávú városi kis szirszar, akkor jön a hőbörgés. Autópálya is 100 km/h, aztán lassú töltés. Mármint kihűlés után :-)

(#33439) FőDudu válasza Jahno (#33438) üzenetére


FőDudu
addikt

Nem.

Ez a szarragas buntetese. Vett volna olyan autot ami nagyobb hatotavu es palyazasra is terveztek ;)

Akkor birna az ilyesmit is.

Mondjuk a Leaf tulajokat ez nem boldogitja, gondolom nincs a kezikonyvben leirva a 110km/h mint maximalisan javasolt tartos sebesseg.

FőDudu

(#33440) npera válasza WiZARD (#33417) üzenetére


npera
újonc

Na, ez érdekes!

More Efficient Design
All Model S and X vehicles now benefit from Tesla’s latest generation of drive unit technology, which combines an optimized permanent magnet synchronous reluctance motor, silicon carbide power electronics, and improved lubrication, cooling, bearings, and gear designs to achieve greater than 93% efficiency. Pairing a permanent magnet motor in the front with an induction motor in the rear enables unparalleled range and performance at all times.

Úgy tudom, hogy a Model 3 motorját rakták be előre és hátul maradt a bitang nagy Model S motor. Ez azt is jelenti, hogy a szilikon-karbidos inverter van elöl, de arra tippelek, hogy hátul maradt a régi.

A most kapható Model S Long Range a fenti setup szerint készül. Ami nem butaság, mert alacsony terhelésen a hatékony Model 3 motor hajt csak, a hátsó pedig ha van rajta disconnect akkor le is kapcsolható a hajtásról. A kérdés, hogy van-e rajta disconnect.

A kategóriákat nem venném ennyire szűkre. A Tesla szépen kitágította a 60-as és a P100D változatokkal a maga kategóriáját, ha lehet ilyenről beszélni. Viszik a Porschékat pályára, amiatt nem izgulj. Pont ez a lényeg. Ha akarod, akkor viheted pályára és nem lesz teljesen reménytelen.

(#33441) Jahno válasza FőDudu (#33439) üzenetére


Jahno
őstag

Gyártottak volna olyat. Júzernek fogalma nincs róla, csak használni szeretné. Nálam is magyaráztátok, hogy miért drága a vezérlés. Hát mert.

(#33442) Gabibácsi válasza Jahno (#33437) üzenetére


Gabibácsi
tag

Próba

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#33443) Gabibácsi


Gabibácsi
tag

Szóval horsedick működik a kép gomb

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#33444) eattila válasza Jahno (#33437) üzenetére


eattila
csendes tag

Mobil verzioban nincs semmi csak offtopic. Se droidon se iosen.

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#33445) eattila válasza Gabibácsi (#33442) üzenetére


eattila
csendes tag

Mukodnie kene. En szoktam kepet beszurni. Vagy a kep linkje car vagy a hotlink van tiltva.

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#33446) zetor2000 válasza Gabibácsi (#33442) üzenetére


zetor2000
senior tag

Valami megjelent, csak lehet, nem jó az url... de alakul.

Valahogy így kell:

Asztali böngészőm van, Firefox, a legutolsó, a napokban frissült.
Mobilon meg asztaliként is lehet használni a Xiaomi féle csodát, ott minden olyan, mint asztali böngésző esetén.

Amúgy ilyen főzőlap lesz a következő. Elextrulox EIS62443.

[ Szerkesztve ]

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#33447) Gabibácsi válasza eattila (#33445) üzenetére


Gabibácsi
tag

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#33448) Gabibácsi válasza eattila (#33445) üzenetére


Gabibácsi
tag

Köszi, tiltott lehetett a link

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#33449) Gabibácsi válasza eattila (#33444) üzenetére


Gabibácsi
tag

Én nem használok mobil nézetet , tableten desktopozok. De már megy köszi

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#33450) zetor2000 válasza Gabibácsi (#33449) üzenetére


zetor2000
senior tag

Süti!

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.