Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#33301) hobizoli válasza WiZARD (#33300) üzenetére


hobizoli
nagyúr

ja nekem is ez jutott eszembe

es akkor meg ezek a FSD meg az auto parkolas meg a tobbi okossag, amiket a Tesla siman tud, az a Porsche-ban is benne lesz majd annyiert? vagy egyatalan kerheto opcionalisan?

ez a kisallatnak jaratom a klimat, meg odahivom magamhoz az autot a bevasarlokozpont parkoloban a smartphone-l a bejarathoz, hogy ne keljen odasetalni, meg elkuldom az autot parkolni a bejarattol amikor kiszallok, meg figyeli a kamerakkal ki karcolja meg az oldalat kulccsal meg ki tolat neki...
ezek olyan extra dolgok amikrol egyik gyarto sem szol egy szot sem azota sem, ja hogy ezt mienk is tudja...

amugy meg a par hettel ezelotti elozetes tesztekben meg 3.5sec-t mondtak a Taycan turbora, ami a Tesla 2.6sec-jehoz kepest, aminel meg gyorsabbakat is mertek ra (2.3-2.4sec-t is), "lassu", foleg ugy, hogy van kulon gyorsitos sebesseg fokozata is

OK, hogy Civic thai/ vagy egy aktualis M3 utan beulve a 3.5sec is geci gyorsnak tunik, de gyakorlatilag dupla arert se szagolja meg ez sem egyik teljesitmeny adatat sem a mar 7+ eves Tesla-nak
lassabb, kisebb a hatotavja, es gyorsabban sem toltheto, hiaba 800V-s
ha ez is "csak" 350 illetve 375V-s lenne, akkor mennyivel lehetne tolteni ezek utan?

az kulon vicces, hogy a Musk masfel eve mar megmondta, hogy a 350kWh-s toltesnek nincs realitasa, amikor meg a Porsche azzal vetitett, hogy 2x olyan gyorsan lehet majd tolteni, mint a Tesla-t
es amire vegeleges production model lett belole, meg jaaanem

több drón kell ;P

(#33302) JonesC válasza Jahno (#33283) üzenetére


JonesC
csendes tag

Azt én is megfigyeltem. Ha harminc parkoló autó közül egy mozog, akkor doszt amögött/azelőtt fognak átbillegni.

(#33303) hobizoli válasza WiZARD (#33300) üzenetére


hobizoli
nagyúr

de az is milyen mar, hogy a P100DLPlus Model X is bekoszonne a Taycan turbo-nak a 2.8-s idejevel
es az egy SUV

mekkora troll lenne a Musk, ha csinalna olyan videot, hogy Taycan-ben ul egy muki, a Model X-ben meg ulnek 5-n, es meg akkoris adja a cigit a sportkocsinak... de ha meg fej-fej, akkoris kinek ciki az is

több drón kell ;P

(#33304) Jahno


Jahno
őstag

A lehúzós Balatonon meg így adják a limonádét. Pár szelet narancs és ananász is jár hozzá, bele marok málna, szeder, feketeribizli:

(#33305) -NoVa- válasza hobizoli (#33303) üzenetére


-NoVa-
őstag

Nem az. Nem fáj senkinek, ha valami más legyorsulja. Az fáj, ha elmelegszik a fék egy pályakör után, meg az, hogy a gyorsulását csak 2-3 alkalommal tudja töltésenként. A Porsche meg amíg van benne töltés, hozza a paramétereit, és nem figyelmeztet előtte, hogy ez károsítja az akkut, annyira határérték.

(#33306) Samott válasza hobizoli (#33291) üzenetére


Samott
addikt

A tesla gyartasa reges reg nyereseges. A veszteseg az epulo gyarak miatt van. Maga a gyartas es a forgalmazas nyereseges. Minden egyes auton keresnek. De a Porsche termeli a legnagyobb nyereseget autonkent, ha ennyiert is el tudjak adni ennyiert fogjak adni.

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#33307) Sipi- válasza -NoVa- (#33305) üzenetére


Sipi-
tag

Én el tudom képzelni, hogy a Porsche mögött több minőségbiztosítás és tesztelés van, mint a Tesla mögött. Bár egy elsőszériásat bevállalni így is bátorság lesz a leendő vevőknek.
Egyébként meg azért adják ennyiért, mert így is venni fogják :)

https://www.ferfiakonyhaban.hu

(#33308) Sipi-


Sipi-
tag

Tudtok ajánlani olyan boltot, ahova beviszek egy darab tapétát és kevernek ki ugyanolyan színű festéket, mint a tapéta alapszíne?
A helyzet az, hogy az egyik tapéta nem túl szépen lett felrakva (nagyon nehéz jól felrakni, elég rossz az anyaga, de aki felrakta az sem állt a helyzet magaatán). Ezért néhol vannak fehér részek a csíkok között. Nem sok, 1 mm-esek, pár centi hosszan, viszont a narancssárga tapétánál ez látványos. Ezeket akarom nagyon vékony ecsettel lekenni. Próbáltam filctollal, de nincs pont ugyanolyan színű. Minimális festék kellene, fél deci is bőven elég.

https://www.ferfiakonyhaban.hu

(#33309) blueboi69 válasza Sipi- (#33308) üzenetére


blueboi69
csendes tag

barkácsáruházakban van falfesték színkeverés, ott nem próbáltad?

(#33310) Gabibácsi válasza Bujdy81 (#33280) üzenetére


Gabibácsi
tag

Ne haragudj, de egy értékes, okos normális ember vagy. Biztos megéri a gyerekeidet magára hagyni mert te konstans edzéstempót mész? Tudom kicsit túlzok, de a piroson áthajtásnál nagyobb hibát nem tudok elképzelni. Nem mindig látsz mindenki.

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#33311) Gabibácsi válasza Jahno (#33283) üzenetére


Gabibácsi
tag

Somogyban múlt héten balra kanyarodott bringás előttem , hátranézés nélkül. Szerencséjére a mozgásán látszott (elkezdett kacsázni) hogy valamit akar, úgyhogy lefékeztem. És kurvaanyáztam magamnak bent a kocsiban, mert dudálni se mertem, mert elesik az istenbarma
Na és ez ott teljesen mindennapos.

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#33312) blueboi69 válasza Gabibácsi (#33310) üzenetére


blueboi69
csendes tag

Nem minden kereszteződés egyforma. Sztem nem úgy értette, hogy tartva a tempoját átmegy mindenen.

(#33313) npera válasza -NoVa- (#33305) üzenetére


npera
újonc

Egyenként nem tudok válaszolni a többi anti-Porsche kommentre, de Novával értek egyet.

Nézzétek meg a Fully Charged kis riportját a Taycanról, ahol a gyorsulások konzisztenciáját tudták kipróbálni egy töltéssel számolva csak. És drámai volt a különbség a Teslához képest. A Porsche modelljei tipikusan tudnak mozogni pályán is anélkül, hogy 1-2 kör után elkezdeni elforrni a fék vagy bedőlni a hajtáslánc. Az, hogy a derating ennyire érzékelhetetlen a kuncsaft számára nem kis fegyvertény.

Az, hogy nem mentek rá a mindent űberelő gyorsulásra cserébe elég piciny kompromisszum. Nem annyira lassú a jármű, hogy sárga jelzőfény kell a tetejére.

A hatótávval kapcsolatban is érdemes lesz kivárni. Vannak néha csúnya meglepetések a hatótávokban, ha nem teljesen optimális környezeti viszonyok között tesztelik. Én inkább kivárnám a valós teszteket és nem a NEDC és WLTP számokra repülnék rá.

(#33314) npera válasza eattila (#33293) üzenetére


npera
újonc

Egy váltó előre és egy hátra :Y

(#33315) Gabibácsi válasza blueboi69 (#33312) üzenetére


Gabibácsi
tag

Nem tudom hogy értette, csak azt mondtam gondolkozzon megéri-e. Van családja, szerintem törekedni kell a legkisebb veszélyre.

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#33316) blueboi69 válasza npera (#33314) üzenetére


blueboi69
csendes tag

Nem bringa ez :D

(#33317) eattila válasza npera (#33314) üzenetére


eattila
csendes tag

Igen. Meg szerintem turbo s 411 km-es hatotavja nem olyan keves. A sima turbo 450-je sem. Lehet nem tesla de nem is leaf.

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#33318) FőDudu válasza npera (#33314) üzenetére


FőDudu
addikt

Nem.
Egybsebesseg elore, egy meg hatra :)

FőDudu

(#33319) -NoVa- válasza FőDudu (#33318) üzenetére


-NoVa-
őstag

Hátra minek? Előre, meg előrébb.

(#33320) FőDudu válasza -NoVa- (#33319) üzenetére


FőDudu
addikt

Nem mindenki tud megfordulni a garazsban.
Persze lehet olyan fordito is mint a vonatoknak.

FőDudu

(#33321) -NoVa- válasza FőDudu (#33320) üzenetére


-NoVa-
őstag

Egyirányú utcában lakok, utcán parkolok, nem értem a felvetést :D

(#33322) FőDudu válasza -NoVa- (#33321) üzenetére


FőDudu
addikt

Egyedul laksz az utcaban? :)
Garazsra meg nincs igenyed, ridegtartas rulez....

FőDudu

(#33323) npera válasza FőDudu (#33318) üzenetére


npera
újonc

Ezek olyanok, mint a nagy hajók. Ha hátrafelé akarsz menni, akkor leállítod a gépet és elindítod hátrafelé.

(#33324) FőDudu válasza npera (#33323) üzenetére


FőDudu
addikt

Igaz. Villanymotor forog hatrafele is.

FőDudu

(#33325) blueboi69


blueboi69
csendes tag

Létezik egyébként olyan kerékpár szállító amit hátsó csomagtérajtóra lehet rakni ÉS 4 bringát elbír?
Nem bringázunk még ennyien, de csupa 3 bringásat találtam, aztánakkor mivan ha mi meg 4en mennénk? :)
Vagy ne tervezzek ennyire előre? Lehet mire a gyerekek felnőnek annyira, hogy együtt menjünk bringázni valahova, addigra már rég nem is lesz meg az autó. :O
Na mindegy :)

(#33326) qnadam válasza blueboi69 (#33325) üzenetére


qnadam
veterán

a csomagtérajtó elbír 4 bringát? :)

egyébként az lehetséges, hogy vonóhorgot vizsgáztatás nélkül is fel lehet tenni, csak vontatásra nem szabad használni?

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#33327) -NoVa- válasza qnadam (#33326) üzenetére


-NoVa-
őstag

Mire odajut, már lebomlott rég.

(#33328) Sipi- válasza blueboi69 (#33325) üzenetére


Sipi-
tag

Tetőre 2-3, maradék meg hátulra horogra vagy ajtóra.

https://www.ferfiakonyhaban.hu

(#33329) Sipi- válasza blueboi69 (#33309) üzenetére


Sipi-
tag

Megkérdezem, jó ötlet. Köszi.

https://www.ferfiakonyhaban.hu

(#33330) hobizoli válasza npera (#33313) üzenetére


hobizoli
nagyúr

a gyorsulasok konzisztenciaja ugy ervenyes, hogy lassabb is melle

na most ehhez meg kene nezni a Tesla-nal is, hogyha az nem a LudicriusPlus mode-ban megy, hanem az alapban, akkor mennyit tud menni egymas utan
de azt nem nezi meg senki, mert abban semmi fun nincs :DDD

több drón kell ;P

(#33331) Phülöp válasza blueboi69 (#33325) üzenetére


Phülöp
addikt

4 bringásat nem láttam még, de felesleges is, ha a 4-ből 2 gyerekbicikli, amik a csomagtartóban is bőven elférnek.

A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem

(#33332) hobizoli válasza -NoVa- (#33305) üzenetére


hobizoli
nagyúr

ja olyan 10 dugattyus keramia Brembo fekekkel...koszi :DDD
hat ilyet fel lehetne rakni a Tesla-ra is
van is hozza mar upgrade fek amugy

de vhogy azert +80kUSD-ert ez ferjen mar bele egy sportkocsi araba, hogy jobb fek van rajta, mint egy alapvetoen sedan auton
ha meg a Model3Performance-hez nezem az arat, akkor +130kUSD
aztan seggre meg kb ugyanugy megy, mint az is
a hatotavot meg majd meglatjuk mennyi EPA szerint

------

egybekent a Hring-n nezve kurva sok auton keves a gyari fek, nem csak a Tesla-n

ismi jar ki egy Honda Jazz-l timeattack-zni, amiben egy 7gen CivicTypeR K20Z3-s szivomotor van, 230loeros, a Wilwood 4 dugos elso fekkel sem tudott menni 2 kort a Hring-n, mert masodik kor felenel mar fustolt a fek az auton, ugyhogy 1-1 power kor utan menni kell vele egy hutokort

több drón kell ;P

(#33333) npera válasza hobizoli (#33330) üzenetére


npera
újonc

de azt nem nezi meg senki, mert abban semmi fun nincs

Te, szerintem ezt az összes teljesíményorientált BEV-et gyártó OEM megnézte igen alaposan (értem ez alatt a mérőpadot és mindenféle tesztpályát, sőt a kiszerelt elektromos gépet speciális mérőpadon hajtva autó nélkül). Annyi a különbség, hogy nem kommunikálták a médiába amit találtak, hanem az ott talált hibákat és gyengeséeket megpróbálták kiküszöbölni a saját konstrukciójukban.

Ilyenkor messze nem korlátozzák magukat a 0-100 vizsgálatára, hanem minden apró részletet és elképzelhető tesztmódot végignéznek.

Még egy tipp: el kellene engedni ezt a lassab az rosszabb felfogást a BEV-ek esetében. Most még mindenki a eget rengető teljesítményt várja el a BEV-ektől, de ezeknek a lényege igazából a magas hatékonyság lenne és az alacsony költség. Tehát bár vannak elképesztő teljesítményű vasak és vélhetően lesznek is, de a mainstream BEV kábé max 160-as végsebességgel és kábé 8 másodperces 0-100 gyorsulással készül.

Ha elkezded növelni az utazási sebességet, akkor 90 felett szépen veszted a hatótávot. 110 körül már érezhetően kevesebb van. De ha 130 körül veretsz, akkor hamar eljutsz oda, hogy olyan gyakran kell tölteni, hogy nem nyersz semmit a magasabb sebességgel.

A jövőben vélhetően lesznek magasabb energiasűrűségű "akkumulátorok", amivel ez a határ feljebb tolható, de ugyanakkor a világ az alacsonyabb sebesség irányába mozog. Szépen lejjebb fognak menni a határok minden országban, a jelenlegi óra szerint 145-ös tempó el fog tűnni 10 év múlva.

(#33334) -NoVa- válasza hobizoli (#33332) üzenetére


-NoVa-
őstag

Jazzel az 1.2CVT-vel kell menni time attackra, akkor nincs gond az alap fékekkel is.

A normális Porsche vásárló meg normális. Nem áll neki munkahónapokat beleölni katalógusbuzerálva rendelgetős beszerelős upgradekre, csak vesz egy autót, ami alkalmas rá, hogy extra karbantartás nélkül néha játékautó legyen. A Tesla nem ilyen, sima utazóautó, meg pár PR feature.

(#33335) -NoVa- válasza npera (#33333) üzenetére


-NoVa-
őstag

Most sem tudok óra szerint 145-tel menni, túl sok az egyenrangú kereszteződés meg jobbkezes utca, és fekvőrendőr.

(#33336) Bujdy81 válasza Samott (#33281) üzenetére


Bujdy81
csendes tag

Véletlenül sem a Te hibád! Ha átmegyek a piroson, onnan kb. MINDEN az én hibám!

Azon vagyok fennakadva, hogy ha ez az agyhalott rendesen felöltözik/felszereli a kerót, akkor "csak" anyázol, mert látod a futárt, nem pedig éppen nem csapod el. Ráadásul ha piroson megyek át, akkor illik figyelni arra, hogy:
1. nem számítanak rám
2. akinek zöldje van, az jönni fog.

Szóval nem Te vagy a hibás, pont azon koppant az én állam is, hogy hogyan lehet valaki ilyen suicide...

(#33337) Bujdy81 válasza WiZARD (#33287) üzenetére


Bujdy81
csendes tag

(#33338) Bujdy81 válasza Gabibácsi (#33310) üzenetére


Bujdy81
csendes tag

Szövegértés. Ott megyek át a piroson, ahol ismerem a környéket ÉS látom a helyzetet. Záróvonalon is átmegyek, ha biztonságos. Szembe sávban is megyek, ha biztonságos.

Az edzéshez használt lassú kerék is a biztonságot növeli, mert az autóvezetők 95%-a nem tud lakott területen országútist előzni. Számít az is, hogy 28-cal megyek a lassú kerékkel és nem 33-mal a gyorssal. Azzal is az autóvezetők hibáját korrigálom.

A Velencei-tó körüli edzést is azért hanyagolom, mert nem elég biztonságos az iszonyatos forgalom miatt.

(#33339) BobaHWSW válasza npera (#33333) üzenetére


BobaHWSW
újonc

En mar a jovoben elek! :DD

Szerk. 10 oraval ES 10 evvel IS.

[ Szerkesztve ]

(#33340) Bujdy81 válasza blueboi69 (#33325) üzenetére


Bujdy81
csendes tag

Ne vegyél olyat. A csomagtartó ajtót nem arra méretezték, hogy plusz 60 kg-ot tegyél rá!

(#33341) npera válasza -NoVa- (#33334) üzenetére


npera
újonc

Kollégám versenyzett Porsche 924-kupában és 125-ös gokartokkal is. A 924-es teljesen stock acél fékekkel is simán ment pályán.

Chris Harrisnek volt egy időben E92-es BMW M3-as autója, amivel ment pályán és összehasonlította az akkori 911 GT3 RS-el (acél fékekkel). A BMW pár kör után elforralta a féket és beesett neki a fékpedál. A 911 a stock acél fékeken csak futotta a köröket gond nélkül.

Másik kolléga Cayman S-el versenyzett pályanapokon, acél fékkel. Aztán vett egy Cayman GT4-et (még hathengeres), azzal is pályázik stock fékekkel. És nem lacafacázik, a gáz és a fék is rendesen be van nyomva.

(#33342) hobizoli válasza Bujdy81 (#33336) üzenetére


hobizoli
nagyúr

de ezt azert te is erzed, hogy nem normalis
vmi baleset van belole, hogy a piroson mesz at es aki nem szamit rad elhuzva a kormanyt utkozik vkivel vagy eluti a zebra szelen allo gyalogost, akkoris ott maradsz bevallalva, hogy te idezted elo az egeszet?

a bringasok mennyi %-a pucolna el onnan a gyaszba egybol szerinted? kb 99

több drón kell ;P

(#33343) Bujdy81 válasza hobizoli (#33332) üzenetére


Bujdy81
csendes tag

És ha a Teslát felpimpeled olyanra, mint a Porsche, akkor mennyibe kerül?
Fékek, futómű, ilyenek. Egyáltalán fel lehet pimpelni olyanra gyári alkatrészekkel?

(#33344) Sipi- válasza Bujdy81 (#33336) üzenetére


Sipi-
tag

Nemrég a jobbkezes utcában vágtatott el előttem kicsivel egy biciklis. El sem nézett felém (nem láthatott korábban, mert építkezés van a sarkon, nem belátható). Ha elütöm, akkor az 4 embernek lett volna rossz:
- nekem, mert összetöröm asszony autóját és nekem kell megcsináltatni és addig mindenhova nekem kell autózni
- asszonynak, mert összetöröm a kiskocsiját
- biciklisnek mert összetörik a biciklije és saját maga is
- és annak az embernek is, akinek éppen a kajáját szállította, mert kajafutár volt az öngyilkos hajlamú.

https://www.ferfiakonyhaban.hu

(#33345) Samott válasza hobizoli (#33332) üzenetére


Samott
addikt

Ebben speciel a Teslanak van igaza. Egyreszt nem megyunk versenypalyara ket es fel tonnas tankokkal, masreszt hogy az utcai lampanal dinamikusan elgyorsulj ahhoz nem kell 22x megismetelhetonek lennie fel oran belul. Pont annyit tud mint amit tudnia kell. De jo hogy van a Porsche is, mert legalabb van valasztek. En a VW ID3-at varom az elvileg Golf szeru lesz.

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#33346) Bujdy81 válasza hobizoli (#33342) üzenetére


Bujdy81
csendes tag

Az, hogy normális-e vagy nem, azt nem tudom. Ha az a normális, amit a többség csinál, akkor sok dolog, ami szerintem deviancia (alkohol, könnyű drogok, stb.) normálisnak számít.

De pl. mikor egy kereszteződésben két opció van:
- megvárom keróval a zöldet és akkor a mögött sorban álló autók (legtöbbször úgy jön ki a lámpák ritmusa, hogy a keróval én vagyok az első a lámpánál) elkezdenek kikerülgetni a kereszteződésben, ahol fele azt sem tudja, hogy pont hol a sáv széle, mert nincsen felfestve, vagy
- átmegyek a piroson és akkor olyankor érnek utól, amikor már lazább a sor és látják, hogy mennyi hely van pontosan.
Ráadásul olyan a kereszteződés, ahol kb. 100 méterre belátható.

De lenne még több ilyen példám is. Mindegyik egyedi. Egyedileg kell mérlegelni és eldönteni.

Abban természetesen igazatok van abban, hogy ökölszabály szerint be kell tartani a KRESZ-t!

Példa az élni és élni hagyni dologra:
Megyek nagyobb edző körre. Van benne egy jó nagy ívű balra kanyarodás. Az pl. alap, hogy nem nagy ívben kanyarodok balra, hanem megyek egyenesen, majdnem neki a járdaszegélynek, aztán kis ívű kanyar balra, és tovább, immár balra kanyarodva. Ezzel a balra kanyarodó 2-3 autó, akik mögöttem álltak, simán megelőz, nekem meg kb. 2 sec veszteség...

(#33347) -NoVa- válasza Samott (#33345) üzenetére


-NoVa-
őstag

Utcai lámpánál dinamikusan indulás az NEM 3 másodperc alatti 0-100 idő. Igazából a 8 másodperc is ilyen túlpörgetett Keleteurópai őrület normál forgalomban, kultúrált országokban lazán vonulni szokás, ahol nem használod ezt ki. Előzés sem indokolja különösebben ezt a teljesítményt, ha szükség van rá, akkor veszélyes előzés volt.

(#33348) -NoVa- válasza Bujdy81 (#33346) üzenetére


-NoVa-
őstag

Ők nem bringáznak, úgyhogy a lámpa az szent és sérthetetlen, betonfal és törvény. Te bringázol, neked veszélyforrás is. mert érted az okait. Én bringázok, és ugyanúgy gondolkozom, és mérlegelek, és a biztonságosabb opciót választom, ahogy te is. De ez is olyan, mint az Olasz boltban amikor veszekedett velem egy másik vevő, hogy nem húztam műanyagkesztyűt, hogy abban vegyem el a gyümölcsöt a pultról. Azt, amiért odanyúltam. Nem fogadta el érvként, hogy előző nap legalább egy tucat olyan kesztyűt szedtem ki a tengerből, és nem akarok szemetet generálni. Mindig lesz ilyen, akinek a leírt betű szent, nem mérlegelhető dolog.

(#33349) Gabibácsi válasza Bujdy81 (#33336) üzenetére


Gabibácsi
tag

tökmindegy ki a hibás, ha elbaszlak mert átmész a piroson, az egész életem tönkremegy nekem is

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#33350) Gabibácsi válasza Bujdy81 (#33338) üzenetére


Gabibácsi
tag

lehetne kevésbé bunkón is, szövegértés
te sem értetted meg a mondanivalómat, csak a részleteket fejted ki

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.