Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#24401) FőDudu válasza zetor2000 (#24399) üzenetére


FőDudu
addikt

Marmint miert kellene egy kozlekedesre alkalmatlan jarmuvet tolteni?
Vontassak el a szervizbe, javitsak meg, toltsek fel ha minden rendben.

FőDudu

(#24402) Jahno válasza FőDudu (#24401) üzenetére


Jahno
őstag

https://www.youtube.com/watch?v=ZA-5FoRZEm4

(#24403) npera válasza BobaHWSW (#24357) üzenetére


npera
újonc

Szép!

Ez több külön kép egybehúzva? Józan paraszti ésszel az égbolt elforog hamar, bár csillagászati fotózzással kapcsolatban még annyira sem vagyok penge, mint a simával. Ami szintén elég ingoványos talaj :)

(#24404) npera válasza zetor2000 (#24358) üzenetére


npera
újonc

A dolog rákfenéje az akksi. Jelenleg elég sok (térfogatban és tömegben) kell, hogy számottevő távot tudjon a kocsi megtenni. Én vezettem párszor Toyota HSD kocsikat dugóban és elővárosi forgalomban. Számomra zen-nyugalom. Elképesztően kellemes már egy Yaris is, egy Corolla (Auris) pedig még kényelmesebb. Mindig a bőgő motorral jönnek, de ahhoz a szemét is ki kell nyomni, hogy bőgjön. Ha normálisan közlekedsz, akkor esetenként felmegy picit a fordulatszám, de aztán beáll a rendszer és lenyugszik az egész. Lehet én nem vagyok a teli talpas gáz/fék/gáz/fék archetípus, de picit is defenzíven haladva és megtervezve a fékezést és gázadást már-már hangtalan az egész.

Ami hatalmas fless számomra, az az optimalizálás lehetősége. Ez igaz a BEV-re is. Minden fékezést lehet optimalizálni, ha van forgalmi lehetőség, akkor minimális fékerővel (regeneratív lassulással) jól elnyújtva a töltést tudsz hatótávot nyerni. Egy hibrid esetén ez inkább azt jelenti, hogy a HEV akksit töltöd, ami teljesen elektromos üzemben nevetséges távot ad csak, de ha hagyod a hibrid rendszert futni az eredeti koncepció szerint és úgy is vezeted, ahogy "kell", akkor viszont csodálatosan megnyújtja "az osztrigában" eltöltött méterek számát. Olyankor az elektromos oldal vagy besegít vagy teljesen átveszi a hajtást.

A Stop/Start rendszerekkel ellentétben a legjobb az, hogy amikor leáll az ICE akkor sem teljesen döglött a kocsi. Van kormányzás, van AC, van hűtés/fűtés, tudsz gurulni előre-hátra igény szerint. Egy stop/start ICE kocsiban tipikusan 2-3 perc után úgyis beindul a motor, mivel kell kondícionálni az utasteret, kell felügyelni a 12V-os rendszert, és a többi. Ha elég hosszú ideig piros van (itt van ilyen), akkor simán ráindít a motorra. Egy HEV az simán ki tudja várni az ilyet, de közben nem sülsz meg a tűző napon, mert futhat az elektromos klíma. Dugóban araszolva komolyabb távot is meg tudsz tenni csak elektromosan, mivel az a pár méter gurulás nem fogyasztja le az akksit annyira.

(#24405) Jahno válasza npera (#24403) üzenetére


Jahno
őstag

Nem kell hosszú záridő és akkor nem mozdul be. Haver képét mutattam párszor, ott sem volt nagylátós objektív, mikor először rábukott a témára:

http://www.boddi.hu/adat/kep/hirek/2018-04/panorama_kicsi2.jpg

Ez 55mm-es obival 9 darab állókép és azt rakta össze. Azóta már kétszer bővített vázat és gyúrt obikra, de mindig felhős volt az ég.

(#24406) npera válasza FőDudu (#24370) üzenetére


npera
újonc

Nem. Ha az egész világ (értsd ez alatt Afrika, Ázsia, India és a többiek) olyan mértékben és iramban motorizálódik tovább, mint az utóbbi évtizedben, akkor kinyírja magát az emberiség. Muszáj jelentősen csökkenteni a kibocsájtást, mert különben nagy baj lesz. Nem pici, hanem nagy.

Az elektromos autó a jelenlegi formájában egy tech-demó, de nem az elektromos hajtás miatt, hanem a jelenlegi akksik miatt. A hajtás gyakorlatilag tökéletes, azon fejleszteni már csak minimálisan lehet. De az akksi egy katasztrófa. Az előállítása borzalmas mocskos téma és többnyire olyan országokban történik, ahol az emberi jogok, a rabszolgamunka, a gyerekmunka és általában a demokrácia kábé nem létezik. Amint kifejlesztenek valami ténylegesen tömegesen termelhető és megfizethető, valamint jó energiasűrűségű "akksit", akkor kábé azonnal át lehet állni rá tömegesen.

A töltési hálózat egy komoly kérdés, de nem lehetetlen megoldani. Ahogy a lovaskocsik idejében még patikában vették a "benzint", úgy most sem egyszerű tölteni. De nagyon komolyan fejlesztenek ebben a témakörben és naivitás lenne azt hinni, hogy a jelenlegi mainstream olajtársaságok nincsenek rákattanva a témára. Komplett iparág lesz a töltés ideje alatt úgymond helyhezkötött kuncsaftot rendesen kizsebelni minden lehetséges módon. Hiába csökken le hamarosan a töltés a különféle brutális teljesítményű standardok miatt kábé 15-20 percre, az alatt az idő alatt be lehet csalogatni a kuncsaftot különféle létesítményekbe, ahol ehet olyasmit amit egyébként nem enne és vásárolhat olyasmit, amire semmi szüksége nincsen. Lásd manapság a benzinkútra ránőtt shop jelenséget.

(#24407) FőDudu válasza npera (#24406) üzenetére


FőDudu
addikt

Az vilagos, hogy a jelenlegi ritkafoldfemes technologiak (akkuban es motorokban pl. a magnes) nem tartanak orokke. Raadasul ezeket tenyleg olyan helyeken banyasszak, ahol kizsakmanyolas van.
Mindegy, hogy termeszet vagy emberek, ezek az orszagok igazi szar helyek.

Remélem van par jo prototipus a tervezok asztalan ami maskepp mukodik.

Elektromos helyett nincs valami fasza uzemanyag cellas megoldas? Azokrol most igazan nagy a hallgatas.

FőDudu

(#24408) Jahno válasza FőDudu (#24407) üzenetére


Jahno
őstag

Pedig a napokban hírezték le újra, hogy lehet tengervizet bontani és ez most mennyivel jobb lesz, mert korlátlan energiánk áll majd rendelkezésre.

(#24409) npera válasza Jahno (#24408) üzenetére


npera
újonc

Onnan már csak egy gondolat, hogy a korlátlan energiával az Antarktiszra szerelt óriási rakétákkal el lehetne mozgatni a Földet máshova és csillagközi utazást végrehajtani. Felesleges rakétákkal makettkodni, amikor az egész bolygót lehet elvinni egy jobb galaxisba. Kész is!

(az ötletet egy régi japán sci-fi filmből merítettem, ahol egy aszteroida útjából a fenti módszerrel tolták el a Földet. A végén egy tudós megkérdezte, hogy "és hogyan visszük vissza megfelelő pályára?", aztán jött a válasz, hogy azt már majd megoldjuk valahogy.... :-) )

(#24410) ncc1701 válasza FőDudu (#24407) üzenetére


ncc1701
veterán

Üzemanyag cellába meg tipikusan q sok platina kell. Na, ezzel meg sejted, h mi a gond. A másik gond, h hidrogént könnyebb földgázból előállítani, mint vízbontással, innen meg meg van aszva az egész lényege. Mert lehet, h h2o jön ki a kocsiból, de amúgy ugyanúgy co2 keletkezik. :)

(#24411) Jahno válasza npera (#24409) üzenetére


Jahno
őstag

Eddig nem csak a bontás volt drága, most már a tengervízálló speciális tartályokkal is szopnak :-D

(#24412) Gabibácsi válasza WiZARD (#24367) üzenetére


Gabibácsi
tag

Az egész villanyautó egy álzöld valami.
Persze elfogadnék én is egy amperát, de tudnám hogy a zöld oldala csak maszlag.
Igen, lehet rajta vitatkozni bőven.
Amúgy egyik kocsimból sincs kivéve a katalizátor, és dízelt sem használnék sosem, szóval dfp-m sincs.
Ha minden kocsi elektromos lenne, szerintem nagy szarban lennénk.. nem tudom hogy bírná el a hálózat, meg ennyi akku honnan lenne.
Ez olyan mint az idióta Puzsér autónélküli Bp ötlete, a bkv nem bírna el pár százelék többletet sem, és parkoló sincs elég

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#24413) Jahno válasza ncc1701 (#24410) üzenetére


Jahno
őstag

És akkor idehaza azt hallgatom rokon csajtól (aki 1 hete új melóhelyen lett valami megmondóember), hogy valam integrációs izé van és a másik cég szoftverében át kellett színezni 3 gombot, aztán ez több 10ezer pénzbe került a fejlesztésnél, holott Ő milyen jól tudja, hogy ez max. 10 perc meló. Én meg kicsit csendben voltam, éppen elég ezt a cégnél hallgatni. Gondolom ha bármit kérdeztem volna, hogy mégis milyen cucc, Perforce/Sourcesafe/git vagy ASP-s web, vagy miről beszél akkor vagy kitérő dumát kapok vagy nem tudom, de gyanítom fogalma sincs semmiről. Ezt azért még lehet megkapja: https://derrickesharry.blog.hu/2017/03/26/a_csak_egy_mezot

Akiknek a cégnél elküldtem, azóta már nem itt melóznak, most megint más a csapásirány, holnap újabb hétfő, újabb bamba tekintetek.

(#24414) Gabibácsi válasza ncc1701 (#24377) üzenetére


Gabibácsi
tag

Ez ilyen egyszerű, és a hálózat is simán bírná. Szerinted.

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#24415) Gabibácsi válasza ncc1701 (#24378) üzenetére


Gabibácsi
tag

Erre valami bizonyíték? Nem hinném hogy ezt ki lehetne korrektül számolni, és pláne nem hogy igaz lenne.

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#24416) Gabibácsi válasza Samott (#24391) üzenetére


Gabibácsi
tag

Akkor a 21 éves 60 lovas astrám hol játszik? Keveset fogyaszt, ellenben öreg, könnyű, és még gyenge is. És nem vettem helyette 4 másikat 5 évente, szerintem jobb így a környezetterhelésem.

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#24417) npera válasza Jahno (#24411) üzenetére


npera
újonc

Rhódiumból nem jó? A platina elég puruttya anyag hozzá képest, meg sok is van belőle :C
Ha a gyújtógyertyában bírja a plazmát és az égési terhelést, akkor egy vacak tartály csak menne már...

(#24418) BobaHWSW válasza npera (#24403) üzenetére


BobaHWSW
újonc

Egyszer 20 masodperc es picit parasabb volt az ido mint kellett volna.

Kiakarom probalni a tobb fotos csillag fotozast meg kulon foto az eloter, stb.

Itt szabadszemmel is remekul kivenni a tejutat ez sokat segit. Akar kertbol is csinalhatnam ejszaka kozepen csal kevesbe erdekes az eloter. Jahnonak raktam mar be egyszer.:D

(#24419) Gabibácsi válasza BobaHWSW (#24418) üzenetére


Gabibácsi
tag

Nekem ez a kép már kb a lehetetlenség

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#24420) Gabibácsi válasza npera (#24417) üzenetére


Gabibácsi
tag

Folyékony fémből kell, mint amiből a terminátor 2 ellenfele volt

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#24421) zetor2000 válasza npera (#24404) üzenetére


zetor2000
senior tag

Ezt értem.
De ha van olyan opció, hogy a verda nem sokkal kerül többe, de több előnye van, mint amit vázoltál, mondjuk annyival, hogy kábé "bárhol" megállhatsz, és nem kell fizetned, és nem kapsz büntetést, akkor miért nem olyat csinálnak?
Ez a videóban linkelt Honda / Toyota páros pont az, hogy ennyi energiával, ennyi befeccölt idővel lehetett volna az, hogy kicsit többet menjen akkuól és jön a zöld rendszám is vele.
A létezésének látom az értelmét, mert jó, hogy dugóban nem megy a kormolás, meg a pöfögés, nincs motorzaj sem, ami öreg verdáknál és/vagy repedt kipufogóknál még idegesítőbb is, és kényelmes, meg akármi, csak mindez zöld rendszámmal kifizetődőbb. Étettartamra vegyünk 15 évet, átlag fenntartás annyi, mint egy benzines, mert minden van benne, ami ahhoz kell, a vellanyba kábé nem kell senni - 8. évében max akkucsere - de az ilyen ingyenparkolások esetén nagyon apródonként, de hoz vissza kicsit az árából. Aki naponta szopolik a parkolással, dulván egy ezrest képes fogni naponta. Az egy év alatt akár párszázezer. Amit beálmodhat a fenntartásba. Vagy elissza, mindegy. Ehhez nem kellett volna nagy truváj, 2x akkora akkupakk, azt hajrá. Kicsivel kisebb a csomagtér, vabumm.

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#24422) zetor2000 válasza Gabibácsi (#24420) üzenetére


zetor2000
senior tag

Az az érdekes, hogy a folyékony fémből készült tartály hogy tartja magában a tengervizet? Nem megoldhatatlan, csak hosszas fejvakarás előzi meg, hümmögésekkel és cöccögésekkel. :)

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#24423) FőDudu válasza Jahno (#24411) üzenetére


FőDudu
addikt

Savallo korlatot (ami mellesleg rozsdamentes is, nem fogja a magnes) is 2 evente cserelni kell a medencenel aminek csak kevert vize van. Edesviz, tengervizzel. Szoval kell oda anyag...

Azt par muanyag hordo jobban birja - de akkor megint ott tartunk hogy sosem bomlik majd le....

FőDudu

(#24424) npera válasza zetor2000 (#24421) üzenetére


npera
újonc

Ezt mondom. Vagy van az ülés alatt akksi és akkor HEV. Vagy a másik opció az, hogy ülés alatt, csomagtér kisebb, kardánalagút tele. És akkor megy esetleg 50 km-t NEDC alatt. Valóságban 30-at. Ha ügyes vagy.

Ezt tudják a mai sorozatgyártott akkuk. 5 év múlva lehet elég lesz a fele vagy harmada. Még nem tudja senki. A kémia egy kemény dolog, sokféle peremfeltétel közé kell belőni a dolgokat:

- mennyire stabil (értsd begyullad-e csak úgy magától de durván)
- mennyire drága
- mennyire nagy az energiasűrűsége
- mennyire tűri a töltési- és kisütési áramot
- mennyire tűri a hőmérsékletet. A fel- és lefelé nem ugyanaz feltétlenül.
- mennyire tűri a mechanikai behatásokat. NVH vagy tényleges ütközés.
- mennyire stabil mondjuk 8 év múlva
- mennyire sok ciklust bír ki
- mennyire lehet meríteni, milyen cellafeszültségeket bír
- mennyire lehe túltölteni, milyen cellafeszültségeket bír
- milyen formájú a cella
- hogy bírja a megfutást, mennyire terjed a thermal event egy thermal runaway esetén

Biztos kifelejtettem pár szempontot, de szerintem érted, hogy nem csak úgy becsűrsz az egyébként tengernyi szabad helyre (he-he) pár cellát, aztán hopp kész.

(#24425) BobaHWSW válasza Gabibácsi (#24419) üzenetére


BobaHWSW
újonc

Nincs benne csalas. Tejut szabad szemmel is szepen lathato ha par feltetel adott. Tiszta ido, hideg, ujhold (2 nap tavolsag ujholdtol mar eleg eros kulonbseget eredmenyez lathatosagban) es nyilvan sotetseg, tavol mindentol.

Voltunk olyan sotet helyen ahol kb 30-40 perc mire hozzaszokik a szemed ahhoz a szintu sotetseghez. Legkozelebbi lampa kilometerekre, varos tizenX kilometerekre es ott szabad szemmel is elkepeszto mit lehet latni.

(#24426) Gabibácsi válasza zetor2000 (#24422) üzenetére


Gabibácsi
tag

Megszilárdul ha kell

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#24427) Gabibácsi válasza BobaHWSW (#24425) üzenetére


Gabibácsi
tag

Bocsi nem csalásként értettem, hanem nem tudom felfogni hogy lehet ilyet fényképezni :)

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#24428) FőDudu válasza npera (#24424) üzenetére


FőDudu
addikt

Pedig egyik nagyeszu kollegam igy csinal elektromos biciklit.
Rendelt valami 1KW-os motort. Akkora, hogy speci felni es rovid kullok is kellenek.

Rendelt hozza teljesitmeny eletronikat.
Rendelt hozza 72 db 3.6 voltos 6500mAh akkut.
Aztan majd ezt akarja osszerakni egy biciklive....

En elore felek...

[ Szerkesztve ]

FőDudu

(#24429) BobaHWSW válasza Gabibácsi (#24427) üzenetére


BobaHWSW
újonc

Ha, koszi. :D vannak a tenyleg ugyes arcok akik kello mennyisegu munkat beleraknak es elkepeszto miket tudnak kihozni. Az egyik ilyen csokaval dolgoztam kettovel elozo projecten. Jar vilagban mindenfele eloadasokra meg tanfolyamokat tart. Van egy tippem neki a vfx az a hobbi es a fotozas mar a munka.

(#24430) npera válasza FőDudu (#24428) üzenetére


npera
újonc

Le lesz vizsgáztatva mopednek? Mert egyébként illegális EU-ban.
Vannak ebike fire kompilésünök a neten :Y

(#24431) FőDudu válasza npera (#24430) üzenetére


FőDudu
addikt

Szerintem nem.
De szerintem egy sima bringa nem is fog elbirni ennyi akkut es ilyen nehez kereket...

FőDudu

(#24432) JonesC válasza zetor2000 (#24421) üzenetére


JonesC
csendes tag

V-ben 500+ az óránkénti parkolás. Ha napi 8+ órát parkolsz, hoz az szépen.

(#24433) FőDudu válasza JonesC (#24432) üzenetére


FőDudu
addikt

Evi 1M Ft.
Az szep sporolas - es meg az aram is olcsobb a benzinnel.
Igy mar pluszba fordulhat az amugy magasabb beker ar es hasznalat kozti merleg.

[ Szerkesztve ]

FőDudu

(#24434) zetor2000 válasza npera (#24430) üzenetére


zetor2000
senior tag

Ez a kérdés számomra a villanyos rollerekre is áll...
Ezek minek minősülnek?
Teljesítményre megvan némelyik egy robogó szintjén, ~300+ Watt, ami segédmotorkerékpár szint. Erre kell jogsi, a gyakorlatban meg megveszed akárjol, és használod. Kéne rá sisak, de ki büntet meg, ha nincs?
És még pár érdekes kérdés, ami oda vezetett, hogy a franciák betiltják a járdán való használatukat.

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#24435) FőDudu válasza zetor2000 (#24434) üzenetére


FőDudu
addikt

Par varosban mar kitiltottak oket.
Kivancsi leszek mi lesz, ha tomegesen osszetorik magukat (es a gyalogosokat) az uj budapesti elektromos roller kolcsonzoi.

Szerintem nem lesz hosszu eletu a project.

[ Szerkesztve ]

FőDudu

(#24436) zetor2000 válasza FőDudu (#24433) üzenetére


zetor2000
senior tag

Hát, ennél a fehér rendszámosnál ugyan nem. Ahhoz zöld kellene, ez a rendszám fizető színű.
Innen indult a gondolatmenetem, hogy ennek a fehérségesnek van értelme ugyan, mert tisztább, mint a sima ICE verdák, de annyira nem praktikus a birtoklása. Emellé még nem is olcsó, mert felkapott a hibrid autó, mint kategória. De több értelme lenne, ha zöldes színű lenne a rendszáma.
A tulajdonlás ideje alatt pergetné vissza az árát az ilyen aprószarokból, mint a parkolási díj. Akármennyi is, nem kell kifizetni.

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#24437) FőDudu válasza zetor2000 (#24436) üzenetére


FőDudu
addikt

(#24438) Jahno válasza Gabibácsi (#24415) üzenetére


Jahno
őstag

Elvileg minden szarnak meg van a darabra mért ökolábnyoma.

(#24439) zetor2000 válasza FőDudu (#24435) üzenetére


zetor2000
senior tag

A megosztós céges roller hagyján, de megrendel(het)ek akárhonnan egyet, azt hogyan lehet használni szabályosan? Típusengedélye gondolom nincs, mert a xiao.. a nagy kínai gyárak nem nyújtanak be ilyen úri huncutságokat a hazai NKH-hoz, de tippem szerint másokhoz sem. Így meg szürkezónás... Se nem ez, se nem az...
Addig rendben van, hogy felpattanok rá, és megyek vele, csak épp nem feltétlen szabályos.

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#24440) Jahno válasza Gabibácsi (#24419) üzenetére


Jahno
őstag

Ennyit még olyan sötétben szabad szemmel is látsz. Ráadásul mi sokszor sokkal nagyobb sötétben vagyunk, ott azért egy érzékenyebb kamera hosszabb idő alatt tényleg olyanokat is lát, ami "nincs is".

(#24441) FőDudu válasza Jahno (#24438) üzenetére


FőDudu
addikt

meg a szarnak is....

FőDudu

(#24442) zetor2000 válasza FőDudu (#24437) üzenetére


zetor2000
senior tag

Értelmes Origós cikk:
"A Lime használatával akár néhány perc alatt el lehet jutni például a Gellért tértől a Kálvin térig."
Ez gyalog ~10 perc. Kettő, nem túl hosszú villamosmegálló. 1 metrómegálló, de mire le és felmész, gyalog ott vagy. :) Erre a távra nem bérelnék ilyen járgányt.

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#24443) Jahno válasza BobaHWSW (#24425) üzenetére


Jahno
őstag

Némi azért akad az ilyen fotográfiákban, de fentebb ezt írtam, hogy ezt még szabad szemmel is. Aztán ott van a sarki fény, aminél mindenkinek mondom, ha már oda eljut akkor csináljon képet, mert ha szemmel nem is látja attól még a képen rajt lehet. Vagy 30-40 másodperc alatt sok helyen a kis halvány mozgás fel sem tűnik, ellenben a képen egyszerre fog szerepelni. Itt nálunk a távoli város fényeit sem látod, fotón mégis rajta van, sok helyen a teljes koromsötét amerre semmi nincs és orra esel, ott képen mégis csak szerepelni fog ez meg amaz.

Csillagjárással itt Pesten vagy környékén még megpróbálkozom, tejút meg kb. idénre is így járt, hétvége is zűrös tud lenni, nekem 2 órás autóút a történet (ott legalább már ismerjük a terepet) és több hétvégés lehetőség a naptárban sincs. Ezt erre szántuk, elmentünk felhős napon is, mert csak, aztán bohóckodtunk mással.

(#24444) Jahno válasza JonesC (#24432) üzenetére


Jahno
őstag

Reptéren óránként 3ezer, így napi 72ezrest spórolok. Meg egy csomó benzint azzal, hogy ki sem megyek :-D

(#24445) Jahno válasza BobaHWSW (#24429) üzenetére


Jahno
őstag

Kitartásom még néha lenne is, de idő/pénz azért ezekhez durván kell. Mondjuk cuccok tarhálásában is egész jól vagyok, bár a jobbféle Samyangok még hiányoznak, de előbb-utóbb valakitől olyan is felgyűlik.

(#24446) Jahno válasza zetor2000 (#24442) üzenetére


Jahno
őstag

Bubit is hasonlókkal reklámozták. Aztán elvleg megy a dolog, csak nekem pont nem jó. Igaz azt sem értem másnak mire jó, max. olyanoknak akiknek elveik vannak, hogy kemény bicajos vagyok és csakazértsembkvzok....

(#24447) qnadam válasza ncc1701 (#24214) üzenetére


qnadam
veterán

a colt is igényelt úgy 5 percet, addig közlekedni se volt vele érdemes. a qp-ban még nem vettem le a sarut :)
mondjuk a 407 gonoszabb volt, amikor lemerült az akksi, teljesen kretén lett. műszerfal random karácsonyfa, viszont mindent a bc irányít, még egy vészvillogót se bírt összehozni. többnyire a megfelelő ütemben villogott a keréknyomás hibajelzője (az autóban egyébként nem volt keréknyomásellenőrző rendszer), meg néha felvillantotta a jobb első helyzetjelzőt... legalább az ablakemelő és a zár hajlandó volt működni. asszem végül tréleren távozott az autó, és a szervizben tanították újra az új akksival, hogyan is kell működni...

[ Szerkesztve ]

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#24448) qnadam válasza WiZARD (#24232) üzenetére


qnadam
veterán

asszem meglátogatom a kávézdádat, ha arrafelé járok :)

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#24449) qnadam válasza -NoVa- (#24346) üzenetére


qnadam
veterán

lehet, hogy az enyém is ezért volt 9,5 a szokásos 11 helyett? :DDD

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#24450) qnadam válasza zetor2000 (#24442) üzenetére


qnadam
veterán

pedig pont erre jó, 2 kattintással viheted, átrombolsz pár perc alatt, kálvinon ledobod, bérlés vége, boldogság.

istálló? gazemberség? hupákolás?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.