Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#16016) npera válasza hobizoli (#16006) üzenetére


npera
újonc

Egy belsőégésű motor vagy egy komplett gépjármű megépítése esetén a gyártás költsége leginkább attól függ, hogy hány állomás szükséges, ott milyen berendezések állnak, azoknak milyen karbantartási igénye van és a variánsokat hány "elágazásból" tudják megoldani. Aztán ha a gyártási alapanyag árát (alkatrészek és nyersanyag) is hozzászámolod, akkor persze még ott is komoly tételek szerepelnek.

Ha moduláris felépítésű a motorod, lásd BMW 2-literes 4-hengeres cucca, vagy hasonló WV motor vagy akár Volvo DriveE-motorcsaládja, akkor elég sok dolgot meg tudsz oldani egy és ugyanazon gépeken, ugyanazon a soron és állomásokon. Amikor a variáns különbözősége miatt "elágazás" van a sorban, akkor az egyből komplexitás.

Ugyanígy ha mondjuk robotok kellenek valami állomásra, akkor nagyon nem mindegy, hogy egy fel-le menő robotról van szó vagy valami csúcs 5-tengelyes cucc végzi el a feladatot. Vagy megmunkáló állomás. Ha magadnak öntesz vagy a nyers öntvényeket megmunkálod, akkor ott ugyanígy variálódnak a tételek.

Ha full automata sorod van, akkor azért ott is kell mindenféle karbantartás, a nyersanyagot adott esetben kézzel kell odavinni vagy a teljesen végellenőrzött és letesztelt darabokat mondjuk dobozba ember rakja. Jártam olyan kínai soron, ahol emberi input csak a nyersanyagok betöltése és a dobozba berakásból állt, mindent megoldottak automatizált gépekkel. És Olaszországból futott a telemetria, hogy felügyeljék a dolgokat, adott esetben változtassanak a kalibráción. Viszont nagyon komoly diagnosztikai és hibaelhárító specialisták álltak készen, ha valami megmihálylik, akkor az olasz expertek segítségével be tudjanak avatkozni. Minimális főnökség volt, mert az csak viszi a pénzt. Az alap menedzsmenti funkciókat nem úszták meg ők sem persze.

Szerintem a gyártás már csak drágább lesz. Egy komolyabb cég klímaneutrális gyártásban gondolkodik csak. Saját területen belül megtisztítja a processzvizet, amit tud kiszűr a levegőből mielőtt kiengedi. A belső transzport elektromos, nem használnak környezetre káros vegyszereket vagy azok hatását neutralizálják mielőtt a környezettel kapcsolatba kerülthetne. Mellé a legmodernebb gépek mindenből, folyamatos modernizáció. Ez nem olcsó. Sőt, k*rva drága. És mellé az emberanyag folyamatos képzése, fejlesztése. Ez még drágább.

Arra gondolok, hogy a fentiek nem alkalmazhatóak minden gyártási módra 1:1-ben, de analógiát adhat a gondolatmenethez.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.