Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#13594) npera


npera
újonc

Most jöttem be a sufniból. Megpróbáltam megcsinálni (újra beállítani) az első váltót. Múltkor majdnem elnyomott egy index nélkül rámkanyarodó kocsi, aztán vészfékezés közben leváltottam elöl és feltekeredett a lánc és elnyomta az első váltót.

Most elkezdtem állítgatni. Az első váltónak elég macerás a beállítása, ugyanis magasságban és oldalirányban (szögben) is eléggé jól kell bepozícionálni, máskülönben valamelyik fokozatban szopni fog az ember. Az én bringámon ráadásul a legolcsóbb Acera váltókarok vannak, amiken nem lehet finomhangolni a bowden feszességét. Ha van ilyen lehetőség, akkor az ember kilazítja a feszítőt, majd kézzel ráfeszítve ráhúzza a bowden rögzítését. Aztán a bowden ugye relaxálódik picit, majd ezt lehet kompenzálni a feszítővel és elvégezni a finomhangolást. Na, itt ilyen nincsen az első váltón. Tehát a finomhangolást úgy kell elvégezni, hogy az ember levált a középső állásba, aztán kézzel benyomja a váltót a nagy kerék irányába (ér-zés-re!!!), majd a második kezével feszíti a bowdent, a harmadik és negyedik kezével pedig a grimbuszkulccsal ráhúzza a csavart. Jó móka. Kábé 4 iterációból lett kábé jó. A végén már majdnem megfejeltem a gépet.

Utána pedig jött a móka, hogy bejátszani a váltó szögét, hogy a kazettán végigmenve ne "darálja" a láncot az első váltó. Mivel az egyik állításnál lejjebb csúszott a nyeregcsövön az egész miskulancia pár mm-t, így újabb monológot adtam elő, majd jöhetett az újabb finomhangolás.

Most kábé jó, de nem teljesen jó. Ami idegesít. Lehet holnap este megint nekiállok, mert ennek rendben kell lennie.

Erről eszembe is jutott egy kolléga szintén kék színű Canyon melóba járós bringája. Azon is Tiagra váltó van hátul. De elöl is, meg a váltókarok is Tiagrák. Nekem a Nishikin csak a hátsó váltó Tiagra, minden más Acera rajta, ami kábé a legszarabb cucc a Shimano világában. Ha jól emlékszem, akkor a Tiagrán már lehet állítani, de az is lehet, hogy ahhoz XT-t kell venni. Deore 3x9 szett.

Lehet a legjobb lenne lecserélni XT váltókarra az egészet, aztán akkor ez is jobb lenne. Ezek azok a költségek, amiknek csak akkor van értelme, amikor szop az ember a beállítással, mert máskülönben semmi pluszt nem ad. Maga a váltás teljesen pöpec az Acera cuccal, csak az állítást spórolták le róla direkt.

A lánc persze megint ragacsos fekete trutymós, egy hét alatt már undorító is lesz az egész. Még nem merevre koszolódott, de gyakorlatilag már most lehetne pucolni.

Veszek majd benzines kannát, aztán tankolok dízelt bele. Aztán szerzek valami széles szájú rostos üdítős üveget láncot mosni. Meg tölcsért és pár tálat. Aztán tudok pacsálni a sufniban. Lehet szerzek poroltót is, hogy ha a kis elektromos radiátor begyújtja az egészet, akkor tudjak oltani.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.