Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#117401) WiZARD


WiZARD
addikt

Nekem villanyszerelő 15k/m^2 áron csinálta a ház alapszerelését, anyaggal együtt. (2020 december)
Azt mondta az egyszerűbb (fapad, alap CSOK) házakat 8ért csinálja.

Elején alkudozott, hogy ne a készre gyártatott Schrack elosztó szekrény legyen, mert az drága és majd ő megcsinálja. Aztán mégis azt hozta...

[ Szerkesztve ]

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#117402) blueboi69


blueboi69
csendes tag

(#117403) -NoVa-


-NoVa-
őstag

Ma kipróbáltam egy új kajaházhozszállítás szolgáltatót. Egy fürkészdarázsféleség cipelt egy sáskát magával, leszállt az árnyékoló tekerőjének a nyelére. Beszuszakolta magát a végén lévő apró lyukon hogy aztán behúzza a zsákmányát is, én meg elvetten a sáskát, beadtam a terráriumba, és pillanatokon belül elégedett csámcsogással megette az öreglány. Ilyet még rendelek, nagyon kényelmes :DDD

(#117404) Phülöp válasza -NoVa- (#117403) üzenetére


Phülöp
addikt

:DDD

A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem

(#117405) blueboi69 válasza -NoVa- (#117403) üzenetére


blueboi69
csendes tag

:C
borravalót adtál?

(#117406) hobizoli válasza WiZARD (#117401) üzenetére


hobizoli
nagyúr

b+ en mar aszittem ez a haz reg keszen van.... :U

több drón kell ;P

(#117407) zetor2000 válasza hobizoli (#117406) üzenetére


zetor2000
senior tag

Magyarország, én így szeretlek. :)

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#117408) WiZARD válasza hobizoli (#117406) üzenetére


WiZARD
addikt

Mi is.
Közben bárkivel beszélünk azt mondja, hogy még annyira sokat nem is csúsztunk és nem is állunk rosszul.

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#117409) npera válasza blueboi69 (#117402) üzenetére


npera
újonc

Ja-ja, haladnak szépen. Egyik volt kolléganőm is benne van a projektben. Ez jóval egyszerűbbnek tűnik, mint a Tesla Semi.

(#117410) qnadam válasza zetor2000 (#117400) üzenetére


qnadam
veterán

időben hangzik soknak :D
nekem is drága volt a betonig letakarított falak, glettelés-csiszolás háromszor, festés trip, de én biztos nem csináltam volna. csinálni is szar lett volna, meg valószínűleg az eredmény is szar lett volna :))

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#117411) Samott válasza npera (#117409) üzenetére


Samott
addikt

De van ennek barmi ertelme? A hidrogen eleg halott ugynek nez ki (30% a hatekonysaga az akkushoz kepest a sok ide oda alakitgatas miatt). Plane az egyre gyorsabban toltheto akksik mellett.

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#117412) Samott


Samott
addikt

Az finom: Napi árfolyamon veszik az élelmiszert a kisboltosok, akik sokszor képtelenek betartani az árstop szabályait

- a Koronás kristálycukrot 290 forintért adja, a Diamant kristálycukrot pedig 270 forintért, de mindkettőt 569 forintért veszi,
- 1600 forintért árulja a csirkemellfilét, és 2050 forintért vásárolja a beszállítótól,
- a Tótkomlósi lisztet 219 forintért, a saját márkásat 179 forintért kínálja, és mindkettőt 349 forintért veszi,
- legtöbbet az étolajon bukik, mert a Kunsági étolajat 699 forintért adja, és 1699-ért veszi,
- a Mizo UHT tejet 299 forintért árulja, és 367 forintért vásárolja,
- a csirke far-hátat pedig 260-ért adja, és 294-ért szerzi be.

Kohn bácsitól megkérdezik, hogy megy az üzlet.- Rettenetesen - panaszkodik az öreg. - Mindennap ráfizetek ezer pengőt...- És akkor miből él?- Abból, hogy szombat-vasárnap zárva tartok.

[ Szerkesztve ]

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#117413) Jahno válasza Samott (#117411) üzenetére


Jahno
őstag

Lehet nem hatékony, de korlátozott körülmények közt jó is lehet, ha nem kell a kamionnak az akkut cipelni, ami csöppet nehezebb és üresen is pont annyi. Én régóta mondom, hogy nem egész országos töltőhálózatban vagy hasonlóban kell gondolkozni, de van mondjuk a komp Dánia és Svédország közt, egyik felén olcsó széllel termelik a hidrogént, hajó meg jön-megy és kész. Vagy Marokkóban napelemmel és akkor a helyi turistahajók nyomhatják a köröket.

(#117414) blueboi69 válasza Samott (#117412) üzenetére


blueboi69
csendes tag

Egyszerűen megoldható lenne, ha nem raknának ki ilyen árut. Nálunk a spar-ban pl sosincs farhát, sztem előtte sem volt, de sertéscombot nagyon régóta nem láttam már.

(#117415) ezittketto válasza npera (#117036) üzenetére


ezittketto
csendes tag

Nem látom (kva proxy).. :(

(#117416) NauTiLUS_HUN válasza Samott (#117411) üzenetére


NauTiLUS_HUN
újonc

Akku szerintem sokkal halottabb dolog. Vannak olyan vad ötletek is Angilában, hogy a gázbojlereket olcsóért át lehet állítani hidrogénre. És akkor sok kis Hindenburg fűti majd a lakásokat :)

(#117417) Jahno válasza blueboi69 (#117414) üzenetére


Jahno
őstag

Ha nem rakja ki akkor meg azért verik nyakon.

(#117418) eattila válasza Jahno (#117417) üzenetére


eattila
csendes tag

Szerintem azért nem verhetik nyakon, mert valamit nem lehet kapni....

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#117419) qnadam válasza eattila (#117418) üzenetére


qnadam
veterán

de naiv

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#117420) Jahno válasza eattila (#117418) üzenetére


Jahno
őstag

Akkor nem, de lehet kapni, köteles tartani.

(#117421) JonesC válasza NauTiLUS_HUN (#117416) üzenetére


JonesC
csendes tag

És majd szatyorban hordják haza a hidrogént :D

(#117422) eattila válasza Jahno (#117420) üzenetére


eattila
csendes tag

Köteles tartani olajaz, meg farhátat? Nemá. Van erre trv? Meg ha valamit nem kapok egy boltban, akkor meg lehet intimizálni a kloákanyílását?

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#117423) eattila válasza qnadam (#117419) üzenetére


eattila
csendes tag

Lehet.

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#117424) Jahno válasza JonesC (#117421) üzenetére


Jahno
őstag

És van annak pro verziója is:

(#117425) qnadam válasza JonesC (#117421) üzenetére


qnadam
veterán

simán, csak fejjel lefelé kell tartani a szatyrot

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#117426) qnadam válasza eattila (#117422) üzenetére


qnadam
veterán

asszem az volt a megmondás, hogy a valamilyen időszak forgalmának megfelelő mennyiségű hatósági áras cuccot kell árulni. pont azért, hogy ne lehessen eljátszani a "hát sajnos volt, de elfogyott mind a két kiló cukor" történetet.

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#117427) Jahno válasza eattila (#117422) üzenetére


Jahno
őstag

Van, előző havi átlagok és napi fogyás alapján elírják a mennyiséget. Tán valami tavaly októberi... De á, mindenki is megírta, válogass egy tetszés szerinti portált:

"A KERESKEDŐ 2021. OKTÓBER 15. NAPJÁN FORGALMAZOTT TERMÉKEK FORGALMAZÁSÁRA ÉS NAPONTA LEGALÁBB A HÉT ADOTT NAPJÁRA VONATKOZÓ, 2021. ÉVI ÁTLAGOS NAPI MENNYISÉG ÁRUSÍTÁSÁRA KÖTELES."

(#117428) zetor2000 válasza NauTiLUS_HUN (#117416) üzenetére


zetor2000
senior tag

A Hindenburg héliummal volt töltve, égett is rendesen. Van is rá híres utolsó mondás: Hol a fszomban van itt a hamutartó? Elnyomom a plafonon...

A hidrogén az pukkan, mert a levegő oxigénjével durranógázt képes alkotni. Bojler méretben azért az már szól rendesen. :)

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#117429) eattila válasza Jahno (#117427) üzenetére


eattila
csendes tag

Nem figyeltem akkor sem ilyesmit. Olajat fél évente veszek 1l-t, farhátat szintén. Csirkemellet se túl gyakran. Cukrot is évente 2kg-ot használunk max. Szóval....

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#117430) eattila válasza zetor2000 (#117428) üzenetére


eattila
csendes tag

Mert már akkor is trükköztek a káros anyag kibocsátással :D

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#117431) -NoVa- válasza eattila (#117429) üzenetére


-NoVa-
őstag

Az a baj, hogy efféle filléres ritkán fogyó dolgokra épül a hivatalos inflációszámolás, és a fizetésemeléseink.

(#117432) Bujdy81 válasza zetor2000 (#117428) üzenetére


Bujdy81
csendes tag

"A Hindenburg héliummal volt töltve, égett is rendesen." ööö, ennek fuss neki újra. ;)
A hélium nemesgáz, nem éghető. A Hindenburg hirdogénnel volt töltve, azért égett el pikk-pakk.

(#117433) Jahno válasza zetor2000 (#117428) üzenetére


Jahno
őstag

Csúnya is lenne ha a héliumos lufik égnének... Volt ahol fa vázszerkezet égett, mert azok héliumosak voltak, aztán ment a megfejtés, de Wikit kellene olvasni, mert az első léhajó hidrogénes volt, de veszélyes, héliumos meg kisebb terhet tudott vinni, de kevésbé veszélyes felhajtóanyag. Aztán valami hiány miatt (biztos nem volt hatósági áras a Hélium :-D) pár modellnél visszatértek a hidrogénhez, a klasszikus baleset hidrogénessel volt, vége is lett a léghajózásnak.

(#117434) Samott válasza blueboi69 (#117414) üzenetére


Samott
addikt

Viccelsz bolondozol? Ha nincs aru akkor a hatosag bunteti meg oket. Kotelezo keszletet tartani beloluk.

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#117435) WiZARD válasza Samott (#117411) üzenetére


WiZARD
addikt

Semmi értelme, de akik a zsákutca irányába kezdtek fejleszteni, azok nem akarják feladni.

1000 km hatótávhoz mekkora hidrogén tank kell?
Ha abból indulok ki, hogy egy Toyota Mirai 650 km-t tud 5 kg hidrogénből.
Akkor kamionnál 1000 km-hez mennyi kell, kb 50-100 kg? Az térfogatban 1,5-3 m^3 hidrogén? Nem tudom hogy skálázódnak a tartályok, de a Mirai 5kg-s tartálya 87,5 kg. Kamionméretben lesz az üres tartály 1,5+ tonna és méretben mekkora?
Plusz az üzemanyagcella súlya, mérete, a buffer akku, meg mittudomén mi kell még bele ami egy sima EV-be nem kell.

A vízzel mi lesz? Telelocsolja az autópályát? Télen is, amikor rögtön ráfagy?
Vagy 1000 km hatótávnál a végén már 1000-1500 liter vizet cipel magával, hogy valahol leereszthesse?

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#117436) Samott válasza zetor2000 (#117428) üzenetére


Samott
addikt

A helium nem eg (nemesgaz vagy mi). Hidrogen volt az. Pont ez volt a nemetek gondja, nem jutottak hozza heliumhoz, hidrogent voltak kenytelenk hasznalni.

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#117437) Jahno válasza npera (#117409) üzenetére


Jahno
őstag

Na jó, de a Semit meg is csinálják. Legfeljebb mindig csak jövőre :-D Addig meg 2 havonta lehet vele haknizni, hogy már mindjárt...

(#117438) blueboi69 válasza Samott (#117434) üzenetére


blueboi69
csendes tag

Jéé ezt én sem tudtam. Nálunk a spar-ban nincs se farhát, soha nem is volt és sztem csirkemell sem mindig.

(#117439) -NoVa- válasza blueboi69 (#117438) üzenetére


-NoVa-
őstag

Gondolom most minden bolt hálás, ahol a törvényben foglalt Novemberi dátumban épp nem volt készleten semmi árstoppos izé. Az elmúlt 7 nap átlagát egyszerű lejjebb tolni, csak nehezen megtalálható helyre kell súvasztani 1-1 darabot a készletről, és szépen lassan lemegy a lehető legalacsonyabbra, de a konkrét dátum készletével már nehéz varázsolni büntetlenül.

(#117440) WiZARD válasza Jahno (#117437) üzenetére


WiZARD
addikt

Azért a Volvot se kell lenézni e témában, hisz milyen sikeres villanyautókat gyárt(ott).
Ott a Polestar 1 és Polestar 2 is :DDD

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#117441) qnadam válasza Bujdy81 (#117432) üzenetére


qnadam
veterán

ha jól emlékszem, eredetileg héliumot használtak (pont azért, mert biztonságosabb), de aztán áttértek az olcsóbb hidrogénre.

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#117442) NauTiLUS_HUN válasza JonesC (#117421) üzenetére


NauTiLUS_HUN
újonc

https://g7.hu/tech/20210319/a-bosch-a-hoszivattyukkal-egyenlo-eselyt-ad-a-hidrogenkazanoknak/

Van a cikk szerint valami perpétum mobile lehetőség is a rendszerben :)
De volt több cikk a témában.

(#117443) npera válasza ezittketto (#117415) üzenetére


npera
újonc

Megpróbálom imgurral otthonról.

(#117444) ezittketto válasza npera (#117443) üzenetére


ezittketto
csendes tag

:R

(#117445) Samott válasza qnadam (#117441) üzenetére


Samott
addikt

Nem az olcsosag volt a szempont hanem az amcsik nem adtak el nekik heliumot.

"Hindenburg designer Hugo Eckener sought to use helium, a non-flammable lifting gas. However, the United States, which had a monopoly on the world supply of helium and feared that other countries might use the gas for military purposes, banned its export, and the Hindenburg was reengineered."

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#117446) qnadam válasza Samott (#117445) üzenetére


qnadam
veterán

valóban, rosszul emlékeztem :)

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#117447) hobizoli válasza WiZARD (#117408) üzenetére


hobizoli
nagyúr

hatde... egy konnyuszerkzetes kero nem keszult volna el mar masfel eve....?

meg amit ez dragult kozben... :U

több drón kell ;P

(#117448) hobizoli válasza Jahno (#117413) üzenetére


hobizoli
nagyúr

ezt mar a Toyota Mirai-nal is megprobaltak megaszondani, hogy joval konnyebb, mert nincs benne akksi, aztan megis annyi kg, mint egy AWD Tesla Model 3 LR...sot, egy Model 3 SR 150kg-val konnyebb is
...mert van benne mas , ami viszont a BEV-ben nincs
plusz egy 12kWh-s puffer akksi a FCEV-ben is van, mert az hirtelen loketre nem tud aramot adni egy gyorsitashoz, igy elore fel kell pufferelni benne erre eleg jedit

aztan ott a FC membran platina igenye, messze dragabb elem a Litium-nal, az OK, hogy nem kell belole sok, de nem is orokelet+2nap az sem

eredo hatasfokot szamolva a teljes rendszeren, azaz amire nyomatek lesz a kereken nezve, az FCEV kb azt tudja, mint egy ICE auto is

Vályi-ék ezzel foglalkozo videojaban 8 GBP-ert toltottek 1kg H2 gazt a Mirai-ba, azzal ment el majdnem 100km-t...elvileg 100-t tud annyival, de gyakorlatilag alulrol surolja, telitank 40GBP...az ~17k volt mar akkoris, es megy erte 450-480km-t valojaban

a BEV-t meg televered a 40Ft/kWh-s villanyrol ~3k-ert , meg azt sok helyen lehet tolteni ma is


az FCEV is egy elektromos auto meg a neveben is benne van, csak az aramot tobb lepcsoben nyered vissza rosszabb eredeo hatasfokkal
plusz nem is "megy" egy ugyanannyiba kerulo BEV-hez kepest, amit raadasul akar meg otthon is tolthesz halozatrol

több drón kell ;P

(#117449) Jahno válasza hobizoli (#117448) üzenetére


Jahno
őstag

Rosszabb hatásfok, de valamennyivel jobban raktározhatóbb, amikor van villanyosság, akkor termelhető. Itt ugye pár cégnek arra kell készülni, hogy nem akkor "tankol" amikor gerjed a villanyosság. Nahh, akkor azesz a drága ami nincs, vagy termel de nem tudod hova tenni, meg ezek kombinációi. És valamennyire szállítható is.

Aztán kiderül, mindig mondtam, hogy annak a piciri atomnak hátrányai is vannak bőven.

(#117450) blueboi69 válasza hobizoli (#117447) üzenetére


blueboi69
csendes tag

Ez nem könnyűszerkezetes.

De gondolom az építőiparban is sokat mozogsz :)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.