minden pillanatában tökéletes
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
minden pillanatában tökéletes
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
Itt még nem járunk. Sem én, de szerencsére még a dobtanár sem!
Svajci, nyugdijas, orvos hazaspartol - Arthur baratunk elbujhat, kinaban tudjak a frankot.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
miert nem rakott ra siman egy masik fulket...?
több drón kell ;P
Indexfolyadéknak lejárt a szavatossága, azt kellene cserélni.
Kuplung akkor ott elfáradt. Ha lehet még állítani, akkor érdemes, de készülj vmi cserére.
Néhány ezer km-rel ezelőtt volt cserélve a kuplung.
https://www.ferfiakonyhaban.hu
Hat akkor ugy nez ki ott csesztek el valamit. Kinyomocsapagyat is csereltek? (csak tippelek, nem ertek hozza)
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
Hm, na most elgondolkodtam, ha nincs sebességben, akkor lehet mégsem zár az a kuplung...
ÉS ezt már valaki megkérdezte
https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__4716206-miert-forognak-a-meghajtott-kerekek-felbakolt-kocsinal-ures-sebessegben-ha-bei
Akkor ez nem bug, hanem feature. Mert egyébként üresben, felengedett kuplungnál, zár a kuplung, ergo a váltó nyelestengelyére jut át forgatónyomaték. Ez valahogy át tud szivárogni a féltengelyekbe.
Nem hánytam már legalább 7 éve. Most kipróbáltam: nem jó!
Utoljára részeg voltam, most viszont elkaptam amit gyerek hazahozott a táborból
https://www.ferfiakonyhaban.hu
Az a legroszabb Jobbulást!
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
pótold a folyadékot, amint lehet
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
A fiam is most hányt épp egy alaposat, úgyhogy a tavaszi szünet elkezdve. Virrasztós lavórodakészítős estére számítok, ORS beletöltve, nyomelempótlás, aztán folyadék ahogy bírja.
javítás gyári technológiával. és lehet, hogy tényleg...
istálló? gazemberség? hupákolás?
Mi megúsztuk múlt héten hasfájással, de van most valami vírusos cucc, kitartás!
Mar nem emlekszem kinek a batyja, bar az mintha a padlasra is felvitte volna.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
Elméleti 160 kiló, az szép. Sparow tesója volt, útközben még kiosztott pár nyakast is a helyi keményeknek.
Elmúlt napokban (vasárnap oda, kedden haza) megvolt a kis akkus elektromossal Győr-Zürich (~880 km) oda-vissza.
Odafele hűvösebb (9.31 c°) volt, 1-2 helyen eső is esett, meg a német autópálya örömeit is ki kellett próbálni. Így 9 óra 3 perc volt a vezetés, 19,9 kWh/100km a fogyasztás. 5x álltunk meg tölteni, 1 óra 35 perc volt összesen. Mindenhol pont elég volt wc/evés/ivás/nyújtózkodásra, talán ha összesen 5-10 perc volt amit a töltésre vártunk a szükségletek kielégítése után.
A német pályán kipróbáltam, tudja az ígért végsebességet az autó.
2 supercharger közt kipróbáltam hogyan fogyaszt tartósan nagyobb sebességnél. 61 km szakaszon töltőtől töltőig 140 km/h átlag jött ki (csak az autópályás részt nézve 160as átlag), 29,5 kWh/100km fogyasztással.
Hazafele jobb idő volt (16.39 c°), végig száraz, 150es sebességet se nagyon léptem túl. Így 17,7 kWh/100km lett az átlag, 8 óra 39 perc vezetéssel, 4 db töltéssel (1 óra 19 perc).
költségek: supercharger töltés 0,41-0,52€/kWh (0,49 CHF), összesen 129,95€+22,54CHF az 1880 km-re.
Pár éve voltam benzinessel, ami 1 töltéssel is bírta végig, de szerintem azzal is megálltam legalább 3-4x és megfogadtam hogy ennyit autóval soha többé, legközelebb repülő. 1000+km-t bíró szuperdízellel is legalább ennyit megállnék enni-inni.
Ez az út az autopilotnak hála sokkal kevésbé volt fárasztó, bevállalnám máskor is, ha kell.
Számomra teljesen kompromisszum mentes út volt, nagyobb akku meg mesebeli 500+km hatótáv se hiányzik.
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
szép eredmények ezek
bár a bekerülési költségek okán még mindig értelmezhetetlen számomra a megtérülés
minden más szempontból biztosan qrva jó
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
egyebkent en ezt irtam, anno hogy ahol ezt az autot terveztek ott egy LA-SF tavra is repulovel mennek inkabb es nem autoznak el odaig, helyben berel egy autot
mar akkor abban uldogel, mikor meg 150km-re van az autos ember a kozuton erkezve ugyanoda
Tesla-nal akar sajat profil is mukodhet a berelt autoban is, mintha azzal ment volna el odaaig
több drón kell ;P
JamesBondos a rendszámod?
?
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
007?
És akkor ez is megvolt
Az eleje hiányzik, mert a kesztyű tépőzára kapcsolgatta az órát
Ahhoz képest, hogy a cél csak a túlélés volt, nem panaszkodom az eredményre.
Nem örültem a kavicsnak, amit még mindig nem szedtek össze az utakról. Mondjuk, még mindig jobb, mintha sóznának télen.
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
Szép! A bringa is! Ha minden jól alakul pénteken bogács környékén nekem is lesz egy kis túrám
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
nem
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
Király!
Nájsz!
Ez a bringa mennyire bírja a sót? Nekem a Nishiki semmit nem rozsdált, csak a tengelyek gyorszára. Asszony olcsó kínai bringája egy év alatt totál rozsda, pedig kenegetem zsírral amikor karbantartom.
Lányom Biltema bringája teljesen rozsdamentes, fiamé valami gyerekboltból van, fél év alatt berozsdált.
szerintem semennyire, de olyan helyen mentem, ahol csak kavics van kiszórva, só nem
utóbbi inkább autópálya meg gyorsforgalmi utakon
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
Ilyenkor lemosod utána és átkened?
szárazon mentem végig, nem koptatom a fényezést feleslegesen dörzsölgetéssel
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
ha a cél a túlélés volt, akkor az teljes mértékben sikerült, gratu
istálló? gazemberség? hupákolás?
Az üzemeltetésen tudsz megtakarítani, mert egy csomó olyan dolog nincs, ami a belsőégésűeknél van. Ha tudod napelemről tölteni, akkor meg az "üzemanyagon" is lehet fogni. Ott bele kell kombinálni annak a kiépítését is... Az áram ára kicsit stabilabb (még?) mint az olajé, és jelenleg olcsóbb is ugyanarra a távolságra vetítve.
Kolegám vett nejének meg magának is egy pici villanyost. A saját autója egy Smart, ami elektromos, tisztán. Azt mondja, a töltés elég 2 napra, hogy bejöjjön vele, meg hazamenjen. Budakeszi - Kelenföld a táv, ~30km egy irányban. Ez költségben nincs egy BKV bérlet, mert a töltögetéssel 6000-6500Ft a villanyszámlája erre a verdára, a BKV bérlet meg 9500.
A nejének nagyobb szerencséje van, mert dombra megy fel, és onnan jön le, hazafelé meg (vissza)termeli, amit elfogyaszt . Vagy egy részét. Az egy a hármasból, asszem Peugeot logóval (ion?). De ugyanez van Citroen és Mitsubishi logó alatt is.
Emellé van egy Dacia akármi, mert pecázni kell menni, meg van egy nagyobb kutyus is, azt is néha vinni kell.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
Nálam úgy néz ki az éves költség, hogy a karbantartás kb. 300 euró, üzemanyag (mostani áron) 2000, biztosítás+adó 400.
Az autó értéke kb. 6-700 euró.
Innen indul a matek.
Napelem nincs, ingyen töltés nincs (pl. cégnél).
A kínálat legalja 2013-as Nissan Leaf 12k euróért. Ez még az a kategória, amit nem vennék meg.
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
Jó, hogy occsó a töltés, de mi a bekerülési költség? Meg persze azt nem havonta termeld ki utólag, hanem előre is kell egy nagyobb összeg. Aztán szervízköltségeket is csak módjával ismerünk, de erről volt szó. Vagy ha kicsit megnyomnak hátulról, mint ahogy utoljára a motoros és pisloghatok, ha ránézésre nincs sok baja, de az 6 milliós GTK.
Szépek ezek a számok. Költséghez gondolom még hozzájön, hogy itthon utána még feltöltötted a kocsit, nem telitöltve értél haza.
De így sem rossz.
Nekem szimpatikus az elektromos autózás, de a kezdeti bekerülési költség erős visszatartó erő, sajnos
https://www.ferfiakonyhaban.hu
Vettem egy új laptopot. Asus Zenbook. Tetszik.
Nem volt vészesen drága és a munkaidő 80%-ában úgyis kvázi dokkolva van.
Egyetlen dolog zavar benne: Win 11. Nem tudom a tálcát bal oldalra, függőlegesre állítani, illetve nem tudom beállítani a tálcán, hogy ne vonja össze az ikonokat. Gugliztam, de csak annyit találtam, hogy a Win 11 MÉG nem tud ilyet...
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
Jam. Használtban ami van, az egyelőre elég "ergya", mert az cirka az első gen. az, ami most ~10 éves, és érett a cserére. Ezekre én se áldoznék.
Az általad megadott paramétereknek nem ellenfele egy villanyautó, vagy az nem olyan komfortos, mint ami most van.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
Egen, ezt írtam is, hogy a napelem bekerülését kombinálni kell a verda árával, és a "megtérülést" vagy spórolást egy eleve megemelt összegről kell kezdeni. Ráadásul a megtermelt energia csak egy része az autóé (jó esetben), egy másik fele meg mondjuk az ingatlané, de azt meg nem az autó árába kéne beálmodni.
Vis maiort nem tudok kezelni, azaz balesetet nehéz kombinálni, pláne hogy a "pzs-vel letörlöm a nyomot"-tól a GTKig bármi is lehet.
Az ilyen kötelező "nyomorok" viszont el-elmaradnak a villanyosoknál, mint pl. olajcsere/olajszűrő csere, meg vízpumpa, meg akármi. Kuplungot is csak módjával, meg a kettős tömegű lendkereket se annyira kell cserélni. Cserébe majd lesz más... még dolgoznak rajta
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
"A tátrai teherhordók rekordját jelenleg a Kő-pataki menedékházat (Skalnatá chata) üzemeltető Laco Kulanga, az egykori legendás teherhordó tartja, aki 1993-ban egy alkalommal 207,5 kg-os terhet cipelt fel a hátán a Tarajkáról (Hrebienok) a Zamkovszky menedékházhoz (Zamkovského chata)."
Az kb. 3 km séta és az alatt durván 200 méter emelkedés, azaz átlagosan kb. 6,6%-os emelkedőn kellett felmennie...
Grat! Nekem megvolt tegnap az első úszóedzés idén. Az udvari medencében!
De én közel sem vagyok olyan kemény, mint Te, mert 22 fokos már a víz...
Ez szerintem nettó fszság, mert az XP, a 7 / 8.1 / 10 is tudta... és lekezelte, hogy a tálca felül van. 10nél olyan is lehet, hogy tálca csak 1 képernyőn legyen. Azaz, ha kéne, megoldható lenne...
Ami újdonság igazán lett a 11ben, az az, hogy a 12.gen intel CPUkra megírták az ütemezőt, hogy a kis- és a nagyteljesítményű magok kábé jól legyenek leterhelve. Ezt olvastam, nem értek a sw fejlesztéshez, csak bele tudok pofázni, hogy ne kék legyen, hanem zöld... cca ennyi lenne a nagy újdonság, meg a TPMhez kötődő cuccok, de ez akár 10 alá is kijöhetett volna. A színes mappákról inkább nem beszélek, mert az roppant hasznos újdonság, ami miatt "nyilván" főverziót kell ugrani.
[ Szerkesztve ]
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
Erre elvileg felmegy egy 10es is. Max jön egy értesítés, hogy van 11 upgrade opció...
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
Az egy állat...
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
Közben kiderült, hogy a Leaf nem bírja az autópályát, de ha nincs benne kettős tömegű (enyémben sincs :-D) a többi egyszerűség elég drága dolog bír lenni.
enyémben sincs kettőstömegű, ne vágj fel
istálló? gazemberség? hupákolás?
De enyémben el tud romlani sok pénzér' :-D