Hirdetés

2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#107551) npera válasza Jahno (#107543) üzenetére


npera
újonc

Ezt gyakorlatilag csak akarat kérdése. Például ha SRS jel aktív (ütközés után légzsák eldurrantva), akkor ICE gépeken illene az üzemanyag modulban az alacsony nyomású punepát lecsukni. Akkor ami még van a csövekben nyál azt ki tudja nyomni a magasnyomámsú punepa, aztán falsot szív és a motor megáll.

Sőt, lehet fokozni azzal is, hogy ha az SRS aktív lett, akkor fuel cut és ráfog minden fékre. Akkor az nem megy sehova már. Ilyen módon meg lehet előzni, hogy a légzsák által kiütött és "kinyújtózott" kedves kuncsaft hiába áll a gázon teljes súlyával, a gép már nem ad le nyomatékot, de még a lendület miatt sem gurul el 100 métert buszmegállón, meg sültkolbászos standon keresztül, miközben a fülkéből szivárog a fehér füstöt por, a "sofőr" pedig a csillagokat számolja az égen.

Meg azt is lehet, hogy a kocsit lefejezte a tréler (minden oszlop és tető levágva), de az autopilot tartja a tempót a mezőn és a pajtán keresztül is.

(#107552) npera válasza Samott (#107544) üzenetére


npera
újonc

Nem akarok nagyon belemenni részletekbe, de elég sok órát el szoktak tölteni akár HW-, akár SW-oldalon azzal, hogy amit a SW detektál és logol az mennyire is van kapcsolatban a valósággal. Mert a diagnosztika egy külön tudomány és abszolút nem egyértelmű, hogy amit hiszel jól logolsz az tényleg a valóságos fizikai állapota a diagnosztikált komponensnek.

Ha Murphy arra jár és nincs jól lekezelve mindenfajta use case, exception és lehetséges hiba, akkor a diagnosztika teljesen mást logol, mint ami a valóságban történik. Ha valami másik node meg erre a hibás jelre reagálva szabályoz, akkor egész mókás (vagy fatális) dolgok is történhetnek.

(#107553) Jahno válasza npera (#107551) üzenetére


Jahno
őstag

" akkor ICE gépeken illene az üzemanyag modulban az alacsony nyomású punepát lecsukni."

Elég soknál így lehet. Abból tudom, hogy átlag júzer aki nem olvassa a leírást, vagy napelenzőn sem érti a matricát, egy minimál ütközés után ott fogja a fejét, mert nem indul az autó, külön kézzel kell visszabillenteni.

Aztán nyomhatja a gázt, mint süket az ólajtót, kb. annyit ért, mint mikor én még a menet végén brümmögök tovább a dodgemben :-D Teslánál meg a sokadik, hogy megy ész nélkül és még a lendület sem fogja úgy meg, mint orosz negyed éves best of anyagoknál a manuális vasakat.

(#107554) Jahno válasza npera (#107552) üzenetére


Jahno
őstag

Szerintem csak túl kell méretezni és kész is.

(#107555) -NoVa- válasza Jahno (#107550) üzenetére


-NoVa-
őstag

Azért ne csak a marketingből ítélj, egészen jó mérnöki gárdát rángattak össze mindenfelől, csak a PR tolja kissé túl a kokaint. A Toyotás ügyben is volt pedálinfo log blackboxból, amiből látszott, hogy a rendőr minden rutinja ellenére egy hirtelen kattanás miatt a gázra lépett a fék helyett, majd nem bírálta felül magát, hanem pánikból még erősebben taposta gázt, újra és újra. Pszichológiai magyarázat is akad mögötte, miért és hogyan blokkol le az agy ilyenkor, bárkinél véletlenszerűen előfordulhat hasonló.
Két következménye lett. Az egyik a PR, a Toyota úgy döntött, hogy valamit kell csináljanak, hogy a vásárlói bizalom helyreálljon, mert amúgy igen erős érzelmi hatása van a weben elérhető hangfelvételnek, és egy multi arroganciájának tűnne, ha ezután előállnának, hogy az autó márpedig jó volt, azt csinálta, amire a sofőr utasította. Na ebből lett a szőnyegvisszahívás.

A másik következménye az USA rendőrségi vezetéstechnikai oktatás módosítása lett, ahol kifejezetten felvették ezt az önellenőrzést is a beépített rutinba, tanítják már őket erre, mert belátták, hogy ha ritka is, de megeshet.

Sokan hajlamosak a bal/jobb oldalt összekeverni pánikban. Sima ráfutásos koccanás után többször nagy gázzal újra ütközés, amikor erőből újra és újra beletapos a "fékbe", és hasonlók leginkább, de sógornőt is láttam már hirtelen padlógázt nyomni, mikor egy kutya kiugrott az útra.

(#107556) Sipi- válasza -NoVa- (#107555) üzenetére


Sipi-
tag

sógornőt is láttam már hirtelen padlógázt nyomni, mikor egy kutya kiugrott az útra.

Elütöm azt a szemetet, ne rohangáljon itt póráz nélkül az a korcs!! ;] ;]

[ Szerkesztve ]

https://www.ferfiakonyhaban.hu

(#107557) -NoVa- válasza npera (#107552) üzenetére


-NoVa-
őstag

"Ha Murphy arra jár és nincs jól lekezelve mindenfajta use case, exception és lehetséges hiba, akkor a diagnosztika teljesen mást logol, mint ami a valóságban történik. Ha valami másik node meg erre a hibás jelre reagálva szabályoz, akkor egész mókás (vagy fatális) dolgok is történhetnek."

Valami ilyesmi volt, amikor falun a szomszéd utcában megnyertem a bringagurító versenyt. Mindenki szépen nyeregnél fogva meglökte társadalmi rangsor szerint lépdelve az Orosz Campingjét, vagy Csepel Campingjét, az elit meg a BMX-ét, aztán kié megy a legmesszebb. 1-10 méter közötti szórásban jól eljátszottunk, aztán véletlenül sikerült egy tökéletes instabil egyensúlyhelyzetet elérnem, és nyertem 3 utcányi futást, ahol egy tüskebokor fogta meg végül az autopilotot. 5 foltot ragaszthattam fel aznap, de mégis magabiztos fölényes mosollyal toltam el a vasat az amatőr lúzerek mellett, akik még a szomszéd utcáig sem tudták a vackaikat ellökni :DDD

(#107558) Samott válasza -NoVa- (#107555) üzenetére


Samott
addikt

Mondom en, ha nem a Teslaval tortenik nincs ekkora habveres korulotte. Neha kigyullad egy villanyauto az hirerteku, hogy a hasonlo darabszamban eladott dizel bmw-kbol joval tobb kieg az mar senkit nem erdekel.

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#107559) Jahno válasza Samott (#107558) üzenetére


Jahno
őstag

Mondjuk én a dízelekre is felhúztam a szemöldököm, csak ugye ott rá lehet fogni a karbantartás hiányára. Túlpörgő turbónál a lefullasztást nekem még tanították is, bár könnyű volt mert akkor vezettem olyan csotrogányt is, amit másképp nem lehetett leállítani :-D Valahogy ezeket is be kellene szenzorozni, mert felhasználói oldalról biztos nem lesz rendes megoldása, akkor marad a gyártói oldal. Mire elkészülnének vele, arra a dízel technológia ki is hal :-D

(#107560) Bujdy81


Bujdy81
csendes tag

Na, regisztráltam a lurkókat, hogy kapjanak oltást. Már csak azt nem értem, hogy az EESZT-n miért nem tudok időpontot foglalni. Nem jogosult elvileg a kölök...

Vagy kell pár nap, amíg átmegy az adat egyik adatbázisból a másikba? :D

(#107561) -NoVa- válasza Bujdy81 (#107560) üzenetére


-NoVa-
őstag

5 napot írtak biztos átfutásra, nekem egy nap után már működik jól.

(#107562) Jahno válasza Bujdy81 (#107560) üzenetére


Jahno
őstag

Pár napot szoktak emlegetni, újabban másnapra már menni szokott. Szerintem éjjel fut le valami szinkron...

[ Szerkesztve ]

(#107563) -NoVa- válasza Jahno (#107562) üzenetére


-NoVa-
őstag

Félek a "valami szinkron" az egy csapat 60+-os adatrögzítőnéni valami hivatalban, papíron. A papírmentes elektronikus aláíráshoz legalább 5 lapot láttam már ilyennél elhasználódni közben, hogy a folyamat flottul végigmenjen.

(#107564) eattila válasza Bujdy81 (#107560) üzenetére


eattila
csendes tag

Mert újra kell vésni a réztáblába az adatbázist. Én sem értem. Azt sem, hogy mailt miért nem tudnak küldeni. Engedd el. Regisztrálsz, másik lapon ellenőrzöl, harmadikon időt foglalsz. MadeInHungerály

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#107565) blueboi69 válasza -NoVa- (#107563) üzenetére


blueboi69
csendes tag

ÉS ezt mégis hogy? :Y

(#107566) Samott válasza eattila (#107564) üzenetére


Samott
addikt

Es ez meg csak az otthoni resze. Mikor mentunk a harmadikat felvenni, beirtak a portan (tajkartya, szemelyi), aztan meg egyszer egy masik asztalnal. Egy doki is atnezte a papirt (ez mondjuk jogos), aztan az oltas utan is volt egy kor adminisztracio. Nem kicsit burokratikus az egesz.

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#107567) Jahno válasza eattila (#107564) üzenetére


Jahno
őstag

Már jön róla mail, szóval mire vége lesz itt mindennek, arra kifejlődik egy értelmes szintre. Nem is értem kinek nem jutott ez eszébe.

(#107568) zetor2000 válasza Jahno (#107559) üzenetére


zetor2000
senior tag

Félek, hogy a dízel cuccok még hosszú ideig velünk lesznek.
Az összes komolyabb teherautó (ja, van benzines V8as is, de az ritka és gazdaságtalan igazság szerint), vonat, kisebb-nagyobb hajók, harci járművek jelentős része dízel üzemű. Illetve az agregátorok, amikor nincs áram.

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#107569) zetor2000 válasza Jahno (#107554) üzenetére


zetor2000
senior tag

Egy kicsit hűteném is :D

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#107570) zetor2000


zetor2000
senior tag

#vicces videó:

[link]

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#107571) hobizoli válasza Jahno (#107550) üzenetére


hobizoli
nagyúr

pont azert van ket szenzor, hogy egyik meghibasodik, akkor ne induljon el az auto "magatol", hiszen a kontroll szenzor mast jelez ugyanarra

a Toyota ezt ruppotlankodta ki, elkopott poti, es TPS 100% WOT jelet adott a vezerlonek

több drón kell ;P

(#107572) hobizoli válasza Jahno (#107559) üzenetére


hobizoli
nagyúr

szokott lenni egy motoros pillangoszelep arra, hogyha leveszed a gyujtast akkor az becsukodik a szivosor elott, es akkor nem tud diesel overrun-ban jarni a motorolajjal

több drón kell ;P

(#107573) eattila válasza Jahno (#107567) üzenetére


eattila
csendes tag

Időpontról megy. Regről is megy már?

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#107574) eattila válasza Samott (#107566) üzenetére


eattila
csendes tag

Az adminisztracio még okés is. A bonyolítás nem.

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#107575) Jahno válasza hobizoli (#107572) üzenetére


Jahno
őstag

Szokott jahh, aztán mégis túlpörgött még 1-2 újabb dízel, legfeljebb nem mindig tudjuk, hogy levette-e a gyújtást.

Ezért sem emlegettem, hogy sok országban arányaiban megnőttek a Tesla balesetes számok, de valószínű a kocsinak annyi köze lesz hozzá, hogy jobban gyorsul és nem szokta meg a paraszt. Majd kiderül. De ez, hogy átrongyol egy platós teher alatt, az lekapja a tetejét és még ha a júzer eszméletlenül is nyomja a gázt, annak rég satu féket kellett volna nyomni.

Addig meg max. figyelem, hogy a vezérük év vége felé bekólázik-e rendesen, mert szerintem dec 30-31re kiemelt "hahahaha, nagy a pöcsöm" típusú posztok várhatók :C Esetleg karácsonykor kibassza a család a kutya mellé fagyoskodni, mert már ott is mindenkinek az agyára ment és két gyagya poszttal felborítja a részvény/kripto piacokat.

(#107576) npera


npera
újonc

Nova, Blueboi, nyomtam ebédszünetben egy 25 mW-os stressz tesztet. Szemüveget leraktam a nappaliban az asztalra, aztán a kwadot kézben körbevittem a kis "háromszögben" a ház mögött. Legalább egy fal volt a vevő és az adó között, de amikor visszafelé mentem (le a dombról), akkor egyre inkább kimentem a patch antenna kónuszán túlra. Aztán a háromszög sarkában gyakorlatilag 4 háznyi falon kellett átvilágítania a VTX-nek, az omninak meg fogni a jelet. Ott a patch kábé semmit nem fogott, csak az omni vett, amit tudott.

Holnap elvileg lesz napsütés, akkor délelőtt töltöm az akksikat, aztán ebédszünetben megpróbálok repülni. A leszállás érdekes lesz, mert elolvadt a hó és szügyig ér a sár mindenhol.

(#107577) blueboi69 válasza npera (#107576) üzenetére


blueboi69
csendes tag

Ú, ez elég király! Én nem írtam volna ki, hogy kézben viszed :D

(#107578) npera válasza blueboi69 (#107577) üzenetére


npera
újonc

A nagy DISARMED felirat elég árulkodó. Meg a 0% gáz is :B

(#107579) hobizoli válasza Jahno (#107575) üzenetére


hobizoli
nagyúr

nem minden gyartonal van ez beepitve

azert van amelyik tulporog, van vmi meg nem
ami nem, ott az a szervomotor befordulva elzarja a levego utjat, ha leveszed a gyujtast

több drón kell ;P

(#107580) Bujdy81 válasza Jahno (#107562) üzenetére


Bujdy81
csendes tag

Na, mostanra műxik.
Elég sok szabad időpont van, persze nagy része tanítási időben...

Szóval jövő szerdán injektálják a csajbandát! :)

(Akkor már volt 3 egymást követő időpont szabadon)

(#107581) npera válasza blueboi69 (#107577) üzenetére


npera
újonc

Ebédszünetben voltam kinn repülni (ténylegesen repülni). Iszonyatos sár volt, így kivittem magammal egy nagy komposztálós papírzsákot, hogy majd arról szállok fel és le rá. Persze a szél felhajtotta leszállás előtt, így egy lejtőre szálltam le :B

Nincs semmiféle látható fekete-fehér villódzás, rádiós zavar is minimális. Van valami halvány lefelé futó sáv, ami asszem a Crossfire 866 Mhz-es telemetriájából egy "harmónikus" jel, amit a kábelek felszednek.

A színek nem esnek szét állandóan, egyszerűen csak működik. Kipróbáltam berepülni a garázs mögé, közvetlenül a Napba nézve és 25 mW-on volt zizegés, de nem indult meg a kép oldalra.

Még tesztelem sokat, de egyelőre igen tetszik. Este lehet lesz kis videó....

(#107582) npera


npera
újonc

Motor forgási irány tesztelés KISS GUI alatt.

Volt egy kis zavarodás, mert nem jó csatiba dugtam az RX két drautját, így sehogy nem akart menni a rádió. De ma rájöttem, egyből ment is. A KISS FW nagyon szépen finoman indítja be a motort, nem dirac delta nyomja ki rá a PWM-et izomból. Így armoláskor is szépen folyamatosan felpörög a prop, nem rádurrantja a fordulatot.

A motortesztelést a rádióval hajtva kell csinálni, lehet finoman adagolni. Betaflight alatt egérrel kell húzni egy rohadt rövid kis slidert, olyankor nem érdemes tüsszenteni vagy köhögni, mert 100% lesz azonnal.

(#107583) blueboi69 válasza npera (#107582) üzenetére


blueboi69
csendes tag

Nice, very nice!

(#107584) npera


npera
újonc

(#107585) qnadam


qnadam
veterán

napi sikertörténeteink rovat:

első baleset 6 év alatt :) már csak kell egy 6 méteres rúd, aminek kampó van a végén, és három részre szét lehet szedni a szállítás végett.

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#107586) Phülöp válasza qnadam (#107585) üzenetére


Phülöp
addikt

grat.
kampó van, szétszedhető nyéllel
előkeressem?

A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem

(#107587) Grillo válasza qnadam (#107585) üzenetére


Grillo
senior tag

De legalább nem léptél bele. Létra nem jó?

Nekem múltkor az SD kártya halt meg a Phantombankét repülés között, kissé rosszúl esett.

(#107588) Jahno


Jahno
őstag

Ehh. asszem Aliexpressnek nálam tényleg reszeltek.

Régebben voltak mindenféle seftesek, akik igazából onnan rendeltek és idehaza itt-ott árulták jó zsebpénzt keresve vele, de mostanában nem futottam bele egybe sem. Léteznek még, vagy kihaltak?

Szoptam a rendelésekkel, de már nincs sok hátra. Utóbb most próbáltam kisakkozni, hogy ne ExpressOne hozza a csomagokat és ha úgy adja ki, akkor a posta +800 pénze is megéri, de megint összeraktak egy nagy pakkba pár dolgot és ez nem tetszetős.

Néha úgy látszik, hogy meg akarták oldani a problémát, depóban átvehetem, aztán mégsem jött össze. Amelyik csomagnál láttam, hogy érkezik arról előre érdeklődtem, de még nem találták a rendszerben, amikor reggel azt láttam, hogy futárnál van és lepattant az ajtóról, akkor meg már késő volt.

Ezt a választ kaptam:

"A 158271900013492873601211 fuvarlevélszámú csomag kétszer volt futárnál szállítás alatt, azonban a kézbesítés sikertelen volt, így visszafordításra került a feladó részére. Ezt a feladó „megsemmisítendő” jelzéssel látta el, így nem tudjuk újabb szállításra, vagy személyes átvételre előkészíteni."

Értem én, hogy az én anyámat, mert nem vagyok idehaza egész nap munkaidőben a futárnak meg az a munkaideje, de ez akkor sem ennyire egyszerű.

Pár dolog még azért kellene amit idehaza nem találtam, vagy csal aránytalanul drágán, esetleg 1-2 hónap után igazolták vissza, hogy mégsem tudják szállítani.

(#107589) Jahno válasza npera (#107584) üzenetére


Jahno
őstag

Gézabááááá forevör!

Bár ez a Covidos járvány meg a többi jóval nagyobb hülyéket termelt ki, azért ez jó eséllyel troll lesz. Bírom mikor az értelmiségi kisnyugdíjas vagy társai is írnak valamit telibe poénból, aztán az olvasók fele nincs azon a szinten, hogy felfogják.

(#107590) Jahno válasza qnadam (#107585) üzenetére


Jahno
őstag

Spiccbot. Azt még venni is lehet, pár ezrest megér és le bírod vele akasztani. Lefelé jövet majd hirtelen görbül a gravitációtól, de az olyan.

(#107591) qnadam válasza Grillo (#107587) üzenetére


qnadam
veterán

biztos jó, de a helyszínen nincs akkora, odavinni meg nem tudok. mindenesetre gondolkozom, ma egyszerűen az odahelyezésen kívül egyáltalán nem volt időm az üggyel foglalkozni, cserébe budaörsön van. de egy félreeső iroda előtt, tehát úgy döntöttem, hogy holnapig nem viszi el senki, meg nem is igazán látszik lentről.

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#107592) Jahno válasza qnadam (#107591) üzenetére


Jahno
őstag

Budaörsön is kapsz max. 4ezresért botot (nekem csak kisebb van...). Decathlonban ne keresd, két napja néztem végig az ajánlatot, ott is 3 méteres a max :-D

(#107593) -NoVa- válasza qnadam (#107591) üzenetére


-NoVa-
őstag

Horgászbót? Fiskars Quickfitből akad 2 db 3 méteres teleszkópos, egy ágvágó meg egy eresztisztító, de összekacsaszalagozva azért elég durva elegyensúlyozni precizen a végével.

Amúgy villog vidáman a sok ledje a fán? Sötétben úgy kifejezetten jól tud rejtőzködni :D

(#107594) qnadam válasza -NoVa- (#107593) üzenetére


qnadam
veterán

az már rég lemerült :) reggeli történet ez.

[ Szerkesztve ]

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#107595) qnadam válasza Jahno (#107592) üzenetére


qnadam
veterán

azabaj a horgászbottal szerintem, hogy a phantom eleve 1,2 kiló, és elég alaposan bele is aprította magát a fába, tehát viszonylag nagy erővel kellene nyomni felfelé.

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#107596) -NoVa- válasza qnadam (#107595) üzenetére


-NoVa-
őstag

Sátor összedugdosós lécekből is lehet varázsolni, túrafelszerelés, stb. Igazából láncfűrészem is akad :DDD

(#107597) npera


npera
újonc

Ma voltam kinn repülni ebédszünetben, nem csak kézben vittem a gépet. Sütött a Nap is (!!!), ami ritkaság ilyenkor. Iszonyatos sár volt, de sikerült vinni magammal egy nagy komposztzsákot, amire le tudtam szállni.

Futidzs.

(#107598) qnadam válasza -NoVa- (#107596) üzenetére


qnadam
veterán

nem mondom, hogy nem merült fel a fa kivágása, mint ötlet :DDD

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#107599) -NoVa- válasza qnadam (#107598) üzenetére


-NoVa-
őstag

Utána visszaállítod, egy tubus faragasztót elnyomsz rá, kész.

(#107600) npera válasza qnadam (#107598) üzenetére


npera
újonc

Úriember robbantja, kéhlek. Bérelni kell C4-et. Lehet van lefóliázva a padláson? :B

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.