Hát ez csak egy dolog a listáról. A gond leginkább az, hogy ha ennyire durva átqrás van a futásteljesítményben, akkor még mennyi hitele van a fószernak, ha bármit is ígér vagy állít.
Sajnos ez túl szép volt, hogy igaz legyen, aztán most itt tartunk.
Hát ez csak egy dolog a listáról. A gond leginkább az, hogy ha ennyire durva átqrás van a futásteljesítményben, akkor még mennyi hitele van a fószernak, ha bármit is ígér vagy állít.
Sajnos ez túl szép volt, hogy igaz legyen, aztán most itt tartunk.
kb erre mondjak, hogy nem km-t veszel hasznaltan, hanem allapotot....
több drón kell ;P
Talan meg qnadam hozta a regi forumban: Okos bolt - mondjuk ez is Ford, szoval oldalhelyes.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
Persze, de a motornál a 200ezer kontra 400ezer milyen állapotot jelenthet? Mert ugye sok dolog ki nem derül, csak úgy a futott kilométerekből lehet következtetni, hogy hol járhat az életben. És ez sokkal jobban előre, mint amit ígértek.
Igen, csak hogy nézed ezt meg képek alapján, meg ahogy Blueboi nézte meg vásárlás előtt? Egy komolyabb átnézés és diagnosztika persze segített volna.
"...(Amúgy meg lehetne kérni cyberdét, hogy adja kölcsön az S Klassét, beülünk négyen és csak állunk a ház előtt a kereskedőnél, miközben blueboj bemegy tárgyalni cyberdé-vel, a hát előtt hagyva az ML-t. Anno voltak ilyen autói. Mi ki sem szállnánk az S-ből csak, nézelődnénk, hogy "érezze a törődést"... )..."
Az első lépés, mindig a törvényes megoldás kell legyen! Ügyvéd, felszólítás, polgári per.
Mert ez az odamegyünkelintézzük sztori azért nem ilyen egyszerű. Talán egy amatőr jóskapista megijed egy ilyen demonstrációtól, de egy csalásból élő autókereskedő már valszeg többször volt ilyen helyzetben, emiatt könnyen visszanyalhat a fagyi.
Ez így leírva és/vagy -minimum- csoportosan elkövetett
-zsarolás BTK 367
-zaklatás BTK 222
-kényszerítés BTK 195
-önbíráskodás BTK 368
meg ami még nekem hirtelen nem jut az eszembe.
Viszont van az a pénz amitől korpásodik a hajam. Ezt figyelemben tartva tudjuk vállalni.
Amúgy egy lepukkant 23 éves swiftem van! Üzembentartóival.
Bár még nem Nyugat, mert az Helsinki, de talán pont ezért is ismét lecsapott a mutyi Göteborgra. A vadonat új, de már megroggyant híd középső részét nem tudták beragadás nélkül üzemeltetni, így a teherhajók másik útvonalon jutnak csak el az ipartelepekig.
Most megjavították a hidat, aztán az első próbálkozásnál újra beragadt a mechanika. Mostantól állandó jelleggel technikusok felügyelik a hidat, hogy megpróbálják a hiba okát megérteni.
Ami nem baj, ha 1 évvel ezelőtt volt, mert nem valószínű, hogy a másik 200-at egy év alatt nyomták bele. De ha 4 éve már 200ezer volt benne, akkor nehezen hihető a mostani 200e felett nem sokkal km állás.
Bár a Yarisunk előző tulaja beletekert 180ezer km-t 10 év alatt, mi pedig 20ezret 4 év alatt
https://www.ferfiakonyhaban.hu
Lehet hirtelen csökkenő futás is. Apu autója az utóbbi két évben ment vagy 2-3000 km-t, előtte meg évente 15-20 ezret.
De csücsülhet az autó pl. bűnjel raktárban is éveket...
Igazad van, lehet ha kiderül, hogy tavaly még 200e volt benne, akkor most ez nem reális.
Amit a srác mondott az is érdekes. Van egy számláló az autóban, ami a gyártástól ketyeg, amikor a gyújtás rajta van az autón és szerinte ezt az értéket nem lehet hamisítani. Nem is tudtam, hogy van ilyen, tényleg kár, hogy nem a vásárlás előtt beszéltem vele.
Na mindegy, de ebből nem a km-t, hanem az időt lehet lemérni.
Namost kiszámoltam, hogy ez kb 2986 nap.
A gyártástól számított eltelt napok száma 3252 nap kb.
Namost ez alapján 9 éven át 0-24ben ment az autó (ha más nem, gyújtás rá volt adva), úgy, hogy a 9 év alatt 300napot pihent, ami évente 33nap állásidőt jelent, azon kívül ment.
Ilyen használatot nem tudok elképzelni vagy taxiztak vele, úgy, hogy mindig volt kuncsaft és cserélték egymást benne az emberek. Ehhez képest a bőr hibátlan, kormányom minimál kopás van. A krómozás van itt-ott megtöredezve, de azon kívül a betlérben nincs kopás, még a padló plüsskárpitja is hibátlan.
Szóval ez most wtf? Én nem tartom valósnak.
Ignis-be utobbi 1-2 evben 1000km sem ment bele
de ilyen varosi cirkalos, meg fail-safe vasnak siman jo
barhol meg lehet allni vele kb, mert felmaszik barhova IS, nem gond a magas jardaszegely se neki
rovid, ahova egy 3er BMW sem all mar be, ez meg siman
több drón kell ;P
Nézzél YT videókat, hogy tesznek széppé lekotlott kocsikat. Lehet csak egy vezető oldali ülést cseréltek.
Vávává, az adásvételin van egy aláírás, amit ő követ el, egy amit te, meg kettő, amit a tanú1 és tanú2.
Nekem is a nepper intézte az átírást, de az adásvételin attól még az én kézjegyem van rajta. Ráadásul 3 példány kell, hiszen Te, Ő és az okmányiroda is eredetit kell, hogy kapjon.
Ha ezek közül egyik semnem van nálad, és te nem is írtad alá, csak messengerben, akkor valójában egy swarovskival kirakott szopóállarcot szíjaztál fel, nem pedig autót vettél.
Nem lehet, hogy tényleg ecu-t cseréltek benne és megkapta egy pl. 13 éves, 400ezret futott taxi ecu-ját?
Így a km is érthetó és az "online" idő is reálisabb. Vagy más mértékegységben van az idő.
Km/idő alapján mekkora sebességátlag jön ki?
https://www.ferfiakonyhaban.hu
Meg kell keresnem, hogy mi van nekem, de tudtom, hogy nem volt teljesen oké a papír amit aláírtunk. Ezt írtam is, hogy ebben hibáztam.
Megnézem a papírok közt, most nem találom.
Hát ez nekem is eszembe jutott, de akit mondtál srác, szerinte nem, mert szerinte nem lehet házilag cserélni motorvezérlőt, ahhoz kellenek a ford cuccait.
Viszont kerestem youtube-on ilyen km átírós videókat, és több helyen is mondják, hogy át lehet írni a km-t, de csak nagyobbat írhatsz bele, kisebbet nem engednek a modulok. Ez alapján lehetetlen visszatekerni.
Az még pluszinfo, hogy amióta megvan az autó mentem vele 5ezer km-t. 1csepp olaj sem fogyott, megnéztem a nivopálcán és ugyanúgy maxon van, mint átvételkor.
[ Szerkesztve ]
Az átlagsebességre 5.7km/h jön ki. Ez is mondjuk elég kevés.... Nekem edig 50-60között volt, a legutóbbi autópályázás felvitte 76ra. Városban a bmw-ben ilyen 40-50 körül volt.
Állás az nem a műszerfallal van egyben? És még másik három helyen eldugva, amit nem ír ki :-D
"Az még pluszinfo, hogy amióta megvan az autó mentem vele 5ezer km-t. 1csepp olaj sem fogyott, megnéztem a nivopálcán és ugyanúgy maxon van, mint átvételkor."
Vagy pont annyi gázolaj ment le a gyűrűk mellett, mint amennyi motorolajat megevett...
Anno az 1.5 dci Renault motorok csinálták pl. ezt, elég kellemetlen, mert a benzin kipárolog a motorolajból, de a gázolaj nem, csak kevésbé ken...
Samott: [link]
több drón kell ;P
Ohjajj...
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
ÁÁÁÁÁÁáááááá....
Ilyen hibát nem követhetsz el... kifizetsz egy látható összeget, és nincs róla számlád / blokkod? Valamit kéne tunni felmutatni. A továbbiakra eléggé nagy hatással lehetne egy egy vagy többoldalas, sokak által aláírt, fent "Gépjármű adás-vételi szerződés" feliratú papír.
...its popcorn time... bocs...
[ Szerkesztve ]
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
Az még pluszinfo, hogy amióta megvan az autó mentem vele 5ezer km-t. 1csepp olaj sem fogyott, megnéztem a nivopálcán és ugyanúgy maxon van, mint átvételkor.
Jäääj....
Pont erre mondtam, hogy gyakori olajcsere. Hígul fel a motorolaj az üzemanyaggal, ha túl sok hidegindítás és rövid út megy bele. És ez nem olyan, mint a benzin, hogy egy hosszabb úton meleg üzemben kipárolog, hanem csak a felhígult és lecsökkent kenőképességű olajjal koptatod a motort.
Minden motor csipeget az olajból, mert ez a kenés egyik velejárója.
+1
Najó, akkor fogyott 1mm olaj
Nem tudom a pontos mennyiséget. De akkor higulna az olaj, nem? Vagy szineződne vagy vmi látható jele csak lenne.
Én nem használtam az autót rövid távokra, arra ott a fiesta.
ÉS hogy tud pont annyi gázolaj belemenni? Mert ha megy bele sok, akkor meg pont, hogy emelkednie kéne szintnek, vagy valami. De hogy kb pont ugyanannyi...
Megnézem akkor alaposabban a nívópálcát, vmelyik nap kihúztam, szemre a maxhoz volt közel. A bmw-nél hozzászoktam, hogy erőteljesen fogy az olaj, ahhoz képest ez minimális volt, szóval lehet túloztam azzal, hogy egy csepp sem fogyot...
De persze lehet eszi az olajat és a dugók is szarrá vannak kopva, bármi lehet.
Ja, nem mentegetem magam, belementem olyan dolgokba a papírozás terén, ami szembeköpi az elveimet.
Arra gondoltam, hogy elmegyek a kormányablakba és kikérem az adásvételi dokumentumot. Végülis nem veszíthetek vele semmit.
Ráadásul 3 példány kell, hiszen Te, Ő és az okmányiroda is eredetit kell, hogy kapjon.
Inkább 4 (ha az eladó személyesen vagy postai úton intézi az eladás bejelentését, neki is eredeti példányt kell leadnia a kormányablak/okmányiroda részére, nem csak az átírató vevőnek).
"You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA
Valamennyi mindig fogy, mert úgy tud kenni, hogy a gyűrűk mentén kialakul a film. Ha hidegindítás megy, akkor a hideg hengerfalon lecsapódik a dízel befecskendezéskor, aztán összemosódik a kenőolajjal.
Hidegüzemben ráadásul egészen elképesztő elő- és utóbefecskendezés is történik (akár 8 külön befecskendezés egy ciklusban), ez csodálatosan tudja mosni össze a két olajat.
Ha nem használtad rövid távokra, akkor ez nem akkora rizikó, de regeneráláskor is fecskendez be rendesen, hogy fel tudja fűteni a DPF-et.
Szóval a gyakori(bb) olajcsere nem árt. Ki ne húzd 15k fölé szerintem.
Szemmel szerintem nem mondod meg, hogy milyen az összetétele, szóval nívópálcát huzigatva sajnos csak kuruzslani lehet. Ha emelkedik, akkor viszont gyanakodjál, hogy nem perpetuum mobile, hanem Gabibácsi műszaki hibára gyanakszik.
Eddig 5ezer km-t mentem vele.
10ezernél gondoltam cserélni, de lehet akkor ezt előrehozom, csak mostmár akkor költök rá, ha marad az autó.
Izgalmas. A kóser vágóhíd megy tőzsdére, az alkalmazottak számára rezerváltak egy bizonyos mennyiségű részvényt. Ha valaki akarja virítani a dellát, akkor ma éjfélig lehet, aztán pénteken indul a kereskedés.
A vicc az, hogy sima plebejusoknak adózási okokból 30k SEK-nél húzták meg a határt ebben az első hullámban, de a CEO a GP.se újság szerint egy szerény 25M SEK-es csomaggal indít.
A jóember mire nyugdíjba megy szerintem nem lesz nagyon ráutalva az állami nyugdíjra...
Ha friss olajjal indítottál, akkor ez még simán jó.
Akkor kell csak izgulni, ha megindul az olaj fel vagy le és rövid távokon nyekteted.
A másig aggasztó eset az, hogy a már felhígult olajjal megy nagyobb távot (értsd huzamosabb ideig magasabb terhelés és/vagy fordulatszám) és a híg olaj a lecsökkent kenőképességével nem tudja ellátni a kenési feladatot. Olyankor kopik a motor szépen.
Most nem az ideget akartam belédvágni, csak dízeles használati tanács.
Ha mar tozsde, Tesla kapcsan megint orulet van.
Ötödölés után is újra 1000 dollár felett a Tesla
A rekord negyedév ... 30%-os haszonkulcs, és 14%-os üzemi eredmény mellet, 1,6 milliárd dollár adózott nyereséget termeltek.
+ 100000 Teslát rendel a Hertz
Es a texasi meg a berlini gyar meg csak ezutan indul. Nem mostanaban fognak csodbemenni... ez mar nem a kvota eladasbol tengodnek idoszak, masszivan nyeresegesek.
[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
Ja, nem idegeskedem már ezen, ez még a határon belül van, meg logikus is amit írsz, csak benzines motorhoz voltam kondicionálva. Itt arra figyeltem csak eddig, hogy ne menjek rövid távokat.
Tegnap töröltem a Webasto hibakódját, azóta működik az állófűtés. Legalább ez jó, jönnek a hideg reggelek, kelleni fog.
Úgy döntöttem, hogy mégis lekérem a ford-tól a szervízkönyvet és megpróbálom a kormányablaknál kikérni az adásvételit. Szerintem jogom van hozzá. Addig nem esek neki az eladónak.
Jó ötlet!
De akár be is gurulhatsz a Ford szervízbe, hogy ugyan mondják már meg szerintük valós-e a km? Dugjanak rá gyári eszközt és nézzék meg az mit olvas ki.
https://www.ferfiakonyhaban.hu
Ezt az olajfogyás dolgot nem értem (valószínűleg sok mást sem a kocsi működésén ).
Korábbi Almeráim benzinesek voltak, 1.4-es és 1.6-os is volt. Egyikből sem fogyott semmi látható mennyiségű olaj 10e km alatt, pedig városban is jártam vele sokat, rövidet is, autópályát is, mindenfelé. Az 1.4-esben _elvileg_ 120e felett nem sokkal volt amikor eladtam, az 1.6-os 250e km körül. Ezekbe 10W40-es olajat raktunk.
A Yarist 180e km-nél vettük, a Mondeo-t 182ezerrel (mindkettő benzines). Mindkettő fogyasztja az olajat, Yaris jobban, Mondeo kevésbé (2-3 liter vs. 0.8 dl / 5e km). Ezekben 5W30-as olaj van. Ennyit változtak a motorok? Ugyanannyit fogyasztanak (vagy többet), kicsit erősebbek lettek, de olajat is esznek.
https://www.ferfiakonyhaban.hu
Dízel motorok esetén kopott motor esetén fogy az olaj, viszont a kopott dugattyúk és gyűrűk mellett lefolyik a gázolaj, bele az olajtérbe, azáltal növelve a szintet. A benzinesnél is van ilyen,de ott a forró olajból kipárolog a benzin, míg a gázolaj nem.
Kérj ki minden adatot (adásvételi, Ford történet), aztán akkor valamennyire tények alapján tudsz továbbiakban gondolkodni.
Nekem a régi 1.6 Swift nem ette egyáltalán. Az 1.8 Xsara Pikacsu igen, motorgenerál után már nem ( ). A mostani 1.6 Pikacsu is eszi, 5w40 van benne, de remélem most nem kell generál, inkább itatom, olyan 1-2 liter között 10k km alatt.
Annyit beszéltek az olajról, hogy mostmár nekem is megjött a kedvem ellenőrizni.
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
Hja, Nissanom nem volt még, de a céges V6 Navarra motorja faszán felrobbant az M1-en egy gyorsításnál, pedig csak 270 ló volt benne, de szétszaladtak.
Ez mondjuk kemény, hogy papíron simán többet ér, mint az összes többi gyártó együtt.
Na, ezt is megértük. A RON95 benzin 18 SEK fölé ért, míg a dízel literje 19,37 SEK.
Ez 660 HUF benyára és 707 HUF dízelre. És még nincs is tél, akkor mindig felmegy az ára.
Télen itt is felfelé szokott menni az üzemanyag ára. Meg nyáron, amikor mindenki megy nyaralni. Meg amikor esik az eső. Meg reggelente, az éjszakai pangás után.
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
Az éjszakai pangás a leginkább veszélyes, mert akkor leüllepszik a cuccban az adalék, ezt az ár emelésével tudják újra szintre hozni. Akkor a reggeli hólapátolás után jól esik pittyenteni az okosórát a terminálnál
Itthon is 500 lesz a benzin holnaptol. Az atlagfizu itthon a sved negyede kb. csak hogy perspektivaba helyezzuk a dolgot. De van durvabb is:
"A földgáz eszelős árrobbanására nem lehet eléggé rácsodálkozni. Az október 21-i adatok alapján az elmúlt három hónap alatt két és félszeresére, hat hónapos időtávban négyszeresére, egy év alatt már öt és félszeresére drágult a nyersanyag." - ez nem magyar, hanem ugy altalaban europaban.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.