Hirdetés

2022. május 28., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#104401) zetor2000 válasza npera (#104395) üzenetére


zetor2000
senior tag

"Bealudtam a szófán meló után, annyira szétcsaptam magam a héten.... "

Jó is az... Én a melós széken szoktam fejjel előre esni, amikor kajakóma van :D

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#104402) Samott válasza WiZARD (#104394) üzenetére


Samott
őstag

Eszkalaltad a problemat, en is igy szoktam csinalni melo kozben ha valaki sumakol. Ha fontos majd a fonoke szol neki.

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#104403) Jahno válasza npera (#104399) üzenetére


Jahno
senior tag

Kölcsön autónál mikor lemerült akkor én is egyszerű gagyi kínai töltőt lógattam rá, hogy legalább kicsit meghúzza és a normális töltő felismerje, mert elsőre a processzoros cucc csak simán hibát dobott, hogy nincs itt már semmiféle akku rákötve :-D Már azt számolgattam, hogy milyen 18650 pakkot dugjak mellé, vagy mivel élesztem fel minimumra. Azt hiszem adtam az élettartamának pár pofont :U

(#104404) Samott válasza npera (#104399) üzenetére


Samott
őstag

Azt hittem az allofutes az ilyen kalyhas webastos megoldas. Vagy amit te irtal hogy be kell dugni a kocsit ejszakara a konnektorba.

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#104405) WiZARD válasza Samott (#104402) üzenetére


WiZARD
addikt

Beszéltem a másik sráccal, aki facebookon meg linkedinen "balhézott", őt nem hívta.
Ahogy velem beszélt gyanús hogy azokat nem is látta...

Úgyhogy csak a főnökének írt email lehetett ami ért valamit. (vagy a post amit ide írtam :D)

Most SOS intézhetem a lízinget, amire azt hittem hogy rohadtul ráér mert úgyse jön autó :DDD

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#104406) npera válasza zetor2000 (#104400) üzenetére


npera
újonc

Júúúúúúúj.... :C

(#104407) npera válasza zetor2000 (#104401) üzenetére


npera
újonc

Nem alszom jól, most beteg is vagyok, ezért még kevesebbet sikerült. Meló után a gyerekeket megetettem, aztán játszottak és én meg annyira bedájoltam, hogy ledőltem a szófára. Akkor még világos volt. Amikor felébredtem akkor már nem volt világos. Utána asszony hazaszédült a kozmetikustól és beszélgettünk. A videót sem ma fogom megszerkeszteni.... :U

(#104408) npera válasza Samott (#104404) üzenetére


npera
újonc

A kályhásra gondoltam. Egy része a kocsinak aktív olyankor a 12V-ról, aztán csak szívja a delejt.

(#104409) npera válasza Jahno (#104403) üzenetére


npera
újonc

Ha már eleve annyira le van gatyásodva, akkor lehet el is van szulfátosodva, onnan már közelebb van a szelektív gyűjtőhöz, mint a működő állapothoz.

5"-os quadok akksijával be lehet röffenteni benzines kocsikat, rövid időre leadja a párszáz ampert az is. A hangsúly a rövid időn van ilyenkor.

(#104410) npera válasza Samott (#104404) üzenetére


npera
újonc

Legjobb, amikor egy BEV 12V-os akksija dől meg és lehet bontogatni a kocsit, hogy fel tudd röffenteni és utána zárjanak a kontaktorok és beinduljon a DCDC, hogy a családi házat napokig működtetni tudó traction battery felhúzza a 12V-os egységet.

Valamelyik koreai kocsin van erre egy frappáns megoldás.

(#104411) Sipi- válasza WiZARD (#104394) üzenetére


Sipi-
tag

Úgy látszik csak rendesen eszkalálni kellett és már be is indult a gépezet :)

https://www.ferfiakonyhaban.hu

(#104412) Samott válasza npera (#104410) üzenetére


Samott
őstag

Azt fel nem foghatom miert eroltetik meg. Nem lehet a 400 voltbol 12-ot csinalni? Kulon kell bohockodni ezzel?

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#104413) Sipi- válasza npera (#104408) üzenetére


Sipi-
tag

Mondeo-ban elektromos állófűtés (PTC) van, S-Max-ban volt kályhás és elektromos is. Blueboi-nak nem tudom melyik van, talán az elektromos.

https://www.ferfiakonyhaban.hu

(#104414) NauTiLUS_HUN válasza Samott (#104412) üzenetére


NauTiLUS_HUN
újonc

Hogy áramtalanítva legyen a kocsi, eggyel nehezebben váljon fáklyává.

(#104415) Jahno válasza Samott (#104412) üzenetére


Jahno
senior tag

Ráadásul inverter előtt nincs is 400 volt, csak szintén nem olyan egyszerű. Egyik üzemi cucc másik meg üzemanyag. Tényleg nem árt elkülöníteni.

(#104416) npera válasza Samott (#104412) üzenetére


npera
újonc

DCDC csinál belőle 12V-ot, meg 48V-ot, vagy amit csak akarsz.
De a jelenlegi rendszerek 12V-on járatják a logikai áramköröket, amik aztán ha minden stimmel (izolációs teszt lefutott és hasonló biztonsági körök) akkor zárhatják a kontaktorokat. Onnantól kezdve a hajtási akksi rá van kapcsolva a HVDC buszra. Ha bármi olyan komolyabb hiba van, ami indokolja, akkor nyitják a kontaktorokat.

Vannak koncepciók, amik ezen túlmutatnak, de ezek még nem publikus fejleztések.

(#104417) npera válasza Sipi- (#104413) üzenetére


npera
újonc

A PTC kábé egy merülőforraló, az aztán zabálja az akksit.

(#104418) zetor2000 válasza npera (#104407) üzenetére


zetor2000
senior tag

Jobbulást!

Amikor rendben van az ember, akkor is jólesik kicsit ledőlni.

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#104419) Phülöp válasza npera (#104399) üzenetére


Phülöp
őstag

vagy külső delej, épp most akarom cserélni az itthonit:

[link]

[ Szerkesztve ]

Irodai Túlélőkészlet: https://logout.hu/blog/amea/index.html

(#104420) qnadam válasza npera (#104409) üzenetére


qnadam
addikt

a szelektív gyűjtő nem jó, ott nem adnak érte pénzt.

szunnyadozik az atommag, máma már nem hasad tovább

(#104421) zetor2000 válasza qnadam (#104420) üzenetére


zetor2000
senior tag

Akksinak jó ára van. Anno 130-170Ft-ot mondtak / kg. Egy autóakku ~8-10kg, asszem.

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#104422) qnadam válasza zetor2000 (#104421) üzenetére


qnadam
addikt

a colt kicsi akksijáért olyan 2e forintot kaptam x éve.

szunnyadozik az atommag, máma már nem hasad tovább

(#104423) blueboi69 válasza npera (#104399) üzenetére


blueboi69
csendes tag

Arra nem is gondoltam eddig.. Mármint az rc töltőre. Van nekem autóhoz való akksitöltőm, nem most kezdtem az ipart. :C

(#104424) qnadam válasza WiZARD (#104394) üzenetére


qnadam
addikt

ez annyira tipikus magyar sztori, garanciális szervizelés környékén szoktam ilyeneket hallani. szerviz nem csinál semmit, aztán amikor az ügyfél a hazai képviseletnél vagy az anyacégnél reklamál, jön a sértődés, hogy nem kell rögtön árulkodni :)

szunnyadozik az atommag, máma már nem hasad tovább

(#104425) qnadam válasza Sipi- (#104392) üzenetére


qnadam
addikt

simán bőven. bár ha van hol tárolni, inkább tavasszal.

szunnyadozik az atommag, máma már nem hasad tovább

(#104426) qnadam válasza blueboi69 (#104390) üzenetére


qnadam
addikt

a bikázós power bank mindenféle helyzetekben is igen hasznos találmány. a tapasztalataim szerint kompatibilis még a négyévszakos gumikkal is ;]

szunnyadozik az atommag, máma már nem hasad tovább

(#104427) blueboi69 válasza eattila (#104391) üzenetére


blueboi69
csendes tag

Hát a marketing duma az volt, hogy mindenre...

(#104428) blueboi69 válasza qnadam (#104426) üzenetére


blueboi69
csendes tag

Úgy érzem 4évszakon át fogod szívni a vérem a végtelen alaposság miatt :DDD Csak, hogy tudd, mostmár téligumi lesz. És csakhogy mégjobban tudd, a használt téligumipiacon is utána kellett néznem a különböző modelleknek :D Végül egyébként úgy néz ki Michelin lesz :) holnap fel is hívom, hogy megvan-e még. Ha nincs, akkor még pár éjszakám rá fog menni. :U

(#104429) blueboi69 válasza Sipi- (#104413) üzenetére


blueboi69
csendes tag

Én sem tudtam, hogy milyen van benne, mivel a kézikönyv szerint akkor működik ha van benne legalább 6liter gázolaj.
Aztán most kiderült, hogy elektromos....
Egyébként kb 40ezer körül van egy új akksi bele. Exide-ot mondta, hogy azt szokta belevenni. Remélem tényleg jön holnap este vagy a napokban.

Megnéztem megint, volt belőle elektromos és gázolajos állófűtés. Az elektromos az tud üzemelni menet közben is! Nice.

[ Szerkesztve ]

(#104430) qnadam válasza blueboi69 (#104428) üzenetére


qnadam
addikt

Ha nincs, akkor még pár éjszakám rá fog menni. :U

amíg nincs új akksid, kb mindegy is :))
anno még a helyi gumis topikot is kiolvastam ám

[ Szerkesztve ]

szunnyadozik az atommag, máma már nem hasad tovább

(#104431) hobizoli válasza blueboi69 (#104429) üzenetére


hobizoli
nagyúr

menet kozben nyilvan, mert akkor a generatorrol megy az auto elektronikaja :DDD

powered by intel Xeon E5 series ;)

(#104432) Sipi- válasza npera (#104417) üzenetére


Sipi-
tag

Jaja, de alapvetően járó motornál szokás használni (bár lehet, hogy megy csak gyújtáson is). Nekem benzinesem van, van ülésfűtés is, így nincs ilyenre szükségem, megoldja a kocsi benzinből a fűtést :D A Picasso dízel volt, abban nem tudom volt-e valami plusz fűtés, talán igen, mert elég gyorsan tudott már langyos levegőt fújni télen is.

https://www.ferfiakonyhaban.hu

(#104433) hobizoli válasza zetor2000 (#104421) üzenetére


hobizoli
nagyúr

hm, most dobtam ki a pincebol 3-t is lomizaskor
ket ilyen 70Ah korulit meg egy 45Ah-st

powered by intel Xeon E5 series ;)

(#104434) hobizoli válasza hobizoli (#104358) üzenetére


hobizoli
nagyúr

[link]




ez az a szakasz mar, ahol iranyt valt a szerelveny

powered by intel Xeon E5 series ;)

(#104435) qnadam válasza hobizoli (#104434) üzenetére


qnadam
addikt

az a vicces, hogy valójában ez még a tényleges megálló. normális térképet nem találtam, de már a lefelé vezető mozgólépcső is valahol a burger king vonalában kezdődik, a lift is a kassai utca mellett van, és (asszem) a peron végénél érkezik meg. egy szerelvény kb 120 méter hosszú, a távolabbi vége így már a lebstück mária utcán is túl van.

találtam tervrajzot :) a megálló egyik vége az istván út vonalában van, a másik a kassain túl, szinte pont a cipésznél.

[ Szerkesztve ]

szunnyadozik az atommag, máma már nem hasad tovább

(#104436) hobizoli válasza qnadam (#104435) üzenetére


hobizoli
nagyúr

hm...lehet

en azt nem ertem csak, ha a kovetkezo nagyobb kereszezodesig a Rózsa utcaig ahol az az uzletkozpontszeru ize is van a sarkon igazabol megvan a palya, ott miert nem csinaltak meg egy aluljarot es egy Ors vezer ter szeruen iranytvalto vegallomast hozza idestova HARMINC ÉV alatt sem? :U :U

ugy eleve lakotelep szelen lenne mar a metro vege...

edit: mondjuk az lehet mar tul kozel lenne egymashoz... :DDD :DDD


bar a Lebstück Maria utcatol a Viola utca vonala az ~650m

[ Szerkesztve ]

powered by intel Xeon E5 series ;)

(#104437) qnadam válasza hobizoli (#104436) üzenetére


qnadam
addikt

hát... ha feltesszük, hogy a virág utcánál van az alagút vége (ami kb reális, mert ott van a horváth cukrászdával szemben egy kis betonkocka, ami szerintem lehet egy vészkijárat), és az árpád út 77 előtt meg újpest-központ megálló vége, akkor a kettő között van úgy durván 370 méter. ebből levonunk 120 métert, akkor marad a két megálló között 250 méter. igen, az elég közel van :D

plusz probléma lenne, ha a kihúzót átrendezzük megállónak (amihez valószínűleg bővíteni is kell az alagutat széltében, de tfh ez nem probléma), akkor kiesik legalább egy tárolóhely, plusz odalent nem lehet eljátszani, hogy néha innen indul a metró, néha onnan, hely meg idő viszont nincs arra, hogy ide-oda tetriszezzenek egy szerelvényt, ha épp jön a délutáni csúcs, és sűríteni kell a járatokat. nem egyszerű, na.

[ Szerkesztve ]

szunnyadozik az atommag, máma már nem hasad tovább

(#104438) blueboi69 válasza hobizoli (#104431) üzenetére


blueboi69
csendes tag

De nem az autó elektronikájával fűtünk, vagy nemtudom mire gondolsz.
A gázolajjal/benzinnel működő állófűtés mellett nem szokott lenni még egy elektromos fűtés is.... Meg gondolom menet közben tökmáshogy kering a víz benne, nem a fűtésen keresztül.

(#104439) npera válasza blueboi69 (#104438) üzenetére


npera
újonc

A PTC-s merülőforralós simán felvesz akár 3 kW-ot is. A kályhás cucc meg keringeti a vizet elektromosan tipikusan, meg járatja a ventilátort, kell valami adagolót is járatni, hogy a kályha kapjon naftát, valamiféle gyújtása van annak is, meg ugye a vezérlése is 12V-ról megy. Szóval hiába megy elvileg "léről", ha a működéséhez és a hőtranszferhez kell az elektromosság.

Különféle hűtőkörök vannak, szelepekkel lehet vezérelni, hogy milyen kör aktív és ki mit hűt vagy fűt. BEV-ek esetén az AC tudja hűteni a kabint ugye, de annál is fontosabb funkciója az akksi hűtése, ami akár a kabint is felül tudja bírálni, ha az akksinak olyan intenzív hűtésre van szüksége.

Az elektromos gép nem hatékony üzemelési tartományban járatása (akár álló helyzetben, akár menet közben) tud generálni veszteséghőt, amit ki lehet nyerni az elektromos gép hűtéséből és át lehet vezetni az akksihoz, ha a kocsi sejti navigáció alapján, hogy mész DC-tölteni. Akkor előre rá tudja kondícionálni az akksit, hogy jó meleg legyen mire odaér.

Ezért is volt hülyeség, amint Shmee csinált a Taycannal, hogy nem használta a navigációt, hanem mobillal bohóckodott, amikor ment tölteni, mert akkor a kocsi nem tud rákészülni a DC-töltésre és csak ott helyben a dugó bedugásakor tudja elkezdeni a kondícionálást, ami túl késő. Aztán akkor lassabban tölt és jobban degradálódnak a cellák.

Ha van hőpunepa, akkor DC-töltés után ki lehet nyerni az akksi maradékhőjét és azzal fűteni a kabint, ilyenkor megint más irányban áramlik a termikus energia a részegységek között.

Jó kis móka ez. Ha jól csinálják, akkor egész értelmes rendszer lesz belőle, ha meg elqúrják, akkor úgy fog kinézni, mint a Ford Mustang Mach-E hűtőköre. Egy kaotikus slagrengeteg.

(#104440) blueboi69 válasza npera (#104439) üzenetére


blueboi69
csendes tag

Ez minden elektromos autónál van? Mármint a navi figyelés. Honnan tudja az autó egy cím alapján, hogy ott lesz-e töltő vagy nem? Csak azért kérdezem, hátha apámnak hasznos lesz.

(#104441) eattila válasza WiZARD (#104394) üzenetére


eattila
csendes tag

Neki állt feljebb? Hát nem kellett volna kamuzni, meg kommentet törölni, hanem kommunikálni kellett volna, hogy dehát nem is. És kib_szni a PR-ost mint macskát sz.....

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#104442) hobizoli válasza blueboi69 (#104438) üzenetére


hobizoli
nagyúr

Amikor egy auto az inditas utan kb egybol tud futeni, az szerinted mivel fut?

Beinditod es 10-15sec mulva mar langyi jon a szellozon, annyi ido alatt se a viz se a allofutes nem tud kelloen felmelegedni, csak egy elektormos.

147-be is volt ilyen opcio, egy elektormos heatmatrix van a klimabox-ban, amit a komfort ECU tud vezerelni, ha elso szelvedo paramentesitest kapcsol a juzer.

powered by intel Xeon E5 series ;)

(#104443) blueboi69 válasza hobizoli (#104442) üzenetére


blueboi69
csendes tag

Az egy sima fűtőszál a szellőzőben, az nekem nem elektronika, ezért kérdeztem, hogy mire gondolsz. Egyébként még nem ültem olyan autóban, ami ilyen gyorsan kezdene fűteni.
Állófűtést nem tudom, hogy milyen hatékony és mennyire melegít fel bármit is. Majd szólok, ha már sikerült kipróbálni :)

(#104444) npera válasza blueboi69 (#104440) üzenetére


npera
újonc

Normális kocsikban tudsz kifejezetten töltőre navigálni, aztán az mutatja az árát, a szabad oszlopok számát, a töltő jellegét (AC, DC és teljesítményszintek) és milyen szolgáltatások vannak a töltő közelében. Szóval akkor a kocsi a megfelelő időben a megfelelő módon kondícionálja az akksit.

(#104445) npera válasza blueboi69 (#104443) üzenetére


npera
újonc

Megoldástól függően tudja a motor olaját és vizét is fűteni, meg a kabint persze.

Aztán extrém hidegben az sem mindegy, hogy a váltóban az olaj még borostyánkristály vagy sűrű méz vagy ténylegesen folyékony olaj.

(#104446) Jahno válasza blueboi69 (#104438) üzenetére


Jahno
senior tag

Elektromos lesz az. Bár nem is tudom, majd enpera mindjárt mond valami szakszót arra, mikor az elektronikával, mint hulladékhővel fűtünk, mert inverter/akku/satöbbi is termel, néha jól jön néha meg csak akadék. Néztem pár cuccnak a metszetét, hogy miképpen mennek a körök és mit szeretne vele csinálni, az megint akkora hőtanos külön mambójambó, hogy csak pislogtam. Viszont ezek nem ilyenkor dolgoznak be, ha éppen indulnál. Magyarul bent van egy pár kilowattos rezső és az melegít, levegőt vagy folyadékokat.

(#104447) npera válasza Jahno (#104446) üzenetére


npera
újonc

Hőpunepa. Akkor a kabinfűtés inkább 250-500W nagyságrendben van, nem 2-3 kW.
Model Y-ben volt nagy királyság, aztán asszem MY21 Model 3 is megkapta.

Vacak koreai cuccok meg már régóta. Asszem a Kona fűt valami kiemelkedően jó hatásfokkal például, kábé 250W körül van a fűtés a hőpunepával.

(#104448) Jahno válasza eattila (#104441) üzenetére


Jahno
senior tag

Musk haverunk is megint kommenteket törölgetett, szóval ez ilyen cégcsoportos követelmény lesz.

(#104449) Sipi- válasza blueboi69 (#104443) üzenetére


Sipi-
tag

Mondeo-ban amikor megy a PTC, akkor egy "vasvilla" van a kijelzőn. Az MK4 csoportban tavaly ősszel kb. minden 3. nap megkérdezte valaki, hogy mi az az ördögvilla a kijelzőn :D

https://www.ferfiakonyhaban.hu

(#104450) eattila válasza blueboi69 (#104428) üzenetére


eattila
csendes tag

Amikor Blue végez a kutatással:

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

Hirdetés

Copyright © 2000-2022 PROHARDVER Informatikai Kft.