Nem akartak az elektromossal faszkodni, utólag kiderült, hogy jobb is lett így.
A szabálytalanságok (műszaki, KGFB hiánya + baleset okozása) elvileg egy 10 ezres csekkel le van zárva.
Most már van KGFB az autón, már csak műszaki kellene rá...
Nem akartak az elektromossal faszkodni, utólag kiderült, hogy jobb is lett így.
A szabálytalanságok (műszaki, KGFB hiánya + baleset okozása) elvileg egy 10 ezres csekkel le van zárva.
Most már van KGFB az autón, már csak műszaki kellene rá...
nem mennek az autók között, de szerintem ennek az az elsőszámú oka, hogy nem is érdemes az autók között tekerni, a bringaúton kényelmesebb is, biztonságosabb is.
nyilván ez városi tapasztalat, fogalmam sincs, hogy vidéken mi a helyzet a helyi velencei-tó környékén
[ Szerkesztve ]
istálló? gazemberség? hupákolás?
ha belémcsattan valaki műszaki és biztosítás nélkül, arra mindenképp rendőrt hívnék, akár van kéksárga, akár nincs.
istálló? gazemberség? hupákolás?
Én is.
Veszélyhelyzet előtt járt le a műszaki?
https://www.ferfiakonyhaban.hu
Mondjuk akkor még nem tudta, hogy nincs, csak a kihívott rendőr derítette ki, nem? Amúgy jahh, az ilyen jogsi/papír nélküli dolgok alapban zűrösek.
aszitted....tesom irta hogy naluk Ausztriaban a "hegyi" utakon is rendszeres a bringas karavan, mert hillclimb edzest tartanak
kanyarog az ut, vegig zarovonal van es kovetheted a riszalo seggu bringasokat, mert jonnek szembol is, es eselyed sincs kielozni egybol, mehetsz mogotte 15-l
nyilvan azok is vannak akkora tajparasztok, hogy ezt a legforgalmasabb utakon kell csinalniuk, mert veletlenul se tudnak talalni maguknak erre vmi kevesbe forgalmas masik utat
több drón kell ;P
Bringasnak ugyanannyi joga van ott menni, mint a tesodnak.
Karavanozni viszont nem illik nekik se.
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
nekem az 147-re 5 honapot akartak raszamolni KGFB koteskor, mert az auto adasvetelije, meg a rendszamhoz jutas kozott annyi telt el (svajci eredetu, ilyenkor hosszabb a tema, mint egy EU-s autonal)
meg nekem kellett elmondanom a ugyfelszolgisnak, hogy mivel nem volt rajta rendszam meg forgalmija se volt, erre az idoszakra nem kell fizetni se ra semmit
ugyanugy mintha ideiglenesen kivonnam a forgalombol az amugy muszakis es rendszamos autot
de az is csak nyomta ezt a napi 900Ft-s MABISZ dijas f.szsagat tovabbra is, mert a jogszabaly szerint igy meg ugy....
több drón kell ;P
ilyenkor A0-s dupla eves dijjal lehet ujrakotni es csak annal a biztositonal DNF-l a masik megszunt, meg MABISZ napidijat szamolnak fel a kieso napokra
plusz ha elektronikus ugyfelszolgi volt beallitva, akkor minden email-ben jon, es ha spam mappaba kerult veletlenul, akkor beszoptad vala
es nem kuldenek papir alapu levelet is pl 45 nap utan se, hogy 2 het mulva baszki le fog jarni hatarido, mert szerintuk az email is pont eleg
inkabb allitsd be, hogy levonjak a penzt maguktol es ne csekkes vagy sajat utalas legyen, mert te elfelejtheted atutalni vagy befizetni, de a gep nem, az datumra levonja a dijat
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
A világ fele tiltakozik a papír ellen és szerintük bőven jó az email. Most Posta újításai miatt vakarom a fejem, hogy milyen megoldást találjak ki, hogy nálam ne keveredjen el az elektromos levelük. Ha egyáltalán küldenek. Szóval biztosító és társaitól speciel pont jó lenne 1-1 SMS. Ügyfélkapus levelek nem mennek spamba, szerintem az is szól a műszaki és minden miatt is. Előzőleg meg azt szívtam be, hogy feladó, üzenetszabály, aztán spamok közti fontos feladónál vettem észre, hogy megváltozott a feladó címe, mert mert csak. Ááááá, nem lehet mire építeni.
mit illik vagy mit nem azt ezek pont leszarjak, mert rendszam nelkul nem vehetok elo semmiert
vhogy megse egy felre esobb uton kell ezt csinalnia, ahol 2 percenkent jon egy auto, hanem a hegyen atvago fouton
feltartja az egesz forgalmat a sportolkodo hobbiskodo "edzesevel", mert multheten latta a TV-ben a TdF kozvetitest es most nagyon aterzi o is a temat
nem is akar alkalmazkodni senkihez, hanem hozza alkalmazkadjon a 100 masik
pont ezekert ruhellik oket, de hat tesznek is erte...
több drón kell ;P
"nem is akar alkalmazkodni senkihez, hanem hozza alkalmazkadjon a 100 masik"
Ebben vagyon némi igazság. Elég kevés az, aki mondjuk egy kiszélesedő útnál már elenged, vagy konstruktív és foglalkozik a közlekedés többi résztvevőjével is.
En sokaig ragaszkodtam a csekkhez, mert azt kihozza a postas meg legalabb van valami a kezemben. De egy ideje en is utalok, es az ilyen balesetek elkerulese miatt van emlekezteto a google naptaramban, minden evben szol amikor aktualis (kgbf, lakasbiztositas, casco meg ilyenek).
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
Nem hiszem. En is jartam igy. Elfelejtettem, ertesito nem jott.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
Mikor rendőrt hívtak, ezt még nem tudták. De ja, tök alap, azért ez gáz helyzet. Még jó, hogy a jogsi nem járt le...
Egyelőre ott járunk, hogy az illetőnek első blikkre mondtak egy 6-700 ezres javítást. Egy 16 éves Focusra, amit saját bevallása szerint két éve 1.150.000 Ft-ért vett.
Szóval most jön a kárbecslő szemle, ami meghatározza a kár előtti értéket és annyit kell maximum helyt állnunk. Tartok tőle, hogy a károsult (aki egyébként rendkívül korrekt volt eddig végig, csakúgy, mint a kivonuló yard) akkor fog koppanni, mikor kap egy 7-800 ezres eurotax értéket, hogy annyiból vegyen autót...
2021.04.19-én. Az elvileg a veszélyhelyzetben volt. Akkor tulajdonképpen ez nem is para?
Mivel a rendőr szumma (no KGFB, figyelmetlen vezetés) tíz ezerről írt csekket, ezért mindegy, hogy mikor járt le...
Szerk.: mégis fontos, mert így akkor van KGFB a C4-en és van műszaki érvényesség is, tehát járhatok vele pl. a bontóba!
[ Szerkesztve ]
Mondjuk Ausztriában, Olaszországban más a KRESZ, mint nálunk, ott teljesen szabályos, hogy kettő kerékpáros szélességű boly megy együtt...
Meg bazi nehéz ám áttekerni Ausztria hegyein egyik végéből a másikba úgy, hogy közben elkerülöd a hágókat. Ahol ugyebár mindig nagy a forgalom.
Amúgy tesód miért dohog?
- Vagy nem ment messzire és akkor kibírja azt a pár percet,
- vagy menjen autópályán, ne szívjon a kis hegyi utakkal.
Én igyekszem konstruktív lenni, de az a helyzet, hogy nem nagyon van hol. Ahhoz, hogy biztonságosan meg tudjon előzni kell tartania 120-150 centi oldaltávolságot. Azt pedig sávon belül nem lehet, nem fér el. Ha meg át kell lépni a felezőt, akkor úgyis csak akkor tud előzni, ha nem jönnek szembe. Ha meg több sáv van, akkor úgyis problem solved.
Az egyetlen dolog, ahol van relevanciája az előzékenységnek az a nagyobb kereszteződések. Ha pl. egy 2x3 sávos utat keresztezek, akkor a lámpától indulva picit jobbra tudok húzódni és mire átérek a túloldalra 2-3 autó meg tud előzni. Vagy ha pl. emelkedik az út, akkor ki tudok térni a buszmegállóba egy fél métert, de kb. ennyi.
Akkor volt műszaki a C4-en végülis. Mennyire tört meg a C4? Arra költöttetek az elmúlt ~1 évben észrevehető összeget?
[ Szerkesztve ]
https://www.ferfiakonyhaban.hu
Errol volt mar szo korabban, minel jobban lehuzodsz az ut szelere, annal nagyobb oldaltavolsaggal tudnak megelozni. Ha a sav kozepen mesz nem lesz meg az elvart oldaltavolsagod. Nyilvan az autos lesz a kocsog, de tehetsz ellene.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
Locsoltunk rá elég sokat, igen. De legaláb nem a Rifterrel volt!
Ez nyilván ugye csak akkor igaz, ha az autós nem meri használni a szembesávot! Mert ha az út jobb szélétől 50 centire megyek, akkor az út jobbszélétől két méterre simán meg tud előzni. Ha pedig a jobb szélétől 100 centire megyek, akkor pedig a jobb szélétől 250 centire is meg tudna előzni. Ha akarna. De valahogy sokan félnek annyira átmenni a másik sávba, mint amikor autót előznek...
A sáv szélén menni azért nem ideális (eltekintve a hazai utak állapotától), mert akkor szinte felkínálom, hogy sávon belül 37 centi oldatávolsággal előzzön meg. Ha középen mennék, akkor legalább ezt nem lehetne.
A legrosszabb, az idén elvileg megújuló Pákozd-Dinnyés közötti összekötő út, ahol egyszerre vagyok jófej, mert a lehető legjobban lehúzódok és vagy kötsög, mert a sáv közepén megyek. Sok helyen annyira fos már a burkolat, hogy a két eset egybeesik...
Nem kezdem ujra ezen a vitat. A jobbratarts a biciklisre is vonatkozik.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
pont ezert amit leirsz
mennek egymas mellett 15-l es nem lehet elozni oket, mert jonnek szembol is
több drón kell ;P
Képzeld azt, hogy egy traktor megy ott 15-tel. Ugyanannyira szabályos...
Ááaaaaá! Enperával annyit dumáltunk kajáról és halról, hogy volt egy lukas órám a városban, aztán be is tértem gyorsan a első sarki sütödébe uzsonnázni. 30+ éve nem ettem keszeget, szóval dupla vagy semmi, tudom mennyire szálkás, lökd ide. Egyben kisütve. Erre ember mondja, hogy tudna mellé adni egy jó fröccsöt... Mi baj lehet? Tényleg jó volt. Akkor már kértem rá egy kísérőt, de pusztán tudományos jelleggel, mert szerintem idén még nem sok pálinkát ittam. Jót meg főleg nem. Tesztelni kellett, nem hibázhatok.
Hiba semmiben nem volt és nem ragaszkodtak a körethez sem, van egységáras savanyú, azzal én jól el vagyok. Ecetes paprika, karfiol, mini dinnye, egyéb bigyó, szedd magad 500ért nagy kupacba.
Azt hiszem megérkeztem... Ha most jönne egy jehovás, szerintem bármiben igazat adnék
aha
ahol laknak az a helyi hoenergia ellato uzem szolgalati lakasa (de nem ott dolgoznak), na ott olyan trakesz van a cegnel, hogy annal a potkocsit fullra buggyantva is lazan megy 40-50-l
lattam amikor jott le a hegyrol az aprora daralt faval, meg ment vissza, volt lendulete
az ott nem tartja fel a forgalmat
ugy kiforult a sarkon a foutra is, hogy csak neztem szajjal is
nem egy TSZ-s piros Zetorka
ugy van megcsinalva az epulet, hogy alul van a traki garazsa, meg mellette az ugyfelszolgis iroda resz, felette meg 2 lakas
most tavasszal lekaptak a tetot es felhuztak ra egy plusz emeletet
mar kesz van (!!)
epulet mogott alul az energia ellato uzem, felette az uzemi irodak az felett meg a tulaj sajat lakasa
szoval eleg hamar beer a meloba, mert csak lesetal egy emeletet, ha eppen nem HO-zik
a kecoban a villany futes melegviz teljesen free
több drón kell ;P
A traktor nem egy nyomon halado jarmu. Azt nem szabalyos savon belul elozni.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
"nem egy TSZ-s piros Zetorka"
CSITT!
Az új Zetorok is bírnak menni, szerintem.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
Sőt, ha 2000, akkor a fogyasztása is rendben van. Legalábbis úgy hallottam...
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
Látod, a csapatbringás sem.
Ok meg nem mehetnek egymas mellett.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
Igen, keveset fogyaszt 100on, ha nem hajtják. És az olajat sem eszi
[ Szerkesztve ]
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
Ja mert egy ideig megint volt veszelyhelyzet, de előtte volt szünet is asszem, de most erre nem esküdnék meg.
A bmw-nek a műszakiját is így toltam el fél évvel, erről szólt egy csomó cikk is, hogy a VÉDA kapuk sem jeleznek a műszakira. A biztosítás az sztem más téma, mert azt be tudod fizetni, nem kell műszaki állomáson fertőződni hozzá.
Netriskkel nem beszéltél, hogy ilyenkor mi a helyezet? Rajtuk keresztül kötötted eredetileg? Ha nem, akkor is segítenek egyébként.
Ami nálunk történt baleset, a védőnő autója GTK. Ő is zokog, mert pár éve vette újonnan 3M HUF körüli pénzért és most 2M-t adna érte a biztosító, de abból meg nem tud venni új autót.
Ha ez lesz most neki is, akkor az eléggé szívás. Nektek mindenképpen
Én leginkább ezért..:
"Azért is érdemes rendőrt hívni, mert nagyfokú biztonságot adhat abban az esetben, ha a balesetet okozó a helyszínen elismeri a felelősségét. Ugyanis a kék-sárga baleseti bejelentőn írásba is foglalt felelősségvállalást később jogában áll megváltoztatni a gyanúsítottnak, például stresszes állapotára hivatkozva. Ha volt rendőri intézkedés, úgy már a vallomást nem lehet megváltoztatni."
Na ezt nem tudtam. Én annak idején tudtam erről, hogy nem kötelező aláírni a felelősséget, ez csak a vétlen fél megnyugvása miatt szokták, de egyébként nem az a sorsdöntő.
Másrészt fennáll az is, hogy a vétlen felet megfenyegették ott a helyszínen, hogy írja azt, hogy vállalja.
Amúgy volt már pár balesetem sajnos, 99%-ban vétlenként, de most először hívtam rendőrt.
Erre meg HZ a tanú, hogy a helyszínen a rendőr előtt mondott dolgokat is simán vissza lehet vonni...
"Ha volt rendőri intézkedés, úgy már a vallomást nem lehet megváltoztatni."
Fenét nem. Másrészt ha minden igaz akkor rögtön feljelentéssel is járhat, ezért szokták inkább nem ajánlani a rendőrt, ha kb. megegyeztek.
Pár hónapja írtam, hogy egyik vétkes (haver kocsiját zúzta meg) utólag világosodott meg (tán 1+ évvel a baleset után), hogy a rendőr is rosszul járt el, aztán mindenkit feljelentett. Havernak mondjuk mázlija volt, mert szembesítésnél a vétkes egyértelműen felismerte, hogy Ő volt az és megverték, kényszerítették, blablabla dumával jött. Haver meg akkor éppen az ország másik végében lógott, kocsiját adta kölcsön másnak és az akkori rendőrségi papírokon is más neve szerepelt így ember hamar belekavarodott a sztorijába. De ha nem így adja ki, akkor ebből is lehetett volna bármi.
Aegonnál kötöttük anno a KGFB-t, most ott kötöttük újra.
Már béreltem egy kárszakértőt, aki kimegy, megnézi a vétlen autós kocsiját és utána látjuk, hogy mi a kár "teteje". Igen komoly esély van a GTK-ra, viszont van egy ismerős, aki belevágna a kocsi rendbehozatalára "okosban", szóval esélyes, hogy a roncsot megvesszük eurotax áron és utána ő kereshet másik autót azonnal, mi meg próbálkozhatunk a helyreállítással.
A para csak az lesz, ha kiderül, hogy mennyi az Eurotax érték és szembesül vele a károsult...
Na ezt gondoltam én is, hogy még akár az is lehet, hogy "megveszitek" tőle. De igen, valszeg nem lesz túl boldog...
Neki mindegy, hogy a biztosító vagy te fizetsz. Csakhát ez érthető, neki az autó értékesebb, mint amennyit adnának érte.
Viszont ha az autónak rendezettek lennének a papírjai, ő akkoris erre a sorsra jut!
Én ezt most nem igazán értem.
Egy sima belemenéstől GTK lett a kocsi?!
Meg annyira fos lett, hogy 6-700e Ft nem elég a megjavíttatására?
Akkor mi a jó megoldás?
Amúgy ja.
Ami előttünk történt baleset, ott mondjuk csúnyán összetört az autó, de hátul a váznyúlvány eltekeredett, az is GTK.
A bmw-mnek megtört a motorháztető, lámpa, meg a lökős megkarcolódott és azt írták a levélben, hogy ha számlásan akarom megcsináltatni, akkor 550ezer a max amit fizetnek, úgy, hogy az autót vettem 5éve 1.1M-ért.
Szóval amilyen javítási árak vannak, hamar GTK lesz egy autó és ez amúgy annyira pazarló hozzállás.
[ Szerkesztve ]
Ne balesetezz! Vagy ha igen, akkor legyen egyértelmű, hogy a másik fél a hibás
Képet nem láttam, elbeszélést hallottam.
Asszony szerint a kombi fóka csomagtartója nem nyitható. Károsult szerint elvitte egy általa megbízhatónak vélt szerelőhöz, az indított azzal, hogy "alsó hangon 6-700 ezer". Ennyit tudunk, a többi spekuláció.
Amit én tudok/gondolok: a C4 magsabb, mint a Focus -> nem a Focus "kemény" részét kapta el a C4 kemény eleje. Ennek ellenére a C4 is eléggé deformálódott, de abban csak a rejtett, gyűrődő elemek. Ez persze még lehet drága a jövőben.
Ha nem nyílik a vége a kocsinak, akkor a csomagtartó ajtó tuti kuka. Mivel a C4-nek a bal eleje jobban nyomódott, mint a jobb, ezért jó eséllyel nem pont egy egyenesben, 100% átfedéssel haladtak -> a Focus érintett oldala is jobban károsodott. Ha ott doblemez, lámpa, stb. cserés (plusz lökhárító, opciósan park radar stb.), akkor simán igaz lehet a 6-700 ezer. Csak akkor ő jól megszívta, mert GTK és kevesebb pénzt kap, mint amennyiért autót tudna venni...
Még az jár a fejemben, hogy elmegyek a 407-essel a szemlére és megkérdezem a hölgyet, érdekli-e az autó csere eurotax értékegyeztetéssel. Mégsem kellene négy autónak lenni a nevünkön...
Impulzus vásároltam egy Rampage billzetet. Tekerős rajta a hangerő meg a fény álíltás. WUBBBBB
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
Ilyet?:
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.