- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- t72killer: Fürdőkád kontra elektromosság: XXI.század
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Fire/SOUL/CD: INGYENES Clone és Backup-Restore alkalmazások tesztje [2024]
- bambano: Bambanő háza tája
- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
GeryFlash #26 üzenetére
Muszáj nekik tudni idén a végleges specifikációt, és kapniuk kell legalább FPGA-n hardvert, hogy elkezdjék intenzíven fejleszteni az operációs rendszert és az API-t rá. Másképp nem lesz PS6 2028-ban. Erre egyszerűen kell három év.
Custom dolgok már annyira nem lesznek, mint korábban, mert az új dizájn már a Project Amethyst részeként születik meg. Itt a Sony és az AMD külön megegyezett, hogy egymáshoz igazítják a lehető legjobban a hardverjeiket. Ez a Sony-nak azért fontos most, mert eldöntötték, hogy hoznak PC-s portokat, de nem tudják, hogy merre fejlődik a szabvány API, tehát az AMD-vel kötöttek egy olyan szerződést, hogy akármerre is megy a Microsoft vagy a Khronos, az AMD akkor is támogatni fogja PC-n a PS6 dolgait, így ezekre a hardverekre biztosan portolni tudják az újításaikat.
-
bteebi
veterán
Ez egy Hercules 3D Prophet 4000XT, 32 MB SD RAM-mal?
Komolyan agyalnom kellett, hogy az vajon AGP csatlakozó-e ott, vagy mi.
Itt van amúgy róla egy remek teszt. Azok a számok! 3DMark 2001-ben ~2000 pötty, Quake 3 Arena 800×600-ban 70-80 fps.
Valamelyest féltve őrzök otthon egy amúgy nem olyan brutál nagy érték S3 Trio 64V+ 1 MB kártyát és egy 3Dfx Voodoo2-t, a bikább, 12 MB EDO RAM-os változatból.
Az előbbi talán 29, az utóbbi azt hiszem 27 éves. De sajnos semmilyen más érdemleges retró hardverem nincs (még).
-
S_x96x_S
addikt
"RDNA 4's "Out-of-Order" Memory Accesses"
Examining RDNA 4's out-of-order memory accesses in detail, and investigating with testing
https://chipsandcheese.com/p/rdna-4s-out-of-order-memory-accesses -
hapakj
őstag
Ez pedig semmivé foszlik akkor, ha figyelembe vesszük, hogy manapság nem gond a teljes mélységpuffert a lapkán belül tartani az igen nagy, utolsó szintű gyorsítótárak miatt.
- A Hi-Z algoritmusnak nem csak ez volt az előnye, hanem hogy alkalmas lehet nem csak pixel, hanem geometria vágására is. -
GeryFlash
veterán
Wow, azt mondod hogy a PS6 alapjat szolgalo GPU (esetleg a CPU resz is?) mar 2025 ev vegen a Sonynal lesz? Es tutira 2nm-en? Gondolom elegge custmozialva lesz, de ez alapjan 2026-ban is johetne a konzol, gondolom nem fog mert az N2 akkor meg tul draga lesz hogy konzolt lehessen vele gyartani.
-
hokuszpk
nagyúr
válasz
bitblueduck #11 üzenetére
nem, az ROPpogós ujdonság lesz !
-
válasz
GeryFlash #20 üzenetére
Chipnek van sweetspotja, avagy adott órajelhez mekkora feszültség szükséges. Egy bizonyos órajel felett ugye elszáll a fogyasztás. Ezt lehet lapkamérettel kompenzálni, ha maga az architektúra tud skálázódni, csak ennek van egy brutál fix költsége, így ha nincs felvevőpiac, akkor nem igazán éri meg nagyobb lapkát tervezni.
Az 9070 (XT) kb akkora lapkát használ, mint az 5070 Ti / 5080, habár utóbbinál a GDDR7 is segít.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
GeryFlash #20 üzenetére
Valójában tudnának, mert a két legnagyobb limitet a parancsmotor és a memória-sávszélesség jelenti a csúcsdizájnoknál. Az AMD parancsmotorja tradicionálisan jól skálázódik, mert soklistás, míg a memória-sávszélesség javulna a GDDR7-tel. Eleve a 9070 XT OC-k kisebb memória-sávszélességgel vernek nagyobb memória-sávszélességű GeForce-okat. Ezt nagyrészt annak köszönheti, hogy nagyon hatékony a memóriaalrendszer. De itt tényleg az van a háttérben, hogy az AMD nem akar erőforrást pazarolni, mert két extra lapkát kellene tervezni. Ez sok erőforrást kötne le, miközben az UDNA-nak már idén kész kell lennie a konzolok miatt. Tehát az AMD számára nincs olyan, hogy ráérnek majd frissítést hozni 2027-ben, mint az NVIDIA, nekik már 2026-ban frissíteni kell, mert a Sony egy UDNA megrendelő. Ezért nincs nagyobb RDNA 4 dizájn. Egy évvel hamarabb kész kell lenni a következővel, mint azt a tipikus tervezési ciklus engedné. Plusz ez jól is jön ki a TSMC 2 nm-es node elérhetősége miatt.
A fogyasztás könnyen befolyásolható az órajellel és a feszültséggel. Ebből a szempontból a csúcsdizájnok mindig kisebb órajellel működnek.
Az NV-nél nincs ez a megrendelési teher, mert ők csak a Nintendót szolgálják ki, őket is sok évesdizájnnal. Tehát nyugodtan alkalmazhatják a két éves frissítési ciklust. Úgy már megéri 4-5 lapkát tervezni, mert két évig árulják majd őket. Az AMD csak egy évig árulja majd az RDNA 4-et, tehát az egész projektnek rövidebb ideje van visszatermelni a befektetést. Ezért a befektetés is sokkal kisebb volt, így csak két lapka jött.
-
GeryFlash
veterán
válasz
MasterDeeJay #18 üzenetére
Nem kepesek. A kerdes az volt hogy tudna-e az AMD csinalni 5090 teljesitmenyu BGA-t csinalni 5090 fogyasztassal, a valasz az hogy nem.
Az AMD jelenlegi architekturajaval a sweetspot a 9070, ami 220watt TDP-bol hoz egy eleg jo midrange teljesitmenyt. Ehhez kepest a 9070XT 10-15%kal erosebb de 220watt helyett 300-at eszik, tehat jol lathato hogy nagyon szarul skalazodik. Ha kiadnnak egy 5090 fogyasztasu kartyat akkor nagyjabol az 5080 szintjet (annal valamivel talan erosebbet) tudnanak hozni, mikozben a 5090 es az 5080 kozott szakadek (50%+) van.
Az Intelrol ne is beszeljunk, talan 500 wattbol hoznanak egy 9070/9070XT szintet.Nem veletlenul nem leteznek ezek a kartyak, sweetspottol nagyon nagyon elrugaszkodni nem erdemes (teny hogy az 5090 is egy rettentoen ,,tulhuzott" (nem pontos megfgoalamzas de ne menjunk bele) kartya).
-
Mind az AMD és az Intel is képes rá hiszen messze nagyobb kártyáik is vannak. Csak hát nem éri meg, drága lenne gyártani és elpazarolni rá erőforrást amikor a datacenterek szívják fel ezeket sokkal nagyobb haszonért. Nvidiának is arányaiban kicsi bevétele van a desktopokból a datacenterekhez képest.
-
bitblueduck
senior tag
Azért lehet még ott a legtöbb GPU-ban, mert az egyes hardveres blokkokhoz nem nyúlnak hozzá minden generáció fejlesztésénél, de amint sorra kerül az egyes cégeknél a ROP blokkok áttervezése, azzal azonnal ugrik a korábban sokat segítő technika.
Akkor az UDNA már ezekkel a ROP blokkokkal jön? -
bteebi
veterán
Ez nem akarat, hanem elsősorban, bár nem kizárólag PÉNZ kérdése. Amiből az nVidiának kb. végtelen sok van. És a sok éves, nem is teljesen alaptalan hype miatt eleve nekik/rájuk ír programot mindenki. Szóval nem könnyű őket izomból legyőzni.
De nézzük akár az Intelt. Olyan jól sikerült nekik a (jó)pár évnyi babéron ülés, töketlenkedés, hogy most csak kapkodják a fejüket. És ettől függetlenül sem rosszak a procijaik, és az AMD videokártyái se. Ár/érték ugye. A csúcs GPU-k/CPU-k között meg azért többnyire nincs nagyon nagy, mondjuk 20%-nál nagyobb különbség. És akkor még mindig ott van az a csodafegyver, hogy nem akarsz egymilláért videokártyát venni, szóval nem muszáj 4K-ban az Ultra High beállítás
- úgy, hogy amúgy a játék még 8K-ban is borzalmas lenne, grafikában is. De legalább megbízhatóan elvisz minden erőforrást már full HD-n is.
-
K0vasz
aktív tag
bazz, ez már 24 éve volt? pedig emlékszem, anno mekkora truváj volt, hogy a hardvernek nem kellett a takarásban lévő dolgokat is kiszámolnia
-
tlac
nagyúr
na és melyik régi játékhoz kell majd bekötni még egy régi amd kártyát társkártyának, hogy kezelje a hierarchikus mélységpuffert?
-
Pápá HyperZ.
-
Duck663
őstag
Azért én ezt újragondolnám. Méghozzá azért, mert az áttört textúráknál jellemzően gondok vannak a képgenerálással. Akkor viszont, hogyha a elülső felület ami mondjuk egy kerítés és a háttér, ami valami más mélységi adatokkal elkülöníthető, azzal a felskálázás minősége is, és a képgenerálás minősége is javítható.
-
=WiNTeR=
senior tag
Abu, egyébként az AMD képes lenne RTX 5090 teljesítményű kártyát előállítani ha akarna nagyjából azonos paraméterekkel (fogyasztás pl)?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph A hierarchikus mélységpuffert még az ATI vezette be, és kvázi házon belül lett kivégezve az AMD által.
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Allegro vélemények - tapasztalatok
- Milyen routert?
- Xbox tulajok OFF topicja
- Google Pixel 9a - a lapos munka
- Gumi és felni topik
- Apple asztali gépek
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- További aktív témák...
- Országos! KÉSZPÉNZES - UTALÁSOS VIDEOKÁRTYA FELVÁSÁRLÁS! Korrekt áron! NVIDIA!
- Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti VISION OC 8G - újrapadozva és pasztázva
- ÁRGARANCIA! Beszámítás, 27% áfa, összesen 5db RTX 5060 Ti 16GB 3 ventilátoros készletről BOMBA ÁRON!
- ASUS GTX 1660 SUPER 6GB GDDR6 DUAL OC EVO Eladó!
- Hibás/Kis hibás/Hiányos,Működő/ Teszteletlen Hardverek és egyéb 500ft-tól.
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RTX 4060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C/A Universal Dock G2 docking station (5TW13AA) (DisplayLink)
- Telefon felváráslás!! Xiaomi Redmi Note 11, Xiaomi Redmi Note 11 Pro, Xiaomi 11 Lite
- Samsung S24 8/128GB, Kártyafüggetlen, Újszerű állapot, Garanciával!
- Samsung Galaxy A04 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest