Hirdetés

2024. szeptember 17., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) mjani1172


mjani1172
addikt

Csak ne sumákoljanak.
"A helyi kormány szeretné megnyugtatni az embereket, akik a közbiztonságért aggódnak"
Akkor tiszta vizet a pohárba. Ez az elektromos autózás nagyon sok sebből vérzik, sokkal jobb lett volna hogyha nem erőltetik ilyen kretén módon.Szinte biztos, hogy az EV a jövő, de inkább csak finoman segíteni kellett volna, nem ilyen hülyén tolni.

[ Szerkesztve ]

(#2) LurkerSheik


LurkerSheik
senior tag

Ez a tipik koreai problema megoldas. Van/volt szerencsem hozza!

Majd a vasarlo ugy valogat, hogy ennel 5 auto egett le tavaly a masiknal 10.
Azt nyilvan nem tudja hogy mekkora volumenben gyart egyik masik.

Tehat megtudjuk melyik akkugyartonal eg ki egy auto, akkor azt mondjuk kitiltjak innen onnan vagy nem vesznek tole autot?
Akkor kieg egy kovetkezo majd ismet egy kovetkezo akkugyartos auto es a vegen egyik sem marad erintetlen.

Akkor mit ertek el? lehet megint massal hergelni majd a koreszeket meg persze a vilagot rajtuk keresztul.
vagy a nagyobb, tőkeerős cégek könnyebben eltudják tusolni?!
Komolyan amit a felsovezetesekben muvelnek koreai cegeknel de az allamapparatusban ezek szerint nem ertem hogyan leteznek egyaltalan.

[ Szerkesztve ]

Új S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||

(#3) arnyekxxx


arnyekxxx
veterán

az nem derült ki, hogy mi gyulladt ki (nemvillanyautók is szoknak spontán leégni valami zárlat miatt) de mutogassunk az villanyautóaksikra

[ Szerkesztve ]

(#4) Narxis


Narxis
nagyúr

Csak egy tipp de mi lenne ha köteleznék a gyártókat arra, hogy oldják meg, hogy könnyebben lehessen eloltani? Akár saját oltómechanizmusal, nekem mindegy de ez nem megoldása a problémának. Persze naív vagyok, ez sokba kerülne így szóba se jöhet. :W

Thanos was right.

(#5) Gargouille válasza arnyekxxx (#3) üzenetére


Gargouille
őstag

A hír úgy fogalmaz, hogy "Cikkek tömegei jelennek meg a dél-koreai EV-garázstüzekről és azok következményeiről" ebből úgy tűnik mintha ezek elég gyakoriak lennének. Benzines autók azért nem szoktak túl gyakran spontán kigyulladni. Előfordul néha, de ritka. No meg eloltani is lényegesen egyszerűbb... btw anno ugye bizonyos mobilok is ki voltak tiltva a repülőkről, szintén tűzveszélyes akku miatt. Én nem bagatellizálnám egyből a problémát. :)

Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

(#6) X2N válasza Narxis (#4) üzenetére


X2N
senior tag

Mégis hogyan? Nem lehet eloltani ha már ég.

(#7) clon válasza arnyekxxx (#3) üzenetére


clon
aktív tag

Itt is az EV van tehát pontosan említik a villanyautó tüzeket. Mivel jelentősen alacsony az EV szám a hagyományos benzin/gázolaj hajtáshoz képest 1 db EV tűz is nagyobb százalék mind az eladott mind a gyártott EV esetén.
Igen a nemvillanyautók is ki szoktak gyulladni de ha összevetem akkor a nemvillanyautók esetén nem a kigyulladást hanem a "robbanást" kellene mint üzemanyag összehasonlítani.

"A kormány adatai szerint az elmúlt években megnőtt az elektromos járművek akkumulátorait érintő lángok száma: tavaly 72-en történtek, szemben a 2022-es 43-mal, 2021-ben pedig 24-gyel."

"A szöuli fővárosi tűz- és katasztrófavédelmi központ egy februárban közzétett jelentésében közölte, hogy 2013 és 2022 között 1399 tűzeset történt Dél-Koreában a mélygarázsokban, ezek 43,7%-a járműveknek tulajdonítható. A jelentés szerint a mélygarázsokban keletkezett autótüzek 53%-át elektromos forrás okozta."

(#8) Narxis válasza X2N (#6) üzenetére


Narxis
nagyúr

Mindent meg lehet oldani csak még nem fedeztük fel a módját mert fontosabb volt gyorsan piacra dobni egy technológiát mint megfelelően biztonságossá tenni, az emberi kapzsiság határtalan!

Thanos was right.

(#9) arnyekxxx válasza Gargouille (#5) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Ha leég egy dízel BMW a garázsban az 6. oldalas hír. Ha leég egy tesla az címlap. Miközben miközben a villanyautók arányaiban nagyságrenddel kevesebbszer égnek le mint a belsőégésőek.

(#10) snorbi82


snorbi82
senior tag

Megelőző feltárást lehetne csinálni. Én a cégnél az akkumlátor töltőknél (targonca), hőkamerával figyeljük. Ami ha melegedést észlel, portásnál jelez.
Gondolom ezt meglehetne csinálni teremgarázsoknál is, és akár otthon is. Mert egy villanyautó árához képest egy kamara nem vészes.

IPhone 15 Pro Max, Iphone 13

(#11) Feketelaszlo válasza Narxis (#8) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

Ha már beindult a reakció egy cellában akkor villámgyorsan terjed át a többire, nem igazán életszerű lokalizálni. Viszont az akkumulátor hőmérsékletet normálisabb tartományban lehet tartani, ha mondjuk nem a villámnál is gyorsabban akarjuk tölteni vagy töltéskor külső hűtőkörre kapcsolják az akkumulátor csomagot.

Egy olyan zárt garázsban amely nincs bikaerős épületgépészeti alrendszerekkel ellátva amik elszállítják a keletkező hőt és gázokat nem díjnyertes ötlet sok ilyen nagy teljesítményű töltőt kialakítani - viszont a logika meg azt diktálja, hogy ha van villanyautó töltő, akkor azok lehetőleg egymáshoz közel kerüljenek elhelyezésre. Van benne valami ironikus, hogy néhány évvel ezelőtt még a fűtött garázs volt a módi, eztán meg lehet, hogy a hűtőtoronnyal szerelt lesz a divat.

(#12) arnyekxxx válasza clon (#7) üzenetére


arnyekxxx
veterán

nem darabszámra kevesebb a leégett EV hanem arányaiban is. Sokkal kevesebb. A kormányok szeretik kiszolgálni a pillanatnyi hisztit amivel jópontot gyűjthetnek.

"A kormány adatai szerint az elmúlt években megnőtt az elektromos járművek akkumulátorait érintő lángok száma: tavaly 72-en történte" ennek úgy lenne bármiféle relevanciája ha ott lenne ha ott lenne mellette, hogy ezzel párhuzamosan hány belsőégésű gyulladt ki.

A jelentés szerint a mélygarázsokban keletkezett autótüzek 53%-át elektromos forrás okozta

Amikor kigyullad a dizelgolfban az ólomaksiról üzemelő elektronika, az is elektromos forrás.

Az MSB jelentése szerint 2022-ben Svédországban összesen 106 elektromos meghajtású közlekedési eszköz gyulladt ki – vagy pontosabban ennyiről szerzett tudomást a tűzoltóság -, de ezek közül 38 eset elektromos rollerekhez, 20 eset pedig elektromos kerékpárokhoz kapcsolódott.
Elektromos autókban (ide értve a hibrideket is) 2022-ben mindössze 23 tűzesetet jelentettek, ami a 611.000 elektromos járműből álló svédországi flottának mindössze 0,004%-át teszi ki.

Ezzel szemben ugyanebben az időszakban mintegy 3400 olyan tűzesetet regisztráltak, amely Svédország 4,4 millió benzin- és dízelüzemű autóját érintette, vagyis 2022-ben a hagyományos autók 0,08%-a égett ki.
Ez azt jelenti, hogy tavaly Svédországban egy belső égésű motorral felszerelt autó mintegy 20-szor nagyobb valószínűséggel vált a lángok martalékává (és alakul át „külső égésűvé”), mint egy elektromos hajtáslánccal szerelt gépkocsi.

(#13) mjani1172 válasza arnyekxxx (#9) üzenetére


mjani1172
addikt

.

[ Szerkesztve ]

(#14) md válasza arnyekxxx (#3) üzenetére


md
kezdő

Haverom kezében robbant már fel aksi, itt nem a gyártóval van baj, hanem a technológiával. Volt még alternatívának a hidrogénmeghajtás, abból meg épp az ukránok csinálnak "hidrogénbombát". :)

(#15) X2N válasza md (#14) üzenetére


X2N
senior tag

Lipó, Lítium-Ion aksi nem játék. Emlékezzünk vissza a Samsung Note 7 féle felrobbanós telókra...

(#16) hankock válasza arnyekxxx (#12) üzenetére


hankock
tag

Ha már statisztika.
Érdekelne, hogy a kiégett autók életkora milyen irányba tendál a belsőégésű és EV-k között.
Az is érdekelne, hogy milyen gyorsasággal oltották el az különböző típusokat.
Illetve az okozott tüzek, mekkora anyagi károkat okoztak.

(#17) X2N válasza hankock (#16) üzenetére


X2N
senior tag

Milyen gyorsan oltják el? Miből?? ;] Nincs annyi víz a tűzoltóknál amivel egy ilyen aksi tüzet el lehetne oltani...

(#18) Ezekiell válasza arnyekxxx (#3) üzenetére


Ezekiell
veterán

meg a lényeg, hogy MIÉRT gyulladt ki... ez így semmi, csak hangulatkeltés

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#19) And37 válasza arnyekxxx (#12) üzenetére


And37
friss újonc

nem darabszámra kevesebb a leégett EV hanem arányaiban is. Sokkal kevesebb. A kormányok szeretik kiszolgálni a pillanatnyi hisztit amivel jópontot gyűjthetnek.

A baj inkább azzal van, hogy másképp ég az aksi, mint amit megszoktunk. Nagyon másképp. Nem értek a témához, de pl. itt arról írtak, hogy egy átlag autó oltásához 2000-4000 liter vizet használnak el, míg egy kigyulladt Teslához 90 000 liter vízre volt szükség, de rossz esetben akár 150 000 literre is szükség lehet.

(Hírek kapcsán ha megnézed a légikatasztrófákat meg az autós baleseteket, ott is a lezuhant repcsik a címlapsztori, mert kivédhetetlen, mélyebben érinti az embert, mint egy átlag karambol, hiába halnak meg nagyságrenddel többen autós balesetekben. Szerintem ez is közrejátszik az ilyen tüzek hírértékében az "újdonság varázsa" mellett.)

Találtam egy másik videót is, ami egészen jól elmagyarázza, hogy miért piszok nehéz egy vízhatlan, oxigén hiányában, saját magában égő és iszonyatos hőt termelő akkupakkot eloltani, és mikkel próbálkoznak ellene.

[ Szerkesztve ]

(#20) lezso6 válasza Ezekiell (#18) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA

Azé gyullatt ki mer elektonyos.

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#21) Meridian


Meridian
senior tag

Nem vagyok technológia ellenes.. nekem inkább az árakkal van a bajom, mivel innovációnál azt is elvárom, hogy az új dolog az olcsóbb legyen, mint a régebbi (ez egyáltalán nem igaz az EV-kre).

De! Volt-e ilyen esetek vagy esetek a múltban, hogy egy benzines vagy dízeles autó spontán kigyulladt parkolóházban (gázüzeműről hallottam, hogy robant fel, de én most a benzines dízelesről kérdezném), majd ráadásként ezt követően el sem lehetett oltani 6-8 órán keresztül, és emiatt minden is porrá égett...? Volt ilyen? Ha igen mennyire gyakran?

Tippem: nem volt ilyen, de ha mégis, akkor nem okozott ekkora - ilyen súlyos - problémát...

(#22) And37 válasza X2N (#17) üzenetére


And37
friss újonc

Nincs annyi víz a tűzoltóknál amivel egy ilyen aksi tüzet el lehetne oltani...
Ami ajánlást láttam az előző hozzászólásom kapcsán talált videóban, hogy "Let it burn" - ha nem próbálják eloltani, másfél óra alatt kiég, ha megpróbálják eloltani, 4-8 óra alatt ég ki egy elektromos autó, de akkor is csak akkor fogja abbahagyni az égést, amikor teljesen kiégett. :)

(#23) And37 válasza Meridian (#21) üzenetére


And37
friss újonc

Volt-e ilyen esetek vagy esetek a múltban, hogy egy benzines vagy dízeles autó spontán kigyulladt parkolóházban

A lutoni reptér parkolóházában egy dízelautó miatt égett ki 1400 kocsi. Mondjuk az még épp nem parkolt, de spontán gyulladt ki menet közben a parkolóházban.

(#24) Meridian válasza And37 (#23) üzenetére


Meridian
senior tag

és nem tudták eloltani ezekszerint? Vagy mire kiértek a tűzoltók akkor már megközelíthetelen volt a hely?

Másrészt egy fecske nem csinál nyarat. Ellenben ilyen garázstüzek mostanában gyakoriak az akksik miatt.

[ Szerkesztve ]

(#25) X2N válasza Meridian (#21) üzenetére


X2N
senior tag

BMW-nél volt egy újabb széria nem is olyan rég ami szeretett leégni(nem elektromos) ha rákeresel googlen megtalálod, ha nem volt nálad kéznél poroltó(ami nem valószínű) mire kiérnek a tűzoltók teljesen leégett az autó. Gázüzemű autóval ha jól tudom nem is szabad mélygarázsban parkolni.

A lítium nem a fán nő úgyhogy olcsóbb nem lesz, éppenséggel csak kevesebb lesz belőle, és azt a keveset is egyre nehezebb lesz kitermelni, nincs annyi lítium, réz, stb anyag a földön hogy mindenki elektromos autózhasson, ezt kellene már belátni és elengedni, de nem csak az elektromos autózást, hanem az autózást úgy általában...

[ Szerkesztve ]

(#26) LurkerSheik válasza md (#14) üzenetére


LurkerSheik
senior tag

Még jó hogy zárójelben van mert elég hatásvadász így is a cím.
Hidrogénbombához atombomba kell a fúzió beindításához.

itt ‘’csak’ kis erejű hidrogén robbanás történik.
Azért nagyon nem ugyanaz a 2 :DDD
akkor az ottani szovjetek már nem hagyták volna el önként a bázist. (Bár inkább ne hagyták volna el)

Új S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||

(#27) LurkerSheik válasza X2N (#25) üzenetére


LurkerSheik
senior tag

Li vas foszfat kvazi alig felgyujthato, teslak joresze is mar ezzel van szerelve, az energia suruseg viszont elmarad a Li-ion-tól.
Litium kiváltására pedig a Na-ion akkuk is spejzban vannak.

Nem kell beszarni, nem marad életünk végéig a dízel/benyás kémiai labor az utakon.

Új S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||

(#28) Ezekiell válasza lezso6 (#20) üzenetére


Ezekiell
veterán

Ennyikeh, EV rósz!

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#29) X2N válasza LurkerSheik (#27) üzenetére


X2N
senior tag

Azt hittem az alumínium-ion lesz az új vagy a grafitos. Kár hogy eddig egyiket se gyártják...
Vajon miért nem?

[ Szerkesztve ]

(#30) LurkerSheik válasza X2N (#29) üzenetére


LurkerSheik
senior tag

Vagy a min-ion
azt miért nem gyártják?



Gondolom még nem kiforott annyira, hogy x2n otthon ne robbantsa fel a lakótelepet, ha belekókányol, mint egy lpg-s otthoni töltögetésnél is.
Vagy magas a fajlagos költség, stb stb, én erre tudok gondolni, nincs akkugyáram még.
Olykor lehet gondolkodni is, kérdezés helyett, az gyorsabb. ;)

Új S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||

(#31) arnyekxxx válasza md (#14) üzenetére


arnyekxxx
veterán

soksokmilliárdnyi li-ion aksi van az emberek kezébe, zsebében, táskájában, órájában, gőzbagójában, fogkeféjében, vibrátorában stb. Ehhez képest hírértékű amikor néha egy felrobban. Nekem ez nem tűnik túl problémás technológiának akkor sem, ha a haverod volt az 1:1.000.000.000 akinek épp felrobbant a kezében egy.

(#32) md válasza arnyekxxx (#31) üzenetére


md
kezdő

Nem az a hírértékű hogy felrobban, hanem hogy kb. elolthatatlan. Beállsz a kocsival a garázsba, reggel már nincs lakásod. Amire egy egész életen át gyűjtöttél (+hitel 30 évre), erre nem legyint az ember hogy majd veszünk másikat. Túl nagy a kockázat. Ugyanez igaz lehet akár a mobiltelóra is, de amíg azt ha látod hogy ég, megfogod és kidobod az ablakon, a kocsit azért nem. Persze ha nem látod, fél óra múlva az is felgyújtott mindent. Kicsit olyan mint az aszteroidák, amíg pici kavicsok, addig jaj de szép hullócsillag, amikor meg 20 km, akkor hol van Bruce Willis... :)

(#33) arnyekxxx válasza Meridian (#21) üzenetére


arnyekxxx
veterán

rengeteg autó gyullad ki mély (és nem mély) garázsban, hogy hány autót visznek magukkal az attól függ mennyire van tele a garázs.

(#34) arnyekxxx válasza Meridian (#24) üzenetére


arnyekxxx
veterán

az akksik miatt.

gondolom erre van forrásod, nem csak gondolod

(#35) arnyekxxx válasza md (#32) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Ha a dizeltraktorod ég a garázsban az is jó eséllyel viszi magával a házad, és a dizeltraktor sokkal gyakrabban gyullad mint a villanyos.

(#36) tibaimp


tibaimp
nagyúr

Én úgy tudom, hogy ezek az aksik akkor gyulladnak ki, ha fizikailag megsérülnek.

A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...

(#37) MaCS_70 válasza X2N (#17) üzenetére


MaCS_70
félisten

A lítiumaakutűz nem oltható el vízzel, ugyanis oxigénből önellátó és gyakorlatilag hiába hűtöd vízzel. Ezért aztán az egyik bevett kezelési mód az, hogy az égő autót egy vízzel telt tartályba teszik, ahol aztán szépen elégnek az akkuk pár nap alatt. A víz a környezet izolálásához, megvédéséhez kell.

Hatékony, bevethető oltási módszerről nemigen tudni. Nem véletlenül zuhant már le repülőgép és süllyedt el autószállító teherhajó lítiumakkutűz következtében.

Egy akkutöltéssel legfelsőbb szinten foglalkozó volt munkakapcsolatom úgy 15-20 évvel ezelőtt, a titoktartási fogadalma előtti utolsó beszélgetésünk során beszélt arról, hogy a mérnök kollégái egybehangzóan mennyire rossz ötletnek tartják lítiumos akkuk alkalmazását közúti járművekben. De az üzletnek mennie kell...

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#38) Feketelaszlo válasza arnyekxxx (#35) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

A probléma naiv elbagatellizálás helyett érdemes inkább úgy felfogni, hogy az akku tűz természetében sokkal közelebb áll mondjuk az LPG vagy CNG tüzekhez. Nem magának az akkunak az égése a probléma, hanem az, hogy folyamatosan ereszti magából az éghető mérgesgázokat.

Ha tisztességesen meg van tervezve a garázsod, akkor azért jó eséllyel nem ég le a házad egyiktől sem, mert egy jó építész gondol olyasmikre, hogy tűzszakasz határolás legyen a lakórész és az autóhálószóba között. Ellenben a villanyrollereket mondjuk beviszik az emberek a nappaliba is meg nem is autóipari minőségű alkatrészekből van, az már nagyobb para.

(#39) arnyekxxx válasza Feketelaszlo (#38) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Mondok durvábbat, a telefonjukat, tabletüket/laptropjukat is beviszik az emberek még a hálószobába is, meg a zseblámpát is, meg az 542 egyéb usb-töltős aksis vackukat. Mindmeghalunk.

(#40) arnyekxxx válasza MaCS_70 (#37) üzenetére


arnyekxxx
veterán

15-20 évvel ezelőtt

le is égett azóta a világban 6000db villanyautó. Meg 600000000 belsőégésű.

(#41) MrCsiT válasza arnyekxxx (#40) üzenetére


MrCsiT
addikt

A lényeg a témában szerintem a megbízhatóság (-ba vetett hit) : ha pl. 20 év alatt a környezetedben senkinek sem égett le a karbantartott autója, akkor azt gyártási hibának fogod tekinteni, ha az "új" elektromos meg mondjuk nálad vagy egy rokonodnál ég el.

Ha lesz 20 évre visszatekintő statisztika az elektromosokról is, majd csak akkor érnek bármit az arányosított számaid, jelenleg ettől még évekre vagyunk.

Ahogy fentebb írták, nem is az a lényeg, hogy akku hiba vagy egyéb összekötő elem hibája okozza az égést, hanem a nehéz/lehetetlen elolthatóság és annak következményei.

Azt is látni kell, hogy hiába van huszonötezer plecsni vagy tanulmány arról, hogy ez az egész milyen marha biztonságos és megbízható, ha azután jön 5-6 ilyen cikk, az aláássa a bizalmat a "buy now" gombnál töprengve. A bizalmat pedig csak az idő építi fel újra - és addig legalább lesz idő további tesztekre is.

[ Szerkesztve ]

"Nekem a "link" egy hivatkozás legyen, ne egy ember ?!" - by Mr.CsiT

(#42) LurkerSheik válasza MrCsiT (#41) üzenetére


LurkerSheik
senior tag

Pont magadnak mondasz ellent.

A rossz gyulladó motoros BMW-ből égett már le baráti körben, csoda hogy nem égett bent.

EV-ből egy sem és a melómban is van több.
A mikrokörnyezeted nem vetítheted ki a világra. Pontosabbam megteheted, csak hülyeség lesz a konklúzió.

Hiszen statisztika szerint is több ICE mint EV ég le.
Belsőégésűben miért nem inog meg a bizalmad?
Mert nem a tényeknek hiszel, hanem a szalagcímeknek, megszokásodnak és nem a valós igényeidnek. :U

Pár éve ömlik milyen rossz a dízel, csak a benzin és/vagy hibridet vegyél
Magamnak mégis dízelt vettem, mert az passzol a felhasználásomhoz.
Amint meglesz a napelem a háztetőn, egy kis EV lehet duster pl szóba jön munkaba járáshoz, addig nem opció beépíteni az életembe. De nagyon jó alternatíva lesz kiváltani az ice-t.

[ Szerkesztve ]

Új S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||

(#43) Gargouille válasza arnyekxxx (#39) üzenetére


Gargouille
őstag

"Mondok durvábbat, a telefonjukat, tabletüket/laptropjukat is beviszik az emberek még a hálószobába is, meg a zseblámpát is, meg az 542 egyéb usb-töltős aksis vackukat. Mindmeghalunk."

Ezek kb. úgy aránylanak egy elektromos autóhoz, mint egy doboz gyufa egy tűzijátéktelephez. Utóbbit se tárolnád a csak úgy a konyhában a tűzhely mellett.

Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

(#44) Feketelaszlo válasza arnyekxxx (#39) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

Nem is nagyon szoktunk USB-n kW-os teljesítménnyel tölteni ami 100 °C fölötti hőmérsékletekre fűthetné a cellákat.

(#45) hcl válasza md (#14) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Egy csomóéban meg nem. Tömegével vannak lítiumakkuk, amik nem robbannak fel. Telefonokban, e-cigikben, autókban, laptopokban, otthoni napelemes rendszerekben...

Pl. ha kibököd, akkor is tud érdekes dolgokat.

@Feketelaszlo : Elég endesen meg tud forrni a telefon akkuja is.

@Meridian : Nem elektromos BMW-k gyulladásai

[ Szerkesztve ]

Mutogatni való hater díszpinty

(#46) lezso6 válasza hcl (#45) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA

Felrobbanó akkumulátorok jellemzően a machináltak, lásd e-cigi körüli hiszti ezzel kapcsolatban, ahol sokan saját cuccot csináltak mindenféle védelem nélkül, aztán felrobbant a seggük. Szóval júzer error. De a legtöbb ember ebből azt a következtetést vonja le, hogy bármelyik e-cigi felrobbanhat, mert csak. :D

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#47) hcl válasza lezso6 (#46) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Ilyenre gondolsz? :D

Mutogatni való hater díszpinty

(#48) y@g4n


y@g4n
tag

jobb fajta lifepo akksis autokkal mi a helyzet, azokat akar szep nagy szeggel atszurod es felpuffad, melegszik de nem gyullad ki

हरि बोल | हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे हरे राम हरे राम राम राम हरे ह रे

(#49) lezso6 válasza hcl (#47) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA

Aú. :DDD De ez nem annyira gáz. ;] Eciginél van az úgynevezett mecha mod, ami annyit jelent, hogy SEMMI elektronika nincs benne, csak egy akku + kapcsoló. Tehát nincs szabályzás, gyakorlatilag rövidrezárja az akkut, így hevít és porlaszt. Amivel nem lenne baj, ha védelemmel ellátott 18650-es akkuval használnák. Illetve ha nem hanyagult összekókányolt cuccba tennék bele, ami random rövidrezár. :D

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#50) moongoose


moongoose
őstag
LOGOUT blog (1)

Sajnos a kapzsiság nem áll meg.
Egy olyan technológiát erőltetni, aminél a hatásfok folyamatosan csökken a kezdeti állapothoz képest.
Ha már választani kell, inkább a hidrogén és annak a hajtásmódjait választanám.
Ugyan ez is drága, veszélyes, szintén ritka földfémek kellenek hozzá, viszont akár a kőolaj származékokkal működtetett gépjárműveknél, ahogy egyre több kilométert tesz meg az eredeti üzemanyagszinthez képest a jármű, úgy növekszik a hatásfoka.

Ahogy fogy az üzemanyag mint energiatároló, úgy lesz könnyebb a jármű, és ezáltal megnőnek a visszalévő megtehető kilométerek száma az eredeti állapothoz képest.
Egy akkumulátornál, ahogy fogy az energiatöbblet az akkuból, nemlineárisan(négyzetesen, logaritmikusan) csökken a megtehető kilométerek száma, hiszen holt tömegként cipelni kell magát az energiatárolót.
Volna megoldás a hidrogén biztonságos kezelésére, csak hát az emberi kapzsiság az mindenek felett áll.
A gázzal működtetett járműveket is biztonságossá tudták tenni az évek folyamán, pont a mostani technológiával ne tudnák a hidrogént ugyanígy kezelni?!

Mindenki jó valamire. Ha másra nem, hát elrettentő példának. "Chasing Spiders and overheat"

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.