Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Hálózat, szolgáltatók  »  eBay (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-18 13:57:53

LOGOUT.hu

Az eBay használatával kapcsolatos információk.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#72501) V/ válasza darvinya (#72500) üzenetére


V/
Topikgazda

Nem igazán, a szokásos időben jönnek 18-28 nap és sima levélként kézbesítik ha befér a postaládába egyébként meg értesítő, hogy menjek be érte. Vagy 6 db volt az elmúlt 1,5 hónapban ilyen.

[ Szerkesztve ]

(#72502) samen válasza V/ (#72493) üzenetére


samen
tag

Szia!
Köszönöm szépen!Akkor remélem péntekig megkapom!
p@gabi köszönöm a választ neked is!

(#72503) anorche1 válasza V/ (#72484) üzenetére


anorche1
őstag

Megoldódott a rejtély, hogy ki és miért nyitotta a case -t, most jött az email :)
My name is Y, I'm contacting you from ebay Global Shipping Programme regarding item #: 132477298202. I understand you have been in contact with our third party shipper Pitney Bowes, they have asked us to reach out to you.

I am sorry to hear the CPU has not been delivered to you. Pitney Bowes have advised us this order has been lost in transit, there has been no update on this parcels movement since January 24th.

To resolve this for you I have opened and closed an item not received case on your behalf to issue you a full refund, you will see this case on your account but you don’t need to take action, it’s just the refund process and will close automatically.

If you'd like to keep an eye on your PayPal account over the next few days for this refund as this can take between 24 - 48 hours.

I'm very sorry for the disappointment. If there is anything else I can help with Péter, please don’t hesitate to reply to this email or if you have further queries on any other eBay topics, please use this helpful Contact Us link;

Ugye 1-2hete írtam a pitney bowse -nak, hogy nem e tudnak e valamit a csomagomról, és végül ők jelezték az ebay supportnak, hogy elveszett.

Ez szerintem nagyon király :))

"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond

(#72504) mprrpm


mprrpm
tag

Az új szállítási rekordidő Kína: 112nap. :O

MPETYA

(#72505) t420s


t420s
aktív tag

Üdv!

Mit tehet velem az ebay (vagy az eladó) ha licitáltam megnyertem de a terméket nem fizetem ki? Unpaid item?

Licitáltam nyertem de nem fogom kifizetni.
Az eladó „case opened“ -et nyitott az unpaid item miatt.
Mi ennek a következménye? Ő nem küldte el a terméket még nyilván, amíg nem fizetem ki, én meg nem fogok fizetni. Megtaláltam uazt máshol olcsóbban.
Mit tehetnek?

Van már vagy 200+ ebay es vásárlásom (eladó én nem vagyok) ezek mindegyike pozitív lezárású.

(#72506) domos


domos
senior tag

Sziasztok!

Kínába milyen szolgáltatással tudok úgy csomagok küldeni, hogy a tracking az eBay oldalán is működjön? Ha jól tudom a Magyar Posta nyomkövetési adatai oda nem szinkronizálódnak.

Előre is köszi ha valaki tud segíteni.

If you don't do it enough, nothing's gonna really happen.

(#72507) V/ válasza domos (#72506) üzenetére


V/
Topikgazda

Magyar Posta. Rosszul tudod. Itt a topikban már többször le lett írva, hogy miként kell megadni, hogy a címzett is lássa a nyomkövetést, bár 10 napon belül kézbesíteni szokták, ha jó címet ad meg akinek küldöd és ha még külön írsz neki, hogy megérkezett, pár napon belül viszik, akkor még várni is fogja vagy elmegy érte.

A küldemény súlyától függően küldheted levélküldeményként és nemzetközi EMS küldeményként, mindkét esetben van nyomkövetés a kézhezvételig, levélküldeményként kell a tértivevény szolgáltatás is.
De nézd meg az Összefoglaló 8. Az eBay-en történő eladásról néhány gondolat végén a szállítási lehetőségeket, a Postán kívül a futárokhoz is van információ.

[ Szerkesztve ]

(#72508) sajog159 válasza V/ (#72494) üzenetére


sajog159
aktív tag

:R

(#72509) domos válasza V/ (#72507) üzenetére


domos
senior tag

Az a gond, hogy nem eladok, hanem vissza kell küldenem cuccot, mert nem működik. És mivel elég drága volt, nem akarom hogy gond legyen a szállítással.

Régen már volt hogy a Magyar Postával küldtem vissza cuccot, és hiába jelezte a posta weboldalán a kézbesítést, az eBay return case-nél annyi látszott csak hogy "Shipped". Ezek után pedig másfél héting szenvedtem az eBay customer supporttal, hogy végre felfogják hogy megérkezett a cucc az eladóhoz, hiába linkeltem a posta weboldalát, meg csatoltam screenshotokat.

If you don't do it enough, nothing's gonna really happen.

(#72510) V/ válasza domos (#72509) üzenetére


V/
Topikgazda

Akkor teljesen mindegy, mert nem tudsz olyat oda beírni, ami nem igényelné az eBay support igénybevételét, ha paraszt a címzett -, mert mindenképp kézbesítenék neki- és letagadja az átvételt.
A magyar futárost sem tudja"követni" az eBay rendszer. De hidd el, hogy nem az automata rendszer nézegetését kell nekik erősíteni, főleg úgy hogy az nem használható a magyar viszonylatban és ezt ők is tudják, a hivatalos okmányt a posta részéről a kézbesítésről eddig mindig elfogadták, nem "screenshot" kell, de végül szerintem azt is elfogadják.

[ Szerkesztve ]

(#72511) vadasz70


vadasz70
aktív tag

Sziasztok! Nyitottam egy case 23- án mert nem kaptam meg a terméket és ilyenkor tovább mi a teendő?

(#72512) V/ válasza vadasz70 (#72511) üzenetére


V/
Topikgazda

Az Összefoglalóban ott a leírás, de az eladónak van 3 munkanapja arra hogy reagáljon valamit, az 26-27-28, majd 1-én tudsz segítséget kérni az eBay-től, de erről is küldtek neked egy e-mailt.

(#72513) vadasz70 válasza V/ (#72512) üzenetére


vadasz70
aktív tag

Ezt kaptam de ebből nem tudom hogyan kapom vissza a pénzt.
Your request is open, and we wanted to check in with you to see if the issue has been resolved.
We encourage you to contact your seller to work things out.

If you were able to work this out with the seller, you can close this request in the Resolution Center.

If we don't hear back from you by Mar 21, 2018, we'll assume you've worked out this issue and your request will automatically close.

You can view the details of this request in the Resolution Center.

(#72514) V/ válasza vadasz70 (#72513) üzenetére


V/
Topikgazda

Mint írtam 3 munkanapon belül kell reagálnia, ah elfogadja, akkor automatikusan refund, amivel fizettél oda kerül vissza a pénz.
A visszatérítés - refund - automatikusan, ahonnan indult a pénz, oda fog visszakerülni. Ha az egyenlegről, akkor oda, ha bankkártyáról, akkor arra bankszámlára, amelyhez a kártya tartozik.
Nem lehet a kártyás fizetés pénzét a PayPal egyenlegre irányítani, ott parkoltatni.
Általában 3-5 banki munkanap, amíg könyveli a bank.

Ha nem reagál vagy neked nem fele meg a javaslata akkor március 1-től él azs lehetőség amit említetettem, bővebben az Összefoglaló, 4. c) Az eBay case továbbvitele eBay döntéséig, ha nem tudtunk megegyezni az eladóval.
Ha az eBay neked ad igazat akkor ugyanaz mint amit feljebb írtam.

Az e-mailben van egy gomb View details ott még találsz információt, ebben az e-mailben a dátum (Mar 21, 2018) az, hogy addig vagy meg kell egyezni az eladóval, vagy az eBay segítségét kérni, mert záródik a request döntés nélkül, így refund sem lesz.

[ Szerkesztve ]

(#72515) tbalint3 válasza V/ (#72510) üzenetére


tbalint3
tag

Én azt vettem észre, hogy tavaly novembertől már működik, ha hungarian postként van megadva a szállító.
Ettől függetlenül természetesen továbbra is a célország postáját érdemes megadni szállítónak, mert az mindig részletesebb lesz.

Itt van egy példa (M.o. -> Németo. viszonylat):

(#72516) vadasz70 válasza V/ (#72514) üzenetére


vadasz70
aktív tag

Nekem ez van ott.
You sent a request
Hang tight, you should hear back from the seller soon
If you don't hear back by Feb. 26, or if there's a problem, you can ask us to step in and help on that day.
Akkor feb-26 után kérhetem h döntsenek?

(#72517) V/ válasza tbalint3 (#72515) üzenetére


V/
Topikgazda

És te visszaküldtél valamit egy return volt, vagy valamit eladtál és azt küldted el.
Nem vagyok biztos benne, hogy az eladóként való nyomkövetési szám beírás az ugyanúgy működik, mint amikor a vevő küldi vissza a terméket, egészen más a két beírási felület, más funkciónak tűnik.
De utaltam rá, aki akarja megtalálja:
Itt a topikban már többször le lett írva, hogy miként kell megadni, hogy a címzett is lássa a nyomkövetést,
Engem nem kell meggyőzni, ha működik akkor oké.

[ Szerkesztve ]

(#72518) V/ válasza vadasz70 (#72516) üzenetére


V/
Topikgazda

Ez a szöveg nyilván naptári napokat számol, nem munkanapokat. Nem várja senki sem el, hogy szombat, vasárnap is dolgozzon valaki, mert az eBay nem csak hobbi eladóknak szól.
Péntek 17-től én sem tudom felhívni a posta ügyfélszolgálatát, ha egy vevő azt állítja nem kapta meg az általam elküldött csomagot.
Adjunk már egy lélegzetvételnyi levegőt az eladónak, ha megfullad, akkor nem ad vissza semmit.
De ha te úgy gondolod akkor indítsd 26-tól. Nagyon benne van még elseje is a március végén lejáró requestben.

[ Szerkesztve ]

(#72519) vadasz70 válasza V/ (#72518) üzenetére


vadasz70
aktív tag

Én ezt még nov 26 rendeltem már nagyon nem kellene mert vettem másikat és jobbat ezért már inkább a pénzt szeretném vissza.

(#72520) V/ válasza vadasz70 (#72519) üzenetére


V/
Topikgazda

Oké, majd látni fogod az Ask to... gombot és azután tudod továbbléptetni, ha ez 26-án lesz majd akkor.

(#72521) domos


domos
senior tag

Sziasztok!

Olyankor mi történik a vámon, ha az eladó "véletlenül" (számomra érthetetlen módon) magasabb árat ír a csomagra, mint amit tényleg fizettem. Paypal tranzakció, ebay visszaigazolás, bankszámlakivonat megvannak természetesen.

Köszi ha valaki válaszol.

If you don't do it enough, nothing's gonna really happen.

(#72522) DJ. Ru$y válasza domos (#72521) üzenetére


DJ. Ru$y
félisten

Az általad említett "igazolások" alapján történik a ÁFA/VÁM kiszabása.

A csomagra írt magasabb érték általában a túlbiztosítás miatt szokott történni, ha biztosított csomagként van feladva, ugyanakkor a vámost pont nem fogja érdekelni, hogy mi van ráírva, ha megfogják és bekérik az adatokat, te mindent elküldesz nekik, és az alapján vagy terhel téged valamilyen teher megfizetése vagy mentesülsz.

Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!

(#72523) domos válasza DJ. Ru$y (#72522) üzenetére


domos
senior tag

Köszi a gyors választ! :R

If you don't do it enough, nothing's gonna really happen.

(#72524) vadasz70 válasza V/ (#72520) üzenetére


vadasz70
aktív tag

Köszönöm a választ akkor megvárom a 26-át

(#72525) Viperator


Viperator
őstag

Üdv!

Egy kérdésem van: hogyan lehet jelezni az eladónak, hogy visszakaptam a pénzt (nem vagyok angolos). Valamit rendeltem, az eladó jelzett, hogy már nem gyártják és visszaadja a pénzt, azt megkaptam. De az ebaynél melyik funkcióval lehet visszaigazolni, hogy megtörtént a pénz visszautalása?

Előre is köszönöm a segítséget! :R

Üdv!

"Minél inkább eltávolodik egy társadalom az igazságtól, annál inkább utálni fogja azokat, akik kimondják azt." - George Orwell

(#72526) Superhun válasza Viperator (#72525) üzenetére


Superhun
addikt

Szia. Nincs szükség a visszajelzésre. A PayPal-on egyértelműen látja az eladó, hogy átutalásra került az összeg.

(#72527) V/ válasza Viperator (#72525) üzenetére


V/
Topikgazda

Nem kell jelezni, de lehet értékelni a "vásárlást" a tranzakciót attól függetlenül, hogy nem lett teljesítve. Jobb oldalt a Leave feedback gomb a vásárlásnál. Persze a szállítási információkat nem tudod értékelni.
Lehet hogy maga a trazakció a képernyőn lejjebb lesz, mondjuk a Returns and canceled orders-él ezért görgetni kell a képernyőn.
Vagy az Account settings, Feecódback, Items Awaiting Feedback rész és az adott tételsor végén a Leave Feedback link.

(#72528) V/ válasza Superhun (#72526) üzenetére


V/
Topikgazda

Igen látja,mert ő küldte, a konkrét megérkezést csak feltételezi még akkor, mert azt hogy a vevő megkapta nem igazán jelzi a rendszer.

(#72529) fausto


fausto
addikt

Sziasztok,

Bocsi, egy kicsit szájba rágós lesz, de csak azért, hogy megértsem mit csináljak/csinálok :)
Volt egy rendelésem, ami nem érkezett meg, indítottam egy case-t így: Purchase history/Orders menü -> a terméknél More actions -> „I didn’t recived the item”, itt az „I want the item” opciót választottam és megírtam, hogy nem kaptam meg. Az eladó felajánlotta, hogy újra küldi, ezt el is fogadtam, zártam a case-t.
Közben a cseretermék sem jött meg, úgyhogy újra akarom nyitni a case-t és kérnék refund-ot. A termék viszont a Purchase history-n belül nem az Orders-be van, hanem a Returns and cancelled orders-ben. Itt viszont nincs olyan opció, hogy „I didn’t recived the item”. A contact seller opciót tudom kiválasztani és a választási lehetőségek közül ki tudok választani egy olyat, hogy „I didn’t receive my item”, de akkor egy ilyen üzenetet ír ki: „You already have a case open for this item” és aztán ahol írom az üzenetet, nem tudok választani aközött, hogy újraküldést vagy refund-ot kérek.
Szóval hogy tudok újra nyitni egy case-t vagy újat nyitni és refundot kérni?
Köszi előre is! :R

[ Szerkesztve ]

(#72530) V/ válasza fausto (#72529) üzenetére


V/
Topikgazda

Az eBay-en egy item-re egy case, request. Ráadásul 30 nap a várható szállítási idő utolsó dátumától.
Nincs újranyitás. Az eBay vásárlói védelmi résznek vége.
Ha PayPal fiókodon keresztül fizettél ott a vásárlás napjától számított 180 nap a védelem ideje, ott még lehetséges dispute indítás

[ Szerkesztve ]

(#72531) fausto válasza V/ (#72530) üzenetére


fausto
addikt

Köszi, akkor azzal, hogy az első megoldást (újra küldés) elfogadtam, az ebay-en már nem nagyon tudok lépni semmit? Mondjuk PayPal-lel fizettem, úgyhogy akkor intézem ott. Ilyenkor azért írjak eBay-en az eladónak, hogy számítson rá? Vagy hogy "illik"?

Ebből nekem az jött le, hogy ha valami gond van, akkor nem érdemes elfogadni az újraküldést, inkább refundot kell kérni és újra rendelni

(#72532) V/ válasza fausto (#72531) üzenetére


V/
Topikgazda

Igen, mindig azt javasoljuk amit az utolsó mondatodban írsz, mert nincs garancia hogy az újraküldött is megjön és a vásárlói védelemnek is annyi.

(#72533) fausto válasza V/ (#72532) üzenetére


fausto
addikt

Köszi, akkor ezt megtanultam :)

(#72534) atua válasza fausto (#72531) üzenetére


atua
aktív tag

"Illik" mindenféle case nyitása előtt felvenni a kapcsolatot az eladóval, mert általában rugalmasak és case nélkül is törekednek a megoldásra. Ha mégsem, lehet menni tovább.

(#72535) V/ válasza atua (#72534) üzenetére


V/
Topikgazda

Nem jellemző, hogy másodjára is elfogja küldeni.
De a folyamat az hogy elsőként egy kérés, -request- megy az eladó felé a probléma rendezésre, a case onnan indul, ha nem tudunk megegyezni és belép a vitába az eBay.
Nincs jelentősége hogy üzenetet írunk elsőként és az után kérjük "hivatalosan" vagy eleve kérjük, mert így egyszerűbb az intézése és egyértelműen van dokumentálva minden.

[ Szerkesztve ]

(#72536) fausto


fausto
addikt

Az rendben van, hogy ha eBay-en van valami, akkor ott nyitom a request-et és mellé megkapja az üzrnetet, hogy mi a gondom és milyen megoldást szeretnék. De ebben az esetben, ha PayPal-en indítom a visszatérítést, akkor eBay-en írjak neki, hogy számítson rá? Vagy a paypal-en is tudok írni pár sort a refund igény mellé, amit megkap az eladó? Bocsi, ilyet még nem csináltam, ha valami volt, azt eddig eBay-en rendeztem.

[ Szerkesztve ]

(#72537) V/ válasza fausto (#72536) üzenetére


V/
Topikgazda

Ott is ez a folyamat, mindig az eladó kap egy probléma jelzést, amire 3-5 napon belül kell valamit reagálnia.
Mindkét Összefoglalóban ott vannak a segítség leírások, látható hogy lehet és kell is írni valami szöveges indoklást. PayPal Öf itt.
Ha nincs egyezség akkor lépnek ők közbe és akkor beszélünk a hivatalos case-ről és dispute-ról
Ha az eBay-en és a PayPal-on kívül intéznénk hogy visszakapja a vevő a pénzt -refund-, az nem hatja meg a két céget, a levont és előjegyzett jutalékokat nem fogják visszaadni az eladónak, sztornózni, csak akkor lehetséges, ha a reklamáció a rendszeren keresztül fut.

A pénzt a PayPal-on keresztül kapod mindkét esetben.

[ Szerkesztve ]

(#72538) fausto válasza V/ (#72537) üzenetére


fausto
addikt

Köszi, sikerült minden, most várok a válaszra :R

(#72539) totyak


totyak
aktív tag

Üdv!

Még decemberben rendeltem Kínából egy terméket. Filléres vacak, de nem is az a lényeg. Akkor, decemberben egy olyan érkezési intervallumot kaptam, ami március 6-ig szólt. Nem foglalkoztam vele, Kínából jön, sok idő kell neki.

Ma megérkezett a termék és azt leszámítva, hogy a funkcióját nem úgy tölti be, mint ahogy az a hirdetésben le volt írva, még darabokra is törött. Kicsi kínai beletette egy sima bubis zacsiba, út közben meg gondolom dobták ide-oda.

Nem a pár száz Forintomért, elvből vissza akarom kérni a pénzem. Nem tudom mi a helyes megoldás, azt mondani, hogy nem érkezett meg, vagy esetleg hadakozni vele a törött cucc miatt. Őszinte leszek, én az elsőt választanám.

A bajom csak az, hogy mivel ilyen sok idő telt el a vásárlás óta, most nem látom a terméket a megvásárolt dolgaim között, csak akkor, ha 2017-re váltom a dátumot. Ott viszont nem látom a jól megszokott lehetőségeket a terméknél, csak Save this seller, vagy Cantact seller.

Persze, nyilván felveszem vele a kapcsolatot, de ha kekeckedik, mit tudok tenni? Tényleg nem az összeg a lényeg, ha nem ripityára törve ér ide, csak szimplán nem úgy működik, mint vártam, akkor benyelném a dolgot, elvégre kínai.

(#72540) V/ válasza totyak (#72539) üzenetére


V/
Topikgazda

Az eBay-en már semmit, ha a PayPal fiókodon keresztül fizettél ott van lehetőséged még dispute-ra.

(#72541) joe-ker


joe-ker
senior tag

Helló!
Értékelés megváltoztatására van-e mód? Rendeltem a gyereknek fa vonatot,fel voltak sorolva megszámozva,kiválasztotta melyiket szeretné. Rendeléskor írtam az eladónak hogy melyiket küldje.
Megjött a csomag,persze egyik sem az volt amit kértünk.
Írtam neki hogy nem a megrendeltet küldte.Válaszként kaptam,hogy random küldik nem tudnak mit csinálni. Mondom ok,akkor negatív.
Ma írtak hogy elnézést kérnek de számukra "A pénz semmiben sem hasonlítható az Ön elégedettségéhez." Meg egy kis körítés.
Felajánlották hogy visszatérítik az egész összeget ha megváltoztatom az értékelést.
Ezért lennék rá kíváncsi hogy van-e rá lehetőség.
ui: A vételárat már visszaküldték.

(#72542) V/ válasza joe-ker (#72541) üzenetére


V/
Topikgazda

Csak az eladó kérheti és azután arra válaszul te megtudod változtatni.

(#72543) DJ. Ru$y válasza totyak (#72539) üzenetére


DJ. Ru$y
félisten

Akármennyire is messze van Kína és nem jön rá stb. én nem hazudnék... Törött, akkor törött, mellékelsz egy képet, kész. A megoldás úgyis az lesz, hogy a PP visszafizeti, de az én lelkiismeretem tiszta lenne.

Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!

(#72544) totyak válasza V/ (#72540) üzenetére


totyak
aktív tag

Mennyivel csúsztam ki a határidőből? Egyáltalán mennyi volt a határidő. Dühítő, hogy sosem tudom ezeket. Miért csúsztam ki, ha elvileg március 6-ig írta, hogy megérkezhet?

Ha belemegyek a Resolution Centerbe, ott még ki tudom választani, hogy nem érkezett meg a termék és ezt látom:

KATT

Elvileg az a megoldás is működhet, hogy csak írok neki és akkor ő magától visszautalj a pénzem?

(#72545) joe-ker válasza V/ (#72542) üzenetére


joe-ker
senior tag

Köszi! :R
Közben meg is jött a kérelem.

(#72546) V/ válasza totyak (#72544) üzenetére


V/
Topikgazda

Oké, nem csúsztál ki, elnéztem a március 6-ot, elnézésedet kérem :R , de addig ugye még "megjöhet" és csak azután indul a 30 napos reklamációs időszakod.
Mivel ők még ezt látják: Your item is on its way Még szállítva a termék.
Le kell igazolnod hogy megérkezett és azután 30 napon belül lehet reklamálnod.

(#72547) totyak válasza V/ (#72546) üzenetére


totyak
aktív tag

Jajj, elnézést, nem szemrehányásnak szántam a sok kérdést, ha esetleg annak vetted. Nem kell bocsánatot kérni. Inkább magamnak szántam őket amolyan költői kérdésnek, hogy már megint mit nem vettem figyelembe a buta fejemmel :D

És ez mit jelent számomra? Március 6 után megjelennek majd a hiányzó menüpontok a terméknél? Vagy csak a resolution centerben tudom majd elindítani a reklamációt? Mert ugye azt sem tudom leigazolni, hogy megjött, az a mező sincs ott a terméknél. Esetleg az eladóval tudom felvenni a kapcsolatot, bár az is segíthet.

Ezt látom:
KATT
(magát a terméket én töröltem a képről)

(#72548) V/ válasza totyak (#72547) üzenetére


V/
Topikgazda

Szerintem valami már megint nem jó az eBay-en.
Ha belépsz a PayPal-ra és lenyitod ezt a vásárlási sor, a bal alsó részen a probléma rendezés az eBay-re mutat még?
Ez látható:

(#72549) totyak válasza V/ (#72548) üzenetére


totyak
aktív tag

Igen, pontosan ezt látom.

(#72550) vadasz70 válasza V/ (#72520) üzenetére


vadasz70
aktív tag

Szia! Még nem látom sehol azt a lehetőséget hogy hol van semmi válasz nem jön.

Útvonal

Fórumok  »  Hálózat, szolgáltatók  »  eBay (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.